TAMMIKUUN TOIVOT tammikuussa

Huomenta kaikille,

Täällä ilmoittautuu linjoille yksi yökukkuja |O . Heräsin tossa vähän ennen kahta kun kolmonen näki pahaa unta, pari tuntia pyörin tyhjänpanttina sängyssä kun pissitti, janotti, supisteli jne.. Äsken sitten kaivoin esiin läppärin ja päätin, että jos ei uni kerta tule niin käytetään sekin aika sitten "hyödyllisesti" vaikka netissä surffailuun :kieh: .

Daizz onnea pienokaisesta :heart: .

IIK!. Mulle iski äsken päälle paniikki siitä, että mitäs jos tämä asukki ulkoistuukin jo ennen perjantaita. Saatiin nimittäin eilen järkättyä vihdoin ja viimein nuo lasten hoidot kuntoon, niin että pääsee mieskin mukaan synnytykseen. Eli menen silloin aamulla ystävättäreni kyydissä synnärille kun hän menee samaan suuntaan sopivasti kahdeksaksi töihin (matkaa synnärille meiltä siis 25km). Mies vie pienet hoitoon vähän myöhemmin aamulla kun en millään raaski repiä heitä ylös vielä noin aikaisin. Mies saa laittaa sitten samalla isommat rauhassa kouluun ja tulee sitten sen jälkeen perässä sairaalalle. Lastenhoitaja hakee pienet iltapäivällä hoidosta ja tulee sitten meille niin kauaksi aikaa lasten seuraksi kunnes homma on selvä ja mies pääsee kotiin.
Nyt jos "joudunkin" lähtemään ex tempore esim. yöllä niin vastaavaa järjestelmää ei ole mahdollista toteuttaa, kun tämä lastenhoitaja on itsekkin kiinni arkipäivät opiskeluissaan :( . Että tällaisia kuvioita kun alkaa öisin pienessä päässä kelailemaan, niin ei ole ihmekkään jos uni ei sitten suosiolla tule :kieh: .
Joo ja nyt pistetään sitten täällä suunnalla seuraavaksi viikoksi pannaan kaikki kotikäynnistysässät, tai no yhden pump-tunnin menen ohjaaman torstaina kun olen sen jo mennyt lupaamaan, mutta siitä tuskin mitään taikaa on, kun noi jumpat ovat kuuluneet mun normaaleíhin kuvioihin tähänkin asti.

Runttipulla jos olet vielä linjoilla niin kerran vielä tsemppiä huomiselle :wave: .

Höh, levotonta porukkaa tuntuu olevan meillä tänä yönnä, taas oli valveilla yksi lapsukaisista. Toivottavasti ei ole mikään flunssa iskemässä pesueeseen, kun tuntuu vähän siltä, että omakin nokka olisi tukossa, se tästä nimittäin vielä puuttuisi :kieh: .

Toivottavasti kaikilla muilla on ollut parempi yö kuin mulla ja jos ei ole ollut niin lohduttaahan se, ettei tarvitse ainoana maailmassa yöllä ylhäällä palloilla :hug: .

Huomiseen :wave: .

:heart: Anni ja masu 37+5 :heart:
 
Emmy eipä kestä kiitellä :hug: . Muistan itsekkin kun esikoista yliaikaisena odottelin kuinka valtavan pitkiä ne viimeiset päivät ja yöt olivat. Kuinka toiveekkaana sitä iltaisin meni nukkumaan ja kuinka kypsää oli aamulla herätä ja huomata ettei se lähtö tullutkaan (kun jotenkin mulla oli silloin sellainen ajatus, että synnytykset käynnistyvät aina öisin). Ja sitten kun se synnytys alkoi tai mulla se käynnistettiin, niin kuinka nopeasti se sitten oikeastaan olikin ohi.
Eli nauttikaa tulevasta, tuo esikoisen saaminen ja se vauva-aika on niin ainutlaatuista kun sitä ei koskaan enää voi kokea uudelleen, että kannattaa todellakin imeä siitä kaikki irti :heart: .

:wave: Anni
 
Huomenia, just heräsin ja sain jopa pari tuntia nukuttuakin - näissä hikisukissa ja paniikissa..
Emmy, mahtavaa, tänään on varmasti sullakin sitten ihan yhtä jänskä päivä kuin meilläkin! Mies sanoi tossa eilen saunassa että pitää muistaa ostaa muistoks tämän päivän hesari (meille ei just nyt tule sitä), että on sitten synttärimuistona "mitä uutisoitiin syntymäpäivänä".

Mutta nyt hiljenen, ja pistän koneen kiinni.. tsemppiä kaikille ja palaillaan!
 
huomenta kaikille!

Täälläkin ois yx yökukkuja. Heräsin tos klo 4.10 kauheeseen kipuun. Vasen kylki puutu ja kipeyty nii pahasti et meinas itku tulla. Nyt oon ollu hereillä siitä lähtien. Esikoinen onnex viel nukkuu, joten nyt on aikaa surffailla netissä...
Alavatsaan jomottaa ihan kuin ois alkamassa menkat. Ja mulla on aina ollut kovat menkkakivut. Supistuksia tulee silloin tällöin. Mut aika kipeähköjä suppareita. Toisaalta toivoo et alkais jo syntyy, mut sit toisaalta ei. Kolikon kaksi kääntöpuolta. Masu on tosi pinkeä. En saa enää nukuttua öisin. Joka aamu herään 4-5 välillä, jo ennen ku mies lähtee töihin (menee klo 6). Alkaa jo tympii tää tällainen kukkuminen.
No pitää lähtee avoimeen päikkäriin tytön kanssa ni saa päivään jotain muutakin kuin kotona oleilua. Neuvolaankin pitäis raahautua klo 12. Ja tuo neuvola-aikakin sattu huonoon aikaan. Pitäis saada tuo tyttö päikkäreille just sillon, noh, pitää keksiä jotain....

Oikein paljon jaksuja kaikille!

Emmylle oikein paljon tsemppiä! Oon mukana hengessä... :)

vauva09 rv 39+3
 
Olen ollut niin vaivainen koko raskausajan etten ole jaksanut kirjoitella, mutta olen kyllä seurannut kuulumisianne ahkerasti.

Alkuraskauden ajan oli monta kuukautta pahoinvointia ja 11 viikkoa hirvittävää, jatkuvaa päänsärkyä. Sitten alkoi muut vaivat. Väsyttää, vihloo, supistelee, närästää hirveästi, peräpukamat, kaksi pahaa flunssaa ja yskää, hiivatulehdus, 6 kk kestänyt nenän tukkoisuus ja nuha (joka vie yöunet) jne.

Minulla on 2 v 2 kk vanha tytär, jonka synnytys oli hirveän traumaattinen kokemus. Synnytys meni 11 päivää yliaikaiseksi ja silloinkin käynnistettiin lapsiveden vähyyden takia. Saatiin hirveän kipeät supistukset aikaiseksi mutta kohdunsuu ei vaan auennut vuorokauteen yhtään. Kun lopulta pääsin synnyttämään, olin jo kuolemanväsy eikä siitä meinannut tulla mitään. Kipulääkitys ei toiminut, epiduraali pistettiin väärin ja lopulta istukka ei syntynyt - se poistettiin nukutuksessa sen jälkeen kun monet lääkärit ja hoitajat olivat vuorotellen repineet sitä käsin 5 tunnin ajan...

Olen käynyt nyt pelkopolilla juttelemassa asiasta ja se vähän auttoi - tosin kätilö sanoi ettei hän tietenkään voi luvata parempaa synnytystä tällä kerralla. Toivoa toki voi. Sanoi että on hyvin todennäköistä että olen resistentti kipulääkkeille - joillekin ne eivät toimi kunnolla.

Nyt siis laskettu aika eikä mitään tunnu tapahtuvan. Menen kohta neuvolaan. Harmittaa kun siellä ei katsota kohdunsuun tilannetta eikä muuta. Voi kun pääsis äippäpolille! Haluaisin että katsotaan onko lapsivettä riittävästi ja onko istukka ja napaverihommat kunnossa. Viimeksi neuvolassa sanottiin että lapsivettä on normaalisti, mutta samana päivänä sairaalassa totesivat että lapsivettä on aivan liian vähän.

Minulla on muuten kamalasti turvotusta ja painoa on tullut ainakin 30 kiloa jo tässä raskaudessa! Huh huh. Ei kovin hehkeä olo. Kaksivuotiaamme on myös alkanut taas heräillä kovasti öisin ja hänelle ei isi kelpaa enää mihinkään. Mun pitää tehdä kaikki syöttämiset ja suihkuttamiset, leikit ja muut. Hohhoijaa.

Onnea kaikille vauvan saaneille ja tsemppiä muille matkaan! Eikös se HUSillakin synnytys käynnistetä viimeistään viikolla 42+1 jos ei muuten ole syytä käynnistää?

Koska muuten uudelleensynnyttäjällä on yliaikaistarkastus? SIis täällä HUSin alueella?
 
Mmahtavaa Emmy :heart: :heart: :heart: !! Tsemppiä koitokseen vihdoinkin!!
Kyllä ne sieltä näköjään ulos tulee enemmin tai myöhemmin! Nyt itsellä RV 40+4 ja ei mitään mutta tänään ajattelin lähteä ostoksille tuosta huimauksesta ja kivusta huolimatta. Saa muuta ajteltavaa, eniten hermot taitaa mennä siinä kun täällä kotona viettää päivät yksin ja puhelimeenkaan ei jaksa enää vastata...
Ninanii: Olen itsekkin menossa NKL:lle 22.1 yliaikaisuuskontrolliin (jos siis menee niin pitkälle) silloin viikkoja 41+5 ja on kuulemma minun terkan mukaan vakipäivä käydä tsekkauksessa jos ei ennen sitä mitään. Oma terveydenhoitaja arveli että jos silloin vielä kaikki ok ja itse olen suht järjissäni käynnistys menisi viikonlopun yli eli RV 42+2.

:x :x
 
Voi kun toivoisin et Emmy83 oot päässy jo tositoimiin ja synnytys menis nopeesti... Niinanii täydet sympatiat sulle :hug: Mulla myös paljon jo viikkoja ja tänään rv 40+6 ja neuvola, jolloin soitetaan ä-polille. Esikoinen (heräilee yöllä ja haluaa äidin ) 1,8 kk ja hänen synnytyksensä oli kaikkea muuta kuin mukava kokemus. Äitiyskortin mukaan kesto 15,5 tuntia ja ponnistus 2 tuntia, mistä ei meinannu tulla mitään. Mulla kans laitettiin tippaa kun kohdun supistukset laimentui ja synnytys vaan hidastui. Olin aivan uupunut lopuksi ja sitte tehtiin eppari ja saatiin poika maailmaan. Se oli h.....tillistä kun kesti niin kauan. Muistan kun synnytystä oli mennyt jotain 7 tuntia ni aattelin et kyllä tää tästä, ei voi mennä enää kauaa... no meni toinen mokoma ja tosiaan voimat loppui kun oli valvottu kolme yötä. Kyllä tosiaan pelottaa et meneekö samaan nytkin. Mulla muuten kohdunsuu poltettu joskus 12 vuotta sitten ja mahdollisesti sekin vaikutti siihen, et kohtu ei supistellu kunnolla... en tiedä, koska mulle ei ihan selvinny kaikki mitä mun synnytyksessä tapahtui. Mä kestän vaikka mitä paskaa jonkun 5 tuntia, mut ei kiitos enää 15:tta tuntia.......
Haleja kaikille ja voimia!
Jonna ja Papu 40+6
 
Onnea taas vauvautuneille ja tsempit kaikille niitä tarvitseville.
Viimeyön saldo 4 tuntia pätkittäistä unta :headwall:
Pitää lähtee neuvolaan, ei huvittaisi yhtään.....ja sitten kaupungille hillumaan, jos sais vaikka muutaman supparin aikaan.....

:wave:
 
jep jep...

Täällä taas. Tultiin juuri jorvista. Siellä oltiin puol tuntia käyrillä, kaikki ok. eipä sitten ollut ees lapsivettä jota tulee mun mielestä tosi paljon. Kohdunkaula oli hävinnyt, ja kohdunsuu sormella auki.... synnytys käynnissä, mutta kotona odotetaan supistusten vahvenemista??mua sattuu jo nyt kamalasti... Itkettää... Sanoi, että voi tulla tänään tai sitten viikonpäästä!!!!

turhautunut emmy ja prinsessa 41+3
 
Emmylle VOIMIA!! Kummallista meininkiä siellä Jorvissa ,ihminen jo noin poikki ja heittävät kommenttia voi tulla tänään tai viikon päästä??!!
Pakkohan niiden on sisälle ottaa eikä kotiin passittaa jos olo vielä muuttuu kurjemmaksi! Helppo tietysti nyt sanoa mutta rentoudu, kuumaa suihkua jne. ja kun et enää jaksa niin päivystykseen vaan!!
 
Johjo, ihana pieni suloisuus!
Tänää taitaa tullakin useampi vauva-uutinen, ihanaa! Tsemppiä siis teille vauvan hakijoille!
Daizz, kiitos ihanista terveisistä, ihana kuulla että oli hyvä synnytyskokemuskin ja onnea! Ja Toive, paljon onnea myös sinne suuntaan! :flower:
Voi Emmy, toivottavasti se sinun pieni jääräpää jo tahtoisi tulla ulos niin olosi helpottuisi, pidetän peukkuja!

Mpa, mulla oli vauvan kokoarvio viikolla 35 jo 3 kg ja mulla myös oma paino alkanut nousta tässä loppuvaiheessa paljon joten tiedän miltä tuntuu. Itselläni on pituutta 160cm. Muusta tavasta ei ole ollut puhetta kuin alateitse synnyttämisestä, kaipa se sieltä joskus tulee ja mahtuu tulemaan..:p

Omaa napaa..täällä huonosti nukuttu yö takana. Ei ole supistellut (muuta kuin joitain harjotussupistuksia) moneen päivään eikä mitään tulppaa tai muutakaan näköpiirissä.. Huomenna olisi neuvola, herkut on maistuneet toooooooosi hyvin joten kauhulla ootan vaa'alle hyppäämistä :p

Vatsa on kyllä niin täyttä tavaraa, pelkkää vauvaa vaan :D Mulla myös närästys vaivaa edelleen, se on ollut melkeinpä ärsyttäin vaiva alkusyksystä lähtien. Kunhan ei jää krooniseksi :D

Viikkoja kasassa 40+1

Tsemppiä kaikille!
 
Johjo Kiitos synnytyskertomuksesta! Ihana kuva teidän "pikkumiehestä"! :heart: :heart:

Emmy Kovasti voimia sinulle! Ainakin vaikuttaa siltä että synnytys on käynnissä. Tsemppiä vaan ja yritä löytää ne viimeiset voimat sieltä! Helppo sanoa, mutta yritä rentoutua, lämmin suihku on kyllä hyvä keino ja olet siellä vaikka tunteja... Ja jos tuntuu että et enää jaksaa niin menette takaisin sinne sairaalaan, eihän ne voi sinua sitten uudestaan laittaa kotiin... (tosiaan en usko että ne yrittää vauhdittaa synnytystä koska aina parempi kun omilla supistuksilla mennään... mutta ainakin voit saada siellä jotain kivunlievetystä jos tuntuu etta voimat ei riitä ja sitten välillä vähän huilattua!) Kovasti pidän täällä peukkuja sinulle että synnytys nyt etenee ja kohta vauva on sylissä! :hug: :hug:

ON: Täällä ei mitään sen kummosempaa. Flunssaoireet taas hiukan lievempia kun eilen, eli ilmeisesti oikeinpäin mennään.. :) Yöllä nukuin kun tukki! =) Eli senkin takia varmaan olokin on parempi! Muutama kovettuma tuntuu mutta ei mitään kipeitä supistuksia... jospa tänään sitten jaksaisin jotain muutakin kun vaan makoilla sohvalla... ;) :whistle:

Tsemppiä teille kaikille ja kovasti nyt supistuksia niitä haluaville!!!

:heart: Enkelitytön äiti ja Toive 38+0, jeee ;) :heart:
 
Monna et varmasti roiku täällä yksin vaikka menis kuin yli. LA:t tais olla aika samaan aikaan, ja oon tosiaan ihan vakuuttunut, että menee sinne helmikuun puoliväliin ennen kuin tämä pikkuinen malttaa syntyä. Ja mahtaako sitten olla kovin pikkuinen... Huh, mulla kuitenkin pituutta vajaa 160, joten saa nähdä miten saadaan ulos.

Kiva kuulla ettei olla ainoita "ylivarautujia"...

Onnea Toive ja Daizz! Ja Emmy, toivotaan tosiaan ettei sun nyt enää viikkoa tarvii roikkua täällä... Mukavaa päivä kaikille!

Vetku ja maha 38
 
Meille syntyi suloinen tyttö 5.1.09 klo 00.36. 48cm ja 3380g. Synnytys meni hyvin ja vauva voi hyvin.
Arki on nyt raskasta koska imetys ei taas suju ja kaikki aika menee siihen. Ihan hirveän paha mieli kun taas epäonnistui. Nyt on kai lisäksi pissatulehdus jos ei jopa kohtutulehdus, vastauksia odottelen.
Koitan jossain välissä kertoa synnytyksestä, joka tapauksessa meni todella hyvin, nopeasti ja suht helposti.
 
Onnea mei08 :flower:

Voi emmy, otan niin osaa ja ymmärrän ainakin osaks miltä susta tuntuu.... Kävin ite just neuvolassa, vaikka yöllä oli jo niin paljon ja kipeitä supistuksia että olin ihan saletti että lähtö tulee mut eikös ne sit loppunu kun seinään klo 8. Tai on niitä tässä tullut ehkä kerran tunnissa yksi. Huomenna soitto äpolille ja kuulemma viim 42+2 alkaa käynnistelemään, eli ens tiistaina..... Ei sulla varmasti enää voi viikkoa mennä, eiks sullakin ollu la 4.1. eli sama kun mulla?

Mä tahon niin että tää alkais ilman käynnistelyitä....

BabyP ja tyttö 41+3
 
Emmy mulla oli ihan sama homma, kun sulla. Mulla supparit alkoi 6.1, kun lapsi syntyi 8.1 eli hitaasti eteni. Loppu kuitenkin lähti sitten vauhdilla käyntiin, joten ei huolta. Mullekkin sanottiin, että voi mennä pari tuntia tai viikko. Tottahan tuo on, mutta ei tunnu kivalta..tiedän. Nyt vaan kuumapusseja kehiin ja mua ainakin auttoi, kun meni kontalleen lattialle ja nojas sohvan reunaan. Jos oot tosi kipeä niin sitten vaan vaadit päästä osastolla odottelemaan kipupiikin kanssa, sitä ainakin mulle ehdotettiin, mutta en halunnut.
Usko pois tuosta se lähtee käyntiin ihan varmasti nyt vaan hurjasti voimahaleja :hug: :hug:
 

Yhteistyössä