Tammikuun Vauvat 2012 elokuussa

Sartsa83
Anteeksi jälleen kun en ole käynyt täällä mitään ilmottelemassa.

Äitini siis menehtyi 20.8.2011 lauantaina, mentyään Pirkanmaan hoitokotiin saamaan uuden kipulääkkeet ja hoidattamaan keuhkokuumettaan keskiviikkona 17.8.2011. Elimistö vaan ei enää jaksanut. :'( Suru on suuri, eikä tätä ole pystynyt käsittään. Tää päivä on ollut kaikista raskain henkisesti ja tässä on nyt sitten viime päivät vaan käyty hoitamassa äidin asioita... fb profiilia ja samalla tuota ryhmää olen päivittänyt (samaan syssyyn kirjotttanut molempiin), kun fb:ssä yleisesti tulee oltua lähisukulaistenkin kanssa yhteyksissä ja osalle sitä kautta ilmoitinkin kun ei ollut tuoreinta puh. nroa., mutta ei ole jaksanut ajatella mitään....

Maanantaina 22.8. käytiin siis rakenneultrassa. Kaikki oli hyvin, liikkeet ok, rakenne ok kaikilta osin, sydän löi 154, lapsivettä oli normaalisti. JA--- äitini ja meidän toiveiden mukaisesti: TYTTÖ tulossa!!!! :heart: Saamme siis antaa pienelle prinsessallemme äidin koko nimen toiseksi ja kolmanneksi nimeksi taikka äidin etunimi kolmanneksi nimeksi. Joka tapauksessa pikkuinen saa äidistäni muiston nimeensä ja saan itse kunnioittaa tällä lailla muunmuassa äitini poismenoa.

Tässä vielä valokuva pikkusesta. :heart:



Sartsa ja neiti Onerva 20+3 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: vuokko82
Sartsalle osanotot :'(. Raskasta aikaa sinulla. Läheisen menetys on jotain niin hirveää, ettei sitä osaa kuvitella ennenkuin sen itse kokee. Koita kuitenkin jaksaa ja pikkuisen iloita tyttölupauksesta. Oikein iso halaus sinulle :hug:

Onnea kaikille ultrassa käyneille, pikkuisensa nähneille :heart:

Niiskuneidille ja muillekin pahoinvoinnista yhä kärsiville paljon jaksamisia.
Samoin jaksamisia sinulle Lonely.

Nyt nukuttelemaan tytteliä..

-Amalia- ja Muru 19+5
 
Heippa kaikki!

Saisikos sitä vielä liittyä mukaan? Olen juttujanne seuraillut aivan alusta lähtien, mutta nyt sain vasta aikaiseksi kirjautua sisään ja ilmoitettua itsestäni.

Tässäpä tiedo lyhykäisyydessäänt: bryson, 30, toinen ja K-SKS. LA 28.1.
Toista siis odotellaan, ensimmäinen syntynyt 08 ja ikäeroa tulee reilut 3,5 vuotta.

En varmastikaan ole mikään ahkera kirjoittelija, mutta tykkään kovasti seurailla juttujanne ja jos sitä silloin tällöin tulisi itsekin käytyä täällä kommentoimassa! Eli vaikka musta ei kovin usein kuuluisikaan, niin listalla olen kyllä mielelläni.Esikostakin olin aikoinaan täällä mukana ja täytyy kyllä sanoa, että vertaistuki näin virtuaalisestikin on kyllä melkoisen korvaamatonta! Mulla raskaus kaiken kaikkiaan mennyt hyvin, ylimääräistä harmia ollut tuossa viikolla 16, kun neuvolassa ei saatu sydänääniä kuuluviin ja heti ei päästy ultralla tarkistamaan tilannetta, kaikki oli kuiteskin hyvin.

Sartsalle voimia!

Samoin tsempityksiä pahoinvoinneista vielä kärsiville, ainakin Niiskuneidillä tuntuu jatkuvan pahana edelleen.

Kaikille rakenneultrista hyviä uutisia saaneille onnea ja tsemppiä meille muille sen odotukseen! Itselle tehtiin ylimääräinen ultra noiden löytymättömien sykkeiden vuoksi, joten pääsin pikaisesti kurkkaamaan mahaan viime viikolla. Helpotti vähän rakenneultrankin odotusta!

bryson 17+ jotain (en ikinä muista että mikä se virallinen päivä oikein onkaan!):D
 
Sartsa83, osanottoni ja paljon paljon voimia tulevaan! :hug:

Onnea kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille :) ! Me ei olla vielä osattu päättää kysytäänkö sukupuolta vaiko ei. Toisaalta olisi kiva pitää se loppuun asti yllätyksenä, mutta toisaalta mitäpä sen tietäminen haittaisikaan...

Nyt on muutamana päivänä tuntunut liikkeitä päivittäin :heart: Ei mitenkään runsaasti, mutta pari kertaa päivässä asukas on muistanut ilmoittaa läsnäolostaan tökkimällä kevyesti. Yöllä pissilläkäynnin jälkeen alkoi pidempi jumppatuokio ja piti jo vaihtaa kylkeä kun tuntui sen verran kummalliselta ja epämiellyttävältä..:rolleyes: Maha ei ole kasvanut edelleenkään juuri ollenkaan eikä ulkopuoliset vielä huomaa mitään! Mutta eiköhän se tuossa puolenvälin jälkeen ala paisumaan. Toisaalta on mukava kun voi nukkua niinkuin ennenkin eikä ole vielä mitään "ison mahan mukanaan tuomia vaivoja" :)

SenSen rv 19+3
 
Sartsalle osanottoni ja voimia hirmuisesti!! :hug:
Onnea kuitenkin tyttölupauksesta, joka oli toivottu! :) aivan mielettömän ihana kuva ja suloinen vauva :heart: voi kun itsekin olisi saanut noin selkeitä ultrakuvia.

Niiskuneidille tsempit sen pahoinvoinnin kanssa! Toivottavasti vihdoin helpottaisi!! Se on niin kurja olotila, ettei sitä toivo kenellekään.

Amomille onnittelut hyvistä ultrakuulumisista ja poikalupauksesta :)

MinHex voi ei :hug: toivottavasti toinen pieni jaksaa pysyä mukana loppuun asti, onhan hänellä ihan oma pieni suojelusenkelinsä.

Maira ok, hyvä juttu, että vielä on toiveita, että saisin nyt kohtuullista äitiyspäivärahaa, tosin huokaisen helpotuksesta vasta sitten, kun se päätös tulee. Ei parane aiemmin moista ees ajatella!!

Ninnatar kaakaopuikko? mikä se on? onko multa nyt mennyt ohi joku hieno juttu? Kuulostaa kyllä mielettömän ihanalta, oli mikä oli :D Mäkin haluun :D :D

ja sitten vielä brysonille tervetulotoivotukset :)

ja (.)
Täällä mahassa on sellanen möyrijä, että oikein pelottaa, mikä sähköjänis meille on syntymässä :D edellisessä odotuksessa vauveli oli hyvin rauhallinen koko odotusajan ja saattoi olla tuntikausia, että yhtään liikettä ei tuntenut ja ihan loppuvaiheessakin piti hiljentyä kuuntelemaan liikkeitä. Sisarukset ja mies harmitteli viime raskaudessa, kun vauva potki niin vähän ja harvoin, kun eivät tunteneet sen liikkeitä, kun niitä tosiaan tuli tosi harvakseltaan ja ulospäin näin vaan muutaman kerran liikettä. Mutta nyt on kyllä tilanne täysin eri, vauva möyrii ja potkii -tuntuu, että jatkuvasti :D nyt jo huomaa selkeästi, kuinka maha elää omaa elämäänsä ja välillä oikein säikähtää kun pikkanen potkasee ja ei todellakaan tarvitse hiljentyä kuuntelemaan liikkeitä, niitä kun tuntuu satelevan ihan koko ajan.

Ja taas oon kauhistellut kohdun kokoa, välillä kun tulee harjoitussupistuksia kokeilen, että kuinka iso se kohtu onkaan ja kyllähän se jo tosi ylhäälle tulee. Ensi neuvolassahan sitten jo mittaillaan sf-mittaa. Ultrassa tämä pikkunen oli isompi, kuin kuopus oli samoilla viikoilla, mut kuopus olikin pienen pieni syntyessään. Nytkin on sitten loppuraskaudesta kokoarvio luvassa, vaikka niihin ultralla tehtäviin nyt ei voi vähäisimmässäkään määrin luottaa, niiden perusteella ei voi kuin ihmetellä, että miksi ylipäänsä tehdään koko arvio ultralla, kun ammattitaitoinen kätilö saa käsikopelolla huomattavan paljon luotettavamman lopputuloksen.

Eilen taas haikailin äitiyspakkauksen perään :D menis nyt aika nopeasti, et sais tilata sen jo :D :D jotenkin hauska, kun enhän mä sillä mitään ees tee, ennenkuin vauva syntyy, mut jotenkin silti niin odottaa, et pääsee hipelöimään niitä vaatteita :)

tatomira 21+3 (22+1)
 
Onnea ihanista ultrakuulumisista. <3 itsekkin sitä odotellessa. Ja osanottoni sartsalle ja voimia surun keskellä koko teidän perheelle! :hug:

itellepä ei sen kummempaa.. olo on lähes normaali kuhan muistaa syyä parin tunnin välein ettei tule huono olo ja aina välillä on sellaisia väsymyspäiviä ettei jaksa tehä mittää mut eiköhän tässä pärjätä! :)

an-ri 18+0
 
Sartsalle: lämmin osanottoni ja voimia koko perheelle :hug:

Inkalilla kyseli 4D ultrasta Porissa. Ainakin Terveystalolla on sellainen tohtori kun Ari Ylä-Outinen joka tekee 4D ultria. Olen yrittänyt ottaa selvää missä on lähin 4D ultra Vaasan näkövinkkelistä ja näyttäisi olevan joko Pori tai Tampere. Enpä taida vaivautua lähtemään niin kauas joten varasin ajan ihan perusultraan Mehiläiseen, jossa sitten toivottavasti näkyisi sukupuoli sellaiselta commodore 64 - näköiseltä pikkunäytöltä : /

Voiteista sen verran, että olen käyttänyt luontaistuotekaupasta saatavaa 100% kookosrasvaa. Se tuoksuu taivaalliselta! Kaveri käytti sitä raskauden aikana eikä saanut yhtään raskausarpia. Ainakin se on tod.näk. edullisempi vaihtoehto kuin kalliit voiteet, jotka on tehty juuri raskausarpia varten.

Omaa napaa. Olo on ihan ok. Kamalan kuuma vaan koko ajan, mikä on tosi outoa sillä olen normaalisti tosi viluinen. Liikkeet on edelleen vaimeita (ehkä etuseinässä olevan istukan vuoksi), mutta taitaa kyydissä olla muutenkin rauhallinen kaveri. Kuinka hyvin teidän mielestä vauvan aktiivisuus raskausaikana kertoo vauvan luonteesta? Meillä ensimmäinen oli vatsassa aika rauhallinen tapaus ja sitä on myös luonteeltaankin.

t. Peippo78+pulla2 21+0
 
Meile tuo 4d tuotti vähän pettymyksen. Soittelin vaikka minne asemille. Sitten Suomen terveystalolta löytyi ultralaite, noh hinnankysyminen sai ajanvaraaja tädin ihan sekaisin, kaikilla lääkäreillä eri hinnat ja toisilla niitä ei ollenkaan näkyvillä. Noh sitten kun saatiin hinta tietoon ja lääkäri löytyi, niin eipä sitten sitä aikaa pystynytkään varaamaan kun ei ollut sitä ajanvarauskalenteria näkyvissä. Eli aika jäi saamatta..

Mites teidän eläimet ovat suhtautuneet massuihin. Meidän 6kk ikäinen kissanpoika olisi jatkuvasti sylissä pörisemässä ja painelemassa sitä tassuillaan. :) Sieltä se pikku poika sitten aina välillä antaa potkun takaisin.. :) Toivottavasti ovat yhtä hyviä ystäviä sitten ihan livenäkin :D

tiikerinlilja. & poika 20+5
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta!

Sartsalle pahoittelut menetyksestä ja voimia tulevaan. :hug: Sitä varmaan pikkuisesta Onervasta saakin, suloinen pieni teille tulossa. Onnea siitä. :heart:

Onnea taas kaikille muillekin hyvistä ultrakuulumisista. :flower:

Ja tervetuloa MinHex ja bryson. :)

niiiiskuneiti Toivottavasti nyt jo alkaisi tuo pahoinvointi helpottamaan siullakin. Voimia vievää varmasti tuollainen oksentelu. :(

Peippo78 Meillä on olleet kaikki aktiivisia masussa ja luonteet kyllä sitten vaihtelee luonnossa melko paljon. Eli itse ei ainakaan tästä ole voinut päätellä että minkä luontonen lapsukainen on tulossa. :)

Amom Kiitos kehuista, mutta oikeesti en kyllä ole mikään taitava neuloja vaan ihan alottelija. :D Nuo palmikot kyllä oli melko helppo tehdä kun löysin videon aiheesta, eli rohkeasti vaan muutkin kokeilemaan. Ja ainahan nuo voi purkaa... ;)

Neljän suora Kurjaa että teillä ei mennyt ultra niinkuin piti. Itsekkin mietin tuota 4D:tä mutta nyt ei kyllä ole yhtään ylimääräistä käytettävissä tuohon, vähän harmittaa kyllä. :(

(.) Käväsin aamulla neuvolassa.

22+0
Paino 88,6 (+165g/vko)
RR 128/71
Pissa puhdas
Hb 118
Sf-mitta 22,5 cm
Sykkeet + 130
Liikkeet ++

Eli kaikki taasen ihan hienosti. :) Etuseinässä oleva istukka vähän hankaloitti sydänäänien kuuntelua ja niitä sai metsästää ihan urakalla. Valittelin samalla noista suonikohjuista ja ensi tiistaina olisi sitten lääkäri joka katsoo ne ja tarvittaessa kirjottaa sitten äippälomaan saakka saikkua. Kipeät nuo on ja tosiaan kun seisomatyö on kyseessä niin voi olla että ei tarvitse tässä välissä sitten töihin mennäkkään.
Kelan paperit sain myöskin ja tänään kiidän jo heti palauttamaan ne, niin pääsee pakkaukseen kiinni mahdollisimman nopsaan. :D Malttamaton, kuka on sellainen... :ashamed:
Painosta sain kehuja että hienosti on kehittynyt, tosiaan niiiiin eritavalla kun aikaisemmin, senkin puoleen vähän nyt on ajatus pojasta sitten alkanut juurtua tuonne takaraivoon. :)

Masukuvankin näppäsin aamusella.





Varpaatkin jo hävinneet jonnekin. :eek:

Eipä tässä sen kummempia, pitäisi lähteä kauppaan, synttäreille ja vielä ehtiä pihahommiakin tehdä taas.

MLM ja Kukkis 22+0 *poks*
 
Tatomira Kaakaopuikko on Body Shopin raskausarpipuikko 75 ml rollondödön näköinen putkilo 14.40 eur :)

Mullakin on liikkeitä hyvinkin maltillisesti ja olen ajatellut sen kuvastavan mieheni ja minun rauhallista luonnetta :) Mene ja tiedä.

Minullakin on ollut kotosalla iltaisin aika lämmin. Mieskin ihmetteli, kun kuljin topissa kotona :)
 
bryson, tervetuloa joukkoon! voipi olla satutaan samaanaikaan hyvällä tuurilla synnärillä, itellä kun laskettua aika 29.1 ;)

(.) EI HELPOTA, EI SITTEN MILLÄÄN! eilisen tiputuksen jälkeen olo on oikeestaan vielä vähän huonompi. tiputettiin eilen sitä aika vauhdilla niin tuli jo huono olo kun neulaa otettiin pois. noniin lääkäri soitti, nyt sitten sairaalaan osastolle, kun ei enää muu auta.. ehkä tämä tästä..

niiskuneiti 17+3
 
Sartsa83
Suuren suuret kiitokset kaikille osanotoista. :heart: Sekä myöskin kiitos onnitteluista ultran johdosta. :heart:

Tatomira taisi huokailla jotain kun oli niin selkeä kuva. Voi kuule, tuo olikin ainoa minkä ees pysty aattelevansa näyttää. Kaikki muut oli jostain PÄÄSTÄ otettuja? :O Tuo siis ainoa ihana ja selkeä kuva. :heart:

Mun on kans pitäny noita neuvolatietoja laitella tänne.. jos nekin nyt sitten samalla..

19+6
Hb 113
Pissa ok
RR 121/70 (ei oo koskaan ollu näin hyvä, edes ennen raskauksia!!! Kiitos tytön :heart: )
Paino 87,2 kg (+0,19g/vko)
syke 140
Liikkeet +

Koko raskaudessa siis tähän saakka painoa tullut yhteensä 900g:aa. :O Ja tosiaan noi verenpaineet... uskomatonta. Hemppa ihmetyttää kun vedän kuitenkin rautaa, et on noin alhanen, mut tarvii vaihtaa merkkiä kun on noi syöny, jos ei kaks tablettia päivässäkään auta.

Niin ja unohtu sitten tuon pikkuisen painoarviokin tuolta. Eli hänet arvioitiin 359g:n painoiseksi ja vikkoja oli maanantaina ultran mukaan 20+3 , muuten 20+2. Mutten nyt muutellut sitä.. tottunu jo että lauantaisin vaihtuu viikot. Ja se helpottaa sitten laskemista kun jouluaattona ois tasan 38+0. Niin ja istukka oli takaseinässä.

Kauheasti kaikkea järkkäämistä äidin osalta... vieläkin shokkitilassa, kuten lääkärikin eilen sanoi. Itkettää aika ajoin, kuitenkin rauhallinen olo, et äidillä ei enää kipuja, mut ikävä lasten takia, itseni takia.... olo on kaikinpuolin sekava. Ja tuntuu että vastoinkäymisiä tulee vastoinkäymisten perään... viimesimpänä tulin kipeäksi. : / Ja se verottaa yleistä jaksamista.

Onnittelut vaan täältäkin kaikille ultrakuulumisista ja pakko sanoa että MLM mahtava masu! :heart:

Sartsa ja neiti Onerva 20+4 :heart:
 
Heippa taasen!

Sartsalle kovasti voimia ja suuri osanotto:hug: sekä onnea hyvistä ultrakuulumisista :flower: ihana kuva =)
Onnittelut myös muille ketkä ovat käyneet ultrassa =) itsellänikin ultrapäivä lähenee.. maanantaihin pitäis kärvistellä.

Niiskuneidille myöskin voimia tuohon olotilaan :hug: onneksi pääset osastolle tarkkailuun.

Ihania neulomisia muilla =) itse en osaa kutoa ollenkaan, täytys varmaan lähtee johki kansalaisopiston kurssille.. täytyy siis villajutut ostaa jostain talvea varten.

Omaa sen verran että liikkeitä en oo nyt paljoakaan tuntenu, todella hiljaista ollut tuolla masussa.. täytyy huomenna soitella neuvolaan et jos pääsis noi sydänäänet kuuntelemaan niin sais mielenrauhan. Muuten täällä on normaali olotila päällänsä. =)


Aurinkoista loppupäivää kaikille masunkasvattelijoille ja tosiaan tervetuloa uudet :wave:

nuhmuliini80 19+2 :heart:
 
Voi, nyt vasta luin.. jaksamista suuren surun keskelle Sartsa! :( Järkytyksessä ja surussa voi olla vaikea keskittyä kaikkeen järkkäämiseen, mutta toisaalta käytännön asioiden hoitaminen voi auttaa, se on osa surutyötä. Kärsimykset on nyt ohi. Elämä jatkuu sinun pienessä. :hug:
 
Heippa!

Ihan ekaksi Sartsalle osanotto täältäkin. Kovasti voimia!
Ihana ultrakuva kuitenkin, ihan kateeksi käy kun saatte noita 3D-kuvia. Meillä on ihan vaan tavallinen vanhanaikainen kuva.

Ja Niiskuneiti parka! Onneksi ottivat osastolle, että saat oman voinnin kuntoon. Olisi nyt jo aika loppua pahoinvoinnin.

Lyhyesti kirjoittelen joten ON: minä en nuku. Melkein koko raskauden ajan vaivannut unettomuus ei siis helpota. Viime yönä en nukkunut silmäystäkään ja sitä edellisinä muutamana yönä vain muutaman tunnin. Viime viikolla nukuin jo hyvin koko viikon ja olin varma että olen saanut käännettyä tämän voiton puolelle mutta vielä mitä. Voitte vaan kuvitella miten hyvässä vedossa olen töissä kun ajatus ei kulje ja silmät seisoo päässä. Ja kotona olen ihanaa seuraa. Kaikkea olen kokeillut, sokereiden jättämistä pois, kofeiinia en muutenkaan juo ja liikuntaa olen lisännyt mutta mikään ei auta. Ehkä mulle on tulossa huonouninen vauva, joka nyt sitten valmistaa mua tulevia yövalvomisia varten... Ekan kanssa ei ollut mitään tällaista.

Rakenneultran voisi listaan päivittää, eli ensi maanantaina 29.8. minäkin pääsen kurkistamaan junioria. Vähän jännittää.

Hyvää vointia kaikille!

maka 20+1
 
Sartsa Lammin osaanotto taaltakin :hug: . Voimia surun keskelle :'( Mutta myos onnittelut ihanista tyttovauva uutisista :heart:

Anteeksi etten paassyt aikaisemmin ilmoittelemaan itsestani. Olin 24h Sankykomennuksessa. Eli eilen kaytiin siella tutkimuksissa. Ensin juteltiin reilu tunti geenitutkijan kanssa riskeista ja perhe taustoista. Jo pelkastaan se juttelu tuokio helpotti kovasti mielta. Sen jalkeen menimme ultraan jonka suoritti kaksi erillista ultraajaa ja jos molemmat heista olisivat loytaneet saman virheen niin silloin olisivat minulle asiasta kertoneet. Mutta luojan kiitos ultrassa ei loytynyt mitaan sinne kuulumatonta ja vauva naytti terveelta :heart: Emme halua tietaa sukupuolta, mutta kylla vauvan piirteet naytti pojalta (siis 4D ultra). Mies tosin sanoi etta ihan kun olisi nahnyt tyton, mutta mitaan varmuutta siis ei ole. Kauhean aktiivinen pieni otus siella parskytteli. Lapsivesinayte otettiin samassa yhteydessa, eika ollut mitenkaan kivulias kokemus. Ultralla samalla katottiin missa vauva on ja missa on neula, ettei kay vahinkoja. Ja ihanasti toinen yritti huitoa sita kanyylia :) Lapsivesinaytteen tulokset saadaan viikon paasta. Mutta tuon ultran jalkeen (joka tosin antaa vain 50/50 varmuuden lapsen terveydesta) olen luottavaisin mielin etta kaikki on kunnossa. Ihana tunne kun tuo paine sydamelta lahti. Tama on taas muistutusta mita tuo aitiys tuo mukanaan. Jatkuvaa huolta pikkuisesta, mutta kylla se on sen arvoista :heart:

Lonely ja Sintti 18+4
 
Pikaisesti tulin päivittämään tämänpäiväiset rakenneultrakuulumiset, kommentoin muiden juttuja sitten paremmalla aikaa..

Vauvalla ultrassa kaikki hyvin! Lääkäri tutki tarkkaan aivot, sydämen ja sisäelimet ja kaikki oli niin kuin pitikin. Vauva vastas viis päivää pienempää mitä laskettuaika mutta LA.ta ei alettu muuttamaan (täällä päin mutetaan vaan jos ultrassa yli viikon heitto). Sukupuolta ei kysytty joten tällä kertaa jännäillään loppuun saakka! :):heart:

Ellen 21+1 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: niiiiskuneiti
Täällä oli yksi äiti itä-suomesta joka odottaa toista lastaan.
Liikkeet tuntuneet jo muutaman viikon :D
Sairaslomalla olen ollut paljon raskauden takia. mahassa niin kovia kipuja, että en pysty kävelemään enkä seisomaan pitkään :(
Laskettu aika on 22.1
Nyt menossa 18+3
 
Lonely onneksi sait olosi huojentumaan lääkärikäynnillä ja toivon koko sydämeni pohjasta että kaikki tulevat uutiset ovat hyviä! Jaksamista ja voimia. :heart: :hug:

Tervetuloa uusille odottajille! :wave:

omaa: oli ihan pakko tulla aamusta heti kertomaan. Olen jo pitemmän aikaa yrittänyt miehen saamaan tuntemaan potkut omalla kädellään mutta aina pikku masuasukki on hiljenytnyt täysin. Eilen illalla kun löhöiltiin sängyssä, aloitti masuasukki aikamoisen jumpan masussa, äkkiähän minä vedin miehen käden oikealle kohdalle ja 3 muksahdustahan siihen heti tulikin. Taisi mieskin olla ensin hämillään kun kysyin heti no tunsitko... ja kyllähän hän tunsi, sanoi että jotain pientä käteen tuntu. Eli nyt on mieskin tuntenut meidän pikkasen ensimmäistä kertaa. :) :heart:

Nyt kouluun!

Vuokko ja Here 20+3
 
  • Tykkää
Reactions: Maira

Yhteistyössä