TAMMIKUUN TOIVOT tammikuussa

Kiitos kaikille joka on jaksannut selitää niitä supistuskipuja!! =) Auttaa minua määrittelemään omia! :D Eli minulla supitukset ei ole ainakaan tuntenut yhtään vielä selkäpuolella, menkkakipuja toki on ja kovettumia, mutta ei kipeitä suppareita vielä... eli niitä odotellaan!! :LOL:

Tuizu Ihana pikkunen sinulla!! :heart:

Lilli Tervetuloa mukaan!!

Joo, täälläkin ollaan kovaa hikkaamaan, toki myös pikkasen vähentynyt, nykyään.

:wave: :wave:
 
Lauantai 10.01.2009

klo 04:00 kävin vessassa pisulla ja kävin takaisin sänkyyn. Taisi kuulua pikku poksahdus ja alkoi selvästi jotain vetisempää valua. Säntäsin takaisin vessaan ja sitten kunnolla lorahti ja valui valtoimenaan suihkun lattialle lapsivedet. Soitin Jorviin ja sanoivat kun ei ole suppareita ei tarvi tulla 12 tuntiin!! Mutta sitten tunti siitä klo. 5 alkoi tulla suppareita n. 15 min välein. Jossain vaiheessa ne tuli 10 min välein ja soitin jorviin. Sanoivat että ei ole vieläkään sinne asiaa.Yritä nukkua ja syödä!!! Tosiaan siinä vaiheessa ei tullut uni kysymykseenkään!!Annoin miehenkin vielä nukkua koska ajattelin siitä olevan enemmän
hyötyä pirteenä kuin väsyneenä. Kävin suihkussa pariin otteeseen. 9.00 mä herätin miehenkin ja se oli ryntäämässä jo autoon ja rauhoittelin että ei ole kiire! Kolmannen kerran menin suihkuun mutta jossain vaiheessa lämmin vesi loppui! Sitten supparit
tuli 5 min välein ja jorvissa sanottiin että ei vieläkään kannata tulla jos kestää kotona. 11 jälkeen sanoin että nyt kyllä lähdetään, supistukset vaan voimistui ja tiesin että epiduraalin saamiseen menee vielä kauan, eli nyt autolle!!Autossa ne tulikin jo 3 min välein.
Sairaalassa laitettiin käyrille ja kohdunsuu oli 3cm auki. Lähdettiin synnytyssaliin 12 jälkeen ja epiduraalin sain n. 13. Se oli aivan mahtavaa!!!Sain vielä parin kolmen tunnin päästä lisää puudutetta. !7 aikoihin sain alkaa pikkuhiljaa kokeilla eri asentoja jossa vauva laskeutuisi vielä enemmän. Istuin rosteripytyllä ja siinä yritin pikku hiljaa ponnistella. 18 aikoihin sain luvan ponnistaa ja siinä sitten ähistiin 50 min ja aivan ihana hetki koitti!!!klo 18.53 Sain vauvan syliin ja aloin vaan itkeä. Se tunne on niin mahtava. Mieskin siinä vollotti, se oli niin kaunista!! Poika oli kääntänyt päätään loppuvaiheessa jotenkin hassusti että siksi kesti niin kauan ponnistaa, olisi kestänyt kuulemma vähemmän aikaa. Pojan pää olikin hassusti muovautunut, mutta se on onneksi nyt palautunut!!
Istukka ei meinannut syntyä, jouduttiin laittaa pyllyyn jotain jotka saa aikaan supistuksia, tunnin siinä sitten synnytin vielä istukkaa mutta se ei tuntunut miltää kun tuli ulos. Toisen tunnin ne kursi välilihaa kiinni....
22 päästiin osastolle ja 13.1 päästiin kotiin.

Siinä nyt jotain synnytyksestä. Minun mielestä oli yllättävän helppo! Ponnistusvaihe oli rankin!

Arki alkaa pikkuhiljaa sujua, tuo poika on vaan niin ihana!!

Tsemppiä vielä viimeisten odotukseen!!


:heart: Tuizu
 
onnittelut niiskis, sabe ja arabia vauvoista :flower:

lilli70 tervetuloa joukkoomme

chamorpris samassa paikassa synnytät ku mäki synnytin.

innolla tuun aina tänne kuulumisia lukeen, ku koneelle vaan kerkeen. pitäis tästä lähtee koiran kans lenkille. pitkälle lenkille en kyllä mene, ku tuola ulkona on niin pirun kylmä. ukko hoitaa meijän lappiksen lenkittämiset ja mä hoidan ton meidän koiravanhuksen lenkittämiset. nyt ei vaan yhtää inspais lähtee käpötteleen, mut pakkohan se tästä vissiin on lähtee.
 
ONNEA uusille vauvan saaneille!!!!!!!!!! :flower: :heart:

Kipeistä suppareista mä voisin kans kysyä mitä ne on,jos en ois ennen synnyttäny :D mulla kun ei tunnu kyl mitään kipua...mahan kovettumisia tulee ja sellasta hyvin pientä ahistavaa tunnetta.joskus voi hiukan jomottaa alaselkään tai tonne alakertaan mut ei kyllä puhettakaan mistään kivusta! niitä kipeitä ja painon tunteisia suppareita odotellessa....
Mulla on kummallaki edelliskertana tullu supistukset ne kunnon siis sit vasta ku synnytys alkanu ja ne tuntuu kauheelta paineen tunteelta peräpäässä ja alamahassa....ja on haaroväli kipeä... mut en muista kaippa ne sit taas erottaa ku rupee tuntumaan et tuolta joku jyrää ulos :LOL:

Mua alkoi pelottamaan et mitäs jos meneeki vedet :eek: ei oo kummastakaa ennen menny nii hieman pelottaa et jos ny meniski nii sit voi tulla kiire! mulla on nii äkkiä synnytys edennyt sen jälkee ku on kalvot puhkastu et jos ne itestää puhkee niin iiiiikkkkssss! matkaa kumminki tunnin verran sairaalaan....no luotan et tää alkaa suppareilla niiku edelliset ;) tai joka tapauksessa kyllä mä sinne synnärille ehdin ja pääsen....toivottavasti!

tuizun vauva ihana :heart: ja synnytys kuulosti helpolta :)

Kiva nähä vauvoja ja kuulla teidän synnytyksiä....oih kunpa tästä pian itekkin pääsis !!
 
niin ja Lillille piti sanoa TERVETULOA mukaan :wave:

ajatus harhailee kans kaiken aikaa...monta asiaa on aina kommentoitavaa,mut sit kirjotusvaiheessa unohtuu ainaki puolet. höh...lahopää täs rupee olemaan. muuta ei enää mietikkään ku koska saa lähteä ja koska tää syntyy :D

musta on nii hassua ajatella että mahassa on jo ihan valmis vauva :eek: hiukset ja kaikki...ei osaa yhtään kuvitella et vauva joka syntynyt niin oli hetki sit mahassa :heart: se on kyl hassu tunne ku näkee pikkusen. sillä kai mä täs nytki mietin miten uskomatonta tässä on nyt miettiä koska tää syntyy ja hassua että se on jo ihan valmis oikea vauva...kohta se onki pois mahasta :heart: on tää ihmeellistä!
 
Yksikätinen lyhyt kertomus (vauva sylissä):
Vedet meni heti keskiyön jälkeen ma-ti -välisenä yönä, mutta suppareita jäin turhaan odottelemaan... Lähdettiin aamulla sairaalaan, jossa todettiin, että vasta ke-aamuna käynnistetään, siihen asti odotellaan osastolla josko synnytys käynnistyisi itsekseen.

Eihän niitä suppareita tullut kuin 10-20min välein, joten ke-aamuna klo 10 pintaan pääsin saliin. Loputkin kalvot puhkaistiin (olin auki 3cm), mutta vasta oksitosiinitippa toisella annostuksella sai kunnon supparit käyntiin. Klo 13.30 alkoi siis synnytys virallisesti.

Jaksoin noin 5cm asti ilokaasulla, mutta nuo oksitosiinin tuottamat supparit oli niin kipeitä, että oli pakko pyytää epiduraali (tai mies pyysi, mä vedin ilokaasua ;)), jonka sain klo 16 paikkeilla. Eipä siitä taivas auennut, sillä selkä- ja mahakipujen kadotessa tyttö päätti porautua lähtöasemiin, ja alkoi hirveä paine haaroissa. Olinkin pian jo 7cm auki, ja sitten klo 17.53 olin niin auki, että alkoi virallinen ponnistusvaihe (noin klo 17.30 aloin "harjoitella").

Ponnistaminen oli ihan kamalaa, teki mieli vaan kuolla pois. Kyllä se kuulemma koko ajan edistyi, mutta itsestä tuntui, että tein turhaa työtä. Olin kontillani säkkituolin päällä lähes loppuun saakka, sitten puoli-istuvassa siitä asti, kun pää tuntui/näkyi. Loppurutistus sujui hienosti, ja klo 18.31 oli tyttö maailmassa! Repesin Y-kirjaimen muotoisesti ihan vähän, parilla tikillä selvittiin. Istukka tuli yhdellä ponnistuksella.

Tyttö painoi 3780g ja oli 51cm pitkä, py 35cm. Siinä sitten ihmeteltiin tulokasta ja vannoin, etten ihan heti synnytä alakautta uudestaan :D

Tänään tultiin kotiin, kun oli vajaat 2vrk ikää tytöllä. Tyttö on terve, rauhallinen, syö hyvin, nukkuu hyvin, katselee ja kuuntelee tarkasti hereillä ollessaan. On aika voittajafiilis, kun kaikki meni hyvin!

Tuttiritari & tyttö 2vrk (syntyi siis lopulta 40+6, vedet meni 40+5)
 
Onnea vauvan saaneille :flower:

Tervetuloa uusille



Olo on jo niin tympiintynyt ettei oikein jaksa mitään.. Tänään on ollut selkäpolttoja tasasin väliajoin (aika harvalti vielä ja laimeita) mut etenemään rupee.. Viime yönä tuli pari supistusta joihin heräsin. Ja tänäänkin on kyllä selkäpolttojen lisäksi supistellut ihan normistikin. Jospa se lapsukainen sieltä rupeais tulemaan pikku hiljaa

Eilen oli nla:
kuulumisia

rv 38
paino 69,9 (+300g edel. kerrasta)
rr 114/77
pissat puhtaat
hb 102 ( ei ollut noussut vielä edellisestä kerrasta)
sf 35
tarjonta rt
ss 140 ja liikkeitä antoi terkallekin :D

Eilen oli samalla poitsun 1v nla ja ensi kerralla pitää käyttää esikoinen samalla nla:s ja silloin tarttee ottaa molemmat poitsut mukaan... Siitä tuleekin taas rentouttava reissu.

matsu83 + asukki
 
Uusille synnyttäneille hirveän lämpöisät onnittelut!!! Ja kiitokset taas söpöistä vauvakuvista ja synnytyskertomuksista!

Olivia: Kiitokset tsemppauksesta, sitä tarvitaan! =) Mua mietityttää kivunlievitykset myös (oon nimittäin kuullut, että joillakin on esim. epiduraali ollut aivan hyödytön liian aikaisin/liian myöhään laitettuna), mutta toivottavasti saan kipujeni kanssa jotenkin vauvan turvallisesti maailmaan. :heart: Toisaalta sun kommentit vähän rauhoitti, kun myöskin olit ensikertalaisena liikenteessä. Ja niinhän ne "viisaammat" sanoo, että jokainen synnytys on erilainen, eikä sen kulkua tms. voi mitenkään ennakoida. Siksipä yritänkin olla panikoimatta näin etukäteen, vaikka välillä se on aika haastavaakin... :ashamed: Mutta kai se on aivan luonnollistakin tässä vaiheessa; luonto "valmistelee" tulevaan koitokseen ja kaikkeen siihen rakkauden ja vastuun määrään.

Hoitoapua on meillä tiedossa ihananpaljon, sillä meidän molempien vanhemmat asuu lähellä (toiset samassa kaupungissa, toiset alle tunnin ajomatkan päässä ) ja kummankin sisaruksia asuu myös lähellä (ja kaikki odottaa innolla meidän vauvan syntymää ja kyselevät, että saavathan sitten olla kaverina hoitamassa... :D ).

Kunnon kipeistä suppareista ei ole oikein täälläkään tietoa, siksipä onkin aivan mielenkiintoista lueskella täältä kokeneempien kommentteja niistä. Mulla myös aina välillä sellaista tosi menkkamaista juilintaa alaselässä, mahtaneeko olla jonkin sortin supisteluja (enteilyä ) ?!

Eilinen lenkki (hidas löntystäminen ympäri katuja... :whistle: ) ei tuottanut muutamaa supistusta enempää merkkejä käynnistymisestä synnytyksen suhteen.. Samoin tämän päivän kova shoppailu tyttökavereiden kanssa; välillä supisteli jo kivasti, mutta annas olla kun kahville istahdit niin heti loppui kuin seinään... :headwall:

Nyt taidan kömpiä ihanasti heiluvan masuni kanssa miehen viereen nukkumaan, kyllähän tuo jo väsyttää! |O ...ja kun et ikinä voi tietää milloin tulee laitokselle lähtö, joten nyt sänkyä kohden! :wave:

- Sirpula ja Masukaveri rv 40+0 (vielä hetken) :heart: - TÄNÄÄN ON LA!!! =)
 
Meidän nti sitten vihdoin ja viimein malttoi syntyä,13.1.,vko:t 41+1 =)
Jorvin kätilön kehoituksesta otin ma:na peräruiskeen 20.00.
Suoli tyhjeni 22.00 ja 00.00 alaselkä rupes tuntumaan puutuneelta tai väsyneeltä,miten sen nyt parhaiten kuvailis.
Jäin itse sohvalle makailemaan,Juha meni nukkumaan.

01.00 havahduin kiristävään tunteeseen alavatsalla.
Parin supistuksen verran ihmettelin,että mitäs nää,kunnes niihin tuli kipuakin.
Niin se vain synnytys yllätti konkarin :LOL:
Supistuksia rupes tulemaan 1,5 min. välein,kesto n. 1 min.
Käveleskelin ympäri olkkaria ja keittiötä ja pahimman huipun kohdalla nojailin takkaan ja huohottelin.

02.00 soitin Jorviin,että pitäsköhän tulla jo,ajomatkaakin kuiteskin 0,5 tuntia.
Kätiö sanoi,että jos olen siinä kunnossa,että kyselen,pitäskö tulla,niin ei vielä kannata kiirehtiä.

Aika pian puhelun jälkeen rupes supparit koventumaan niin,että uloshengitettäessä piti jo ruveta ääneen inisemään.
Ja Juhan kuorsaus vain kuului makuuhuoneesta :LOL:

Sitten tuntui jotain lorahtavan.
Menin äkkiä vessaan ja kun riisuin housut,näin verta...
Sydän hyppäs kurkkuun ja soitin taas Jorviin.
Joka supistuksella verta tuli aina vain lisää,oikein lorisemalla.
Lähes tulkoon itkin kätilölle,että nytkö istukka lähti irtoamaan?
Kätilö pyysi kuvailemaan vuodon ulkonäköä ja tuoksua ja sanoi sen johtuvan kohdunsuun avautumísesta ja että nyt voi jo tulla.

Herättelin Juhan ja lähdettiin.
Istuin etupenkillä toisella kankullani ja joka supistuksella runnoin Juhan käsivartta.
Luojalle kiitos se on noinkin iso mies :LOL:
Oli nääs pinta-alaa :LOL:

Lähdettin Jorviin siis 2.30.
10 min. ajon päästä pyysin Juhaa painamaan kaasua.
Eihän ne supparit sinänsä kestämättömiä olleet mutta kun niitä tuli niin usein,niin teki mieli saada levätä.

Kurvattiin synn.osaston ovien eteen ja normaalisti se matka autolta niille oville veisi vain n. 15 askelta mutta mulla sinä aikana tuli 3 supparia!!
Huohotin jo aika kovaan tahtiin ja roikuin kirjaimellisesti Juhassa :D
2 kätilöä tuli sillä välin tupakalle ja sanoivat myöhemmin pvä:llä,että epäilivät,etten ehdi saliin.

Ilmoittautumisluukulla otettiin vain nimi ja suoraan käyrille.
Kätilö huomaskin kohdunsuun olevan auki jo 7 cm,joten ei mitään käyriä vaan saliin.

Suorastaan hyökkäsin ilokaasun kimppuun ja kätilön piti välillä toppuutella kaasun henkäilyä,koska puhekin rupes sammaltamaan :LOL:

Lääkäri tuli laittamaan spinaalin 04.00 ja aah sitä rauhaisaa tunnetta,mikä koko alakroppaan valui puudutteen myötä ;)
Kätilö neuvoi Juhaa soittamaan kellolla,kun ponnistusvaihe alkaa.

Ekan ponnistustarpeen tunsin jo 4.30 mutta odottelin pari supistusta ennen kuin käskin Juhan soittaa kelloa.

Ponnistusvaihe kesti 13 min ja syntymäaika siis 5.48.

Neidillä oli jo kova kiire maailmaan,sillä aloitteli hengitystä jo siinä vaiheessa,kun pää vasta oli ulkona :LOL:

Äidin oma hätähousu :heart:

Mistään en edes revennyt.

Kahdeksaan asti oltiin salissa,koska aamuvuoro sitten siirsi osastolle.
Siinä sitten tapettiin aikaa sairaalan ihqua aamupalaa syöden,kuvaviestejä sukulaisille lähetellen ja kuunnellen,miten naapurisalien kellot soi merkiksi loppurutistuksen alkamisesta :D

Hipsin sitten osastolle omin jaloin ja kun päästiin sängylle,Juha oikaisi ittensä mun viereen...ja NUKAHTI...tyttö tuhisi toisella puolella.
Entäs minä?
Luin IltaSanomia :LOL:
Pari lastenhoitajaa kävi naureskelemassa Juhan ja tytön tuhinaa,että "siinä ne pahiten synnytyksestä rasittuneimmat on" :LOL:

Kotiin päästiin jo keskiviikkona iltapvä:llä :D
 
Aamuöitä!

En oo viel päässy sänkyyn, jospa sitä kohta :D

Mmamaa: Mulla sama pelko perseessä et jos vedet nyt meneekin ekaks... En nimittäin ehdi sit enää sairaalaan!! Meidän suvun naisilla on ollu sitä vikaa kans et synnytys etenee vauhdilla vesien menon jälkeen, ja mulla ihan sama homma! Kätilöt ja lääkärit on paljon sitä ihmetelly kun pelkopolilla on ravattu et miten niin nopsaa on vauvat syntyny.
Puhkomalla ne on aiemmilla kerroilla rikki saatu niin luotan nytkin siihen ettei ne itekseen mee...

Arabia, Sabe ja Tuulia paljon onnea tytöistä :heart: :flower: Alkoihan ne neiditkin sit ulostautumaan, viime päivinä ei ole tainnu kun yksi poika syntyä :D

Tuizu, ihana kuva pikku-miehestä :heart:

Kiva oli myös lukea synnytys tarinoita! Ei niitä malta olla lukematta :D

Lilli70 tervetuloa mukaan kirjottelemaan! Mukaan mahtuu aina!

Tänään huomasin et alkaa tuo maha olemaan melko tiellä jo liikkuessa... Silti on hirmu ristiriitaisia tunteita mahaa kohtaan, toisaalta haluttaa päästä siit eroon jotta vois liikkua normaalisti, toisaalta tuntuu et menetän sen liian nopsaa!! Hullua...

Vauvaa odotellaan jo ihan malttamattomina! Siskoni on ihana kun tuntuu et hänellä se odottaminen on tukalampaa kun meillä :LOL:

Hikkaa neidillä on edelleen joka pvä, yleensä kahdesti illan aikana!

Vaan ei kai se auta kun alkaa nukkuu... Mieskin tulee kohta töistä (kohta ja kohta, n.klo 6) Saa nähdä heräänkö nyt siihen kun se tulee niinkun yleensä teen...
Nyt vain väsyttää jo niin että meinaa silmissä sumeta :LOL:

Mrs O & Nti Eelis 38+0
 
Huomenta ja onnea uusille ihanille vauvoille ja äideille!

Tuizu olipa ihana kuva, pikkumies näyttää niin oloonsa tyytyväiseltä!
Tuulia toihan on kamalaa, että noin tiuhaan supistelee ja vaan käsketään olemaan kotona ja vielä verenkin koostumusta pitää ryhtyä analysoimaan! Jahas pitääköhän sitten tiukan paikan tullen vähän kaunistella kirjanpitoa, että saa edes luvan lähteä liikkeelle? Meillä ei ole kovin pitkä matka Naikkarille, mutta jos vaikka ruuhka-aikaan sattuu, niin EN halua miettiä, että ehtiikö tässä vai ei.
Mmamaa Valmis Vauva joo, samaa mäkin täällä ihmettelen... :heart:

Onko vaan sattumaa, kun vedet näyttää menneen useilla hallitusti kotona ja yöllä? Vähän hirvittää, jos oonkin liikenteessä päivällä ja sitten pitää alkaa miettimään, että mennäkö kodin kautta vai miten äkkiä pitää toimia. En halua aiheuttaa vedenpaisumusta stokkalla =) vai käykö niin vaan telkkarissa? Tässä pinossa ei oo kukaan tainnut lorista katuviemäriin?

Suppareista: piiiitkiä ovat, eikä sananmukaisesti supista ollenkaan. Menkkakipujen tapaisilla mennään täälläkin. Ehkä sitä tosipaikan tullen tietää sitten, niinkun kaikki tolkuttaa

Mä tykkään mahastani kovasti. On niin kätsää, kun vauva kulkee koko ajan mukana ja sieltä viestittää, että kaikki hyvin. Eikä yhtään kiukuttele :heart: On myös ihanaa olla reteesti pyöreä, vaikka mulla on joku ihmerefleksi aina vetää mahaa sisään julkisella paikalla - ei oo mitään näkyvää vaikutusta, mutta silti yllätän itseni tekemästä näin!

Lilli 38+5
 
Paljon Onnea vauvautuneille!! Saisi vain tämän oman masuasukin vuokrasopimuksen jo irtisanottua :snotty: rv41+0 ja vielä viihtyy yksiössään!! Perjantaina neuvolassa paineet koholla mutta ei mikään ihme kun ei viime viikkona ole tullut paljon nukuttua! Se vain ihmetyttää että enää ei neuvolaan varattua aikaa vaan olen NKL:N varassa. Sydänääniä voi kuulemma neuvolaan mennä kuuntelemaan...ensi viikon torstaita tässä vissiin odotellään jolloin on se yliaikaiskontrolli.
Supistuksista ,niistä oikeista on ollut juttua. itse vertaisin oikeaa supistuskipua iskias typpiseen "hermo säväriin" varmasti pysäyttää paikalleen hetkeksi! Niitä nyt täällä toivotaan :|
 
Tuulialle tosi paljon onnea tytön syntymän johdosta! =) Aika vauhdikkaastipa siellä neiti halusi maailmaan tulla... :D Täytyy muuten tietämättömyyttä (ja uteliaisuutta) kysyä, että niin kotonako laitoit tuon peräruiskeen? Oliko siitä neuvolassa puhetta vai miten olit osannu varata semmoisen kotiin? ...huomaako että täällä ensikertalainen kyselee, again... :whistle:

Nukuin viime yön kuin tukki; reilu 8h yöunet - ilman yhtäkään vessataukoa (ja ilman supistuksia)!! :eek: Tällaista tapahtunut siis viimeksi joskus kuukausia, kuukausia sitten. Ihan eri olo itellä, kun ei ole tarvinnut kulkea montaa kertaa yössä vessassa (ja jääkaapilla) ... :D

Nyt taidan alkaa leipomaan pullaa, herättelen sitten miehen pullantuoksulla (annan hänen kerrankin nukkua oikein pitkään, kun nytkin koko viikon painanut kovasti ylitöitä ).

Palaamisiin! :wave:

- Sirpula ja Masukaveri rv 40+1 :heart: -
 
Tervehdys :wave:

Tiistaina 13.1 minulla oli yliaikaiskäynti äpolilla rv 40+5 tämän rd:n takia. Lääkäri ultrasi ja sai painoarvioksi tytsykälle 4,5kg ja koska kohdunsuun tilanne oli siinä mielessä hyvä, että käynnistystä voitiin harkita ottivat he minut osastolle. Osastolla ollessa alkoivat supistukset, eli äpolilla tehty "ronkkiminen" sai aikaan luonnolliset supistukset :D joita tuli epäsäännöllisesti mutta olivat kyllä ihan napakoita. Tästä syystä eivät alkaneet käynnistellä synnytystä millään muotoa vaan päätettiin odotella mitä ilta tuo tullessaan. Iltaa kohden supistukset tihenivät ja kovenivat niin että klo 20 alkoivat olla sitä luokkaa että katsottiin synnytyksen käynnistyneen.. Klo 21.50 siirryin synnytyssaliin, jossa otettiin säydänkäyrää minun istuessa keinutuolissa. Supistukset olivat siedettäviä eli niistä selvittiin ilman kivunlievitystä, puhallellen ja miehen kättä puristaen :whistle: Klo 0.20 sain epiduraalipuudutuksen, joka mahdollisti pienen lepotuokion joka katkesi klo 2.05 jolloin sain luvan alkaa ponnistaa ja tytsykkä syntyi 2.08. Tytsykän syntymä oli nopea ja kivuton, mutta samantien kun tyttö oli syntynyt alkoi massiivinen verenvuoto joka sai aikaan kaaoksen salissa jonne tuli kiireesti lääkäri ja muutama kätilö lisää. Siinä hoitajat laittoivat kiireesti kohtua supistavaa tippaa sekä keittosuolaa korvaamaan menetettyä verta.. Verenvuoto loppui heti kun istukka tuli ulos, joka tapahtui pari minuuttia tytön syntymän jälkeen. Mutta tässä parissa minuutissa olin menettänyt reilusti yli litran verta.. Huolimatta tästä episodista synnytyksestä jäi todella hyvä mieli, sillä se että ensimmäistä kertaa synnytys meni läpi ilman oksitosiinia, omilla supistuksilla ja ennen kaikkea ilman enempiä kipulääkityksiä oli minusta todella positiivinen kokemus. Mutta ehdottomasti tämä synnytys on paras synnytyskokemukseni tähän asti :D

Tytsykkä syntyi siis 14.1 klo 2.58, painoa 4525g ja pituutta 51cm py 37cm. Eilen kotiuduimme illansuussa ja nyt opettelemme elämään suurperheen elämää ja ennen muuta opettelemme mitä on kun perheessä on taapero (1v 2kk) ja vauva :D on nimitääin mielenkiintoinen parivaljakko joka varmasti pitää vanhemmat työllistettynä :heart: Isommat sisarukset on todellisia apulaisia lastenhoidossa. Laitan muutaman sairaalassa otetun kuvan tytsykästä..



Onnittelut kaikille vauvan saaneille :flower: :heart: Ja tsemppiä synnytystä odottaville :hug: teillä on vielä upea kokemus edessä :heart:

MaMa ja tytsykkä 3pv

*muoks. Syytä verenvuodolle joka tuli tytön syntymän jälkeen ei siis tiedetä (olisiko liittynyt istukkaan..) sillä mitään repeytymiä tai muitakaan ei synnytyksessä tullut, mutta pääasiahan on että johtui mistä tahansa se saatiin loppumaan :D *
 
Onnea nyytin jo saaneille.
Aivan ihania kuvia :heart: :heart: ja synnytyskertomuksia.

Omaan napaan ei mitään uutta, eilisillan jälkeen ei supistuksen supistusta ole tullut, olo muutenkin ihan ok.

Aikani kuluksi tässä shoppailin, olen haaveillut tuota Lodgerin lämpöpussia ja nyt löysin sen alesta, eli heti tilausta pystyyn :saint:
Tällaisen ihanuuden tilasin http://www.pikkukenguru.fi/catalog/popup_image.php?pID=1393
käy vaunuihin ja turvakaukaloonkin ja siinä on irroitettava vuori, eli käytännöllinen. Niin ja toivottavasti tyttö on oikeesti tulossa tuolta mahasta
:LOL: :LOL:

 
Heippa ja onnea taas nyytin saaneille ja kiitos vauhdikkaista synnytyskertomuksista! :flower:
Ihana kuvia!! :flower:

Täällä yöllä lorahteli pönttöön jotain muutakin kuin pissaa..ei tosin paljoa. Soittelin sitten synnärille ja käskivät tämän päivän tarkkailla jos lorahtelee lisää. Muuten ei tarvitse näytille mennä. Eipä oo mitään ainakaan toistaiseksi lorahdellut joten kai se oli sitten jotain muuta kertynyttä nestettä..katsellaan katsellaan :p
 
MaMa & Tuulia..ja olikohan muita,ONNEA PALJON VAUVOISTA!!!! :flower: :heart:
ei meinaa peräs enään pysyä nimimerkeissä...niin paljon nyt vauvoja satelee :D

Mrs O eipä auta sit toivoa muutaku ettei vaan lorahda lapsivedet ;) Mulle terkkari kyl sanoi lohduttavasti et ehkä ne ei tälläkään kertaa mene kun ei oo edellisissäkään itestään mennyt vielä siinä vaihees kun synnytys hyvin käynnissä :whistle: nooh katsellaan...ja toivotaan parasta!!

Mimssu82 hui jännää sulla....toivottavasti lirahtelu oliski jo enne synnytyksestä =) pian pääset säkin nyytin hakuun :hug: tsemppiä!!!

niisku1 voi noita sun viikkoja...sulle paljon suppareita ja toivottavasti alkais jo tulla... :hug:

Lilli70 hih kaikkea sitä voi kyl tapahtua...mua alkoi huvittaa tuo vesien roiskuminen vaikka eihän sille saa nauraa :ashamed: eipä tuo synnytyksen käynnistyminen varmaan katso missä on,mut eipä sitä kyl toivois että vedet lorahtaa jossain keskellä kauppaa tms. julkisella "nololla" paikalla ja kiire tulee....vielä jos oikein kunnolla rupeis lorisemaan niin arghs :eek: apua!

Mä tässä odotan että mies tulee kaupasta ...laitoin sen ostamaan Dallaspulla aineksia :p nams meinaan kyl tänään tehdä niitä!!! pakko täs on saada aikansa kulumaan jotenki muutenki kun vaan miettimällä koska saa lähteä |O

mut nyt sämpylätaikinan kimppuun,senn verran tuola jo pullistelee kulhossaan että pääsen veivaamaan :D jaksuja kaikille!! koitetaan nyt me loputkin päästä lähiaikoina vauvan hakuun :heart:

muoks; vielä tosta hikasta täälä kans hikkaa päivittäin ja maha hyppiä pompahtelee hassusti :heart: tuntuuki jo niin suurilta tömäyksiltä kun hikottelee...ja liikkeet näkyy niin isosti mahan läpi.eikai se ihme kun viikot rupee olemaan lähellä laskettua ja vauveli hyvän kokonen :)
 
Lauantaita!

Onnittelut Tuulialle ja Mamalle! Ei sit satuttu samaan aikaan maman kanssa laitokselle. Tämä vuokralainen kun ei häätöilmoituksista välitä =) .

Meillä neuvolassa kysyttiin myös haluanko tulla miten käymään ensi viikolla. Perjantaina menen yliaikaiskontrolliin, josta sitten suoraan käynnistykseen, mikäli synnärillä on tilaa. Neuvolan täti suositteli käristystä saunassa, mutta kielti seksin, etten saa mitään tulehdusta. Ihmeteltiin sitä mistä se vuoto voi johtua ja ainut vaihtoehto tais olla että seksi on aiheuttanut kohdunsuulla vuodon, mikä sit tulee ulos vaan viiveellä, mutta just tän takia sanoi, että sen ässän käyttö täytyy lopettaa, kunnes vauva syntyy :whistle: . Voi mies parkaa, joutuu aloittamaan kuivan kauden jo ennen synnytystä :D

Tekis niin mieli tehdä noita dallaspullia. Vaniljakastikejauhettakin löytyis :whistle: . Ja paino oli tippunut 600g.. Eli ei ole mitään syytä miks en :LOL: .

Kaipa tässä pitää vielä raahautua kaupalle. Jos se aiheuttaisi jotain. Esikoinen syntyi viikko jälkeen la, mikä olisi huomenna eli rasitusta kehiin..

Amino ja sitkeä kyytiläinen 40+6
 
Huomenta :wave:
Yö meni taas syöden ja nukkuen.
Tultiin "karkuun" kummitädin luokse,koska isi piti varpajaiset :heart:
Veljen vaimolta tuli tunti sitten viesti,ettei ole veljeäkään vielä kotona näkynyt,joten meillä saattaa sohvalla makailla liuta juhlineita miehiä :LOL:
 
Ai niin,siitä peräruiskeesta.
Microlaxin kävin ostamassa.
Eihän sillä merkillä väliä ole,vaan on kuulemma ihan kätilöiden julkinen ammattisalaisuus,että suolen ripeä tyhjentyminen puhkaisee myös kalvot tai saa supparit aikaan.
 
Voi kuinka suloisia vauvoja Tuizu, MaMa74 ja Tuulia78. Aika hurjalta kuulosti Tuulian synnytys. Varsinkin kun verta tulee paljon niin varmasti säikähdyttää pahemman kerran. Ihana, että kaikki mennyt hyvin.
Synnytyskertomukset ovat kyllä jokaikinen olleet mielenkiintoista luettavaa. Siellä pääkaupunkiseudulla on kyllä kovasti tunkua synnäreille, hermoja teille siellä asuville kun niin montaa on kielletty heti tulemasta, vaikka varmasti on ollut epävarma olo ja olis tehnyt mieli jo lähteä ammattilaisten helmoihin synnytystä aloittelemaan.

Niin, peräruiske. Pitäisköhän kokeilla...Yksi tuttu suositteli sitä myös kun ei lenkkeilyt auta. Pientä ruskeaa vuotoa on jopa parina aamuna tullut, mutta ei muita tuntemuksia.

Jonna ja Papu rv 41+2
 

Yhteistyössä