Tintti Ettei vain ois hiivaa? ainakin oireet sopis hyvin siihen. Raskaana ollessa tosi yleisiä. Mun mielestä neuvolassa pitäis huolehtia siitä että vähintään kerran raskauden aikana otettais se hiivanäyte, samassa myös trikomoniaasi ja glu-solut. Raskaana olevia kun vaivaa myöskin sellainen, kuin bakteerivaginoosi (emätintulehdus) joka tekee hoitamattomana tuhojaan ja aiheuttaa ennenaikaisia synnytyksiä. Muualla Euroopassa näitä ilmeisesti testataan paremmin. Täällä saa itse pyytää lähetteitä. Mä oon käyny testaa sen jo 2 kertaa ja Varsinkin puolen välin aikoihin suosittelisin sitä ihan kaikille. Noi tulehdukset kun on usein oireettomia, ja alkaa sitten puolen välin jälkeen tekemään hallaa kohdun suulla. Ikinä kun ei voi olla liian varma mistään. Lähetteen saa ainakin täällä ihan helposti, kun soittaa vaan terveyskeskukseen, niin hoitajatkin sen ilmeisesti pystyy laittaa. Ja vastauskin tulee yhdessä päivässä. Ite just sain toisen testikerran vastauksen, ja hiiva positiivisena vaikkei mitään oireita edes ole eikä mulla aikasemmin sitä oo ollutkaan. Että raskauden aiheuttama pikku lisä tääkin
Janie ja pirpana 11+6
Janie ja pirpana 11+6