Tammikuun Vauvat 2012 elokuussa

Mun on nyt pakko vielä puuttua tuohon b-vitskun "puutokseen". Googlaamalla löytyy montakin osumaa joissa kerrotaan nimenomaan että suupielten haavaumat nykypäivänä johtuvat puutostilasta äärimmäisen harvoin. Esim:

"Iho kertoo ruokavaliostakin. Tosin toisin kuin yleensä luullaan, vitamiinien puute ei perusterveen ihmisen iholla yleensä ilmene. Suupielten halkeamat ja rokahtumatkin johtuvat useimmiten hiivasienitulehduksesta kuin B-vitamiinin puutteesta, muuta syitä voi olla muitakin. Esimerkiksi anemia voi rikkoa suupielet tai näkyä kalpeutena." -hyväterveys.fi:n sivuilta suora lainaus

tai esim:

Suupielten tulehdus (Cheilitis angularis) :: Terveyskirjasto

tai

YTHS - Tiedot
 
Kiitos Raparperitaivas, mietinkin tuossa kun B2 vitamiinia saa maitotuotteista ja tuossa vitamiinissakin on 5 kertainen annos että miten voi olla, mutta täytyy olla kyseessä joku muu. Ehkäpä tuo jatkuva oksentaminen on jonkin pöpön tuonu tullessaan.

Kiitos =) Yliherkkä mieleni saa nyt levon että vauva on kunnossa...
 
Tervetuloa uusille:flower: Tosi mukavaa, että meidän joukko kasvaa viikko viikolta :)

Tänään käyty neuvolassa (oli siis toinen neuvolakäynti). Kuuneltiin sydänäänet, jotka kuuluivat, vaikka niin kovasti epäilinkin :heart: Ylihuomenna sitten ultra. Tämä viikko on kokonaisuudessaan jännittämisen viikko. Kuten aiemmin totesinkin, niin pitäisi olla doppleri kotona ja käydä useasti ultrassa, jotta mielenrauha olisi taattu edes hetkeksi. Uskallankohan edes ultrankaan jälkeen ostaa mitään vauvakamaa. Tuntuu, että onkohan tää jo menossa ihan ylineuroottiseksi huoleksi. Pitäisi kai raskaudesta voida nauttia edes vähäsen. Huoh : /

Seuraava neuvolakäynti on kuukauden päästä ja sitten siitä kuukauden päästä on lääkärineuvola. Loppuaikoina kuulemma neuvoloita on parin viikon välein. Onneksi silloin ei olla enää töissä, koska muuten tulisi jatkuvasti takaisintehtäviä poissaoloja.

Toivon kovasti, että muilla mammoilla olisi edes hitusen rennompi ote raskauteen :cool:

18 + 5
 
Viimeksi muokattu:
raparperitaivas Eikös ne kaikki "puutokset" korostu raskausaikana kun keho on muutenkin ihan sekaisin ja on muutenkin "poikkeustilassa" ;) En usko että kyseessä on monenkaan kohdalla välttämättä varsinainen puutos vaan muuten alhainen vitamiinin saanti, ja B2-vitamiinin "puutos" korostuu erityisesti raskausaikana. Tietysti siihen vaikuttaa sekin jos syö huonosti. Mutta eihän tietysti kaikkien haavaumat ja rohtumat tarvitse siitä johtua. Ja kyllä ne rohtumat menee menojaan ajallaan ;)

Ihan pakko nyt heruttaa! Olen raskauden alusta kärsinyt kuivista limakalvoista alapäässä. Viime viikolla ajattelin että kokeilenpa maitohappobakteereja josko niistä olis jotain apua. 3 päivän jälkeen se pieni kutina ja "haavaumat" alapäässä olivat kadonneet. Jippii! Enää ei tarvitse pelätä kuinka paljon peseminen, pyyhiminen tai peuhaaminen sattuu =) Anteeksi tyhmä herutukseni :ashamed:
 
Minä myös olen maitohappobakteerien vankkumaton kannattaja. Itse olen saanut niin paljon apua niistä esim. vatsakipuihin, joita oli aiemmin liittyen lähinnä keliakiaan ja laktoosi-intoleranassiin. Tässä tohtori Tolosen sivuilta lista vaivoista johon maitohappobakteerit voivat auttaa:

Maitohappobakteerien käyttötarkoituksia:

- antibioottikuurin aikana suojaamaan suolistoa
- muiden lääkekuurien aikana
- ummetuksen ehkäisyyn ja hoitoon
- ripulin ehkäisyyn ja hoitoon syystä riippumatta
- ärtyneen ja haavaisen paksusuolen hoitoon
- divertikuliitin (umpipussitaudin) hoitoon
- mahahaavaan (helicobacterium pylorin aiheuttamaan)
- ruuansulatushäiriöihin
- ruoka-allergioiden ehkäisyyn ja hoitoon
- toistuvien virtsatietulehdusten ehkäisyyn
- laktoosi-intoleranssin ehkäisyyn ja hoitoon
- leikkausinfektioiden ehkäisyyn
- maitoruven (allergisen ihottuman) ehkäisyyn ja hoitoon
- astman ehkäisyyn ja hoitoon
- kohonneen kolesterolin alentamiseen
- sydämen ja verisuonten suojaamiseen
- syöpätautien tukihoitoon
- yleisen vastustuskyvyn lisäämiseen mm. virusinfektioita vastaan
- laihduttamiseen
- multippeli skleroosin eli MS-taudin täydentävään hoitoon
- nivelreuman ja muiden kroonisten tulehdustilojen täydentävään hoitoon
- autistisen tautikirjon täydentävään hoitoon
- emätintulehdukseen
- ahdistuksen ja masennuksen hoitoon

Tässä vielä pikku lista erittäin hyvistä maitohappobakteereista, joita Tolonen suosittelee:

hyviä probioottisia bakteerikantoja ovat ainakin: Bifidobacterium longum BB 536, Lactobacillus rhamnosus (kanta GG), Lactobacillus casei rhamnosus LB 21, Lactococcus lactis L1A ja Lactobacillus plantarum 299v.

Maitohappobakteerit - Itsehoidon artikkelit - Tohtori Tolonen
 
Viimeksi muokattu:
Ninnatar, meillä on tuo kotidoppler ja toimii hyvin! Tilasin Raskauskeijusta ja maksoi jotain 40 euroa eli ei kalliskaan. Ainut miinus on se jos sattuu olemaan neuroottinen (kuten minä) ja jos niitä ääniä ei jostain syystä kuulu niin panikoi lisää. Neuvolassa sanoivat tätä samaa ja sanoivat vielä ettei sitä kannata ihan joka ilta käyttää. Plussana sekin, että mukana tulevalla liitäntäjohdolla voi äänet siirtää ja tallentaa tietokoneelle <3

Pitänee myös kokeilla nuita maitohappoja, saattaisivat auttaa pahoinvointiinkin jonkin verran, ainakin vatsanväänteisiin...
 
Päivää kaikille :)

Nyt on rakenneultra takana ja vauva voi oikein hyvin :) Lasketuksi ajaksi se laski 31.12./1.1. joista se konekaan ei oikein osannut olla varma, mutta samapa tuo. Mulla on muutenkin kaikki vauvat syntyneet ennen laskettua, joten eiköhän tämäkin niin ei tarvitse noita heittoja miettiä sitten jos menee mahdollisesti yliaikaiseksi.
Kaikki näytti olevan siis kunnossa ja lääkäri sitten toivotti tervetulleeksi viikon 36 tienoilla synnytystapa-arvioon.

Sukupuoltakin menin kysymään, vaikka niin vannoin, etten kysy, mutta pikkanen ei sitä suostunut näyttämään! Lääkäri katseli pitkän aikaa ja totesi, että ei hän kyllä pysty sanomaan. Varovaisen arvauksen antoi, mutta totesi, että siihen ei todellakaan kannata luottaa, et kun pikkanen oli jalat tiukasti ristissä niin se jäi mun uteluistani huolimatta arvoitukseksi :)

sitten on pakko täälläkin jakaa, hyi, niin kielletty haave. Mun tekee mieli olutta!!! Istuin taas eilen saunassa ja löylyt oli aivan täydelliset, sellaset kosteat ja kipakat, mutta ei liian ja nojailin siinä lauteisiin ja katselin, kuinka kiukaassa palava tuli loi kuvioitaan saunan seinälle ja totesin miehelle, että tästä hetkestä puuttuu vain ihanan kylmä, rentouttava OLUT! Jos sen olisin saanut niin saunahetki olisi ollut täydellinen. Mitään alkoholittomia litkuja nyt ei voi olueen verratakaan, sillä niitäkin on tullut heikkoina hetkinään litkittyä pahimpaan kaipuuseen.
Mitään muuta alkoholia en kaipaa tippaakaan, enkä edes oluttakaan sen enempää, mutta saunoessa se koko juttu jää jotenkin vajaaksi, kun ei saa sitä 1-2 olutta :( Ooonko ainut jolla on joku tollanen kielletty kaipuu?
Välillä kun sitä himoitsen niin mietin, et oonko joku alkoholisti, kun vaan miettii, että syntyispä tää vauva jo, et saisin ottaa saunakaljan :D

tatomira ja arvoitus 20+3
 
  • Tykkää
Reactions: niiiiskuneiti
Onnea tatomira ultrakuulumisista! :heart:

Piti tulla tuohon olut asiaan kommentoimaan et mulla oli ekasta ihan sama homma! :D Eli ei sussa mun mittarilla ole mitään vikaa vaan se on ihan normaalia kaivata niitä juttuja joita ei saa nauttia.. :)
Kumma juttu mut tästä toisesta ei ole ollut nyt tuota, kaljan haju lähinnä etoo ja ajatuskin siitä puistattaa, silti kuitenkin ne muutamat alkoholittomat joita oon illanistujaisissa juonut, maistui tosi hyvältä, kun taas esikoisen aikaan ne oli ihan yäk juttu.. :D Voisko tosiaan olla et nyt olis kuitenkin tulossa tyttö eikä poika.. :p

No joo, sen näkee sitten..Mutta eipä mulla juuri muuta, päivä kerrallaan täällä lupsutellaan edelleen eteenpäin.. :D

Maira ja pimpula 18+1
 
Moi mammat!

Onnea Tatomiralle hyvistä ultrakuulumisista! Tuosta alkoholi-asiasta... itse olen silloin tällöin hörpännyt kyllä miehen juomasta kulauksen tai pari ja sillä saanut tyydytettyä himoni :whistle: Tuskin hörppy mitään haittaa, eri asia tietysti jos enemmän joisi...

Täällä bongattu tämän viikon aikana ihan takuulla ekat liikkeet ja potkut! :heart: Välillä on päiviä ettei tunnu mitään, mutta tänään on kyllä jo moneen otteeseen tuntenut pieniä potkuja ja muljahduksia! Olen onnesta soikeana :) Jotenkin tämä koko asia alkaa nyt konkretisoitua :) Aamulla sängyssä maatessa pidin kättä mahalla ja sieltähän tuli ihan kunnon potku suoraan kättä kohti! Siis jo niin kova, että sen tunsi kyllä kädessä asti. Hassua ajatella miten kovilta ne saattaa jo nyt tuntua, vaikka vielä vähän aikaa sitten ei tuntenut yhtään mitään.

Mahakin tuntuu kasvavan päivä päivältä, kohta alkaa varmasti ihmiset jo huomaamaan :)

Neuvolakäynneistä, meillä oli ensimmäinen varhaisultra (kierron heittelyiden takia) viikolla 8+1, ensimmäinen neuvola 9+1, nt-ultra 12+1, lääkärineuvola 13+2 ja nyt viimeisin neuvola 17+4. Seuraava neuvola olisi sitten 22+1, ja rakenneultra vielä tässä välissä. Itse olen ollut oikein tyytyväinen näihin väleihin, varsinkin kun ensimmäinen lapsi olisi tulossa ja muutenkin ollut niin epäuskoinen koko asian suhteen.

Äitiyspakkaus otetaan ehdottomasti, mutta pitäähän sitä vaatetta olla enemmänkin joten jospa sitä rakenneultran jälkeen uskaltautuisi jotain vähitellen hankkimaankin....

SenSen 18+3
 
Onnea Tatomiralle hienosta ultrareissusta ja Sensenille putkuista! :) Molempia odotellessa...

Munkin piti tulla kommentoimaan, kun tuli niin kiinnostava aihe kuin olut. :D Aluksi itelle maistui jotenkin tuo kaupan alkoholitonkin, mutta nyt ei enää mikä tahansa alkoholiton olut kelpaa, vaan olen mieluummin vissy- tai limpparilinjalla, jos tarjolla ei ole jotain oikeasti hyvää. Ja sitähän löytyy! Nimittäin ainakin muutamista Hgin baareista saa aivan loistavaa alkoholitonta vehnäolutta. Itse en edes tunnistaisi, että kyseessä alkoholiton olut ja myös mies on vakuutellut samaa, kun on maistanut mun lasista. Mutta harvoinpa noita olen juonut, lomalla terassilla meni muutama ja silloin muistui. Nyt arkena en taas ole kaivannut lainkaan. Mutta varmaan joistain isoista marketeista ja alkosta sais myös noita hyviä alkottomia vehnä- tai muita hyviä oluita. Vink vink.

Ninnatar laittoi niin vastaansanomattoman listan maitohappobakteerien eduista, että kyllä nyt viimeistään täytyis hakee niitä. Vielä kun ostaessa muistaisi, mitkä on oikeesti hyviä ja hyödyllisiä, niissä kun on käsittääkseni aika isoja eroja.

Neuvolakäynneistä:
Eka neuvola 6+5 (luultiin, että oli jo 8+5, ultra paljasti kahden viikon eron)
(välissä np-ultra 11+5)
Toinen neuvola viikolla 16+4
tulossa:
(rakenneultra 19+6)
Kolmas neuvola 22+1, jolloin kela-paperit
Lääkärineuvola jossain hamassa tulevaisuudessa.

GALLUP: Moniko on jo kertonut töissä?? Mikä oli suhtautuminen? Mä en ole vielä kertonut.

Tellu Po 17+6
 
Tellu Po mä olen kertonut töissä, tosin on tuo masu jo sen kokoinenkin, että eipä sitä tarvitsisi enää kertoakaan, kun sen näkee muutenkin :D



tuossa tältä päivältä, että ei tota enää kauheasti peitellä :) Mites suhtauduttiin, eka kommentti oli "voi jumalauta perkele, mä olin jo niin tyytyväinen, kun oot taas töissä" :D sit perässä tuli puhelinsoitto, jossa onniteltiin ja pyydettiin anteeksi :)

hmmm... mä tossa katselin noita sydämiä, tuon rakenneultra jutun perässä niin laittaiskohan päivittäjä mulle sinne pienen vaaleanpunaisen sydämen, vaikka siis toi on vaan lääkärin hyvin, hyvin varovainen veikkaus. Eli ei mikään lupaus, vaan hyvin epävarma arvaus.
 
Pikaisesti kommentoin ku äitiyspakkauksesta on ollut puhetta, ite en aijo nyt tälle toiselle ottaa sitä ollenkaa, vaan jos laittas sen rahan sit kaksostenrattaisiin koska ne pitää kuitenki hommata. Ainut mitä ite kaipaan pakkauksesta on se makuupussi. Ne on nii hyviä ja käytännöllisiä varsinki just talvella ja kun tuo ensimmäinenki on vielä niin pieni (1v 3kk vauvan synnyttyä) et ois mukava et ois kummallekki lapselle sit se makuupussi. Mut oon nähny kaupassa ihan nättejäki sellaisia myynnissä tai sit jos kirpparilta löytäis hyvän! :)

an-ri 17+0
 
Minä jouduin töissä kertomaan pomolle melkein heti kun iski ne pahoinvoinnit alusta asti niin rajuna. Sitten kun olin ollut pari viikkoa saikulla alkoi työkaverit nurisemaan jotain minun motivaatio-ongelmista joten oli vähän pakko kertoa syy poissaoloihin..

Maijuli ja bébè 17+3
 
An-ri Mulla olisi yksi ylimääräinen pakkauksen makuupussi, sellanen onkos se nyt vaaleansininen(?) nallekuvilla minusta oikeinkin nätti ja se vie lähinnä tilaa kaapista. Voisin sen myydä muutamalla eurolla mikäli haluat? Lähinnä siis postikulut ja jotain pientä... tai jos jollain muulla on tarvetta.

tosin kun noita postin hintoja katselee niin taitaa kirpparilta saada halvemmalla!! katoin, et halvin paketti on 7,20€ kun ei taida maksikirjeenä tulla...

mut laitettiin nyt kuitenkin tohon :D
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille :wave:, meitä alkaa olla aika joukko!
Itse oon laiska kirjoittamaan, seurailen taustalta =)

Kävin tänään supistusten takiä äitipolilla, kaikki oli muuten kunnossa, mutta lääkäri totesi mulla olevan etinen istukka... : /

Onko täällä kellään kokemusta asiasta? :confused:

Huoltahan ei käsittääkseni ole vielä tässä vaiheessa. Rakenneultrassa joka on 31.8. tarkastetaan tilanne uudestaan ja joudun seurantaan jos istukka on vielä kohdunsuulla, niin sit joudun seurantaan. Muuten lääkäri ei antanu mitään ohjeita.

Kysyin tuota istukan sijaintia np-ultrassa ja silloin se oli vielä takaseinämässä...

Lyydia 18+3
 
Galluppiinvastausta, mun oli pakko kertoa töissä melkein heti kun alkuun oli pahoinvointia jonkun verran ja kovia vatsakipuja. Teen fyysisesti raskasta seisomatyötä joten nostelunkin kannalta työkavereiden oli hyvä tietää etten vaan laiskottele.
Musta pidetään nyt kovasti huolta ja saan luvalla lintsata muutamissa asioissa :D

Äitiyspakkaus
Ehdottomasti otetaan. Laskettiin pakkaukselle hintaa ja on ainakin kaksinkertainen kun äitiysavustus rahana. Värit olivat tänävuonna kivat ja älyttömän kattava paketti.

Vakuutuksesta en ollut kuullutkaan tuommoisesta, tiesin kyllä että syntyneelle voi (ja kannattaa) ottaa vakuutuksen. Meillä muutenkin vakuutukset Tapiolassa että eiköhän sieltä oteta jatkossakin.

Oma kysymys Onko teillä jalat keränneet jo nestettä? Varsinkin seisomatyötä tekevät?
Mulla on ihan julmettuja jalkakipuja, jalkapohjat on kosketusarat ja jalat muutenkin tosi väsyneet.
Neuvolassa suosittelivat tukisukkia jo ensimmäisellä käynnillä ja taidan joutua ottamaan ne käyttöön.

Iloista viikon jatkoa :)

Minksu 16+5
 
Sartsa83
Onnea Tatomiralle ultrakuulumisista.

Mä oon nyt niin väsy etten jaksa muuta kommentoida. Olin tänään koko päivän äidin mukana sairaalareissulla ja hänellä on keuhkokuume ja kipulääkitys pistetään uusiksi, joten hän viimein suostui jäämään hoidettavaksi. Juurikin sinne hoitokotiin. Äiti tuumasi, että on tainnu tämmä "omahoitaja" sekottaa pään niin ettei hän ole ollenkaan tajunnu, että pitäs päästä hoitoon kun olo on niin huono. Ja jotenkin tämän puheista äidille tuli olo, että minä, hänen tyttärenään PAKOTTAISIN hänet sinne hoitoon, pysyvästi. Tänään hän pyysi anteeksi ja totesi tietävänsä etten koskaan tekisi hänelle mitään sellasta, vaan ajattelen hänen vointiaan ja tahdon hänen voivan paremmin. Oli siis hyvä että olinkin tuolla äidin kanssa. Koska on jäänyt syömättä paljon.. nyt koko ajan hirveä nälkä.

Sartsa ja Pätkis 19+4 :heart:
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja ekoista potkuista :heart:

Sartsalle voimia :hug:

Tellu Po Noista tohtori Tolosen mainitsemista hyvistä maitohappobakteereista löytyy neljä minun käyttämästäni valmisteesta Lacto Seven

Vitabalans: Lacto Seven

Raskaudessa näyttää menevän oireet sykleissä:

- Aivan aluksi teki mieli roskaruokaa, hiustenlähtö alkoi ja jatkuu edelleen
- Vk 7-14 pahoinvointi ja väsymys
- Vk 17 -> paljon jomotuksia, nippailua alavatsassa ja vähän menkkaoloa, rinnat alkoivat taas vähän aristaa, nilkkaturvotusta, erittäin herkkä mieli, kuplintaa vatsassa

Auttaako tuohon nilkkaturvotukseen muuten mikään? Yritän pitää jalkoja hieman ylhäällä aina työpäivän jälkeen, mutta auttaako se tuohon ylipäätään?
 
Viimeksi muokattu:
tatomira: itsekkin katoin nuita postin hintoja ni ei taija kannattaa alkaa lähetteleen, ku tosiaan kirpparilta saa halvemmalla. niitä aina sillon tällöin näkee kirppispöydissä ni pitää katsoa jos löytyis hyväkuntoinen. :) mut kiitos kuitenki tarjouksesta! ü

Lyydia76: mulla oli eka raskaudessa etinen istukka, joten liikkeetki alkoi tuntua vasta 21 viikolla. Sitä seurattiin vaan sit loppuajasta enempi ja onneksi se sit nousi mahan kasvaessa koko ajan ylemmäksi ni ei ollut esteenä alatie synnytykselle.
 
Onnitteluja hyvistä ultrakuulumisista! :flower:

Lyydia76 Mulla oli ekassa raskaudessa osittain etinen istukka eli osittain kohdunsuun päällä. Kokonaan etiset istukat on ilmeisesti tosi harvinaisia (eli että istukka peittää koko kohdunsuun). Mulla oli jonkun verran supistuksia ja se aiheutti sitten pientä vuotoa etisen istukan takia. Todettiin muistaakseni vk 19 ja seurattiin vk 28 asti, jolloin istukka oli noussut pois kohdunsuulta. Mä jouduin supistelujen ja vuotojen vuoksi sairaslomalle vk 24 eteenpäin. Ja liikunta- ja yhdyntäkielto kaupanpäälle. Mutta jos ei noita vuotoja olis tullu, niin ei kai olis tarvinnut mitään erityistä varoa. Yleensä istukka nousee ylemmäs kun kohtu kasvaa viikkojen myötä. Mulle sanottiin silloin, että n. 2 cm pitää olla kohdunsuulta, että alatiesynnytystä voi suunnitella.

Neuvoloista Mulla on ollut neuvolat vk 9, 12 (lääkäri), 17 ja seuraava on vk 22. Mun mielestä aika paljon, kun sitten on ollut vielä np-ultra vk 12 ja nyt rakenne ultra kahden päivän päästä. Eli n. kuukauden välein on neuvola ja ihan lopussa sitten viikon välein.

Äitiyspakkausta ei oteta nyt, kun on toi vuoden 2010 pakkaus otettu ja kamat vielä tallessa ja kunnossa. Mutta mun mielestä äitiyspakkaus on ihan huippujuttu; tavaraa/vaatetta on tosi paljon ja vaatteet on ollut hyvänlaatuisia.

Olisin ottamassa lapsivakuutusta, mutta saa nähdä saadaanko vakuutusta ennen lapsen syntymää. Terveysselvityksessä kysytään onko ollut raskausmyrkytystä aikaisemmin, ja mulle se tuli ihan loppuraskaudesta viimeksi. Onko jollain tietoa, onko aikaisemmassa raskaudessa todettu raskausmyrkytys este saada vakuutus ennen lapsen syntymää?

C ja pikkupotkija 19+4
 
Onnitteluja ultra kuulumisista :)

Tässä nyt vähän laiskasti taas omia hassuja huolenaiheitani aattelin kysästä... Mua vähän mietityttää toi painon nousu. Ennen raskautta painoin 80kg, ensimmäisellä neuvola käynnillä painoa oli 5kg lisää ja sitten taas olikin pudonnut seuraavaan käyntiin mennessä takaisin sinne 80 kiloon. Ja nyt kauhistelin vaa´alla että on tullut 2 viikossa painoa melkein 3kg lisää. Onkohan se ihan normaalia? Varsinkin kun olen nyt yrittänyt syödä vielä entistäkin terveellisemmin ja liikkuakin sen minkä ehdin ja jaksan. En haluaisi hirmuisesti raskaudesta kiloja kerätä kun olin jo ennen raskautta ylipainoinen, BMI oli jotain 30 ja 31 väliltä. Tiedän että voi tuntua typerältä että huolehdin parista kilosta, mutta mietin vain tuota nopeutta millä ne ovat tulleet. Luin jostain että raskaus aikana painoa saisi tulla maksimissaan n. 500-800g viikossa, mulla nyt tullu melkein 1,5kg viikossa.

Mimsy & Mini 17 (poks poks)
 
Meillä alko eilen vakuutus setä mussuttaan mun pituudesta, kun vietiin se varaushakemus. Oon kuulemma liian pitkä painoon nähden :mad: Ei sanonu juuta eikä jaata siihen myönnetäänkö se vakuutus nyt sit loppujen lopuks.

Pönkeekö muilla toi vauveli usein tohon ihan mahaan kii, silleen että sen tuntee möykkynä?

Oon vissiin unohtanu onnitella ultrakuulumisista niitä ketkä siellä on jo käyny :)

Nijan 19+0 pokspoks
 
Ajattelin ilmoitella tännekin että YRITÄN tänään palata työmaailmaan, pitäkäähän mammat peukkuja kun suuntaan keskelle ruoan käryjä ja painavia laatikoita (joihin en koske pitkällä tikullakaan) :stick:

Onhan sitä jo pari kuukautta oltukin pois..

Maijuli ja bébè 17+4
 
Heipä taas :)

Pitää ihan alkuun kysyä, onko toiset puikkojen heiluttelijat törmänneet tälläiseen asiaan kuin merinovillan valmistukseen? Paikallisesta liikkeestä kävin kyselemässä merinoa, ja myyjä kertoi ettei hänellä ole ollut merinoa pitkiin aikoihin, sillä merinovilla nypitään elävästä lampaasta niin raa'alla tavalla, ettei sitä siksi ole ottanut enää myyntiin. Oli ilmeisesti tullut joskus aiheesta ohjelmaa telkkarissa. Onko teillä tästä mitään tietoa? Ostin sitten ihan tavallista huopasta villiksiin..

Hitsi näitä kipuiluja.. Vähän aikaa kun istuu ja nousee ylös, tuntuu kuin pikkupuukkoja tungettaisiin nivusiin. Eihän se tukivyö tietenkään kaikkia kipuja pois vie, mutta kyllä helpottaa liikkumista kun tukee hyvin vatsaa.

Rakenneultrasta on ollut puhetta. Meillä se olisi 29 päivä, mutta luultavasti perun sen. Miestä kun ei huvita lähteä, ja matkaa täältä kertyy sinne noin 135km, joten tuskin yksikseni sinne lähden ajelemaan. Stressiäkin vain aiheuttaa. Jos sokin on vialla, niin on.

Laitoin muuten muutamia äippävaatteita myyntiin huutikseen Pieni äitiysvaatepaketti koko s mukana patricia tukivyö 15.00 &euro; - Äitiysvaatteet - Vaatetus - Huuto.net (avoin) Jos joku on kiinnostunut, niin kannattaa kurkata. Nämä on minulle jo jääneet pieniksi, masu kun kasvaa mulla aina niin valtavaksi.

Mukavaa päivänjatkoa kaikille.

-Amalia- ja Muru 19+0
 

Yhteistyössä