Tammikuun Vauvat 2012 elokuussa

Heissuli pitkästä aikaa! :wave:

Täällä kaikki hyvin :) Painoa on tullut ehkä 0,5kg lisää ja olo on muutenkin hyvä. Huomasin tuossa että hiukset ja kynnetkin ovat alkaneet pysyä erittäin hyvässä kunnossa! Ei tukkakaan ole koko ajan rasvainen kuten alussa. En millään malttaisi odottaa rakenneultraan joka on ensi maanantaina! Tahtoisin jo niin tietää kumpaa odotan =) Mitään hankintoja ei ole ainakaan vielä tehty. Sitten paremminkin kun tietää kumpi on tulossa. Ja hankintoja tehdään vain jos vauva on poika. Esikoinen on vasta 1v 3kk joten tavarat siirtyvät mukavasti toiselle. Maha täälläkin näkyy jo ihan selkeästi. Ei voi ainakaan lihomisen piikkiin laittaa :D Vauva liikkuukin myös päivittäin joka on ihanaa!

Sannuli 19+5
 
Heips.
Tukisukat on ollut pariviikkoa käytössä töissä, teen myöskin seisomatyötä. Olin kokonaan unohtanut että neuvolassa neuvottiin niitä käyttämään jo heti ensimmäisellä kerralla kun kuuli työnkuvan. Mua on auttaneet tosi paljon, aikaisemmin särki jalkapohjia ja nilkkoja (ilmeisesti nestettä kertyi päivänaikana) ihan mielettömästi, mies joutui käyttämään koirankin koska en pystynyt kivulta ja turvotukselta kävelemään iltaisin.

Täällä ei vieläkään liikkeitä ole tuntunut tai jotain polttelua/kipristelyä on mutta tiedä niistä sitten mitä ovat.
Olo on ollut tosi väsynyt tämän viikon alun mutta eiköhän tämä taas tästä iloksi muutu.

Minksu 18+4
 
Moikka,

täällä myös rakenneultra takana (jouduttiin vaihtaa aikaa, alunperin siis 31.8) ja kaikki oli just niin kuin pitikin=) . Sukupuolta kysyttiin myös lopuksi vaikka kummatki oli satavarmoja et poika siellä on ja niin se meille vehkeet näyttiki. Hyvä et ei jäänyt epäselväks, sano et tästä ei voi erehtyä:D
Painoarvio 428g, eli taitaa tulla 5-kilonen jäppinen ku nyt jo aika iso.
Nyt eka kerran tuntuu et vois uskaltaa lähtee shoppaileen vauvajuttuja.
Kauhee stressi muuttui kertaheitolla iloksi!!

Nannu30 ja salamatkustaja 21+2
 
  • Tykkää
Reactions: niiiiskuneiti
Jjuuli vilkaisin blogiasi. Ihan liikutuin, kun ihan samoja juttuja olet miettinyt kuin minäkin, vaikka olen sua 10 v vanhempi. Ja aika kurjaa jännitystä olet joutunut kestämään. Oli kiva lukea itseä vähän nuoremman tulevan äidin ajatuksia. Olet hyvä kirjoittamaan! :heart: (Äidinkieli taisi mennä kirjoituksissa aika hyvin!)

Nannulle, Nijanille, Augustalle ja kaikille muillekin ultrassa käyneille hurjasti onnea! :flower:
 
Pikaisesti onnittelen ultrasta palaajia. Poikia satelee lisää listaan :)
Täällä myös eilen käytiin ultrassa, ja poikahan se taitaa olla meillekin tulossa! Muutenkin kaikki näytti olevan kunnossa. Olo on niin innostunut =) kaikkea kivaa pitäisi tehdä, ommella ja neuloa. Nyt tietää sitten pikkasen suunnitella tuota värimaailmaa, pistää ainakin osan tytön vaatteista kiertoon.
Dropsilta tilasin lilaa alpakkaa haalariin. Oli se tatomiran haalari kyllä niin ihana :heart:. Kaapissa odottelee retrokuvioisia joustisfroteita.

Nyt syömään pannaria lasten kanssa :p

-Amalia- ja Muru 20+5
 
En tajunnutkaan että vois käyttää nuita tukisukkahousuja töissä! Eilen menikin taas 10 tunnin päivä juostessa ja jalat on aika tulessa.. Mistäs niitä sais hankittua? Oisko joku terveyskauppa vai ihan joku lindexin tapainen?

Maijuli ja bebe 19 + 2
 
Tellu Po, kiva kuulla että joku samaistuu blogiini. Mulle toi on tuommosta henkireikäkirjoittamista, kun välillä tämä raskaus on tosiaan ollut aikamoista pyöritystä ja masun pyöristyessä saan kyllä katseita kaupassa, vaikka en mielestäni mikään teiniäiti enää olekaan :) Ja meillä muutenkin asiat kunnossa, parisuhde voi hyvin jne. joten vauva on oikein tervetullut. Ja apua, en edes muista mitä äikän kirjoituksista tuli? :D Olisikohan ollut M... Toivottavasti blogissani on kiinnostavaa luettavaa myös muille. :)

jjuuli ja Oliver 20+6 Huomenna poksuu täällä päin :heart:
 
Sf mitta katsottiin neuvolassa viime viikolla. Viikkoja oli 18+2 ja mitta oli 18cm. Huitelee tuolla käyrän yläpuolella mutta kuulemma tässä vaiheessa se on vielä "kaikilla" niin ja tasoittuu sitten pitemmillä viikoilla. Maha on alkanut nyt vasta näkymään niin uskoisin että on vähän taaksepäin kallellaan tuo kohtu. Yläreuna tuntuu kyllä selvästi tuossa navan alapuolella.
Muutoin viimeviikon neuvolassa oli kaikki ihan normisti. Painoa oli tullut joku 50g/vko. Hb oli laskenut jo 127:aan, ei ihme että väsyttää välillä. Lähtö Hb on kuitenki tuolla 160 paremmalla puolen. No, syödään pinaattia jne niin ehkäpä se auttaa.


Tukisukkia koitan muutenkin käyttää töissä ja nyt yritän päivittäin muistaa survasta ne jalkaan. Näin seisomatyössä jalat väsyy muutenkin ja nyt kun on vähän turvotusta niin eipä nuo sukat pahitteeksikaan ole.

Hankintoja ei olla tehty vielä mitään. Sovittiin että jos sitten joskus rakenneultran jälkeen aletaan ihmettelemään, onhan tässä vielä koko syksy aikaa. Tulisi nyt se ultrakin joskus mutta siihen tuntuu olevan vielä ikuisuus... Vähän olen kartoittanut että mitä isompia hankintoja pitää tehdä ja saadaanko jotain roinaa jostain, ainakin sänky ja ehkä turvakaukalo saadaan, katsotaan sitten pyydetäänkö rattaita joululahjaksi vai mitä tehdään.
Itselle en ole vielä hankkinut mitään, paitsi tänään tuollaiset hervottoman kokoset liivit kun vanhat kävi pieneksi. Hätätapauksessa noita uusia voi käyttää vaikka hattuna tai pienempi ihminen voi piiloutua niihin... Näin normi A-B kuppisena tuntuu että näitten hinkkien kasvu riistäytyy kohta käsistä... Tuollaista tiikerililjan tuubia kävin kyyläilemässä, ehkäpä tuollaiseen pitää satsata. Eikös se tue vatsaa aika hyvin? Auttaisikohan se turvotukseen? Ehtoisin pukkaa olemaan vähän ahdistava olo kun vatsa paisuu.

Liikkeitä ei tunnu, ei sitten yhtään. Ei ainakaan yhtään sellaisia jotka voisin varmuudella tunnistaa joksikin muuksi kuin suolten liikkeeksi. Kaiketi istukka sitten vaan kököttää tuossa edessä. Tylsää vaan lueskella täällä ja kuunnella kavereilta miten liikkeet on tuntuneet jo viikosta 14 lähtien ja itsellä ei ole mitään todistetta siitä että joku parasiitti tuolla möyrii.

Onko kellään ollut minkään asteista verenvuotoa? Eikös sellainen olematon vuote ole ihan normia? Aamusella pari tippaa tuli vessakäynnin yhteydessä, mutta sen jälkeen ei enää mitään havaintoa asiasta. Vatsa on ihan normi, parit kivuttomat supparit on tullut päivän aikana mutta ei mitään mistä olisin huolissani. Tässä mietin että soitanko neuvolaan huomenna vai en. Eipä ne siellä silti asialle mitään tee, enintään määrää varmaan saikkua enkä koe sitä nyt tarvitsevani. No, seuraillaan tilannetta.


Puzzle ja parasiitti 19 + 2
 
Rakenneultrat:

14 -
7

Menneet:
sheebis

JenniJuulia
olguli

tatomira

felicia

vuokko82
Ninnatar

Peippo78
Carcas

Jul

MommysLittleMonster

raparperitaivas

tiikerinlilja.

Neljän suora
lilliputti3

Amom

Sartsa83

Lonely
ellen-
jjuuli

nuhmuliini80

Augusta87

Nijan

Nannu30

-Amalia-

Mamu82


Tulevat:
26.08. Toke**
29.08. maka
31.08. St. Brigitten, Tellu Po, lyydia76
01.09. Nane87
02.09. pavunvarsi, {Anskutin}
05.09. Sannuli88, Jomi, MinHex, tinker_
06.09. Katapultti, Meelia, inkalilla
08.09. Mesikersa, Mimsy, Jemppi
09.09. niiiiskuneiti, SenSen
12.09. Bassets, Maijuli84, Minksu
13.09. An-ri
14.09. Maira, -Ansku-
20.09. puzzle82, LeenaT
21.09. hertsi
27.09. Neljän suora 4D
 
Viimeksi muokattu:
Onpa tullut paljon ihania ultrakuulumisia!

Maijuli Apteekeista ainakin pitäis löytyä tukisukkia.

Tiikerinlilja Söpö massu!

Puzzle Mulla on ollut pieniä vuotoja ajoittain vk 12 lähtien, tossa elokuun alusta lähes päivittäin vähäisessä määrin. Nyt on ollut viikon vuotamatta. Mä odottelin vuotojen kanssa vaan rakenneultraa, kun mulla oli sama juttu ekassa raskaudessa, kun oli etinen istukka, ja on taas. Jos sulla vointi on muuten ok, eikä supistele reippaasti, eikä sen enempää vuoda, niin voit varmaan odotella ultra-aikaa.

Omasta navasta vielä sen verran, että työt on alkaneet ja siellä oon jaksanut ihan hyvin. Tosin iltaisin on aika väsynyt olo ja pitkät yöunet maistuu. Sitten mulla on nyt kauhea hinku hankkia pienen pojan vaatteita :) Kun alkuun oli ristiriitaisia ajatuksia koko raskaudesta ja uudesta lapsesta, niin nyt odotan jo innolla uutta tulokasta :)
 
Listaa taas päivitelty. Toivottavasti kenenkään kuulumiset ei ole mennyt multa ohi. Poistelen sitten tuosta tulevien listalta jossain vaiheessa niitä, jotka eivät ole käyneet kuulumisiaan kertomassa...

ONNEA kaikille hyviä kuulumisia ultrakäynneiltä tuoneille! :heart:

tiikerinlilja, mulla on tuo sama masutuubi ja olen myös ollut siihen äärettömän tyytyväinen verrattuna edelliseen, joka mulla on ollut (en muista merkkiä). Tosi napakka!
Ja vinkkinä kaikille masutuubin omistajille, itse olen sitä käyttänyt synnytyksen jälkeen talvella suojaamaan rintoja kylmältä. Kietaissut alle vaikka kaulaliinan ja johan on pysynyt tissinsuojukset paikallaan. :D

Meillä on edellisellä vauvalla jäänyt 56 cm puku niin nopeasti pieneksi, etten nyt varmaan tuhlaa edes niin pieneen. Toki riippuu paljon merkistä, kuinka reilua kokoa on! Turvakaukalossa meillä on lämpöpussi, jolla pärjätään muutama ensimmäinen viikko, kun ei vauvan kanssa voi muutenkaan ulkoilla.

Meidän neuvolassa taisi olla tapana, ettei sf-mittaa mitata ennen 23.raskausviikkoa. Ei kuulemma anna oikein mitään hyödyllistä tietoa ennen sitä, koska voi olla ihan mitä vaan.


NS 21+4
 
Heippa :wave:

Tuli sitten tänään pyörähdettyä ultrassa =)
Kaikki oli ok kaverilla ja painoakin 333g...
Sukupuoltakin kysyttiin ja sehän oli ihan selvä eli POIKA :D
Näytteli kyllä niin auliisti jalkoväliään ettei jäänyt sukupuoli epäselväksi :LOL:
Saatiin kuvakin vielä todisteeksi :whistle:
Eli jos mullekin sitten sen SINISEN SYDÄMEN laittais :D

Onnea kaikille muillekin hyvistä ultrakuulumisista :flower:
 
  • Tykkää
Reactions: niiiiskuneiti
Onpas täällä ollut ultrakuulumisia ja onneksi hyviä sellaisia, joten onnittelut Augustalle pienestä tytöstä ja Nijanille, Nannu30:lle, -Amalialle- ja Mamu82:lle pienistä pojista :heart: on kyllä ukkovoittoinen lista :)

tiikerinlilja oli laittanut ihan mielettömän söpön masukuvan :)

kauhistus, kun jotkut puhuu, että käyttää vielä tavallisia housuja :D ei oo ollut mulla mahdollista enää aikoihin, äitiysvaatteisiin taisin siirtyä joskus rv 12 paikkeilla suurinpiirtein ja nyt ei tän mahan kanssa olisi kyllä toivoakaan normihousuista! Mies joka aamu -ja ilta- kauhistelee, kun mun maha kasvaa ihan tolkutonta vauhtia. Onhan tuo jo melkoisen suuri.

Mä jo niin odotan maanantain neuvola aikaa, että saan laittaa kelapaperit eteenpäin! Oon jo valmiiksi ne täyttänyt (tulostin netistä) ja laittanut kaikki liitteet sitä raskaustodistusta lukuunottamatta valmiiksi, että saan sit vaan viedä ne maanantaina. Sit ei tarttis enää jänskäillä sitä äitiyspäivärahajuttuakaan, kun sais sen päätöksen nopeasti! Vaikka valitettavasti taidan jo tietää sen puljun päätöksen.
Mut sit sais alkaa ootella äitiyspakkausta, ei millään malttais oottaa!!

tatomira 22+3(23+1)
 
Lukaisin pinon nopeesti läpi, sen minkä voimillani jaksoin..

siispä omaan napaan suoraan.. (.) olin sitten toistamiseen tiputuksessa maanantaina ja hetki sitten kotiuduin vasta. kyllä ottaa koville tämä meikäläisen oksentelu. vauva maanantaina ultrattiin, painoa oli päälle 200g ja lapsivettä normaalisti. siellä toinen köllötteli eikä oikeen suostunu liikkumaankaan, vaik lääkäri kovasti yritti. mutta kaikki siis hyvin.<3 itse olin tipan jatkeena maanantaipäivästä tiistai-iltaan. ja tarkkailussa olin sitten tähän aamuun saakka. Olo on kun neulatyynyllä. joku saattaisi pian luulla, että mua on pahoinpidelty, kun ranteet täynnä mustelmia. tipan laitto onnistui vasta 4 yrityksellä, kätilö sanoi että on meikäläisen suonet niin puhki jo, ettei homma oikeen meinaa onnistua. huominen vielä saikulla. eilisen jälkeen ei oo tarvinnu oksentaa, mut olo on silti melko etova koko ajan. ehkä tää tästä... lääkäri sano kannustavasti " tule sitten taas takaisin tänne osastolle kun olo en sen mukainen" eli siis jos jatkuu, niin sitten taas takaisin..
niin ja sanottakoon myös se, että pikkunen suostu sunnuntai-iltana näyttää isillekkin, kuinka kovaa osaa potkia.:heart:

Niiskuneiti ja mötkö 18+3
 
MommysLittleMonster,kiitos sinulle myös tervetulotoivotuksista.Minulla sf-mitta oli viime kerralla 13 silloin oli 19+1rv.Ensi tiistaina on seuraava neuvola.Oliko sinulla suonikohjuja,vai muistanko väärin?Minulle tuli viime raskaudessa ja nyt sitten uudelleen.Tosi inha vaiva kun ei niihin oikein mikään auta.Kävin kuitenkin mittauttamassa jalat ja saan piakkoin lääkinnälliset reisisukat ne auttavat paremmin kuin kauppojen halpismallit vaikka sikakalliit ovatkin:whistle:
Neljän suora,minulla siis myös jo ultra ollut ja POIKALUPAUS saatiin.Valitettavasti en ole vielä oppinut sinisenä laittamaan:confused: mima ja poju 22+3
 
Rakenneultrat:

16 -
8

Menneet:
sheebis

JenniJuulia
olguli

tatomira

felicia

vuokko82
Ninnatar

Peippo78
Carcas

Jul

MommysLittleMonster

raparperitaivas

tiikerinlilja.

Neljän suora
lilliputti3

Amom

Sartsa83

Lonely
ellen-
jjuuli

nuhmuliini80

Augusta87

Nijan

Nannu30

-Amalia-

Mamu82

mima73

lyydia76

Tellu Po




Tulevat:
26.08. Toke**
29.08. maka
31.08. St. Brigitten
01.09. Nane87
02.09. pavunvarsi, {Anskutin}
05.09. Sannuli88, Jomi, MinHex, tinker_
06.09. Katapultti, Meelia, inkalilla
08.09. Mesikersa, Mimsy, Jemppi
09.09. niiiiskuneiti, SenSen
12.09. Bassets, Maijuli84, Minksu
13.09. An-ri
14.09. Maira, -Ansku-
20.09. puzzle82, LeenaT
21.09. hertsi
27.09. Neljän suora 4D
 
Viimeksi muokattu:
Tervetulotoivotukset uusille masunkasvattajille! :)

Onnittelut hienoista ultrakuulumisista sekä sukupuolilupauksista! Pojat ne vaan jyrää :D

MLM & Anskutin Kiitoksia, on kyllä ihanaa olla takaisin täällä! :) Varmaan jossain vaiheessa tehdään koko perheellä reissu Dubliniin. Ajattelin nimittäin, että olisi hauska näyttää sitten lapsellekin vähän niitä paikkoja, missä kiertelin silloin kun hän oli vielä mahassa :)

olguli Tsemppiä gradun vääntämiseen! Täällä on koko homma niin vaiheessa kuin olla ja voi, mutta nyt tarttis tehrä jotain asialle :whistle:

Vauvan toppapuku Mielenkiintoista lukea kokeneiden äitien mielipiteitä, kun noiden kokojen kanssa pähkäilee. Vaikeahan sitä on etukäteen tietää, minkä kokoinen on sopiva. Mietiskelen nyt itse tuon 56:n ja 62:n välillä, mutta lopulta se on varmaan ihan arpapeliä, kumpaan päädytään. Riippuu nuo koot niin paljon valmistajastakin. Tuntuu tuo vaatteiden osto olevan melko hankalaa ennen kuin sukupuoli on tiedossa. Suurin osaa näyttää olevan joko ihan vaaleanpunaista tai –sinistä. Mun mielestä kyllä esim. vaaleansininen on kiva kävi ihan molemmille sukupuolille, mutta vaaleanpunainen on ehkä liian hempeä pojalle…

Iskiasvaivaa on täälläkin. Dublinissa tuli käveltyä tosi paljon ja venyttelyt tietysti unohtui ihan täysin. Kipein kohta mulla on tuolla jossain syvällä vasemmassa pakarassa, josta se sitten pahimpina päivinä säteilee sekä ylös että alas. Vasen jalka saattaa välillä ihan vaan pettää alta, kun on oikein kipeänä. Nyt on kyllä muutama päivä mennyt tosi mukavasti… *kopkop*

Lentämisestä Me ollaan suunniteltu vielä lyhyttä babymoon-reissua ihan lokakuun alkuun, jolloin olisin noin 25. viikolla. Ollaan menossa joko Latviaan tai Liettuaan, joten lennot on lyhyet (joka tapauksessa alle kaksi tuntia). Pidempää matkaa en varmaankaan enää tuossa vaiheessa viitsisi lentää.

H&M:n mammafarkkuja kävin sovittelemassa ennen reissua Ideaparkissa ja enhän mä mahtunut yksiinkään niistä :ashamed: Ne oli ihan hirveitä makkarankuoria. Olisko kellään muita vinkkejä, mistä löytyis isokokoisemmalle naiselle äitiyshousuja? Päädyin ostamaan silloin yhdet äitiyspöksyt H&M:ltä, kun oli pakko saada jotkut masua painamattomat housut, mut ne oli hieman liian pienet ja niin ohutta kangasta, että haarukset on nyt jo repeämäisillään :( Leggingsejä ja collareita oon nyt lähinnä käyttänyt, kun normifarkutkin lakkasivat mahtumasta aika monta viikkoa sitten :whistle:

tiikerinlilja Aivan ihana masu :heart: Ja masutuubikin on hieno!

Raskausarpiakin on jo pari oikein kauniin punaista… Mulla repeää nahka todella helposti, aina kun oon vähänkin lihonut, niin heti on komeat kuviot ihossa, joten ei tosiaan tullut yllätyksenä. Mieheltä pyysin synttärilahjaksi sitä Body Shopin kaakaovoita, vaikken usko sen noihin arpiin tehoavan yhtään. On sitä masua silti kiva rasvailla, että ihan hemmottelun vuoksi sitä pyysin.

niiiiskuneiti Voi elämä, miten kurjalta tuo sun oksentelu kuulostaa! Kovasti jaksuja! :hug:

(.) Masussa vietettiin hiljaiseloa muutama päivä, mutta ilmeisesti se oli vain tyyntä myrskyn edellä :D Nyt on oikein pitkän kaavan mukainen jumppatuokio meneillään. Pikkupotkuja satelee ihan koko ajan :heart:

Kurkku on tosi kipeänä ja lämpöäkin oli vähän, kun aamusella mittasin. Olo on siis aika vetämätön, mutta onneksi mulla on tämä viikko lomaa. Ensi viikolla alkaa yksi ainoa kurssi, mutta gradun kimppuun täytyis nyt käydä oikein kunnon aseistuksella, jotta sen saisin palautuskuntoon vuodenvaihteeseen mennessä. Inspiraatio on ollut hukassa viimeiset puoli vuotta, mut kaipa se jostain löytyy, kun oikein kovasti tonkii :ashamed:

Mukavaa keskiviikkoa mammoille!

Jomi & SS 19+3
 
Heippa!

Onnittelut kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille. :flower: Tosiaan melkoisen poikavoittoista on joukko, vaikka tyttöjähän syntyy kuitenkin tilastollisesti enemmän. Ehkä kaikki tytöt on sitten tuolla loppukuussa. :D

Hassua miten tuo sf-mittojen ottaminen vaihtelee. Katselin juuri vanhaa neuvolakorttia vuodelta 2008 ja siinä oli ekan kerran mitattu viikolla 11, ekassa lääkärineuvolassa. :O

mima73 ja muutkin jotka kyseli noista tukisukista. Jos on vähänkin taipumusta noihin kohjuihin niin suosittelisin lämpimästi noita reiteen asti ulottuvia sukkia vaikka ovatkin sikakalliit. Itsellä on ollut aikaisemmin töissä noita kaupasta ostettuja ja nyt on jalat sitten niin rikki että sairaslomalla ollaan ja todennäköisesti leikkaus edessä kun tämä maha tästä saadaan ulkoistettua.



Näin "kaunista" jälkeä tekee seisomatyö, huonot tukisukat, alttius suonikohjuille ja neljä raskautta. : /
Itsellä tuli nuo kohjut todella salakavalasti ja nyt tosiaan olisi pitänyt ensi maanantaina alottaa työt niin ei tule mitään kun jalat on niin kipeät. :( Nyt joudun sellaisilla tukisiteillä sitomaan noita ja toivoa että mitään tulppia ei ilmene.

tatomira puheli iskiaksesta. Sekin vaiva täällä meinaa pukata päälle, välillä vihloo tuolta takapuolesta niin makeasti. Alkaa vissiin sanoa kroppa sopimuksen irti jo ja tosiaan ei tällaisia vaivoja ollut silloin kun odottelin esikoista tai kakkosta, 10 vuotta sitten. Eli peesailen että kyllä ne lapset kannattaa nuorena tehdä noin niinkun fyysiseltä kantilta katsottuna.

Jomi Mie tilasin joskus Funmum-merkkiset äitiysfarkut ja ne on kyllä olleet hyvät. Itsekkin siis reilumpaa kokoa ja tosiaan H&M:stä ei löydy miulle kokoja.

( . ) Eilen siis käväsin siellä lääkärissä ja sairaslomaa sain 20.9. saakka ja silloin katsotaan tilannetta uudelleen. Vähän kyllä otti päähän ettei suoraan voinut kirjoitella sinne loman alkuun, kun tuskin nuo jalat tuosta parissa viikossa korjaantuu. Muutenkin oli taas venäläinen lääkäri joka puhui niin huonosti suomea, että oli tosiaan hankaluuksia saada asiaa perille. :(
Kiva juttu kun tuo on täällä neuvolalääkärinä ja pitäisi vielä alkaa sitä sterilisaatio asiaa selvitellä. No onneksi terkka on niin ihana, että lupasi lähteä mukaan asiaa sitten selvittelemään.

Hassua muuten ajatella että enää neljä kuukautta niin on jo nyytti todennäköisesti sylissä. :heart:

MLM ja Kukkis 23+0 *poks*
 

Yhteistyössä