Tammikuun tuhisijat 2013 *toukokuu*

Tuulenkantaja Onnea plussasta! :)

Himpsu Tervetuloa mukaan! :wave:

Painajaiset Nyt oon parina yönä nähny painajaista ja todella todentuntuista unta. Näin kävi myös esikoisen raskauden aikana.

Sofia* Tervetuloa! :wave:

tinksu Tervetuloa myös sinulle! :wave:

Rinnoista oli joku kysellyt. Mulla ei rinnoissa tunnu miltään. Voi toki johtua imetyksestä.. Mut ei mulla kyllä esikoisestakaan mitään rintatuntemuksia tainnut olla..

Minullakaan ei turvotukseen liikunta auta, vaikka kuinka liikunki. :D

Vatsaoireista tuli mieleen, et esikoisen raskausaikana sanottiin, et kannattaa rautalisää olla syömättä jos ei hemoglobiini ole oikeasti alhainen. Se kovettaa vatsaa entisestään. Ja raskauden alkaessa on täysin normaalia, et se hemoglobiini laskee, se ois huolestuttavaa jos ei laskis. Meillä taidettiin pitää rajana 115, et suositeltiin alottaan rautalisän syöminen.

millamau Se on valitettavasti tosi, et se facebook vetää sit täältä kirjottelun aika hiljaiseksi. Vaikka moni sanoisi, et varmasti jatkaa myös täällä niin onhan se nähty ettei niin käy. Pari saattaa jaksaa mut kyllä pino hiljenee.

SIKSI EHDOTTAISINKIN, ETTÄ...

jos nyt suosiolla jätetään hautumaan toi facebookin salattu ryhmä ja otetaan asia puheeksi uudelleen tuossa esim. rv 20??
Miten sit alkaa tuntua kaikista hyvälle. Ja perustetaan sit se ryhmä johon oikeasti otetaan jäseniksi niitä, jotka täälläkin on jaksanut kirjotella? Tää taas vaan mun idea mut aattelin tuoda sen julki. :D

PÄIVITETTY
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa kaikille uusille! :wave:

Tekstiä tullut taas hirmuisesti ja yritänpä kommentoida kaikkeen.

Rinnat
täällä muuten ennallaan, mutta hieman tuntuu nännit suurenneet ja menneet pehmeiksi.

Turvotusta on, varsinkin iltapäivällä ja illalla. JA ilmavaivoja hirveästi.

Facebookiin ryhmä jossain vaiheessa. Itse liityn kyllä mutta vasta kun olen turvallisilla viikoilla.

Uni ongelmia on mullakin. Koko ajan väsyttää, ja jos nukkumaan menee ajoissa niin sitten saa pyöriä yöllä pari-kolme tuntia hereillä. Tai uni loppuu muuten vain viideltä. :headwall:

Vitamiineja syön myös minä. multivitan raskaus ja imetys, aloitin jo helmikuussa.

Oma napa, olot tulee ja menee. Pahoinvointia on mutta sen pahenemista odottelen. Tunteet sekaisin, itku herkässä ja samoin kärty. Vatsaa nippailee toisinaan ja selkää särkee. Huomenna soitan neuvolaan, että ehdin saada ajan ennen kuin meidän oma terkka jää kesälomalle kesäkuun puolessa välissä.

Hellunmartta ja Elmeri 4+2
 
Hei vaan kaikille :wave:

Varovaisesti kurkin tällepuolen. Plussasta nyt viikko ja rv 4+5. Taustalla kuitenkin yhtä ja toista, viimeisimpänä keskenmeno viimevuoden lopulla.

Terveisiä vaan tutuille (sanzuu ja Hellun Martta nyt ainakin..)

Listalle LA 22.1. Santtu81 / 30 / 4. / KOS
 
  • Tykkää
Reactions: Hellun martta
Hiusten värjäys?

Joku täällä mainitsi, ettei aio värjätä hiuksiaan ainakaan ennen kuin 12 vk täynnä. Onko multa nyt mennyt jotain ihan ohi korvien? Onko hiusten värjäys oikeasti jollain tavalla vaarallista sikiölle?

Nimimerkillä "Tälle päälle pitäis tehdä jotain ja pian", vaikka viikot vasta 6+6...
 
Voi hemmetti....tänään oli niin kaunis päivä niin öljysin pihakalusteet ulkona, oon sen tehnyt joka kevät...ja nyt vasta tajusin että voi helvetti sentään, en ois varmaan saanut sitä tehdä nyt raskaana ollessa ?! Onko teillä tietoa tästä?
 
Tervetuloa Santtu81! :) Päivittelen listan huomenna.

Kastehelmi: Jaa kyllä kai ne jotku sanoo, et ei olis turvallista. Ainakaan kotiväreillä. Jotkut taas sitä mieltä, et ei haittaa. Tiedä häntä sitten miten menee.

Meadow: Enpä osaa sanoa mut mulla on sama edessä ja aion sen tehdä. Laitan sitte vaikka hengityssuojaimen jos ilmenee, et on vaarallista. Mut jotenki en saata uskoa, et yks kerta mihinkään johtaa. Sit kai eri jos esim. työksi tekis.
 
Heippa!

Ja huh, anteeksi ensiksi taas pitkä tauko kirjoittelusta. Töissä meneillään ihan tappoputki, ja nyt voi sanoa jo, että viimesiä viedään. En enää jaksaiskaan kovin pitkään :D

Toisekseen, iso tervetulotoivotus kaikille mukaan tulleille!

Rinnoista itselläni vaihtelee ihan päivittäin tunteet rinnoissa. Aamuisin suht normaalit, alapuolelta aristavat, mutta sitten iltaa kohden suurenevat ja tulevat aremmiksi. Iltayöstä onkin sitten yleensä vaikea nukkua missään asennossa ilman urheilurintsikoita.

Huonoa oloa odottelen saapuvaksi ihan näinä päivinä. Esikoisesta ne alkoivat kunnolla 6+ viikolla, joten eiköhän tässäkin samoin. Pientä etomista ollutkin jo, mutta tosi lievää. Tänään oli ensimmäinen kerta kun melkein jo piti mennä oksentamaan.

Facebookista mieluusti kanssa sielä mukana sitten vähän turvallisimmilla vesillä :)

Kastehelmi ei kai siinä mitään rajoitusta nykyväreillä ole :D Ainakin esikoisen aikaan värjäsin kyllä ihan normaalisti. :)

meadow ei kai öljyämisestä mitään vaaraa voisi olla? :)

(.) Oli pakko viel tänää testata yka digi :DD 3+:han se tottakai näytti :)) :heart: Se tällä erää, pakko jatkaa viel hommia tää jä huominen :/

Toivis & pikkumato 5+5 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
kiitos teille...mä en edes tullut ajatelleeksi koko asiaa, onneksi oli tuulinen päivä...ei tällaisia muista ajatella! no nyt muistaa tästä eteenpäin!

täällä ei oikein muuta kummempaa, oireita ei kauheesti ole....tiistaina olis eka neuvola, jotenkin tosi aikaisin! kirjottelen taas paremmalla aikaa, mulla on monta sivua teidän tekstiäkin lukematta!

meadow 7+0 *POKS*
 
Zuh
Meadow: liuotepohjaisia aineita ei suositella käytettäväksi tai ainakin pitää huolehtia kunnon tuuletuksesta. Se varmastikin oli ulkoilmassa varsin hyvin hoidettu :D olen minäkin maalannut jne. pidin vain vähän paremmin huolta ilmanvaihdosta.

Zuh
 
Mahavaivat onneksi ohi, MUTTA helevetillinen hammassärky sitten senkin edestä!... Illalla oli jo kipiä ja yöllä heräsin kun oikeaposki sisältä ihan turvoksissa ja kipu ihan järkyttävää!! Aamulla tutkin niin oikea ala viisaudenhampaankulma painaa poskeen niin että on rakko ja tosiaan poski aivan turvoksissa!! Ja niin törkeän kipeä että hyvä kun nielasta pystyy!!!! Ja mulla ihan hirveä hammaslääkärikammo.... 13 vuoteen en oo vapaaehtoisesti mennyt kun kerran ja sekin poikaa odottaessa siihen tarkistukseen, missä ei onneksi ollut mitään. Mutta kyllä se niin kipiä on että joudun ehkä soittamaan aamulla!

Anu ja pienoinen 4+6
 
Hiustenvärjäyksestä Minä en värjää hiuksiania raskausaikana(kaan) ollenkaan. Monta vuotta värjäsin mustaksi, kunnes tulin ihan yhtäkkiä niin pahasti allergiseksi ettei onnistunut enään ja sitten vaan kasvattelin värin pois. Kärsivällisyyttä se kyllä vaati kun olen vaaleatukkainen oikeasti :D Oma mielipiteeni on se että hiusvärit eivät ole mitenkään niin harmittomia kuin ennen on ajateltu, niissä on hirveesti kemikaaleja kuitenkin. Nykyään se suositus taitaa olla että useammin kuin kerran kuussa ei värjättäis raskaana ollessa. niin ja aurinkorasvoista sais muuten käyttää vain niitä jotka sisältää pelkän fysikaalisen suojan.

Painajaisista Mä en ole painajaisia nähnyt juuri ollenkaan nyt, vaikka olenkin ollut mielestäni stressaantunut. Sen sijaan muita unia muistan paljon, ja nyt muutaman päivän aikana niihin on tullut mukaan raskauskin. Kai alitajuntakin jotenkin tajunnut sen vasta nyt. Viime yönä näin unta jossa muunmoassa vierailin kaupassa jossa myytiin vain meikkejä ja vauvanvaatteita. Hieman erikoinen yhdistelmä, mutta oli kyllä kiva shoppailureissu :D

Mulla nyt menossa viikko 6+6 ja tiistaina on sitten ultra, jossa toivottavasti tarjolla hyviä uutisia. Mulla on rinnat olleet kipeet ja pahoinvointiakin ollut. Kertaakaan en ole oksentanut, meinannutkin vain pari kertaa. Mulla on vaan koko ajan sellainen tasaisen huono olo ja närästys. Syömällä se lähtee pois hetkeksi aikaa, mutta en viittis ihan joka hetki nassuttaa jotain, kun tarkotus olis ettei paino pääse hirveesti nouseen ja tammikuuhun on vielä matkaa.

Viikonlopun aikana ollut kipujakin taas jonkin verran, sellaista outoa puristavaa tunnetta vatsalla ja oikealla puolella varsinkin. Aikaisemmin oli tuntemuksia vasemmalla, mutta veikkaan etteivät liittyneet raskauteen millään tavalla, vaan pcohon. Nää uudet kivut hieman kyllä pelästytti ja muistutti taas kohdunulkoisen mahdollisuudesta, koska tuo oikea on se puoli, josta munasolu irtosi ja siellä se kai kipuilisi jos se johtimessa olisi. Toisaalta mietin että kai se enemmän jo sattuisi tai vuotaisi jos se ku olisi? Jotenkin tuskastuttavaa kun ensimmäinen raskaus kyseessä, niin en todellakaan osaa päätellä minkälaiset tuntemukset ovat normaaleja.
 
Huh, olipa oikea maraton lukea kaikki "rästikirjoitukset" täältä :D mutta nyt oon taas kartalla. Viikonloppu se meni taas kuin hujauksessa! Eilen sain hyvän ystävän ja tämän ihanan 6vk vanhan tytön yökylään, vähän esimakua minkälaisia öitä tammikuusta lähtien toivottavasti olis edessä!

Täällä edelleen olo aikalailla normaali, ei pahoinvointia jos muistan syödä. Rinnat on nyt tosiaan yhden kuppikoon jo isommat, kävin uusia rintsikoitakin ostamassa. Sain tältä samaiselta ystävältäni kolmet mammahousut, joista pienimpiä pidin tänään jalassa, ja onpas muuten MIELETTÖMÄN mukavat housut! :D en oo ikinä pitänyt näin mukavia farkkuja jalassa!! Ja turvotusta on täällä, omat farkut ei mene enää kiinni tai jos ne kiinni saan, niin hetken päästä tulee niin huono olo ja masu kipeäks etten halua niitä enää pitää.

Joku tuolla aikaisemmin mainitsi menevänsä heinäkuussa naimisiin: mä olen siis mieheni kanssa menossa elokuun lopulla naimisiin ja kokeilin eilen hääpukuani ihan muuten vaan ja se menee tällä hetkellä JUST JA JUST kiinni, eli toivoa sopii etä elokuusssa muka mahtuisi päälle :( Tämä mun puku on niin täydellinen ja just sellanen minkä halusinkin, et pistän kaiken toivon ystävääni, joka on hyvä ompelemaan, että se saa tosta mun pois leikattavasta laahuksesta loihdittua lisätilaa vyötärölle :D

Vatsan toiminnasta oli puhetta, mulla ei ummetuksestakaan ole tietoa, oikeastaan ihan päin vastoin... :ashamed: mut kunhan toimii!

Mua mietityttää edelleen työjutut. Olen siis koko kesän kesätöissä, valmistun kahden viikon päästä sosionomiksi. Kesän jälkeen pitäis jotain töitä löytää, ja yhteen työpaikkaan haetaan nyt työntekijöitä, alkaisi elokuussa työt. Mua vaan mietityttää, että jos haastatteluihin pääsen, ja ne olisi esimerkiksi kesäkuussa, ei mahani vielä ole varmaan niin silmiin pistävä että paljastuisin vielä. Sitten jos minut valittaisiin siihen työhön, ja alottaisin elokuussa, niin maha varmaan jo alkaa näkyä. Itselleni tulee sellainen olo, että minua katsotaan siellä työpaikalla sitten pahalla jos kerron vasta sitten raskaudestani kun nimet on työsopimuksessa. Varsinkin kun jäisin jo joulukuussa töistä pois. Mitä mieltä olette, kannattaako elokuussa vielä ottaa vakituista työsuhdetta vastaan jos mahdollisuus tulee, ja millon raskaudesta kannattaisi siellä kertoa?

Kävin muuten kirjastossa lainaamassa kasan raskauteen liittyvää kirjallisuutta, mistä yksi oli miehille suunnattu "Isä syntymässä" kirja, kirjoittajana Hanna Hirvonen. Oma mieheni luki kirjan kahdessa päivässä, ja kehui sitä hyväksi. Siellä kerrotaan konkreettisesti kaikenlaisesta raskauteen ja synnytykseen liittyen, suosittelen siis erityisesti esikoistaan odottaville isille :heart:

Vielä viikko ja kaksi pitkää päivää ekaan neuvolaan, en jaksaisi millään odottaa! Näin viime yönä ensimmäisen kerran painajaista raskauteen liittyen. En ollut siinä (muistaakseni) itse raskaana, mutta yökylässä ollut ystäväni oli unessa mukana ja hänellä oli siinä iso raskausmaha. Olimme unessa menossa liukuportaita alas, kun hän yhtäkkiä putosi niiltä liukuportailta laidan yli :( inhottava uni!

Voimia kaikille pahoinvoinnista kärsiville, yritän itse nauttia täysillä tästä pahoinvoimattomuudesta (onkohan tuo nyt edes oikea sana? :D)

Hehkutanpa vielä, miten ihana paikka tämä keskustelupalsta on, henkinen tuki ja turva kun jokin raskauteen liittyvä painaa mieltä! Varsinkin kun mulla ei ole tiedossa ainakaan että muut ystäväni olisi samassa tilanteessa kanssani. :heart:

Onnellinen ja euforinen AnnCa ja masukki 7+2
 
Jotenkin tuskastuttavaa kun ensimmäinen raskaus kyseessä, niin en todellakaan osaa päätellä minkälaiset tuntemukset ovat normaaleja.
Jos yhtään "lohduttaa", itselläni on ihan ensikertalainen olo tuntemusten suhteen, vaikka on ties kuinka mones raskaus kyseessä (neljä aiempaa lasta ja useita keskenmenoja). Joko olen unohtanut totaalisesti, tai sitten se johtuu yksinkertaisesti siitä, että tämä alku on niin erilainen kuin aiemmat.

Hiustenvärjäystä päätin nyt sitten kuitenkin siirtää vielä sen 5 vk eteenpäin. Kiitos kommenteista! Kävin jo googlettamassakin asiaa. Saattaa olla hätävarjelun liioittelua mutta olkoon, tulee itselle ainakin parempi olo kun kokee suojelevansa pienoista kemiallisilta hyökkäyksiltä...

Muuten, raskaudenajan muuttuvista ohjeista. Odotin ensimmäistäni +20 vuotta sitten. Silloin söin neuvolan ohjeiden mukaan maksaa useamman kerran viikossa, vaikka kuinka yökötti, jotta hemoglobiini saataisiin nousemaan.... Suurin osa tänä päivänä listalla olevista kielletyistä aineista ei ole ollut listalla aikaisempia lapsia odottaessani. Eli tuorejuustot ja hauet menneet alas hyvällä ruokahalulla.

Kaikki lapseni ovat syntyneet terveinä. Toisin sanoen, vaikka toki noudatan suosituksia, niin ehkä maalaisjärkeäkin saa käyttää... turhan hysteerisiä ollaan välillä asioiden suhteen. Kunhan alkoholin, tupakan ja kiellettyjen lääkeaineiden kanssa pitää nollatoleranssilinjan, todella huono tuuri on, jos kielletyillä ruoka-aineilla tai hiusten satunnaisella värjäyksellä saadaan pahaa jälkeä aikaiseksi.

No, siitä huolimatta siis tyydyn tähän haalistuneeseen hiusväriin vielä reilun kuukauden ajan :)

Ja huomenna poksuu! 7 vk, jee! Tosin sen verran muistan, että 7 vk on ollut minulle kriittinen kohta: keskenmenot ovat joko tapahtuneet silloin, tai silloin alkanut tiputusvuoto, joka johtanut muutaman viikon sisään keskenmenoon. Mutta Pirpana pitää pintansa!

Näissä fiiliksissä nyt :)

Kastehelmi
 
Heips kaikille. Kotona ollaan oltu eilisestä, huomenna tai tiistaina takaisin, sillä ilman tippaa oksentelu alkoi taas ihan solkenaan. Nyt kyllä myönnän, et masentaa ja itkettää, ei voi mitään.

Ammatista, joku kyseli onko terveydenhuoltoalan ihmisiä. Itse olen peruskoulutukseltani lähihoitaja, mutten ole tehnyt yli kymmeneen vuoteen niitä töitä. Tällä hetkellä YTM ja opetan lähihoitajille mielenterveys ja päihdetyötä, sekä yhteiskunnallisia, joten vastaan, että puoliksi alalla. Odotan kolmatta (ja ehkä myös neljättä) joten kyllä välillä kuitataan et sähän jo tiedät nää, mutta toisaalta välillä jauhetaan myllynkivillä esim että ei saisi syödä särkylääkkeitä, eli ns. itsestäänselvää asiaa.

Facebookista, olen jäsen, mutten todennäköisesti tule ryhmään liittymään missään vaiheessa yksityisyydensuojan vuoksi, tykkään kirjoitella anonyymina. Mutta muut tehkööt kuten tahtovat :)

Hiusten värjäyksestä, tulen raskaanakin värjäämään samaan tahtiin kuin aiemminkin, eli vajaan kahden kuun välein. En vaalenna koskaan ja värjäystahtini on mielestäni maltillinen. Yleensäkin pyrin raskaana elämään ihan tavallista elämää, siivoan kloriitilla wc:n, öljyän pihakalusteet, syön joskus keinomakeutettuja tuotteita jne... Kohtuus ja maltti kaikessa, myös omasta hyvinvoinnistaan on muistettava pitää kiinni. Nuorena äitinä uhrasin vauvalle oman elämäni, eikä siitä kyllä nauttinut enää puolen vuoden päästä äiti, isä eikä vauva.

Rinnat ovat täälläkin hirveän kipeät varsinkin iltaisin. Myös hajut vahvistuneet. Tupakka haisee ihan hirveälle, miehen ystävä tupakoi avonaisen ikkunan alla, piti halata pönttöä ihan sen takia.. Yäk...

Painajaisia olen nähnyt, ihan kauhuelokuvatyyliin parina yönä, oikein pitänyt ravistella itsensä irti unista.

Tiistaina menen yksityiselle ultraan, saan ehkä vinkkiä siitä montako masussa matkustaa. Joudumme kyllä ajaa n. tunnin, lähempää en aikaa saanut, joten pelottaa pystynkö matkustaa. Kuitenkin olisi kiva saada tietää reppuleiden lukumäärä :)

Mukavaa alkavaa viikkoa toivotellen,

Suerte ja Reppuli(t) 6+5
 
Zuh
Annca: mun mielestä vakituiset työpaikat on niin kiven alla että varsinkin työttömänä hakisin ehdottomasti. Niin kauan kuin eivät haastattelussa huomaa niin menoksi vaan. Tokihan se pitää jossain vaiheessa kertoa, mutta voi vaikuttaa valintaan melkoisesti jos tietävät. Eli eihän siis kukaan tietäen palkkaa jo raskaana olevaa jos on muita yhtä päteviä hakijoita..

Rajoituksista: minäkään en niin kirjaimellisesti noita rajoituksia noudata, ainoa mitä vältän on listrriaa aiheuttavat jutut. Niillä kun voi saada keskenmenon aikaan tosi myöhäisessäkin vaiheessa. Muuten elän aika normaalia elämää :)

Zuh 7+2 jonka pitäis jo olla nukkumassa!!
 
Hei!

Hiustenvärjäyksestä en osaa sanoa, kun en ite yleensä värjäile, mutta mites kun anoppi kertoi, että Tanskassa on kehotettu välttämään vartalon - vatsan? - rasvaamista? Voiko joissain ihan tavallisissa body lotioineissa ja buttereissa olla jotain mikä vahingoittaisi lasta? Meneekö jo liian tarkaksi? Itselläni esimerkiksi The Body Shopin vartalorasvaa, luulisi että ihan ok? Onko joku muu kuullut tämmöisestä?

AnnCa: Kiitos kirjavinkistä, kuulostaa hyvälle, pitääpä käydä etsimässä käsiini! Muutenkin voisi alkaa lueskella jotain kivoja odotus- ja vauvaaiheisia kirjoja. :)

Terveydenhuoltoalanhenkilöistä sen verran, että itse olen kätilöopiskelija. :)

paum & vampula 5+1
 
Mä en ole muista rasvoista kuullut varottelua kuin aurinkorasvoista. Niissä voi olla ns.hormonihäiritsijöitä. Itse käytän aika vähän hajustettuja voiteita muutenkin, joten en ole niin niihin perehtynyt. Neuvolan kieltolistoja olen muuten noudattanut, mutta sinaria oon välillä syönyt pieniä määriä. Eipä siinä oikein mitään sellasta ollut, mikä mulle mitenkään elintärkeetä olis. Tänään tosin vähän harmitti jättää hyvä korvasieni sato keräämättä, mutta jätin kumminkin kun en tiedä sen tarkemmin miksi ne on kielletty.

Minäkin olen sos. ja terveysalalla. Ja suerten tapaan haluan ehkä myös keskustella mieluummin anonyyminä.
 
Huomenta pitkästä aikaa ja tervetuloa uusille, ihanan paljon porukkaa täällä jo!

Halaukset vielä niille joilla elo hankalampaa... Minun puolestani saa välillä vähän valittaakin, kun siitä oli aiemmin puhe, mut just sitä turhanpäiväistä "joka asiasta" valitusta ei varmaan jaksa kukaan pitkään lueskella...

oon tänne yrittänyt pari kertaa kirjoitaa mutta tien päällä tuo netti on mitä on ja tekstit on hävinneet jonnekin bittiavaruuteen.
Tuosta tukan värjäyksestä, mulla on raitaa joten siitä en usko olevan haittaa? Mun kampaaja kyllä on värjännyt itkekin odotusaikanaan, kai ne tietää paremmin jos väreistä oikeesti jotain tulisi, en usko että kuitenkaan joka viikko kannattaa värjätä päänahkaan asti. Mun on kyllä pakko rasvata ihoa, mulla on atooppinen iho joten tietty näin kesällä pärjää paremmin mut syksy on vaikeaa.. Käytän apteekin rasvoja joten luotan niihin! :)

Täällä on ollut puhetta oloista, mulla on ollut ihan hyvö olo, oksensin viime viikonloppuna kerran. odotellaan jos tulis voimakkaampia oireita vielä. Keskenmenneessä raskaudessa oli kauhee makeanhimo, nyt vähän päinvastoin,suolainen maistuis. Sitä kai pitäsi juurikin vältellä ettei liian suolaista söis, huomaa yöllä kun herää kauheeseen janoon :D

Facebookista, mä en kuulu sinne ollenkaan, joten toivoisin että täällä pysyis suht aktiivinen keskustelu käynnissä lopppuun asti. Toki saa sellaisen tehdä kuka haluaa liittyä sinne!

Nyt töihin, hyvää viikon alkua!!

Jocelyn ja varmaan 6+4 ehkä?
 
  • Tykkää
Reactions: Kastehelmi
Suerte, voimisia ja jaksamista sulle! Ja muillekin pahoinvoiville! Se on ihan kamalaa, ja on vaikeaa uskoa etten ole tällä kertaa yksi pönttöä halailevista....

Heräsin pieneen päänsärkyyn. Normaalisti en moista noteeraisi muulla kuin lasillisella vettä, mutta nyt otin heti Panadolin. Johtuen siitä, että että pari viikkoa sitten iski hyvin harvinainen migreeni, joka oli kyllä hirveää, sillä siihenhän Panadol ei enää yhtään auttanut,varsinkaan kun lääkkeet tuli saman tien ulos. Itselläni siis migreeni korkeintaan kerran vuodessa, usein menee parikin vuotta ilman. Tuntuu liittyvän stressiin ja hormonaalisiin muutoksiin. Nyt kyllä totisesti toivon että viimeisin kohtaus oli ainoa laatuaan tämän raskauden aikana!

Voimia viikkoon itse kullekin! Oho, onpas tämä muuten koukuttavaa, istun vielä aamutakissa ja 10 min päästä pitäis lähteä töihin.... aika vain hurahtaa juttujanne lukiessa :)

Kastehelmi ja Pirpana 7+0
 
Rajoituksista ym.. Täällä sitten varmaan aivan toisen ääripään odottaja. aion olla TOSI tarkka kaikesta, jopa liiankin (jätän mm mansikat syömättä ettei niissä vaan ole multaa missään kolossa). En aio ottaa riskiä mistään mikä voi riskeerata raskauden.

Tänään pitäisi varmaan neuvolaan soitella, jotta saisin ajan haluamaani päivään. Varhaisultra on varattu rv 7+.

S 4+6
 
Kiitos Suerte! Voimia sinnepäin ja paljon! Oma olo ei ole lähelläkään sitä mitä sinä joudut kokemaan. Jännityksellä odotan mitä tiistain ultrassa paljastuu!

Millamau: raskaana kunnes toisin todistetaan, joten mielestäni saat nauttia raskaudestasi juuri haluamallasi tavalla! Vaikka ostelemalla vauvan vaatteita :)

Zuh: kiitos neuvoistasi! Kävin lukaisemassa ne vielä kertaalleen läpi. Pitää yrittää syödä, vaikka kuinka pahaa tekisikin, sillä olo ei sillä syömättömyydellä ainakaan parane. Vaikka helppoa ei olekaan alkaa uudestaan syöymään juuri oksennettua kaiken :(

Paum: kuulostaa hurjalle tuo mahan rasvauksen välttäminen! Toisaalta itse rasvaan apteekin perusovoiteilla, joten niissä nyt ei ainakaan ole mitään haitallista, kuten Jocelynkin sanoi.

Aurinkoista viikkoa kaikille! :)
 
PÄIVITETTY

Santtu81 Meitähän on moneen kastiin. :)

Muistan esikoiselta, kun neuvolasta sai sen lapun mitä pitää välttää niin kattelin sitä silmät pyöreenä. Ei kyllä tullut kaikkea välteltyä. Menin ihan omien fiilisten mukaan.

(.) Meillä palasi arki taloon, kun mies häippäs takas töihin. Saapi taas näistä omista arkisista kuvoista kiinni vaikka äärimmäisen mukava olikin, et mies oli kotosalla lomaa pitämässä. Sain nukkua paljon. :) Tänään ajattelin varata aikaa varhaisultraan. Neuvolaan en varaile vielä aikaa.

Tine & ? 4+6
 
Heippa kaikille!

Ja terkkuja mini-lomalta, olimme viikon verran lomailemassa sukulaisissa Etelä-Suomessa, kun mies sai sopivasti vapaapäivät järjestymään peräkkäin. Olipa kiva käydä vähän poissa kotoa, yritin aktiivisesti unohtaa, että piha huutaa haravointi, ikkunat pesemistä ja koko talo kevätsiivousta! :)

Jipii, tänään vaihtui viikot, eli tänään jo 7+0. Sen kunniaksi olen tutustunut viikonlopusta lähtien tähän paljon puhuttuun raskauspahoinvointiin (jota minulla ei ollut esikoisen aikana ollenkaan). Hehee, yökötys tulee kuin salama kirkkaalta taivaalta! Muut koiranulkoiluttajat varmaan luulivat, että yökkäilen krapulaani aamulla lenkillä ojan pohjalla ;-)

Iltapäivällä ultra, kirjoittelen sen jälkeen kuulumisia. Nyt pitää vähän tehdä töitä!

Alexsandria& kultamuru 7+0
 
  • Tykkää
Reactions: Zuh ja Noreen

Yhteistyössä