TAMMIKUUN TOIVOT tammikuussa

onnea Emmy, Vauva09, Haidi, Ruusu, Runttipulla ja Pearl vauvoista :flower:

eilen en kerenny koneelle ollenkaan, niin jopa oli vauva uutisia tullu. täälä ei enää montaa kasassa olevaa taida olla enää.

kaikki pojat just nukkuu, saa olla ihan rauhas nyt hetken aikaa, ja tietenki surffaillen tääki aika menee. ei onneks oo kauheesti siivottavaakaa tälle päivälle, niin ei tartte "omaa" aikaa tuhlata siihen :D

 
Moro! Hui tässähän putoaa kärryiltä tosi nopeesti: paljon onnea jälleen vauvaantuneille!!

Täällä status quo eli mitään merkkejä ei ole synnytyksestä lähiaikoina, tää tammivauva taitaa haluta helmivauvaksi kuitenkin. Kävin äsken neuvolassa ja herättelin keskustelua yliaikaisuudesta ja mihinkäs saakka sitä ollaan neuvolan varassa jnejne ja hoitsu toppuutteli, että katotaan nyt rauhassa ensin tohon laskettuun aikaan. No eipä mulla vieläkään ole mikään pakottava kiire, masuasukki voi hyvin, eikä paikkoja ahista.

Jaahas vesimies on pop täällä Anar ja Alien =) sama juttu meillä ja näyttää todellakin menevän turvallisesti sinne puolelle.

Jiimi samoissa päivissä mennään ja olipas tuttua tuo sun "mies ei löydä laatikosta tavaraa, joka on sen nenän eessä", aivan jokapäiväistä meillä :LOL: Se yks mainos taannoin osui kohilleen "nälkäisenä kaikki on vähän vaikeempaa" kun villimiehen näkönen äijä yrittää etsiä haarukoita haarukkalaatikosta. Ja yleisin kysymys on "oletko nähnyt mun sitäjasitä tavaraa"....

Mulla ei ollut mitään hurjaa ruokahalua tähän asti, mutta nyt on selvästi pantu piutpaut kaikille ruokavalioille. Eikös se ollut niin, että suklaan kalorit ei lihota / nestemäiset kalorit ei lihota jne ja kaikenhan voi sitten hoitaa imetyksellä...ööö kai...

Noniin, koittaakaahan taas jaksella!

Lilli 39+0
 
Vesistä vielä: tuleeko ne kaikki kerralla vai lorotetaanko sitä sitten minuuttitolkulla? Eli jos kaupungilla > vaihdan housut > saatan silti kastella taksit ja muut kivasti? Vai onko tämäkin sarjassamme "kaikkia versioita noiden kahden väliltä"? Veikkaan jälkimmäistä....

Viime yönä mietiskelin, että jos ja kun vauva-aika ei mene ihan horrorosastolle ja halutaan tehä heti toinen perään ja jos jopa onnistutaan ja kun mieskin haluaa olla hoitovapaalla ja mun on tosi vaikee mennä esim 6 kuukaudeks takas töihin keikkumaan, vaikka lain mukaan voi tehä vaikka mitä, niin mitenkäs nämä kaikki asiat ratkee... siis täysin typerää ja epäajankohtaista vaivata päätään tollasella. Jos nyt yrittäis elää tässä hetkessä, ettei nyt ihan murkkuikäisenkin ongelmia ala ratkomaan just nyt öisin...
 
Heippa kaikïlle,

Ja :heart: Onnea kaikille uusille vauvoille ja heidän perheilleen :heart: .

Jaksamista kaikille yliaikaisille, toivottavasti mahdollisimman moni teistä pääsisi synnyttämään jo heti alkuviikosta :) .

Omassa navassa ei raportoitavaa. Aamuyöstä supisteli ihan napakastikkin, mutta päätin sinnikkäästi, että nyt nukutaan ja jossain vaiheessa supistukset loppuivatkin ja loppuyön nukuin sitten ihan hyvin. Kävin aamulla kampaajalla ja sielläkin kivisteli alavatsaa aika kiitettävästi. Onneksi jaksoin kuitenkin loppuun asti kärvistellä, niin nyt on sitten ainakin tuo tukka kunnossa vauvaa varten :LOL: .

Nyt täytyy kyllä lähteä keittämään kuppi kahvia. Kolmonen menee miehen kanssa iltapäivällä neuvolaan ja minä lupasin vielä kuopuksen sillä aikaa parturiin.

Jaksamista päivään, pitkää pinnaa ja sitärataa :wave: .

:heart: Anni ja masu 38+4 :heart:
 
"Huomenta" mammat!

ja onnittelut tasapuolisesti kaikille vauvautuneille! :)

Tunti sitten vasta pääsin ylös, pitää nyt nauttia näistä pitkistä aamuista vielä niin kauan kun voi.

Täytyy mmamaa onnitella sua LA:n saavuttamisesta! Nyt saat valittaa ihan luvan kanssa kun alkaa menee "yliaikaa". Mäkin alotan sen sitte huomenna :D

Mua alkoi eilen pelottamaan, että liikkuuko vauva tarpeeks usein. Jossain vaiheessa päivää havahduin siihen, että vauvahan ei oo liikkunut paljon yhtään ja sit alkoikin mun osalta hirvee mahan heilutus et saisin toisen hereille. Kyllä vauva sit alko siitä heräilemään...taitaa nuo liikkeet vaan vaimentua sitä enemmän mitä isommaks toinen kasvaa.

Kävin eilen tosiaan piiiitkällä lenkillä ja enhän mä saanut siitä ku perselihakset kipeeks (kiipesin ylämäkiä aika antaumuksella)...en tiiä onko lihastreeni tässä vaiheessa enää hyvä idea...ei varmaan tunnu synnytyksessä kovin hyvältä jos lihakset on jo valmiiks kipeenä ja sit pitäis yrittää punnaa vauvaa ulos...

Montakohan vauvaa saadaan tän viikon saldoks? :)

Alien 39+6
 
Alien Kiitos =) ei montaa tuntia niin sullakin LA on käsillä...tai onhan se jo ihan :D kyllä me saadaan kohta KAIKKI tammimasut valittaa ihan luvan kanssa ja odottaa sitä lähtöä...äh päästäs nyt jo menemään kaikki =)

Neuvolassa tänään kaikki ok mitä nyt paineet koholla! keskiviikkona sit jo uudestaan näytille ja verenpaineita mittaamaan,jos tästä nyt ei lähtö ennenn sitä tuu. jotenki alkaa jo epäillä et tuskin tulee. kyllä täs saa odottaa tonne loppuviikkoon ainakin :/ ei välttämättä jaksas,mut pakko kai se on jaksaa B)

nyt meen kahvin keittoon....ei täs muuten hereillä pysy |O

Supistuksia kaiikille uuteen viikkoon ja onnen tsempit niille jotka pääsee lähtemään :wave:

mmamaa 40+0 :heart: ah kun on kiva merkitä täydet viikot :D
 
Valittamisesta: Päätin koittaa tällä viikolla uutta tekniikkaa. Viime viikollahan meinas pää hajota kun sitä koko ajan vaan odotti, että syntyis jo ja valitti enemmän ku on sallittua! Mut nyt mun uus tekniikka onkin se, että en valita ollenkaan! (mitenköhän tuokin onnistuu) Yritän vaan iloita tästä "alone time" sta ja olla ihan rauhassa ja ajatella tulevaa koitosta mahd. vähän niin ehkäpä se sieltä tulee nopeempaa ku uskoiskaan ;)

Nyt lutraamaan suihkuun :D
 
Heips.

Piti palailla vielä mainitsemaan että kummasti mun neuvolan täti oli sitä mieltä että jos seuraavaan neuvolaan (23.1. rv 39+3) vielä selviän ni laittaa heti sit lähetteen yliaikaiskontrollia varten. Kestääköhän täällä Tre:llä noi lähetteiden käsittely kauankin vai otetaanko täällä sit jo aikasemmin kontrolliin vai mikälie sit syynä.. Ite olin ihan et häh?! Kun eihän se vielä perjantaina ees oo yliaikainen. Ihmettelen suuresti näin aikaista toimintaa ja toivon kovasti että vauva lähtee tulemaan omillaan. Kokemus löytyy sekä käynnistetystä että luomuna lähteneestä synnytyksestä, eikä synnytyksissä ollu kummemmin eroa, melko samanlaiset, mutta mielummin synnytys lähtis omia aikojaan kotosalla, kun sit autettuna sairaalaympäristössä. Mutta toivoahan aina saa.


tulia
 
Onnea kaikille vauvan saaneille ja kiitos kaikista synnytystarinoista, niitä on tosi kiva lukea!
ja aivan ihania vauvakuvia..

tulia mulla on perjantaina 23 päivä la ja neuvola, ei mun kohdalla ainakaan oo kiirehditty lähetteen kanssa, kuulemma perjantaina sit varaillaan aikaa yliaikaiskontrolliin. jos se on jotenkin neuvolakohtainen käytäntö? missä neuvolassa käyt? itse käyn pyynikillä.

hassua että viimeisiä viedään, vieläkin vaikea uskoa että tää pikkuinen joskus täältä syntyisikin..

zemppiä ja iloista mieltä kaikille!!

minea 39+3
 
Hyvää päivää kaikille!

Eilisestä ei ainakaan vielä näytä että olisi tullut lisää vauvoja, mutta toivotaan nyt että moni pääse synnyttää tässä lähiaikoina... :D

Neuvolakuulumisia
Paino +400g/vko (viime viikolla oli -1kg/2vko) koknaispainonnousu 8,7kg
RR 122/82
U-Prot +
U-gluc -
SF-mitta 33cm (viimeksi 35cm!)
RT
:heart: 130
Liikkeet ++

Eli uusi lähete PLV:tä varten ja myös meen verikokeisiin kun minulla on alkanut iho kutisemaan aivan valtavasti (luultavasti johtuu atoppisesta ihosta, kylmästä ilmasta ja ab-kuurista, mutta hyvä tarkistaa kumminkin, ettei maksaarvot lähtee nousemaan...). Vauvan pää hiukan vielä liikahtaa, mutta terkkarin mukaan on kumminkin hiukan matalampi kuin viikko sitten (ja myös SF-mitta puhuu sen puolesta...). Viikon päästä uusi aika, mutta toivottavasti ei tarvisi siihen mennä, mutta luultavasti joudun menemään... :whistle:

Peräruiskeesta vieläkin... Sen antaminen ei ole tarpeellista edes sairaalassa (semmoinen vanha käytäntö)), mutta ilmeisesti yliopistolliset sairaalat vielä antavat sen. Syytä voi toki miettiä... onkohan äidin takia vai kätilöiden takia... :whistle: Kumminkin, sen antaminen lisää suolen toimintaa joka sinänsä aiheuttaa lisää supistuksia ja jos kohdunsuu on erittäin kypsä, niin se myös lisää supistukset ja voi pahmimillaan aiheuttaa syöksysynnytyksen... Käytännön tietoa ei ole, mutta huhujen ja tarinoiden perusteella olen tästä kuullut...

Hyvää päivän jatkoa kaikille ja supistuksia tasapuolisesti niitä toivoville! =)

:heart: Enkelitytön äiti ja Toive 38+5 :heart:
 
Alkaa hiljentyä vähän tää palsta ja porukka siirtyä tuonne vauva puolelle :) Jospa mekin sitten aikanaan. Täällä eilen ylitettiin se maaginen laskettu ja kyllä on puhelin soinut, itse alan hermoilla vasta kun alkaa 42 viikkoa tulla täyteen :LOL: en ihan vielä.

Peräruiskeesta jokunen kommentti,kun se on mun kohdalle sunut edellisillä kerroilla. Esikoinen kun käynnistettiin niin annettiin peräruiske ennen synnytyssaliin menoa ja kyllähän sieltä sitä tavaraa tulikin :whistle: . Ei mitenkään vauhdittanut synnytystä, siitä meni vielä 6h vauvan syntymään.

toisen kohdalla annettiin jälleen peräruiske synnytysvastaanotossa,kun suoli kuulemma tuntui täydeltä. Tämänkin annosta meni vielä 5h vauvan syntymään. Eli munkohdalla ei onneksi ole tullut syöksysynnytystä, jokainenhan meistä on erilainen. On ollut ihan ok se ruiske,kun siellä on ihan seleeksti sitä tavaraa ollut, vaikka muka kotona on käynyt useampaan kertaan isolla hädällä :LOL: .

ei oo ainakaan tarvinnut pelätä ulostavansa synnytyspöydälle,kun ollut suoli aika tyhjä |O .
Mutta tuota peräruisketta en uskalla silti näin kotona kokeilla, aattelen että tulee sieltä sitten kun on siihen valmis..

Juu, pientä juilimista ja menkkajomotusta,mutta eipä juuri muuta... Jaksamista viimeisille viikoille,kyllä meidätkin pian palkitaan :heart:

eema 40+1
 
Onnittelut kaikille vauvan saaneille :flower: :heart:

Täällä vauva-arki on lähtenyt hyvin käyntiin ja rintamaidolla mennään.. Päivät menee niin nopeasti ettei koneella ehdi kuin käydä :D

Tsemppiä niille jotka ovat jo LA:n ylittäneet, teillä synnytys on kuitenkin aina vain lähempänä :hug: ja kaikille muillekin mahakkaille jaksamista viimeisiin päiviin :D Kaikki ne "vaivat" ja tuskastumiset unohtuu kun sen nyytin saatte syliin :heart:

MaMa ja tytsykkä 5pv
 
Hirveästi tyttöjä syntynyt 14.1.! Voidaan perustaa vaikka oma salaseura tällä määrällä :)

Ja onnea kaikille vauvaantuneille! Meilläkin arki luistaa ainakin toistaiseksi hyvin, tyttö on paljon rauhallisempi kuin isoveljensä. Kaikki on hyvin, vaikka univelkaa onkin (toki öisin tankkaillaan ahkerasti, vaikka unikin maistuu) :heart:

Tuttiritari & tyttö 5vrk
 
Onnea kaikille vauvaantuneille!!! :heart: :heart: :heart: Teitä on niin paljon etten millään muista kaikkia!! =)

Täällä on iskeny sellanen laiskuus päälle ettei oo jaksanu konetta käynnistää koko viikonloppuna, mutta onneks kaikki on vauvaa varten jo valmiina, ainut asia minkä kanssa kamppailen on se laukun pakkaaminen. Ei saa aikaseks sitä kun mun on vaikee ajatella kuinka pitkällä raskaus on jo. Mä en vieläkään osaa sanoa onko suppareita vai ei! :/

Mulla on ollu suoli täynnä pitkään, kahessa lääkärineuvolassa oon saanu siitä kommenttia, ja mä haluisin kyllä sitten sen ruiskeen. Ihanaa että teillä on ollu siitä puhetta koska se on ollu mun mielen päällä niin kauan! :)

Huomenna neuvola, saa nähdä mitä siellä selviää..

Mutta vielä onnea kaikille ja kiitokset kaikista synnytyskertomuksista ja vauvakuvista!! Niitä on mukava lukea ja kuvia ihana katsella. Ehkä se omakin vauva sieltä joskus vielä syntyy!! :D

monna & nappula 38+4
 
Heippa vaan kaikille!
Täällä vielä kärvistellään RV 41+2 ja edelleen suppareita tulee pitkin päivää ja yötä muttei mitään tarpeeksi voimallista! Olo alkaa olemaan jo epätoivoinen ja kun tuota unta ei saa yölläkään alkaa hiukan huolestuttaa miten jaksan synnytyksen ? Täytyy yrittää ottaa uudenlainen asenne kun on tuo yliaikakäynti torstaina puoliltapäivin jos vaikka siltä reisulta saisi jäädä sairaalaan :ashamed:
Toisaalta tämä murehtiminen on aivan järjetöntä kun on päässyt tässä raskaudessa näin pitkälle (ensin povattiin ettei mene RV 32 viikkoa pidemmälle) mutta tässä sitä ollaan :p
Saisi vain nämä päivät jotenkin kulumaan :x Esikko kun on tarhassa ja mies töissä on aikaa ajatella liikaa...jotain tekemistä pitäisi keksiä.
Tsemppiä kaikille muilekkin kärvistelijöille :hug:
 
minea: pispalan neuvolassa käyn.. ja kas sinäkin oot sit tampereelta ja kun tuota aloitussivua tuossa tutkailin niin vissiin oot sit samaa vuosimallia mun kanssa.. kas kun vielä tälleen viime metreillä tämmösiä huomaa.

huoh. väsyttää, meinaa särkee päähän, olo on kun jyrän alle jääneellä, mikä lie vaivaa. Niin ja kumma hinku on suihkuun ja saunaan. Käyn normaalisti joka toinen päivä suihkussa, kun iho tuppaa kuivumaan niin herkästi ettei tiiviimpi tahti oikein käy. Nyt tekisi mieli käydä joka ilta saunassa ja vielä saunottelun lisäksi päivällä suihkussa. Mistä lie johtuu?! Kai se saunassa käynti on sen verta rentouttavaa, että siellä sit kävis mielellään useastikin. Normaalisti saunotaan max kerran viikossa. Mutta kun on kerta oma sauna niin sama kai tuo sit saunoa vaikka päivittäin jos siltä tuntuu.. Tarvii vaan valjastaa tuo mies sit rasvailemaan mua, ettei iho ihan kokonaan kuivahda.

tulia
 
Tulia mulla on kans ihan jyrän alle jäänyt olo. Päätä särkee ja joka paikkaa kolottaa ja on vaan tosi pöllähtänyt ja väsynyt olo vaikka oon nukkunutkin ihan tarpeeksi. Otin jopa panadolin mitä oon yrittänyt välttää mutta ei sekään tunnu auttavan...ehkä onnistuin siirtää tän odottamisesta aiheutuvan turhautumisen fyysiseen muotoon ku päätin, että säästän päänuppiani enkä odota synnytystä enää joka ikinen sekunti!!!! En sitten tiiä kumpi on parempi, se että pää hajoaa vai tämmönen vetämätön kipeä olo...huoh.

Alien 39+6
 
Vauvauutisia täältäkin näin tädin kertomana :)

TeeBird sai oman prinsessansa 14.1.2009 klo 14.09. Tytön mitat olivat 4310g ja 53cm. Yksi tyttö lisää tuohon 14 päivän porukkaan. Äiti ja vauva kotiutuvat vasta nyt keskiviikkona, viikon sairaalassa olon jälkeen. Syy tähän on että pienellä infektio joka seurausta siitä että vettä tihkui useamman päivän ennen kuin vauva syntyi. TeeBird tulee varmaankin kertomaan oman tarinansa jahka kotiutuu.

Nepsus (Onnellinen täti) =)
 
Kiitos Nepsus Teebirdin kuulumisista!! Ja paljon onnea. Hyvä jos pikkuinenkin voi jo paremmin ja pääsevt kotiutumaan :heart: Ja tosiaan, 14.päivän tyttösiä piisaa :)

Uuuh..tänään on kyl ollu jotenkin niin tukala olo. Tuntuu ettei pienellä ole vettä enää paljoakaan eikä taida olla niin pienikään. Masu on tiellä ja oon jopa törmäillyt ovenpieliin pari kertaa :LOL: Maha on yhtä vauvaa vaan ja tosi kiinteä eikä taivu mihinkään. Oon nauttinut tästä masusta ihan hurjan paljon koko raskauden ajan (vaikka välillä on toki vaivojakin ja vastoinkäymisiäkin ollut) mutta tänään haluaisin masusta tosissani eroon. Ja toisaalta taas tiedän että tuun ikävöimäänkin tätä mahaa, vaikeeta tää naisena olo :LOL:

No joka tapauksessa eiköhän me kaikki omat nyyttimme kohta syliin jo saada :heart: Ennemmin tai myöhemmin :)
 
Mimssu82: Juu sovitaan niin että kumpikin tällä viikolla saa oman nyytin kainaloon :hug:
Oon nimittäin vakaasti päätänyt heittäytyä neliraajasätkintään torstaina jos aikovat vielä passittaa kotiin....saattaa olla että iltasanomissa mainitaan :LOL: :LOL:
 
Niiskunen
Onnea kaikille vauvan saaneille. :flower:
Kivoja synnytystarinoita olette kertoneet.
Mulla oli tänään sit viimeinen neuvola käynti.
Paino oli kilon tippunut viime käynnistä ja verenpaine oli tosi alhaalla.
Nyt on tullu siis vaan 8 kiloa. Olin aika mielissään siitä. :)
Vielä olis 3 yötä jäljellä ja sit sais vauvan syliin. Jännittää niin kovasti miten kaikki menee. Tässä olen pakkaillut sairaalakassia valmiiks ja vauvalle kotiintulokassin. Meinaa vaan aivot lyödä jumiin, et mitä sinne kassiin tarvii.
Nyt taidan lähteä laittamaan pojat sänkyihin.
Tsemppiä kaikille kärvistelijöille. Kyllä ne sieltä vielä tulee.
 
Tää kans ilmottautuu räjähtäneisiin ja päätä särkee |O oonki menos just nukkumaan,mut piti tulla kurkkaamaan mitäs tänne ;)

ONNEA paljon taas vauvautuneille!! en muista enää ketä kaikkia oon onnitellut niin paras olla laittamatta nikkejä :ashamed: tasapuolisesti kaikkia onnittelen :) :flower:

alkaa pää olla laho ja ajatus ei kulje...aamulla kävin neuvolassa ja eipä sielä mitään erikoista. keskiviikkona sit jo uudestaan kun nuo verenpaineet on koholla. terkkariki vaan meinas et paras apu olis synnyttäminen,mut nii-i...olishan se juu jos tää vaan haluais tulla :D äh en tiedä mulla on sellanen olo et kyllä täs jaksan viel odottaa...nautin nyt näistä illoista kun saa mennä nukkumaan kaikessa rauhassa heti kun pojatki on saatu yöunille :D eikä tarvi herätä yöllä syöttöpuuhiin....paitsi nuo vessassa ramppaamiset melki ajaa saman asian tän auhean painavan mahan kans ei niin häävi juosta,nousta ja maata :kieh:

Joo mutta nyt pakko mennä nukkumaan et saa tän pääkivun hellittämään!! koitetaan vielä jaksella hetkinen....ja kohta lähetään viimesetki hakemaan vauvaa ;)
:wave:
 
Täytyy todellakin nostaa hattua teille yliajalla meneville. Itse olen ollut ihan hermoraunio jo tässä vaiheessa joten voin vaan kuvitella mikä olisi olo 2 viikon päästä!!!!

Enää nelisen tuntia niin sitten on mun ja tais olla muutaman muunkin LA!!! Ihanaa. Huomista oonkin odottanut kuin kuuta nousevaa. Tiedän, että huomenna ei varmaankaan mitään ihmeellistä tapahdu mutta kyllä on varmaan vähän erilainen olo huomenna kun on se maaginen LA :D hyvä, että sitä osaa iloita pienistä asioista :) Tais muuten olla niin, että vaan 5% vauvoista syntyy laskettuna aikana...no mutta toivossa on hyvä elää.

Nyt tiikerikakun tekoon slurps

Alien
 

Yhteistyössä