TAMMIKUUN TOIVOT tammikuussa

Tuulia: Enpä ole moista vielä ennen kuullut! :eek: Siis sen kyllä tiesin, että joskus saattavat saliin mennessä/synnytyksen aikana sen laittaa mikäli tuntuu suoli olevan täynnä..

Nyt aamupäivän aikana muuten mulla tullut ensimmäisen kerran rinnoista ihan selkeästi jotain nestettä, jihaa! ;)

Tulipas hyviä voisilmäpullia, mieskin kömpi sängystä tuoksua ihastelemaan ja maistelemaan... :D

Nyt pakastamaan leipomuksia ja sitten ulkoilemaan! :wave:
 
ihan just menossa vääntämään pullataikinaa...dallaspulliin ainekset tuotu kaupasta ;)
sämpylät sain leivottua,täytyy vielä paistaa ne. heh mun ei kyl tarttis herkutella pullilla jne. kun paino on ollu noususuunnassa joka kerta :kieh: äh mut ei jaksa välittää!!!!!!

Aminohapolle tsempit...jospa sielä kaveri tulis esikon kans samalle päivää :whistle: tai edes lähelle sitä!

jonna-75 sullakin viikot jo sillä mallilla et toivottavasti pian pääset . kyllähän tuo vuoto voi jo enteillä lähtöä ;) tsemppiä!!

Mä kans mietin lueskellessa teitä pääkaupunki seudulla asuvien synnytysjuttua kun kielletään tulemasta liian "aikasi" :eek: äh onpa tavallaan ärsyttävää kun eihän ne kätilöt puhelimessa voi ennustaa miten nopeeta tapahtuu. vaikka toisaalta ne ruuhkat sielä niin ymmmärtää ettei ehdi kaikkia käydä läpi jos onki vääriä hälytyksiä ilmassa ja synnytys ei kunnolla käynnissä.

sirpula jospa sielä alkaa maidontuotanto käynnistyä ja vauva pian tulee :D

tsempit kaikille....varmaan taas joku lähtee pian punnaamaan :D
 
Lara83
Onnea MaMa ja Tuulia! :heart: :flower:

Täällä erittäin huonosti nukuttu yö takana. Joku vatsapöpö taisi iskeä kun sain istua varmaan tunnin vessassa keskellä yötä, ja poika tietty heräsi ja mylläsi masussa oiekin urakalla... jäin sitten odottelemaan josko siitä olisi supistuksia tullut, mutta ei mitään..

Dallaspullia tehtiin myös täällä :p Nam! Pitää yrittää rajoittaa niiden syömistä kun ensi viikolla olis taas neuvola ja punnitus...

Nyt mä meen oikeesti pakkaamaan sen sairaalalaukun, yöllä manasin että se oli tekemättä jos se lähtö olisi tullut.. :wave:

Lara83 ja Eemeli 40+3
 
Hyvä kun pullat maistuu muillekin kun mulle :p
Mä taidan kanssa pakata tuon sairaalakassin nyt joutessani, vauvan kassihan on ollut jo pakattuna tovin, omaa en ole vielä aloittanutkaan :whistle:
Ollaan miehen kanssa tässä kahdestaan kotosalla, esikoinen on siellä serkkunsa ristiäisissä ja kuopus on mummon luona, joten taidetaan vähän peittoja heilutella, jos vaikka tapahtuisi sen avulla jotain :LOL:
 
Onnittelut taas vauvan saaneille :flower:

Me lähdetään nyt TYKS:iin näytille. Tilanne on siis se, että se limatulppa oli ja meni eilisen ja edellispäivän aikana ja jälleen on pikkarit ja housut märät. Ei sitä vuotoa tule vieläkään paljoa, mutta koska tätä on nyt jatkunut näinkin useana päivänä, niin on pare mennä tilanne tsekkaamaan.

Jos se ei ole lapsivettä, niin tulee ns. turha reissu, mutta mieluummin teen turhan reissun, kuin että odottelen kotona ja pohdin sitä mahdollista tulehdusriskiä.

Mikäli en itsestäni enää tänään ilmoittele, niin olen jäänyt osastolle, muutoin tulen kyllä illalla itsestäni hihkasemaan, jotta ette turhaan odottele vauvaantumisuutisia :)

Sef 39+3 jolla joitain ihme vuoto-ongelmia B)
 
Onnea kovasti kaikille vauvautuneille!! :flower: :heart:
Tätä puolta ei ole tullut niin tarkkaan seurattua kun näitä viestejä tulee niin tiuhaan tahtiin ja nyt on tullut enemmän kirjoiteltua tuolla vauvapuolella. Kohta varmaan alkaa sielläkin puolella vilkastumaan kun syntyneitä alkaa olemaan jo aikamoinen määrä. Toivottavasti monet jatkaa kirjoittelua tuolla vauvapuolella :)

Fistik ja Emre 1kk+5pv
 
Tervehdys kaikille,

Onnea mama ja Tuulia :heart: .

Sef toivottavasti se olisi menoa nyt, lykkyä pyttyyn.

Uusille tervetuloa mukaan.

Omassa navassa ei erityistä. Nukuin viimeyön 7.5h heräämättä kertaakaan, ihanaa :) . Supistelee epäsäännöllisesti mutta kipeästi ja limatulpaa tulee edelleen. Toivottavasti nämä oireet sentään kylpsyttävät tilannetta mahdollisimman edulliseksi perjantaita ajatellen. Verta ei ole sen torstain jälkeen onneksi enää näkynyt.

Lasten flunssa alkaa olla takanapäin, mutta mies on tukkeessa ja kipeenä -noh kuin miehen konsanaan eli jokapaikasta :LOL: .

Mullakin on ollut tänään leipomispäivä kuten näköjään monella teistäkin. Pullaa, tiikerikakkua sekä vähän sämpylöitä ihan vaan oman perheen tarpeiksi.

Nyt taidan oikaista vähäksi aikaa sohvalle leppuuttamaan tuota poikki olevaa selkäparkaani ja kuuntelemaan mahan möyrintää. Nälkää se ei ainakaan möyri, kiitos kahden kahvin kanssa nautitun korvapuustin ;) .

Supistuksia ja jaksamisia ihan kaikille tasapuolisesti!

Anni ja masu 38+1
 
Onnea täältäkin kaikille vauvansa saaneille :heart: :heart: :flower: !!

Kiitos myös synnytyskertomuksista, niitä on aina mielenkiintoista lukea. Koskahan kuullaan Runttiksesta ja emmystä ja muista joista ei ole vähään aikaan kuulunut :)

Olivia ja neitinen 1vko 3pv
 
Ja kotona taas....

Eli ei ollut lapsivettä vaan ERITTÄIN runsasta ja vetistä valkovuotoa. Kätilö sanoi, että tosiaan sitä vuotoa on hyvinkin paljon ja sen vuoksi hän otti jonkinmoisen testinkin...en kyllä yhtään muista että minkä.

Käyrällä oltiin puolisen tuntia ja hyvältä näytti kaikin puolin :)

Nyt olen itse totaali väsynyt...vähän tässä on nyt viime päivinä ollut liikaa jännitysnäytelmää kaikkine vuotoineen ja limoineen, mutta nyt taidan jättää niiden seurailut kokonaan pois, kun kerran ei tarvitse sitä enää jännittää, jotta onko vuodossa mukana vettä vai ei.

Veikkaan, että kun nyt sai huokasta helpotuksesta, niin ensi yönä maistuu varmaan aika hyvin tuo unipuoli =) edellyttäen toki, etten ensi yönä näe unta synnytyksestä, kuten viime yönä, jolloin minulle tehtiin sektio MIEHEN kohonneiden verenpaineiden vuoksi. Sektio tehtiin selän kautta ja sektioviillon tekoon osallistui meidän 6v tytär...jotta näin normaaleja unia meikäläisellä :LOL:

Sef...väsynyt mutta onnellinen, vaikka nyytti vielä masussa :)
 
Voi Sef, mä jo aattelin että jäät hakemaan nyyttiä..tsemppiä sulle!

Ja pah, ei täällä oo lorahdellut mitään koko päivässä joten odottelu jatkuu. Kai se oli sitten jotain muuta nestettä.. Ja supistukset jääneet ihan masun kovettumiseksi vaan. Odottelu jatkukoon..

Hmm..toi peräruiske-juttu alko nyt muakin kiinnostamaan. Pitäsköhän tosiaan kokeilla..

Kunnon dallas-pulla-buumi täällä! :) Harmi ettei oo kaikkia raaka-aineita kaapissa nyyh..

Lauantai-iltaa kaikille!
 
Tylsää... No täällä alkoi noitten seksihommien jälkeen tulemaan sellaista veristä vaaleanpunaista vuotoa, mitä lie.... :x Taitaa vaan limakalvot olla unohtanut koko seksihommat kun ei kovin aktiivista ole nykyään ollut sekstailut :LOL: Niin ja supistuksista ei tietoakaan.

Syötiin tuossa tortilloja ja sitten tehtiin omenakaurapaistoista vaniljajäätelön kera ja nyt isäntä laittoi uunimakkaraa uuniin, ollaan oltu tää viikko oikeita herkkuperseitä :p No sen kyllä huomaa taas kun vaakaan hyppää, ukkokin manaili, kun ei ole viikkoon edistynyt salilla käymään ja vauva kun syntyy niin ei tarvii kyllä ihan kohta salille olla juoksemassa....

Täytyypä lähtee makkaran syöntiin, huomaatteko muuten mä oon koko ajan syömässä :LOL: :headwall:
 
Iltaa mammat ja onnea kaikille vauvautuneille!

Onhan tuo totta, että ei ne biologiset siteet loppupeleissä niin paljoa merkkaa. Ei sitä koskaan vaan suunnittellut "tekevänsä" lapsia yksin :LOL: tai törmäävänsä kaikista kusipäisinpään mieheen! Noh, kaikella on tarkoituksensa. Itsekin olen avioeroperheestä, joten perinteinen ydinperhe ajatus on mulle myöskin melko kaukainen. Nykypäivänä sitä on vaikka minkänäköstä perhettä, että eiköhän mun taskukokoinen perhe mukaan mahdu :)

Ehdin eilen jo innostumaan kun yöllä tuli useampi suppari ja oli jo kivuliaitakin mutta eikös ne lopahtanut kun menin lämpimään suihkuun. Että ei kauaa kestänyt se "ihanuus". Ois se vaan niin ihanaa jo saada oma vauva syliin. Kyllä tämä raskaanakin olo on ollut mukavaa mutta nyt kun mitkään vaatteet ei mee enää päälle kunnolla ja kaikki puristaa ja kiristää niin olo alkaa olemaan melko ahdistunut :eek:

En tiedä oonko ainut mutta haaveilen melkeinpä koko ajan siitä, että kun seuraavalla kerralla nousee esim. tuolilta ylös niin lapsivedet menisi ja tulisi lähtö :D juu, toivossa on hyvä elää mutta kun sitä niin vaan odottaa ja odottaa, että pääsis tositoimiin!!!!

Ja täälläkin tulee syötyä kaikkea namia ja epäterveellistä vähän liikaakin..ja neuvolassa tosiaan paino on aina ollut vaan nousussa :kieh: mutta haittaako tuo, luotan siihen, että imettäminen vie sitten ne ylimääräiset kilot...

Alien 39+4
 
Sef hyvä, että kaikki oli kunnossa vaikka vauva saikin vielä jatkaa vuokrasopimustaan ;)

Mä näin kans viime yönä sektiounta! Haava tehtiin pallean kohtaan ja kun lääkäri oli vetänyt vauvan sieltä ulos niin lääkärin apulainen otti mun koiran kuraisen tassupyyhkeen ja alkoi pyyhkimään haava sillä ennen ku alkoi ompelemaan haavaa umpeen ja mä huusin sille, että mitä hemmettiä sä teet, etkö tajua paljon siinä pyyhkeessä on bakteereita! Haha. Ei tosiaankaan mikään mukava uni. Ei ollut ensimmäinen sektiouni ja taasen kerran puudutus alkoi loppumaan kesken kaiken ja leikkaus tuntui todella ikävältä...toiv. ei mikään enneuni :LOL: Näin muuten alkuraskaudessa unta mikä pv vauva syntyisi, jos uni pitää paikkansa niin huomenna-ma yönä pääsen jo vauvan hakuun ;)

Sattuuko teillä muilla supparit enemmän jos rakko on täynnä? Mulla harj.supparit muuttuu kivuliaiks jos on rakko ihan täynnä mut jos käyn vessassa niin sit supparit on vaan kovettumisia...outoa..

Mäkin meen syömään jotain...jostain ihme syystä suun pitää koko ajan käydä.
 
Alien, et todellakaan ole ainoa joka haaveilee lapsivesien menosta joka kerta kun joustan nousee tms :D

Alan olla jo hyvinkin valmis saattamaan tämän lapsen maailmaan |O
Vielä tuolla joulukuun alussa neuvolatäti ja lääkäri oli sitä mieltä että kyllä tää etuajassa tulee, ja kakat. Nyt on 40+5 ja edelleen tää on mahassa :kieh:

Jollain oli ollut proteiinit koholla pissassa, en vaan muista kenellä. Mulla oli tuossa viime viikolla myös, sain neuvolasta tikkuja mukaan joilla sitten itse seurailin tilannetta. Noh eipä niihin mitään tullut. Jos olisi tullut tikkuun kohonneet proteiinit niin sain neuvoksi heti soittaa Jorviin ja lähteä sinne näytille. Neuvolatäti meinasi jo heti sillon ekalla kerralla laittaa mut Jorviin, mutta kun ei mulla ollut mitenkään huono olo tai verenpaine koholla niin ei sitten laittanut.

Nyt voisi mennä saunan laittamaan päälle jos menisi grillaamaan itseäni sinne ja savustaisi tämän lapsen maailmaan...

Kumikameli pinna kireällä rv 40+5
 
Taitaa tosiaan olla tää tammikuu meidän mammojen dallaskuu ja pullat maistuu yhelle jos toisellekkin :p syömässä minä myös jatkuvasti!!! mulle kans makkara ja NAKIT maistuu...vedin äsken pienen palasen makkaraa ja nyt jälkkäriks sipsejä :kieh: kräh... argh ja karkkia oon vähän väliä mussuttamassa...noo mutta huolet seis,nyt nautitaan :LOL:

sef mä kans ihan luulin et sille tielle jäät...no palasit vielä meidän möhömahojen seuraan :D eiköhän me täältä kaikki aikanaan päästä synnyttämään! :hug:

Nautitaan nyt niin kauan pullista ja muista kun mahaa saa kasvattaa luvan kanssa :LOL:
Ja sama täälä..mä kans luotan et imetys sitten karistelee niitä kiloja...ainakin osan :whistle:

Anni sun tilanne kyllä pistää jännäks pääsetkö perjantaille asti :hug:

tota peräruisketta mä en ajatellut kokeilla...ei kuulosta hyvältä mun korvaan. mä jatkan tätä odottelua ja JOS joskus tulis jotain oiretakin ja tunnetta että mahdollisesti lähtö lähenee :)

No mutta ei taas muutaku odotellaan ja jaksuja kaikille :wave:

mmamaa 39+5 :heart: pikkuhiljaa kohti LA:ta :D
 
Hohhoi. Alan olee jo aika täynnä tätä olotilaa... Joka paikka koko ajan kipeenä |O

Kävin illalla lenkillä koiran kans ja sit suoraan saunaan kunnon löylyihin. Nyt sit supistelee ihan kestona, eikä tosiaankaan sen oloisia suppareita et pääsis synnyttää! Otin särkkäriä niin jospa se kohta vaikuttaa...

juu.. koitan alkaa lepäilee jospa noi anhittomat supparit loppus.. Kipeitä ne on muttei tarpeeks :/

Mrs O & Nti Eelis 38+0
 
..hyvää huomenta mammat!
Täällä herätty neljältä vessaan ja pyöritty siitä saakka. Pakko oli jo nousta ylös ja tehdä jotain hyödyllistä, kuten kirjoitella tänne :D

olis vaan kaks päivää kuukautisten mukaan laskettuun aikaan.. vesimiestä silti yritän, eli 21. päivän jälkeen saa syntyä..

..ristiäisiä/vihkiäisiä täällä kovasti suunnitellaan. Lähinnä ruokapuolta :p mitäpä muutakaan, kun on koko ajan makean nälkä. http://www.hellapoliisi.fi/etusivu.php näiltä sivuilta on löytynyt jo ihania tarjottavia. Poronkäristystä (omista lihoista), hillakiisseliä, hillasuklaakakkua, omenatiikerikakkua, savuporomuffinsseja, kinkkurullia... maukasta suunnitella! Vieraita kait n. nelisenkymmentä ja tila on epävarma.. tanssiaisia niistä ei tuu, ihan vaan tahdon tahdon, uusi nimi ja syömään.. illaksi vuokrataan ehkä mökki, jonne voi mennä saunomaan kamujen kans.. En uskalla vaan varata tilaa/pappia ennenkuin vauva on turvallisesti maailmassa

Mennään kattoon sormuksia tiistaina, samalla kun olis lääkärineuvola. Miehen idea :D mulla vaan saattaa sormuksen koko olla hakusessa :LOL:

Anar aamuvirkku 39+4
 
Huomenta,

Sef toivottavasti sait nyt sitten nukuttua yösi paremmin kun ei sitä palkintoreissua vielä tullutkaan ja hyvä, että masussa oli kaikki mallillaan. Mulla kyllä vaikutti positiivisesti se torstainen tilanteen tsekkaus noihin nukuttuihin yöuniin kun männä yönäkin nukuin heräämättä 23.00-07.00, siis ihan lukusta. Nyt on turha kyllä enää unta yrittää saada ja muu perhe tulee vetelemään sikeitä varmasti lähemmäksi kymmentä, joten ompahan mulla kerrankin omaa aikaa hengailla täällä netissä =) (kuten huomaatte, vähästä se on ilot elämään revitättävä tässä vaiheessa :LOL: ). Joo ja saman lämpöpussin ehdin jo pistää tilaukseen kuin Kirppunen eilen, joten kalliiksihan tämä taasen näyttää tulevan...

mmamaa kiitos tsempeistä :heart: . Välillä ihan itteänikin jännittää miten tässä nyt tulee käymään. Eilen illalla supisteli ekan kerran kipeästi reilun tunnin putkeen kun tähän mennessä noita suppareita on tullut vain yksittäin. Onneksi ne siitä rauhoittuivat ja sen jälkeen tilanne on ollut ihan ok. Meillä on toisaan ihan katastrofaalinen tilanne nyt tuleva viikko lastenhoidon kanssa. Tilannetta pahentaa vielä se, että kolmosen kummi, joka olisi ollut tämän viikonlopun/ensiviikon alun käytettävissä öisin/aamupäivisin ei pääsekkään tarvittaessa tulemaan kun hän itse+ perheen kolme lasta sairastuivat flunssaan+ mahatautiin. Joten yksin joudun synnärille lähtemään jos nyt ennen perjantaita se tilanne eteen tulee :/ .
Olisihan se kyllä aika iroonista jos nyt viidennellä kerralla ja vielä tällaisessa tilanteessa lähtö tulisi ihan spontaanisti. Tähän mennessähän on jokainen mun synnytyksistä jouduttu käynnistämään eikä mitään tällaisia lähdön merkkejä ole niillä kerroilla ollut, vaikka silloin niitä kyllä olisi tarvittu/haluttu :kieh: .
Joten peukuttakaa te mulle ettei supistelisi, niin minä peukutan teille sitten kaikki mahdolliset lähdön oireet :LOL: :LOL: .

alien kyseli supistuksista. Mulla supistaa kyllä kipeämmin jos rakko on täynnä. Tai toisaalta silloin kun oikein supistaa niin pissataakin koko ajan (ota tästä nyt selvää).

Syömisestä mulle ei edelleenkään oikea ruoka maita, viimeksi olen syönyt lämmitä ruokaa varmaan joskus alkuviikosta. Sitten taas kaikki makea ja herkut uppoavat paremmin kuin hyvin, joten onneksi ei ennen perjantaita sinne puntarille tartte itseään hilata :LOL: .

Anar onnea jo etukäteen rouvaantumisen johdosta, kuulosti ihanilta noi sun suunnitteleman herkut :flower: .

Runttis, Pearl ja Emmy ovat ainakin palkintomatkallaan. Toivottavasti kaikki on mennyt hyvin heidän osaltaan ja kuullaan jo alkuviikosta uutisia uunituoreista vauvoista :heart: .

Taidan siirtyä seuraavaksi katselemaan eilen kesken jäänyttä leffaa. Kahviakin tekisi jo mieli, mutta en taida raattia lähteä kolisemaan keittiöön ihan vielä.

Mukavaa alkanutta päivää kaikille, suppareita, suppareita ja pirteää mieltä :wave: .

:heart: Anni ja masu 38+2 :heart:
 
Heips!Kerronpa minäkin oman synnytyksen kulun..eli 5 päivä oli kontrolli polilla eikä ollut mitään tapahtunut alapäässä ja sain ajan siis 8 päivä aamulle käynnistykseen.supistuksia alkoi tulla yöllä just sitä käynnistys päivää kohti ja kärvistelin aikani kunnes noin 03.00 aikoihin lähettiin sairaalaan kun pelkäsin tuota matkaa enkä halunnut levetä metsäiselle tielle =) kun päästiin perille loppu supistukset kuin seinään :/ mut tiesin et onneks oli aamul aika sinne niin eivät laittaneet kotia enää.Sisätutkimuksessa olin kuitenkin 4cm auki eikä ollut kanavaa kuin vähän reunaa jäljellä eli oli onneks supistukset jo jotain saanu aikaan,mut käynnistykseen ei vielä laitettu koska synnärillä kova ruuhka ja mulla oli tilanne seis!!!siellä sit miehen kans nukuttiin isien huoneessa (ei tilaa muualla)ja oli muilla isillä vähän jännät ilmeet kun tulivat vaatteitaan vaihtamaan kun isomahainen akka makas siel :LOL: Isäntä lähti sit puolen päivän aikoihin kotio ja jäin odottelemaan "vuoroa" mut kuinka ollakkaan noin yhden aikaan alko supistukset uudestaan ja kärvistelin yli kolme tuntia prenalla ja odottelin yhä et joku sali olis vapautunut ..sain kipupiikin kankkuun mut ei se paljon helpottanut ja joka välissä sanottiin et kohta pääset.. :saint: Sitten mut viimein kärrättiin saliin pyörätuolilla koska en supistuksiltani enää kävelemään pystynyt.Sain melkein heti spinaalin jota yritettiin pariin kohtaan laittaa eikä se sitten onnistunut kunnolla ollenkaan :( ja eikun tippaa vauhdittamaan arrggg!!!Kun tuli jo ihan mielettömiä supistuksia hälyytin hoitajan joka sanoi et nyt on ihan auki ja heti saa ponnistaa kun siltä tuntuu mut ilmeisesti puudute oli vienyt sen tuntemuksen pois koska päätin vain punnata lapsen maailmaan kun oli niin kovat kivut ja ajattelin et sillä niistä pääsen :LOL: ponnistus vaihe kesti 2min eli ihanan lyhyt aika vaikka siinä se ehkä tuntuu vähän enemmältä..mut palkinto oli ihana pieni poikanen :heart: :heart: :heart: :heart: synnytys siis kesti 5,5 tuntia ja pon.2min. Ei ne kivut loppujen lopuks kauan kestä vaikka niitä aina jännitän etukäteen :/ Kaikille nyytin saaneille onnea ja vielä odottaville suppareita ja nauttikaa vielä masusta joilla ei kiire synnyttämään mamma ja poikanen 1 viikko ja3 päivää
 
Täällä vielä.... takana erittäin huono yö, just kun nukahti niin tuli kipee suppari ja taas piti nousta hengittelemään.... Kirjailin aikojakin ylös ja ajattelin jo et kunhan mies tulee töistä niin voitais soitella sairaalaan mut sittenpä ne turkaset taas harveni tommoseen puoleen tuntiin ja nyt ei tuu oikeestaan ollenkaan :(
Tänään olis vika päivä kun pääsis Haikaranpesään, vietiin jo koira eilen hoitoon ihan sillä että jospa se kuitenkin syntyis ennen maanantaiaamua jolloin on siis se käynnistys. Mutta taitaa olla turha toivo. Ja täälläkin tuota limaa riittää, on kyllä varmaan jo tullut sen kananmunan verran että sais nyt alkaa tulla jo lapsivettä seuraavaksi.... Kunpa olis edes paikat auenneet niin selviäis kalvojen puhkomisella....

Terveisin erittäin väsynyt P ja baby 42 vk tänään....
 
Voi BabyP, uskon et tuskaa jo tuossa vaiheessa... kunpa kaikki menisi nopeasti ja saisit kunnon supistukset sekä sitten hyvät kipulääkkeet ja pääsisit itse asiaan. Sulla se on täysi odotus nimensä mukaan. En muista ikääsi, mutta netistä jostain luin, että kun on useampi lapsi ja synnyttäjällä ikää niin raskaus herkemmin menee yliaikaiseksi. Ja perinnöllisyyskin voi vaikuttaa asiaan.

Mä aina kuvittelin, että ensimmäinen raskaus kestää kauiten, mutta se ei sitten aina menekään niin. Mun esikoinen syntyi rv 40+5. Mutta mulla on ikää 33 eli ehkä se sitten pidentää tätä raskautta...

BabyP tsemppiä huomiseen käynnistykseen. Itse menen tiistaina aamusella ja toivon myös et kohdunsuu olis kypsynyt. Mulla tuli muutama kipeä supistus aamuyöllä tunnin välein ja punertavaa limaista vuotoa tullut vaihtelevasti. Tsemppiä :hug:

Jonna ja Papu 41+3
 

Yhteistyössä