TAMMIKUUN TOIVOT tammikuussa

heräsin kuopuksen kans päikkäreiltä :) kerranki sai ottaa päiväunet kun mies lähti esikon kans mummulle :D johan tos parin tunnin sängys löhöilyn jälkeen onki lonkka hieman puutunut mutta.....kyllä tää tästä! ihana kun sai nukkua....mua väsyttää kauheesti koko ajan |O

Te joilla suoli toimii niin voi hyvinkin enteillä synnytystä :whistle: voi kunpa mullekki tulis tollanen p*ska-juoksu :LOL: ei vaan,mut viimeks lähti synnytyski käyntiin kun heräsin yöllä siihen että nyt vessaan ja äkkiä :D

flunssaisille isot paranemistoivotukset!!! äh tässä vaiheessa ei oo enään kiva saiarstaa :kieh:

äh nyt tuo kuopus tonkii vessassa...taitaa sillä olla hajut vaipassa :x
Heips ja jaksuja kaikille :wave:

mmamaa 38+6
 
Onnittelut minultakin vauvan saaneille! Kateeks käy, kun pitää vielä kärvistellä kotona. Joka päivä ollut nyt muutaman päivän ajan kunnon supistus silloin tällöin. Ei mitään säännöllistä, joten ei voi lähteä minnekkään vielä. Ja kuulemma sairaalassa aivan tajuton ruuhka, ei kannata liian aikaisin yrittää sinne. Käynnistysaika 14.pvä keskiviikko, joten ei enää kauaa tartte hermoilla. Mulla lähti perjantaina limatulppaa, mutta vesiä ei ole vielä mennyt. Tämä supistelu aika uusi kokemus, kun viime kerralla ei luontaisesti supistellut ollenkaan. Kipeää tämäkin tekee, mutta valmisteleehan se synnytystä ja hyvä niin. Kun vain mies ymmärtäisi, etten jaksa supistelujen aikana passata häntä. Terveisiä kaikille ja hyviä vointeja!
 
Onnea Papupata pojasta! Ja minuakin kiinnostaa, että oliko ihan veikattu tyttöä vai omia tuntemuksia vaan? :)



Tuttemui: Kiitokset synnytyskertomuksesta! :flower: Noita on kyllä kiva lukea.. Ja olipas töykeä lääkäri sulla! :eek: Monesti oon ite töissä huomannut, että kandit on aika törkeitä etenkin meille hoitajille ja jotenkin olevinaan niin lääkäriä, että huhheijaa..

runttis: Mulla tää on ollut koko ajan jotenkin vähän ihmeellisesti vinkkelissä, tai pää on tossa oikean kylkiluun tietämillä. Yks ilta tää riehaantu ja puski päätänsä ihan tonne kylkeen ja oltiin jo miehen kanssa, että nyt se kääntyy, mutta ei. Mielenkiintosta nähdä kohta, että onko tällä ollut joku syy olla jämähtäneenä tähän.. tosiaan joltain rv 30 asti jököttänyt samassa asennossa, eikä kertaakaan ollut pää alaspäin tms.

( .): Tuntuu, että koko ajan vaan väsyttää. Äsken lähdin miehen seurana lenkille ja jaksoin ehkä 200m kävellä ja oli pakko kääntyä takaisin. :ashamed: Harmittaa vielä, kun ei pääse sitten ihan heti taas liikkeelle, kun se sektio edessä..

~Pearl 38+4, enää muutama päivä ja sitten POKS!
 
Pearl, lueskelin että joku syy aina siihen perätilaan vauvalla on, ja hyvä sellainen :) Mulla katottiin nyt to ultrassa napanuora ja ei se ainakaan mitenkään kiertynyt ole, mutta voi olla että se on lyhyt tai sitten kohtu on sen mallinen että siinä on mukavampi polskia pepullaan.

Mä tänään surffin vähän päivähoitoasioissa, näissä alueen kaikissa hoitopaikoissa ikä oli 1v- ylöspäin.. mä kun en meinannu jäädä hoitovapaalle vaan töihin vanhempainvapaan ja kesäloman kautta, eli marraskuussa sitten ja joulukuun alussa viimeistään toukka hoitoon, niin ottaakohan normaalit perhepäivähoitopaikat tai lastentarhat sen ikäsiä? Täällä pitää kuulemma heti laittaa paprut vetämään kun vauva on syntynyt, eli sen takia näin ajoissa olen...

Näkeekö mistään onko sairaaloissa sulkuja tai ruuhkia? Siis netistä tms..? Meillehän sulkuajoilla ei kai ole hirveenä merkitystä kun on se suunniteltu leikkausaika, kiireelliset tapaukset tietysti menee edelle mutta sisään ottavatte joka tapauksessa..kai?

Sitten kysymysripulia vielä, onkohan perhehuonetta mahdollista ottaa yhdeksi yöksi ja sitten luovuttaa se normikäyttöön? Kun mies ekaks yöks tulis kyllä mukaan mutta jos mun vointi on vaan ok ja vauvalla kaikki hyvin niin sit hän kävis töissä ens viikolla... eka yö olis mullekin aika tärkee etten yksinään siellä olis, kun on uusi tulokas vierellä ja sairaalassaolo vähän hirvittää... hmm. Huomenna on neuvola, pitää koittaa sieltä utsia jos ei ole tietoa. Tietty voisin soittaa kättärille ja kysyä mutta tuntuu että tämmöset kysymykset on "turhia" niin ei viiti häiritä jos on kovinkin kiirusta siellä...

Illalla ajattelin tehdä kääretortun pakkaseen, toisen pizzan tein jo - jospa nyt siitä riittäs pakkaseenkin asti ;) Siivoushommat jäi vähän puolitiehen, mutta onhan se päivä huomennakin. Ja maalausurakka jätetään kuulemma nyt miehen hoiviin, mun pitäis lepäillä enemmän. Toisaalta himottas maalata mutta varmaan nämä pari vikaa päivää vois kyllä ottaa levon kannalta ja kerätä voimia tulevaa varten.

runttis ja toukka 38+5 ...pari päivää enää huih...
 
Niin ja vielä yksi kymysys, mistähän löytyis kivoja lipastoja tulevaan lastenhuoneeseen? Olen jo nyt todennu että lipasto tarvitaan, vaatteet ei mahdu tuonne vaatehuoneen hyllykaappiin ja sieltä kaivaminen on hankalampaa kuin et ne olis lipaston laatikoissa...

Hirveesti on kyllä tavaraa, pitäis tehdä vauvan liinavatteille tilaa kaappiin lisää, keittiöön pitää raivata tuttipulloille ym korvikkeille ja ruuille hyllytilaa ja kaikenmaailman vaunujen verkot ja suojat ja systeemit pitäis saada jonnekin..no, kaipa ne paikkansa löytää...ja pikkuhiljaa täytyy laitella sopiviin paikoihin kaikkia kamoja..

hmm.. huomaakohan jotenkin että hiipivä paniikki näin loppusuoralla alkaa iskeä :LOL:
 
Onnea taas kaikille uudet käärylät synnyttäneille! Ihanaa, että kaikilla mennyt mukavasti, vaikka tietenkin on synnytyksissä ollut vaiheensa. Mielenkiintoista lukea erilaisia synnytyskokemuksia. Tuo Olivian tarina öisestä kävelylenkistä kuulostaa aika hurjalta, mutta reipas olit kun siellä pakkasessa kävellä tamppasit.
Mulla ei ole mitään tuntemuksia. Vauva vaan tuntuu jo aika jättiläiseltä tuolla mahassa. Perjantaina reippaan kävelylenkin jälkeen käytiin miehen kanssa saunassa ja rupes maitoa tihkumaan rinnoista. Tuli hassu olo. Mutta ei mitään supistuksia. Sitte eilen oltiin kaupungilla shoppailemassa ja syömässä. Illalla taas tehtiin reipas kävelylenkki. Tänään kävin huvikseni kirpparilla ja kävelin sen jälkeen kolmisen varttia. Nyt on siis tullut lenkkeiltyä paljon enemmän kuin moneen kuukauteen. Ja tänään taas mennään kävelylle. En mä mitään superpitkiä kävelyitä tee, tunteroinen yleensä siinä menee. Mut sitte saan herkutella paremmalla omallatunnolla :D Piipahdin tänäänkin kirppiksen jälkeisellä kävelyllä huoltiksella ja miesmyyjä näki kun tamppasin sinne ja naureskeli mulle lakua ja suklaapatukka-ostoksia maksaessani että "jaahas, sitte näillä jaksaa taas!" En tiedä ajatteliko se, että oon jo kävelemässä suoraan synnärille... sen kyllä huomaa, et tuolla viipottaessa vastaantulijat kattoo pitempään ku yleensä ku on tämä iso maha ja keskittynyt kävelyaskel. Ehkä se on hassun näköistä B)
Tsemppiä kaikille ja supistuksia (voisin itsekin tästä jo mennä synnyttämään ).

Jonna ja Papu 40+3
 
runttipulla: Mä kysyin sillon äitipolilla kätilöltä, että onko perätilaan aina joku syy, ni hän sanoi että ei ole... että sattuvat vaan nyt olemaan toisinpäin. Sit kysyin kanssa, että onko täällä (keski-suomi) näitä perätilaisia kuinka usein, ni se sano et joka viikko heillä käy. Mutta en tiiä oisko nyt ihan joka viikko kuitenkaan, jotka loppuun asti on pt.. tai en tiiä. Ja mulla on kyllä vahva tunne, että tällä on jokin syy olla pt, kun ei ole pyöriskellyt tuolla masussa. Mutta tiiä sitten.. Kohtahan sen näkee.. kääks! :p
Niin ja mulla ei ole napanuoraa kertaakaan katottu, että mitenkä menee tuolla. Istukkaa on katottu ja siinä on aina hyvin veri kiertänyt. Sillon ennen käännösyritystä vähän ihmettelin, että miks ne ei kattonu miten se napanuora menee, jos ois esim. kaulan ympäri. Jäin vaan itekseen miettimään, että oiskohan näin, koska supisteli niin kauheasti sen jälkeen. Ja jostain luin, että aina pitäs tarkistaa, miten napanuora on ennen kun aletaan käännöstä yrittämään. Mutta joo, ehkä olen vain hysteerinen esikoisen odottaja! :D

Mies teki äsken lohipastaa ja nyt se vääntää tuolla vohveleita! :p Meillä mies hoitaa tuon keittiöpuolen, kun tykkää laitella ruokaa. Ite en siitä niin välitä, leipominen on ihan mukavaa... oon enempi siivousihmisiä sitten. :)
 
Lara83
Tosi nopsaan kommentoin vaan runttipullalle, että ainakin meidän naapurin perhepäivähoitajalla (Vantaalla) oli 9kk poika hoidossa, että varmaan säkin löydät paikan. Perhepäivähoitaja tai ryhmäperhepäiväkoti on varmaan parempikin paikka kuin tarha alle 1 veelle :)

Nyt meen miehen kainaloon katsomaan leffaa. Käytiin kylässä saunomassa ja se sai aikaiseksi muutaman kivuttoman supparin, jee! :D

Lara83 ja Eemeli 39+4 :heart:
 
Heips! Täällä kotiuduttiin tänään poikavauvan kanssa =) Eli vauva synty 8.1. klo19.02 ja oli viikot siis 41+1 ja koko 4530g 53,5cm ja pipo 37 En jaksa nyt enempiä kun on aika moinen härdelli kotona =) Onnea vauvan saaneille ja jaksamisia vielä odottaville :heart: :heart: Kesää odotellessa ja pieni poikanen
 
Onnea kaikille vauvaantuneille! Tulen lukemaan kirjoituksianne myöhemmin, mutta tulin ilmoittamaan että meille syntyi 10.01.09 poika jolla mitat 3150g ja 50 cm. Synnytys käynnistettiin raskausmyrkytyksen takia viikolla 37+0. Voimme molemmat hyvin. Huomenna toivottavasti kotiin =)
 
Voi, onnea kesää odotellessa ja ja jennakaroliina! Poikia lissää, no, ens viikolla me pearlin kanssa tasapainotetaan tytsyillä ;) Jennakaroliinan synnytys sitten ainakin oli täydenkuun aikaan =) Onnea kovasti!

Lara, kiitos kommentista - just perhepäivähoitoa tai sitä ryhmäperhepäivähoitoa olen ajatellutkin, kun tarhat on niin isoja täälläpäin. Ja muutama hoitopaikka olis ihan lähelläkin, voi kun vaan sais sinne. Vaikka siis pääasia on että saadaan jollekin kivalle tätille =)

Mä hiihdän täällä nyt ihmeissäni kun tänään on useampaan otteeseen tuntunu alkkarit ihan märille, mutta mitään holahdusta ei ole tullut, eikä supistele tai mitään. Ripulikin on jo vähän helpottanu, mutta kakkaa pukkaa kyllä, muttei enää niin vauhdikkaasti kuin eilen. Harmi kun apteekissa ei ollu niitä ph-liuskoja että vois kattoa ite onko vaiko eikö tullu. Kun vauva on vielä perätilassa niin ei haluis arpoa sen kanssa... tai sitten tämä on vain vetistä valkovuotoa, mutta pissiä se ei ainakaan ole. Nyt särkee vähän päätäkin, pitää mennä kippaamaan kupillinen kahvia jospa se vaikka siitä sitten.

Mei08:sta ei ole kuulunut mitään, mitenköhän siellä jaksellaan ja onko vauva jo syntynyt?

Nyt kahvia hakemaan =)


 
Iltaa kaikille,

:heart: Onnea Kesää odotellessa ja JennaKaroliina :heart: .

Päivä alkaa olla pulkassa ja omassa ( . ) ei mitään uutta raportoivaa. Jumpalla kävin rehkimässä, torstaina olisi sitten seuraava tunti, menen jos olo salli sen. Kaappeja olen siivoillut, imuroin ja muutenkin yritin saada edes jotain tolkkua tähän tavaran paljouteen. Jonkinsortin pesänrakentamisvietti taitaa olla mullakin päällä kun en todellakaan normaalisti tällaista vapaaehtoisesti tekisi.

Mies on äänitellyt koko päivä musiikkia mukaan synnytykseen. Toivottavasti nyt pääsisi hemmo itsekkin mukaan sinne, ettei tarttis mun yksin näitä viisuja kuunnella kun meillä edelleen vähän hakusessa noi lastenhoitokuviot synnytyksen ajaksi :( .

Ettei vaan Runttipulla lapsivettä olisi?

Meillä on kolmonen kipeenä. Toivottavasti parantuisi tiistaihin mennessä kun mulla silloin se meno sinne äippäpolille ja lapset menossa silloin hoitoon :/ .

Illanjatkoja kaikille, supistuksia sopivissa määrin, samoin kuin unihiekkaa ensiyöksi |O .

:wave:

Anni ja mylläävä masukki
 
:flower: kesää odotellessa & Jennakaroliina ONNEA pojista!! :flower:

Poikia pukkaa :D jännä nähä kumpia tulee enempi loppujen lopuks :whistle:

Runttipulla niin ettei vaan olis lapsivettä :eek: hui sentään..

Anni vähänkö sä oot ahkera jumpassa kävijä :D ja vielä näillä viikoilla...
mua kun ei ees lenkille huvita lähteä...
no kävin tänään pienellä lenkillä sen verran et esikko sai potkutella kelkalla,mut suuremmat lenkit on kyl multa jäänyt vähiin!

ohoh mut eikai taas muuta....taidan mennä pakastimelle kaivamaan aino jätskirasian ja ruveta herkuttelemaan :p :kieh:

mmamaa 38+6
 
Onnea JennaKaroliina ja kesää odotellessa! Kylläpä alkaa olla paljon jakautuneita, itsekin tahtoisin olla jo siinä joukossa...

Runttipulla, todennäköisesti kyse on valkovuodosta, mutta jos sitä vielä tulee huomenna, käy tarkistuttamassa polilla. Lapsivesi on tosi hajutonta kun vertaa valkovuotoon, eli nuuhkimalla saa hyvin selvyyttä asiaan ;)

Jonna, wau, sä pystyt vielä hyvin lenkkeilemään!

Me käveltiin tänään läheiseen leikkipuistoon ja noin kilometrin kiertomatkan kautta takaisin, ja viimeiset 100m oli kyllä sellaista kestosupistusta, että meinasi taju lähteä! Sai keskittyä rentouttamaan kasvojen lihakset, ettei suotta irvistellyt. Valitettavasti taas supparit hävisivät kun pääsin kotisohvalle, sen jälkeen on tullut vain yksi tosi kipeä supistus. Meillä on nyt lapsenvahti täällä vähintään tiistaihin saakka (tarvittaessa vaikka torstaihinkin), eli meinaan kyllä käydä kävelyllä/kaupoilla supistusten toivossa päivittäin!

Tuttiritari 40+3
 
Valkovuotoa mäkin epäilen kun ei lorisemalla tule...mutta iskin siteen ja talouspaperin housuihin niin katsotaan. Mies on lähdössä vielä illalla pelaamaan treeneihin, joten toivotaan ettei tämä nyt vielä ole mikään lähdön paikka. Eikä mulla supistele edes yhtään...

Mä en ole tänään edes nenääni ulos näyttänyt, huomenna sitten on ulkoiluakin luvassa, kun on neuvola ja pitää kaupassa käydä ja kirjastossa jne...


Tuttiritarille lähetän täältä suppareita :wave:
 
Onnea nyytin saaneille :heart: :flower:

Mekin saatiin ihana pikkuprinssi 10.1 klo 18.50. Pojan mitat 3195kg ja pituus 51cm, pipo 31.

Kerron myöhemmin synnytystarinan, mutta sen sanon että oli ihan positiivinen synnytys!

Tsemppiä kaikille muille jotka odottaa jotakin tapahtuvan!!
 
JennaKaroliina, kesää odotellessa ja tuizu onnittelut pojista :flower: :heart:

Täytyy taas kerran todeta, että tammikuun tytöt tuntuu olevan mukavuudenhaluisia, kun ei tunnu olevan kiirettä tulla tutustumaan ulkomaailmaan :whistle:

Täällä ei mitään uutta synnytysrintamalla, joten ootellaan, ootellaan :D

MaMa ja tytsykkä 40+3 :heart:
 
Tuizu Onnea pojan syntymän johdosta!! :heart: :heart:

ON: Täällä ei mitään uutta, muuta että flunssaoireet vaan pahenee... :( :headwall: Juon taas vaihteeksi lämmintä mustaviinimarjamehua ja otin kaks Panadol nappulaa ja meen nukkuun. Toivottavasti huomenna olisi jo vähän helpompi päivä... tiedossa on labrassa käynti ja neuvola aamupäivällä, sekä kampaaja iltapäivällä... :snotty: :/ Eli raskasta tulee olemaan jos tämmöinen olo...

Hyvää yötä ja suppareita niitä toivoville!!

:heart: Enkelitytön äiti ja Toive 37+4 :heart:
 

Yhteistyössä