Onpas ihania ultrakuulumisia todellakin jo usealla -onnea kaikille teille!
Samoin kovasti voimahaleja teille jotka joudutte jostain syystä elämään epätietoisuudessa tai kärsitte alkuajan pahoinvoinneista!
Täällä laskurin mukaan 4+4 eikä vielä hirmusti oireita lukuunottamatta jo joitakin päiviä ilmaantuneita repäisyjä alavatsalla nopeahkoissa liikkeissä, NÄLKÄÄ sekä ajoittaista kuvottelun tunnetta.
Piipu85: Ei hätää eikä huolta. Kyllähän se hormonien piikkiin pitkälle menee ja onhan elämänmuutoskin jo niin suuri lapsen astuessa jossain muotoa jo elämänkuvioihin että herättäähän se monenlaisia tunteita itse kussakin (vaikka siis lapsi kuinka haluttu ja toivottu onkin). Koeta vain ajatella ihan arkipäiväisiä (muitakin) asioita äläkä ota turhia paineita. Heräävät ne aikanaan varmasti ne ostovimmat kuten muutkin äitiydelliset ajatukset
m1n1: Ohhoh.. siis vesirokonko voi sairastaa todellakin kahteen kertaan. Enpä ole tullut edes ajatelleeksikaan. Olen kyllä sairastanut vesirokon ihan kunnolla alle kouluikäisenä ja kuvitellut siis olevani siltä suojassa..
Tuon esikoispoikani kohdalla olen puolestaan pähkäillyt jossain vaiheessa ottaakko itse kustannettu vesirokkorokote vai ei -ei itse välttämättä kyseisen taudin vuoksi, vaan niiden jälkitautien/seurausten jotka voivat olla hyvinkin vakavia.
Oletteko muut ottaneet lapsillenne
vesirokkorokotetta ja mitä asiasta yleensäkin ajattelette?
Vapaat ja vauvantarvikkeet
olen edelleen hoitovapaalla esikoisestani ja mikäli kaikki sujuu onnessa jään äitiyslomalle suoraan tältä. Tarkoituksenamme oli mieheni kanssa että jatkan kotona oloa kunnes poikamme on kolmen, mutta nyt pikkukakkonen siis ennättää ennen tätä. Äitiysloman ja vanhempainvapaan jälkeen tulen jäämään uudelleen hoitovapaalle, mutta kesto on vielä avoinna. Miten muuten on tuon
osittaisen hoitovapaan (siis ns lyhennetyn työpäivän) kanssa. Jos hoitovapaan käyttää täysimittaisena eli on kotona siihen kunnes lapsi on kolmen, voiko siitä edelleen jatkaa osittaisella hoitovapaalla vai tuleeko töihin palata aiemmin jos on mieli tehdä sitä lyhyempää päivää. Mielenkiinnosta näitä kyselen koska tällä hetkellä tilanne on se että kuljemme mieheni kanssa molemmat päivätyössä toisella paikkakunnalla ja hoitopäivät olisivat pitkiä jos tekisin itsekin kahdeksaa tuntia.
Vauvatarvikkeita meillä on hyvin hommattuamme niitä esikoisellemme, mutta mitä tulee mieleen ovat sisarusrattaat (jos esikoinen nyt vielä niissä suostuu istumaan) tai sitten vaihtoehtoisesti se sisaruslauta tai miksi sitä nyt kutsutaankin. Myös vaatteita löytyy mikäli tulokas on poika, mutta mikäli hän on tyttö, täytyy tietenkin jotain tyttöjen juttuja vaatepuolelta katsella. Tykästynyt olen kovasti myös hm:n nallepukuun (haalari) ja sellainen pitää varmaan sitten jossain vaiheessa tilaillakin. Raskauspäiväkirjan tilasin kuitenkin välittömästi Bookysta koska velipojan kanssa aikoinaan tehty vastaavanlainen kirja on ollut hyvin mieluinen niin silloin kuin nytkin.
Hiusten värjääminen ja rasvat
Aijai.. olisi pitänyt värjätä tuota tyveä jo muutama viikko sitten kun olisi arvannut että nyt ollaan raskaana
No joo.. ehkä turhankin varovainen olen, mutta jotenkin tuntuu ettei mielellään ainakaan tässä alkuvaiheessa käytä kemikaaleja mitä ei ole pakko. Jos sitten viikon 12 jälkeen. Kesällä on kyllä luvassa useampia eri tilaisuuksia, mikä on pistänyt miettimään paitsi hiuksia myös sitä mitkä vaatteet mahtavat mahtua päälle. Uskon kuitenkin että keski- ja loppuraskauden aikana tulen joko laittelemaan raitoja tai värjäämään tyveä sen pari kertaa mitä tein viime raskaudessakin. Voiteista taidan käytellä ihan samoja naamarasvoja mitä tähänkin asti, mutta jotain sopivaa aurinkovoidetta pitäisi kysellä. Raskausarvilta säästyin kokonaan edellisellä kertaa käyttämällä vichy voidetta -tiedä sitten mikä merkitys voiteen laadulla ja merkillä on, mutta taidan päätyä samaan nytkin.
Kissoista ja asunnosta
Emme omista lemmikkejä, mutta ylihuolehtivainen kun olen, tahdoin nyt kun hiekkalaatikko pihaan tuli, suojan sen päälle etteivät muutkaan kissat siellä käy. Asunnostamme sen verran että asumme omakotitalossa jossa pihaa on, mutta tiekin tosin aika lähellä. Esikoisen ollessa vilkas kintuistaan
olemmekin tehneet tänä keväänä aitaa pihallemme. Taitaa tulla jatkossa aina vain enemmän tarpeeseen
Huoneita on sen verran että jos on poika kyseessä, tulee pojille ainakin alkuun yhteinen (leikki)huone, mutta jos taas tulokas on tyttö, tehdään varmaan nykyisestä työhuoneesta huone hänelle.
Ultrista vielä kyselisin. alueellamme kun nuo terveyskeskuksien käytännöt ovat jonkin verran muuttuneet sitten vuoden 2010,olisi kiva tietää milloin teillä on ollut eka ultraus (jos siis ei lueta mukaan itse kustannettua varhaisultraa). Tässä kun mietin että eka neuvola ois näin äkisti laskettuna jotain rv7+2, niin tällöin tuskin vielä ultraavat. Noilla viikoilla kun muistaakseni kävin viimeks siellä yksityisellä..
Mukavaa keskiviikkopäivän jatkoa teille kaikille. (toivottavasti viikonpäivä meni oikein) Raskausdementiaako lienee, mutta kamalaa. Rekisteröidyin vain kaksi päivää sitten ja nyt oli jo salasana kirjautuessa hakusalla. Mihinkähän tämä vielä johtaakaan..
t. Mileena ja pikkukakkonen 4+4