Tammikuun tuhisijat 2013 *KESÄKUU*

Fossiili soita ihmeessä huomenna neuvolaan tai johonkin. Mulle gynegologinen erikoislääkäri eilen sanoi, että silloin kun on ollut vain ruskeaa/tummaa vuotoa ja sitäkin vaihtelevasti vuotaen/tuhruttaen, tilanteessa ei todennäköisesti ole km. Yleensä kuulemma keskenmenossa vuoto yltyy nopeasti kirkkaaksi ja runsaaksi, kivutkin todennäköisesti olisi kovempia. Tsemmpiä.
 
Sori rahtiprinsessa kun tykkäsin kommentistasi, mutta "the more the merrier" vai kuinka se menikään :D Varmasti iskee epäusko ja paniikki, mutta kyllä sä siihen ajan kanssa totut :) Toivottavasti saat pian selvyyden montako siellä on, tule sitten heti kertomaan! Olikos täällä vielä yhtäkään kaksosia (tai enemmän) odottavia? tsemppiä ultraan!
 
Adora kiitos :heart:.

Mennee hermo, kun on vuotoa, ei ole, on, ei ole, on. Koittas nyt päättää. Mies tosin sano että eikös se oo hyvä että ei ole koko aikaa. Mahassa tuntuu pientä juilintaa sillon tällön, mutta välillä luulen että vaan kuvittelen. Sehän tässä nyt hämääkin, kun kipuja ei ole (vielä). Mun siskolla oli toisesta lapsesta ollu hematooma, jonka takia alkuraskaudesta vuoti jonnin verran, tiiä sitten että oliko ollu millasta vuotoa ja minkä väristä. Pitäs varmaan googlettaa. Mies kysy että oonko käyny lukemassa lääkäripalstoja, en todellakaan oo, kun en halua pelotella itteeni yhtään enempää :)
 
Adora mahtavia uutisia! Ihanaa

Anullekkin sekä diiselkissalle hyvistä uutisista onnea!

Ultrissakäyneille myös onnittelut hyvistä uutisista!

Tsemppihalaus kaikille jotka epävarmuudessa elelevät,päivät tuntuvat niiin pitkiltä. Toivottavasti saatte pian tietoa ja hyviä uutisia


Nt-ultra takana ja siellä se ihanuus vilkutteli <3 mä laittaisin kuvan mut nyt ei oo mahollisuutta siihen. Siinä yhessä kuvassa oikein näkyy sormiluut,niiiin ihana! Pituutta oli viitisen senttiä,sydämmen sykkeet 162 ja niskaturvotus 0,9. Verikokeet kävin ja ottaa. Mulla muuten ekaks ultrattiin mahan päältä ja hyin näkyi vaaveli vaik mulla tätä massaa on. Niskaturvotus mittausta ei vaan saatu tehtyä niin sitten katsoi alakerran kautta. Rakenneultra 28.8 aika monella näytti olevan samaisena päivänä :)

Että on onnellinen ja hyvä olla!

Ranskis ja pätkis 11+6
 
Viimeksi muokattu:
Peikko89 kiitti vaan :D Ohan tää hiuka outoa, ko ei missään vaiheessa mielessä oo käyny et enemmän ko yks ois tulossa. Mutta joka tapauksessa toivotaan että siellä on siis mielummin enemmän ko yks pikkuriiviä ko se että löydöksenä ois esim joku myooma (kirjotetaanko se ees noi).
 
Aia
Moi moi moi! Liian pitkästä aikaa.

Nyt, kun mä olen aloittanut työt ja mies jäänyt esikoisen kanssa kotiin niin tuntuu, ettei aika riitä mihinkään. Töistä tullessa yritän tietysti olla pojan kanssa mahdollisimman paljon ennen pojan nukkumaan menoa.. sen jälkeen oonkin itse ihan tsipissä ja könyän puhelimen kanssa sänkyyn, jossa luen sitten teiän kuulumisia, jos en nukahda ennen :) Puhelimella tänne kirjoittaminen on kuitenkin sen verran hankalaa (kun tää sivusto ei toimi siinä kunnolla), että oon ollut sitten kirjoittamatta.
Tähän tietokoneelle tuleminen kun on jotenkin vaikeeta :D

Todellisuus on kuitenkin menneinä viikkoina ollut se, että töiden jälkeen oon viettänyt suhteettoman paljon aikaa sohvalla maaten, kun mulla tuo pahoinvointi yleensä nostaa päätään vasta illalla.. ja v-ä-s-y-m-y-s!

Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista niitä saaneille, sekä sydänäänet löytäneille!! :heart: Ihanaa, kun aletaan kaikki olemaan jo "niin" pitkällä :)

Halaukset ja tsemppaukset vuodoista kärsiville!! Mulla on tullut menneinä viikkoina n.7 erillisenä päivänä pyyhkiessä ihan kirkasta veristä vuotoa. Aluksi olin todella huolissani, että mistä on kysymys. Meillä ei ole täällä terveyskeskuksessa ultraa, joten lääkäri ei pysty tekemään kuin ulkotutkimuksen. Soitinkin sitten yhden tällaisen vuotoaamun (8+4) jälkeen neuvolaan, että suostuisiko neuvolantäti kokeilemaan, jos sydänäänet saataisiin jo kuulumaan.. neuvolantäti järjesti sitten töitään niin, että sai mut otettua vastaan samana päivänä ja itkuhan siinä pääsi, kun sydänäänet alkoi piankin kuulumaan :heart:
Mulle iski myös alkuraskaudessa hiiva, joten oon nyt siinä uskomuksessa, että limakalvot on vaan niin herkkänä, että vuotoa on esiintynyt sen takia.

Mulla tuli viimeksi tänä aamuna kirkasta verivuotoa, mutta kun iltapäivällä oli np-ultra, niin siellä se sydän sykki taas kovasti ja kaikki näytti olevan oikein hyvin!!:):):heart: Laskettuaika on nyt sairaalan mukaan 12.1.
Ymmärrän kuitenkin hyvin, että olipa vuoto millaista tahansa niin mieltä se painaa joka tapauksessa. :hug:

Mahallani en enää kovin hyvin pysty nukkumaan ja kohdun tunnen kyllä jo selälläni maatessa. Aamulla rakon ollessa täysi, kohtu tuntuu jo todella hyvin.
Joku kyseli kohdun asennosta: mä luulen, että mun kohtu on vasemmalle kallellaan, mutta toi mun esikoinen oli kyllä melkein koko raskauden ajan raivotarjonnassa :)

Voi apua, apua.. vielä olis vaikka mitä kirjoitettavaa, mutta koska herätys on jo 5.30 niin mun on pakko mennä tonne peiton alle nyt!

Voikaa hyvin!!

Aia ja morris 11+3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj ja Zuh
Pikainen omanapa!

Tänään käytiin ultassa. Tämä oli se ultra jossa yleensä mitataan niskaturvotus. Mehän ei sitä haluttu mitattavan vaan ihan vaan tarkastus että matkalainen vastaa viikkoja ja että kaikki muuten näyttäis olevan ok.
No niinhän kaikki oli hyvin :) Pikkuinen vastasi päivälleen viikkoja ja kova jumppatuokio siellä oli menossa :D
Sen verran osaan tulkata ultrakuvaa että tuumasin ultraavalle hoitajalle että vaikkei niskaturvotusta halutakaan mitattavan niin näyttäis sille ettei siinä juuri mitattavaa oliskaan. Hän sitten siihen että "Juu ei siinä mitään ylimääräistä ole. Minä nyt voin tästä pikaisesti sen mitata veikkette haluakaan että 0,8mm se on joten kaikki sen suhteen ok."
Melkein älähdin asiasta, mutta koska sen nyt itsekin olin jo silmällä nähnyt että turvotus on olematon niin pidin suuni kiinni ja olin vain tyytyväinen että pikkuinen voi hyvin. Mutta se "melkein älähdys" meinasi tulla siitä että oltiin siis jo neuvolassa sanottu ettei haluta sitä mitattavan ja se tieto oli mennyt myös äippäpolille ja vielä varmistettiin se tänään kun siihen ultrahuoneeseen mentiin. Vähän tökeröä toimintaa mun mielestä :/

Noh, pääasia että pikkuisella nyt kaikki hyvin. Rakenneultraan mennään elokuun lopulla ja sitten vielä loppuraskaudessa pari ultrakertaa mun perussairauden takia.

Nyt lähden nukkumaan, tosin luulen ettei uni tule kun huomenna pitää soitella hammaslääkäriin. Pelkään ihan älyttömästi hammaslääkäriin menoa ja nyt on pakko mennä kun hammas lohkesi :( En pysty syömään ollenkaan mitään ennen kuin hammas on laitettu kuntoon. Se lohjennut pala ei lähtenyt kokonaan irti joten joka puraisulla vihlaisee.
Palataan!

Elviida ja matkalainen 12+2
 
Pitkästä aikaa...
Onnea kaikille hyviä uutisia saaneille!! :)
Ja onnea myös kaikille hyvistä ultrakuulumisista! :flower: Minulla tuo ultra koittaa tänään. Jännittää. Sykkeitä olen kotona kuunnellut, mutta jännittää se, että toivottavasti kaikki myös näyttäisi olevan kunnossa.

Kovasti oli taas tekstiä tullut ja nyt en tietysti muista puoliakaan mitä piti kommentoida...
raskausmultivitamiineista joku ainakin kirjoitti, että olsentaa ne pois. Itse huomasin saman, että usein mun tuli niin huono olo sen ottamisen jälkeen, että usein oksensin myös ne pois. Aloin ottamaan niitä illalla juuri ennen nukkumaan menoa ja se ainakin auttoi mulla. En enää herää yöllä huonoon oloon, joten mulle tää on toiminut.
kohdun tuntumisesta selällä maatessa tunnen kohdun käteen ja mahalla maatessa tuntuu vähän siltä kuin makaisi jonkun pienen hernepussin päällä. ;) Mutta pystyn silti makaamaan vielä mahalla. Ja raskaus ei siis edelleenkään näy päälle vaikka onkin jo viides lapsi tulossa. ;)

ON kyllä se pahoinvointi täälläkin varmaan on jo kokonaan helpottamaan päin. :) Huono olo tulee edelleen, mutta tämän viikon aikana ei ole enää tullut ylös asti! Ja lastenkin kanssa jaksaa touhuta taas paljon virkeämpänä.
Mutta nyt laittamaan lapsille aamiaista pöytään ja jännittämään sitä tämän päiväistä ultraa. Tulen sitten myöhemmin kertomaan kuulumiset. :wave:

Lynette ja viides muru 12+5
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Fossiilille tsempit myös täältä! Mietin myös, että olisiko sulla mahdollista tarkistaa tilanne. Varmaan on ihan vaaratonta pieni vuotelu, mutta saisit itsellesi selvyyttä eikä tarvitsisi elää epätietoisena. :hug:
 
Täällä taas! Harvinainen aamu kun minä nousin ennen poikaa. :D Tosin, valvoin lähes koko yön. Yleensä nukun kuin tukki.

Fossiili onpa kurjaa. Mietin minäkin et etkös pääsis jonnekin tarkistaan?

Harmi kun en muista millä viikoilla viime raskaudessa alko enemmän olla pahoinvointia. Nyt se on päivittäistä. Sen muistan että viikolla 11 sitä ei enää ollut.

Ekan sokerirasitusajan varasin eilen. Se on 12+1.

Aniit ja EnniOnni Tiukunen 9+0
 
fossiili toivottavasti pääsisit tarkistamaan tilanteen, epätietoisuus kun on kaikista kauheinta :heart:

rahtirinsessa hui, toivottavasti pääset pian ultraan!

(.) viuh-viuh-viuh-viuh; voiko ihanampaa ääntä ollakaan :heart: Tänään siis varmuudella kuultu pientä puksuttamista masun suunnilta dopplerilla, ja minuutin verran suunnilleen sain sitä kuunnella, ennenkin Sissi päätti karata :heart: Helpottaa edes tietää, etten oksenna turhaan. :) Kävin parin tunnin tipassakin toissapäivänä, kun selvää kuivumista jo :/ Ai että mä toivon, että tää jo pian loppuis. Mut eipä tällä kertaa kummempaa, meen taas peiton alle lepään :)

Toivis ja Sissi 11+1 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Niin joo mulle neuvolatäti sanoi että loppuraskaudessa on sitten kokoarvio ja synnytystapa-arvio tuon sektion takia!! Olis kyllä ihan kiva saada yrittää synnyttää alakautta, mutta pääasia että vauva ulos saadaan!! :) Ja tosiaan tuo sektio oli ihan vain kohonneiden tulehdusarvojen takia!! mahtunut olis hyvin kun kokoarviossa kävin!
 
Tykkäilin tuolla kyllä jo vaikka mistä, mutta vielä onnittelut kaikille hyvistä ultrakuulumisista! :heart:

rahtirinsessan tilanne jänskättää! :)

Viime yönä nukuin aamuyöstä huonosti, kun piti pohdiskella kaikenmaailman asioita välillä 5-6. :D Hyviä asioita kuitenkin. Aamulla en meinannut millään jaksaa nousta töihin ja huimauskin oli sitä luokkaa että huonosti on nukuttu. Toikkaroin sitten varmaan vähän humalaisen oloisesti töihin. :D Aikaiset aamuherätykset pitäis kieltää raskaana olevilta!!

Ensmaanantaina pitäis mennä ennen kasia sinne verikokeisiin. |O Kuulostaa tosi riemukkaalta yhdistelmältä tuo kellonaika + aamuhuimaus + piikkikammo + töihinmeno. Taidan käskeä miehen kyytsimään mut sinne, saa taluttaa mut sieltä ulos ja työpaikalle etten tuuperru johonkin puskaan. Mutta pakko kai hyvän asian vuoksi kärsiä hieman lisääntyneestä maailman mustumisesta.

Nykyisin herään aina, kun yritän yöllä änkeytyä makaamaan mahalleen. Normaalisti nukun paljon mahallaan, mutta nyt pitää aina vääntäytyä asennosta pois, koska se tuntuu epämukavalta. Pitää nyt yrittää totutella nukkumaan muussa asennossa, joten pyöriskelen sitten yleensä kaikki mahdolliset asennot yön aikana läpi. Onneksi saatiin vähän aikaa sitten leveämpi sänky, mies olisi muuten hätää kärsimässä kun pyörin koko yön kuin väkkärä. :D

Huomenna poksutellaan taas.

Nöhveli & pikkumöykky 9+6:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Mie kuulin ne... Tiitin sydän äänet :heart:

Eli siis doppleri haettu, heti oli kotiin tullessa pakko testata, mut mitään ei löytynyt, sit viel illalla sängyssä oli pakko kokeilla ja ne löyty, aina kun olin miehelle lykkäämässä kuulokkeita, niin pieni lähti karkuun... 3kertaa kuulin ihan lyhyen aikaa. Eka etsin ihan tuosta mistä karvoitus alkaa, mut sydän äänet kuulukin tuosta masumakkaran alta eli joku 3-4cm karvotuksesta ylöspäin..

Paino se jatkaa tippumista.. Tänä aamuna heti herättyä sinkasin vaa´alle, näytti jo -4kg.. No, eilen en saanut mitään syötyä kun pukkas migreenin, se pirulainen tulee tosi tosi tosi harvoin (ehkä kerran 3vuodessa) ja sit oon kipeä.. Vaan oksensin ja makasin sohvalla.. en pystynyt edes kävelemään..

Kyllä kun ne sydänäänet kuuli, niin piti miehellekkin sanoa et nyt tää alkaa tuntua todelliselta että meille tulee pieni :heart:

Devilii ja Tiiti 10+6
 
Muistais kirjottaa kaikki kerralla, mutta ei :D Joudun 2 kertaa sokerirasitukseen!!!!!!! Toinen on jo 2.8, hyi yök mä inhoan sitä!!!! Kuulemma siksi kun on monirakkulaiset munasarjat ja toiseksi kun paasto pomppas viimeksi hitusen raja-arvon yli, sekin oli varmasti täysin mun syy kun ahdoin illalla vielä viimesellä minuutilla hiilareita ihan törkeästi!! Mutta että monirakkulaisten munasarjojen takia!!!! :D Mitä helv....... Kyllä jos mä en sillo viimestään oksenna niin en sitte ikää!!!!

Anu ja pienoinen 10+2 :heart:
 
anu84 Niin mieki joudun monirakkulaisten munasarjojen takia sokerirasitukseen 10.7. Kyseinen vaiva kun voi aiheuttaa sokeriaineenvaihdunnan häiriöitä. Tästä syystä minä ja monet muut ovat kokeilleet PCO:n hoitoon vähähiilihydraattista ruokavaliota, koska se saattaa auttaa. Ainakin pitäisi jättää pois ne karkit, limut ja vaaleat viljat ja ottaa ruokavalioon täysjyväpasta, -riisi ja -leipä, syödä herkkuja harvemmin ja janojuomana paras on ihan vain vesi tai kivennäisvesi. Jos limpparia tai mehua haluaa, niin sokeritonta. Netistä löytyy aika paljon kirjoituksia asian tiimoilta. Lisäksi monirakkulaiset munasarjat saattavat altistaa rasvamaksalle, vaikkei alkoholia käyttäisikään.

Munasarjojen monirakkulaoireyhtymä (PCOS) :: Terveyskirjasto

Mie sain eilen sydänäänet kuulumaan! :heart: Pikkuisella oli vauhti päällä, koska karkasi aina, kun olin hetken saanut ääniä kuunneltua. Sit joutu jonkun aikaa ettimään ääniä uudelleen. Mulla sydänäänet kuulu eilen vasemmalta, vähä karvotuksen alkamisen yläpuolelta ja yhen kerran äänet kuulu keskellä, vähä ylempänä kohtua.

En ole vielä esimiehelleni kertonut. Ajattelin kertoa hänelle lomien jälkeen. Ensin meinasin kertoa ennen lomaa, mutta halusin kuitenkin saada varmistuksen nt-ultrasta.

tammimasu Suosittelen käymään nt-ultrassa, vaikkette osallistuisi seulontoihin :) On se sen verta pysäyttävä kokemus nähdä oma pikkuinen siellä kellimässä :heart: Pään, kädet ja jalat erottaa ihan selvästi ja saattaa hän sieltä vilkutella tai vähän potkia jaloillaan :)

Keskenmenoista ootte kirjoitelleet. Todella surullisia kohtaloita monella teistä :'( Ihanaa, kun jaksatte kuitenkin kirjoittaa niistä.

Fossiili Mikä siellä on tilanne? :heart:

rahtirinsessa O-ou, jos siellä onkin enemmän kuin yksi! Onhan se mullistus, mutta siitäkin selviää :) Tulehan sitten kertomaan ultrakuulumiset :)

Onnea hyvistä nt-ultrakuulumisista! :) Täällä muuten niskaturvotus oli 1.4 mm eli hyvä.

Hennu & Möhkö 11+3

Mulle vois lasketun ajan toistaiseksi päivittää 13.1.
Mennään nyt sillä eteenpäin...
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
11+0 Jee! Kohta ollaan jo "turvallisilla viikoilla". :D

Täällä on ollut surullisen kuuloista tekstiä. :( Pahoittelut kaikille keskenmenoista, myös niistä aikaisemmista. :( Jotenkin hirvittää se, kuinka isoilla viikoilla joillakin oli vielä tullut.
Pääsekö sitä koskaan huokaisemaan helpotuksesta? Ei auta kuin puskuttaa eteenpäin.

Huono olo alkaa jo hellittää ja ilmenee vain silloin, jos en muista syödä. Oksentanut en oo enää pitkään aikaan. :)

Paino ei ole noussut vielä yhtään ja oon niin iloinen, että oon vieläkin viime raskauden aloituspainoakin kevyempi! Ehkä tällä kertaa niitä kiloja ei tulisi niin paljon ja saisin pidettyä tuon pikkuisenkin normaalin kokoisena. Viimeksi meni sektioon koon takia. :(
Mutta mikä on tuo maha, joka näyttää ihan siltä kuin olisin 20 viikolla? Ja vaikka paino ei oo noussut yhtään. Miltäköhän näytän sitten, kun ollaan oikeasti 20 viikolla? :DD

Hyviä vointeja kaikille! :D

Teddy ja pipana 11+0
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Apua kun taas on tullut tekstiä. Ei pitäisi olla päivääkään pois.

Fossiili Toivottavasti pääsisit ultraan tarkistamaan tilanteen.

rahtirinsessa Oli varmaan järkytys kun lääkäri totesin useamman mahdollisuudesta. Tulehan sitten kertomaan kun olet käynyt ultrassa.

Paljon muutakin oli mitä piti kommentoida, mutta nyt ei kestä ajatukset kasassa, anteeksi. :ashamed:

ON: Olen viettänyt sunnuntaista lähtien unettomia öitä miettien huomista np-ultraa. Jännitän niin paljon että mahaan koskee enkä osaa nukkua. Noh, onneksi huomenna pääsee piinasta. Pitäkäähän sormet ja varpaat pystyssä.

M1n1 ja toukka 11+4
 
Sotin päivällä neuvolaan, käskivät seurailemaan vielä tilannetta ja jos vuoto jatkuu nii huomenna pitäsi soittaa lääkärille päivystysaikaa... Jos rupeaa kipuilemaan kovinkin, nii sitten päivystykseen. Mutta, mä taidan mennä kohta puolin suoraan päivystykseen, vaikka ei kovin kipuilekkaan. Vuoto on runsaampaa ja kirkasta :(. Mahakipuakin on...

Neuvolasta eivät voi laittaa lähetettä naistentautien plk, sen takia huomenna olis pitäny soittaa lääkäriaikaa, että se laittais lähetettä.

Luulis että päivystyksessä olis tarvittavat vehkeet tai jotain.

Hyvää syntymäpäivää vaan miehelle :(, huomenna olis sillä synttärit. Jos tää nyt oli tässä nii ihan varmaan vedän pään täyteen vkl, en oo juonu sitten joulukuun tippaakaan.

Kiitos kaikille tsempeistä :heart:
 
Rahtiprinsessa Mulla kaveri soitti nt-ultrasta mulle, että näkyvissä vain kaksi kalaa.. :) Mun veljet on kaksoset, ikäeroa meillä on 1.5 vuotta. Lisäksi äiti on tehnyt nuorempiakin lisää. Eli kyllä siitä selviää. Kaveri teki viime vuonna kolmoset :)

Omasta navasta sen verran, että semmoiset 14 tunnin yöunet alkaa olemaan melko vakiot ja pahoinvointia on viime aikoina alkanut olemaan. Mies laitto just viestiä, että saako kertoa mummollensa ja papallensa. On sitä inttänyt jo ainakin kaksi viikkoa. Sanoin, että anna palaa vaan. Eipä tämä salailemalla kummene :)

Dopplerilla eilen kuulin ehkä kaks sekuntia, ko se karkas. Mieski sai ehkä kahden sekunnin ajan kuunnella, kun tuli taas kiire. Kivahan se on uiskennella tuolla, kun on lääniä missä liikkua :)
Alan olemaan aika innoissani asiasta. Viime yönä näin unta vauvasta ja pitelin koko yön mahalla kättä.. Kun vain kaikki menis hyvin nii ihanaa olis!
 

Yhteistyössä