Tammikuun Vauvat 2012 elokuussa

Ollaanpas tässäkin pinossa tyttövoittoisia noiden rakenneultrien suhteen, mitä on ollut :) noh, eiköhän niitä pikkumiehiäkin ala sieltä paljastumaan.
Ja tosiaan, mulla se tyttöveikkaus oli tosi epävarma. Lääkäri siinä sanoi, että jos olis pakko veikata, hän veikkais tyttöä, mutta ei hän itse sen veikkauksen perusteella menis vaaleanpunaisia vaatteita ostamaan.
Mä oon itseasiassa ite tosi tyytyväinen tuohon, että varmaa selvyyttä ei saatu :) onpahan mitä jännittää!!

Täällä on vauva melskannut koko päivän ihan hirmuisesti! Eilen vauva potkas oikein kunnolla tuonne jonnekin kylkiluiden alle, mä oikein säikähdin, kun tuntui sellaisessa kohdassa, etten tiennyt, että vauva ees vielä "yltää" sinne asti. Mulla oli kuopus sylissä ja luulin ensin et se potkas mua mahaan ja aloin katsoon et sen jalat on kyllä täysin eri suunnassa, et kyllä se vaavi on.

Tää on ihan hassua, kun tuo meidän kuopus oli tosi tosi rauhallinen mahassa ja tämä vetää jo nyt sellasta jalkapalloa tuolla masussa ettei mitään rajaa.

Mä kelalta tuota kyselin tuota äitiyspäivärahajuttua niin siellä sanottiin, että jos LASKETTU AIKA on vuoden 2011 puolella lasketaan päiväraha verovuoden 2009 mukaan ja sitten ne joilla on laskettu 2012 vuoden puolella se lasketaan 2010 mukaan. Mä luulen, että se menee kyllä todellisuudessa sen mukaan, että mikä on se viimeksi vahvistettu verotuspäätös joka on saatavilla ja nyt kun sitä haetaan niin sehän lasketaan 2009 tulojen mukaan. Mutta, jos tulot on nousseet yli 20% viimeksi vahvistetusta verotuksesta niin se lasketaan viimeisen 6kk:n tulojen mukaan.
Minulla palkkanauhoissa kyllä summat on niin, että tuo 20% täyttyy hienosti, mutta mä nyt kuitenkin mietin, että kela jonkun porsaanreiän sieltä löytää ja laskee päivärahan 2009 verotuksen mukaan :(

Hiukan mä jo ootan sitä neuvolaa, et saa kelapaperit ja tilailla äitiyspakkausta!! Mut se on vasta 5.9.!! Mä niin haluan jo hipelöimään niitä vaatteita :D aika myöhäisen ajan se tolle kela-neuvolalle musta laittoi, kun sillon on jo rv 24, kun eikös ne viikosta 22 alkaen saa hakea. Ja siis kaikkein oudointa tossa on se, et neuvolakäynneille tulee tuossa 8vkon väli, mikä on musta aika pitkä. Ei sillä, et tarvetta olisi siellä sen useammin käydä, kun kuitenkin olo on mitä mainioin.

Tatomira 20+5 (21+3)

Onnea oikein paljon ultrasta kotiutuneille :flower:
Ihania nuo sydämet tuolla ultralistassa :)
Jos nyt mullekin laittais varulta ton ultran 29.päivä, jos vaikka sittenkin siellä tulisi käytyä. Olisihan se ihanaa nähdä pikkuinen. Pelottaa kyllä jos jokin onkin pielessä..

Neulojat, olisi ihanaa nähdä teidän töitä. Itse olen nyt neulonut kahdet pikkusukat ja kohta valmiina on ekat tiuhtispöksyt vauvelille. Villahousunneulojat, kannattaa muuten testata noita tiuhtiksia Kestovaippainfo • Keskustelu • katso viestiketjua - Tiuhtis-villikset / ohje on kyllä ihan ehdottomasti meidän suosikit. Kivasti tilaa pepulle :)

Nyt keittämään perunoita uunissa muhivan kanasuikale-ananaspadan seuraksi.

-Amalia- ja Muru 19+1

Alkuperäinen kirjoittaja Neljän suora;24444168:
Rakenneultrat:

Menneet:
11.08. sheebis

12.08. JennuJuulia
15.08. olguli

17.08. tatomira

18.08. felicia
, vuokko82, Ninnatar

19.08. Peippo78, Carcas

Tulevat:
19.08. MommysLittleMonster
21.08. Lonely, hertsi
22.08. Neljän suora, Sartsa83, raparperitaivas, tiikerinlilja., lilliputti3
24.08. ellen-
26.08. Toke**
29.08. nuhmuliini80
30.08. Nijan, Augusta87, Mamu82
31.08. Nannu30, St. Brigitten, Tellu Po, lyydia76

01.09. Nane87
02.09. pavunvarsi, {Anskutin}
05.09. Sannuli88, Jomi
06.09. Katapultti
09.09. niiiiskuneiti, SenSen
12.09. Bassets, Maijuli84
13.09. An-ri
14.09. Maira
20.09. puzzle82
Eikös carcasille kuuluu tulla sininen sydän? :) kiva että pinoon tullut sekä tyttöjä että poikia! :)

Heips! Minäkin tänne pitkästä aikaa kirjoittelen. Olen kirjoitellut lähinnä tuolla kerhon puolella, mutta täälläkin olen listalla. Teidän kuulumiset tulee silti luettua joka päivä. :)

Kaikki on mennyt hyvin. Nt-ultrassa oli kaikki kunnossa eikä neuvoloissakaan oo mitään häikkää huomattu. Tänään oli juuri kolmas neuvola. Hienosti pieni sydän sykki ja äänistä päätellen oli kova meno päällä. Liikkeet ei vielä pahemmin tunnu. Masua ei viel oo ja painokaan ei ole noussut. Mutta eipä tarvitsekaan nousta, on sen verran jo omasta takaa. Pahoinvoinnit loppui viikon 14 paikkeilla, onneksi! Ei olis jaksanut yhtään enempää. Nyt vaivaa lähinnä huonot yöt. En saa nukuttua, ei edes väsytä.

Neuvoloista: Mulla on ollut kolme neuvolaa: rv8, 13 ja nyt 18. Seuraava on tasan viikolla 23. Lääkärineuvolaa ei oo ollu vielä, kun yksityisellä varhaisultrassa tehtiin sisätutkimus, joka korvasi sen. Sokerirasitus sitten n. viikolla 26.

Äippärahasta: Mäkin luulin aluks, että lasketaan la:n mukaan, mutta nyt tarkemmin luettuani taas jäin siihen käsitykseen, että jos äippäloma tosiaankin alkaa tän vuoden puolella, niin lasketaan -09 vuoden mukaan (ellei sitten sen 6kk:n mukaan).

Anskutin, missä vakuutusyhtiössä kävitte kysymässä vakuutusta? Mietin että saadaankohan mekään mistään vakuutusta. Mulla bmi 34.

Niin ja meillä on rakenneultra vasta 20.9. viikolla 21+6 eli ihan viime hetkillä. Puzzle, saat seuraa listan häntäpäähän. ;) Nt-ultrakin oli vasta 12+6. Sukupuoli meinataan kysyä, toivottavasti ipanaa ei ujostuta. Luultavasti mennään vielä yksityiselle 4d-ultraankin, kun mun äippä tarjoutui sen maksamaan. :)

Leena ja Tättärää 17+2

Hei taas kaikki mammat.

Täällä autokoulu vie ajan ja ajatukset ettei tänne ehdi kirjoittaan..oon kyllä käyny iltasella lukemassa =)
Teoriakoe meni ekalla läpi joten toivotaan että inssikin sitten menee tämän kuun vika päivä..

Täälläkin liikettä tuntuu ihan hyvin jo, joskus saattaa olla pari päivää väliä ettei tunnu mitään, mut eipä siitä jaksa murehtia vielä näillä viikoilla.. olo on ollut hyvä kuitenkin :)
Nijan tais kirjoittaa tuosta että vauva nousee ihan tuohon ylös ja tuntuu sellasena möykkynä siinä, mulla ihan sama juttu.. hassulta tuntuu ku vauva nousee ihan tohon navan tuntumaan varsinkin selällään kun on niin sen tuntee ja näkee parhaiten :heart:

Neuvoloista: Mulla on ollut kaksi neuvolakäyntiä rv8 ja rv 16 sekä nt-ultra. Rakenneultra rv 20 ja sit neuvola rv 22. Lääkäri on vissiin joskus rv 26-28.. tarvittaessa saa käydä kuuntelee sydänääniä jos siltä tuntuu =)

Tervetuloa uudet odottajat :flower: ja onnea hyvistä ultrakuulumisista ketkä siellä on jo käyneet:)

En nyt osaa muuta kirjoittaa ku ei muista mitä piti kirjoittaa, joten hauskaa v.loppua kaikille!!

nuhmuliini80 18+4 :heart:

-Amalia- halusi nähdä käsitöitä, hih, pakkohan sitä oli kaksi huonoa kuvatusta ottaa joista toi toinen puku on ihan hirvitys, kun tosiaan aika amatööri olen ja tuo tummanliila (jonka värin kuva tehokkaasti väärentää) on sitten se dropsin raglan-neule, toinen puku on tehty novitan ohjeella.

Kuvasta puuttuu tumput, mut en niitä jaksanut mistään kaivella kuvaamista varten. Ton valkosen puvun vieressä olevat on huopatossut, jotka uteliaisuuttani väsäsin :) Mies niistä innostui ja haluaa itselleen kanssa. Pitänee tehdä, kun näistä käsitöistä ehtii, nyt on kolme paitaa ja yksi neuletakki työn alla.

Näistä käsityötunnelmista sitten viikonlopun viettoon.

Puzzle82: Kyselit yksinkertaisia ohjeita neulomiseen. Mä aloitin neulomisen ihan tyhjästä ja se onnistui tän sivuston avulla: Käspaikka - Neulonta
Eli Käspaikka ja sieltä Neulonta-osio. Sinne kun eksyy surffailemaan, niin siinä se päivä meneekin. Siellä kerrotaan tosi yksinkertaisesti, MITEN ne erilaiset silmukat tehdään ja mitä nuo ohjeiden merkinnät tarkoittaa.

Lisäksi siellä on paljon ohjeita. Kohdasta Asusteita/vaatteita löytyy esim. vaippahousuja, neuletakkia, minilapaset, minisukat. Mä olen tosin tehnyt minikokoiset sukat ihan tuon sivuston perussukkaohjeen avulla. Se olikin mun ensimmäinen käsityöni sitten yläasteaikojen ja yllättävän hyvin onnistui. Vauvan sukista oli hyvä aloittaa, koska ne valmistuivat melko nopeasti ihan aloittelijaltakin, koska olivat niin pienet. Nämä vauvan polvisukat on myös ihanat: Käspaikka - Käsityö verkossa - Neulonta - VAUVAN POLVISUKAT. Jospa vaikka yrittäisi.

Tatomiran neuleet on tosi hienoja! Olenkin ihmetellyt tässä jo jonkin aikaa, että mikä se raglanhaalari oikein on. Ilmeisesti liittyy vain noihin hihojen kavennuksiin..? Mun mielestä tuo tummanlila väri sopii yhtä hyvin pojalle kuin tytölle, jos teidän tyttölupaus sitten paljastuisikin pojaksi.

Tatomira, Aivan ihana tuo tummaliila haalari!!! Tuo väri olisi kyllä tosi hyvä niin tytölle kuin pojallekin. Oliko sulla tossa alpakkaa? Täytyy kyllä itsekin kokeilla, kun saa keskeneräiset työt ensin valmiiksi. On niin paljon ihania neuleita. Yhdet villapöksyt nyt sain valmiiksi, jos tekisi vielä hahtuvasta valkoiset.
Ja Tellu Po:n linkittämät polvisukatkin on aivan ihanat!!! Nuokin olisi kiva tehdä :p

Heipähei!

Vihdoinkin viikonloppu, niin ehtii täälläkin käymään. Kiits vaan ahkerille kirjoittajille, luettavaa riittää joka kerta =)

Onnea kaikille, jotka ovat jo rakenneultrassa käyneet ja vauvaansa ihastelleet :) Mulla rakenneultra on 8.9..

Merinovillasta vielä: ongelmana on ollut kai se nk. mulesing-menetelmä lampaiden villan keruussa (etenkin Australiassa), joka on jo monessa paikassa kielletty. Ja lankakauoissa pitäis olla myös sellaisia lankoja, joiden villaa ei ole saatu tällä menetelmällä.

Mm. LeenaT ja Tatomira: oon miettiny kans tuota KELA-juttua, mulla kun on tulot todellakin erilaiset kuin 2009. Mutta jos itse KELAa on uskominen, palkkatodistuksella pitäis hoitua tuo laskenta myös viimeisten 6 kk:n tulojen mukaan. Paree ois!

Kiitos, kun ootte jaksanu laittaa kuvia ja linkkejä neulejutuista - jospa tässä tumpeloon iskee vielä inspiraatio :p vauvan peruspeitto on tekeillä, ja oon sitä mieltä, että ohje on tietenkin väärässä, kun se näyttää mun mielestä aivan liian pieneltä, niin teen vaan lisää ja sovellan ;)

Mesikersa, 17+0

Jul Onnea tytöstä! Täällä ainakin vain 1.ultra tehdään alakautta.

Eilen oli pitkästä aikaa neuvola. Olikohan nyt sitten 3.kerta? Kaikki oli hyvin. Pienen sykkeet olivat 150 ja kamalasti se siellä liikkui. Paino on 200g lähtöpainon yläpuolella. Tuli terkan kanssa myös puheeksi tiistaiset harjoitussupistukseni ja terkka oli sitä mieltä että ne voivat minun tapauksessani myös olla oire rasituksesta. Olin kyllä aikalailla rehkinyt ennen niitä supistuksia :ashamed: Epäili myös että saisin yhden ylimääräisen ultra-ajan. Kaikkea tarkkaillaan tarkemmin kun on se ennenaikainen synnytys takana, ja toisaalta näin on hyväkin :)

Mukavaa lauantaita! :wave:

Sannuli 18+2

Lauantaista huomenta mammat ja masut =) Ja onnea ultra kuulumisista taas, itse vielä saan odotella ja jännittää.

Meillä on rakenne ultra 8.9. minkäänlaisia arvauksia ei oikein ole siitä että kumpikohan meille tulee. Mies toivois poikaa ja jollaintapaa itselläkin ollut alusta asti poikaolo. Mutta tärkeintä on että olis terve lapsi, sama sitten onko tyttö vai poika =)

Tämän enempää en nyt ehdi kirjoitella, jos sitä illalla ehtisi enemmän.

Mimsy & Mini 17+3

Onnea Julille ultrakuulumisista! :heart:

Missä MLM:n kuulumiset viipyy? Täällä kaipaillaan! :D

Oliskohan lista nyt taas oikealla tolalla? Kiljukaa vaan, jos olen keksinyt omiani. =)
Hertsin sunnuntaiultraa vähän ihmettelinkin ja menin oikein etusivulta katsomaan, että missäs sairaalassa sunnuntaisinkin tehdään seulontaultria. Sitten huomasin, ettei sinua ole koko listalla. Kannattanee laittaa tiedot uudestaan punaisella, jos mielit etusivullekin mukaan. =)

Kärsiikö joku muu kroonisesta hikoilusta? Mulla on aina raskausaikana ja varsinkin imetysaikana hikoilu jotain ihan järkyttävää ja vielä järkyttävämmän hajuista. Aavistuksen noloa, kun ei tarvitse juurikaan mitään tehdä, kun jo dödö pettää ja haisen kuin rankkitynnyri.

Ei kun suihkuun siis, jotta kehtaa lähteä ihmisten ilmoille. Mukavaa viikonloppua kaikille!

NS 19+4

Koitanpa kirjoitella nyt, etten ihan putoa kelkasta. Työt vie energiat ja ajankin niin tehokkaasti ettei ole paljon kotikoneelle ehtinyt istumaan.

Onnea kaikille ultrakuulumisista! Meillä on rakenneultra 6.9.

Neuvolakäynneistä on kysytty. Mulla oli eka rv 8+0, lääkärineuvola 13+2, neuvola 18+3 ja seuraava on 22+jotain. Ultrat täällä tehdään kai kaikki vatsan päältä.

Viimeisimmässä neuvolassa oli harjoittelija, joka ei löytänyt dopplerilla sydänääniä, vaikka paineli sillä aika kovasti. No minähän otin itse anturin ja löysin ne aika heti :whistle:. Sf-mitankin ottivat, mutta ei sitä merkattu korttiin.

MLM, mua ei kyllä vielä hikoiluta, päinvastoin. Tänään kyllä jumpassa välillä epäilin haisevani, kun leijui hien haju ympärillä, mutta sitten tajusin, että haju loppui aina kun olin kauempana vieruskaverista :LOL:. Mutta ehkä se hikoilu tässä vielä alkaa. Toisaaltahan meillä menee hyvin, kun ilmat kylmenee sitä mukaa kun olo lämpenee...

Nijan kysyi vauvan pönkäämisestä ja kyllä, samaa ilmiötä on mullakin. Välillä tuntuu kunnon kiristys alavatsalla ja kun kokeilee, niin siinä on semmoinen kova alue, josta ei kyllä osaa sanoa, että onko selkä vai pää vai mikä =).

Neulomisesta vielä kommenttia. Täällä kyllä on innokasta porukkaa, en ole tiennytkään, että neulominen on näin suosittua! Tai sitten se kuuluu näihin raskausoireisiin :D. Itsekin olen taas aktivoitunut siinä suhteessa ja useampi työ on menossa. Vielä ei ole kuvauskelpoisia yksilöitä. Puzzle82 taisi kysellä helppoja myssyjä ja siihen sanoisin, että minusta helpoimpia on tuo Novita Woolista tehtävä "kypärämyssy", jonka tiikerinlilja linkitti aiemmin. Sitä paitsi se on aika hyvä lakki vauvalle, ei paina mistään ja pysyy hyvin päässä.

Mukavaa viikonlopun jatkoa!

Meelia

Heippa vaan kaikki!

Oli kyllä kova jännitys palata taas työelämään, syke oli ekan tunnin huipussaan, mutta sain itteni kuitenkin jotenkin rauhoitettua. Jalat ja selkä oli päivän seisomisen jälkeen hellänä, mutta palauduin yllättävänkin nopeasti. Ainoa onkelma mikä tuli oli nuo liitoskivut kun seisoi pitkään, muttei onneksi mitään kovempaa kipua. :headwall:

Onnea kovasti kaikille ultratuille! :flower: Meillä täällä Rovaniemellä tehdään ultrat aina vatsan päältä paitsi jos ei saa näkyviin niin sitten sisäisesti.

Ostin tänään ekat vauvanvaatteet, ei vain voinut enää vastustaa :p
Koin muuten yöllä säikähdyksen kun heräsin ja olin mahallaan. Piti sitten heti kaivaa doppler kaapista ja kuunnella, että vauvalla on kaikki hyvin. Hyvinhän tuo on varmasti suojassa vielä :heart: Mitenkäs teillä muilla nuo nukkuma-asennot onnistuu?

Tässäpä näitä taas, pitäkää navat korkealla!

Maijuli ja bébè 17+6

Nukkuma-asentona täällä on sellanen kylkimaha asento päällimmäinen jalka koukussa. En kuitenkaan nuku mahaltein. En oikein osaa selittää tota mun asentoo :) En osaa nukkua selälteni, yleensä jos oon siihen asentoon menny unissani niin herään aika usein painajaiseen.

Tänään kyllä pöngettiin niin taidokkaasti että pötkylä oli hetken sellanen (hmm mikäköhän sitä nyt kuvais parhaiten) vajaan puolikuun muotonen . Eli vissiiin vauva pönkes sivuttain??

Nijan 19+2

Hei kaikille!
Pikaisesti kayn antamassa ikavia valiaika tietoja. Minulle soitettiin neuvolasta ja kaskettiin kiirrellisesti ottaa yhteytta erikoissairaalaan ja varaamaan aika ultraan jonka tekee sikioiden tutkimukseen erikoistunut laakari. Epailyksena on Downin syndrooma :'( Toki vielahan ei ole mitaan varmuutta asiasta mutta kylla tama silti pysaytti ja kauhistuttaa. Ensi tiistai aamusta menemme sinne ultraan ja tod. nakoisesti lapsivesitestiin. Itkettaa ja pelottaa :( Mutta palaan taas paremmalla ajalla kommentoimaan lisaa. Anteeksi omanapaisuuteni...:ashamed:

Lonely ja sintti 17+5 (tai jotain)

Heippa.
Lonely :hug:

Meillä muuten rakenne ultra 12.9.

Nukkumaasento on yleensä selällään mutta hyvin pystyy vielä mahallaankin olemaan.

En ole vieläkään omasta mielestäni tuntenut mitään liikehdintää mutta ei se vissiin ensisynnyttäjillä välttämättä tunnukkaan ennen puoliväliä joten no panic :)
Viime yönä näin ensimmäisen vauvaunen ja poikahan sieltä tuli, johtuu varmaan eilisestä nimi pohdinnasta kavereiden kanssa.

Mutta nyt jatkamaan siivousta..

Minksu 17+2

Rakenneultrat:

Menneet:
sheebis

JenniJuulia
olguli

tatomira

felicia

vuokko82
Ninnatar

Peippo78
Carcas

Jul

MommysLittleMonster

Tulevat:
22.08. Neljän suora, Sartsa83, raparperitaivas, tiikerinlilja., lilliputti3
24.08. ellen-
26.08. Toke**
29.08. nuhmuliini80, -Amalia-
30.08. Nijan, Augusta87, Mamu82
31.08. Nannu30, St. Brigitten, Tellu Po, lyydia76
01.09. Nane87
02.09. pavunvarsi, {Anskutin}
05.09. Sannuli88, Jomi
06.09. Katapultti, Meelia
08.09. Mesikersa, Mimsy
09.09. niiiiskuneiti, SenSen
12.09. Bassets, Maijuli84, Minksu
13.09. An-ri
14.09. Maira
20.09. puzzle82, LeenaT
21.09. hertsi

Viimeksi muokattu:
Voi lonely, voimia ja jaksamista! Mä kyselin np ultrassa kuinka moni joutuu lisätesteihin, niin kätilö sanoi, että suurin osa niistä jotka joutuu jatkotutkimuksiin niin on vääriä hälyytyksiä. Toivottavasti teillä kaikki kääntyy parhain päin! :hug:

Onko muut jo miettineen millaiset vaunut hommaatte? Meille siis kolmas tulossa ja vanhat vaunut on kaatopaikalla ja mä oon pää pyörällä millaiset hommais tälle kolmannelle.
Tekis mieli ostaa kevyet Teutonian Timmyt ja niihin kantokassi. Toisaalta on talvivauvalle kunnon yhdistelmät suojaisammat? entäs kova vai pehmee kantokoppa?? liikaa vaihtoehtoja... :D

Turvakaukalon tilasin Lastenturvasta, kun oli tarjouksessa: Hauck/ Esprit Zero plus turvakaukalo 0-13kg musta, 59 euroa.

Mulla supistelut helpoittaneet. Ne kesti kaks viikkoo. Ihme homma? tokasta oli ihan sama juttu vähän myöhäisimillä viikoilla. Tiistaina töihin.

Mun pitäis varmaan käydä ottamassa se vauvavakuutus ennenkuin meen rakenneultraan. Jos siellä näkyy vielä etinen istukka niin en todennäköisesti saa vakuutusta.

Vanhimmalta lapselta varmaan irtisanotaan hoitokuluvaluutus kun se maksaa melkein 300 euroo vuodessa plus 100 euroa omavastuu. Eli pitäis käyttää sitä yli 400 eurolla lääkärissä, että olis kannattavaa. Eikä tuo ole juuri koskaan kipeä. Onhan kelalla joku maksukatto näissä jutuissa jos tulee joskus jotain vakavampaa. Kakkosella onkin sitten kaikki mahdolliset allergiat ja liimakorvat... Toivottavasti tämä kolmas on terve.

Lyydia76 19+0 POKS :O =)

Yhteistyössä