**Tammikuun Tuhisijat** ~ HEINÄKUU ~

R86
Millimollilla ei vaan näytä pahoinvointi helpottavan. :hug: Sun pitäs kirjoittaa varmaan kirja tai jotain raskausajan realismista, kun kirjotat niin hyvin ja niin totuudenmukaisesti ja silti niin ihanasti ja hauskasti raskaudestasi :) Täällä olis ainakin yksi, joka ilmottautuisi lukijaksi :wave: Vakavasti puhuen en osaa kuvitellakaan, miten karmeeta tuo pahoinvointi on. Pysyykö sulla siis mikään sisällä? Oletko laihtunut koko alkuraskauden ajan?

Sokerirasitus oli sitten eilen. Luojan kiitos olin sopinut sen vapaapäiväksi. Kaikki puhuu siitä, että se litku on pahaa ja että joillakin se tulee ylös. Kukaan ei ollut varoittanut, miten väsyneeksi se vetää! Meinasin varmaan nukahtaa sinne odotushuoneeseen siinä viimesten verinäytteiden välillä. Olin ottanut niitä mun esseessä käytettäviä kirjoja mukaan. Ajattelin hyödyntää sen kaksi tuntia, päntätä ja tehdä muistiinpanoja. Ekan tunnin jaksoin ihan jees, mutta se toka tunti, kun veren sokerit lähtee tippumaan. Olin ihan poikki jotenkin koko loppupäivän. Otin kahet päikkärit ja nukuin silti viime yönä jotain yli 9 tuntia. Paluumatka kotiin oli tuskaa. Olin ottanut evääksi kaksi banaania mukaan. Halusin leipiä, mutta aattelin, ettei ole hyvä, kun ne lääräytyis ensin jonkun kolme tuntia lämpösessä kassissa. Bakteereita alkaa tulla jne. No niinpä söin kaksi makeaa banaania sen testin jälkeen kun olin juonu sen makean litkun. En ole koko raskauden aikana oksetanu kertaakaan, mutta kotimatkalla bussissa oli lähellä. Pari kertaa mietin jo hyppääväni kesken pois bussista ja oksentavani johonkin puskaan. Onneksi sain kuitenkin pidettyä ihteni kasassa. Kotona sitten söin kaksi voileipää, jotka vuorasin runsaalla määrällä suolakurkkuja. Ihanaa! Suola helpotti oloa :) Sitten nukuin tai olin horroksessa koko päivän. Juuri ja juuri jaksoin ruokaa laittaa ennen kuin mies tuli töistä. Se niistä esseistä... Mutta nyt on uusi päivä ja olo energinen :) Tänään olen tuottelias kuin mikäkin :)

Täälläkin kiinnostais nuo tarvikkeet Venäjältä. Mistä niistä saisi tietoa jne? Mulla olis kanssa suhteita tyyppeihin, jotka käy siellä usein ja tulevasta kodista matkaa lähimpään Venäjän puolella olevaan kaupunkiin jotain alle 80 km.

Nyt aamupalaa kitusiin, suihkuun ja esseetä kirjoittamaan :) Hauskaa päivää teille naiset!

Muoks. laitetaan vielä nuo viikot. R86 ja Pieni Ihmeemme 13+5 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Peikko89
Mimmilii, millaiset vaunut ostit? Me oltiin miehen kanssa perjantaina ostoksilla mutta se ei ottanut kuuleviin korviinsa kun sanoin että haluaisin käydä lastentarvikeliikkees kattomas erilaisia vaunuja.. :mad: Ilmeisesti sen mielestä liian aikasta, mutta ku meillä on niin pitkä matka joka suuntaan että olis ollu ihan kiva käydä tuos samalla ettei erikseen tarvi lähteä.

Mulla on ruvennu tuntumaan jatkuva paineentunne alavatsalla, etenkin kun istuu alas. ja pikkusen tuntuu jo pinkeämmältä tuolla läskien alla :D Mäkin kovasti haluaisin sen masun jo näkyviin :heart:

Mä salaa toivon että raskaus tois mulle jotain vaivoja että voisin jäädä töistä sairaslomalle.. :ashamed: Oikeestihan en siis vaivoja halua, mutta jotenki tämä työ verottaa niin paljon voimia, että joka päivä ihan loppu, vaikka vain istun koneen ääressä päivät pitkät. Ja siis tykkään kyllä tästä työstä, mutta jotenki tuntuu että raskaus on 'vammauttanu' mut ku en muka kykene mihinkää.. muilla samoja ajatuksia?

Ja Nöhvelin kanssa samoilla linjoilla, pitää aina kattella sitä ultrakuvaa että uskoo oikeesti olevansa raskaana :)

Peikko89 & Esko 13+5
 
En olekaan kirjoitellut pitkään aikaan... Täällä ei juuri mitään uutta, epäuskoinen olo on vieläkin vaikka ultrassa nähtiin jo se vauvan näköinen olento. :) Pahoinvointia on vielä jonkun verran :(

Mammavaatteita olen ostanut parit, mutta pitäisi ostaa jotkut farkut tai siistimmät housut vielä.

Maha on kasvanut mielestäni mutta on sitä omaakin mahaa tässä päällä niin paljon, että huonohko katsoa kuinka paljon on kasvanut xD

Vaunuja ollaan nyt katseltu kovasti mutta vaikea tehdä päätöksiä! Haluaisimme aika uudet että ne sitten kestäisivät hyvin, mutta rahaa ei ole kauheasti käytettävänä että pikkuista probleemaa on... :D Emmaljunga tai Brio kiinnostaisi kun tietääkseni ne on aika laadukkaita merkkejä.

Onko täällä joku venäläinen kun on paljon nyt kyselty venäjälle menosta? :) Minulla siis mies on puoliks venäläinen. Meidän piti mennä nyt kesällä ensimmäistä kertaa sinne, mutta mies on aika suojelevainen eikä halunnutkaan että menemme nyt minun raskauden aikana sinne, kun ei tiedä mitä voi syödä jne... samoin anoppi sanoi ettei kannata lähteä :D Kiinnostais kyllä jos sieltä vaunuja saisi halvemmalla, että saisko jollain konstilla sieltä ne ostettua.

Ohops, Lissu & pöpö 13+0 POKS <3
 
Ah, lomalla viimeinkin!

Kysymys Seulontalabroista, ootteko kyselly tuloksia neuvolasta? Mulla olis nyt klnu viikko labrojen otosta ja labra silloin sanoi että viikon päästä tulokset on neuvolassa. Mietin että pitäskö sinne soittaa vaiiiiiii kuinka? :whistle:
Näin nimittäin viimeyönä unta että soittelin tuloksia, neuvolasta sanottiin että "hmmmm sun kannattais varmaan tulla tänne niin keskustellaan" iiiiiiiik :O Ajattelin että haluaisin soittaa ja kysyä tulokset että saisin taas hetkeksi mielenrauhan!

OLO: On hyvä, pahoinvointia ei enää juurikaan (toisaalta, nyt sen puuttuessa tuntuu että onkohan kaikki hyvin kun ei okseta) aaaargh! Selkä/kylkikipu on täällä, voiko näillä viikoilla jo nivelet alkaa löystyä vai mistä moinen? Vielä töiss ollessani viimeinen päivä oli selkäkivun takia hankala, istuen oli hyvä mutta kun nousi seisomaan yms, kipu oli niin kova että välillä piti pysähtyä!?

Sofiina & mölli 11+5
 
Vaunut Venäjältä, No Brioa ja Emmaljungaa ei ollut silloin neljä vuotta sitten Viipurissa, kun vaunuja serkulleni metsästettiin, nyt tilanne voi tietenkin olla toinen. Isommissa kaupungeissa löytyy tietääkseni valinnavaraa, lähes tulkoon samat kuin kotimaastakin, mutta hinnoista en kyllä tiedä. Silloin matkaan tarttuivat Akjax(?) yhdistemävaunut, mitä vissiin täälläkin myydään, hintaa oli 160€, ja siihen kuului vähän muutakin rompetta jo mukaan..

Voisko tää turvotus hävitä jo!! :mad:
 
Peikko89 Tilattiin Emmaljungan city crossit kovalla vaunukopalla ja city cross-rungolla. Tuntu meistä parhaalta meidän tarpeisiin. Eihän ne mitkään ilmaset ole, mutta on kuulemma aika kestävät ja jälleenmyyntiarvo pysyy kohtuu hyvin. Duo Edget olisi ollut kans ihanat, mutta ehkä meille turhan isot. Ja ollaan kyllä tosi aikaisessa, mutta alunperin meillä oli tarkoitus vähän käydä vaunuja katsomassa, jotta voidaan bongailla vaikka käytettyjä, kun tiedetään mitä halutaan. Mutta myyjä teki hyvää työtä siinä mielessä, että kertoi uusien mallien tulevan syksyllä, ja hinta ilmeisesti nousussa vaan, joten tuntu järkevältä ostaa ennen sitä. Mulle kelpaa tämä "vanha" malli. Ainakin tuohon city koppaan tulee jotakin lisäominaisuuksia, joka nostaa hintaa.

nemppis paljon jaksamista ja voimia.

Mimmilii 13+4
 
Viimeksi muokattu:
pikasesti vaan kirjottelen täältä! hei jos joku tosta venäjältä hakemisesta enemmän tietää niin muaki kiinnostas. mutsi ravaa siellä orpokodeissa ym niin vois varmaan samalla joskus kattella, ja itekki haluisin taas lähtee käymään.

mua on vihlassu tänään vasemmalta alavatsalta tasasesti ja semmosia puukoniskuja tuntuu oikee alapäässä asti. takapuoli myös kipeytyy superherkästi istuessa! siis noustessa pitää ihan oikoa itteään vähän aikaa ennenku pääsee kävelemään :D ja välillä vihloo pakaroista muutenkin, toivottavasti ei oo mitään issiasta mulle tulossa missään vaiheessa.

täälläkin toivon melkeinpä joka päivä että saisin jotakin vaivaa jolla pääsisin saikulle. toisaalta en ehkä nyt ennen sopimuksen uusimista haluaisi kauheasti kun pomo voi ruveta aattelemaan että ei oo kannattavaa jatkaa ton sopimusta kun on näin paljon poissa. en oo vielä ees raskaudesta sanonu, aattelin just sillo uusintavaiheessa sanoa että voin olla äitiyslomaan asti töissä. kun uus soppari on kädessä niin mun puolesta voisin olla vaikka kuukauden saikulla. sillon tosin voi olla jo paljon pirteämpi olo!

eilen tultiin mökiltä yöllä ja kuuntelin pikaseen sydänääniä niin pienihän monotti niin lujaa doppleriin että se kuulu siitä koneesta ja koko alamaha oikeen hölähti :D tuntu siis niin selkeä potku että ihan säikähin! :heart: aijemminhan on siis tuntunut vaan möyrintää. oli muutenkin viikonlopun nyt tosi hiljanen, ei tuntunut juuri mitään. tais keräillä vaan voimia. nytkin tässä istuessa möngerrystä tuntuu. voi rakas :heart:

me 14+5
 
  • Tykkää
Reactions: Hennu86
Hei kaikille!

Täällä uusi tammimasu ilmoittautuu joukkoonne. Olen juttujanne silloin tällöin jo lueskellut, mutta en ole uskaltautunut mukaan ennen ensimmäistä ultraa.

Eilen olikin sitten se eka ultra ja yllätys oli melkoinen, kun kohdusta löytyikin kaksi vauvaa! Meillä suvussa on jonkun verran kaksosia, mutta olihan se melkoinen yllätys silti, toki positiivinen sellainen :)

Entuudestaan meillä on yksi lapsi, pian kolme-vuotias poika.

Kaksosraskaus selittänee senkin, kun olen ollut todella huonovointinen ja painoni on kuukaudessa laskenut 7 kiloa. Mutta toivotaan, että olo vielä helpottaisi :)


Mutta eipä tällä kertaa nyt enempiä, lopuksi vielä tiedot (jos vain muistan kaikki lisätä)

outiko/28v/2./3. (kaksoset)/K-S KS

outiko 12+6
 
Täällä vähän haikeissa tunnelmissa, kun viikko sitten oli eka ultra(ja oli ihana nähdä vauva) mut samalla otettiin veriseula downin takia. Eilen sain tietää kuuluvani riskiryhmään ja kirjeessä oli minulle varattu seuraavaan päivään aika sikiöntutkimusyksikköön. Tänään siis kävin siellä ja riski on 1:150, joten otettiin samalla kertaa istukka-biopsia. Nyt vaan odotellaan viikon verran vastausta. Toivotaan parasta! :ashamed:

Hiltsu21 13+3
 
nemppis :hug:

outiko me ollaankin "vanhoja" tuttuja esikoisten ajalta. :) Onnittelut tuplaraskaudesta!

Hiltsu21 voimia kovasti!

Mulla huomenna edessä istukkabiopsia. Jännittää ihan hirmusti. Edelleenkään ei pistäminen vaan ihan se perusultraus ennen sitä. Tiiä sitten onko taas jännityksellä vaikutusta mut oksensin illan suussa pitkästä aikaa. Yritin ökätä niin ettei esikoinen kuulis mut eihän se onnistunu. Siihen se sit taas tuli kakomaan viereen ja tais sille tulla suuhun astikin jotain. Sain välissä sanottua et mee iskän kans ulos. :LOL:

Vaunuista piti kirjottaa. Tiiän tasan millaset haluun. Sellaset emmaljungat missä on mahd. vähän muoviosia. Esikoisen vaunuissa on meinannu muutama osa prakata.. Ja muutenkin kun ei ole paikkaa missä lämpimässä säilyttää niin halutaan sellaset josta saa kopan irti.

Aniit 11+6
 
Ja piti kirjottaa vielä kun oon kyllä siis ihan kauhee vaimo nykysin. Ärsyynnyn ja itken ihan ilman syytä kokoajan! Miehen loma on kyl ollu ihan kauhee kun ollaan riidelty enemmän ku koko suhteen aikana...
 
Pikaisesti tulin tänne poksumaan eli tänään 15+0 :D!

Ja tervetuloa uusille ja nemppikselle voimia! :hug:

Aniit, minäkin olen kyllä muuttunut ihan monsteriksi miestä kohtaan. Huomaan sen aina itsekin ja sitten tulee tosi syyllinen olo, kun on toiselle räkyttänyt ihan turhasta :/
 
  • Tykkää
Reactions: Zarix
Mulla on toi pahoinvointi lähteny pois, alkuun se oli rutiini et aamukahvit tulee väkisin pönttöön. Mut voimia teille, jotka vielä oksentelette! :hug: Väsymys on taas tullut tilalle, ei tarvi heittää kun pieni lenkki niin oon ihan puhki ja aamut on tosi vaikeita päästä ylös.
 
Tuossa huomasin että aika paljon keskustelua rattaista.
Pari kaveria on ostaneet rattaat saksasta ja olleet mielestäni halpoja.
huuto.net sivulla on eräs henkilö joka myy tukkuhintaan täysin uusia vaunuja ja todella luotettva myyjä.

Itse olen samalta henkilöltä katsonut vaunuja joiden hinta on 167e ja postikulut oli muistaakseni jonkun 30e. Ja eri värivaihtoehtoja löytyy. Ja takuu oli 1-2 vuotta.

Tässä olis linkki kyseiselle myyjälle.

Zekiwa yhdistelmävaunut / 3 eri väriä / UUDET / TAKUU 169.00 &euro; - Lastenvaunut, -rattaat ja -istuimet - Lastentarvikkeet - Huuto.net (avoin)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Elisa
Tänään on nt-ultra. Jännittää pikkasen. Saa tietää onko kaikki kunnossa.

Maanantaina käytiin miehen kanssa katselemassa vaunuja. Vielä ei löytynyt mieleisiä. Voi olla että ostetaan sitten käytettyinä, kunhan mallista päästään selvyyteen.

E & pppuri 12+0
 
Tervetuloa uudet! :wave:

Hiltsu Toivotaan parasta, ettei tuloksissa olisi mitään hälyttävää! :)

Tuo Zarixin vaunulinkki vaikutti kyllä hyvältä! Onko kellään kokemusta näistä vaunuista, onkohan hyvät? Ei olis kyllä ollenkaan kalliit ja ihan oli näppärän näköiset kyllä. :) Vähän kyllä houkuttelis, ei mistään kaupasta saa noin halvalla uusia vaunuja.

Jee, huomenna alkaa kesäloma!! =) Ja uusi masuviikko!

Nöhveli & pikkumöykky 12+6
 
Tervetuloa uudet tulevat äidit :)

Emma82, tsemppiä ultraan! Ja Hiltsu21, toivotaan ettei löydy mitään vakavaa :hug:

Tulin juuri neuvolasta ja hienosti kuului sydänäänet. :heart: Hoitaja vain pohti että kumpikohan mahtaa olla ja kyseli että halutaanko rakenneultras tietää :) Valitin väsymyksestä ja hoitaja käski mun mennä kilpirauhaskokeisiin kun meillä suvussa esiintyy vajaatoimintaa. Muuten kaikki arvot oli hyvät, verenpaine oli kyllä mun mielestä aika matala (118/65?), joten ei ihmekää jos on tehny mieli salmiakkia :D

Katselin tuossa netistä taas kaukaloita ja vaunuja. Alan kyllä pikkuhiljaa mieltymään tuohon Maxi-Cosi Cabriofix -kaukaloon. Onko jollain kokemuksia siitä? Ja siihen ajattelin hommata sen kaukalopussin ja autoon sen kiinnikeosan. Onko kukaan käynyt joulukuisten ryhmässä urkkimassa että kuinka aikaisin siellä ollaan vaunu-/kaukalo-ostoksilla? :D Vaunuista en vielä tiedä oikein.. Topline X on ollut yksi kiva. En halua mitään jättivaunuja joiden kanssa on hankala mennä ja aika monet vaunut on siis jo hylätty. Sitten on ne Z-linen vaunut joista kans tykkäsin, mutta haluaisin niistäkin mielipiteitä..

Mistä voisin ostaa harsoliinoja?

Peikko89 & Esko 13+6 (huomenna alkaa jo 15. viikko!!)
 

Yhteistyössä