Tammikuun tuhisijat 2013 *toukokuu*

Huomenta :wave:

Piti käydä laittamassa neiti 4 veelle muumi pyörimään kun ei antanut äidille hetken omaa aikaa koneella ;)

Hiusten värjäämisestä ja yleensäkin kemikaaleista. Itse värjään kyllä. En tekisi sitä esim. kuukauden välein mutta kerran-kaksi raskauden aikana on minusta ok, sen sallin itselleni. Rasvauksesta en ole kuullutkaan että voisi jotain aiheuttaa.. Ihme höösäämistä alkaa kyllä olla näitten kaiken maailman aineiden kanssa ;)

Itse pyrin ajattelemaan maalaisjärjellä. En nyt ehdoin tahdoin esim. sitä haukea söisi jatkuvasti tai maksaa, mutta yksittäisistä kerroista en usko olevan mitään haittaa :)

Annca, kyllä minä sinun tilanteessasi hyvillä mielin hakisin töitä ja olisin kertomatta raskaudesta haastattelu tilanteessa :) Mulla itse asiassa on juuri tuollainen tilanne takana - Pyydettiin töihin 1.8 alkaen/vuoden määräaikainen sopimus. Olin just plussannut ja sanoin että tottakai, vaikka tiesin että elokuussa olisin jo äippälomalla. Kerroin raskaudesta pomolle rv 11, onnitteli eikä jäänyt sellainen olo itselle että pahaa olisi ajateltu, vaikka tiedän että kyllähän se pomo heti ajatteli että mitäs nyt tehdään. No se raskaus meni kesken rv 13 ja nyt jos tämä raskaus menee onnistuneesti kerkeän olla töissä sen 5 kuukautta.

KM tautaisena ajattelen että raskauden varaan ei kannata kaikkia suunnitelmia pistää. Aina on myös se mahdollisuus että jotain ikävää tapahtuu. Onneksi nyt omalla kohdallakin on se työpaikka odottamassa, kun kaikki ei mennyt niin kuin piti.

Niin ja sosiaali- ja terveysalalla täälläkin ollaan :) Lähihoitajan paperit saan käteen kahden viikon päästä (Jeee!). Lapsiin ja nuoriin olen erikoistunut, päiväkodissa olen töissä.

Kastehelmi mulla on myös päänsärky riesana ollut kaikissa raskauksissa. Kuopuksen alkuraskaudessa se yltyi useinkin migreeniksi. Eilen oli tämän raskauden eka migreeni :/ Liittynee juuri tuohon raskauden aikaisiin hormonimuutoksiin.

Ultraan varasin tänään ajan. Se on tasan kahden viikon päästä rv 6+4, toivottavasti ei ole liian aikaisin?!

Partsin siivouspuuhiin siirtyvä Adora rv 4+4
 
Hiusten värjäystä meinaan jatkaa smaan malliin kuin muullonkin (värjäysväli 7-8vk). Pakko on saada tyvi värjättyä, koska olen saanut perintönä ihanaisen hiustyypin ja olen alkanut harmaantua jo hiukan yli kolmekymppisenä. Ihan vielä en meinaa "mummoutua".

Kiellettyjen ruokalajien listalta välttelen kyllä noita maksaruokia, mutta muuten menen ihan fiiliksen mukaan (toki nollatoleranssi alkoholin yms. suhteen). Kohtuus kaikessa! Ihan terveitä lapsia on syntynyt kautta aikain ilman hienoja suosituksia ja kiellettyjen aineiden listoja.
 
Dea
Heipä hei! :wave:

Varovaisesti kurkin, josko sitä itsekin liittyisi teidän joukkoon :)
Lauantaina plussattu ja tänään aamulla saatu vielä toinenkin plussa, joten eiköhän sitä raskaana olla! Olo on ainakin sen mukainen...

Meillä avopuolison kanssa siis ensimmäinen lapsi tuloillaan! :D Raskausviikkoja on kohta 6 (viimeisistä menkoista laskettuna) ja LA on varmaan joskus 24.1. Toivotaan, että päästään sinne asti!

Dea/24.v/1./OYS
 
Painonnousu ja turvotus. En ole juurikaan turvotuksesta joutunut kärsimään normaalia enemmän :) Housut menee normaalisti päälle jne. Aina mulla on pieni pömppömaha ollu, joten tää ei eroa normaalista. Paino ei onneksi ole noussut eikä näillä ekoilla viikoilla oikein kuuluisi noustakaan. Päin vastoin, mulla on painoa vähän lähtenyt (noin 0,5 kg, ei siis sen enempää). :) Syön edelleen ihan normaalisti ja yritän välttää turhia mielihaluja. Mulla noi polvet on oireillut monta vuotta, niin täytyy niidenki takia yrittää pitää painonnousu maltillisena, ettei polvet sano poks jossain vaiheessa raskautta.

Alkoholittomat oluet ja siiderit. Join nyt viime viikonloppuna pari alkoholintonta olutta ja siideriä. Varsinkin siideri oli hyvää ja ihan meni ilman sitä alkoholiakin :) Aika paljon on noita alkoholittomia vaihtoehtoja nykyään. Massu kun alkaa jossain vaiheessa näkymään, niin sitten en juo enää niitä alkoholittomiakaan, koska sitten joku katsoo, että ryyppään raskaana ollessa :D

Lepääminen. Iteki oppinu aika hyvin kuuntelemaan omaa kroppaani ja aion todellakin levätä silloin kun siltä tuntuu. Väkisin ei pidä yrittää jaksaa, paitsi silloin kun on pakko. Meillä esim. viikonloppu oli nyt yhtä juhlaa ja se oli vaan pakko roikkua mukana, vaik päikkärit olis ollu aika pop. Toissayönä sain nukuttua huimat 4-5 tuntia, että löytyy myös sitä unettomuutta näköjään.

Rinnat. Mulla arkuus pysyy aisoissa, kun pidän rintsikoita 24/7. Mulla on isompi rintavarustus, niin yöt ja aamut on aika tuskaa, jos ei ole urheilurintsikoita pitänyt yöllä. Yöllä muuten herää aina siihen, kun vaihtaa asentoa ja aamulla saa tissejä kannatella parit ensimmäistä minuuttia ennen kuin antaa niiden valahtaa alas normaaliin asentoon :D

Facebook-ryhmä. Messissä ollaan, mutta sitten myöhemmin. Tuo rv 20 kuulostaa aika hyvältä!

Noreen kyseli tuosta ientulehduksesta. Kyllä, se voi alkaa jo ihan alkuraskaudessa kun hormonit alkaa hyrräämään. Poliklinikka.fi - Raskausajan ienongelmat paranevat yleens Entistä huolellisempaa suuhygieniaa siis jatkossa :)

ON: Ei uutta taivaan alla :) Huomenna ultra ja neuvola. Tulen sitten viimeistään keskiviikkona kertomaan kuulumiset. Vähä jännittää :)

Hennu & Möhkö 6 (7) +2

Ihanaa saada tarkennusta noihin viikkoihin...
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Santtu81 :wave:

Hiustenvärjäyksestä En värjää enää hiuksia. Ennen esikoista värjäsin, mutta se jäi kun aloitettiin yrittämään. Sen jälkeen vaan sitkeästi kasvatin värin pois.

Raskaudenajan ohjeet Itse koen hankalana kala-ohjeen. Käsketään syödä paljon kalaa, mutta sitten kuitenkaan ei saa syödä haukea, isoja kaloja yms. Vakuumikaloihin en koske muutenkaan. Asutaan ihan meren äärellä niin haen paikallisesta kalakaupasta kalat.

Rasvoista Mulla on mahaan Biothermin raskausarpivoidetta. Se jotenkin vähentää kutinaakin, kun on atooppinen iho. Muuten rasvaan nahan apteekin tuotteilla. Aurinkorasvoista olen kuullut ettei niitä kaikkia voi käyttää raskausaikana. Jos haluaa laittaa jotain aurinkorasvaa niin yksi hyvä vaihtoehto on lasten EUCERIN SUN KIDS MICROPIGMENT SK25 LOTION 150 ML. Siinä kun on fysikaalinen suoja eli aineet eivät imeydy ihoon vaan jäävät suojaamaan ihon pinnalle. Toki on varmaan muillakin valmistajilla hyviä tuotteita.

ON: Tänään on varhaisultra klo 14.00. Tulen illalla kertomaan sitten miten kävi.
 
Eilen poksuttiin ja siis kuudes viikko alkoi. Kuvottava olo oli sen kunniaksi koko päivän läsnä, helpotti vasta myöhään illalla. Kävin eilen kirpparilla ja oli pakko lähteä pois sieltä kesken kaiken, kun tuli niin huono olo. Tarkoituksena oli katsella joitain housuja, jotka eivät kiristäisi ja puristaisi niin paljon, mutta ehkä sitten ensi kerralla. Yhdet äitiysfarkut bongasin, mutten ehtinyt sovittaa niitä :D

Tänään sitten meikäläinen veti ensimmäiset laatoitukset kivasti työpaikan vessaan tässä aamulla; voinen julistaa siis virallisesti pahoinvoinnin alkaneeksi :p En tiedä, pitäisikö napata kotona uusi vitamiinitabletti, kun edellinen ehti olemaan mahassa vain tunnin verran..?

Tällainen pikainen omanapainen päivitys nyt tällä kertaa, täytyy jatkaa kotosalla kirjoittelua.


-Noreen 5+1-
 
Kiitos vinkeistä työasioiden suhteen! Ehkäpä mä uskallan siis laittaa työhakemuksen eteenpäin... :) Tänään huomasin että teininä tulleet "raskausarvet" (vaikka siis en aikaisemmin raskaana ole ollutkaan... :D) alkaa puskea esiin rinnoissa ja reisissä :/ pitää tosiaan yrittää jatkossa muistaa kaks kertaa päivässä rasvata/öljytä ettei vaan tulisi lisää. Kuten apteekista sanottiin, ei niitä pysty varmasti mitenkään täysin välttämään mutta mä kyllä teen kaikkeni että ainakaan ei ihan hirveitä määriä tulisi uusia arpia lisää! Ja inhottavasti muuten rinnat ja nännit kutisee, kuten joku jo aikaisemminkin mainitsi niin tosiaan on kiusallista kun se iskee töissä ja asiakkaan läsnäollessa! :D pakko sit vaan kestää kutina siinä tilanteessa...

Eilen kävin vaatekaappia läpi, ja totesin että uusiks menee kyl lähes kaikki kesävaatteet :D mä niin ajattelin, että olisin syksyyn asti selvinnyt nykyisellä vaatekaapin sisällöllä mutta ei, ellen aio viettää koko kesää verkkareissa... :p Ajattelin, että kun 12vk täyttyy niin käyn sitten ostoksilla vähän enemmän...

Olipas ihana käydä koiran kanssa lenkillä kun ulkona on +15 astetta ja aurinko paistaa pilvettömältä taivaalta!!

AnnCa ja masukki 7+3
 
Sain kans tänään aikaseksi varata ekan neuvola ajan,jonka sain 11.6,sillon olis 9+4viikot,siitäpä ei sit pitkä aika olekkaan kun on sit nt-ultra :)

Oletteko miten kertoneet jo raskaudesta? Ite oon sanonut vanhemmilleni,sekä eräälle naapurissa asuvalle ystävälleni.

Musta tuntuu vieläkin jotenkin ei-todelliselta tää,kun ainakaan vielä ei oo mitään oireita ilmentynyt,tietty kerkee vielä kaksinkerroin tulemaan kun nyt vasta 6+4

Samaa mieltä monen muun kanssa tuosta fb-ryhmästä että myöhemmässä vaiheessa voisin liittyä mukaan. Edellisen aikaan taidettiin perustaa pari kk ennen la. ryhmä,ja ryhmästä on muodostunut kyllä tosi tärkeä,missä voi puhua ihan mistä vaan,ovat kuin kaukana asuvat ystäväni,tosin tuolla ryhmässä tietävät raskaudestani,"tosi elämässä ei". :D
 
Moi :)

Hyppään mukaan joukkoon. Plussasin sopivasti äitienpäiväks ja nyt on viikkoja neuvolan mukaan 5+2 mut omien 5+4. Eka neuvola ja ultra on rv 8+0. Oon 23-vuotias kätilöopiskelija ja mulla on myös mies ja 2v poika :) laskettuaika on 15-17.1 (kumpaa uskoo itteä vai neuvolaa ;) ) ja synnytyssairaala K-Sks :)
Pitää lukea ketju huolella ja tutustua teihin. Toivottavasti huolitte mukaan!
 
Rajoituksista, mä en oo värjää tukkaa mutta se ei liity raskauteen. Ajattelen ton niin, että saahan ne kampaajatkin terveitä lapsia vaikka ovat päivät tekemisissä niiden aineiden kanssa. Aurinkorasvaa käytän poskipäissä jos on ihan pakko. Hyttysmyrkyt jätän kaappiin raskausajaksi. Nää on ihan makuasioita, että kuka mitäkin haluaa käyttää. Ja tosiaan rajoituksetkin muuttuu koko ajan. Mutta ei niiden suositusten noudattamisesta ainakaan mitään haittaa ole.

Rinnat on mulla ihan kivuttomat. Välillä vähän raskaamman tuntuiset.

Mua jännittää keskiviikon ultra ihan kamalasti. On alkanut pelottaa, että kaikki ei olekaan hyvin. En ole oksentanutkaan pariin päivään. Ei yhtään tunnu että olis raskaana. Mutta jestas oli luksusta tänään ku nukuttiin tytön kanssa puoli kymmeneen.
 
Neuvola varattu, on 8.6. sillon viikot 7+. Varhaisultra onkin edellisenä päivänä ;)

Täälläkin muuten ollaan Sosiaalialalla :D Lähihoitaja ja päiväkodissa töissä. Viime raskaudessa jouduin jämään kovien liitoskipujen kanssa sairauslomalle jo rv20 ja sillon olin 6v ryhmässä. Nyt en ensi syksystä vielä tiedä, mutta joko tuo 6v tai alle 3v, joten saa nähdä kauanko siellä töissä pystyy olemaan kun edellisestä synnytyksestä kuitenkin sen verran vähän aikaa.
 
Heippa :)

Täällä ei ole edelleenkään oikeastaan minkäänlaisia oireita, rintoja vaan välillä särkee ja mieliala vaihtelee :) Väsymystä ja pahoinvointia odotellessa... :D
Tein tänään sit viä yhden digi testin :D Näyttöön tuli heti lukeen raskaana ja sit tiimalasi jäi vielä vilkkuun ja hetken päästä siinä olikin 2-3 :heart: Nyt lupaan lopettaa testailun :D
Neuvolaa en ole vielä varannut, koska meillä on ilmeisesti paikkakunnalta muutto nyt kuun vaiheessa edessä, niin varaan sitten vasta sieltä paikkakunnalta minne muutetaan :) Ultrassa oon jo käyny, ku mulla oli viime viikon tiistaille aika gynelle, kun en ollut raskautunut puolenvuoden aikana (normaalisti siis raskaudun heti).. Soitin kyllä plussattuani gynelle, että tarviiko tulla ja se oli sitä mieltä, että tuu vaan niiin nähdään onko oikeassa paikassa pikkunen, mää ihmettelin sitten sille, että miten sen meinasit nähdä kun ei sillon ollu menkatkaan vielä myöhässä, niin se sano vaan, että kyllä sieltä näkyy tietyt asiat esim. hormoonimuutokset... Ja kyllä sillä kohdussa oli keltarauhasta ja vasemmalla puolella munasarjoissa oli keltarauhanen, eli ihan on oikeassa paikassa pikkuinen pesää rakentamassa :heart: Ensviikolle anto vielä ultra-ajan jolloin mulla on viikkoja 5+4, kuulemma noilla viikoilla voi jo sykekin näkyä, itse en kyllä siihen usko että vielä silloin näkee :D



Tsemppiä kaikille pahanolon kärsiville, itse sitä odottaessa :)


Äitiliini ja pikkuinen 4+3 :heart:
 
R86
Hui kun paljon taas kaikkea juttua, mihinhän sitä vastaisikaan :D

Facebookista: Olen samaa mieltä enemmistön kanssa. Eli ryhmää voidaan kyllä perustaa sinne, mutta ehkä vasta viikoilla 20+. Omalla kohdalla varsinkin pelottaa, että juttu jotenkin vahingossa vuotais jonnekin. Ollaan raskausasian kanssa edelleen niin matalalla profiililla. Vain pari luottoystävää tietää.

Ammatista: Täällä näyttäis moni muukin olevan vielä loppuvaiheen opiskelija :) Itsekin siis opiskelija vielä tämän kesän ja sitten koittaa valmistuminen :) En ole sosiaali- enkä terveysalalla, mutta läheltä liippaa siinä mielessä, että tulen tekemään paljon töitä erilaisten ihmisten kanssa. Valmistuttuani aloitan työt ev.lut. kirkossa. En viitsi tarkemmin kertoa, ettei kukaan tunne.

Rinnoista ja oireista: Mun rinnat tuntuu normaaleilta. Joskus viikko sitten oli kyllä poikkeuksellisen kipeet, mutta muuten ei mitään ihmeellistä. Raskausoireetkin on jotenkin kadonneet. Ei ole enää sellaisia alavatsan nippailuja kuin vielä viikko sitten oli. Ehkä kerran päivässä joku pikkunippaisu, mutta aiemmin ne kivut kesti pitkään ja saatoin esim. yöllä herätä niihin. Siis useammankin kerran yössä. 6pv sitten kävin ultrassa ja silloin kaikki hyvin. Ehkä tämä vain on tällainen vaihe. 8pv päästä ultrassa näkee taas, mikä on meininki. Väsyttää kuitenkin aika paljon. Tosin paljon laitan allergian ja epätietoisuuden aiheuttaman lievän stressin syyksi.

Allergiasta ja lääkkeistä joku kyseli aiemmin. Itsellä paha koivuallergia ja yritin alkuun kitkutella ilman lääkkeitä. Kun sitten 6pv sitten kävin gynellä, ni oli pakko kysyä, saako allergialääkkeitä käyttää. Mun olo oli ihan hirveä. Henki pihisi öisin ja heräilin pahaan yskään ja rään valumiseen poskelle. Gyne sanoi, että Zyrteciä ja sen halpisversio Heinixiä voi huoletta käyttää. Ei ole ainakaan kuulemma todettu, että siitä haittaa olisi. Tosin varsinaisia tutkimuksiakaan asian tiimoilta ei ole tehty. Sanoi kuitenkin, että noita lääkkeitä on käytetty jo vuosikymmeniä myös raskaana olevien hoitoon, joten jotain olisi varmaan jo ilmennyt, jos haittaa olisi. Ja joskus on pakko puntaroida kumpi on pienempi paha alkiolle: äidin, jopa hengitystä vaikeuttava, paha allergia hoitamattomana vai todennäköisesti harmiton allergialääke.

AnnCa kyseli työnhausta. Meillä on vähän sama tilanne tuloillaan ja kannustaisin hakemaan. Sanon samaa kuin luottoystäväni sanoi mulle. Jos työnantaja palkkaa 20-40-vuotiaan ja lapsettoman parisuhteessa elävän ihmisen, niin hän tietää, että tämä valittu nainen jää melko suurella todennäköisyydellä jossain vaiheessa äitiyslomalle. Suurin osa meistä naisista kun äidiksi joskus tulee. Se on luonnollinen ja hyvä asia ja se ei saa (tai ainakaan saisi) olla enää nykyään mikään este palkkaamiselle. Jos työnantaja sinut tästä "riskistä" huolimatta palkkaa, niin hän sitten aikanaan vain järkkää sinulle sijaisen. Ymmärrän kyllä nuo tuntemuksesi. Itsellänihän on siis se tilanne, että hain lokakuussa alkavaa virkaa ennen kuin tiesin olevani raskaana. Kun olin jo sopinut työhaastattelusta, tein positiivisen raskaustestin. Menin kuitenkin haastikseen juurikin luottoystäväni kannustamana. Siellä oli vastakandidaatteina keski-ikäinen mies ja 30+ sinkku nainen. Ja minut, 25v naimissaolevan, ne valitsivat. Pelottaa kyllä mitä sitten, kun ne kuulevat raskaudesta... Sitten kun on viralliset päätökset virasta ni ei voi tietty potkia pihalle. Mietin vaan, tuleeko pahaa puhetta tai mahdollista savustamista ulos kun palaa töihin tms.

Tulikin mieleen kysyä teiltä, oletteko jo miettineet, miten hoidatte lapsen hänen synnyttyään? Miten pidätte äitiys- ja isyysvapaat, vanhempainvapaat ja mahdolliset hoitovapaat? Toivon, ettei nyt tule rapaa silmille:attn:. Mutta mietin, pitäisikö mun olla mahdollisimman lyhyt pätkä pois töistä eli jopa vähemmän aikaa kuin äitiysloman verran? Rakastan jo nyt sisälläni kasvavaa lasta enemmän kuin mitään. Pelottaa vaan, miten töissä suhtaudutaan, kun jäisin äippälomalle jo 3kk päästä töiden aloittamisesta. Tilanne olisi eri, jos olisin ehtinyt olla jo vaikka pari vuotta töissä. Työ olisi mulle unelmahommaa enkä haluaisi, että musta alettas puhua pahaa ja savustamaan tai luultais, että mä ilkeyttäni olisin raskaana :(. Jos musta olisi kiinni, niin lapset olis "tehty" jo opiskeluaikana ja mitään katkoksia ei olisi työelämän alkupäähän tullutkaan. Puhuin jo miehelleni haastiksen sovittuani, että laitettas vauvahaave katkolle ja seuraavana päivänä plussa pärähti testiin 2v 9kk yrittämisen jälkeen. Mietin myös työnantajan resursseja, koska en ole menossa mihinkään isoon kaupunkiseurakuntaan vaan maalle. Niin ja siis vauva ei menisi vieraalle hoitoon vaan isänsä hoitaisi. Hänellä kun ei ole työpaikkaa odottamassa tuolla seudulla, minne muutetaan. Nykyinenkin työ on ollut jatkuvaa pätkää pätkän perään.
 
vanhempainvapaista
Äitiysvapaahan kestään kaikkiaan 4kk, ja sen voi mitää vain äiti. Vanhempain vapaalle voi jäädä myös isä, kuten hoitovapaallekin. Älä siis R86 turhaan mieti että palaiset ennen äippäloman loppumista, se ei ole edes (kai) mahdollista kun tosiaan kestää vain sen että lapsi on n. 3kk. :) Voithan siis ilmoittaa töihin olevasi vain tuon 4kk ja hakea kelasta äitiysrahat, miehesi sitten jää vanhempain vapaalle ja hakee taasen kelasta ne vanhempainrahat. :) Mutta siis sinun ei PIDÄ olla mahdollisimman vähän aikaa pois töistä. Sinulla on lakisääteinen oikeus olla siihen asti kunnes lapsi täyttää 3v :) Mutta jos miehelläsi ei ole töitä, niin olisi ehkä viisaampaa että sinä olisit töissä ja hän lapsen kanssa kotona. Onneksi tässä on aikaa miettiä :)

Meidän perheessä mennään kuten ennenkin. Minä olen äitiys- ja vanhempainvapaat, ja jään sitten hoitovapaalle. Mies pitää isyyslomaa sen kaikki 3 viikkoa erilaisissa pätkissä :)
 
Täällä käyty hammaslääkärissä, pakko oli uskaltaa aamulla soittaa ja tosiaan reikää tms ei alaviisurissa ole vaan todellakin painaa poskeen, se putsas sen kunnolla sen välin ja penisiliinikuuri päälle! Ja jos ei auta niin sitten leikellään pois!


Aamulla käytin tuon digitestin pois ja tuli ihan niinku ajattelinkin viikot Aijaa.com - 10229811 Eli kun ne on noussut sieltä viikosta 1-2 niin eikö tuulimunaraskauden voi alkaa sulkea pois???
 
Viimeksi muokattu:
R86, en usko, että ongelma työnantajalle on se kuin pitkään olet poissa. Ei sillä väliä ole oletko äitiyslomalla 6 kk vai 10 kk (vai jopa hoitovapaalla sen jälkeen), sillä suurimmat kustannukset työnantajalle syntyvät sinun jäädessäsi pois työstä. En muista ulkoa, miten Kirkon yleisen virka- ja työehtosopimuksen mukaan työnantaja maksaa palkkakuluja jäädessäsi äitiyslomalle (pääsääntöisesti tämä on 3 kk) ja tämän lisäksi sijaisen palkkaamisesta sekä perehdyttämisestä syntyvät kustannukset jäävät työnantajan maksettavaksi äitiysloman alkuun.

Eli ei kannata poissaoloa työstä miettiä tuon vuoksi, tietenkin jos muuten haluat äitiyslomalta pikaisesti töihin, ja isä vielä pystyy vauvaa kotosalla hoitamaan, niin silloinhan tilanne on aivan loistava sinulle.

Mie olisin halunnut olla esikoisin syntymän jälkeen kotona paljon pitempään kuin oli mahdollista (yrittäjänä minulla ei valitettavasti ole yrityksen selvytymisen kannalta mitään mahdollisuutta olla kotona 10kk pitempään), vaikka ennen äitiyslomaa olisin voinut vannoa, että haluan töihin HETI kun se on mahdollista. Toisin kävi, kotona oli ihanaa:)

jaha, nyt ultraan!

aleksis 7+0
 
Viimeksi muokattu:
santtu no voi paska... ja mä kun niin jo ehdin iloita.... Tänääki oon soittanut vaikka mihin yksityiselle niin ei jumaliste gynekolokeja oo silloin viikolla 23-24 kun tarttisin... ei edes oo mitään et kaikki ajat olis varattu vaan kun niitä ei ole silloin saatavilla! Mitä mä teen... alan käyttää tota mun doppleria jo pian...

Niin ja sulle tullut 5+0 3+ raskaana.. Mulla tänään 5+0 ja tuli raskaana 2-3????? :O :O :O

Toki mun kierto on 35 päivää että laskureiden mukaan kyllä heittelee kun kokeilee.

Menkkojen alkamispäivän mukaan olisi nyt 5+0 ja tuon 35päivän kierron mukaan laskettuna 4+4.. Mutta ovis mulla oli kyllä ihan kp 14 tai 15... et miten se tulkitaan?
 
Viimeksi muokattu:
Hipsistä pitkästä aikaa :) Paljon oli taas tullut tekstiä mun työputken aikana. Mä olen niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin pohjattoman väsynyt, etten työpäivän jälkeen saa aikaan kun ne ihan pakolliset, jopa koneen avaaminen tuntuu täysin mahdottomalta tehtävältä. voisin taatusti nukkua 24/7

Vanhempainvapaat ym. Mä olen kotona ainaskin sen äitiys- ja vanhempainvapaan ja jotenkin mietin, että josko vaikka vähän hoitovapaatakin, vaan aika sen sitten näyttää. Toki mulla on silleen onnellinen tilanne, että sairaanhoitajalle on paljon keikkatyötä jolla voin sitte hankkia lisätienestiä kun mies on kotona. Käydä töissä lepäämässä :)

Facebookista Musta sellainen oma ryhmä voisi olla kiva jossain vaiheessa, kun tota facebookia muutenkin käy useammin lukemassa, niin mun saattais tulla sinne jopa enemmän kirjoteltua kun tänne. Vaikka hirmuisen kiva tämäkin.

Hiustenvärjääminen Mulla on luonnostaan täysin värittömät hiukset ja nyt sitten purkista kirkkaanpunaiset, joten aion jatkaa värjäystä nytkin. Tosin yritän pitää väliä edes sen 6-8 viikkoa.

TöistäHoitoalalla siis minäkin. Sairaanhoitajana osastotyössä ja eniten jännittääkin se, että kuinka kauan pystyn oikeesti tätä työtä tekemään. Nyt alkuun ollut haasteellista pahoinvointi sekä erityisen herkkä hajuaisti. Mutta jatkossa sitten työn raskaus, nostaminen, se miten tuo muutenkin viallinen selkä kestää jne... Vaan aika kai senkin sitten näyttää.

Nöpö ja Vihtori 6+3
 

Yhteistyössä