Tammikuun tuhisijat 2013 *KESÄKUU*

Zuh
Millimolli: vaikka näitä juttuja ei paljon kannata pohtia, niin tuo normaalin keskeytyksen aikaraja ei koske ultratuloksia. Eli jos siellä jotain ilmenee niin keskeytys on mahdollista myöhemminkin, tiedän tutun jolla keskeytettiin joskus vko19.

Alkoipas hyväntuulisesti!! Eilen poksuttiin ja en edes ehtinyt sitä hehkuttamaan! Saatiin isikin taas kotiin ja eikös sillä ole heti sitten tänään poikien mökki-ilta, ärh.. mut en kyllä oo heräämässä aamulla että siihen lähtien juhlikoon, hihii!

Eilen oli oksuin päivä varmaan kolmeen viikkoon, tais yritys ja puhti jo loppua. Tänään onneksi jo paljon parempi olo :) mutta siinäpä ne oireet jatkuvan koomaväsymyksen lisäksi.

Kozmicille voimia makoiluun! Esikoista odottaessa ei edes määrätty täyteen vuodelepoon ja aika kävi silti ihan tuskaisen pitkäksi. Kehitä mieluista tekemistä, minä katselin kaikki hömppäsarjat, tein ristikoita ja käsitöitä.

Sarjoista: katteletteko tee muut esim. Vauva tulossa sarjaa? Minä sen aina nauhotan ja muistuttelen itselleni miten ihanaa se synnyttäminen olikaan :D tuossa onneksi loppu on onnellinen, mitään vauvasairaalaa ei voisi katsoa ollenkaan. Tosin ohjelman myötä alkaa piikit kiinnostamaan, yksikin nainen vaan makoili sängyssä ja oho, 10 cm auki. Irvisti se kerran ponnistaessaan.. Mutta mulla luomuna tekemisen syy on se, että epiduraali voi vähentää/poistaa supistukset jolloin pahimmillaan voi joutua leikkaukseen ja sitä en halua! Toki jos pakko on, mutta en ota riskiä. Ylivarovaista ehkä, mutta esikoinenkin puskettiin ulos n.5min välein tulevilla supistuksilla, sen tiheämmiksi eivät muuttuneet ollenkaan.

Romaaniham tästä tulloo, nyt rannalle naiset!

Zuh 11+1 (jokohan pitäis miettiä edes se työnimi :) )
 
  • Tykkää
Reactions: kozmic ja Pokusaj
Zuh, minä katsoin Pieniä ihmeitä -sarjaa, joka oli paljon parempi ku Vauva tulossa.. Mun mielestä tuo Vauva tulossa on vähän teennäinen eikä anna oikeaa kuvaa.. Harmi kun nyt ei tuu enää tuota toista :/

Kolme kertaa on nyt koitettu kuunnella ääniä, mutta ei millään! Oma syke kyllä kuuluu vähän joka kohdassa :) Varmaan nyt vaan liian aikaista, mutta muutenkin murehdin tuota mahdollista kkm:a. Pakotan neuvolatädin edes yrittämään kuunnella ääniä tiistaina, muuten vain murehdin liikaa.. Luulisi että neuvolan laitteilla kuuluu 9+5 viikolla jo?
 
Täällä olisi yksi odottaja lisää joukkoon. Olen toivonut oma lasta 6 vuotta, ja ex-mieheni kanssa kävimmekin lapsettomuustutkimuksissa, joissa kummastakaan ei löytynyt mitään lääketieteellistä syytä lapsettomuudelle. Inseminaatioita tehtiin 3, ilman tulosta. Sitten alkoi ahdistaa kaikki hoidot ym. ja päätimme, että lapsi tulee jos tulee. Ei tullut 5 vuoden aikana. Lopulta erosimme, ehkä lapsettomuus yhtenä syynä.

Tapasin melko pian eron jälkeen uuden miehen, ja kappas, toukokuussa plussasin :)
Tämä raskaus laittoi kyllä kaikki suunnitelmat uusiksi, vaikka aluksi olin erittäin järkyttynyt, olen silti ollut alusta asti onnellinen. Tää on jotain niin parasta ikinä! :)
Maanantaina ekalle neuvolakäynnille, nyt rv 8+3

la olisi 24.1.

JennEm/ 26v./1/TYKS
 
Viimeksi muokattu:
Millimolli: vaikka näitä juttuja ei paljon kannata pohtia, niin tuo normaalin keskeytyksen aikaraja ei koske ultratuloksia. Eli jos siellä jotain ilmenee niin keskeytys on mahdollista myöhemminkin, tiedän tutun jolla keskeytettiin joskus vko19.
Juu näin on, eli geneettisen ym keskeytyksen voi tehdä Valviran luvalla rv22 asti. Siinä menee myös raja keskenmenolla ja kohtukuolemalla.
 
Tervetuloa Eevin äiti ja JennEm

Zuh mä kattelin esikoista odotellassa kaikki vauvaohjelmat. Kaikista paras oli kyllä kotimainen sydän ääniä ( oiko se nyt noin). Sarja taitaa pyöriä uusintajaksoilla tälläkin hetkellä kakkosel tai ykkösel,suosittelen.

Haimitäälläkin melkoinen turvotus...ja muutenkin jättiolo,kun näitä edellisiäkin raskauskiloja kantelen ( ai mitenkä niin katkeruus kuuluu rivien välistä )

Äitiliinix5 Wau!onnea,500€ on iso raha,voi kun muakin joskus onni potkasis tommosel summal :)

No niiin eilen tekemäni lasagne oli ihan ok,mut jotain siit puuttuu...tai sit vaan sen maun kuvittee mielessään niin taivaalliseks...mut menee se...tänään olis vuorossa pannukakku ( vadelmahillolla ja kermavaahdolla )se ei voi mennä väärin :p ( pst.mainitsinko tuossa yllä juuri jättikoko olosta,no mistäköhän johtuu....:headwall:

Vatsaa nipistää kun on just syöny,onko muilla? kait sitä vois rupee pienentää annoskokoo :ashamed:

Ranskis ja pätkis 10+3
 
  • Tykkää
Reactions: eevin äiti
Viime näkemältö ei ole onneksi ilmestynyt ikäviä uutisia :) toivotaan että ei enää ilmestyiskään.

Meillä olis eka ultra 4.7 ja nyt alkaa vähän hirvittää. Mitäs jos siellä ei olekaan ketään, jos onkin keskeytynyt keskenmeno tms. Välillä toisaalta taas on kova usko siihen, että kaikki olisi ok. Mitään vuotoa ei ole ollut missään vaiheessa, toivon siis että on hyvä merkki.

Mulla alkaa olemaan vaikee peittää tätä mahaa, alkaa meinaan kerätä pitkiä katseita. Äitikin pari viikkoa sitten huomautteli että on maha kasvanut ja neuvoi että pitää alkaa tarkkailemaan ruokavaliota, ettei pääse liikaa lihoomaan. Meillä ole siis kerrottu muutaku yhdelle mun ystävälle. Pari viikkoa pitäs vielä sinnitellä. Ultran jälkeen kerrotaan sitten kaikille kelle aiotaan muutenkin kertoa. Muut huomatkoon sitten mahan kasvaessa. Sitä alkaa päässä pyöriä vaikka mitä ajatuksia kun tää maha on näin valtava. Onkohan siellä kaks tai onko laskut pielessä, jos raskaus sittenkin jo pidemmällä. Mutta järjellä ajateltuna niin kyllä sitä varmaan ihan oikeissa viikoissa mennään. Kaksosiakaan ei suvusta löydy yhtään, eli epätodennäköistä sekin. Mitä lie turvotusta sitten onkaan.

Mulla iski himo sipseihin, tänään siis naksupäivä :)
 
anu84 mä viimeks tuulimunaraskaudessa kokeilin dopleria ja eihän siellä ollu ees sydäntä mut näytti jotain 150... Joten eiköhän tuo ollu joku muu luku.. Itteenikin kyl kiinnostais kovasti vähän kokeilla jo mut koitan malttaa mieleni. Sä oot kyl pidemmällä kun mä. :)

Uusille tervetulotoivotukset! :)

Jussina käydään yhellä mökillä päiväseltään mut yöks kotiin. Meillä on hiljattain otettu kissa, eikä haluta et se joutuu oleen pitkään yksin.

Nimistä ollaan jonkun verran mietitty. Veikkaan että nimi tulee olemaan sukujen nimistä koottu. :) Mut jälleen kerran, tytölle ois niin paljo helpompi keksiä nimi!

Oireita: parina viime päivänä oon oksuillu mut tänään ei mitään! Maha kyl turpoo nyt iltaa kohden aika huomattavasti. Tissit on hiukan arat.

Mäkin katselin noita amerikkalaisia vauvan odotus- sarjoja kun ootin esikoista. Sillon oli aikaa. :D Vieläkin kyl tavallaan kiinnostas, ehkä sit loppuodotuksessa. :)



Aniit ja Tiuku 7+3 :)
 
Aniit Mulla toi luku nyt voi ollakkin todellisempi, kun ultrassa käyty ja silloin ainakin oli kaikki hyvin!!

Mua niin alkaa ärsyttämään.. Oon nähnyt nyt monena yönä unta että menee kesken... Ei oo mitenkään kovin mukava herätä.. Samoten pojan aikana näin monesti ja kerran jopa että oli syntynyt ja vauva kuoli niin laitoin sen vaan pussiin.. Hyi kauhia, niin sairasta!! Kai se pelko on niin kova takaraivossa kokoajan!

Anu ja pienoinen 8+6 :heart:
 
Ne luvut dopplerissa voi olla myös istukasta vai oonko ihan väärässä? Eli jos ääniä ei vielä kuule mut saa lukemat nii ei kai siitä vielä varma voi olla kummasta ne tulee. :) Siksi tuulimunassakin voi saada noi lukemat nii isoiks.

Toivottavasti kaikilla alkaa pian kuulumaan sykkeet niin saa kuunella pientä pumputusta. <3
 
Hei vain, täällä yksi ensiodottaja rv 8+0 :) Ensi viikolla olisi eka neuvolakin. Laskettua aikaa ei vielä täsmälleen osata sanoa, kun tämä raskaus alkanut keskenmenosta.. Sen tiedon tuon sitten myöhemmin esille kun vaihtelu väli on sen 27-30 tammikuuta 2013 :D

On ollut ihanaa lukea teidän kaikkien kuulumisia ja nyt hieman hermostuneena uskallan liittyä joukkoon. :D Ajateltiin avomiehen kanssa juhannuksena ilmoittaa perheelle, jos saadaan neuvolasta tai yksityiseltä ennen viikonloppua ultra. :) Millä viikoilla olette uskaltaneet kertoa? Pelko keskenmenosta on alkanut hiipumaan, mutta se on kuitenkin vielä tuolla jossain. :(
 
Viimeksi muokattu:
anu84: sori hyppään tuolta joulukuisista kommentoimaan, mutta mulla oli just tuolleen, että neuvolassa näytti useamman kerran sykkeet nätöllä, mutta ei kuulunut. Mulla on vielä tosi taaksepäin kallistunut kohtu. Oli sillloin muistaakseni rv 8+4. Seuraavana päivänä sainkin sitten kotidoplerilla kuulumaan eli rv 8+5. Mulla on istukka edessä. joten sen ääni on niin voimakas ( sehän menee oman pulssin mukaan eli selvästi hitaampi kuin vauvan pulssi) ja meinaa peittää vauvan sykkeet alleen. Nyt vielä kun istukka koko ajan kasvaa ja paksunee, niin joutuu oikeasti kuuntelemaan tosi hassusti sykkeitä verraattuna edellisiin raskauksiin missä istukka on ollut takana. Jouduin edelleen kuuntelee superalhaalta, että saa "kaivettua" doplerin istukan reunan alle. Toivottavasti saat pian kuulumaan :)

malttamaton rv 13+4
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Maraboude tervetuloa! Mullakin tämä raskaus alkoi keskenmenon jälkeen ilman kuukautisia. :) Nyt vasta viikolla sain tiedon miten pitkällä ollaan. Meillä muutama kaveri tietää ja kummankin vanhemmat. Miehen isovanhemmille ollaan ajateltu kertoa juhannuksena.

Aniit ja Tiuku 7+4
 
Eilen vietettiin polttareitani, kivaa oli =) Perjantaina tilasin dopplerin sieltä raskauskeijusta, kuinka kauan teillä jotka olette tilanneet toimitus on kestänyt? Se oli se sininen doppler.. Väsymys, pahoinvointi, ja rintojen arkuus jatkuu...nt-ultraan vielä puolitoistaviikkoa, jaksaispa oottaa sinne asti..
Jussina ollaan ihan mökillä..:)
Kertomisesta Ollaan jo kerrottu tästä raskaudesta molempien vanhemmille, ja lähimmille kavereille..Ja tietty oli pakko kertoo tuolle polttarijengille, kun olisivat muuten ihmetelleen juomattomuuttani...:D

Tänään siis 9+4...:)
 
aliisa10 en miekää asu Kemissä, vaikka joskus muinoin olenki asunut siellä. Täältä lähiympäristöstä kuitenkin.

Tääpä saiki eilen lillua paljussa illan ja juua skumppaa ja punkkua. Tosin ne oli alkoholittomia, mutta kuitenki! Paikalla oli kaks koiraa ja loppuillasta (23.00 aikoihin) sammuin sohvalle kyläpaikassa. Koirien johdosta mulla o vieläki silmät turvonnu umpeen. Onneks oma o piharakki.
Ei tällä oikeasti mitää asiaa oo ees. Mahaa nippaailee ja ootellaa innoissaa, josko torstaina kuuluis sydänäänet neuvolassa.
 
Perjantaina käyty labroissa. Täti alkoi heti ilakoida, että voi kun onkin mahtavat suonet ja näistä saa hyvin ja ruuttas samantien neulan käsivarteen. En kerenny edes sanoa, että heikottaa, kun kaikki olikin jo ohi.. :x

Energiaa on, siivosin eilen tytön huoneen lattiasta kattoon ja tänään pojan huoneen.. Sen jälkeen kyllä piti ottaa tunnin tirsat.. :D Tänään on ollut jotenkin huono olo piiiitkään aikaan, en tiiä pitäisikö syödä vai olla syömättä, mutta närästää ihan hirveesti. Enkä tiiä mikä sitten auttaisi..

Ruoka on alkanut maistumaan, ja sen tekeminen on taas mukavaa (lihaan en kyllä voi koskea saati syödä, ennen ei oo ollut ongelmaa.. ;)) Painoa tullut takasinpäin kilon verran. Herkkua on sulanut juusto. Mies nauro aamulla kun tein lämppärileipää mikrossa, että yleensä se juusto laitetaan siihen leivän päälle, ei lautaselle, mut sulla nyt on ollu muutenkin hiukan erikoiset ruokayhdistelmät... :LOL:

Odotellaan sitä ultra-aikaa.. Mun tuurilla se on kuitenkin just tolla viikolla, kun ollaan Lapissa lomalla. Mut onhan tässä pari viikkoo vielä aikaa.. Neuvolatäti sano et sen ajan pitäisi tulla 4 viikon sisällä ja nyt vasta eka viikko meni..

Mä katoin ennen noita vauva-ohjelmia, mutten jostain syystä voi katsoa enää. Nousee liian kovasti tunteet pintaa ja ne neidin synnytyksen ei-niin-mukavat-muistot.. Ruokaohjelmat oli ennen kanssa lemppareitani, mutta en voi niitäkään katsoa.. Katson enimmäkseen kaikkee hömppää, mitä tulee.. :D Tosin en kato telkkaa kovin paljoa..

Tässä taas poksuttiin ja matka jatkuu..
Niina 10+1
 
Viimeksi muokattu:
Heips kaikille!

Väsymyksestä, vaikka paha olo tulee enään aaltoina, niin väsymys on törkeää. Nukun 10-11h yössä, ja olen klo 18 jälkeen aivan loppu. En malttaisi millään odottaa keskiraskautta alkavaksi, itselläni se on aina ollut kovin energinen!

Synnytystavasta ja kivunlievityksestä, esikoisella sain vähän ilokaasua, kuopus syntyi niin nopeasti, ettemme ehtineet sairaalaan, joten luomuna tuli. Esikko syntyi puolimakaavassa asennossa, enkä pitänyt siitä yhtään. Kuopuksella, kun ei ollut kätilöä määräilemässä, pähkäilin itse, että synnytys sujuu parhaiten kun synnytyskanava on suora, ja painovoima auttaa, eli tytön synnytin sohvalla polvillani nojaten vatsaa sohvatyynyihin. Jos ehdimme nyt sairaalaan, niin tätä tahtoisin kokeilla uudestaan. Kivunlievitystä en saa, en ole ikinä ehtinyt, ja ilokaasustakin tulee vain huono olo.

Maanantaina pitäisi mennä töihin... Onneksi vain 3 vko:a ennen kesälomaa...

T: Suerte ja Reppuli 10+4
 
haimi
Tervetuloa uusille masukkaille! :)

Mulla on hävinnyt kuvotus ja väsymys miltein kokonaan.

Ihan välillä saattaa tulla huono olo tai alkaa väsyttämään jos on vaikka ollut kokopäivän sisällä.. Toivottavasti johtuisi vaan siitä, että tämä raskaus etenee toisella tapaa kuin ensimmäinen.. :)

Vatsan turvotus on kyllä ihan mahotonta.. :D Ei voi muuta sanoa.. Voisi luulla että viikkoja olisi jo yli 16 :D Paitsi että eihän tämä nyt ihan saman mallinen ole kuin esim esikoiselta, mutta kumpu kuitenkin. Enää ei tuo edellisestä jäänyt vatsamakkarakaan niin pahasti roiku, eli sen alta alkanut ilmeisesti kohtu pikkuisen pyöristymään..

Nyt saan alkaa elämään eteenpäin näitä viikkoja, kun 'jouduin' hyppäämään 3vko taaksepäin, silloin kolmeviikkoa sitten. Kun menin sinne ultraan '9+0' ja viikkoja olikin paljon vähemmän. Huomenna poksahtaa 9+0 täyteen ja raskaus jatkuu! :)

Täällä sataa, jes! Siitepölyt saa kyytiä :D

nuppu 8+6
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
Suerte pakko kysyä, kun kerroit, että kakkonen syntyi kotiin, niin menikö kaikki ihan hyvin ja sulle jäi itselle siitä hyvä mieli? Mulla lapset syntynyt kaikki myös aika nopeasti, viimeisin syntyi 1,5 tuntia ensimmäisestä supistuksesta. Ja siis kiire tulee siksi, kun meillä on tunnin matka sairaalaan. 20 min. ennen vauvan syntymää päästiin sairaalaan ja mun on kans turha edes haaveilla mistään kivunlievityksistä. ;) Eipä se haittaa, mutta tuo lapsen syntyminen ennen sairaalaan pääsyä vähän jännittää. Onko teillä pitkä matka synnärille?

Lynette ja viides muru 11+2
 
Mullekkaan ei oo keretty antaa kummankaan lapsen aikana muuta kuin kohdunkaulanpuudutus,joka ei kyllä kerennyt tehoamaan kunnolla,ainakaan kivuista päätellen,alapään tilanteen kun ovat tarkastaneet niin paikat auennut niin nopeasti suoraan auki.

Millä viikoilla teillä on kuulunut sydänäänet neuvolassa vanhalla laitteella?.Mulla oli viimeviikolla 9+4 eka neuvola ja silloin ei vielä kuulunut(taakse päin kallellaan oleva kohtu vielä) nyt menen to uudelleen käymään (tasan 11)jos jo kuuluisi. Ultra vasta 2.7

Peikkotyttö ja touhu 10+3
 
Lynette, oli tosi hyvä synnytys tuo kotisynnytys. Tosin mulla se oli 50 min ekan supistuksen jälkeen, ja ehti tulla 3 kipeää supistusta ja sit tuli tyttö. Ambulanssilla mentiin sairaalaan, mutta vain varmuuden vuoksi. Isälle oli kuulemma aika kauhea kokemus, sitä jännittää nyt jo tosissaan. Kivunlievitystä en siis ehtinyt kaivata.

Ekassa ehdin kaivata, muttei sitä ehditty antaa, kun poika oli pihalla 10 min. vesien menon jälkeen, ts kun kalvot puhkaistiin epiduraalia varten, niin pistämään tullut lääkäri vaan sanoi, että saat ponnistaa.
 
Tervetuloa uusille! :wave:

Kotidoplerista täällä vielä pähkäillään että olisiko sellainen hyvä vai ei. Toisaalta olisi tosi ihana kuunnella niitä sydänääniä mutta sitten hirvittää että millainen paniikki ja tunnemyrsky iskisi jos niitä sitten myöhemmin ei joku päivä kuuluisikaan... Ehkäpä vielä odottelen pari viikkoa että on kriittisin vaihe ohi.

Tänään muuten poksahti 9+0 ja vissiin sitten myös kolmas kuukausi alko. Heti tuntuu että olisi muka pidemmälläkin kun on "kolmannella kuulla" :LOL:

Eilen katselin netistä virkkaus tai kutomisohjeita vauvan myssyyn tai töppösiin. En kyllä ole mitään tehnyt sitten kouluaikojen joten varmaan epämuodostunut tekele tulee mitä nyt sitten ryhdynkin tekemään. Pitäisi vielä saada mies ostamaan lankoja kun itse ei pääse liikkeelle. Vaan eiköhän se mene, näkee kyllä että tämä makoileminen ei oikein nappaa...

Tulipas muuten äsken syötyä maha täyteen kotitekoista perunamuusia jossa oli voita vissiin aika paljon, nam nam !!

Kozmic & Maurice 9+0
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj
pahalla tuulella, hyvin pahalla...

Siivosin vaatekaappia, kokeilin joka ikisen raasun päälle. Ja kovin tyhjäksi jäi vaatekaappi. Kaikki pois vaan ko ei mene päälle :( Toisaalta ei tarvi enää tulevaisuudessa kokea kauheita hetkiä kaapilla, kun kaikki pienet on kadotettu. Kyllä ne kuukaus-kaks sitten meni päälle.

Doppler- no mulla ainaki ärsyttää ettei ole vielä kuulunut mitään ja ko ei ole ees oireinen olo, niin olen melko varma (TAAS) että turhaan ootellaan yhtään mitään.

Ukko meinas tänään lähteä ryyppäämään.. vituttaa jo valmiiks ko se tulee ympärikännisä kotiin ja haisee ruumiille ja huomisen vikisee ja vinkuu. Aion kyllä komentaa jo valmiis, että menee kellariin sohvalle nukkumaan ni ei tarvi kuunnella keskiyön tilityksiä.

Poltin riisinki pohjaan. Tänään en ole kotitalousihme :) Pitäs vissii alkaa touhuamaan jotaki niin sais muutaki tekemistä ko murjottaminen, se vaan on hiukka vaikeaa, kun silmät lupsuu kiinni :) Eilen olin kaverin luona ja lilluttiin paljussa ja juotiin skumppaa ja punkkua. Seki o paksuna niin juomat oli alkoholittomia, mutta sai vähä fiilistä :) 23.00 sammuin sitten ku saunalyhty kaverin sohvalle ja nukuin 30 minsaa, ennenku lähettiin kotiinpäin ajelemaan toisen kaverin kanssa.

Kuuluispa torstaina ne äänet ja olispa se nt-ultra pian ja se 12 viikkoa täynnä nii vois alkaa maailmalle kuuluttamaan, että en ole läski olen vain raskaana :)

p.s. Viiden minuutin päästä olen varmaan taas onneni kukkuloilla..
 
  • Tykkää
Reactions: Elisa
haimi Täällä jatketaan tätä samaa pahoinvointi ja oksennuslinjaa. Välillä meinaa vaan pelkkä koneelle menokin olla raskas ajatus.
Mulla on vähän samaa mahan kanssa. Vaatteita on nykyään vaikea valita! Oikeasti, miten tää voi pullottaa jo näin paljon, vaikka viikkoja on vasta 9+4?

Huomenna on vihdoinkin neuvola! Jee!! :) Päästään lurkkimaan, onko kaikki hyvin. :)

Me ollaan nyt kerrottu mun perheelle ja miehen mummolla, paapalle ja kummitädille. Sanottiin, että neuvolaan asti pitää pitää vielä salaisuutena, mutta sitten ei enää niin väliä. Ei taideta kuitenkaan pystyä pitämään tätä kovin kauan salaisuutena. Varsinkin, kun tuo maha vaan paisuu!
 
  • Tykkää
Reactions: Pokusaj

Yhteistyössä