TAMMIKUUN TOIVOT tammikuussa

BabyP & Jonna plus kaikki muutkin kypsät tähän tilanteeseen voima :hug:

Tulin vaan kurkkaamaan joko olis joku vauvautunut tullut ilmottelemaan kuulumisia :D

Ei täälä muuta tällä erää...odotus jatkuu ja jatkuu...koko ajan kuulostellaan JOKO tuntus jossain :kieh: Mut ei...huomenna sit kauan odotettu LA ! saas nähä meneekö täs vielä päivä vai pari viikkoa ...hoh ei ajatus kulje....Koittakaahan jaksella masut&mammat :wave:
 
Ei mitään uutta täälläkään!!!
Juu täällä vielä keikutaan RV 41+1 Ihan samassa tilanteessa kuin Jonnakin...Yliaikakontrolli torstaina RV41+5 .Sen verran vähiin on unet jääneet viime viikkoina että olomuoto on lievästi zombimainen. Ajattelin torstaina otaa laukun mukaan ja kieltäytyä lähtemästä kotioppäin :LOL:
Ensi viikolle siis kaikki toivo pahinta vaan pelkään että saan olla ensi viikonlopunkin kotona

:snotty: :snotty: :snotty:
 
heips!!
täällä yks, jonka LA oli ja meni, se olis ollu pe,mut eipä merkkiäkää tulevasta. Meidän esikko syntyi tasan rv 40, toinen 39+3 ja tämä kolmas ties sitten milloin.
Kukahan lie tääl kirjoitteli siitä, et oottelee veden lorahtamista hetkenä minä hyvänsä, samma här,eli mulla myös herkeämättä takaraivossa takoo toive, et jospa nyt ja nyt ja nyt just kohta..... Mun selkä on ollut kyllä jo polteessa kauan,mut kait se on vaan rasituksesta.
Ekan synnytys alkoi kun vedet meni reilu vrk ennen kipeitä suppareita. Toisen kohdalla vesiä ei mennyt, mutta koko päivän supisteli ja sit seuraavana yönä pikkumies syntyi.

ONNITTELUT kaikille vauvansa saaneille, voimia ja jaksamisia meille kaikille!!! :wave:
 
Onnea matkaan Sef!

Mä en taas uskonut olevani täällä edelleen.. Esikoinen syntyi näillä viikoilla ja mä olin niin varma et tämä kakkonenkin tulee, kun on asemissaankin ollut jo monta viikkoa... Kaipa mun sisällä on sit niin hyvä olla :LOL: . Mä oon jo kaks kertaa ehtinyt jääkaapinkin täyttää, et jos lähtö tulee, mut jälleen kerran pitäs kauppaan mennä täytettä hakemaan, kun kumma juttu että se tyhjeneekin mitä enempi päiviä kuluu :D .

Mä tein sit myös eilen dallaspullia tai siis mies teki esikon kanssa ja mä herkuttelin :p . Nyt sit tänään vaan keittoa, että huomenna en pyörry neuvolan vaa'alle.

Kellään toimivia vinkkejä miten opetella luistelemaan? Esikoinen sai synttärilahjaksi luistimet ja hinku oppia taito on kova...

Nyt hyppimään rappusiin

Amino tasan 41
 
heippa! Tulin vain pikaiseen kertomaan, että meidän pikku prinsessa syntyi päivystysn sektiolla 14.1 .2009. Neidn mitat 4395g ja 52cm. klo 23.42.

Synnytys ei varmaan parhaimmasta päästä, ensin supistuksia sitten pysähtynyt synnytys, ja sitten sektioon, tulen kertomaan tarkemmin kun jaksan.

Emmy perheineen.
 
emmy83 Onnea, vihdoin sait nyytin syliin :heart:

sef tsemppiä matkaan! Minäkin haluan jo jotain tapahtuvan! Tosin varmaan menee tämäkin raskaus yliaikaiseksi :headwall: Ei auta ässät ainakaan mulla.

Tympii koko olotila, laittelen just neidin vaatteita huutonettiin myyntiin ja sitten jos edistyisi lenkkeilemään.
Mulla on siis keskiviikkona se äippäpoli aika, no tuskinpa ne muuta tekee kun käyrän ottaavat ja tsekkaavat vauvan koon, ja tiedossahan on, että pieni kirppu sieltä on tulossa, joten tuskin edes käynnistelevät ennenkun 42 viikkoa täynnä, ja tuo 42 viikkoa tulee täyteen juuri kuopuksen synttäripäivänä 4.2. On se kumma miten mulla ei vaan käynnisty nuo synnytykset, joku valuvika ilmeisesti.....



:wave:
 
Tuttiritari, Tuulia78 ja MaMa74 Suuret, suuret onnittelut tyttöjen syntymien johdosta!! :heart: :heart: :heart: Kiitos myös teille ihanista synnytyskertomuksista!! Ihana luettava! =)

Tuizu ja Kesää odotellessa Kiitos myös teille synnytyskertomuksista! =)

emmy83 Onnea tytön syntymän johdosta!! :heart: :flower:

Sef Tsemppiä vauvanhakumatkalle!! :wave: =) :heart:

BabyP Olisikohan sinun vuoro seuraavaksi?! ;) Sinulla noita viikkoja tosiaan riittää, mutta onneksi huomenna jo tapahtuu jotain... Toivottavasti synnytys lähtee hyvin käyntiin! :heart:

Kumikaneli Minulla on pari kertaa ollut proteinit plussalla, mutta se on johtunut ihan valkovuodosta/hiivatulehduksesta... eli ei se aina tarkoita että olisi tulossa raskausmyrkytys...

Peräruiskeesta on ollut puhe... Minun käsittääkseni se toimii yleensä vaan silloin jos ks on jo kypsä... ja siinä vaiheessä se ilmeisesti voi aiheuttaa myös syöksysynnytyksen... eli vissiin kannattaa miettiä kaksi kertaa ennenkuin sitä käyttää...

ON: Omat synttärit tuli ja meni, ja en saanut vauvaa synttärilahjaksi ;) :whistle: Suppareita en sen kummemin tunne ja olo muutenkin ihan hyvä... eli ei muuta kun odotellaan... ;) Flunssakin on kohta kokonaan ohi... =)

Hyvää päivänjatkoa teille!!

:heart: Enkelitytön äiti ja Toive 38+4 :heart:
 
Heipsan kaikille!

Meille syntyi pieni poika to 15.01.09 klo 8.44. Painoa oli 3350g, pituutta 50cm ja pipo 34cm. Synnytys kesti 5h35min ja oli tosi nopea. Avautumisvaihde tapahtui vauhdilla. Oli helpompi synnytys kuin eka kerta. :) Viikkoja oli 39+2. Esikoinen syntyi viikolla 39+1. Itselleni ei tullut mitään. Ei tikkejä yms. Vessassakin pystyin käymään heti synnytyksen jälkeen aivan normaalisti.
Esikoinen on aivan ihmeissään uudesta veljestään. Ei vielä ymmärrä mikä vauva on. Onhan hän itsekin niin pieni vielä vasta 11 kuukautta. Mutta nyt pitää mennä. Pienokainen haluaa ruokaa.. :)

Onnea kaikille vauvaantuneille ja jaksuja nyytin odottajille!!

 
Onnea vauvanhakuun Sef ja myös jo vauvaantuneille!

Täällä edelleen samat tuntemukset kuin aikaisemminkin, eli ei mitään :LOL: eipä oo kovin hauskaa. Mietin juuri, että jos tää menee OIKEESTI sen 2 viikkoa yliaikaseks niin siinä vaiheessa pää on jo niin hajalla, että en tiiä mitä siitä tulee. En ois koskaan arvannut, että tää odottamisen loppupuoli voi olla näinkin rankkaa henkisesti. Jos vaan osais olla odottamatta mut eihän sellasta voi ees vaatia iteltä kun on ensimmäinen lapsi tulossa ja kaikki on niin uutta ja jännää..BLAAAAAAAAAAAH. Pitäis keksiä itelle joku projekti joka kestää seuraavat kaks viikkoa, että vähän niinku unohtais tän odottamisen :D mikäköhän se sit ois...

Nyt jotain aamupalaa :p
 
Onnea Vauva09 ja Emmy83 nyyteistä. Emmyllä oli varmasti tuskainen synnytys, mutta toivottavasti vauva voi hyvin ja sinäkin toivon mukaan paranemaan päin. Positiivinen asia rankassakin synnytyskokemuksessa on se, että se on sitte kerralla ohi... jos yhtään lohduttaa.
Voi ei, että se peräruiske on sitten niin tehokas että on syöksysynnytyksen vaara ?! Heräsin juuri päikkäreiltä, söin appelsiini-suklaajäätelöä ja ajattelin mennä kokeilemaan sitä Microlaxia... mut en mä tiedä uskallanko sitte... meiltä ei oo synnärille ku kaks kilometriä, mut mulle pitää ehtiä laittaan antibioottitippa suoneen ku ekassa synnytyksessä oli streptokokki positiivinen. En kyllä uskaltais ottaa sen suhteen riskejä.. ehkä en uskallakaan... sitten täytyy jaksaa vaan odottaa tiistaihin ja käynnistykseen... on mulla jotain suppareita tuossa ollut, mut kovin pieniä, eikä lainkaan säännöllisiä. Ja tuntuu et ne on vaan silloin kun mä nukun eli ei ne sit oo vielä ihan kunnollisia.

Jonna ja Papu 41+3
 
Onnea Emmy ja Vauva09 pikkuisista!

"Ei ole kooltansa suuri
tuo pikkuinen
Mutta aikaan sai muutoksen
melkoisen.
Toi elämään mukanaan
valoisan lisän:
teki toisesta äidin ja
toisesta isän."


EIpä täällä juurikaan mitään tuntemuksia, joten kirjoittelen täällä varmaan vielä helmikuussakin, tosin eipä noita viikkoja kyllä vielä niin paljon ole, mutta silti tuskastuttaa. Ainoastaa nuo liitoskivut kovasti välillä haittaa tätä sohvaperunan elämää. Mieskin heitti tossa juuri kassin sängylle, että pakkaappas nyt se sairaalakassi, kun hän ei sitten löydä mitään kuitenkaan kun tarvitsisi. Ja se on kyllä totta, välillä ärsyttää suunnattomasti kun tekee vaikka pitsaa ja kysyy että missä meillä on tonnikalat, siellä missä ne on aina ollut siinä keskimmäisssä laatikossa, sitten voi avata sen laatikon ja tuijottaa sinne, mutta mitään ei ikinä löydä ennen kuin menen tavarat hänelle etsimään. :kieh:

No aloin pakkaamaan, mutta kun en tiedä mitä sinne laitan, siellä on jo imetysliivit ja hammasharja... No jos noi pikkuiset tavarat ois helpommat, niin jatkankin niistä.

JiiMi & Jantteri 38+6
 
Mä sain jonkun ihme piristysruiskeen jostain ja siivosin koko kämpän ja lähdin piiiiitkälle lenkille koiran kanssa! huh huh. Nyt ois semmonen olo, että jotain pitäis vielä tehä..ehkäpä vois jossain välissä syödäkin :D mut mieletön drive päällä! Tämmönen olo ku ois joka pv niin ei paljoa ehtis oottamaan vauvan syntymää!

Seuraavaan kertaan :wave:
 
Onnea kaikille vauvan saaneille! :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja Enkelitytön äiti:
Peräruiskeesta on ollut puhe... Minun käsittääkseni se toimii yleensä vaan silloin jos ks on jo kypsä... ja siinä vaiheessä se ilmeisesti voi aiheuttaa myös syöksysynnytyksen... eli vissiin kannattaa miettiä kaksi kertaa ennenkuin sitä käyttää...
Mua oltiin kolmosen kanssa laittamassa kotiin, mut sit päätettiinkin et osastolle odotteleen synnytyksen käynnistymistä. Peräruiske kuitenkiin annettiin siinä tutkimushuoneessa missä käyrääkin otetaan ennen saliin menoa. Pöntöllä sit alkoikin kauheet supparit ja tuli heti tosi tiheästi. Tuo syöksysynnytys voi pitääkin paikkaansa. Mulla vaan synnytys jämähti 7 senttiin jolloin piti puhkaista kalvot. (tämä siis edellisessä synnytyksessä ei tässä viimeisimmässä)

Johjo & poitsu 10 vrk
 
Moikka!

Meille syntyi (tietysti perheelle Maailman Suloisin=) ) poikavauva tiistaina 13.1. Vauva painoi syntyessään 3250g ja pituus 49 senttiä. Voimme hyvin. Synnytys oli kipujen suhteen kuin hauhuelokuvasta selkävaivan takia ja koska epiduraali viipyi eikä ehtinyt juuri vaikuttaa kuin 15 minuuttia 6 tunnin synnytyksestä. Lopputulos oli sitäkin rakkaampi. Ja vauvalle synnytys oli sopivan tehokas ja happea sai tarpeeksi ym. koko synnytyksen ajan.

Kun sen epiduraalin lopussa sain selkäkivut häipyi tyystin mutta 15 minuutin helpotus johti sitten ponnistamiseen... ponnistus about 15 min tuntui helpottavalta viimeisimpien kipuje´n jälkeen....

Esikoisen kanssa arki on alkanut kivasti, mutta rankkaa olisi itsekseeen, onneksi on mies tukena... esim. imetys onnistuu ainoastaan makuulla.

Onneksi vauva on nyt turvallisesti kotona ja vaikka synnytys oli kauhean kiivulias ei jäänyt traumoja.
 
juu jos vähän synnytys tarinaa rukstaisi. Tää ei sitten ole välttämättä kaunein tarina...
Eli 1ti-ke välisenä yönä lurahti jotain housuun, vaaleanpunaista. Soitin jorviin ja siis supistuksia odottamaan, kahdeksalta aamulla mentiin sinne. Ja nuori kätilö otti vastaan ja oltiin 30min käyrällä ja no lapsivesi ei ollutkaan lapsivettä vaan valkovuotoa ja paikat oli viel pehmeät, mutta kiinni. siis kotiin supistuksia odottamaan. no yhdentoista aikaa soitin itkien, että joko saa tulla. no mentiin ja tutkittiin ja paikat viel samat, mutta kun kivut kovat niin saatiin jäädä. Saatiin huone, jossa pari sänky ja muut tykötarpeet. siellä sain piikin käteen ja suihkussa helpotin supistuksia. kolmen aikaa meni lapsivesi ja siitä mentiin saliin.Siellä epiduraali, joka on ihana keksintö, kivut hävisi siitä samantien, no sitten olikin jo 2cm auki. Parin tunnin kuluttua 7cm. silloin kello oli 19 ja no tunti odotettiin ja paikat samat 7cm ja toinen tunti ja samat 7cm, lääkäri kävi jossain vaiheessa tutkimassa ja totesi, että tulee päälaki edellä. no 21, sitten päätös, että sektioon. Mä voin siinä vaiheessa tosi pahoin, oksensin siinä kerran. Ja tietty menin ihan kamalaan paniikkiin, kun tuli sektio ilmoitus, yhtäkkiä paikalla 2 lääkäriä, 4 kätilöä yms. No siinä kerettiin onneksi kätilön ja miehen kanssa keskustella ja rauhoitella mua varmaan parisen tuntia, että kiirus ei ollut. ja leikkuriin mentiin varmaan 23 ja tosiaan iso neiti tuli ulos 23.42. tuosta sektiosta en osaa kovasti kertoa, en vielä saanut synnytystarinaa. Mutta ihan normaalisektio se oli.
hieman rankka kokemus, mutta lopputuloksena aivan suloinen neitonen. hieman pitää varmaan käydä läpi tuota, mutta loppu hyvin kaikki hyvin.
 
Onnea teille lapsen jo saaneille! Olin käynnistys-yrityksessä viisi päivää ja kyllästyin lopulta hommaan. Ei näköjään ne tabletit saa ihmeitä aikaan, ellei ole vauvalla vielä aikomusta maailmaan tulla. Tulin tänään kotiin odottelemaan oikeita supistuksia. Tabuilla vain hirveät kivut, eikä mitään tulosta. Kanava toki 3 senttiä auki. Ollut jo jonkin aikaa. Eli viikon päästä uusi yritys, ellei ennemmin luomuna. Ei viitsinyt olla viittä päivää kauempaa siksikään, kun hoitsut muisti sanoa vuorojen alussa, jotta vieläkö olet täällä. Et sellaista!
 
Suloinen tyttömme syntyi RV 40+4, 14.01.2009 klo 12.04 :heart:
Paino 3400g ja pituus 49cm, päänympärys 34cm. Voin tulla kertomaan synnytystarinaa myöhemmin, jos on innokkaita lukijoita. Nyt ei jaksa, kun tänään kotiuduttiin sairaalasta.
Terv. onnellinen Ruusu23 ja Rokkitukka (kuva profiilissa)
 
Haidi Onnea sinulle poikavauvan syntymän johdosta!! :heart: :flower:

Emmy Kiitos sinulle synnytyskertomuksesta! Rankka kokemus sinulla, mutta onneksi kaikki meni hyvin ja lopputuos ihana pikkunen!! :heart:

Ruusu Onnea tytön syntymän johdosta!! :heart: :flower:
 

Yhteistyössä