Tammikuun toivot Turussa

Huomenta!

Anne Mulla loppuu kanssa jo tuossa marraskuun puolessa välissä työt et pitkäksi saattaa aika täällä ainakin tulla... Siinä olisi kolme kk aikaa ennen laskettua touhuta vauvatavaroiden yms. kanssa mutta kun kaikki on jo melkein valmista... :whistle:

Tapaamisista vauvojen kanssa Tuo Annen ehdottama juttu kuulostaa kivalta mutta... Mä tiedän et teistä puolet ei todennäköisesti suostu tulemaan meille (teille vieraiden) lehmänkokoisten koirien seuraksi pienen vauvan kanssa (ymmärrän täysin)!! Joten mä voin vaikka leipoa ja kiikuttaa niitä leipomuksia jonkun muun luokse =) Siis meille saa tulla ja kaikki vauvat/lapset jotka täällä on olleet on edelleen hengissä, mutta en suutu jos jätetään väliin. =)

Nyt metsään et "lapset" pääsee riehumaan.
 
Vai ei Annea kiinnosta maaseutumatkailu... no joo en kyllä ees tiedä tuleeko meille bussia tohon hiekkatien päähän vai tonne kolmen kilsan päähän että joo ymmärrän! Myös meillä on kolme karvaista otusta täällä, tosin vaan yks lehmän kokonen, mutta on noita pieniäkin otuksia joku pelännyt?!

Mutta toivottavasti pääsen edes silloin tällöin teitä tapaamaan. Kuulin juoruja että Annella on ainakin Tosi iso maha jo, ois kiva nähdä muidenkin masuja kun itsellä on vielä niin pieni..
 
Täältä löytyy massua ja läjä omituisia otuksia... :LOL:

Meillä tosin kaikki elukat asuvat lasikodeissaan, joten sen puolesta tänne voi tulla vaikka niitä pelkäisikin. Meille otan mielelläni ihmisiä käymään ken tänne uskaltaa tulla... Ja aina parempi jos joku muu jaksaa leipoa kun se ei oikein ole mun juttu. Noiden tytön allergiaruokien kanssa näpertely riittää mulle... :ashamed:
 
Heippa!

Kivaa, että suunnitellaan jo leipomuksia.. Voishan sitä jo ennenkin treffata toistemme luona mielummin. Itse vaan voin miehestäni kertoa, että se on niiiiiiiin antisosiaalinen, ettei juurikaan arvosta jos on tupa täynnä akkoja vertailemassa tikkiensä määriä.. Koira löytyy meiltäkin, pieni ja sievä eli siitä ei ole mitään haittaa. Eli siinä mielessä mielummin meille vasta kun oon kotona ja isäntä töissä.

Minen koiria koon puolesta pelkää, mun vanhemmilla on vielä caroakin isommat koirat ja tiedän, että ne on maailman kilteimmät koirat (äiti on perhepäivähoitaja, joten ovat tosin tottuneetkin pieniin lapsiin). Onko caro teidän koirat tottuneet vauvoihin?

Olikos kaikilla muilla fistikkiä lukuunottamatta autot käytössä? Mulla siis ei oo arkisin. Bussilla kulkiessa meiltä / meille ei pääse kuin pari kertaa tunnissa keskellä päivää (ruuhka-aikoina kyllä kulkee useammin), mutta vaikka periaatteessa kaukana asutaankin, niin bussit kulkevat silti lähes oven eteen alta puolen tunnin (varissuolle ruuhka-aikana menee liki sama, näin vertailun vuoksi).

Mutta sitä ei nyt tarvitse miettiä vielä :) Tosiaan ois kiva nähdä nyt muuten vaan. Mä en oo masentunut, mutta äärettömän väsynyt silti. Kaikki energia menee siihen, että pitää hymyillä muille kun tavataan tai kuulostaa puhelimessa pirteältä. Sitten väsyn ja saan hillittömiä itkukohtauksia, joissa miesreppana on ihmeissään, kun saatan saada tulvan aikaiseksi siitä, että on koiran nappuloita lattialla tai roskis täynnä. :ashamed: Tiedän olevani tyhmä ja käyttäytyväni äärettömän lapsellisesti, mutta kun ne kyyneleet vaan tulee ja sitten niitä tulee. Töissä yritän aina niin kovasti tsempata, ettei sitten enää jaksa.

Neuvolan täti sanoi mun näyttävän väsyneeltä, mutta sitten sekin pitää kieltää ja sanoa, että kotona tylsistyisi, haluan olla töissä! Ja näin kieltäydyin sairaslomasta ja oon pinna ihan kireellä koko ajan. On vaan aika noloa jäädä kotiin väsymyksen takia. Muuten neuvolassa kaikki oli ok.. tosin sukurasituksen vuoksi joudun sokerirasitustesteihin. Painoa on tullut ihan lähtöpainosta 2,5kg, jota saisi tulla lisääkin kuulemma ja pissa mulla on ollut aina puhdas, mutta testeihin, testeihin. Mahdoinkohan tän kaiken selittää jo edellisessä kirjelmässäni.. tuli mieleeni, kun meinasin juuri selitellä esitietolomakkeesta, nimistä yms. Mauri me laitettiin pojalle nimeksi ja (sulkuihin hätäkasteen varalle oikea nimi) sitä nimeä me kai sitten aletaan niiskuneidistä käyttämään.. Muuten mä möläytän tytön oikean nimen, mitä ei meinattu etukäteen paljastaa... ainakaan nyt, kun mun rakas lapsuudenystäväni ellip:kin pyörii palstalla :wave: Mistä sä muuten oot mun mahastani kuullut?

Mutta siis joo.. ei ajatus jaksa enää näin perjantai-iltasella kulkea.. piti siis sitä sanomani, että tosiaan voisi miettiä joku kiva päivä, että nähtäis.. saisi hiukan muuta ajateltavaa taas. Vaikka vielä keskustassakin.

Hitto, miten on hatara muisti.. oliko sillä teebirdillä maanantaisin jotain? Jos voisi treffata vaikka maanantaina, niin päästäis kaikki.. Mulla ei siis ollut muuta, kuin pitää lähteä kasilta kotiin, että iskä ehtii reeneihin. Pitää lukea uudestaan ajatuksella teidän kirjelmiänne, niin palaan asiaan ton päivän suhteen. Tai sitten vaan jotenkin vuorotellaan, kunnes aamupäivätkin sopivat.

Mulla on muuten 16. ja 17.10. syysloma, joten silloin voisi päivällä nähdä? Vaikka lasten kanssa seikkiksessä tai sitten meille saa tulla!
 
Heippa!

Pikaseen vastailen et kyllä sopii maanantaitkin mulle.
Oikeestaan mikä vaan paivä paitsi keskiviikot ja sunnuntait (sunnuntaiki 19 jälkeen mut sillon ei kyl oikeenenää jaksa).

Väsy on täälläkin päällä. Sit alaselkä taas vaivaa ja tuntuu et vatsanahka repee sivuilta alhaalta
:kieh: Oon jo valtavan kokoinen verraten esikoisen odotukseen, nyt kun viikot 24+1 ja äippähousuja joutunu jo kuukauden käyttään. Esikoisesta ekat sellaset hankinkin vasta 27+ jotain...
Tukivyönkin tilasin taas vaikka en siitä esikoisen aikana tykänny, enkä niin tarvinnutkaan ja myin pois. Nyt vaan tuntuu et siit vois olla apua, ei tarttis käsin kannatella pötsiä
=)

Ja treffailusta, mulle käy vaikka ens viikolla heti sekä tuo vauvojen kanssa sitten myöhemmin näkeminen sekin kuulostaa mukavalta.
Treffipaikoista vaan sen verran et tuntuu et teillä kaikilla on koira ja mä kun oon allerginen :( Voin kyllä tulla kokeileen, kaikista koirista kun en ihan valtavaa reaktiota saa ja jos kukaan ei pahemmin niitä sillon rapsuttele, menee paremmin. Mutta kissat on ehdoton ei, 10 min ja mulla pilli tukossa :LOL:
Niin, nyt kun en saa ees raskaan ollessa ottaa lääkkeitä...


Mut voin siis tulla kokeileen ja meille saa koska vaan tulla!

:wave:
 
Maanantai sopis mulle ainakin.

Jatkossa noi tapaamiset kotona ois kyllä kivoja. Vaikka mulla ei omaa autoa olekaan niin pääsen kyllä hyvin bussilla kulkemaan ja illemmalla pystyy mieskin kuskailemaan, koska hän opiskelee tällä hetkellä ja pääsee yleensä viimeistään neljältä, eli matkat ei ole siis mikään ongelma.
Ja teebird, meiltä ei löydy minkäänlaisia eläimiä, kun meilläkin tuolla miehellä on lievää allergiaa. Eli tännekin on siis kaikki tervetulleita :)

Mullakin muuten nyt taas on kotona kone käytössä, olin varautunut parin viikon toimitusaikaan mutta elisalla olikin positiivisen nopeaa palvelua. Maanantaina tilattiin ja keskiviikkona kone tuotiin kotiovelle asti :) Eli nyt sit taas pääsen tännekin vähän säännöllisemmin.
 
Jei! Sopiiko toi maanantai kaikille? Ois hirmu kivaa, et kaikki pääsis suht joka kerta, kun vaan jaksaa ja viittii.
Mä oon oikeesti ollut ihan poikki ja tiedän jo, että ensi maanantai on töissä rankka, kun oon ihan yksin ja tällä hetkellä aika vaikeeta tuntuu kersoilla olevan.. vähän jännittää, kun on holdauksia ollut taas viime aikoina, että mitä mä sitten teen?? Olen meinaan loppukevään ja alkusyksyn passannut rajuimmat taistelut ihan vaan varmuudeksi. Ei viitteis riskeerata. Uskoisin olevani jo pelkästä stressistä ton päivän jälkeen ihan loppu.

Mutta vaikka sitten seuraava maanantai? Onko se sitten jotain 6. päivä tai jotain sinne päin? Ja stockallako?

Teebird: miehen kummitäti on moniallergikko, mutta silti omasta tahdostaan toimii koiran kakkoskotina, jossa on siis aika useinkin. Meillä tämä pieni ja sievä on kyllä äärettömän karvainen, (shetlanninlammaskoira eli tuttavallisemmin mini-lassie niille, jotka eivät koirarotuja tunne). Mutta se taitaa olla niin yksilöllistä, miten siihen hilseeseen reagoi.. Jos koira ei ole läsnä, niin kuinka herkästi saat kohtauksen siitä hilseestä, mikä meillä on muuten vaan, esim. sohvalla? Meinaan varmasti saan Ismon pois täältä, juurikin tädille, jos on tarve. On siellä tälläkin hetkellä viikonloppukylässä, kun tuli eilen viesti: "Tahdon Ippulin huomenna." Yleensä en viikonlopuiksi anna, kun silloin on itselläkin enemmän aikaa antaa koiralle, mutta nyt on ukkeli saunaillassa ja viikonlopun töissä, joten olkoon siellä nyt. Täti on ihana viiskymppinen yksinäinen, työtön ihminen, jolla ei ole muuta kuin aikaa ja energiaa koiralle; toisin kun mulla... :ashamed:

Tai tällä hetkellähän mulla ei siis oo energiaa edes tolle pojalle, eikä miehelle erityisesti, saati sitten vielä koiralle.. Mutta tästä aiheesta en ala nyt tilittämään, koska mä tiedän, että vellon itsesäälin kimpussa muuten lopun illan.
Jään siis odottelemaan vastauksia ton maanantain suhteen..

Tähän porukkaan ei nyt oo oikein muita tullut lisää, niin voisihan sitä miettiä, jos uskaltaisi luottaa toisiin sen verran, että vaihtais sähköpostiosotteita, niin laittais aina ketjuna kaikille.. ei tarvis käydä viittä kertaa päivässä katsomassa, jos joku on laittanut jotain. Vaikka sitten seuraavissa treffeissä voin kerätä osoitteet (tai paatte yv:nä) ja lähettää sit kaikille..

Jep, illan jatkoja! =)
toivottaa toinen, jonka selkä on ärsyttävä! Tukivyö on käytössä, mutta ei se tunnu auttavan.. ei mulla maha mitenkään liian iso ja painava oo, vaikka käyrän yläpuolella meneekin, mutta toi iskias on ihan pirullinen. Välillä lähtee jalat alta ja sohvalta / sängystä ylöspääsy on tuskaa. Mä kävelen sit pahemmin kun mummin Elli-naapuri! :headwall:
 
Heh, taidetaan Anne painella menemään suht samalla kävelytyylillä :LOL:
Mullahan ton selän 4 alinta nikamaa ihan morjens ja rappeutunut, lisäksi toi iskias tosiaan vetää jalat alta.
Onneks on kultainen mies joka jeesii kotihommissa ja tytön kans kun oon taas jämähtäny kyljelleen sohvalle
:saint:
Jä hävettää kun musta näkyy takaapäinkin jo kilsan päähän et oon raskaana, sellasta vaappumista välillä on!

Ja tosta allergiasta, melkoisen paha on mut voinhan sit poistua, oireet koirasta kun katoaa 15 minuutissa kun oon ärsykkeen luota pois. Ja koirasta yleensä saan vaan nokkani aivan tukkoon, kissasta kun pahempi ja menee hengitystiet tukkoon...

Maanantai 6.10 sopii ainakin mulle.
Stocka paikkana ihan ok mut joku "intiimimpi" ois kivampi ehkäpä. Sellanen mis ois hiukka suojaisempi nurkkaus kälättää. Mikä se ois, en osaa nyt sanoo mut mietitään... Ehdotelkaa...

Ja sit BB:tä toisella silmällä katsoon, toinen jo nukkuu. Öitä!


Niin ja sähköpostien vaihto hyvä idea!!
 
Moikka!

Kyllähän Anne meillä molemmat on olleet lasten kanssa tekemisissä. Ei mitenkään jatkuvasti, tyttö ehkä enemmän kun asui ennen meitä hetken aikaa kasvattajalla 2 ja 4 vuotiaiden poikien kanssa. Poika taas on ollut tekemisissä vähemmän, mutta ei ole sanonut ikinä vauvoille/lapsille mitään. Meillä ehkä se pelottavin hetki on tänne tuleminen (ihan muutamalle aikuisellekin) kun koirat on isoja ja haukkuu kovaa vieraille ennen tutustumista.

Autosta Mä kuljen kanssa bussilla et mahdollisuuksien mukaan saan kyydin, mutta riippuu miehen menoista.

Tapaamiset Mulle käy sekin et katsotaan nyt alussa vähän mitä päivää vaan mikä sopii enemmistölle. Sitten "lomalla" onkin helpompaa sopia vaikka myös päiväsaikaan kaikkea ja ei sitten ne perheen iltarutiinit, harrastukset yms. rajoita niin paljoa. Monesti kuitenkin päivällä on tylsää (ainakin mulla nyt sairaslomalla) ja sitten illalla haluaa olla perheen parissa. Meillä ainakin on harvoin yhteistä aikaa ja siksi ehkä liputan päivätapaamisten puolesta. =) Niin ja myös päiväsaikaan sen miehen ei tarvitse kärsiä siitä ämmälaumasta kotonaan :LOL: :LOL:

Sain tänään tehtyä mobilen hoitopöydän päälle ja totesin ettei lastenhuoneesta eli nurkkauksesta makuuhuoneessamme puutu enää kuin vauva. =) Sitä sitten saadaankin vielä odottaa ja musta tuntuu et odottavan aika on piiiittttkä!

Selkä täälläkin vaivaa ja tänäänkin kävely näytti kunnon klonkkaukselta. Katsotaan pääsenkö viikossa siitä eroon vai jatkuuko sairasloma. Olen kyllä hieman helpottunut kuullessani useammalta suunnalta ettei se niin harvinaista ole et selkä tässäkin vaiheessa jo vaivaa. Tänään on vaan ollut astetta enemmän vielä muita kipuiluja (vihlontaa, repäisyjä) ja tietty hieman miettii onko normaalia. Kovin ainakin vauva potkii et paikalla ollaan edelleen. Onneksi ma on rakenneultra. =)

Hauskaa lauantaita kaikille!!
 
Maanantai 6.10 sopii mulle mainiosti!

Anne: teidän nappuripihan täti juorusi sun mahasta "urpon" synttäreillä...

TeeBird: Meidän koirat on allergiaystävällisiä pohjavillattomia koiria, mutta voihan joku niistäkin saada oireita. Toi yks allergisoiva turre ei juur sisällä käy.

Mut Annehan hylkäs meidät kotivierailulistalta pitkän etäisyyden vuoksi...mä sit kuokin muiden luona vaan.
 
Heippa kaikille!

Maanantai 6.10 sopis mullekin hyvin.
Teebird kun puhui, että jos ois joku rauhallisempi paikka kälättää.. Me ollaan kurssiryhmän kanssa järjestetty pari kertaa luokkatapaaminen Ravintola Koulussa ja sinne on ainakin mahtunut isompikin porukka ja siellä kun on niitä loosseja ja erillisiä huoneita niin on saatu rauhassa höpöttää. Se nyt ei tietysti ihan kahvila ole, mutta ainakin arki-iltana alkuillasta se on ollut rauhallisen tuntuinen paikka (mitä noi 2 kertaa siellä olen käynyt..)
Sit myös kiva rauhallinen paikka siinä Aurajoen rannassa on Cafe Art, mutta se taitaa mennä kiinni jo 19.00, eli se ei oikeen noihin iltatapaamisiin käy.
Sittenhän myös toi uusi Amarillo on auennut, mutta siinä uudessa en ole kertaakaan käynyt, niin en tiedä millainen paikka toi nykyään on..kukaan ehtinyt käydä? Silloin kun se oli vielä siellä entisellä paikallaan niin se oli kahvittelupaikkana kiva. Vai meneekö se liian baarimaiseksi tälläisten mahojen kanssa? :D Mulla ainakin joissain paikoissa tulee huono omatunto ison mahan kanssa vaikka kahvia vaan joisinkin, tuntuu että ihmiset kattoo pahalla (tai sit vaan kuvittelen) :p
Siinä jotain ehdotuksia, mä sen verran vähän missään nykyään käyn etten kovin paljon noita tiedä :)
 
Mennään sitte Rilloon, puol seiskan kantturoissa! jos ja kun osaan ja löydän sinne =)

Oli eilen sitte neuvola ja kas kas meikäläiselle on sitten painoa tullu 10,5 kg!!! :whistle: HERRANJUMALA sentää, meen jossaa ihan ylä käyril siel, et Teebird jos valittelit siit seittemäst kilost nii nää meikäläisen lukemat on jotain ihan muuta! Diipadaipa.. ja viikkoi on nyt 23+3. Ekan se sano et ei tartte mitää sokerirasitus hommeleit, mut sit punnituksen jälkee tokas et jos tät painoo samaa mallii tulee ni sit ehkä joutuu menee siihe!! Enkä nyt omast mielest oo ees älyttömäst mässäilly mulle nyt vaa näköjä vähä kertyy :/ Sofiast tuli 15 kg yhteensä, mut loppuu kohen se onneks vähä hidastuu toivon mukaa.. että tämmössii.

Vierailut puolin ja toisin sopii mullekkin vallan mainiosti, mut niist keretää sit sopii! Ainii ja kerroinko olleskaa rak.ultrasta en oo vissii muistanu. Kaikki oli niinku pitääkin, ainoo et tost istukan paikast joudun kontrolliin, sama mikä edellises raskaudeskii. Eli se on mul tos eessä ja tod.mukaa nousee siitä tieltä pois kun lapsi ja kohtu kasvaa, mut onhan se hyvä mennä tsiigaa se, ja näkee kaverin siellä taas :) Nii ja pelikamun se meijän äijä nyt saa;)

Mut tapaamisiin ja yritetää Teebird sit puistoiluu paremmal onnel joku päivä!
 
Kiva, stiina, että meillä menee päinvastoin; meillä eka poika ja nyt tyttöä lupailivat. Tänään olin kontrollissa rakenneultrassa sen täyden vatsalaukun takia. Kaikki oli ok ja Virtanen siis oli myöskin tytön kannalla.

Mä en oo myöskään ollut tossa uudessa amarillossa, mutta niitä tortillasipsejä odotan! Ehkä toi Amarillo on muutenkin parempi paikka kuin stockan suklaapullapuoti ;) Ei tuu niin herkästi otettua mitään syömistä.

Mä oon kanssa vähän sitä mieltä, että näyttää hassulta jos on ison mahan kanssa jossain baarissa, mutta olkoon, riippuu mitä tekee. Tupakan polton ja alkoholin juonnin kyllä huomioin aina tuomitsevalla katseella.. kun itse on niin täydellinen, on helppo arvostella muita :saint:

Tämän viikon olen ollut saikulla, kun toi selkä on tosi kipee. Sunnuntai meni sohvalla itkiessä, kunnen ylös päässyt. Maanantaina olin töissä ja oikee jalka välillä notkahtaa puoliksi alta. Kevyt liikunta ois hyvä, mutta pidemmät lenkit tai ylämäet aiheuttaa supistuksia, että ei sit tiiä. Ja ne hormonit! :headwall: Saan hillittömiä itkukohtauksia milloin mistäkin. Sitten alkaa se ihana itsensä syyllistäminen ja tasapuolisuuden nimissä saa myös mieskin kuulla kunniansa. Sitten jo heti perään itken, että tämä raskaus on ollut kamala, enkä enää halua olla raskaana. Ja koska mun tuurilla, mikään ei ikinä suju niin kuin pitäis, niin tämä kaikki on jonkun korkeamman (mihin en usko) kosto siitä, että ylipäätään halusin tätä lasta. Että näin fiksuja ajatuksia mulla on tässä viime aikoina ollut. :ashamed: Mitä tästä loppuajasta tuleekaan ja milloin se keskiraskauden auvoisuus koittaa?? Nyt siis mennään 23+2.


Mutta muuten, yritän pitää itseni koossa ja käyttäytyä kauniisti sitten maanantaina 6.10. klo 18.30 Amarillossa. Nähdään sitten :wave:
 
Heips vaan!

Tällä tyttö on rokotuskuumeessa ja itsellä olo väsynyt. Massu kasvaa kamalaa vauhtia ja täälläkin painoa tulee liikaa. Sinne sokerirasitukseen en millään menis...

Näistä ja muista lisää maanantaina! Nähdään! :wave:
 
Stiina Mullekin on painoa tullut jo 10kg :wave: Nyt edellisessä neuvolassa painonnousu oli jo onneksi hiukka tasaantunut, 1,5kg/kk, kun kahtena aiempana tuli yli 4kg/kk. Oli mulla tietty alkuun hiukka varaa tullakin, mutta kun kahdessa kuukaudessa tuli yli 8kg, alkoi pikkasen jo kauhistuttamaan että jos se jatkuu loppuun asti tuohon tahtiin :p Nyt se tasaantui siihen käyrälle ja siinä käyrällä nyt pitäis saada se pysymään.. Onneksi kotona ei ole vaakaa niin en ota siitä mitään stressiä, ja kun en kuitenkaan itseäni kovin isoksi tunne vaikka numerot kauhistuttaakin :D

Ja Anne täälläkin edelleen mielialat heittelee ja en ole kyllä mäkään mitään eroa huomannut vaikka hyvää vauhtia keskiraskaus menossa (26+6)..Ehkä se siitä joku päivä :)

Mutta nähdään siis Amarillossa maanantaina ja höpötellään lisää :wave:
 
Sellasta vaan että tuo uusi Amarillo on valtavan kokoinen et sieltä ei oo kiva ettii porukkaa...

Sopisko porukalle et treffattas siinä Coffee Housen edessä (tai siinä sisällä kun kuitenki sataa taas vettä), samoista ovista kun mennään Amarilloon joka on siellä 2 kerroksessa.??



 
Moikka!

Mä joudun jättämään tämän illan väliin. Mulla on koko viikonlopun ollut selkä jumissa ja viime yönä ei sen vuoksi tullut nukkumisesta mitään..Koko yö meni tunnin välein heräillessä ja jatkuvasti kylkeä kääntäessä. Aamukuudelta kun vihdoin alkoi olemaan niin poikki, että ois ehkä voinutkin nukahtaa, niin pikkuinen aloitti masussa sellaiset aamujumpat, että nukkumiset jäi sit siihen :p Sit vielä kaiken päälle alhaisen hemoglobiinin takia on tää kamala väsymys (rautakuuri menossa..), että ei muutenkaan saa oikeen mitään aikaiseksi, niin jätän illan tällä kertaa väliin. Pitäkää te hauskaa! :)

Toivottavasti joku käy täällä vielä tänään ettette turhaan mua illalla odottele :/
 
Fistik :hug:

Parantele oloa rauhassa. Mulla oli esikoista odotellessa tuo raudanpuutosanemia ja se oli ihan kamalaa. Se väsytti ja väsytti. Sain lopulta jo sydänoireita ja hengenahdistus ennen kuin sain rautakuurin ja tajusin ruveta syömään sitä yöllä appelsiinimehun kanssa. Enkä aamiaisella maitotuotteiden kanssa. Rauta kun ei imeydy jos sen ottaa maitotuotteiden kanssa!!!

Jos ei muita täällä enää tänään käy niin minä kerron kyllä terveiset sinulta. :wave:
 
Ellip:kin lusmuaa kotosalla räässä. Mä olin viime viikon saikulla ja tänään kävin kääntymässä töissä... ja jatkan laiskottelua kotisoffalla loppuviikon taas. Tänään tulen silti.

Hyvä siru, että tuli asia puheeksi.. minä kun otan kaikki kalkin, multivitan ja raudan aamulla aamukaakaon kera. En meinaan aatellut asiaa. Kyllä mä tuoremehuakin juon, mutten ollut vaan aatellut.
 
Raudasta vielä.. siinä paketissa oli pitkä lista tuotteista, jotka heikentää raudan imeytymistä..viljatuotteet, maitotuotteet, kahvi, tee, kananmunassa oli jokin aine, suklaa jne..En edes kaikkea muista (neuvolassa painotettiin vilja- ja maitotuotteita). Aamulla on vähän vaikeuksia keksiä syömistä, kun yrittää noita noudattaa (no joo, suklaata en kuitenkaan yleensä aamulla syö :D). Hedelmät ja liha taas parantaa raudan imeytymistä.. Tyhjään mahaan veden kanssa neuvolantäti sen suositteli ottamaan, mutta enhän mä aamulla pysty kovin kauaa syömättä olla ja ei ne hedelmät mulla kauaa nälkää pidä :/

Kohta viikon olen nyt noita syönyt, mutta en ole huomannut vielä mitään vaikutusta. Päinvastoin, väsymys on vaan pahentunut. Toivottavasti se kahden viikon kuuri alkaa tuottamaan jotain tuloksia..
 

Yhteistyössä