TAMMIKUUN TOIVOT tammikuussa

Heippa,

Onnea Emmy, Ruusu ja Haidi :heart: :heart: .

BabyP tsemppiä huomiselle :hug: .

Tankille supistuksia. Kuulostipa tylsältä tuo sinun viiden päivän turha makoilu prenalla. Toivottavasti itse pääsen suoraan saliin + kalvojen puhkaisuun perjantaina kuten lääkäri lupasi.

Oma napa voi hyvin. Päivä on kulunut siivotessa ja kaverin luona kyläillessä. Uskaltauduin vielä lenkkeilemään sielä reippaaseen tahtiin kotiin ja ihanasti virkisti tuo ulkoilu ja pikkupakkanen kahden päivän sisällä möllötyksen jälkeen.

Huomenna olisi tiedossa kauan odotettu käynti kampaajalla. Pitäisi vaan keksiä jotain uutta mallia tähän kuontaloon, niin että mieskin edes kerran huomaisi mun käyneen kampaajalla :kieh: .

Pitsaa tekisi myös mieli, mutta millään en jaksaisi sitä enää ryhtyä väsäämään joten taidan tyytyä vaikka lämpimiin voileipiin :p, Muuten päivä onkin mennyt tähän asti kahvin, pullan ja karkkien voimalla (kuulostaapa hyvin terveeliseltä...).

Leppoisaa loppuiltaa kaikille :wave: .

:heart: Anni ja masu :heart:
 
ONNEA ONNEA kaikille vauvan saaneille!!! :flower: onpas tullut paljon iloisia vauvauutisia päivän aikana :heart:

oi kun tahtoo kans jo oman....mut odottaa täytyy aina vaan :D
Huomista LA:ta kohden siis ja neuvolaanki lyllerrän aamusta :wave:
 
Heippa tammimasut!

ONNEA jo vauvaantuneille ja tsemppiä vielä teille kellä vielä masukki masun lämmössä =) Meidän Mini "jo" 12 vuorokautta ja aika tuntuu juoksevan. Imetys sujuu jo vähän paremmin vaikka edelleen nännejä aristelee varsinkin jos tyttö haluaa tisua vähän useammin. Yöt menee vaihtelevasti, välillä nukutaan tunnin pätkiä, mutta viime yönä tyttö nukkui todella hyvin ja pitkät pätkät niin saatiin kursittua univelkoja =) Neuvolatäti kävi perjantaina kotikäynnillä ja paino oli lähtenyt hyvin nousuun joten taitaa tisuista jotain tulla ulos :D Mutta ihanaa on ollut tuon nyytin kanssa ja tänään käytiin ekan kerran ulkona vaunuilemassa. Kauan ei oltu, mutta hyvää teki happihyppely meille kaikille.

Voikaa tammikset hyvin ja minä käyn täällä kurkkimassa kuka milloinkin on saanut itselleen sen parhaimman syliin :heart:

Toive ja Mini 12vrk:heart:

P.S.Profiilissa Mini 10vrk isin olalla =)
 
Onnea taas vauvan saaneille.
toive ihana pullaposki ja tukkaakin näkyy olevan :heart:

Kävin 6 kilometrin lenkin, enkä saanut taas muuta kun tuon helvetin sektiohaavan kohdan ihan pirun kipeäksi. Mä en ymmärrä mikä hitto siinä on :headwall: Oiskohan sitten kiinnikkeitä... mutta kyyryssä pitää taas kävellä, kun ei suorassa kärsi olla.
Tankki mulla oli vähän sama juttu esikoisesta, monta hiton päivää käynnistelivät, ei kivaa ei.
Siis jos mä joudun vielä 2½ viikkoa olemaan tässä olotilassa niin pää hajoaa, oikeesti!
Pakko lähtee makoilemaan, taisi olla vikatikki tuo lenkkeily :x
 
heips, pikainen ilmoitus, eli 14.1. klo 13:41 meille putkahti kotelostaan suloinen pieni tyttövauva :heart: Pituus 48cm, paino 2850g ja pipa 35cm. Sektio meni ok spinaalihankaluuksien jälkeen ja olen ihan ok jo. Tänään kotiuduttiin ja tuore isä on kyllä mainiota seurattavaa =) Itsestä nyt puhumattakaan...kaikki kunnossa ja terve tytteli tuli joka on tosi reipas ja siro. Myöhemmin lisää, nyt menen pötkölleen kun tyttö on köllimässä.

=) runttis ja maailman suloisin pikkuinen :heart:
 
Lara83
Oikein paljon onnea kaikille vauvan saaneille tasapuolisesti! :flower: :heart:

Onneksi kaikki saaneet nyyttinsä turvallisesti syliin vaikka aika hurjia kokemuksia joillain.

Täällä odottavan aika on pitkä, alkaa jo oikeesti tympiä. Menee sitten varmaan pari viikkoa yli |O :kieh:

Lara83 ja Eemeli 40+4

ps. tsemppiä niille joilla oikeesti on jo se pari viikkoa yli... ei sais valittaa kun on vasta muutaman päivän yli la:n.
 
Juu, elikäs tyttö syntyi 14.1 klo.07.57, painoa 3290g ja pituutta 50cm, pipo 37cm. Ja täydet 10/10 pistettä!:heart:
Suunniteltu sektiohan mulle tehtiin vauvan perätilan vuoksi ja leikkaus meni hyvin, ei minkaanlaista kipua/ pahanolon tunnetta tullut. Ainoat on tiestysti nää kivut jälkeen päin, mutta päivä päivältä on parempi olo. Ja se hyvä puoli on kyllä, että tytölle ja isälle on kehittymässä aivan mahtava tytär-isäsuhde, kun mies "joutui" alusta asti suorittamaan kaikki vaipan vaihdot ym. Onneksi nyt pystyy jo itsekin hieman kanniskelemaan vaavia. Vähän pidempään istuminen/ seisominen tekee vatsalle kipeää, mutta muuten siis vointi hyvä! Eilen jo kotiuduttiinkin.. kaikista pahinta oli ehkä se leikkauksen jännittäminen etukäteen. Vauva on NIIIIIIIIIIIIIIIN ihana ja todellakin kaiken tämän kivun kokisin vaikka miljoona kertaa hänen vuokseen! :heart: :heart: :heart:

Onnittelut myös muille vauvaantuneille!! :flower: Ja jaksuja vielä isomahaisille!!

~ Pearl ja pikku-iita 4vrk :heart:


 
runttipulla & pearl84 ONNEA ONNEA paljon!!!!!!!!!!!!!!!!! :flower:

Ihania vauvojen kuvia tänne putkahtelee :heart:

äh kun tahtoo kans jo oman!!!! Mut nyt meen pallomahani kans nukkumaan....ehkä tääkin täältä ulostautuu parin viikon sisällä :whistle:

möhömahoille voimia.... :hug:

mmamaa 39+6 :heart:
 
Arabia, sabe, Tuulia, MaMa, emmy, Ruusu, runttipulla ja pearl onnea tytöistä :flower:

vauva09 ja haidi onnea pojista :flower:

Tervetuloa Lilli70!

Ihania vauvakuvia taas tullut :heart:

Täällä on nyt alkanut nuo menkkakivut olemaan kovempia. Eilen illalla ja yöllä tuli pari kertaa muutama kovempi menkkakipu. Uskon kyllä vielä silti, että yli lasketun ajan menee. Viikko sitten oli vielä sellainen olo, että jaksan kyllä odottaa vaikka pari viikkoa yli menisikin. Eilen olin toista mieltä. Maatessa olo on ollut aina hyvä, mutta eilen makuulla olokaan ei tuntunut hyvältä. Menkkakipuja tuli heti jos vähänkin jotain teki ja paineentunnetta alhaalla. Yöllä on nyt vessareissun jälkeen alkanut menkkakivut ja aina kun kylkeä kääntää. Nyt on ainakin vielä hyvä olo, toivottavasti ei tästä päivästä tule samanlaista kuin eilen, muuten en jaksa kyllä tätä, jos menee pari viikkoa yli lasketun.

Emos 39+3
 
Huomenta!!

Tänään on sitten kauan odotettu LA,mut enpä mä odota että tää tänään syntyis...mut jospa tän viikon aikana :whistle: en jaksas enään odottaa! alkaa olla jo sellanen olo et sais tulla. vaikka välillä tuntuu et mikäs tässä,odotellaan nyt ja ei täs enään kauan mee mut kyllä rupee silti olo oolemmaan kärsimätön ja tahtoo kans jo oman nyytin :heart:

mua jännittää joko täältä on porukkaa häippässyt synnärille :whistle: teillä osalla niin lupaavia merkkejä jo viikonlopun aikana ilmassa et varmaan on jotkut päässy lähtemään :D

sef se ainakin meni...jännää!

mut mä rupeen odottamaan anoppia tänne lapsenvahdiks ja ite lyllerrän neuvolaan :D

mmamaa 40+0 jihhaa vihdoinki saa luvan kans hokea tulis jo :LOL:
 
Onnea kaikille taas jotka jo vauvan ovat saaneet :heart:

Tänne ei uutta, ei supistele tai muutakaan. Jalat ja alamaha hieman eilisestä lenkkeilystä kipeänä, mutta silti aion kohta häippästä taas lenkille, hyppäsin äsken nääs vaakaan, eikä paljon naurattanut lukemat :eek:
Yritän ajatella positiivisesti viimeistään 16 päivän päästä alkaavat käynnistelemään, jos ei aikaisemmin synny
:saint:
 
Onnea minunkin puolesta kaikille jotka ovat jo vauvan saaneet! :flower: :flower: !!
Täällä vielä yhdessä kasassa RV 41+2. Ja todellakin voin sanoa että jos menee yli LA;N tuo ensimmäinen viikko on hermoja raastavaa. Tällä toisella viikolla tietysti tarkkailee vielä hysteerisemmin noita liikkeitä mutta onhan tuo yliaikakontrolli kolmen päivän päästä ja sieltä en muuten kotiin lähde ilman vauvaa! Saattaa tulla melkoinen show polilla jos yrittävät vielä kotiin passittaa :LOL: . Ppahinta tässä yliaikaisuudessa on tuo "hermojen menetys" josta sitten saa kärsiä sekä ukko että esikko vaikka kuinka yritän pitää mölyt mahassa!! No tänään käytän tuonkin energian siivoomiseen ans kattoo jos vaikka jotain tapahtuisi
:kieh:
 
Meillä täällä mun molemmat kullat nukkuu!! ja äiti ihan orpo kun ei tiedä mitä tekisin, en oikein uskalla siivota kun kilesivät sairaalasta. Mutta kai sitä voisi paikkoja järjestellä, tulee neidin kummitäti kylään tänään, niin pitää kai vähän olla siistiä. Eihän siistiminen ole siivoamista???

Täällä vauva arki ihan ok lähtenyt käyntiin. Välillä pitää pinnasängyn vieressä ihmetellä tuota pientä ihmettä. Kuinka jotain noin täydellistä voi syntyä minusta...

Tsemppiä teille ketkä tuskailette tuon yliajan takia, se oli ihan kamalaa. Mulle tuli sitten ihan yllätyksenä kun synnytys käynnisty. Sitä vaan koko ajan odotti ja sitten ihan yks kaks se alkoi... Toivottavasti te saatte pian omat kullat kainaloon!!

Emmy ja jennifer 5pv
 
Hirmuisesti onnea kaikille vauvaantuneille, viikonlopun aikana onkin tullut iso liuta uusia ilmoituksia!

Oltiin viikonloppu porukoiden luona täysihoidossa, ja omassa olossa ei edelleenkään suurta vikaa. Sukulaisten kanssa veikattiin masukin syntymäpäivää, ja hyvää hajontaa saatiin aikaiseksi. Saas nähdä osuuko kenelläkään kohilleen...

Päiväjatkoja ja supistuksia kaikille niitä toivoville!

Vetku ja hikkaava maha 38+5
 
Emmy, Vauva09, Haidi, Ruusu, Runttipulla ja Pearl Paljon onnea vauvoista :heart: :flower:

Meillä on se Oysin aika tänään... pikkusen jännittää |O Klo 12 on pelkopolille aika, sit lääkäri klo 14.20. Kattoo nyt sit mitä ne hoksaa, milloin alkais käynnistys vai alkaako ollenkaan...

toi syöksysynnytys peräruiskeesta onki ihan uus juttu mitä kuulen... Kun antaahan ne synnytyksessäkin sen ruiskeen, tai tyhjentävät suolen?? Vai onks nois koti-tyhjennys-aineissa sit jtn sellasta ainetta mikä siihen vaikuttaa...?

Jees, vaan ei kai se auta kun alkaa valmistautuu reissulle... Oulussa ollaan jo valmiina miehen siskon luona, niin ei onneksi tarvi kauas lähteä :D

Mrs O & Nti Eelis 38+2
 
Suurensuuret onnittelut vauvaantuneille!! :flower:
Ja Sefiäkin saa varmasti pian onnnitella.. :)

Ja tsemppiä kaikille jotka menossa käynnistykseen! Alkaa tuntua että itse menen vielä perässä..Yöllä harjotussuppareita, mutta ei sen kummempaa, eikä sitä vuotoa ole ilmaantunut lisää :( Huomenna olisi viikkoja 41 ja ilmeisesti viimeinen neuvola. Sitten aletaan katsomaan aikaa yliaikaiskontrolliin. Kiinnostaakin tietää kuinka iso möhkäle täällä masussa piilekselee.. :p Mukavuudenhaluisia juu osa näistä tammikuun vaavoista! :D

Jassoo, jospa sitä lähtisi koiran kanssa ulos ja oisko se tänään taas saunankin paikka.

Mukavaa viikon alkua kaikille ja LA:n ylittäneille odottajille erityistsempit!
 
Ai niin ja kiitos vielä noista pissanäyte-kommenteista. Huomenna jos on poikkeava tulos neuvolassa niin ajattelin tosiaan vaatia viljelyä tms.

Emmy, ihanaa kun sait nyytin kainaloon! Synnytys taisi olla aika hurja..mutta iiiiiiihana palkinto :)
Tankille supsituksia!! Aika turhauttavan kuuloinen reissu sulla oli. Toivotaan että vauva päättäisi tulla tällä viikolla itse ulos! :)
 
Heipsis.

Onnittelut Niiskis, Arabia, sabe, tuttiritari2, MaMa74, emmy83, Ruusu23, runttipulla ja Pearl84 tyttövauvoista. Onnittelut vauva09 ja haidi84 poikavauvoista. :flower: Nythän näitä vauvoja tulee oikein rytinällä, jokohan sitä kohta olisi oma vuoro?!

Vesien menosta: Pakko sanoo, että mua kans pelottaa mahdollinen vesien meneminen. Jotenkin oon osannu kehittää itselleni jännityksen aihetta siitä asiasta. Kaksi aiempaa synnytystä ovat molemmat alkaneet supistuksilla ja vedet ovat menneet vasta kalvojen puhkaisun yhteydessä salissa. Jotenkin jännittää että miten jos vedet menee kaupungilla tai kylässä tai ylipäätänsäkin jossain muualla, kun kotona vessassa. Ja jotenkin muutenkin tuntuisi mukavammalta lähteä sairaalaan supistusten vuoksi, kuin lapsivettä valuen. Valuuko sitä edes enää ison lorahduksen jälkeen?! Tämmösillä talvikeleillä tuskin kukaan haluaisi että vedet menee jossain ulkona, kun on matkaa kotiin. Itse muistan ainakin myös esikoiselta miettineeni kovasti vesien menoa (syntyi maaliskuussa), kun taas kuopuksen kanssa vesien meno ei huolettanut, sillon oli kesä ja lämmintä (syntyi elokuussa) ja paljon muuta mistä olla huolissaan.

Turvakaukalon mahduttamisesta autoon on ollut aiemmin puhetta ja vihdoin ja viimein sain viime viikolla käytyä kokeilemassa että kuinka se penkki meidän autoon mahtuu. Ja mahtuuhan se. Juuri ja juuri mahtuu takapenkille keskipaikalle, mutta mahtuu kuitenkin. Kun tämän asian sain varmistettua piti heti alkaa surffailla vaihtoehtoja vauvan seuraavaksi turvaistuimeksi. Nyt on sit jo käyty liikkeessäkin tutkiskelemassa Brion Zento-istuinta.. Toisena vaihtoehtona oli Britaxin Two-way Elite, mutta se ei näyttänyt järjin turvalliselta vaihtoehdolta vajaa vuotikkaalle lapselle. Ei tuo Zentokaan ole lukkoon lyöty, mutta hyvältä vaikutti.. Niin eikä muuten vielä viittitty kysellä et saataisko kokeilla autoon, mutta käytiin kokeilemassa et miten tollanen 3,5v ja melkeen 5v mahtuu kyseiseen istuimeen, kun siinä käyttöikä on 6kk-6v. Hyvin mahtuivat, mutta turvallisesti ja tuntui hyvältä vaihtoehdolta myös puolivuotiaalle vauvalle. Taas yksi asia pois päiväjärjestyksestä.

ON: Eilen kokeiltiin yhdistetysti kahta ässää eli saunaa ja seksiä. Lopputuloksena oli todella voimakasta kipuilua alapäässä. Olo oli loppu illan kuin olisi ollut meloni jalkojen välissä. avautuiko paikat vai oliko limakalvot vaan ihan ymmällään yllättävästä toiminnasta, kun meillä toi seksi on ollu hiukka vähästä viime aikoina. Illalla sit sängyssä tuntu kohtalaisen voimakkaita supistuksia, joten kiireellä nousin laittamaan kännykän ja kameran akun latureihin. Pettymyksekseni sitten heräsin aamuyöstä vessaan, eli supistukset oli sit jossain vaiheessa rauhottunu sen verta et olin nukahtanu. Miehelle kun aamulla kerroin napakoista suppareista niin mies vaan totes et tänään tarvii sit ottaa uusintaa eilisestä.. *hymyää* Kai sitä voisikin, jos vaikka sais oikeesti jotain tapahtumaan. Jos ei muuta niin mies ainakin pysyy tyytyväisenä. :LOL:

Selkäpuolelta juilii edelleen, mutta muuten ei viimeöinen supistelu näy tämän päivän elämässä. Jotta elämä jatkuu samaa rataa edelleen.

Luistelun opettamisesta joku taisi kysellä, vai muistanko ihan väärin?! Meillä mies oli eilen jäällä lasten kanssa, itse en uskaltautunut mukaan kun lasten nautinto menisi ihan hukkaan kun äiti kauhistelee vieressä. Mies oli kuulemma vaan lykänny lapsille hokkarit jalkaan ja antanu lasten ihmetellä asiaa. Pystyyn oli autellu tarpeen mukaan ja kaatuilun myötä muksut oli pikku hiljaa hoksanneet, kuinka päästään itse ylös ja miten suunnilleen pysytään pystyssä.. Videolla luistelu oli vielä enemmänkin kävelyä, mutta pystyssä pysyivät kumpainenkin melko pitkältikin ja muutamia liukuja näytti myös vahingossa tulevan. Siitä se sit vissiin lähtee. Jäältä kotiutu reipas kolmikko, kaikilla oli ollut kivaa, eikä oltu kiukuteltu, vaikka ei heti onnistuttukaan.

jeps. Nyt syömään. Ihan armoton nälkä taas vaihteeksi.


tulia & viljami 38+6
 
Chamorphis
Oikein paljon onnea kaikille uusille vauvautuneille! :flower: :heart:
Emos tiedän tunteen noista menkkakivuista! Lauantaina kokeiltiin kolme ässää yhdistettynä pieneen kävelyyn niin aikaseksi sain illalla ensin elokuvan ajan supistelin suht säännöllisesti ja sit kuitenkin nukahdin jossain vaihees... heräsin pikkasen neljän jälkeen siihen et mahaan sattu niin samperin lujaa! Piti nousta ylös sängystä ja istuin sit keittiön pöytään nojaten jumppapallon päällä heilumas ja mies hiero selkää niin sit helppas. Tietty siinä vaihees oli jos supparitkin taas loppunu ku seinään... Vähänkö rupee turhauttamaan kun kipeetä ottaa mutta mitään ei tapahdu!!! |O
Tänään olin neuvolassa ja sielä kuulemma pää vielä heiluu alakerras, ei ole edes kiinnittyny vielä kunnolla... Tosin alakerras tuntuu enemmän painetta, että suunta on ainakin oikea...
Muuten neuvolassa:
paino -600 gr/vko yhteensä 9 kiloa tullu painoa
RR 109/75
:heart: 140
liikkeet ++
RT
SF-mitta 32,5 cm
uuden ajan sain viikon päähän ja neuvolan "täti" meinas etten saa sen jälkeen enää tulla kun ei mahdu enää korttiin uutta aikaa! :D :LOL: Kuun vaihtees olis sit aika äippäpolille yliaikaiskontrolliin jos ei tajua tulla ulos ennen sitä...

Chamorphis ja Nasu 39+6 (huomenna poksahtaa LA!)
 

Yhteistyössä