TAMMIKUUN TOIVOT syyskuussa

Iltaa leidit!

KirppunenOnnea ikääntymisen johdosta :flower: :)

Niisku1 Tervetuloa joukkoon! Ei ole sullakaan helppoa ollu :hug: Nyt pidetään peukut pystyssä et kaikki menee hyvin!

Mei08 Mulla on kans ollu lonkkakipuja, mut vain öisin jos nukun jousipatjalla, ilman tyynyä jalkojen välissä! Tavallisella patjalla voin nukkua miten vaan ilman kipuja, mut en jousipatjalla :/

Tuttemui Saako viel udella miten vauvalla huomattiin se streptokokki? ja kuin nopeasti? Ja jos kyselen liikaa, niin saa sanoa ihan suoraan et millon riittää! Jotkut asiat on vain sellaisia et haluaa lisää tietoa, ja sit saatan vahingossa mennä kyselee liian hen.koht. asioita :ashamed:

(.) Tänään on taas reippailtu koko pvä... Aamulla keittiön siivous aamupalan jäljiltä, pesukoneet päälle ja muksujen kans ulos. Siellä kerättiin kesälelut varastoon ja popsittiin rankan homman jälkeen viinimarjoja.Muksut olis ite halunnu poimia niitä, mutta kun puskissa on niin paljon nokkosia ettei ne olis osannu niit varoa. Sit piti mennä hakee miehen pikkuveli eskarista :D Kävin samalla ostaa kunnon hanskat ja pienet oksasakset. Miehen isä tuli sit kahden aikaan hakee poikaa, ja otti samalla meidänkin muksut mukaansa kun neiti niin halusi papan luokse. Mä painelin koiran kans lenkille ja sen jälkeen otin varusteeni ja menin konttaa marjapensaiden sekaan. Katkoin kaikki huonot oksat pois ja nypin ne hiivatin nokkoset! Puskia on n. kymmenen, ja sen 1,5 tunnin aikana kun siellä kykin, sain vain yhden pensaan putsattua |O Kiitoksena siitä sain suppareita ja selkäkivun :/ Urakkaa olis silti pakko jatkaa huomenna, koska ne marjat on kohta pilalla...

Jees, vaan nyt nukkumaan. Muksut herää kummiski taas seitsemän aikaan!

MrsO & Eelis 20+
 
Moi, alkaa tuntumaan hirmuisen raskaalta ajatus palata kesälomalta töihin. Maanantaina pitäisi taas olla virkeänä ja innostunena töissä, mutta yhtään ei tunnu siltä... väsyttää ja nukuttaa kokoajan, tuntuu, että kotonakin saisin aikani kulumaan nämä kolme kuukautta ennen äitiyslomaa. Saapa nähdä, kauanko jaksan olla siellä...

tuulia 22+2
 
Hei vaan kaikille! Täällä aloitellaan pikku hiljaa rv 23, ajatelkaa!!! Kyllä menee viikot niin kauheeta vauhtia, et ei pysy perässä! Ultrat on siis meidän osalta nyt käyty, ja voi kyllä sanoa, et tuntuu ihanan rauhottavalta, kun tietää tuon 4D:n jälkeen aivan varmasti, et kaikki on kunnossa! Suosittelen, vaikka se vähän rahallisesti kirpaseekin, mut musta siinä kohdassa ei kyllä laita rahoja hukkaan, vaan maailman tärkeimpään asiaan, että saa tietää onko kaikki kullannupulla hyvin! Muuten kaikki mainiosti, mutta kärsin hieman noista selkäsäryistä, mutta menen taas huomenna fysioterapiaan mikä on kyllä kuin menisi ihmelääkärin vastaanotolle. Sen jälkeen on taas kuin uudesti syntynyt!

Inhottavaa kun alkaa toi flunssakausi olemaan nyt päällään ja kaikki ainakin mun tuttavapiiristä tuntuu potevan jonkun asteista lentsua! Toivon vaan ettei muhun se iskisi!!

Vaunuista sen verran, että onko kukaan ajatellut ostavansa tai jo ostanut Britax Römer Vigour travel system vaunuja? Me ollaan nyt niihin kallistumassa, ja varmaankin ostetaan ne ihanan turkoosit, kun kerran tiedetään että on tulossa tuo Felix meidän perheeseen. Onko kellään muuten kokemusta mustista vaunuista ja siitä onko ne hirveän kuumat kesälläkin jos lapsi esim. nukkuu niissä ulkona???

Ihanaa pian on taas viikonloppu! Enää vain tämä ja perjantai niin sitten taas vähän löhöillä!

Fridukka ja Felix 23
 
Heips, tänään olisi se ultra ja vähän jänskättää. Toivottavasti kaikki on ok, ilmottelen sitten miten meni ja oliko kaik kuten pitääkin.
Kiitos Anne81 tyynyvinkistä, sain viime yönä nukuttua paljon paremmin kun oli se jalkojen välissä. Tosin aamulla se oli jo lentäny lattialle, mutta pääasia että sai nukuttua :)

Olen samaa mieltä, onneks huomenna on perjantai ja pääsee huilimaan. Eka viikko loman jälkeen ja on ollu melkoista hulabaloota - mutta kyllähän tän kestää kun 3 kk enää olisi töitä jäljellä. Se aika menee nopeasti, tuskin kerkee edes kissaa sanomaan kun on jo joulu :)

Mukavaa päivää kaikille, mä jännään täällä vielä ja koitan keskittyä töihin vähän ennenkuin kipastaan sairaalaan.

 
Mrs O Saa kysellä, ja olen vastaamatta, jos en jaksa ;) Alann kuitenkin olla sinut asian kanssa, ja voin puhua siitä jo kunnolla. Joudun töissä kohtaamaan paljon odottavia äitejä ja vatasyntyneitä, ja monien kanssa ollaan jo sen verran tuttuja, että asia on tullut kerrottua niin monesti - nyt jo kyynelehtimättä.

Eli meidän poika syntyi ihan terveenä, mutta pian salissa alkoi hengitys "narista". On kuulemma tavallista hieman ennen aikaisina syntyneillä ja nasaaliylipaine auttaa. Otettiin salissa happiarvot ja kaikki näytti olevan hyvin. Sain jopa kerran imettää pienokaista. Mutta koska narina ei loppunut, laitettiin lasten osastolle ylipainenasaalihoitoon "muutamaksi tunniksi".
Lasten osastolla oli kuitenkin täyttä, ja vain keskosten teholla oli paikka, joten oli viety sinne. Kävin katsomassa heti salista lähdettyäni, ja kaiken piti olla ok, joten palasin osastolle hetkeksi nukkumaan. Minut tultiin herättämään ja pyydettiin teholle. Onnellisen äidin huumassa kuvittelin saavani lapsen viereeni :heart:
Mutta näin heti, ettei kaikki ollut kunnossa. Vauvan ympärillä oli seitsemän lääkäriä, monia koneita ja hoitajat olivat kiireisiä. Osaston lääkäri tuli kertomaan, että vauvamme oli yllättäen mennyt sokkiin, eli hapetus oli loppunut, sydän lakannut toimimasta kunnolla, verenpaine romahtanut ja hengitys lamaantunut. Vauva oli hengityskoneessa, ja kaikki elintoiminnot turvattiin koneellisesti. Soitin mieheni takaisin töistä sairaalaan. Vauva oli hyvin sairas ja heikko, emme saaneet edes koskea. :'( Vasta seuraavana aamuna, kun hän oli niin heikko, että päätimme kastaa pienokaisemme, sain pitää omaa pikkusormeani kasteen ajan hänen pienen kätensä päällä.

Seuraavana päivänä näytteet antoivat varmistuksen streptokokista. Sama bakteeri löytyi sekä minulta että vauvalta. Toki lääkärit olivat streptokokkia jo varalta hoitaneet, koska se on vakavin sepsiksen aiheuttama infektio vastasyntyneillä.
Eli kaikki tapahtui yllättäen, narina olisi voinut olla harmitonta, mutta huonommin kävi. Jos vauvalle olisi ollut tilaa tavallisella osastolla, ei häntä olisi ehditty siirtää teholle. Niin nopeasti oli vointi romahtanut.

Enpä toivoisi vastaavaa kenellekään. Iskee liian rajusti päin, odottamatta ja arvaamatta. :(
 
Niisku1 :hug: Olette tekin kovia kokeneet. *Inhoan kun joku sanoo tietävänsä, miltä tuntuu, mutta uskallan sanoa, että voin kuvitella, mitä olette käyneet läpi. Uusi raskaus on myös niin täynnä huolta ja pelkoa, että kestää aikansa ennen kuin uskaltaa luottaa ja toivoa, että kaikki menee paremmin. Surullista, että tuhruvuoto tuli tässäkin raskaudessa. Toivon todella, että kyse olisi harmittomasta vuodosta, ja pääsisitte nauttimaan loppuraskaudesta.

Itselläni myös alkoi supistelut, ja soitin tänään streptokokkinäytteen tuloksista. Taas positiivinen - ja tuli kyllä tunne, ettei tätäkään vauvaa ole meille tarkoitettu. :ashamed: :(

Jaksamista! :hug:
 
Tuttemui Hui mikä tarina! Ihan kylmät väreet nousi ja kyyneleet pukkas :'(
Kun sanoit et tuntuu ettei tätäkään vauvaa ole teille tarkoitettu, niin sanon vain että on se! Nyt ei saa vain luovuttaa eikä menettää toivoa! Jaksamista se vaatii, mutta jospa täältä saisit tukea edes jonkun verran :hug:

Miten se streptokokki nyt hoidetaan?
 
heipparallaa!

Tuulia:
Samoissa fiiliksissä, ollu kolme päivää kesäloman jälkeen töissä ja joka ilta selkä ihan jumissa, eli saa tosiaan nähdä kauanko siellä jaksaa käydä. Haluttais vaan olla kotona ja suunnitella vauvajuttuja :) Tänään onneksi vapaapäivä :)

Oon viimein saanu aikaseksi alkaa tutkiskella vaunuviidakkoa, ja oon kyllä aika varma et meille tulee Emmaljungan duo edget sport- rungolla. Varsinkin kun mun vanhemmat yllättäen ilmoittivat ostavansa meille vaunut :)

Nyt pitää lähteä siivoomaan keittiötä että sais edes jotain aikaan kun oon koko aamun vaan roikkunu vaunusivustoilla.


BabyP + TYTTÖvaavi 22+4 (sukupuolen saa päivittää listaan)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs O:
Tuttemui Hui mikä tarina! Ihan kylmät väreet nousi ja kyyneleet pukkas :'(
Kun sanoit et tuntuu ettei tätäkään vauvaa ole teille tarkoitettu, niin sanon vain että on se! Nyt ei saa vain luovuttaa eikä menettää toivoa! Jaksamista se vaatii, mutta jospa täältä saisit tukea edes jonkun verran :hug:

Miten se streptokokki nyt hoidetaan?
Täytyy jaksaa toivoa. Tänään vain iski sellainen masis, kun kuulin tuon tuloksen. Yritän paikata sitä neulomalla vauvalle villahousuja :heart:

Yleensä ei hoideta raskausaikana, koska yleensä uusii. Sain lääkekuurin 15.rv:lla ja sen kontrollissa kävin maanantaina. Ja uusinuthan se oli. Nyt oli ohje gyneltä, että ei hoideta ennen kuin iv:sti synnytyksen aikana. Mutta konsultoivat vielä, koska alkanut supistelemaan. Streptokokki siis yleensä aiheuttaa supistelut. Pitää nyt toivoa, että valitaan oikein. Antibiootille voi tulla resistenssiksi, joten sitten ei auta välttämättä edes synnytyksessä - ja toisaalta kovat supistelut voi aiheuttaa ennen aikaisen synnytyksen. Sitä nyt pähkäilevät, mitä tehdään. :/
 
Noista vaunuista olitte jutelleet. Onko kellään kokemusta tai aikomusta ostaa Brio Happyja. Katseltiin ja varattiinkin viime vuonna sellaiset erillisellä ratasosalla, mutta saatiin peruttua. Nyt kovasti kiinnostais sellaiset uudelleen.
Meillä ne tulee kovaan käyttöön, ja mm.kauppakassit kuljetan vaunujen alla. Joten pitää olla tilaa myös tavaroille. Renkaat niissä varmasti on hyvät, ja iso vaunukoppa talvivauvalle on tarpeen. Toisaalta kesälläkin ilma vaihtuu tilavassa kopassa paremmin. Mutta mietityttää tuo työntöaisan korkeus. Se ei kai ollut säädettävissä, siis vain teleskoopilla "lyhemmäksi". Olen vain 160senttinen, joten onnistuukohan?

Oisko muita vastaavia merkkejä, joissa kovaan käyttöön sopivat ominaisuudet?
 
Heippa.

vaunuista on ollut puhetta... Itse sain kakkosta odotellessa postin mukana tarjouslapun MODI yhdistelmistä. Oli tosi edullinen setti muistaakseni maksoin jotain 499 paikkeilla. Mukana tulivat mm. matkarattaat olleet kovassa käytössä ja kestävät ja kaikenlaista muuta otsa/korvakuumemittarista ensiapupakkaukseen. Yhdistelmätkin on mielestäni olleet hyvät täällä "maaseudun" lumikinoksissa viimetalvena ei siis mitkää kovin raskaat työntää ja tämä maasto täällä on aika pomppuista. Lämpöset vaunut talvella ja keväällä ei liiempiä tarvinut pukea. Nyt odottavat toista käyttäjäänsä. Meillä oli vielä esikon yhdistelmätkin tallella jotka saatiin lahjana mutta niitä en ole käyttänyt kuin hätätilanteessa. Nyt alkuvuonna saadaan lainaan tuplat siksi aikaa kun niitä tarvitaan kun lapsilla niin pieni ikäero.

Täällä odotellaan kovasti viikonlopuksi valmistuvaa kylppäriremonttia että pääsee omaan saunaan pitkästä aikaa saunomaan. :)

On niin mukavan tuntuinen ilma että taidan lähteä tästä pihalle metsästämään taas kissanpoikasia kun vanhin lapsi päiväkodissa ja kakkonen päikkäreillä.
 
Ei ole noista Brioista kokemusta, mutta itse kans haaveilin noista Happy vaunuista! Emmaljungat ja Briot on tosi kestävää laatua, mut kannattaa ottaa tavarakori sellaisena korina, ei sitä kankaista "pussikoria" vaan ihan metallisena korina! Siihen mahtuu enemmän tavaraa eikä ole painorajoitusta. Itse en hoksannu sitä kun tytölle emmaljungat hankin, niissä on se kankainen ja rikkihän se meni kun kaks kauppakassia siellä alla oli! Neppareilla on rungossa kiinni ja ne nepparit aina aukes ja kori osui maahan ja repesi.
Nyt niissä siskoltani saamissa vaunuissa on kans kankainen tavrakori, ja pienempi vielä mitä emmaljungissa, mutta jospa sillä sais pienemmät ostokset kuljetettua. Autolla yleensä tulee kaupassa käytyä kun aina tulee niin paljon tavaraa. Talvella tosin muksujen pulkaankin mahtuu kassit niin pääsee sitä kävellenkin ostoksille.
Odotan ihan innolla että pääsee kärräilee vaunujen kans :D
 
heip kaikille ja uusille tervetulot =)

tuttemui kovia olet kokenut :hug: toivotaan että kaikki menee nyt hyvin.

niisku1 olet myös kokenut kovia :hug: ja toivotaan että kaikki menee hyvin.

sef varmasti jäi sua harmittaan. kokeile soittaa neuvolaan ja kertoa mahalaukun tilanne, luulis että laittavat läheteen uudelleen ultraan. inhottavaa jos jää itseä vaivaamaan.

(.) toista viikkoa saikkua takana ja ihmeen hyvin oon aikani saanu kulumaan, vaikka aluks pelkäsinki kuinka ajan saan tapettua. juu lekurilla käyty eilen, jatkoi saikkua tän kuun loppuun asti, sanoi myös että tuskin mulla on enää asiaa töihin ennen vauvan syntymää :ashamed: tahtoisin niin töihin, viihdyn töissä hyvin ja työkaverit on mahtavia. noh, katotaan sit ens kuun alus jos vaikka pääsisin edes hetkeks töihin(elän ainaki toivossa). juu, elikkäs alapään tilanne oli eilen sellanen että kohdunkaula on nyt pehmentynyt, ulkosuu auki 1cm ja sisäsuu kiinni, mutta vältä tai jotain(en oikeen ymmärtäny). käski ottaa iisisti. sanoi että nyt olisi pääasia että pysyisi sisällä ainakin 10 viikkoa vielä. huh, tulee pitkä 10vkoa ja varsinki kotona ollessa, töissä menee aika niin nopeesti. juu, neuvolalääkäri on 7.10(muistaakseni)lääkäri sanoi että katotaan mikä tilanne sillon on ja jos supistelut jatkuu niin mun pitää soittaa suoraan neuvolaan ja sieltä laittaa äitiyspolille lähetteen. mietin vaan että kuinka kauan odottelen jos supistelee että kehtaan soittaa neuvolaan? huomaan kyllä että kotona kun olen ollut niin ei ole ihan joka päivä supistellu, aina välillä, tosin eilen tuli lekurin jälkeen monta iltaan mennessä. kyllä ittee pani vähä nyt jännittään, kummiski viikkoja on ihan liian vähä vielä(nyt 23+5). ei vauva välttämättä edes synny ennen aikojaan mutta ikinä ei tiedä. tuttavani lähti esikoista synnyttään rv 28 mutta lekurit saivat synnytyksen lakkautettua ja niinpä vauva synty 2 viikkoa yli LA:n. että ikinä ei tiedä, mutta kai tässä pitää varautua jos sattuu tuleenki aikasemmin. mietin nyt kans tota streptokokkia (kirjotin varmaan väärin ton, mutta just kun tuttemui sanoi että supistukset ovat oireena. luulis lekureiden ottavan viljelyn jos äitiyspolille meen jos supparit jatkuu. kaverilla oli kummankin lapsen odotuksen aikana se streptokokki, sai antibiottia kummanki synnytyksessä, toinen syntyi kuukautta aikasemmin, mutta kaikki oli ok, paitsi nyt vauva on TAYS:ssa(täältä lähetään tampereelle synnyttään alle 33 viikkoset ja jos lapsella jotain mitä täälä ei voi hoitaa). Vauvalla on munuaisissa jotain( vauva vajaa 2kk nyt), tekevät tutkimuksia sielä että löytyis diagnoosi. kyllä vauva kuulemma voi jo paljon paremmin, paino on noussu ym. mutta ikinä ei tiedä mitä tulee, siis en tarkota pelkästään kaverin vauvaa vaan muitakin, raskaus voi olla kaikin puolin ok, synnytykses voi käydä jotain tai jo synnyttyä voi tulla jotain. kellekkään ei tietenkään toivo että tulis yhtään mitään. tulee ihan surku olo ku funtsii tälläsiä...hyi mua.

juu-u. pitäis tästä vissiin sapuskaa alkaa tekeen.
 
vaunuista Meillä odottaa tuolla makkarissa city crossit city kopalla. Halusin erillisen kopan, ja edget oli liian isot mun makuun. Ja otettiin myös emmaljungan turvakaukalo ja adapteri, jolla saa kaukalon runkoon kiinni, kätsä peli ostoskeskuksiin :D
Britaxin kärryjä työntelin kanssa kaupassa ja oli ihan ok tuntuiset pelit. Meillä oli tytöllä käytössä Brion Flex kuomurattaat ½ vuotiaasta eteenpäin ja ne oli kyllä ihan surkeet :(

Supistelee täälläkin, siis harjoitussuppareita, mutta tuntuuvat kyllä ihan mukavasti
:kieh:

Musta on tullut niin hiton laiska, etten jaksais tehdä yhtään kotihommia... Ja ens viikolla sinne töihin pitäis mennä ja olo on ihan sippi :| No jospa se siitä.

Nyt ulos happihyppelylle tytön kanssa :wave:
 
Ilmoittaudun ja ilmoitan, että en pääse hetkeen lukemaan kuulumisia, kun tietokone on rikki :kieh:

Eli täällä kaikki ok, tosin Hb oli laskenut ja on nyt 109 joten nyt sitten rautaa napaan... Sf-mitta edelleen olematon 16cm joten isoa mahaa ei tälläkään kerralla tule, sitäkin kipeämpi lantio varmaankin :|

Olen nyt virallisesti työtön ja toivon, että äippärahat saan silti tältä työssäoloajalta.. eikö niin, jos päivään paperit ensviikolla ja vien Kelaan, laskevat 6kk:n tuloja apuna käyttäen äippärahat juurikin tuon mun päiväyksen mukaan? Etteivät ota näitä mun tulevia mahdollisia työttömyyskuukausia siihen mukaan? Kiitos jos joku tietää ja ymmärsi kysymyksen.. Olin kuitenkin vuoden töissä ja juuri nyt sitten jäin työttömäksi.. :(

Täytyy lähteä lääkäriin, mulla naamassa joku pöpö ja näytän keitetyltä ravulta! Jos vaikka antibiootit sais.. Yritän palata mahdollisimman pian lukemaan kaikkien kuulumiset..

-Lappitar ja Hippunen 21+4
 
hei vaan taas..
noista äippärahoista: Esikoista odottaessa olin työssä ja rahat siis sen mukaan, kerkesin käymään töissä muutaman kuukauden ja jäin sitten työttömäksi.. sitten rupesin odottamaan kakkosta jonka aikana siis olin työtön ja ajoin muutaman kuukauden taksia äippärahat (2007) mulla laskettiin vuoden 2006 tulojen mukaan jolloin olin puolivuotta töissä. Nyt taidankin saada samat rahat kuin kakkosesta...
Kamalan hankalia nuo kelan jutut ja ne paperit täyttää.. kolmatta kertaa täytän enkä vieläkään osaa kokonaan :LOL: täytyy ilmeisesti poiketa kelassa niiden kanssa.

tän kuun lopussa loppuu äippäloma ja ois pitänyt töihin palata.. eipä satu tuota työpaikkaa valmiina olemaan joten jätän väliin etten muutamaksi kuukaudeksi mene töihin niin jään työttömäksi ja nautin liitonrahoista muutaman kuukauden ja jatkan äippälomaa sitten.

matsu83+ asukki 19+0
 
Täällä kans suppareita ihan kiitettävästi, ja ulkosuu oli auki mut sisäsuu kiinni, eikä kohdun kaulalla ollu muutosta. Mutta, lääkäri käski ottaa rauhallisesti, ja niin ei ilmeisesti kannattais mulle sanoo, koska oon ollu ihan hillittömän energinen ja tuntuu et koko ajan tarttis jotain touhuta! ja sit supistelee :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs O:
Täällä kans suppareita ihan kiitettävästi, ja ulkosuu oli auki mut sisäsuu kiinni, eikä kohdun kaulalla ollu muutosta. Mutta, lääkäri käski ottaa rauhallisesti, ja niin ei ilmeisesti kannattais mulle sanoo, koska oon ollu ihan hillittömän energinen ja tuntuu et koko ajan tarttis jotain touhuta! ja sit supistelee :ashamed:
sama vika ;) Mullakin oli ulkosuu pehmyt ja raollaan, mutta kuulemma tavallista uudelleensynnyttäjillä. Toki pitäis rauhallisesti ottaa, mutta sairaslomalle en halunnut. Kotonakin tekis mieli koko ajan siivota, laittaa vaatteita kirpparille tai ainakin käydä marjassa. Ja supistelee sitten juu :whistle:
Mutta näin aikaisessa vaiheessa liikkumatta ja rauhallisesti :eek: Siksi yritän neuloa tai jotain, että välillä saa levätä.
 
En millään lailla kuulu tähän pinoon, mutta Brio Happyistä meinasin muutaman sanan sanoa.

+Tukevat
+Vaunukopan kanssa tosi nätit :heart: (meillä ruskea)
+Ihan hyvät säädöt mm. valjaissa
+Myös teleskooppiaisassa mielestäni riittävä säätövara

-Isot ja sitä kautta hieman epäkäytännölliset
-Ratasosa iso, meidän 1v tarvitsee edelleen selän taakse fylliä jne.. Mahtuu niihin varmaan vielä kouluiässä...
-Kömpelöt (liittynee kokoon)


Yhteenvetona sanoisin, että laadukkaat rattaat. Muuhun olen tyytyväinen, paitsi kokoon (kun lapsi on pikkanen kirppu), ja tietynlaiseen kömpelyyteen. En osaa sanoa, onko hyvät 160senttiselle, kun meillä olemme molemmat vähän pidempiä. Minä siis 168cm ja mies 188. Meille säätövara kyllä riittää.

Onnea teille kaikille tamminyyteistä! :heart:
 
Sirpula: Sähän taisit olla kanssa Keski-Suomesta, olitko siis keskussairaalassa rakenneultrassa?! Mulla ois se eessä siellä maanantaina ja jännittää kyllä aika paljon! Toivottavasti vauvalla ois kaikki hyvin, sehän se pääasia on ja tietysti toivon myös, että kertoisivat sukupuolen.. sulle taisivat ainakin kertoa aika helposti? Olen vain kuullut, että jossain paikoissa eivät kerro ollenkaan.

G: Täällä ei tarjottu muuta kuin seerumi-seulontaa, mutta siihen en halunnut, kun kuiteskin on ilmeisesti aika epäluotettava. Rakenneultraan sain itteni puhuttua, kun suvussa periytyvää sydänvikaa..

niisku: Toivottavasti tällä kertaa kaikki menisi hyvin! :hug:

tuttemui: Me ostettiin Brio duot ja vaikuttaa kyllä tosi hyviltä! Noi Brion Happyt näyttää aika samanlaisilta.. noissa värinä suklaanruskea, ni käy sitten tytölle tai pojalle. Tosi kevyet ja näppärät työnnellä ja mahtuu pieneen tilaan, noissa siis erillinen ratasosa.

(.): Ja täällä taas saikulla.. lääkäri kirjottikin nyt sitten yli 2 viikkoa, ja olin vähän että hui, kun luulin, että tyyliin pari päivää tulee.. pari viikkoa sittenhän olin vajaan viikon saikulla. Viimeks sunnuntaina oli kauhee päänsärky -ja oksennuskohtaus ja tänään meinasin vaihteeks pyörtyä töissä, siis viime viikollahan ihan pyörryin. Ja kaikki hb:t ym. hyvät... Jotenkin tuntuu työt vaan niin raskailta... Kun tekee 1 työpäivän, ni tuntuu että ois tehnyt 5, ja tuskanhiki päällä saa puurtaa. Toki on kyllä niin fyysistä työtäkin tuo vanhusten hoito, että eihän se ihme.. täytyy vaan ajatella nyt vauvan parasta, jotenkin vaan "hävettää" olla saikulla, kun ei pahemmin ennen raskautta ole joutunut olemaan. Nyt tuntuu, että selkä ja vähän joka paikka repsottaa!!:kieh:

Vauva on kyllä alkanut niin kauheasti potkiskelemaan, että huh huh! :heart: Viime yönäkin heräsin joskus kahen maissa ja jotkut ihan ihme bileet oli tyypillä masussa päällä! :LOL:

Pearl 20+1

Muoks. Niin ja vielä noista brio duoista, noissa ainakin on sen aisan korkeuden säätö. Oon 159cm ja se aisan säätöosa on alimmillaan, ja voin sanoa, että on kuin mulle tehdyt! :) Kai noissa happyissakin on, kun ne on varmaan uudempi versio noista, tai en tiiä? Mutta hyvin samantapaisilta ainakin kuvissa näyttävät.. ehkä jotenkin noi Duot on sirommat/ nätimmät, mutta hyvin samantapaiset!:D
 
Hei kaikki! Kirjoittelen pitkästä aikaa. Olen käynyt aina välillä lukemassa teidän kuulumisia, mutta jostain syystä en ole saanut aikaiseksi kirjoittaa itse. Nyt olen kotona ja aikaa on eri tavalla. Mun nimi taitaa olla listassa kylläkin vaikka LA on eri. Eli jos joku haluaa päivittää niin se on 13.1. Vauva on kuitenkin laskettuun aikaan nähden 5 päivää pidemmällä ja siksi lasken viikkoja nyt 22+2.
Mullakin supistelee kivasti välillä, ihan niin että pitää pysähtyä. Mutta reilu viikko sitten lääkärissä kohdun suu oli kiinni, joten ei vielä ainakaan syytä huoleen. Ens viikolla on uudelleen lääkäri ja katsotaan taas. Ei mun supistukset varmaankaan ole tehnyt töitä kun niitä tulee kumminkin niin harvakseltaan.
Luulen että mun työn teko on myöskin tältä erää tässä. Pari kauppakassia kannoin eilen autosta sisälle niin kauheet kivut iski päälle. Joten jos noin pienestä menee selkä pahaksi niin en usko palaavani töihin enää.
Onko muilla kauheeta pesänrakennus viettiä? Mun pitäis saada kämppä kuntoon tällä sekunnilla ja harmittaa etten yksin jaksa eikä tietenkään ole yhtäkkiä varaakaan alkaa kunnostamaan kaikkea mitä haluaisin. Mutta onneksi vauvalle on hankittu suurin osa tavaroista ja siltä osin saan rauhan sielulle :) Pientä siivousta ja kaappien siivousta saan onneksi tehtyä, sekin lievittää tuskaa. Eilen leivoin :wave: Mikä on tässä perheessä ihan ihme. Lapset tykkäs kovasti. Esikoinen täytti 5 ja nyt vasta oli eka kerta kun leivottiin lasten kanssa yhdessä :ashamed: Että tämmönen äiti minä olen.
B)
Ihana ilma tänään. Vaihteeksi aurinko näyttäytyy.kiva.
sarabi rv 22+2
 
Päivää.

Tervetulo Niisku mukaan joukkoon, toivotaan ja uskotaan, että kaikki menee tällä kertaa hyvin :heart:

Mulla alkaa neljän päivän vapaaputki ja ensi vkollakin vain 2 päivää töitä, joten joskos tätä väsymystä saisi nyt kunnolla levättyä pois. Mukavaa viikonloppua kaikille! En varmaan käy huomispäivänä koneella.

Andie ja luumu 19+5
 
Hei!

Kylläpä oli tullut taas paljon luettavaa. Minulla on töissä armoton kiire päällä koko ajan, johtuu varmaan ihan vain itsestäni. Toisaalta pitä valmistella ensi vuoden talousarvioita ja tehdä toimintasuunnitelmaa ja muuta luento pitäisi vielä pitää tässä ennen marraskuuta.

Minulla on kans supistellut välillä aika kovastikkin, mutta jotenkin vain en osaa levätä ja ottaa ihan rauhassa. Oma luonne on niin tyhmä, että ajattelen olevani laiska tai jotain jos vain makaan.

Osalla on kyllä ollut tosi kovia kokemuksia edellisissä raskauksissa. Minulla oli esikoista odottaessa itselläni parvorokko ja vaavi sai sen mahassa itselleen kans. Vaavin tilanne oli kriittinen vko 23 eteenpäin ja sen vointia piti seurata ultralla tosi tarkkaan, jossain vaiheessa mietittiin jopa verensiirtoa mahaan lapselle. Se oli tosi raskasta aikaa itselleni ja miehelleni. Oli tosi raskasta ajatella oman pikku ihmisen olevan masussa sairaana ja häntä ei voinut itse hoitaa tai auttaa millään tapaa. Kahdella äidillä kuoli lapsi parvorokkoon mahassa yhtäaikaa kuin itse taistelin asian kanssa ja kyllä se tuska oli suuri, sitä ei voi edes itse käsittää.

Vaunuista on ollut keskustelua, me käytiin varaamassa Emaljungan edge vaunut viime viikolla ja nyt olen miettinyt Hercules vaunuja sittenkin, tänään olisi tarkoitus lähteä vielä katsomaan noita vaunuja kummatko sitä sitten ostaisi. Onneksi Lastentarvike myy molempia joten vielä voi vaihtaa. Esikoiselta oli Emaljungat ja ne oli kyllä tosi hyvät.

Tämä meidän pikku neiti on kyllä super eloisa pakkaus. Mahassa käy koko ajan hillitön vipellys ja meno. Ihanaa, kun tietää pikku ihmisellä kaiken olevan hyvin.

Iloista odotusta kaikille ja aurinkoisia syys päiviä.

Hemuli ja Suhmura Sandra 22+6
 
Lara83
jopas olette olleet ahkeria kirjoittajia!

Tervetuloa uusille, niisku1 ja Tuttemui on kyllä kokeneet sellaista mitä en edes uskalla ajatella. Täällä myös peukut pystyssä että kaikki menisi tällä kertaa teillä hyvin :heart:

Vaunuista on ollut puhetta. Meillä esikoisella Brion Kombit, on kyllä olleet hintansa väärti! Otettiin se kalliimpi runko (compact?) kun ostettiin se vuosi sitten, koska se mahtuu sellaisenaan meidän porrasperäautoon, eikä tarvii irroitella pyöriä tms. Siinä siis ei ollut muuta mahdollisuuuta kuin se kankainen kori ja meillä se on kestänyt loistavasti. Ei oo koskaan irronnut ne tarrat vaikka olis ollut 2 isoa kauppakassia (painavaa!) kyydissä.
Nyt joudutaan ostamaan uudet vaunut kun tarvitaan siis tuplat.

Mulla loppui tänään kokopäivätyöt, jee!! Vaikka olikin kivaa vaihtelua olla töissä niin en olis jaksanut yhtään kauempaa kun isot projektit aiheutti sen että naputin konetta vielä ysin-kympin aikaan kotona. Ja meillä siis esikoinen on 1v. ja mulla alkaa tentit taas pyöriä syksyllä... Joten ihanaa että saan taas kekittyä tärkeimpään, eli olla lapsen kanssa kotona, työelämä saa vielä hetken odottaa :) Jatkan tosin osa-aikaisena vuoden loppuun, mutta vain muutaman päivän kuukaudessa.

Maha on kasvanut hurjasti! Huomenna neuvola, joten saa nähdä mikä on sf-mitta.

Mä olen miettinyt että en sittenkään taida ottaa äippäpakkausta, ainoa mitä oikeasti tarvitsen siitä on se makuupussi, ja sen taidan ostaa irtonaisena jos jostain löydän. Esikoisen pakkauksesta on kaikki kuitenkin tallessa, ja haalarikin on kuin uusi kun sillä oli viime talvena aika vähän käyttöä.

Lara83 ja poika 21+1

:heart: :heart:
 

Yhteistyössä