TAMMIKUUN TOIVOT syyskuussa

Alkuperäinen kirjoittaja sasha80:
Sef, oletko ajatellut mennä uudestaan ultraan? Eikö 4D-ultrassa tai vastaavassa saisi parempaa tulosta aikaiseksi? Ei ole kiva, jos jää tuollainen fiilis :(
sasha: olen kyllä ajatellut mutta miestä pitää pehmittää vielä, sillä meillä ei oikeasti olisi nyt varaa mennä ultraan, koska auto pitää saada kuntoon. Jos mulle vannottaisiin, että saan sukupuolen sitten selville, niin menisin vaikka väkisin, mutta kun mistä sitä tietää saako seuraavallakaan kertaa sukupuolta selville. Tällöin rahat menisi ikäänkuin hukkaan. Toki jos tuohon mahalaukkuasiaan saisin selvyyttä, niin asia olisi eri, mutta miestä sekään ei näytä liikuttavan.

Tämänpäiväinen ultraaja ehdotti ihan perinteistä 2d ultraa, kun on kuulemma tuohon sukupuolen selvitykseen parempi. Mutta kun ei sillä tänäänkään saatu selyyttä, niin miten sitten huomenna saataisiin?!?

 
Tervehdys kaikille :wave:

Uusille tervetuloa joukkoon mukaan :D Tuttemuille :hug: sinulle on käynyt kaikkien äitien pahin pelko toteen, tälle tulokkaalle turvallista matkaa äitin, isin ja sisarusten syliin.

Sef tämä nyt on niin latteaa tässä tilanteessa, mutta yritä olla stressaamatta. Ymmärrän kyllä huolesi ja turhautumisesi :hug: Toivottavasti pääset toiseen ultraan, niin saisit varmuuden asioihin jotka mieltäsi painavat. Voisithan yrittää esim. neuvolan kautta päästä uusinta ultraan, niin ei tarvitsisi itse maksaa isoja summia ultrasta. Aina kannattaa yrittää...

(.) Masu kasvaa ja tytsykkä ilmoittelee itsestään aika ajoin :D Koulukin alkoi eilen ja ainakin nämä kaksi päivää on tuo reissaaminen (105km/suunta) sujunut ihan hyvin eikä tytsykkä ole autossa istumista protestoinut. Saa nähdä vieläkö sitä jaksaa matkustaa tuota väliä marraskuun lopussa, kun olisi viimeinen lähiopetusviikko tälle lukukaudelle :whistle: Mutta käydään siellä koulussa voinnin mukaan. Ja täytyy kehua tuota turvavyön alenninta, ihan ehdoton automatkoilla... Seuraava neuvola on vasta 18.9 ja silloin on ensimmäinen lääkärikäynti ja samalla saan ne kelan paperit kun ei niillä niin kiirettä ole, kun äitiysavustuskin otetaan rahana.

Nyt iltapalaa laittamaan lapsukaisille..

MaMa ja tytsykkä 21+5
 
No voi Sef! :hug: Kyllä tuo varmasti harmittaa kun et saanu selville. Vaaveli vaihtelee sen verran paljon asentojaan vielä näillä viikoilla et varmasti saisit selville seuraavalla kerralla. Hankalammaksi menee jos lykkää asian. Tila menee pienemmäksi kun rv30 yli mennään ja sit on varmasti jalat ristissä ettei pirukaan saa selvää.
Mulla siis vasta 4viikon päästä ultra : rv27 (ulkomaan toimintaa) eli silloin saan selville jos saan... Tekis mieli tietää, mut se on just sitä.... :/ Esikoisen kans ei silloin nähty kun oli kintut tiukasti kiinni. Sit olisko ollut rv31 sanoivat et "luultavasti" typy on, eli siis oli hankala homma.
Olin ajatellut mennä yksityiselle, mut taidan säästää rahat johonkin parempaan. Ainakin on sit jotain jännitystä elämässä ku toi juttu ei oo vielä selvä. :kieh:

NullPoints ja Tirri 22+5
 
Sef: Tätini jo ka on käteilö tuumasi edellisessä raskaudessani että pojan sukupuolielimet kyllä erottaa, mutta jos ei näy olis tyttö. Pari viikkoa sitten tuli dokakri sikiön kehityksestä ja siinä oli myös sukupuolielinten kehityksestä. Siinä oli musitaakseni 14 viikkoisesta sikiöstä kuva ja mainittiin että tässä vaiheessa tytön ja pojan sukupuoli elimet muistuttavat tosisaan ja niistä ei vielä ultralla pysty näkemään kumpi on tulossa. molemmilla on ns nystyrä,jota voisi luulla pippeliksi. en tiedä millä viikolla olit ultrassa viimeksi. jos vaikka kyse olisin tuosta nystyrästä eikä pippelsitä. Eli jos vaikka tulokkaanne olisi tyttö? lisäksi tuosta muusta mitä he ultrassa tutkivat niin uskoisin että jos olisi syytä huoleen enemmän he olisivat lähettäneet sinut ja vauvan lisätutkimuksiin, mutta mikäli asia vaivaa kehottaisin rahatilanteesta huolimatta käymistä uudessa ultrassa jollain yksityisellä joka on erikoistunut raskausajan ultraäänitutkimuksiin ja joka osaisi varmemmin vastata tuohon. itse maksoin rakenne ultrasta yksityisellä 80e. pyydä vaikka lainaa äidiltäsi,siskolta si tms jos et muuta keksi. saatpahan itsellesi rauhan. :hug:
 
Moi kaikki kanssaodottajat! Pitkästä aikaa..
Mä oon aivan kärryiltä tippunu kun ei oo ollu aikaa käydä niin ahkerasti lukemassa, ja kirjoitustahti on niin kova. Nyt sain päivitettyä itseni tämän kuun osalta! :)

Uusille tervetuloa! :wave:
Tahdon sanoneille onnea :flower:
Hyviä uutisia saaneille onnea :flower:
Ja kovia kokeneille empatia-halaus :hug:

Ja lyhyt omanapailu:
Vatsassa sellasta repivää tunnetta, kyykistyessä sattuu hieman enkä osaa tulkita onko se normaalia.. Pikkuisen liikkeet voimistuvat kokoajan ja eilen mies tunsi ensimmäisen pienen potkun. Aika hentosia ne kyllä vielä on. Ihanaa kun pieni konkretisoituu enemmän ja enemmän. Ens viikolla rakenne ultra ja kovasti rupeaa jänskättämään, ei malttas odottaa! =)

sef: mun käsityksen mukaan lapsiveden vähyys vaikuttaa keuhkojen kehittymiseen, mutta jos raskaus kestää normaalin ajan, ei sillä ehkä ole niin paljon vaikutusta. Mutta siis en todella ole varma asiasta.

Olipa ihana lukea kaikkien kuulumisia pitkästä aikaa, ja johjo: kiitos uudesta ketjusta!!

Monna79 & nappula 18+5
 
Iltaa!!
Eipäs ole tullut kirjoiteltua, mutta lueskeltua kylläkin silloin tällöin. Voisin tehdä pienen korjauksen tuohon meidän LA.aan. Se on 16.1. Eilen oli rakenneultra ja voi sitä sisäistä kutinaa ja hyvän olon hyrinää kun kaikki on pienokaisella hyvin. Siellä hän pyöriskeli ja nautti (toivottavasti) olostaan. Vauvan koko ei ihan vastannu tuota LA.aa, mutta ei sitä muutettu.
Rautaa pitää minunki syödä ja verenpainelääkkeitä. Onko kellään kokemusta noista lääkkeistä, mulla spesicor 47,5 mg. Lääkäri oli sitä mieltä, että vauvan kasvua pitää seurata tarkemmin, lääkkeet kuulema voi vaikuttaa.
Liitoskivut haittaavat väliin liikkumista. Mulla siis kolmas raskaus, eikä aikaisemmin ole ollut näin kovia kipuja.
Illan jatkoja!!!!












 
Mua ärsyttää ihan älytön kun meillä ei sukupuolta aleta edes kertoo rakenne ultrassa! Nyt varsinkin kun niin moni jo tietää kumpi tulee.
No, jospa sit kun sinne Oysiin menen lokakuun lopulla niin kertoisivat, jos ei niin ei sit varmaan kysellä...
Sefille voimia :hug: On varmasti todella tympeä olo, mutta niinkuin Jadoga sanoi, olisivat varmasti lähettänyt lisätutkimuksiin jos muuten olis syytä huoleen.

Täytyy mennä laittaa viel iltapalaa, teetä ja vaaleaa leipää kera makkaran, kurkun ja tomaatin :p

MrsO & Eelis 20+
 
Töissä vielä ja kiirettä pitää. Kohta pääsee kotiin. Pikaisesti vain sefille vastaan...
soita neuvolaan ja sano että jäi epävarma olo sen mahalaukku homman kanssa ja yritä puhua jos pääsisit kunnalliseen ultraan niin ei tarvis ite maksaa. Kuullostaa vähän ammattitaidottomalta lääkäriltä. Tai pitäis ainaki enemmän ajatella ultraajanki mitä odottavalle äidille puhuu.

Johjo & pojan vesseli 20+2
 
Iltaa!

sefille sanoisin että älä suotta noin raskaasti ota sitä ettei sukupuoli selvinnyt, eihän ne koskaan voi ultran perusteella sitä ilmoittaa 100% varmasti, vain kromosomitutkimus kertoo varmuudella. Siis vaikka oisivat nähneet vaikkapa että tyttö tulee, niin itse en ainakaan siihen voisi varmuudella luottaa. Lääkärit erehtyvät kuitenkin vielä tuossakin vaiheessa. Mutta voihan se olla että jos aiemmin on sanottu että se on poika, siinä vaiheessa vielä tytönkin sukuelimet ovat olleet "turvoksissa" tms. kuten alkuraskauden aikana on, ja nyt ei näytäkään enää pippeliltä. =) Että ehkäpä teille tulee kuitenkin tyttö!!?? Minusta tuntuis että sukupuolelle sama, jos rakenneultrassa muuten olis vain pienokaisella kaikki hyvin... Ja kun tosiaan sukupuoli voi kuitenkin olla ylläri syntymän jälkeen ellei kromosomitutkimusta ole tehty.

Omaan napaan, neuvolassa eilen kaikki hyvin, ihanaa oli taas sitä hevosenlaukkaa kuunnella. =) Pikkuinen liikkuu kovasti, ja mulla sama juttu kuin joku muukin täällä sanoi, että istukka etuseinässä vaimentaa mutta kun potkut sattuu sivuille tai ylös, niin kylläpä tuntuu jo napakoilta iskuilta. Rakenneultra on ensi viikolla, se vähän jännittää, mutta ei sukupuolen takia vaan just sen että onko pienellä kaikki muuten hyvin... kolme keskenmenoa kokeneena en vieläkään oikein uskalla luottaa että tämä VOISI jatkua onnellisesti loppuun saakka... mutta kovasti yritän niin toivoa kuitenkin.

Tuuliska ja Pieni 20+2
 
sef soita ihmeessä neuvolaan tai äitipolille ja kysy mitä tuo lääkärin kommentti veden vähyydestä tarkoittaa, pääset ainakin siitä huolesta. Siis tietää onko aihetta huoleen vai ei. Sukupuolta ei meillekkään oikein osattu sanoa mutta eipä sille voi mitään. Mulla tosin ultra on kuukausittain korkean verensokerin ja insuliinin takia mutta tuskin enää sukupuolta kyselen.

Eilen piti kyynelehtiä kun katsoin rakkauden anatomiaa ja siinä äidillä oli poika kuollut syliin. Ja olihan siinä myös jännittävä synnytys. Ja taas mietin että miten ikinä selviäisin jos meille kävis noin. Siitä sitten kömmin pojan viereen tuhisemaan, mies oli iltavuorossa.

Onko muilla lonkkakipuja? Mulla on ollut jo heinäkuusta saakka. Ei juuri kilometriä pitempää matkaa voi kävellä kun tulee viiltävä kipu toiseen lonkkaan joka askeleella. Tosi kurjaa kun paino vaan nousee eikä voi lenkkeillä ja herkut maistuu.
 
Musta on tullut joku ihme hirviömorsian :LOL:
Kaikki tuntuu kaatuvan päälle ja eilen melkein rääyin kaasoille :ashamed:

Eilen oli nla.
juha oli mukana,niin pääsi kuulemaan sydänäänet.
Johan oli meidän juniorilla taas vauhtia.
Karkaili jatkuvasti doplerin alta ja välillä potkais niin,että koko huone kaikui :LOL:
Verenpaine oli hiukan koholla mutta se nyt ei ole ihme tällä stressillä :eek:
Hemppa 136 ja painoa tullut lisää ed. kerrasta +730 gr eli nyt painan huikeat 71,3 kg!!!!!!!
Terv.hoitaja kysyikin,että eihän turvotusta ole missään mutta ei,jostain syystä tuo paino on lähtenyt uusille lukemille jo näin nopsaan :(
Nooh,häämatkan jälkeen rakennetaan vielä meidän makkari ja pikkuvessa,siinä kuluu kaloreita ja laiskana ihmisenä jään äippälomalle jo 3.11.,joten sitten voin lenkkeillä päivittäin :D
Mutta nyt tämä mamma poistuu takavasemmalle häiden ja matkan ajaksi.
Palailen asiaan sitten 20.9l jälkeen :attn:
Nyt seuraillaan jännityksellä,kuinka nuo hirmumyrskyt käyttäytyy tuolla Kuuban lähellä,ettei meidän koko häämatka suju jossain holvikellarissa öljylampun valossa :LOL:
Adios :wave:

Pikku Otus 22+2
 
sef :hug: Minä kyllä sinuna kinuaisin uuteen ultraan ja pian tai sitten tosiaan kaivaisin vaikka mistä rahat ja menisin tuohon 4 d ultraan. Minulla tyttöä odottaessa veikkailivat huuli-kitalakihalkiota ja vaikka sun mitä häiriöitä ja uusi ultra oli vasta 2 viikon päästä, se oli yhtä tuskaa se 2 viikkoa, nyt menisin heti 4d ultraan jos tuollaisen ennusteen uudestaan saisin. Onneksi tuli kuitenkin ihan terve tyttö :heart:

Tuulia78 Voi, nauttikaa lämmöstä ja toivotaan että hurrikaanit laantuu ennen teidän reissua! Enpä oo kade kun pääset lämpöön :snotty:

Johjo Mulle voisi päivittää iäksi uudet lukemat, 31v :eek: ja tässä sitä vaan vauvaa odotetaan, vaikka vielä vuosi sitten vannoin, että en enää tee lapsia yli 30 vuotiaana :whistle: vannomatta paras.....

Nyt ois sitten viiikko 20 täynnä, ajatella jo puoliväli! Tulis jo maanantai, ja pääsis kurkkaamaan kaveria massuun.
Käytiin eilen taas keräämässä kantarellejä, nyt ollaankin saatu jo kelpo saalis. Tai isäntä rämpi metsässä ja minä tuon neidin kanssa sillä välin keräsin vattuja. Nyt noi vatut vasta hyviä onkin, ihan törkeen makeita, tänään pitääkin tehdä vadelmarahkaa :p

Jaahas, aamupalan laittoon
:wave:
 
Huomenia!

Sef :hug: jaksamista sinne, olipas ultraaja tosiaan aika töykeä ja ammattitaidoton, kun ei tuon selkeämmin sanonut, mitä merkitystä sillä masunesteen vähyydellä on. Minun mielestäni kuuluisi kunnalliselta puolelta tehdä uusi ultra muutaman viikon päästä, koska asioita jäi epäselväksi.

Tuo sp ei tietenkään ole elintärkeä asia tietää, mutta kieltämättä itsekin odotan innolla ma ultraa ja haluaisin tietää sukupuolenkin siinä. :ashamed:
Meillä poju sanoo, että meille tulee tyttövauva, joten jospa hänellä pienimmäisenä olisi asiasta jonkinlainen intuitio :LOL:

Johjolle kiitokset päivityksistä ja uudesta pinosta :flower: aina unohtuu kiittää, kun tuota omaa napaa vain tuijottaa...

Eilen olin kotona ihan älyttömän väsynyt töiden jälkeen. Yritin makoilla sohvalla, mutta tietenkin poikareppana halusi leikkiä nimenomaan äidin kanssa autoilla, eikä mies kelvannut edes iltapuurokaveriksi :/ meninkin sitten jo puoli kymmeneltä nukkumaan ja heräsin aamulla puoli seitsemältä ja kieltämättä nyt on parempi olotila. Odotan kyllä jo innolla sitä keskiraskauden ihanaa ja virkeää olotilaa :p

Lopetan valituksen ja alan töiden tekoon.

Andie ja luumu 19+4
 
Sef, kyllä on inhottavaa jos ympäripyöreästi kerrotaan ja ei kerrota, että onko jotain häikkää vaiko eikö. Pakkohan niiden on uudestaan se katsoa kunnallisella puolella, jos on jotain epäselvää ollut.

(.) bläh, väsyttää vietävästi, en tiedä johtuuko tästä pitkittyneestä nuhasta, hemoglobiinista vai synkästä ilmasta, vai kaikista yhteensä. Öisin saan tosi huonosti nukuttua kun jotenkin ei tunnu löytyvän kunnollista asentoa :(
Huomenna on se ultra ja yhtäaikaa hirvittää ja ihastuttaa. Toivottavasti kaikki on hyvin, ja olisi kiva tietää tietysti se sukupuolikin, mutta kunhan on kaikki vermeet vain paikoillaan :heart:
Tänään en saa edes nukuttua päiväunia kun vanhemmat tulee kyläilemään pariksi päiväksi. No, jospa sitä menis sitten ajoissa nukkumaan niin saisi vähän reippaammaksi olon.

Miten te muut olette hoitaneet noiden rautojen syönnin? Kun pitäisi ottaa ruuan kanssa, mutta maitoa (ja kahvia) ei saisi ottaa pariin tuntiin sen tabun kanssa? Mä juon muutenkin vähän maitoa ja ruoka on ainoa millon sitä on tullut pari lasillista juotua, joten jätänkö nyt sitten maidon pois ja vetelen raudat... ja siirryn kalkkitabuihin joita voin ottaa vaikka aamulla. Ärsyttävää kun ei voi vain napata aamulla sitä rautaa samaan aikaan kun ottaa vitamiinit ja aamukahvin. grrh. :headwall:
Jep, kaverille syntyi eilen tyttövauva sektiolla (oli poikittain), mahtista kun on yhtä aikaa muutkin. Toisen kamun kanssa juteltiin eilen (odottaa myös) ja kyllä mua huvitti illalla kun menin nukkumaan että on vähän puheenaiheet muuttunu :LOL: En olis itekään uskonu että pitää keskustella kestovaipoista, valmisruoista, vauvanvaatteista ja hoitotasoista ym... ennen oli enemmän keskusteluissa työt, opinnot, yleiset juorut, lemmikit, matkat jne... :whistle:
Onkohan musta tulossa joku pilttihirmu? :LOL:

Niin ja uusille tervetuloa ja sef, toivottavasti saat selvyyden siihen nestejuttuun :hug:
 
Hellurei ja terveisiä neuvolasta! :wave:

Kaikki oli hyvin, tosin hB-tulos tulee huomenna, kun niillä on se pikavehjehärveli rikki. RR 96/68 eli salmiakkipussi kouraan, mutta mulla on muutenkin aika alhainen, siksi en siitä huolestunut.
Vähän mua tosin huolettaa, että pitääköhän taas alkaa rautaa vedellä, kun oon ollut niin poikki taas viime aikoina. Juurikin sitä Kärberpuudelia -mikälie- rautalitkua mäkin tarkoitin, kun yritin sitä pahvipurnukkaa selitellä viime kuun ketjussa. Nimeä en vaan muistanut, enkä muista nytkään. Pahaa kuin synti, mutta kai sitä vois tilkan aamuisin hörpätä, kun maha ei kestä noita pilsuja.

Meidän neuvolassa on ultra, tosin vanha, mutta ihan ok. Eka aina kuunnellaan sykkeet, nyt oli 150-162, aamujumppa kesken. Kurkattiin sitten uä:lläkin ja kovasti tyyppi hötkyili siellä. Ihana. Ensi viikolla siis sitten se rakenne ja mä sekoan ennen joulua, jos en saa selville, kumpi sieltä tulee. Mä oon niin malttamaton. Kaikki-mulle-heti-nyt! Siitä sitten könysin pöydältä pois ja taas se viiltävä, jumiuttava kipu selässä. Terkka totesi, että issias vaivaa. Höh, mä oon kärsinyt tosta ihan tosissani ja kun olen selkäkipuja valitellut, niin ei mua oikein oo tosissaan otettu. Nyt se kipu tuli sitten siis ihan sopivasti, kerrankin. Jos tavallinen tukivyö ei auta, niin terkka lupasi laittaa lähetteen apuvälinevuokraamoon, mistä saa vähän "järeämmät aseet" kuulemma.

Nyt olen kotona, kun iski armoton flunssa ja kuumetta pukkaa. Lähdin eilen kesken päivän töistä. Ei tule vanhuus yksin :snotty: Sainpa vielä ukkelilta synttärilahjaksi liukuestemattoa rappusiin, etten sitten villasukkineni ison mahan kanssa tule talvella alas. No okei, oli siitä puhetta ollutkin, että sellaista tahtoisin, mutta synttärilahjaksi :headwall: Tuli sieltä sitten illalla toinenkin lahja.. varmaan itsesuojeluvaistoa on miehellä vielä sen verran jäljellä =)

Nukkumisen vaikeudesta joku kommentoi: mulla on tyyny polvien välissä, niin se tuntuu auttavan mua. Ei paina sitten päälimmäinen lonkka mahaa lyttyyn.
Maha mulla olikin vähän iso, sf-mitta 16 cm. Viime raskaudessa en päässyt kertaakaan siihen normi-viivalle vaan olin joko alakäyrällä tai jopa sen alapuolella. Painoa ei kuitenkaan ollut tullut 3 viikossa kuin 700g, joten ei hätää. Kaikkinensa olen kuitenkin normipainon alapuolella vielä kilon. Oli vähän sitä pahoinvointia alussa..

Mä tein jo päätöksen, kun täältä aiemmin jo luinkin vinkkiä. Ei oteta äitiyspakkausta, kun on esikoiselta kolmen vuoden takaa kaikki tallella + isot kasat kaikkea muuta. Turvakaukalo on vaan lähtenyt kiertoon ja on käytössä tällä hetkellä, joten sellainen uusi sitten niillä rahoilla ostetaan, myös imetystyynyn haluan. Viimeksi mulla oli ja se on ihan must! Eikä vaan sellainen pötkylä vaan sellainen "u"-mallinen. Ihan ehdottomasti käytetyin turhake se oli esikoisella ja kun siihen tottui, niin haluan taaskin. Myöskin sitä hyödynsin istuma-harjoittelussa. Se kun oli takana (ja u-mallisena myös sivuilla), sai kersan lykättyä siihen väliin ja siinä se istua könötti hyvin. En tainnut muistaa mainostaa tätä tuolla edellisessä ketjussa, kun näitä kyseltiin.

Jep.. laitanpa leffan pyörimään ja käperryn soffalle niistämään. Hyviä vointeja kaikille! :flower:

Anne 19+1
 
sef Meillä ei rakenneultrassa näkynyt lainkaan mahalaukkua :eek: Lääkäri kylläkin tyynnytteli ja sanoi, että ei ole vain niellyt vähään aikaan ja on ihan tavallista. Luin sitten netistä keskusteluja aiheesta, ja monella käynyt samoin ja vaikka olis odotettu puoli tuntia, että lapsi nielis, ei mitään ole tapahtunut. Uusintaultrassa kuitenkin kaikki ollut ok.
Eli, jos se nyt yhtään lohduttaa, niin uskoisin, että kyse on samanlaisesta jutusta. Eli lapsi ei vain sillä hetkellä niele ja nestettä ei ole tarpeeksi. Mutta vaadi ehdottomasti päästä uusintaultraan, tuo vaatii kontrollia!
Jospa sitten näkisitte myös sukupuolen. Meillä erittäin kokenut ultraaja, eikä kerro rakenneultrassa normaaliultralla sukupuolta. Noilla viikoilla kivekset ei välttämättä ole laskeutuneet ja häpyhuulet on turvoksissa, joten näyttävät samalta. Pippeliä ei kuulemma edes etsitä perusultralla, koska siinä ei ole tarpeeksi nesteitä tai verta, jotta sen vois edes huomata. Napanuora voi näyttää samalta, tai sitten ei näy mitään vaikka poika oliskin. Paremmilla ja 3- ja 4D-ultrilla sen voi vain nähdä.
Meillä käydään vielä yks ultra, n.31-34 viikoilla (painoarvio. Pienen kunnan etuja ;) ) ja tuossa voi sitten sukupuoltakin kysyä - ja vain "varmat" kertoo. Ja kiveksistä katsoo ;)
 
Heipsis kanssaodottajat!

(.) Pakko vähän jauhaa omaa napaa. Nyt siis työttömänä istun kotona ihmettelemässä notta mitä sitä tekis. Jotain hyvää ees se että lapset saa olla lyhyemmän päivän päiväkodissa, kun mä pystyn viemään ja hakemaan. Jostain tarviis saada itelleen töitä n.3kk:n ajaksi, mutta ei taida olla helpoin mahdollinen homma. Toinen vaihtoehto on alkaa jo nyt totutella kituuttamiseen, kun noi Kelan rahat ei tunnetusti oo mitään isoja. Onneksi ollaan molemmat nyt paneuduttu toistemme hemmoitteluun, sillä tästä eteenpäin siihen ei välttämättä enää oo varaa.

Uskomaton väsymys vaivaa. Tosin oon edelleen työrytmissä, joten herään aamuisin n.klo 6 ja alan hyöriä, enkä osaa päivällä mennä päikkäreille. Tosin kun herää niin aikaisin niin ehtii syödä ja laittaa itsensä valmiiksi ennen ku vie lapset päiväkotiin. Sit voi suoraan päiväkodista lähtee lenkille (niinku tein tänä aamuna). Kyllä tekee hyvää kun haistelee syysilmaa reippaasti kävellen. Tulee sit ees vähän liikuttua, jos ei vaikka pääsis paino karkaamaan käsistä. Neuvolaan olis vielä melkeen 3 viikkoa, rakenneultra on onneksi jo ens viikolla.

Vauva potkia polskuttelee, mutta miekkonen ei oo vielä tuntenu potkuja. Tosin se voi johtua osittain siitä, ettei mies voi aina rynnätä mahaa kokeilemaan, kun pikkuinen alkaa potkia, eikä nyt oo hirveesti jääny yhteistä aikaa, kun heti ku muksut on saatu nukkumaan niin mennään mekin. Molemmat ollaan oltu tosi väsyneitä. On jääny tv:n kattelukin kokonaan pois. Tai katotaan me lasten ohjelmat lasten kanssa jos ei oo sillon muuta, mut siinä se sit onkin.


Onnitteluja ja haleja kaikille tilanteen ja tarpeen mukaan.


tulia & viljami 19+1
 
mei08 Mulla on lonkka kipuja vähän väliä.. Ne tulee yleensä jos oon pitemmän aikaa paikallani.. Sama homma oli edellisessäkin odotuksessa.

Oon miettiny imetystyynyn ostamista tai sitten kokeilen ommella semmosen kun löysin ohjeet netistä. Vois olla apua jo nyt nukkumisasennon löytämisessä.. :)

Hennuliinizu + Masuasukki 20+4


 
Toivottavasti tulia keksit jotain tekemistä. Kyllä se siitä, kun asiaan tottuu. Kiinnostaako vaikka kielten opiskelu? Odotan sitä hetkeä, että koulu loppuu marraskuussa, että voin vähän kerrata ranskaa. Kuitenkin vaan löhöän sohvalla... :D

Olin äskön terveyskeskuksessa, kun epäilin pissitulehdusta. Kaikki on kylläkin ihan normaalia, että ei tiedä miksi on kipuja. Siis ei alamahassa, mutta virtsaputkessa polttelee ja koskee. Voiko muksu jotenki painaa hermoa ja siksi tulee kipua? Toivottavasti kenellekään muulle ei tule tämmöistä vaivaa... Toisaalta ihan hyvä, että ei tarvinnut mitään antibiootteja syödä.
 
Heissan Tammikuun toivot!!

Taustaseurailijana on lueskellut keskustelujanne ja saanut niistä paljon apua tähän "pelonsekaiseen" odotukseen.

Itselläni on viisivuotias prinsessa ja viimevuonna syntyi pieni enkelimme rv 19. Vuoden takaisessa odotuksessa kaikki meni hyvin rv 13. asti ja ensimmäinen ultrakin tuli käytyä jossa kaikki oli vielä loistavasti.Onni kääntyi kuitenkin jo seuraavana päivänä ultrasta, heräsin valtavaan verenvuotoon ja sairaalanpäivystyksessä tuli yö vietettyä. Viikko viikolta tilannetta seurattiin ja verenvuoto jatkui kunnes raskausviikolla 19+2 lapsivedet menivät ja enkelimme syntyi.
Lisäksi sain pahan kohtutulehduksen ja siitä seuranneista komplikaatioista johtuen emme saaneet paljon toivoa uudesta lapsesta.
Mutta näitä ihmeitähän tapahtuu, Olen nyt rv 21+4 ja kaikki on mennyt viime viikkoon asti hyvin! Kunnes tuo rusehtava vuoto alkoi;(( Ajatuksia on vaikea saada pois viimekesäisestä ja tämä sairasloma kotona lepäillen jättää liikaa aikaa ajatella.......
 
Voi niisku, toivottavasti kaikki sujuu nyt hyvin :hug: Voisitko sä lähteä jonnekin tai pyytää kaveria kylään, kamalinta on olla yksin kotona ajatusten kanssa.. varsinkin nyt, kun on muutenkin herkkänä. Mä ainakin saan aina helposti paisuteltua asioita tsiljoona-kertaisiksi omassa päässäni. Tollainen aihe vielä on kuitenkin aika pelottava. Tsemppiä sulle!


Hennuliinizu
: kuulin, että se imetystyyny ois vaikee ommella itse, jos normaalisti on tottunyt vain suoraan ompeleeseen. Kuulemma 30 ? maksais, joten jos miettii materiaalit, ajan, vaivan, sähkön, yms.. niin säästö ei ole kummoinenkaan.
Viimeksi mulla oli lainassa, mutta nyt lainaajalla on itsellä helmikuussa LA, joten meinaan ostaa. Äiti kyllä ois aika taitava ompelu-jutuissa, mutta laskettiin, ettei se tohon hintaan säästäisi juuri. Tietty, onhan se kivaa sitten, jos on lapsella äitin tekemiä juttuja :heart:
 
Heips!
Tuulia Nauratti ihan toi sun bridezilla-juttu. Pistä vaan hormoonien piikkiin!!!!!!!! :LOL: Taisin olla itsekin viime kesänä aika perseeseen ammuttuna kun järkkäilin häitä. Niistä tuli hauskat juhlat, joten mun stressaaminen taisi olla sen arvoista. ;)
Niisku Tulepas tuonne keskenmenon jälkeen plussanneiden puolellekin, koska siellä on muutama kans enkelin saanut. Siellä saa purkaa kans sydäntään ja toivoa toisillemme annetaan. Olet rankan kautta kyllä mennyt. :( Toivotaan et nyt olisi tuo veren vuoto harmitonta. Pidän peukkuja pystyssä! :heart:
(.) Kivuista ja muista....
Ei oo ollu ollenkaan kipuja sit sen rv18-20 jälkeen kun kohtu kasvoi. Matkalla jos liikaa kävelin, niin alkoi masuun sattua. Istuin alas hetkeksi ja sit taas jatkoin matkaa. Nilkat on pikkasen turvoksissa vieläkin... :|
Huomenna on neuvolassa käyminen. Saa nähdä miten on paino noussu, sitä tässä pelkään. Masussa tuntuu hyvin liikkeet ja olo on muutenkin hyvä. Huomenna alkaa taas uusi viikko.

NullPoints ja Tirri 22+6
 
Anne-81 Joo voi sit jäädä haaveeksi se itse ompelu.. Jos se ois ollu helppo tehdä niin oisin voinu kokeillakkin mutta musta on aina tuntunut että ompelukoneet ei jostain syystä tykkää meikäläisetä ollenkaan.. :LOL:

Olin äskön vanhempainillassa ja masuasukki sitten tykkäs ruveta potkimaan oikein urakalla.. Sai korjata istuma-asentoa kokoajan. :D

Joku kyseli mielihaluista.. Mun on pakko saada joka päivä viinirypäleitä.. Saatan huitasta rasian verran niitä tuosta vain ohi mennen.. :p
 
Tuttemui ja Sini-Sissi: Tervetuloa mukaan! :wave:

Ja sashalle kovasti onnitteluja rouviintumisesta! :flower: =)

sef: Toivottavasti saatte pian selvyyden siihen nesteen vähyys-asiaan, voin vain kuvitella kuinka valtava huoli sulla nyt siellä päällä. Jaksamisia! :hug:

).(: Me tosiaankin käytiin miehen kanssa viime torstaina siellä rakenneultrassa ja Luojan kiitos kaikki on vauvalla masussa hyvin ja niinkuin kuuluukin!! :heart: Mä olin aivan tuhannen peloissani vähän ennen sinne menoa, että mitä jos vauvalla ei olekaan kaikki niinkuin kuuluisi. Mulla vaan kädet tärisi ja olin ihan kauttaaltaan kylmänhikinen - mies sai melkein kantaa mut sinne! Mutta heti lääkärin luo päästyämme ja nähtyäni ensimmäisen vilauksen ultrakuvaa, niin rauhoituin kummasti. Aloin vain miettimään että siellähän se Äidin rakas onneksi porskuttelee menemään... :heart:

Eli kaikki mitat sun muut osoitti tarkaksi lasketuksi ajaksi juuri sen 16.1. ja kaikki rakenteelliset seikat ym. oli normaalit. Onneksi. *huokaus*. Istukka sijaitsee etuseinämässä ylhäällä. Ja vilahtipa siellä pippelikin, kun lääkäriltä lopuksi kysyin että näkyykö haaroväliin! :D Lääkäri oikein tsuumasii tarkemmaksi ja sitten hymyillen sanoi että kyllähän tuolla näyttäisi aika selkeästi olevan uloke virtsarakon edessä, että kyllä tämä aika selkeästi pojalta vaikuttaa. Että todennäköisesti meille on nyt pikkuprinssi tulossa! :heart: =)

Oon muuten tuntenut nyt kahtena iltana vauvan potkut kädelle, kyllä on ollut mahtava tunne!

Mutta nyt "pitemmittä puheitta" ( :whistle: ) lähden suihkuun ja iltapalalle, taidan ottaa yötä vasten yhden Panadolin kun koko päivän meinannut olla pää kipeänä.

- Sirpula ja Pikkuinen rv 20+5 :heart: -
 

Yhteistyössä