Tammikuun tuhisijat 2013 *toukokuu*

Vapaat. Aion tietysti pitää äippäloman ja vanhempainvapaan, mahdollisesti myös jonkun aikaa olen hoitovapaalla. EHKÄ lapsen ollessa 1,5-vuotias palaan töihin ja hyödynnän osittaisen hoitovapaan, jolloin on mahdollisuus tehdä 30 tunnin työviikkoa (normi 37,5h). Tätä osittaista hoitovapaata voi jatkaa niin kauan kunnes nuorin lapsi pääsee tokalta luokalta. Mun mielestä aika hyvä työsuhde-etu. Mutta, nämä asiat selkiytyvät sitten myöhemmin :) Naapurissa onneksi toimii perhepäivähoitaja, jolla näyttää olevan aika pieniäkin lapsia hoidossa ;)

Vauvan vaatteet ja tarvikkeet. Me ei olla hommattu vielä mitään, ei yhden yhtäkään vaatetta tai tavaraa ostettu yrittämisen aikana tai nyt plussan jälkeen. Varmaan sitä tavaraa alkaa tulemaan ovista ja ikkunoista, kunhan uutinen leviää :) Mahdollisimman paljon yritetään hyödyntää vähän käytettyä tavaraa. Kaiken ei tarvi olla uutukaisen uutta, vaikka esikoinen onkin tulossa...

Turvotus. Mulla oli eilen illalla ihan järkyttävä turvotus, mutta näin päiväsaikaan ei taas ole mitään. Itse raskausmaha ei varmaan tulekaan nopeasti näkyviin, kun on tosiaan tuota pientä pömppömahaa muutenkin.
 
Voisinpa minäkin tietysti nuo tiedot ilmoittaa tänne, vaikka lasketusta ajasta ei olekaan suuremmin hajua. Laskurin mukaan olisi kuitenkin 24. tai 25.1, mutta vaihdellaan sitten sitä mukaan kun on tarkempia tietoja. :)

Eli: 25.1/26v./1./OYS

Täällä oli ollut niin paljon juttua, että en meinannut perässä pysyä, mutta kertoilempa nyt jotain vähän mitä mieleen juolahtaa. :)

Allergialääkityksistä oli teillä ollut puhetta. Mulla on astma ja siihen jatkuva lääkitys sekä ympärivuotinen nuha, johon nenäsumutteet. Kysyin noista lääkkeistä keuhkotautien erikoislääkäriltä ja se meinasi, että huoletta voi käyttää kaikkia, myös nenäsumutteita, ei pitäisi olla niistä mitään haittaa. Yks lääke pitää jättää pois, koska on sen verran uusi, ettei siitä ole vielä niin paljon tutkimustietoa, mutta luulisin pärjäileväni ihan hyvin ilman. Onko jollain tietoa, miten nämä tavalliset NASO-suihkeet, saakohan niitä käyttää? :attn: Välillä menee ihan umpitukkoon, ja silloin ainoastaan tuo naso-ratiopharm (ja kaikki sen sukulaistuotteet) auttaa.

Oireista Mulla ei ole juurikaan mitään oireita. Plussa olikin siksi melkoinen yllätys. :) Tää kierto oli ollut koko ajan aika oireeton, vaikka monessa kierrossa olen voinut välillä todella huonosti. Paleleminen ja lämpöjen pysyminen korkealla oli ensimmäinen "hälytysmerkki" ja edelleen välillä tulee ihan hysteerisiä palelukohtauksia. :D Onneksi lyhyitä sellaisia. Menkkajomotuksia on ollut jonkinverran ja mahaa turvottaa. Turvotus ei oikeastaan vielä ulospäin näy (luojan kiitos), mutta olo on mahassa turvonnut ja ilmaa tulee ihan kiitettävästi molemmista päistä. :x Saa nähdä kauanko onnistun sinnittelemään ilman pahoinvointia, oon kyllä ihan satavarma että se löytää mut jossain vaiheessa... Mun puolesta vois kyllä hyvin jäädä löytämättä. :D

Vauvatarvikkeista Oon tässä "yrittelyaikana" uskaltaunut parit potkarit ja bodyt ostamaan kirpputorilta, muutaman saanut myös tutulta joka oli viemässä niitä kirpputorille. Lisäksi mulla on odottamassa kangasta, josta vois tehdä vaikka pussilakanan tai jotain muuta kivaa sitten. Kovasti tekis mieli hipelöidä kaikkia vauvatavaroita, mutta ei vielä oikein uskalla. Mennään nyt päivä kerrallaan ja ruvetaan sitten hipelöimään enemmän kun ollaan turvallisemmilla vesillä. :)

Työkuvioista Onneksi mulla on istumatyö (tutkimuspuolella olen) ja teen lyhennettyä työpäivää. Töitä on melko vähän, joten hikihatussa ei onneksi tarvitse puskea ja saa olla itsekseen omassa työhuoneessa. Tämä kaikkihan on vain plussaa tulevia koitoksia ajatellen. :) Toivoisin kovasti, että työsopimus jatkuisi sopivasti ainakin äippälomaan saakka, mutta saa nähdä nyt.

Tähän hätään ei nyt muuta, pitäisi työhommiakin varmaan välillä tehdä. :D
 
Dea
Täällähän käy keskustelut vilkkaana! :)

Oireista Ne loppu tänään ku seinään. Ainoastaan rinnat vähän aristavat, mutta siinäpä se. Aiemmin on sentään ollut vähän etovaa oloa, menkkamaisia kipuja ja tietenkin väsymystä tavallista enemmän. Mä oon jotenkin hullun vainoharhainen tämän raskauden suhteen, niin koko ajan pyörii mielessä, että jos se onkin mennyt kesken tai on tuulimuna tms. kun ei oo enää oireita... Toivottavasti ei!

Viime lauantaina tehty Clearbluen digitesti näytti raskaana 2-3 vko ja eilen tehty testi näyttikin sitten 1-2 vko... Voiko ne hormonit niin "heitellä", että näyttääkin vähempiä viikkoja, mitä todellisuudessa on? Aaargh, inhottavaa tämä epätietoisuus... Tänään teen kyllä vielä varmuuden vuoksi yhden testin...

Vauvan tarvikkeista Ei olla vielä hankittu mitään. Välillä tekis kyllä mieli ostella kaikkia ihanuuksia, varsinkin jotain söpöjä pikku mekkoja :p Mutta ehkä vielä turhan aikaista! Ajattelin toisaalta hyödyntää minun ja miehen vanhempien luota löytyviä vanhoja lasten vaatteita/tarvikkeita. Esim. omien vanhempien vintiltä löytyy minun vanha pinnasänky ja kehto. Niitä kun vähän maalaa niin johan tulee hyvä! =)

Raskausviikoista Miten muuten laskette ne? Itse kun olen vielä niin "kokematon" näissä jutuissa, niin en oikein tiedä, että pitääkö ne nyt laskea viimeisimmistä kuukautisista vai itse hedelmöittymisestä..?

Rimppakinttu Kiva tosiaan kun muitakin samassa "tilanteessa" olevia! :D Nöhvelilläkin näköjään sama homma, 1. lapsi ja OYS. Jospa sitä vaikka synnärillä törmäis... :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Rimppakinttu
huhhuh kun oli tullut juttua viime lukemasta! Muistankohan enää yhtään keskustelun aihetta.. :D Alkaa taas olla raskauspää, kun muisti pätkii ihan jatkuvasti!

Hiustenvärjäys: en värjännyt esikoista odottaessa ollenkaan, ja tuskin värjään nytkään. Haluan tuollaiset kemikaalit vähentää ihan suosiolla, kun kuitenkin kaikesta muusta tulee ihan huomaamatta vaikka mitä aineita. Ja nythän ei näy enää juurikasvuakaan, kun tukka on ehtinyt kasvaa koko mitassaan luonnollisen väriseksi. Aurinkorasvojen haitoista en ollut kuullutkaan, mut ehkä se on ihan hyvä olla tietämätön tai alkaa ahdistua liikaa asioista. Ruoan kanssa olen melko tarkka mitä suuhun laitan eli noudatan neuvolan suosituksia.

Valittamisesta: joo tulee valiteltua jonkun verran. Mä en koskaan muuten oksentele, paitsi raskausaikana ekan kolmanneksen (ainakin toivottavasti tälläkin kertaa loppuu suunnilleen siihen). Huono olo lamauttaa mut ihan täysin, ja kroppa taistelee oksentamista vastaan viimeiseen saakka, mut lopulta sit tulee kaikki ylös. Keskimäärin 5-6 kertaa päivässä tulee oksennus. Eniten tässä pahoinvoinnissa harmittaa se, etten ole parhaimmillani 1-vuotiaan esikoisen kanssa. Harmittaa kun ei jaksa leikkiä ja touhuta samaan malliin kuin ennen. Ja tosi huono olo on koko hereillä olo ajan, ei ole mitään aamupahoinvointeja, vaan se jatkuu koko päivän. Onneksi tämä on ohimenevää.

kertomisesta: tänään on varhaisultra, ja jos siellä on kaikki hyvin, niin sitten lähisukulaiset saa tietää. Voi sit vähän vinkkailla että tarviis lapsenhoitoapuja kunhan ihmisillä alkaa lomat sun muut.

Äitiysvapaat sun muut: Mä olen nytkin hoitovapaalla esikoisesta. Äitiys- ja vanhempainvapaan pidän minä, ja sitten jatkan todennäköisesti hoitovapaalla taas pari vuotta (jos vain on varaa). Miehellä on huomattavasti parempi palkka, joten jo sen takia on järkevää että mies käy töissä ja minä hoidan lapsia. Ja kaikenlisäksi mä viihdyn tosi hyvin kotona, enkä tosiaankaan kaipaile päiväkotimaailmaan takaisin.

Omaa napaa: eilen oli eka neuvola. Saatiin sieltä hirmuiset kasat paperilappusia ja vihkosia. Pitää käydä verikokeessa labrassa ja viedä samalla pissanäyte. Paino ja verenpaine mitattiin neuvolassa. Muuten oli enimmäkseen keskustelua ja kyselyä elämäntavoista ja fiiliksistä yms.
Ja tänään illalla on se varhaisultra. Jännittää aika paljon. Voi kun kaikki ois hyvin. <3

Pippinen ja pikkukakkonen rv 7+3

ps: laitan loppuun parit linkit kivoista miesten pitämistä raskausblogeista :)

9 kuukautta miehen silmin

Suojaan kaikelta
 
Oireita Mulla on rinnat ihan sairaan arat. Ne on kasvaneet niin että joudun kohta lähtee rintsikkaostoksille, kun ei meinaa pysyä omissa kupeissaan piilossa enää.. Tosin miestä ei haittaa :LOL: Vatsan suurin turvotus on laskenut, mutta pahoinvointi on kamalaa! oon päässy oksentamatta vielä aamut läpi, mutta niin inhottavaa nieleskellä koko ajan. Sängyssä pitää syödä jo etukäteen jotain (ainoo mikä menee on voileipäkeksi ja luumunviipaleet). Niitä mutustan sitten tuonne puoleen päivään pienen murusen kerrallaan, ei voi yhtään ottaa enempää kerrallaan, kun tulee ylös. Sitruunan haistelu :whistle: on helpottanut oloa jonkun verran ja hedelmät on ainoita joita pystyy syömään vähän enemmän kerralla, löysää kaurapuuroa syön aamulla sitten lasten kanssa. Ruokaa ei mene kuin lusikallinen tai pari.. Paino on lähtenyt laskuun.. Vaikka väkisin koitankin koko ajan jotain pistää suuhuni. Olo helpottaa vasta kahden jälkeen päivällä ja ruoka alkaa maistumaan vasta tuossa viiden jälkeen päivällä, mutta isoja annoksia ei voi syödä ollenkaan! Ja mullahan on noi hoitolapset (tai tällä hetkellä, ehkä onneksi, vain yksi hoitolapsi!!) 7-16.. Joten pientä kamppailua on päivän läpi viennit.. :ashamed: Itku on herkässä, voi kamala miten mä selviän lapsen kevätjuhlasta? :D Välillä on ihan hillittömän kuuma tai sitten ihan kamalan kylmä!

Työkuviot on mulla aivan auki.. Työnanatajalle pitää varmaan kohta ilmottaa, koska tää nyt hiukan tulee vaikuttamaan syksyn ryhmän sisältöön (en millään haluaisi kolmea alle kaksi vuotiasta) ja sitten tuo äippäloma alkaa viim. joulukuussa, mutta jos tää mun selkä on näin jumissa, ku nyt ettei meinaa päästä lattialta ylös omin avuin niin joutuu ehkä ottaa saikkua jo aikasemmin.. (??) Kaikki näkee sitten lähempänä. Pois työpiireistä aion olla ainakin 1.5v. Mahdollisesti 2v, mikäli vain pystyn. Mutta kaiken näkee sitten lähempänä..

Vauvalle
en ole ostanut vielä mitään. Meillä on melkein kaikki tarvittava edellisiltä lapsilta vielä säilössä (sänky oli aika huonokuntoinen, mutta mies lupasi korjata sitä :heart: On hänen vanha vauvasänkynsä ja hiukan alkaa jo olemaan "kulumaa") Rattaat oli meillä valmiiksi kierrätetyt, niistä meni kantokoppa rikki ja rengas ei pysy paikallaan, mutta ei kauheesti haittaa sillä.. oon hiukan jo havitellut uusia... :whistle:
mitään en oo ostanut, mutta kestovaippoja oon muutaman uskaltanut ommella, samoin vaipanvaihtoalustoja reissuun mukaan, villapöksyt tein ja tilkuista tuli kasa liivisuojia :D Sitten katkesi neula koneesta ja uutta ei ollutkaan, joten jäi loput suunnitellu juttuset tekemättä.. :LOL:

ei olla kerrottu vielä kenellekään. Lapsilta tuossa kyselin, että olisko kivempaa saada sisarus vai koira. Neiti 4.5v sano että joulupukki lupasi tuoda jouluksi siskon ja poika 6.5v taas tyytyi vain toteamaan että ihan sama hän ei hoida kummankaan kakkahommia! :hug: Vanhemmille (tai muille) ei oo kerrottu edes yrityksestä, joten yllärinä tulee kaikille.. Kun vaan keksisi miten kertoa asian muille.. :D

Niina ja papu 6+3
 
N80
Heippa kaikille!

Minulla kolmas lapsi tuloillaan: vanhin esiteini, nykyinen vauva täytti juuri vuoden. Yhden rankan keskenmenon kokeneena olen onnellinen jokaisesta päivästä, kun raskaus etenee hyvin.

Meillä tietty nuorimmaisen vuoksi kaikki vauvakamat valmiina ja vaatteet koottain säilössä, joten jos poika tulee, ei mitään tarvitse hankkia. Jos meille kahden poitsun jälkeen siunaantuisi tyttö, toki sitten pitää saada jotain ihanaa vaaleanpunaista ja mekkoja ostella :)


19.1/N80/31/3/Kät.KOS

Tänään kasassa 5+3
 
  • Tykkää
Reactions: Kastehelmi
Zuh
Peikko 89: minä neuvolasta sen tarkistinkin ja luotan aika kovasti osaavaan neuvolatätiini!

Tervetuloa uusille!

Nöhveli: mulle neuvolatäti tosiaan sanoi että Nasolinia voi käyttää, en sitten tiedä onko samaa tuoteperhettä..

Vapaat: yrittäjä ön töissä ja vapaalla koko ajan :) Ajattelin olla kotona ainakin vuoden, toiveena olisi että mies pääsee takaisin 3 vuorotyöhön jolloin voisin aloittaa työt osa-aikaisesti tuolloin. Esikoinen oli 1v 7kk hoitoon mennessään ja sitä nuorempaa en ehkä haluaisi laittaa hoitoon. Meni muuten ihan päiväkotiin ja on menny tosi kivasti alusta asti!

Muutaman tunnin päästä reissun päälle, eli varmaan hiljenee täällä kirjoittelu pariksi päiväksi!

Zuh 7+4
 
Nonni, nyt on eka ultraääni varattu, juhannusviikon maanantaina eli 18.6 aamulla :) ja viikon päästä eka neuvola. Vieläkin takaraivossa painaa se viikko sitten päättynyt tiputteluvuoto... No, en haluais etukäteen murehtia, pitää yrittää vaan keksiä muuta ajateltavaa ja tekemistä viikolle. Jospa yrittäis saada vielä tekemättömiä hääjärjestelyjä tehtyä! Väsymys on kyllä kova päivittäin, saas nähdä jaksaako sitä valvoa euroviisujen semifinaalia tänään... Voimia kaikille allergioiden kanssa kärsiville, itsellänihän allergiaoireet hävisi viikko ennen plussausta. Siitä jo vähän päättelin ennen testin tekemistä että oliskohan tää nyt sit sitä! Yleensä kärsin keväisin ajoittain pahastakin siitepölyallergiasta, nyt oon tosiaan ollut täysin oireeton koko kevään.
 
  • Tykkää
Reactions: Kastehelmi
Mä taas yritin soittaa sinne terveystalolle jos olis että joku gyne kuitenkin tekis sillä viikolla kun tarttisin niin sen varhaisultran.... nyt se laitto soittopyynnön mulle takas jos joku RADIOLOKI??? vois mut ultrata! :D :D No mulle ei oo väliä kuka sen tekee kunhan pääsisin!

Anu ja pienoinen 5+1 :heart:
 
Täälläkin on tuntunut ihmeen vähän eilisen aikana raskausoireita. Joten kipaisin tänään kauppaan hakemaan testiä ja heti sieltä onneksi pamahti plussa. Voi kun sitä on niin vainoharhainen : / Nyt iltapäivän on ollut etova olo. Toivottavasti säästyn oksentamiselta. Jee ylihuomenna varhaisultraan!! :)
 
Minä olen ostanut jo jonkin verran vaatteita, ensimmäiset varmaan joskus 2009, kun vielä ajattelin että kyllä se vauva tulee hetkenä minä hyvänsä. Muuta en ole ostanut, mutta oon kattonu ja miettinyt valmiiks mitä haluan ja tarvitsen vauvalle. Siellä ultrassa oli kyllä niin ihanaa, vaikka lapsettomuushoitojen jälkeen gynepöytä on varmaan viimenen paikka missä viihtyy yhtään. Oli muuten eka kerta kun lähdin sieltä klinikalta ilman että oli itku kurkussa tai muuten paskamainen olo. Kysyin istukan paikkaakin, mutta se sano että ei sitä vielä näe :D Yllätyin että se istukka oli niin iso suhteessa kohdun kokoon. Yhtään ei jaksais keskittyä mihinkään muuhun kun raskaana olemiseen. Ylihuomenna mulla on neuvolakin sitten.

Allergia lääkkeistä kysyin minäkin ja Zyrteciä suositteli lääkäri mullekin. Se on kuulemma niin pitkään ollut käytössä. Apteekissa taas sanottiin että ei mitään allergia lääkettä suositella, mutta mä en kyllä ilman pysty oleen sitten kun se alkaa.

Oon kans miettinyt tota töissä kertomista, kun mulla on työsuhde 12.8 asti ja kyllähän se ennen sitä näkyy. Sitäkin mietin mistä sijaisena saan äitiyspöksyt työasuuni, mutta kai se selviää.
 
tervetuloa uusille! :wave:

Kohtahan tulee jo helmikuisten pino niin sitten ei olla enää "nuorimpia". :D

Vapaat Aion jäädä hoitovapaalle ainakin siihen asti että lapsi täyttää 1v 6kk. Suunitelmissa olisi toki tehdä heti toinen perään, mutta ei se aikaisemminkaan ole onnistunut...

Turvotus Lämmin ilma turvottaa. Eikä sitä ainakaan vähennä hirveä suolasen himo ja syönti.

Oireet Eipä kummallisia oireita. Vessassa saa käydä ainakin kerran yössä. Tissit on edelleen kipeät.

Kertomisesta Kerrotaan sitten kun on ihan pakko eli viimeistään sitten kun pitää lähteä synnärille. Ihan kuin aikaisemmin en siitä kiinni jäisi. :LOL:

Niina Sun pitää laittaa sellanen paita joka vihjaa että olet raskaana. Jossain oli kaksi punaista pystyviivaa ja sen alla teksti Guess what?

ON: Nyt päätin että kärvitely saa riittää. Aion tänään kaivaa jälleen kerran äitiysvaatteet esille. En jaksa enää kärvistellä tavallisissa housuissa kun ne puristavat. Alunperin piti laittaa äitiysvaatteet päälle vasta np-ultran jälkeen.
 
Tervetuloa joukkoon, tuoreet plussanneet!

Minulla ei ole ollut erityisiä mielitekoja vielä... pizzaa ja maustettua ruokaa on kyllä tehnyt mieli, mutta niin tavallisestikin :) Makeaa on tehnyt selkesti normaalia vähemmän mieli. No, nyt iski kaupassa eka kunnon MIELITEKO: arinaleipää (kovakuorista, "kosteaa" hiivaleipää) sen päälle vihreää pestoa ja tomaattia! Tunsin jo maun kielelläni, ja toki ostinkin pestoa. Mutta: onkos se nyt kiellettyjen listalla? Yritin purkinkyljestä tavailla, ja jotain juustoahan siinä on. Sattuuko kukaan tietämään...?

Vastausta odotellessa hillitsen himoni :) ja pistelen täällä poskeeni rahkaa ja ananaspaloja siinä toivossa, että auttaisi turvotukseen :LOL:

Kastehelmi ja Pirpana 7+1 (vielä kaksi päivää ennen ultraa!)
 
Nyt on sit eka neuvolakin takana :) Siellä lähinnä höpöteltiin ja sain ison kasan lippusia ja lappusia mukaan kotiin luettavaksi.. Siellä sitten tätsä sanoi, et ois sekin voinu mut ultrata, ettei ois tarvinnu maksaa yksityiselle :D Eivät vaan kuulemma saa mainostaa kun ei oo koulutettuja siihen, mut vehkeet löytyy kyllä. Ei kuulemma mitkään parhaat ja melko vanhatkin, mutta ihan toimivat kuitenkin.. että sellasta...

Mulla on ollu tänään maha oudosti kipee, oikeestaan ruuan jälkeen alko ja nyt ihmetyttää, että mitäs kipuja nää nyt on. Ei oo alamahalla(joka vähän helpottaa mun pelkoja) ja tuntuu jotenkin ihan kummalle, niin kummalle, etten osaa selittää!
Mielitekoja ei todellakaan tällä hetkellä oo, yksinkertaisesti mitään ei tee mieli!

Laskettuaika muuttui eli se ois nyt sitten 3.1.2013..
 
Kuinka muilla ollu tuota menkkamaista oloa ja turvotusta ja ällötystä... Mulla tänään voi sanoa et koko päivä tuota.... Toivottavasti ei vaan enteile mitään... :/ :O Mutta eikö tuo kuitenkin normaaliakin oo... Kipuja ei missää alaseläs tms oo... vaan turvottaa ihan älyttömästi!

Anu ja pienoinen 5+1 :heart:
 
Täällä käy niin valtava kuhina, että ei meinaa mukana pysyä!

Tervetuloa kaikille uusille! :)

Nyt kysyisin neuvoa teiltä: viikonloppuna on tulossa kaverin polttarit ja ohjelmassa on paintballia. Mitä mieltä olette, osallistuako vai ei? Viikot tuolloin 9+

P.s. Onnea ihania ultrakuulumisia saaneille!
 
haimi
Täällä kuvotus ja turvotus hävinnyt! Ihanaa, nyt voin siis alkaa nauttia raskaudesta ja odottaa masun kasvamista! :) :)

Mulla ensiviikolla varhaisultra ihan neuvolan puolesta. Lahdessa on tälläinen käytäntö ja yhteensä ultrataan 4-5krt. Ensin varhaisultra lääkärineuvolassa, sitten np-ultra, sitten rakenneultra, sitten painoarvio ja sitten vielä mahdollisesti yksi ylimääräinen, joka minulle tehtiin viimeraskaudessa, kun painoarvio tuntui heittävän häränpyllyä. Tosin niin heitti se toinenkin :D

Joo eli ensiviikolla varhaisultra ja sitten 20.6 np-ultra! :) Heinäkuussa sitten seuraava neuvola..

minimee itse ainakin osallistuisin! Ajattelin mennä ratsastamaankin vielä tässä ennenkuin maha on mahdoton :)

xxxo:n viikot vissiin vähän sekasin? ;) kun tuolla luki että 8+6, vaikka vissiinkin piti lukea 7+6? ;) joo, oon pilkunviilaaja, sori :D

nuppu 8+0 !!!!! :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: xxxo
haimi, ihanan monta ultraa teillä! :) Mäkin viime raskaudessa kävin kyllä kolmessa ylimääräisessä ultrassa. Istukan paikkaa tarkasteltiin vielä rakenneultran jälkeen uudestaan ja sit käytiin vielä kahdesti painoarviossa perätilan takia.

Huomenna varhaisultra, jännää!!
 
  • Tykkää
Reactions: anu84 ja Hennu86
Heip!

Mulla oli ekan viikon ajan plussan jälkeen alavatsa ihan turvoksissa, mutta sitten se tasaantui. Tänään katselin peilistä masua, ja nyt se on taas pömpöllään :) Rintsikoista kävin eilen hakemassa koon isommat, ja kovasti mietityttää mahdanko mahtua juhlamekkoon, jonka olin ajatellut laittavani kesällä ystävän häihin.
Muuten oireet edelleen lähes olemattomat, jokin pieni nipistely tuntuu silloin tällöin :)

Hei osaisitteko te kokeneemmat auttaa, missä vaiheessa kannattaisi kysella vauvan vakuutuksista tarjouksia? Missä kohtaa ne tulee saattaa voimaan?

Olen käynyt katselemassa jo pariin otteeseen vauvan vaatteita, ja valtaisa ahdistus iski! Mistä mä tiedän onko mun vauva 2,5 kg vai 5 kilonen kaveri? Ja kovasti tuntuu kaikki vaatteet olevan joko tytöille ja pojille, autoja tai sydämiä :) Täytynee lähteä seikkailemaan kirpputorille.
 
Tuntuu jotenkin niin uskomattomalle olla nyt raskaana että en paljon uskalla kirjotella. Araksi olen tullut. Mietityttää kun tänään on ruumiinlämmöt olleet puoliastetta matalammalla kuin pariin viikkoon. Seuraileeko muut noita? Ja milloin niiden kuuluiskin laskea? Mä oon nyt jo mielessäni varma että kaikki ei oo hyvin.
 

Yhteistyössä