Tammikuun tuhisijat 2013 *toukokuu*

Tervetuloa uusille!! :)

Kummasti mun läppäri katosi kun mies lähti työreissuun... Siksi siis tää mun hiljaisuus, kun piti odottaa, että vapaat loppuu ja pääsee töihin koneelle :D

Kipukohtauksista oli puhetta ollu, huojentavaa tietää, etten ole ainoa kellä sellasia on ollut.. Ihan alkuraskaudesta siitä vähän kyselin ihmisiltä ja kukaan ei ollu ikinä kuullukkaan, joten olin ihan ihmeissäni.. Mulla siis useimmiten yöllä, herään siihen ja samalla on aina kova pissahätä. Kipu alkaa pikkuhiljaa helpottaa kun pääsen takas sänkyyn. Yllättävän tuskallista kipua! Ekan kerran vaan itkin ja iski kauhea tuskahiki päälle ja mietin että apua mitä nyt tapahtuu! Vahaisultrassa oli kuitenkin kaikki hyvin niin siitä eteenpäin en oo ollu niin huolissaan niistä..

Meillä juhlitaan kahdet rippijuhlat ja yhdet viiskymppiset.. Kesäkuun aikana kaikki, peräkkäisinä viikonloppuina... Sääli kun synttärijuhlissa vasta reilu 10 viikkoa täynnä kun siellä ois ollut niin mahtavaa kertoa miehen sukulaisille kun isovanhemmatkin ois ollu paikalla, jotka asuu sen verran kaukana, että harvemmin nähdään.. Hmm, tokihan jos sais sydänäänet kuuluviin ennen sitä niin vois ehkä harkita.... :D

kathii, kuulostaapa tutulta.. Nukun 10 tuntia (vähintään) yössä, sitten töihin, jonka jälkeen äkkiä syömään ja huilaan kotiin :D

Oireet on hiipuneet.. Vähän huolestuttaa, mutta ehkäpä mulla kävi vaan hyvä tuuri ja oksentaminen ei kestäny kauempaa?! Etoo toisinaan kuitenkin ja hajut ällöttää, mutta ihan erilainen olo jo kuin viime viikolla. Myöskin turvotus on helpottanut. Nännit on kosketusarat ja toisinaan juilii alavatsalla, että kaipa tää sit ihan normaalia on??

Nemppis ja aarre 8+5
 
Mulla aivan järkyttävä päivä takana... Lähdin aamulla pojan kanssa mun mummoa ja pappaa kattomaan ja sieltä lähdin ajatuksissani ajelemaan kotiappäin kun mummu aika huonossa kunnossa... ajoin yhtä tietä missä 40km rajotus ja tarkoitus oli kääntyä oikealle ja käännyin niin samassa kolahti ja lujaa... samaa suuntaa ajo pyörätiellä mopo, tarkoituksenaan ajaa risteyksestä suoraan kun mä käännyin oikealle suoraan sen etee... Poika tinttas justiin takapenkillä ja sitä katoin samalla taustapeilistä kun käännyin.. en nähnyt missään vaiheessa sitä poikaa missään vasta kun kolahti ja näin kun lensi!!! Poliisit siihen soitin ja olin ite ihan shokissa, itkin vaan oma poika sylissä jolle EI onneksi käynyt mitään vaikka sen oveen tulikin! Poliisi sano et asia menee syyttäjälle ja liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja vammantuottamisesta saan ainakin syytteet.... Mitähän kaikkea voi vaan tulla????? Voi luoja!! Se poika lähti lanssilla sairaalaan ja mä lähin peräs näyttää omaa poikaa kaiken varalta niin lanssikuski tuli mulle sanomaan että sillä pojalla ei todellakaan ole mitää hätää et jalkaa ja kättä vähän on valittanut!!! Voi helevetti.........
 
Haimille pidän peukkuja. Juuri noin kävi mullekin ja testi näytti plussaa 3 vko:a kkm:n jälkeen. Oksensin muutaman kerran vielä tyhjennyksenkin jälkeen... Mutta varovaisesti voi vielä toivoa. Itse tiesin etten olisi voinut tehdä positiivista testiä niin aikaisin, eli kun alkio oli liian pieni, tiesin että kesken menee...

Tintille tervetuloa, ei täällä karvoihin katsota :) Itse olen esikoisen saanut vastaavissa olosuhteissa, tosin minun poikaystävä otti silloin heti hatkat. Nykyään on kuitenkin hyvä isä!

ON: Tänään ultrattiin taas. Nyt oli toinen ontelo jo ihan tyhjä, reppuleita on kyydissä enää yksi. Ei kipuja tai vuotoja tai muuta, ja jäljelle jäänyt porskuttaa tyytyväisenä. Outo olo. Onko kamalaa jos en ole kovin pahoillani?

Muoks. Anu84 Kurjaa tosiaan. Älä kuitenkaan syytä itseäs liikaa, vahinkoja sattuu ja niistä oppii.
 
Viimeksi muokattu:
Hui mikä päivä Anu84..huhhuh kamala sentään..!!

Suerte täällä toivotaan myös masuasukkeja yksi kerrallaan...ihana että ei ole kipuja taikka vuotoja ja kaikki on hyvin!! :)

Nemppis ole onnellinen jos öllötys vähän hellittää noilla viikoilla saattaa hyvin tulla parempia päiviä ja sitten taas.. ;) :p Tsemppiä!! Ite oon täällä pelko persiissä kun viikkoja on vasta 5+5 ja oireet kaikonneet aikalailla..ei siis edes öllötystä hö..

Pelottaa aikalailla että taasko sitä kuljetaan valosta pimeään.. kolmas perättäinen keskenmeno on harvinaista.. ? ..hmm..
 
Ihanaa että vieläkin tulee uusia tammikuisiin vaikkei enää ollakaan tuorein ketju.
Onnittelut uusista.plussista ihan kaikille ja ihanista ultrakuulumisista. :)

Haimille halauksia ja voimia, toivottavasti siellä ollaan vaan vielä nuorempia.

Täällä on ollut paljon keskustelua kaikesta, itsellä on ollut aika kiirettä että on mennyt lukemiseksi enkä ole jaksanut vastailla. Nyt oli kuitenkin vähän pakko tulla poksumaan ja jännittämään ekaa neuvolaa joka on kahden yön päässä. Alavatsa on alkanut näyttämään epänormaalilta, varmaan turvotusta mutta mun mielestä se on vauvamasu ;)

Xxxx & vieläkin nimetön 9+0
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Hip hei täältä kipujen maailmasta!

vatsaa juilii ja selkää juilii. Välissä kaikki vatsalihakset jännittyy. Mies on ihan helisemässä ja itsellä ei kovin kiva fiilis.

Eilen huimas ja pyörrytti ja väsytti, mut kaikki johtui siitä että oli kauhea nälkä, muttei näläntunnetta ollenkaan.

Vielä ei oo oireita tullunna, jos ei lakseta näitä kipuiluja ja eilistä oksentamista, hieman pelottaa, mutta jaksan silti uskoa että kaikki on hyvin.

Devilii ja salamatkustaja 6+6
 
anu84 Voi että : / Sakot sie varmaan saat, tuskin mitään sen vakavampaa? Varsinkin, jos sille mopopojalle ei ole pahemmin mitään käynyt.

haimi Voimia kovasti! Aika huolestuttavalta kuulostaa, että pikkuinen on melkein kuukauden nuorempi kuin sinun laskujesi mukaan :( Onko sulla kuitenkin ollut säännöllinen kuukautiskierto? Jospa pieni ottaisi kasvuspurtin ja kaikki olisi hyvin seuraavassa ultrassa :)

Poksusaj Kyllä ne oireet sieltä taas lisääntyy :) Mulla oli sunnuntaina lähes oireeton päivä kaiken suhteen ja pelkäsinkin, ettei pikkuinen enää elossa ole... Mutta se olikin vain tyyntä myrskyn edellä :)

Suerte Älä ainakaan tunne huonoa omaatuntoa siitä, että kyydissä on vain yksi matkustaja. Pääasia, että sieltä syntyy tammikuussa terve lapsi :)

ON: Täällä kuvotus jatkuu. Jotain pientä syötävä tunnin, enintään kahen tunnin välein.

Hennu & Möhkö 7+3
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
hennu nilkka siltä murtu ja on kipsissä nyt 6 viikkoa, mutta oon eilen ollut siihen poikaan yhteyksissä ja monta kertaa mulle sano että vahingolle ei mitään voi!!!!!! Eli ei kyllä ole vaatimassa mitään korvauksia ainakaan meidän puheiden perusteella!!! Mutta on tämä aivan kamalaa!!! Tuntu että kaikki r-oireetkin on kadonnu kun vaan mietin tuota eilistä!
 
Dea
Onnittelut kaikille uusille tulokkaille, erityisesti kozmic hurjasti onnea pitkän yrityksen jälkeen! :) Ja Tintti rohkeasti mukaan vaan :)

Voimia haimille :hug:

ON Oli sitten pakko varata varhaisultra ens viikolle kun alko olemaan jo niin oireeton olo, että ihan pelotti... Mutta ONNEKSI turvotus palasi maanantai-iltana ja tulipa se etova olokin takaisin! :D Ei ole kuitenkaan vielä tarvinut oksentaa, mutta ei se kaukana ole... On se jännä, miten sitä on iloinen huonosta olosta! :LOL: Viime yönä oli pakko käydä pissalla, vaikka normaalisti ei ikinä tarvi käydä yöllä vessassa :p jeee...
 
Huomenia kaikille!

Tervetuloa uusille! Ihan huimaa, katselin, että helmikuisillekin on jo oma pinonsa :)

anu84 Höh, voi kurja! Kyllä varmaan säikäyttää! Toivottavasti selviät ihan sakoilla. :/

haimille Voimia tosi kovasti! Toivoahan aina on, mutta kyllähän se säikäyttää, kun heittoa olisi noinkin paljon. Viime päivinä olen paljon lueskellut netistä pienistä alkioista, kun itselläkin maanantaina alkio vastasi n. 4 päivää pienempää kuin pitäisi olla mahdollista. Monessa paikassa luki, että todella varhaisissa vaiheessa on ihan ultrastakin kiinni, ja mittaajasta, kun se on tosiaan ihan millipeliä, miten sen saa laskettua. Meilläkään ei olisi sykettä näkynyt aluksi, jollei ultraaja (luottogyneni) olisi oikein etsinyt, ja käännellyt ultraa pitkään, ja sitten se löytyikin tosi vahvana lopulta. Toivottavasti teillä selviäisi pian <3

Suerte Mun mielestäni voit ihan hyvin olla tyytyväinen vain yhteen hyvinvoivaan vauvanalkuun :) Itsekin ottaisin mieluusti vain yhden kerrallaan, ajatuskin kaksosista tuntuu päätähuimaavalta :)

(.) Ensimmäinen neuvolakäynti oli eilen :) Ihan perusjuttuja, ja tosi nopea käynti. HB:t ja verenpaineet yms kunnossa. Paino noussut raskauden alusta 4kg, eli siis mikä turvotus?? :DD Nooh, tää pahaolo alkaa varmaan sitä turvotusta tässä lähiaikoina hoitaan pois :) Meillä onkin kiva, kun ollaan semmonen pieni kylä, niin meillä on oma ultralaite neuvolalääkärin käytettävissä, joten pääsen myös ensimmäisellä neuvolalääkärikäynnillä muutaman viikon päästä ultraan, ennen nt-ultraa :) Sehän on siis vapaa-ehtoinen haluaako siihen seulontaan, eli verikokeisiin ja nt-ultraan, mutta me ainakin halutaan :)
Eipä tääl kummempaa, väsyttää ihan hirveästi, oksettaakin jos ei säännöllisesti syö, ja eilen varsinkin oli tosi hankala päivä.. :/ Katsotaan kauanko pystyy töissä jatkamaan..

Toivis ja papu 7+0 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Tintti Itse olin myös 17 esikoista odottaessa ja 18 sen syntyessä. Nyt 19-vuotiaana odotan jo toista. :) Eli kokemusta on tuosta nuorena odottamisesta. Asun aika pienessä kaupungissa, joten heti kun maha alkoi pullottaa, niin juorut alkaa ja kaikki tietää, mutta itse kuljin nokka pystyssä muista välittämättä, koska vauva oli niin ihana asia. <3 :D Oma perheeni, varsinkin äiti, otti asian tosi hyvin, mutta poikaystävän perheen kanssa on itselläni mennyt välit poikki. Sen verran ilkeästi asian ottivat vastaan vielä silloinkin, kun poika oli jo maailmassa. :( Toivottavasti teillä menee vähän paremmin. :)

Suerte Kaksoset on kuitenkin sen verran isompi juttu, että ymmärrän ihan hyvin tunteesi. Itsekkin toivon, että ainakin tällä kertaa olisi vain yksi, mutta ehkä joskus myöhemmin voisi kaksoset olla ihan kivat. Meillä on suvussa vahva kaksosgeeni, joten tuplat on ihan mahdolliset. :)

ON: Eilen oli mahassa hassuja tuntemuksia. Semmoisia pikkuisia kipuja, jotka kuitenkin tavallaan tuntui hyvältä. Tuli sellainen olo, että siellä tosiaan on jotain elävää. :D
Huono olo 24/7, mutta kertaakaan en oo vielä oksentanut. :) Viimeksi näillä viikoilla lensi jo kovaa. :D

Ja tänään poksuu 7+0! :D
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Tervetuloa uusille! :wave:

haimi Toivottavasti olisi vain nuorempi.

anu84 Hyvä ettei käynyt pahemmin kenellekään.

nemppis Oireet voivat hyvinkin lieventyä välillä. Itse sain ne sitten parin päivän päästä tuplana takaisin... :x

Tuli mieleen että saako jääteetä juoda? Joskus oli muistaakseni kiellettyä juoda mustaa teetä keskenmenoriskin vuoksi? On hyviä ideoita miten saisin lievitettyä kahvin vieroitusoireita? Kahvia en pysty enää juomaan aamuisin ollenkaan. Aikaisemmin join kaksi mukia heti aamusta ja pitkin päivää vielä pari kuppia. Nyt kun en juo kahvia niin päätä särkee koko päivän. Colaa join välillä, mutta sekään ei oikein maistu.

Muoks. Unohtui viikot...

M1n1 ja toukka 7+4
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Dodii, nyt olis eka neuvola käyty ja hienosti pieni sydän siellä pompotti :heart:
Parin vkon päästä uusinta ultra LA:n määritystä varten, nyt ei saatu mitattua. Kuukautisten mukaan vkoja olis 9+4, mutta terkkari katto että koon mukaan lähemmäs 8+4 ja niin mieki oon sen laskenu =)

Tervetuloa uusille :wave:
Ja :hug: joukosta poistuneille!

Jos nyt yrittäs lueskella mitä tänne on kirjoteltu, on muutama sivu jääny lukematta :p
 
Haimille voimia! Toivotaan, että kaikki olisi hyvin!

Mulla oli eilen ensimmäinen neuvolakäynti.. ihan perusasioita vain käytiin läpi, ja nyt tulee postissa sitten aika nt-ultraan, jonnekin juhannuksen tienoille. Mutta jotenkin tuntuu, ettei kaikki ole nyt hyvin... Heräsin viime yönä hirvittävään alavatsakipuun ja koko loppuyön valvoin kipuillen ja ravaten vessassa. Pelotti koko ajan, että verta alkaa tulla. Ei onneksi ole ainakaan vielä alkanut tulla, ja kivutkin ovat jo lieventyneet. Mutta ne kovat kivut olivat melkein 2 viikkoa poissa, välillä juili, vihlo ja repi, mutta viime yön kaltaista kipua ei ole ollut varmaan koko raskauden aikana. Kunpa tämä natiainen vain pysyisi nyt matkassa!



Piipu85 ja natiainen 8+3
 
Piipu85: Mul oli kans täs yks ilta niin kovia kipuja et makasin kerällä ja valitin. Mies kyseli jo et lähetäänkö ensiapuun, et ei noi normaaleja ole.

Neuvolan mukaan ei tarvii huolestua kuulemma jos ei veristä vuoto tule. No jaa, kyl jos tulee supistusten kaltasia vastakramppeja, niin kyl mul hälytyskellot soi päässä..
 
Devilii, periaatteessaha kivut eivät kuulu raskauteen, mutta kaikenlaisia vihlontoja ja pakotuksia sitä vaan ilmenee sen suuremmitta seuraamuksitta. Joskus suolistokipuja on vaikea erottaa raskauteen liittyvistä.

Teddybear- mulla oli ihan päinvastaiset fiilikset. Tiedän tämän olevan viimeinen lapsemme, kävi kuinka kävi. Jos kaksoset olisin saanut, olisin mieluummin ottanut ne heti ekaksi :) Nyt kun on kaksi koliikkivauvaa kasvattanut, tiedän jo liian hyvin mitä se voi olla, pelkästään yhdenkin kanssa...

M1n1 Mun mielestä teetä voi juoda, kuten kahviakin, kohtuudella. Ainoastaan joidenkin yrttiteiden kanssa oli rajoituksia. Tosin tuolla listalla, jonka neuvolasta sain, ei puhuttu teestä mitään...

Lynette, joku vika sitä on ihmisellä päässä, kun pitää tähän suostua aina vaan uudelleen...

ON: Mulle ei maistu suklaa! Kaakaon maku tulee jotenkin hirveänä läpi.... Ihan yhtäkkiä. Geisha oli sipsien lisäksi ainut jota olen saanut alas, tänä aamuna tuli heti ylös. Pahoinvoinnin luvattiin pikkuhiljaa heikkenevän, kun kaksoshormonit poistuvat verestä, eipä vaan vielä sellaista huomaa. Ja kiitokset kaikille, jotka ymmärsitte helpotukseni, ihmettelen kyllä tosissani, että minne se toinen kaksonen hävisi, outoa...Kuulemma vaan hyvinkin yleistä.

Muoks* T: Suerte ja Reppuli 8+1
 
Viimeksi muokattu:
haimi, peukut pystyssä, että hedelmöitys olisikin ollut paljon myöhemmin ja matka jatkuisi hyvin. Tulehan pian kertomaan uusia kuulumisia!

anu84 onpa ollut hurja päivä! Kyllä siinä varmaan häviää raskauoireet, kun tuommoisen shokin joutuu kokemaan. Onneksi ei käynyt pahemmin ja vahinkoja sattuu kaikille.

ON: kerroin juuri pomolle raskaudesta, koska huomenna on aamulla eka neuvola ja en halunnut ruveta keksimään mitään tekosyitä. Onnitteli ja oli kovin iloinen, sen kyllä arvasinkin. Lupasi olla hys hys hiljaa, kunnes annan luvan kertoa asiasta julkisemmin.
Ällötysolo jatkuu ja hampaita haukotuttaa ihan koko ajan, huoh. Ensi viikolla onneksi pari kesälomapäivää viikonlopun jatkona joten saa hiukan huilata.

manteli 8+5
 
Suerte Tuo on aika yleistä. Esikoisellani oli kaksonen, josta sain tietää vasta synnytyksen jälkeen. Varhaisultraan en silloin mennyt eikä toista alkiota löytynyt enää np-ultrassa. Kätilö vain totesi synnytyksen jälkeen että minulla on kaksoisistukka.

M1n1 ja toukka 7+4
 
haimi kuulosti kyllä kurjalta, mutta toivottavasti kierto olisi vain ollut sekaisin ja pikkuinen tulisi mukana vain useampia viikkoja myöhässä. :hug:
Koska sulla se uusinta ultra olikaan, että pääsisit tuosta epätietoisuudesta?

anu84 huhhuh! Aikamoista ollut, mutta toivottavasti selviät tosiaan sakoilla ja onneksi kenellekään ei pahemmin sattunut!

Suerte mäkin sitä mieltä, että onnellinen saa olla siitä, että siellä yksi porskuttaa hienosti mukana. Ja samoilla linjoilla sun kanssa siitä, että kun noita lapsia jo ennestään, niin kyllä se vaan on helpompi yksi kerrallaan. Meilläkin on lapsia pienelläkin ikäerolla, mutta tuntuu se silti eri asialta kuin kaksi vauvaa kerralla.

Ja täällä etova olo jatkuu... :x Mulla tosin oksentaminen helpottaa oloa ainakin hetkeksi. Ja syön koko ajan!! Ihan koko ajan saa olla laittamassa suuhun jotain ja jos väli venyy hiukankaan pidemmäksi, niin sitten se olo vasta huononeekin. Ihme, ettei paino ole tällä syömisellä vielä noussut...
Eipä tässä muuten juuri mitään ihmeellisempää, ensi viikon neuvolaa odotellessa, jos siellä jo kuulisi sykkeen. :heart: Aiemmista mulla on jo ekalla käynnillä kuulunut rv9+.

Lunette ja viides muru 8+4
 
haimi
Kiitos kaikille huomaavaisuudesta!

Mulla on siis tosi pitkä kierto, välillä jopa 42pv, ei ehkäisyä ja hedelmöittyminen on voinut tapahtua koska vaan.. Myöhäsestä plussasta voisi päätellä että viikkoja on vähemmän, koska mähän plussasin silleen että viikko piti olla jo 6+9 silloin. eli jos sillon onkin ollut vaikka 4+ niin sitten ymmärtäisin hailakan viivan yms.. Mutta katsotaan nyt..

Kaikki riippuu nyt verikokeesta, jonka tulokset saadaan ehkä loppuviikosta tai sitten alkuviikosta. Ja tosiaan jos verikokeessa hcg on matala niin lääkäri soittaa mulle ja jos normaali niin sitten keskiviikkona uuteen ultraan..

On tää rankkaa, kieltämättä..
 
haimi Eiköhän se hedelmöittyminen ole tapahtunut myöhemmin :)

Piipu85 Noi kivut eivät kuulosta mukavilta : / Toivottavasti pikkuinen pysyy kyydissä.

Teetä saa kyllä juoda, muttei yrttiteetä. Eli musta, valkonen, vihreä tee ym. Teessä on kofeiinia noin puolet vähemmän kuin kahvissa, joten sitäkin juotava kohtuudella :) Mulle ei kahvi oikein maistu ja meinaapa jäädä teekin kokonaan pois... Ainakin toistaiseksi :)
 
Tsemppiä Haimi :heart: Toivottavasti saat loppuviikolla hyviä uutisia, ja masussa olisikin vain oletettua nuorempi alkio.

anu84 tsempit myös sulle, varmasti olet säikähtänyt tilanteessa, mä olisin itsekin aivan paniikissa!

).( No nyt se pahoinvointi sitten alkoi, otin heti pahoinvointirannekkeet käyttöön ja ne onneks auttaa. Esikoisesta mulla oli iltapainotteista kuvotusta, nyt kyllä etoo aamusta iltaan. Tai toivottavasti ei enää, kun on nuo rannekkeet käytössä. :) Mulla olis ihan koko ajan nälkä, ja yöllä tarvii käydä pissalla vähintään kerran. Muutenkin oon kyllä nukkunut jotenkin tosi levottomasti, vaikka esikoinenkaan ei ole herätellyt. Mutta ihanaa kun alkaa näitä raskausoireita tulla :heart: Oon ollu jo viikon verran vähän huolissani ja ravannut vessassa pienimmästäkin mahan nippailusta, et alkaako vuotaa verta. Kai siellä masussa sit on kaikki hyvin, toivottavasti. Se selviää sit ens tiistaina varhaisultrassa.
Mieliteot mulla on ihan samanlaisia kun esikoistakin odottaessa: granny smith -omenat, viili, turkkilainen jogurtti... Mitään suolaista ei tee mieli, suklaa taas maistuu kyllä aina. :D

Meillä ei ole kesälle tiedossa yksiäkään juhlia, ja toisaalta hyvä niin. Miehellä alkaa juhannukselta neljän viikon kesäloma, normaalisti lomaillaan aina tuolla Itä-Suomessa mökkeilyn ym. merkeissä. Tosin nyt varmaan sattuu nt-ultra loman ajalle, ja esikoiselle on lähete silmäpolille, sinnekin tod.näk. tulee kutsu just heinäkuussa. Pitäis varmaan keksiä jotain lomapuuhastelua tänne kotiinkin, ettei sit harmita jos tarvii mökiltä lähteä kesken kaiken pois (välimatkaa kun on n. 400km, niin ei viitsi montaa kertaa ajella edestakaisin pienen lapsen ja koiran kanssa).

Tervetuloa uusille :wave:

Endotar & papu 6+3 (?)
 
Pikapäivitys. Allekirjoitin äsken vakkarityösopimuksen (jee!) ja sain toivomani palkankorotuksenkin (tuplajee!). Pomolle en ole vielä kertonut mitään mahdollisesta äippälomalle jäämisestä kun ei tässä kirkkailla vesillä vielä olla..
Mies tosin naureskeli tossa, että vakkarisopimus ja samantien äitiyslomalle.. Mutta vielä ei voi tietää..

Yksi yö neuvolaan... hui.

Haimilla kyllä tosi pitkä kierto ja vielä jos on tosi epäsäännöllinenkin. Toivottavasti saat tulokset jo loppuviikosta :hug:

xxxo
 

Yhteistyössä