**Tammikuun Tuhisijat** ~ HEINÄKUU ~

Hitonmoinen kiire ollut viime päivinä, ettei oo ehtiny kirjoitella tänne. Juhlia ja leipomista. Ja mies jäi kesälomalle, ni en viitsi niin paljon koneella hengailla kuin silloin kun ollaan tytön kanssa kaksin kotona.

Magicarnielle voimia epätietoisuuteen! Ku oot tehnyt testin noin myöhään, niin kaikki voi ihan hyvin olla kunnossa.

Muutama uusikin taas tullut odottavaan joukkoon, tervetuloa! :)

Millamau kyseli äitiyslomalle jäämisestä. Meillä vielä riippuu siitä, pitääkö mies isäkuukauden esikoisesta. Ja jos pitää niin kuinka pitkän. Jos se pitää isäkuukauden, niin mä en ehdi jäämään hoitovapaalle, joten silloin aloittaisin äitiysloman heti isäkuukauden jälkeen, jotta tulee jostain rahaa.

Maggis kyseli ultratavasta. Mulla ultrattiin esikoisesta ensin alakautta ja sit masun päältä, tästä toisesta katsottiin heti päältä ja se riitti. Ja sama ultraaja molemmissa.

Me kerrottiin maanantaina kavereille. Ja hitto ku petyin. Olin tilannut esikoiselle bodyn, jossa lukee "Minusta tulee isosisko". No se bodyhan oli ihan järkyn kokoinen, menee tolla varmaan vuoden ikäisenä, vaikka oli puolivuotiaan kokoa. Pesin sen ekaks 60 asteessa ja sit vielä 95 asteessa, mut ei kutistunut. Kavereille sit vaan näytin sen bodyn ja ne perhanat ei ees yllätynyt. Kaikki ei edes tainneet onnitella. Nököttivät vain sohvalla ja toisiaan tuijotellen hymyilivät sillein tietävästi. Ja melko nopeasti vaihtoivat puheenaihetta. Oisivat voineet edes esittää yllättynyttä. Olivat jo arvailleet keskenään, että meille taitaa olla vauva tulossa, ku ollaan esim. omakotitaloa etsitty. Ja sit silloin ku mentiin nt-ultraan, ni yks kaveri näki meidän ajavan sairaalakaupunkiin päin kesken miehen työpäivän, ni oli siitä päätellyt. Yks esikoisen vauvakerhosta sanoikin hauskasti, että älkää vaan ajako kirkon ohi tai ne luulee että ootte menneet naimisiin. :D Alkoi niin ärsyttää toi niiden reaktio. Ois vaan pitänyt olla hiljaa ja antaa vatsan kasvaa. Ne ei ihmetelleet edes ikäeroa, jota lapsille tulee tosi vähän. Ehkä ne stalkkaa mua täällä jeejee.
Ja taas kohdattiin kaupassa yhdet tyypit, joille anoppi oli jo kertonut, hitto sen kanssa!! Vaik tuskinpa munkaan äiti on suutaan kiinni pitänyt.

Leena ja pikkuinen 14+2
 
Tuota hehkumista minäkin odotan, finnejä on vaan tullut, ja oon ihan pulassa niiden kanssa, koska ennen ei oo niitä pahemmin ollut. Nyt on ohimot täynnä, ärsytys.

Maggis mulle tehtiin kanssa vatsan päältä. Välissä piti käydä vessassa tyhjentämässä rakkoa, koska Ilpolla ei ollut kauheesti tilaa liikkua, vessakäynnin jälkeen Ilpolla alko sellaset bileet, että kätilökin naureskeli :)

Mulla seuraava neuvola vasta joskus elokuussa. Käsitin, että siellä ravataan useestikin, mutta niitähän onki tosi harvassa. Ainakin näin alussa.
Rakenneultra syyskuussa, niin kauheen pitkä aika, että näkee seuraavan kerran Ilpon. Huoh :(

Miehistäkin on siis käyty keskustelua, mun miäs viihtyy kotona, mutta liikenteessäkin se kyllä osaa olla.Kaljasta ja tupakasta oon sille nalkuttanu, että vois edes parit iltaoluet jättää juomatta. En ymmärrä, miksi joka ilta on niin kova hinku juoda edes yksi kalja. Tupakkaa vastaan protestoin varmaankin siksi, kun en ite voi polttaa vaikka välillä mieli tekisi. Huuups ;)
Tuntuu se vielä aika pihalla olevan vauvoista, koska sillä on niin vähän kokemusta pienten lasten kanssa olemisesta. On aika hellyyttävää, kun se sanoo, että esim. sen mielestä hoitopöytä on turha hankinta. Sen mielestä vaippoja voi vaihtaa myös keittiön pöydällä, voi rakkaus.
 
Eli vaihtelua löytyy noista ultrauskäytännöistä. Aloin epäillä että josko se mahan päältä kun käskettiin mennä pissaamatta, viimeksi sain kuitenkin tyhjätä rakon kun alakautta tehtiin. Mutta ehkä sheivailen silti vähän ihan kaiken varalta :LOL:
 
Meiän pieni Marakatti oli kuin olikin elossa ja erittäin hyvinvoivana :)

Näytti äidille ja isälle kaikki mahdolliset temppunsa. Ensin heilutteli kättään kuin vilkuttaakseen, sitten pisti kädet niskan taakse ja otti lokoilu asennon. Kun kätilö vähän töytäisi niin venytteli selkänsä kaarelle ja ponkaisi vauhtia niin että heitteli kuperkeikkaa, eikä hetkeen pysytty perässä miten päin pyörii. Lopuksi käänsi selkänsä kuin kuittaakseen takaisin :heart:

Hienosti näky kaikki oleelliset rakenteet, sydän (kuunneltiin myös äänet), virtsarakko, mumuaiset, mahalaukku, aivot, reisiluu, selkäranka, käsien luut, sormet, nilkka, napanuora.. Nenä näytti lähikuvasta ihan kuopuksen nenältä ;) Pituutta kaikkinensa n. 10cm. Hyvin selitti kaikki ja pitkään ultras ja napsi kuvia kun kuulemma niin hienosti liikuskeli ja hassutteli meille :)

Ja mikä tärkeintä kaikki seulonta tulokset normaaleja. Niskaturvotus oli 1,1mm. Ja kaikki kromosomiriskiluvut oli yli 1:100 000. Me saatiin luvut jokaista kromosomipoikkeavuutta kohden eli kaikille (T21,T18,I13) omat riskiluvut.



Olen niin onnellinen :heart:
Adora ja Marakatti 11+6 pari päivää siirrettiin laskettuaikaa (22.->24.) niin kuin oli odotettavissakin edellisten ultrausten perusteella ja omien laskelmien mukaan.
 
Mie en oo saanu vielä riskilukuja. Huvittaa se veriseula juttu, ko ne pösilöt o katsonu kiekosta sen. No kai vissiinki näyttää päin honkia jos siitä menee kattomaan.
Et saa nähä mikä tulos tulee postissa sitten.

Sain tänään imuroitua peräti 3 huonetta! Olen nyt 3na päivänä siivonnu. Ennen meni kolme tuntia, kun siivoa kolme kerrosta kunnolla. Nykysin vissii viikko. Taian alkaa aktivoimaan talon muita asukkaita tähän hommaan. Saunaa en enää voi itse lämmittää, kun lauteet pitää nostaa ylös et pääsee sytyttämään ja ne painaa ko rutto.

Ärsyttää vähän kun en saa huonekaluja nostella ja kannella kerroksesta toiseen enää. Tai en uskalla enää. Pitää maanitella ukko kiikuttamaan noita ees taas.. :)
 
Ihania ultrakuulumisia! Mites muuten, pitikö sinne np-ultraan mennä rakko tyhjänä vai miten se meni? Jotain mulle siitä neuvolassa neuvottiin, mutten muista enää notta mitä.

Sitte semmosta asiaa, että Äitiliinix5 ihmetteli tuolla fb:n puolella, ku hänen pääsy tänne kaksplussalle on nyt jotenki blokattu että onko joku hänet ilmiantanu vai mitä. Tietääkö joku tästä?

Elisa
 
Elisa mulle ei sanottu mitään, et kummin. Mut jos haluaa et mahan päältä näkyis nii rakko täynnä ja sisäkautta ko tehää ni pitis olla tyhjänä.

Ei kai täältä voi blokata ketään ? Mitä ihmettä?
Molen jääny iha koukkuu noihi sivulaidan hulluihin keskusteluihin. Ihmiset vaa tappelee ja valittaa toisilleen noissa. Sama ko lukis suomi24.sta. Onneks tää palsta o mukava.
 
Sitten muuta, kunhan sain vähän lueskeltua :)

Maggis Jos käsketään tulla ultraukseen rakko täynnä tarkoittanee että ultrataan mahan päältä, ainakin aluksi. Molempiin kannattaa varautua, meinaan aina ei näy päältä, esim. voi olla sellaisessa asennossa ettei niskaturvotusta saa mitattua, ellei ultrata alakautta. Multa ultrattiin jo vko 9+ mahan päältä ja todella hyvin näkyi :)

Neuvoloista, läääkäreistä
Käytännöthän näissäkin vaihtelee paikkakunnittain. Meillä eka nvla rv9, sit nt-ultra, toka nvla rv16, sit rakenneultra rv20 ja 1. lääkärinvlo rv22, 2. lääkärinvla loppuvaiheessa. Näin ollut esikoisen ja kuopuksenkin kohdalla. Ja sitten niillä joilla on jotain erityisseurannan tarvetta niin varmasti käyvät useammin, mutta itsellä ei ole ollut tarvetta erityiselle seurannalle.

Th muuten sanoi että vkolla 22 on laajempi käynti jonne toivotaan mieskin mukaan. Puhutaan kuulemma tarkemmin perheen ravitsemus tottumuksista, liikunnasta, parisuhteesta ym. Todella hyvä kun mielestä :) Siinä vaiheessa on mieskin enemmän sisäistänyt asiaa kuin ekalla käynnillä. Saa ehkä enemmän irti näistä tärkeistä asioista :)

No siitä päästiinkin aiheeseen MIEHET :D
Huhhuh, kun luin teidän joidenkin kokemuksia miesten juopotteluista :| Mie en kyllä sietäis kattoa moista, sais ukko lentää pellolle :ashamed: Tai ainakin olisi suuri työmaa miehellä käytöstapojen opettelussa. Minulle yksi parisuhteen tärkein asia toisen kunnioittaminen ja kunnioittamiseen ei kuulu omille teilleen lähteminen, ilman ilmoittamista saati valehtelu samaisen asian tiimoilta. Vahinkoja voi tietty sattua, sammumiselle ei mitään mahda. Mutta voisi sitä aikuinen ihminen alkoholin määrääkin hieman rajoittaa, jos tuntuu että sammuminen kaverin sohvalle on enemmän sääntö kuin poikkeus. Toki nämä ajatukset koskee omaa parisuhdetta ja omaa miestäni :)

Ottaa se minunkin mies sillon tällön enemmän. Nyt tulevana viikonloppuna työporukan illanistujaisissa uskoisin kumoutuvan useampikin tuoppi :) Mutta ittestään pitää osata pitää huolta ja tajuta missä maailmassa eletään. Ettei tartte akan täällä kotona menettää yöuniaan miettiessään miten se mies pärjää :)

Mutta kukas se tuolla jokunen sivu sitten sanoi hyvin että muistakaapa että miehet joskus käsittelee näitä vauvajuttua "hieman" omilla tavoillaan ja jos kovasti miehen menojalkaa vipattaa raskausaikana niin se voipi johtua juuri tästä :) Muistan kun odotettiin tuota kuopusta, mieheni ensimmäistä lasta, mies kovasti lisäsi harrastuksiaan raskausaikana. Ensin siitä pahoitin mieleni, mutta sitten asiaa mietittyäni se oli miehen keino päästä omien ajatusten pariin (tai saada ajatuksia myös pois vauvasta) joka tapuksessa hän käsitteli asioita liikunnan avulla.

Hiivasta (vielä) ;)
Ikävä ja usein juuri raskausajan vaiva. SUOSITTELEN jos et jo omista, osta apteekista intiimialueelle tarkoitettu pesuneste. Raskausaikana alapään pH arvo muuttuu ja se itsessään aiheuttaa joillakin hiivan muodostumista. Säännöllisesti käytettynä tälläinen pesuneste auttaa pH arvon pysymistä suotuisana. Myös apteekeista saa kuureina käytettävää pH arvoa tasapainottavia emätinpuikkoja, ehkä parasta käyttää heti hiivakuurin jälkeen tai silloin tällöin jos havaitsee esim. valkovuodossa muutoksia. Ennaltaehkäisynä hiivalle. Tuotteet - Yliopiston Apteekki)

Tulipas tekstiä :D Poistun takavasemmalle!
Pika onnittelut kaikille ultrassa kävijöille!
 
Viimeksi muokattu:
Elisa Mie ihmettelin, kun lapussa luki, että pitää olla virtsaa rakossa, että näkyy kunnolla ultra kun ottaa siitä mahan päältä. Sitten mä kuuliaisena tyttönä pidättelin pari tuntia. Mut sit kuitenki se kätilö sano mulle paikan päällä, että se riittää kunhan siellä on jonkin verran virtsaa. Kesken ultran (masun päältä) se passitti mut tyhjentämään rakkoa, mutta jättämään sinne hieman :D

Ihania ultrauutisia, itse pällistelen vähän väliä Ilpon kuvia ja hymyilen kun tyhymä lammas, koska oon niin onnellinen. <3
 
  • Tykkää
Reactions: anu84
No niin, nyt jos olisi hetki aikaa kirjotella enemmän, kun mies läksi illaksi töihin ja esikoinen uuvahti sänkyyn :) Tosi kiva, että porukkaan mahtuu vielä!

Meille on siis toinen vaavi tulossa, työnimeltään Lasse (tuli väärin kuullusta "lapselle" sanasta -> "lasselle") ja Lasse se nyt sitten on. Saa nähdä miten enteellistä se on, vähän ehkä minullakin kuitenkin on tällä kertaa poikaolo. Esikoisesta olin varma alusta loppuun, että tyttö tulee - ja tuli.

Raskaus tähän mennessä on mennyt siinä mielessä hyvin, että sen kummemmin pahoja oloja tai mitään ei ole tarvinnut kärsiä. Mulla vaan noi kiukkuoireet on aika sata kertaa kamalammat ku fyysiset oireet... Sen takia meinattiinkin pitää pikkusen pitempi tauko esikoisen jälkeen, kun parisuhde oli (on) aikamoisessa jamassa yhden raskauden ja imetyksen jäljiltä. Mutta, näin sitten kävi ja varmasti parhain päin. Toivotaan. Ainakin jos liitto on kasassa vielä parin vuodenkin päästä. Toivotaan parasta, jätän miesavautumiset toiseen kertaan. Tänään tuo kuitenkin leipoi pullaa sillä aikaa kun minä nukuin sokerirasituksen jälkeisiä väsymyksiä ja ällötyksiä pois :)

Mulla oli tänään siis sokerirasitus. Viime raskaudessa todettiin rd ja sen takia piti käydä näin aikaisin. Melkein toivon, että se rd todettaisiin nyt, kun muuten pitää mennä sitten myöhemmin vielä uudestaan. Hyi että se on kamalaa. Se litku on ihan hirveen makeaa ja tulee huono olo... vaikka se pari tuntia sitten vierähtääkin melko leppoisasti lukien, niin ei kyllä huvittaisi. Toisaalta ei huvittaisi joulunakaan vahtia sokereita, joten ehkä mielummin kuitenkin kärsin ne rasitukset :)

Tuosta hehkumisesta minä olen nauranut, että jos jostain syystä hehkun, niin kiukusta. Muuten raskausaika ei ole minulle mitään naistenlehtihömppäihmeellistä aikaa. Ennemminkin pistää ärsyttämään sekä raskauteen, että äitiyteen liittyen ne sellaiset lässyti-lässyti-kaikki-on-niin-upeeta-jutut. Jos sitten ärsyttää sellaiset vaikeuksilla kilpailemisetkin... joskus tuntuu ettei kummastakaan oikein edes pysty puhumaan neutraalisti, että välillä on ihan ihmeellisen ihanaa ja välillä niin kamalaa että tekee mieli jättää leikki kesken.

Oletteko muuten töissä jo kertoneet raskaudesta? Mulla on vielä lomat kesken, joten elokuuta odottelen. Nyt vaan kaupungilla törmäsin pariin työkaveriin ja piti vähän vetää mahaa sisään, kun maha on niin turvoksissa, että tutut arvailee jo. Huvittaa vaan nämä mahan silittelijät :) Yksi kaveri kysyi että saako kokiella ja minä vastasin, että "siitä vaan, vaikka pelkkää turvotusta se vielä on ja kohtu on niin alhaalla, että jos sitä tahdot kokeilla, niin se on julkisella paikalla pikkuisen epäilyttävän näköistä" :D

Mutta taidanpa mennä vähän herkuttelemaan sohvalle, kun tänään saa :)

PiuPauLiina ja Lasse (14 + jotain)
 
Niin, kai se on parhainta kun rakko ei ole AIVAN täysi, vaan silleen et ois jotain siellä :D *vaikeeks menee* Jos on liian täys, vauveli ei pysty kauheesti liikuskelemaan ja jotta saadaan tarpeelliset mitat, pitäis vauvan pystyä liikuskelemaan. Sitten raas jos rakossa on edes jotain niin se nostaa kohtua vähän paremmin ultralla nähtäväks. Näin oon ymmärtäny :)
 
PiuPauLiina töissä kerroin työkavereille, juhannuksen alla ennen kesälomaa. Pomo ei tiiä vielä ja saa kuulla vasta elokuussa :) Mulla oli km keväällä, josta töissäkin tiiettiin, joten tietää se pomo että vauvauutisia on tuloillaan jatkossakin..
 
PiuPauLiina, mä mietin alunperin silloin sitä aborttia mutta kun olin päätöksen vauvan pitämisestä tehnyt, kerroin heti seuraavana päivänä pomolle. Kun mulla oli alunperin työsoppari tehty vaan kesäksi niin kävin puimassa että olis tämmönen tilanne ja pitäis koittaa saada syksyn kuvioihin vähän selkoa että osaa nyt elämää suunnitella eteenpäin. Muuten oon töissä kertonu vasta yhdelle työkaverille. Kaikki muut on keski-ikäsiä tätejä paitsi meidän pomo on nelikymppinen mies - sinne se sitten on kuskannu mulle pullaa duuniin kun oon rulissu että tekis jotain hyvää mieli :D

Mulla on siis yliopistossa tutkinto kesken kun oon viimeset pari vuotta ollu enemmän tai vähemmän kokopäiväsesti duunissa niin on vähän hommat venähtäneet... :ashamed:
 
Viimeksi muokattu:
Eli jos vielä mahtuis mukaan..täällä siis plussattu toukokuussa ja varhaisultrassa sekä NP-ultrassa käyty ja niissä kaikki hyvin. Kolmas lapsi ois matkalla ja la on virallisesti 29.1 (oikeasti ehkä pari päivää aiemmin). Esikoinen, tyttö, on syntynyt tammikuussa -09 ja toinen poika, lokakuussa -10. Poika olisi ollut kaksonen mutta toinen ei selvinnyt ohi 12 viikkoa. Voi siis mielellään lisätä ekalle sivulle:

Millimamma / 30v / 3. / TYKS tai SAS tyttöolo

Pahoinvointia on saannu kärsiä kovin, eikä se vieläkään ole ohi mutta pahin on toivottavasti kärsitty! Väsymyskin on ollu aika ylivoimanen ja varsinkin hankala pysyä näitten pienten perässä joitten kanssa olen siis kotona työkseni. Paljon muitakin oireita jo on kuten maitoa tuli ennen positiivista testiä joka oli yllättävää ja huvittavaa, liitoskivut ovat minulla olleet erittäin kovat ja olen joutunut turvautumaan keppeihin molemmissa raskauksissa ja jo nyt on ollut puhetta neuvolassa siitä että onko keppejä jo valmiiksi kotona. Olen valmistautunut siihen että joudun niitä käyttämään, toivottavasti ei kovinkaan aikasin. Kuitenkin aikasemmin varmaan mitä edellisessä jolloin käytin keppejä 3,5 kk ennen laskettua aikaa, eli tässä tapauksessa se tekee lokakuun puolessa välissä viimeistään sitten. Mutta tämä olikin jo tiedossa, ja se on vaan vauvan turvaksi joten antakaas tulla vaan.....;)

Mitäs täällä on puhuttu...njaa...miehistä...tuota vaihetta elettiin välillä ennen lapsia mutta ei oikein enää..Itte aika tiukkis sen suhteen että pari bisseä lauantaina saunan jälkeen ei oo ok. :| Seurassa voi pari/kolme juoda mutta en kestä tyhjiä pulloja muuten kotona. Sen tein selväksi jo suhteen alussa, etten ala elää, enkä lapsia pistä sen läpi mitä itte oon elänny kotona lapsena. Vaikkei pari pulloa illassa alkoholistiksi teekkään niin näen punaista kun näen pulloja olkkarin pöydällä. No, ei että mies siihen tissutteluun tunne tarvettakaan onneks! Varsinkaan nykyjään, kun viime vuonna ku lapset oli 2v4kk ja 6kk sai tietää että sairastaa suusyöpää. Siitä sitten poistettiin 1/3 kielestä ja kaula avattiin ja poistettiin imusolmukkeita...johon se sit olikin levinny joten vielä rajut hoidot syksyllä, sädehoitoa ja solumyrkkyä, ja nyt pitäis olla terve. Karenssiajan jälkeen saatiin sitten aloittaa lapsen yrittämistä ja meillä kävi todella tuuri että vielä hoitojen jälkeen onnistui luomusti. Varoilla oli pakkasessa, mutta ne jäi sitten ainakin nyt käyttämättä. :D Elokuussa hänellä ois reilun vuoden tauon jälkeen tarkoitus palata töihin! Koen että onnekas oon ollut kun pystyttiin järjestää että hoidoista huolimatta olin kotona lasten kanssa, että sain mieheni terveenä takaisin ja että nyt odotamme pientä ihmevauvaa! Raskaan ajan jälkeen palkinto odottaa! :D
 
Töissä oon kertonut koska meillä todella pieni työyhteisö. Olivat ihan kannustavia:)

Miesten juopottelusta Oli nyt pakko kommentoida tohon Millimamman tekstiin liittyen että samoilla linjoilla ollaan. En hyväksyisi jokapäiväistä edes yhden kaljan juontia iltaisin, tai edes pari kertaa viikossa. Minun mielestä siitä kehittyy helposti riippuvuus varsinkin jos on vähänkin "taipumusta" siihen.
Nyt kun on lapsi tulossa niin olen tosi tarkka sen suhteen kun olen itse elänyt alkoholistiperheessä, ettei lapselleni vaan tule samanlaista lapsuutta.
Olemme kyllä miehen kanssa käyttäneet alkoholia aiemmin, mutta tosiaan nyt muuttuvassa elämäntilanteessa olemme sopineet että kaljaa otetaan hillitysti ja harvoin tästä edespäin.
Ps. Millimamma onnea miehesi parantumisesta, en voi edes kuvitella tuntojasi :)

Lissu&pöpö 12+2
 
Pakko kans sanoa, et mie en kans hyväksyis tissuttelua. Jos otetaan niin otetaan. :D Ja siis en sitäkään hyväksyis jos tapahtus usein. Mun mies käy pari kertaa vuodessa joten antaa palaa vaan. Sais käydä vähän useemmin jos multa kysytään.
 
magicarnie
onnea kaikille vielä kerran :heart:

minä joudun jättämään teidät, viime yönä tuli keskenmeno :|

palaudun myöhemmin sitten uuteen ryhmään kun tärppää ;)

olette ollut kultaakin arvokkaampi tuki täällä :hug:

toivottavasti seuraavassa ryhmässä olis samanlainen henki :wave:
 
Millimamma, onpas rankkoja kokemuksia sulla, mutta onneks takanapäin! Kaikesta sitä ihminen selviääki..

millimolli, ilmeisesti voi bannata jotenki ilmottamalla asiattomasta kommentoinnista tai jotain. Ja se vissiin kestää vaan muutaman päivän.

Huhhuh, mikähän siinä on, että ku lapsi nukkuu yhen yön tosi hyvin, ni sen perään on sit oltava überhuono yö tai pari.

Elisa 12+1
 
Tervetuloa millimamma! Meillä onkin melkein samat päivät menossa ja samat paikatkin synnytyspaikaks mietittävänä. :)

*ruikutusta piip piiip piip!*

muoks.
Magicarnie :hug: ei ole sanoja.

Aniit 11+1
 
Viimeksi muokattu:
PÄIVITETTY ja olipas siinä urakka ;)

Ku selasin pinoa muistui että Äitiliinix5 on blokattu ulos täältä! Eikös täällä siis pysty ilmiantamaan viestejä ja oisko nyt jotain sellaista tapahtunut? En tiedä kyllä miksi? Siis Äitiliini ei ole kirjoittanut ainakaan täällä mitään sellaista mikä antaisi ylläpidolle luvan pistää banniin... Mutta Äitiliini, jos luet tätä etkä vieläkään tiedä mitä on tapahtunut, ota ihmeessä ylläpitoon yhteyttä! Me täällä ei olla voitu blokata sua pois, ylläpito tekee niitä juttuja..

Joo, en miekään mitään tissuttelua kattelis näin perheellisenä :) Mies ostaa joskus sillon tällön yhden-kaks saunaolutta ja ittekkin ennen raskautta kyllä tykkäsin joskus juoda saunan päätteeksi sidukan. Tai sivistyneesti pari jos vaikka oli kaveriporukka leffailtaa viettämässä, silloinkin aika usein valitaan mielummin limpparipullot ;)

Magicarnie :hug: Pahoittelut! Kyllä tulee teidänkin vuoro. Nyt surraan tämä ja sitten ajatukset onkin uusissa tuulissa, eikös niin. Kaikkea hyvää!

Nyt pitäis joutua jo aamutouhuihin. Mennyt tässä koneella "pienoinen" hetki :whistle: Lapsetkin yökkärit päällä vielä.
Adora 12+0 Nyt se poksuu!
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä