Tammikuun Vauvat 2012 elokuussa

Osanotto ja voimia kovasti Sartsalle. En osaa edes kuvitella surun määrää, joka sinulla on. Lohduttavat sanatkin tuntuvat kliseiltä, onhan kuitenkin kyseessä äitisi :'(
Onnea kuitenkin kovasti pienestä tytöstä, joka tuo elämään jatkuvuutta :heart:

Täällä ovat monet käyneet jo ultrissa ja pienet siniset ja punaiset sydämet ovat kyllä aika hellyttäviä nimien perässä. Jotenkin ne konkretisoivat varmasti odotuksen tunnetta: ei ole enää jokin vauva, vaan pieni tyttö tai poika jota odotetaan. Ultraan meillä on vielä aikaa puolitoista viikkoa ja kovasti se jännittää. Olisi kiva sittenkin saada tietää, kumpi tuolla masussa kasvaa.

Täällä pikkuisen liikkeet tuntuvat päivittäin, yleensä parhaiten makuulta nukkumaan mennessä. Vielä ei kuitenkaan mies ole tästä ilosta päässyt osalliseksi kun päälle ei näy eikä tunnu mitään. Ehkä tässä parin viikon sisällä toivottavasti hänkin tuntee ensimmäiset liikkeet. Muutaman kerran on Katapultti noussut ihan pintaan kovaksi möykyksi, niin että on voinut käsin kyllä tuntea, että siinä pieni on ja jonkin verran ääriviivat on tuntuneet.

Raskauspahoinvoinnista. Tasan ei käy onnenlahjat. Minä en ole nimittäin ollut kertaakaan pahoinvoiva vaan voinut ihan käsittämättömän loistavasti. Väsynyt toki enkä myöskään ole koko raskausaikana nukkunut kunnolla eli hyvistä yöunista ei ole tietoakaan.

Täällä hb oli viimeksi 114, mulla on aina ollut vain hieman yli 120, joten ostin rautaa, mutta sen syöminen onkin sitten niin ja näin. Välillä muistan ottaa ja välillä en. No, näillä voinneilla on kuitenkin tähän asti pärjätty. Toivottavasti jatkossakin :)

Muiden ultrakuulumisia odotellessa,
Katapultti masussa rv 19+2
 
On ihan unohtunu kirjotella tänne, onnea ultrakuulumisista siinä käyneille.

Eilen kävin ekan kerran neuvolapsykologilla. Kävelin miehen tyköö sinne ja menin jotain kiertotietä pitkin ja myöhästyin 10 minuuttia. Nivuset tykkäs tosta kävelystä sen verran että eipä paljon kävelty sen jälkeen kun pääsin istumaan siellä psykologilla. Koko loppupäivä menikin sitten kirotessa kun sattu niin h*lvetisti. Nyt sentäs pystyy jonkin verran normaalisti käveleen.

Nijan 20+0 pokspoks
 
Tässä ww.vau.fi -sivustolta raskausviikon 20 teksti koskien mm. hikoilua

Nyt olet puolimatkassa! Eikö olekin ihanaa tietää, että pieni lapsi sisälläsi tulee koko ajan suuremmaksi ja suuremmaksi? Jotkut tuntevat ensimmäiset potkut tällä viikolla, joidenkin täytyy odottaa vielä viikko tai pari.

Mutta pian pieni poikasi tai tyttösi alkaa antaa päivittäin viestejä viihtyvyydestään potkuin ja liikkein. Onko olosi lämpimämpi kuin tavallisesti ja hikoiletko enemmän? Se johtuu siitä, että kilpirauhasestasi tulee aktiivisempi: lepoaineenvaihduntasi on 20 prosenttia vilkkaampi kuin tavallisesti. Yöhikoilu auttaa jäähdyttämisessäsamalla kun jäteaineita poistuu. Muistathan juoda riittävästi!
 
Tämä mamma sai kotiutumisluvan tänä aamuna! Osastolla olin ja tiputeltin nesteitä. Joten siis kolmen päivän aikana nesteitä meni sellainen 5 litraa, eikä edes turvota, joten siis tarpeeseen tuli. Vauva nopeesti ultrattiin eilen ja lapsivettä normaalisti ja hyvin virkee pikkunen siellä oli. Painokin oli mulla tippunu taas melki 3kg kahessa viikossa, että taas siis ollaan reippaasti alle lähtöpainon.
Itsekun olen kova pelkäämään neuloja, niin sainkin oikeen piikityksiä reilulla kädellä. Suonet oli huonosti näkyvissä vähäisen ravinnon takia, joten tipan laitto onnistuikin vasta kolmannella yrittämisellä. verikokeitakin otettiin eilen illalla ja tänä aamuna uudestaan. Kaikki arvot kumminkin normaalit. Vauvaa päästiin kuuntelemaan ja eilen sykkeet 157 ja tänään 158. kovasti pieni potki ja liikku.<3 eli siis hyvin voi.
Osastolla oli aivan älyttömän ihania ja huolehtivaisia kätilöitä, ja pois lähtiessä kävinkin sanomassa oikeen erikoiskiitoksen ja kiitin hyvästä palvelusta! :) Nyt sitten loppuviikko sairaslomalla. Toivottavasti oksentelusta päästäisiin eroon ja seuraavan kerran sairaalaan tarvisi mennä vasta synnyttämään!
Hyviä vointeja mammoille! :wave:

Niiskuneiti ja mötkö 17+4
 
Rakenneultrat:

Menneet:
sheebis

JenniJuulia
olguli

tatomira

felicia

vuokko82
Ninnatar

Peippo78
Carcas

Jul

MommysLittleMonster

raparperitaivas

tiikerinlilja.

Neljän suora
lilliputti3

Amom

Sartsa83

Lonely
ellen-

Tulevat:
26.08. Toke**
29.08. nuhmuliini80, -Amalia-, maka
30.08. Nijan, Augusta87, Mamu82
31.08. Nannu30, St. Brigitten, Tellu Po, lyydia76
01.09. Nane87
02.09. pavunvarsi, {Anskutin}
05.09. Sannuli88, Jomi, MinHex
06.09. Katapultti, Meelia, inkalilla
08.09. Mesikersa, Mimsy
09.09. niiiiskuneiti, SenSen
12.09. Bassets, Maijuli84, Minksu
13.09. An-ri
14.09. Maira, -Ansku-
20.09. puzzle82, LeenaT
21.09. hertsi
27.09. Neljän suora 4D
 
Onnea Lonelylle rohkaisevista ultrakuulumisista! :heart:

Onnea myös ellenille hyvistä näkymistä! :heart:

Täältä myös neulojille vinkkinä, tässä linkissä ihanimmat vauvan tossut, jotka olen koskaan tehnyt (ja olen tehnyt niitä aika muutamat). Mielestäni myös aika helpot.
Tekstiiliteollisuus Oy - Ohjeet / Lasten neuleet
Kuvaa tossuista en viitsi tänne laittaa, kun ovat menossa lahjaksi. Tein myös tuolla kypärämyssyohjeella myssyn samaa sarjaa ja vielä olisi tarkoitus noita tumppuja kokeilla.


NS 20+6
 
Maijuli Kyllä mä olen syönyt ihan normaalisti ruokia joissa on inkivääriä mausteena, enkä kyllä koskaan lue pakettien kylkiä, joten tiiä kuinka paljon on tullu mätettyä "kiellettyjä" aineita.. :D Mä olen vähän sitä mieltä että ihan maalaisjärkeä kun käyttää näissä ruoka hommissa niin kaikki on ok. :)

Onnea kaikille ihanaisille ultrakuulumisista! :heart: Komiasti alkaa sytämmiä tulemaan listalle! :)
Me muuten viime vuonna kesäkuisten pinossa laitettiin sukupuolilupaukset tonne etusivulle tollasilla sydämmillä kans, ihan vain ehdotuksena. :)
 
Hei taas.

Niiskuneiti, toivottavasti nyt alkaisi pikkuhiljaa olo kohentua. Riittäisi kyllä jo sinun osalle tuo pahoinvointi. Koita lepäillä loppuviikko.

Lonely Mukava kuulla että lääkärikäynti oli onnistunut. Toivottavasti lapsivesinäytteen tulokset ovat hyviä. Kovasti tsemppiä sinnekin.

Täällä pikkuinen melskaa välillä tosikovasti. Toisinaan taas elellään hiljaiseloa. Jännä että puolivälissä jo ollaan :). Maanantainen ultra jännittää, saa nähdä tuleeko uni sunnuntaina lainkaan. Päätin jättää ajan perumatta, ja käydään miehen kanssa yhdessä kurkkaamassa pikkuista ellei mitään kiireellisiä esteitä ilmaannu miehelle.

Äitiyspakkauksesta täällä on ollut puhetta. Minä taidan ottaa rahana, ja käyttää rahat ruskovillan tuotteisiin. Lampaantaljan voisi ostaa pikkuisen kehtoon, sekä muutaman luomupuuvillapaidan ja saattaahan sieltä pakettiin tarttua muutakin ihanaa..

Joku täällä tarkensi merinovillajupakkaa :) Kiitos sinulle tiedosta, ettei kaikki merino ole kiskomalla revitty lampaista. Vähän kauhistutti kyllä ajatus, koska merino kuitenkin on niin yleistä lasten neulomuksissa.

Koitanpa lisätä tähän pari kuvaa neulomuksista..






Mukavaa loppuiltaa äityleille ja masuille.

-Amalia- ja Muru 20+0
 
Sartsa83
maka kuvan kulmassa näkyy, että se on 4D kuva. Ei siis edes 3D. Ja noi muut ns. vanhathan on 2D-kuvia.

Kiitos jälleen teille muillekin niin osanotoista kuin onnitteluista ultrakuulumisista. :heart: Totta, tässä pienessä jatkuu elämä.. on vain vaikea hyväksyä että oma äiti on lähtenyt täältä pois, pois nyt juuri kun häntä eniten tarvitsisin, kun odotan tyttöä ja äiti on itse odottanut minua aikoinaan ja ja ja... :'(

Aww Katapultti :hug: :heart: kiitos. :heart:

Sartsa ja neiti Onerva 20+5 :heart:
 
Nyt sitä sitten ollaan niiiiiin raskaana, huoh.

Kävin tossa yksi päivä kävelyllä ja ei ollut ees mikään erityisen pitkä lenkki, n. 8km ja vauhti oli HIDAS niin johan tuli paikat kipeäksi. Meinasi itku tulla ja melkein soitin miehen hakemaan kesken matkan kotiin, lonkat/nivuset mitkä lie sattui aivan älyttömästi ja sitten iski vielä edellisraskaudesta tuttu, ah niin ihana, iskias kipu päälle :( nyt ollaan just ylitetty puoliväli ja olo on jo tällänen!! mitä se on sitten loppuraskaudesta???
Mietin tossa, et auttaiskohan salilla käynti jos menis tekeen jotain kevyitä selkäliikkeitä ja jalkajuttuja? Lämmittelynä sitten vihaamani pyöräily, kun tuo kävely ei tunnu tekevän hyvää :( Pyöräily onneksi onnistuu ja toivottavasti pyöräilykelit jatkuisi aina tuonne joulukuun alkuun (taitaa olla toiveajattelua?) kun tuo kävely tosiaan on noin tuskaista ja pikkanen pitäisi päiväkotiin kuitenkin saada. Noh, eiköhän me jotenkin selvitä :)

-Amalia- oli neulonut ihania juttuja :)

tatomira rv 21+5 (22+3)
 
Viimeksi muokattu:
Tässä ww.vau.fi -sivustolta raskausviikon 20 teksti koskien mm. hikoilua

Nyt olet puolimatkassa! Eikö olekin ihanaa tietää, että pieni lapsi sisälläsi tulee koko ajan suuremmaksi ja suuremmaksi? Jotkut tuntevat ensimmäiset potkut tällä viikolla, joidenkin täytyy odottaa vielä viikko tai pari.

Mutta pian pieni poikasi tai tyttösi alkaa antaa päivittäin viestejä viihtyvyydestään potkuin ja liikkein. Onko olosi lämpimämpi kuin tavallisesti ja hikoiletko enemmän? Se johtuu siitä, että kilpirauhasestasi tulee aktiivisempi: lepoaineenvaihduntasi on 20 prosenttia vilkkaampi kuin tavallisesti. Yöhikoilu auttaa jäähdyttämisessäsamalla kun jäteaineita poistuu. Muistathan juoda riittävästi!
Minäki olenki miettiny miksi herään yöllä litimärkänä! :D
 
Hih, kävin -Amalia-n blogissa ja luulin, että se on blogin pitäjä itse, joka alkoi laulaa luikauttamaan taustalla. Meinasin, että sähän nyt vasta lahjakkuus olet. :O Meni ihan kylmät väreet. Mutta se taiskin olla joku typy youtubesta. :LOL: Ihania neulontoja sieltä löytyi myöskin. :heart:

Mukavaa perjantaipäivää kaikille!

NS 21+0 poksista!
 
Tatomira, toivottavasti sun pyöräilyt jatkuu pitkään. Mä olen jo törmännyt ongelmiin. :( Muutamana päivänä, kun olen reippaasti lähtenyt pyöräilemään töistä kotiin (n.7 km) niin on ruvennut mahaan sattumaan/ tuntumaan oudolta. Muutaman kerran on oikein pitänyt alkaa taluttamaan pyörää ettei maha olisi liian rutussa polkiessa. Neuvolassa sanoivat aikanaan, että niin kauan voi hyvin pyöräillä, kun maha ei ole tiellä, joskin tasapainoa saattaa haitata jo aiemmin.. Mä taidan joutua vaihtamaan bussiin jo paljon ennen joulukuuta. Mutta eiköhän pyöräily silti suju oikein mainiosti vielä pitkään, kunhan malttaa pitää vauhdin aisoissa. :)

Mä kävin penkomassa mammavaateliikkeen alekorin eilen. Mukaan tarttui t-paita ja neule. Tilaa mahalle ja korostaa mahaa mukavasti. Silti käyvät ihan hyvin raskauden jälkeenkin.

Lankoja ostin myös. Tarkoitus aloittaa nuo MLM:n tekemät villahousut. Mäkin ostin vaalean ruskeaa, kun fiksauduin tuohon väriin kivan kuvan takia. En vaan raaskinut ostaa alpakkaa (hinta yli kolminkertainen), kun pelkään että mun taidoilla lopputulos saattaa olla aika "mielenkiintoinen". Teen ekan yrityksen Nalle-langasta, ja jos onnistuvat, niin sitten siinä on se etu, että ne voi pestä koneessa neljässä kympissä, kun taas alpakassa olis ollut käsin pesu. Ei kai se Nalle-lanka kauhean kovalta tunnu vauvalla, kun alla on kuitenkin aina potkuhousut..? Minkä kokoisia neulomuksia olette tulokkaalle tehneet?

Onko kellään tietoa lentämisestä raskaana? Mulle pukkaisi työmatkaa rv:lle 31, mutta en ole vielä viitsinyt lupautua lähtemään. Kotimaan lennosta olisi kyse.

Tellu Po 19+1
ps. Ehkä jotain pientä liikettä jo, taidan nimetä tulokkaan pallokalaksi, koska on sitten Ismoa lainatakseni "ensimmäinen pienokainen pyörimässä pakkasessa...". Ensi viikolla ehkä tiedetään, onko pallokala tyttö vai poika! Toivottavasti ainakin uiskentelee vilkkaasti! :D
 
Tellu po tuskin se niin kovalta se nalle-lanka tuntuu :) itse lähinnä aattelin tumppujen ja sen kypärämyssyn kohdalla, et ne on kivammat kun on suoraan kosketuksissa ihon kanssa, kun ne ei kutia, kuten lampaanvilla.
Mullakin on yksi novitan wool langasta tehty haalari vauvalle ja kyllähän se karkea alpakkaan verrattuna on, mutta tosiaan tulee sitten vaatteiden päälle niin ei niin haittaa :) Tuo alpakka, jota mä oon käyttänyt on konepestävä. Ah, novitan alpaca ei sitä näköjään olekaan, enpäs oo aiemmin huomannutkaan.

Itse teen novitan pretty babysta kuopukselle neuletakkia, kun musta ne värit vaan on niiiin suloiset ja onhan se lanka ihan mielettömän pehmoista, tiedä sitten, että miten se lämmittää kun on polyesteriä. En kyllä enää tollasia asusteita noista täysin tekokuiduista tee.

Itse oon tehnyt nyt sen haalarin kokoa 50/56 ja 62/68 toisen, myssyt oon tehnyt pienintä mahdollista kokoa. Nyt mietin sen sisähaalarin kokoa, et teenkö ton 50/56 vai 62/68... mietin, et jos teen ton pienemmän ohjeella, mut ohjetta isommilla puikoilla ja sit vähän korkeammat niin tulis joku välikoko.

Uskaltaiskohan sitä väsätä pienelle jotain vaaleanpunaista? kun se olis aika söpöä... mut jos tulokas sit onkin poika... hmmm

Ostin keväällä uuden pyörän, missä on aika pysty ajoasento, niin ei sillai runttaa mahaa lyttyy, vanhalla maastopyörällä maha tulisi varmasti aiemmin tielle. Pääosin kun tuo pikkanen pitäis kuitenkin pyörällä/kävellen hoitoon kuljettaa niin täytyy tosiaan toivoa, että fysiikka ei petä ja sitäkin, et talvi tulis vasta joulukuussa. Sit jos lumet sataa jo joskus lokakuussa alkaa epätoivo iskeä :(
 
Heippa pitkästä aikaa! En ole tänne juuri kirjoitellut, kun tuolla kerhopuolella pyörin.. Mutta voisin vähän päivittää tilannetta: 20+2 menossa, la. siirtynyt 11.1. ja tänään saatiin poikalupaus :heart: Poikaolohan on ollut alusta asti..

Masu ei hirmuisesti ole kasvanut ja olotkin taas normalisoituneet, ehkä tämä on sitä leppoisaa keskiraskautta? :)
 
  • Tykkää
Reactions: niiiiskuneiti
Heippa taas mammat ja masut. Ja onnea nyt ultrakuulumisia saaneille

Meillä oli tänään neuvola, kaikki okei. Tosin mulla hieman liian matala hemoglobiini joten joudun nyt ottamaan tosissaan rautakuurin päälle. Ja painoa mulle ei sitten kuitenkaan ollut neuvolan vaa´an mukaan tullut yhtään viime kerrasta, itseasiassa oli pudonnut paino n. 70g/vko, vaikka kotona olin katsovinani että olisi 3kiloa tullu. No, ei vielä ollut huolissaan, mutta lisää ei saisi enää pudota.

Onko muuten kellään kokemusta hampaanpoistosta? varsinkaan raskausaikana? Multa poistettiin eilen 2 hammasta. Kipu oli siedettävää ja oikeastaan se hävisikin itse poistokohdista eilen illalla. Mutta leuka on hiton kipeä edelleen, kylmähaude auttaa hetken aikaa ja panadol pitää kivun suht siedettävänä mutta sitä syönkin 3 kertaa päivässä 1000mg annoksena kuten hammaslääkäri määräsi. Tämä on vain rasittavaa. ja syöminenkin on hankalaa joten hieman huolestuttaa miten tässä nyt pärjää kun ei pysty oikein kunnolla syömään...

Mimsy & Mini 18+2
 
Heipä hei!

Harvaksi kyllä meinaa jäädä kirjoittelut.

Sartsalle kovasti osanottoa suureen suruun :hug:. Voimia raskaaseen tilanteeseen, menee varmasti kauan, ennen kuin suru helpottaa. Mukava kuulla, että saitte ihania ultrauutisia kaiken keskellä!

Tervetuloa minunkin puolestani uusille ja onnittelut kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille!

Tatomira, oletko kokeillut kuntosalilla Wave-stepperiä? En ole vielä itse ehtinyt kokeilla, mutta edellisessä raskaudessa pystyin harrastamaan luisteluhiihtoa aika loppuun asti, vaikkei kävely ollut sujunut kuukausiin. Wavessa asento on vähän samantapainen, jalat menevät enemmän sivulle. Ja siinä pystyy myös nojaamaan, jolla saa selän rasitusta vähennettyä. Itse tykkään siitä laitteesta.

Tellu Po taisi kysellä lentämisestä. Viikon 27 jälkeen tarvitaan lääkärintodistus, että kaikki on ok. Muuten sai lentää yllättävän pitkään, kun asiaa tarkistin. Finnairin sivuilla oli selvät ohjeet.

(.) Kyllä alkaa jo tosiaan tuntua tämä raskaana oleminen. Maha painaa välillä alhaalta ja välillä ahdistaa ylhäältä. Painoa tulee kuin syöttöporsaalla, kun ruoka taas maistuu :ashamed:. Ja toisaalta edelleen meinaa tulla huono olo, jos ei syö koko ajan.

Mutta se on aika ihanaa, kun liikkeitä tuntuu jatkuvasti. Töissäkin kommentoivat, että näyttää siltä, kuin hoitelisin jo mahaani, kun vaistomaisesti silitän mahaa siitä kohti, mihin pieni potkii :heart:.

Neuletöitä on tullut tehtyä kovasti, mutta olen tehnyt nyt muille, joten vauvan villapuku on vasta puolivälissä. Myssy odottaa saumojen yhdistämistä ja kyllä kai tässä pitää vielä pieniä sukkia ja lapasia tehdä. Lankoja on kassikaupalla odottamassa :D.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Meelia ja pikkuinen, melkein puolivälissä :)
 
Iltaa!

Mimsy Miulla poistettiin viisurit kun odotin kakkosta. Muistelisin että silloin söin kyllä ihan Buranaa, jota hammaslääkäri määräsi noihin kipuihin. Tosin aikaa on jo yli 10 vuotta että ihan tarkkaan en muista. Toivottavasti paranee pian, itse mielummin menen synnyttämään kun hammaslääkärille. :D

jjuuli Onnea poikalupauksesta ja hyvistä ultrakuulumisista. :heart:

Tellu Po Mie käytin noihin housuihin Dropsin Alpacca-lankaa ja miusta se ei ollut kallista. 50g kerä oli Kärkkäisellä 3,5 euroa ja se riitti hyvin noihin housuihin ja lisäksi vielä villatakkiinkin melkein loppuun saakka. Eli on tosi riittoisaa kun on niin kevyttä.
Ostin vielä tarjouksesta tuota Rose Mohair-lankaa ja nyt kun on neulonut tuosta alpakasta niin tuntuu tosi tönköltä tuo. :D

-Amalia- Ihania neulomuksia siulla tehtynä ja muutenkin kiva blogi. :)

ellen- Onnea siullekin hyvistä ultrakuulumisista. :flower:

Lonely Hienoa että tilanne näyttää vähän ainakin valoisammalta. Tsemppiä jatkoon. :hug:

(.) Eilen kävin viemässä Kelan paperit ja nyt vaan odottelemaan ilmoitusta pakkauksesta. :D Mites teitä muita, onko ollut närästystä? Tää alkaa olemaan jo inhottavaa kun tuntuu että mitään ei voi syödä kun heti alkaa pyrkiä vatsahapot ylöspäin. :( Saa nähdä millanen tukkahirmu sieltä sitten syntyykään...
Kukkis on taas kääntynyt sillain päin että potkut tuntuu tosi hyvin, ollaankin miehen kanssa monena iltana nyt tunnusteltu niitä. Ihana tunne kyllä kun pieni tuolla myllää. :heart:

MLM ja Kukkavauva 22+2
 
MLM mä olen allerginen buranalle. En siksi sitä voi syödä. Ja maksimi annokset panadolia ei enää auta... Kipu vain yltynyt iltaa/yötä kohti. Puhuminenkin oli vaikeaa yhdessä vaiheessa ja nyt en pysty nukkumaan. Huomenna siis edessä reissu lääkäriin jos ei ala tää kipu hellittää. Itkettänyt koko illan, ja kylmähaudekaan ei auta enää. Joten en voi mitään muuta kuin odottaa aamuun ja pääsen lääkäriin... Kunhan en liikuta leukaani niin ei satu, kovin pahasti. :'(
 
Sartsalle voimia surutyön keskelle, päivä kerrallaan..

Jjuuli Onnea poikalupauksesta :)

Mimsy Tiedän mikä tunne se hammaskipu on. Kävin toissapäivänä viisurin takia ja multa se pitäisi poistaa leikkauksella joten aikaa en saanut kuin alkuvuoteen jonoon, no hoitaja aiko ehottomasti laittaa asian eteenpäin koska en ehkä selviä puudutteella raskautta. Multa poistettiin toinen viisuri huhtikuussa, se kyllä oli kipee mutta yllättävän nopeeta alko parantua. SÖin paljon mehujäätä. SUlla se kipu on ehkä just se turvonnu ien joten sitä turvotusta pitäs saada laskemaan ja lämmintä ei kannata syödä jotta verikohdat kunnolla hyytyy. Se kipu kyllä mielestäni ihan seuraavana päivänä helpottaa ellei sitten ole tulehtumassa tms. Mutta toki sulta on poistettu kerralla kaksi niin on varmasti tuskaisempi..

Tuo rajottaa paljon kun oot buranalle allerginen, sitähän sais syödä keskiraskauden aikana normaalisti. Tuo leuan aukeaminen on paha, mulla tälläkään hetkellä ei hyvin aukea ilman kipua kun tosiaan toissapäivänä laitettiin sinne puudutetta joka pitää kivun poissa kuukausia, hope so.
Tsemppiä, koita selvitä. HAMMASKIPU ON NIIN KAMALAA!

Närästyksestä Täällä närästyksen ammattilainen! Rennietä on kilopakkaus ja joka paikassa mukana kulkee, yöllä kans ihan pari saa ottaa jotta voi nukkua. Mull aon aiemmissa raskauksissa myös ollu tätä ja taispa kestääkin loppuraskauteen silloinkin. Mutta niin kauan kun sen saa lääkkeellä pois ja turvallisella kuten rennie niin ei haittaa. Rennietähän saa popsia aika paljon ja mielestäni on tehokas.

lilliputti 20+6 sekä pikkuiset
 

Yhteistyössä