TAMMIKUUN TOIVOT lokakuussa

Ihanan näköinen ilma tuolla ulkona. Aurinko paistaa... ja värikkäitä lehtiä on vielä toistaiseksi puissa=)

Mä en ole käynyt aikaisempien kanssa vauvauinnissa, eikä mieskään aikaisempiensa. Toisaalta tekis nyt mieli?? En tiedä??

Vauvan asento... Kyllä se vielä kääntyilee aikalailla. Oli tuossa pitkään poikittain, mutta viikonlopun aikana kääntyi. Sitä en osannut sanoa, että oliko pää alaspäin vai peppu alaspäin, koska oli selvästi selkä vatsakalvoihin ja potkut osui selkää kohti sillai, että koko vatsa nousi. Mulla on tosi hankalassa kohtaa tuo istukka (liikkeiden "lukemisen" kannalta) , etuseinämässä siten, että toki sen alta liikkeet tunnen, mutta viel on vaikee saada selkoa yksittäisistä asennoista tms... muuta kun istukan ulkopuolelle tulevilta kohdilta (hoh... olipa vaikeasti selitetty) ;)

Tuttemuille voima/tsemppihaleja roppakaupalla.

Äitiysavustuksista rahoista jne on päätökset tullut. Ihmettelin, kun kestää, mutta soitin sitten palkanlaskijalle ja se oli odotellut tuonne syyskuun lopulle niiden lähettämistä eteen päin. Hain puolen viimeisen vuoden tulojen mukaan nitä, kun olen tuon v. 2006 ollut osa-aikaisella hoitovapaalla kun tuo tämän hetkinen kuopukseni meni silloin kouluun...

Eilen koitin käydä kävelemässä miehen kanssa. Teki tosi inhaa tuonne nivusiin (liitoskipuja) ja selkä tuntu palavan kivusta... vaikka kävelin ihan tosi tosi etanavauhtia. Mutta silti uskon, että suurin osa ongelmista johtuu mun omasta laiskuudesta laiskuudesta!!!

Minkälainen tukivyö teillä on? Oletteko olleet tyytyväisiä?? (tarttis kankkia HETI joku sikahyvä!)

rakuuna 27+3

 
Heipat kaikille. Täällä vietetty hiljaiseloa vähän aikaan, lukemassa oon vähintään kerran viikossa käynyt mutta eii oo tullut aikaiseksi TAAS kirjotettua. Täällä nyt siis menossa 24+4.

Musta tuntuu että mä oikeesti kuolen näihin mun suonikohjukipuihin alapäässä. Sain neuvolalääkäriajan kahden viikon päähän, mutta tuntuu että täytyy mennä jo aiemmin. Koko oikea puoli ihan turvonnut :( Selkäkin on alkanut vihoittelemaan ja aattelin käydä ostamassa kauratyynyn josko auttais... Poika ei ymmärrä oikeen ettei äiti jaksa kokoaikaa juosta, kantaa, leikkiä koiraa kontillaan. Saa aina mukavia raivareita :(

Meillä onneks melkeen kaikki nyt valmista vauvaa varten. Pesin viime viikolla kaikki pojan vanhat vauvanvaatteet ja laitoin kaappeihin. Sänky ja hoitopöytä paikoillaan. Ainoastaan pitäs vielä sisustaa matolla ja tauluilla. Tuplarattaat on ostettu, enää puuttuu se vauva :LOL: Enpä ole suinkaan malttamaton, miten jaksaa vielä odottaa nää 3 kuukautta?

Kertokaapa mulle kokemuksia liinailusta. Esikoisen kanssa ei tullut liinailtua ja nyt houkuttais ostaa joko trikooliina tai sit rengasliina. Kumpikohan noista ois parempi?

Huomenna meen aamusta käymään kelassa viemässä sen äippälapun... Me ei oteta pakkausta kun on muutenkin tota vaatetta ihan reilusti kertynyt pojan vauva-ajoilta.

2vkon päästä ois myös sit se sokerirasitus, pelottaa ihan sikana pystynkö juomaan sen moskan :| Sanoin jo miehellekkin et se on sit taksikeikka ees taas etten pyörry tonne matkalla...
 
Heips. Tänne tulee tosi paljon tekstiä parissa päivässä.

MrsO: Jos saa kysyä ja jos suinkin vaan tiedät niin mistä siskosi haki sen yorkshiren terrierin? Meillä on yorkie harkinnassa.. Tai siis jos otetaan koira niin melko varmasti otetaan just yorkie.. Vaikeesti selitetty, mutta anyway.

Täällä vaivaa issias ja karmee selkäkipu. Ja äitiysavuastuspäätös oli tullu, äitiysraha asiaa en ees tajunnu kelan sivuilta kattoo.. Siis et oliko tullu päätös. Vein paperit 29.9. ja päätös avustuksesta oli tehty eilen. Rahat on nostettavissa 16.10. Eli suht nopeeta toimintaa.

Mamamin: Molemmat liinat on hyviä käytössä, trikoisella pystyy kantamaan pidempiäkin matkoja, kun rengasliina taas on nopea ja helppo vaihtoehtoa lyhyempi kestoiseen liinailuun. Jos meinaat lenkkeillä tms. niin että vauva on liinassa niin sit ota pitkä liina. Itse olen hankkimassa uudestaan rengasliinaa, kun olemassa olevan malli ei ollut minulle sopiva.

Nyt on selkä niin jumissa, et on pakko mennä hetkeksi huilimaan.


tulia & viljami 24+0
 
Tulia Tais hakea sen Lohjalta. En kasvattajaa tiedä, mut ainakin se siskon ottama pentu oli tuotu tsekeistä suomeen.

Vauvauintiin tuskin mennään, mies vuorotyössä niin en muksuja saa minnekään... Täällä ne vois mukaankin ottaa, mut en pärjää niiden kans yksin...
Esikoisen kans käytiin uimassa, se oli muistaakseni 7? kerta. Poika tykkäs kovasti siitä. Kokeilin sit tytönkin kans uintia eikä se onnistunu alkuunkaan!! Neiti pelkäsi ihan sikana, vielä 1 vuotiaana ihan tärisi kun kokeiltiin mennä uimaan! Nykyään se tykkää siitäkin.

Neuvolassa kävin tänään... Kaikki ok, painoa on vaan tullu mun mielestä ihan liikaa ja sanoinkin siitä neuvolan tädille. Se sit sanoi eka et voi laittaa mut siihen sokerirasitukseen, mut en sit tiedä joudunko/pääsenkö siihen kun ei se paino sen mielestä ollu paha!
Sf-mitta oli 19cm, viikkoja siis 23+3 nyt.
Lääkäri on 20.pvä, ja Oysiin pääsen 28.pvä. Ei enää kauaa tarvi sitäkään odotella...
Töihin paluusta sanoi sen verran et tuskin on enää asiaa töihin, saikkua sain siis taas siihen lääkäriin asti. Mutta, kyllä mulla aika kuluu kotonakin :D

Hennuliinizu :hug: Ei se oo sullakaan helppoa ollu!

Tuttemui Me ollaan täällä hengessä mukana kun sinä ravaat tutkimuksissa :D Toivotaan et edes joku selvyys asiaan tulee ja et kaikki olis kunnossa! Samahan se tosiaan on käydä kaikissa mahd. ultrissa ja muissa kun kerran pyydetään :LOL: Ei vaan, ihan oikeesti hyvä että pääset niihin!
 
Vauvauintia olen vakavasti harkinnut. Se voisi olla kivaa. Vauvajooga olis tosi kiva kokeilla, mutta sellaista ei järjestetä täällä :( Sitten vaihtoehtoisesti muskari voisi kuulua viikko-ohjelmaan. Miehen sisko käy vauvansa kanssa muskarissa ja kuulemma on tosi kivaa :)

Tukivyön olen saanut lainaan terveyskeskuksesta. Parempaa ei ole olemassa, ainakaan omasta mielestäni. Muut vyöt eivät tue tarpeeksi selkää.
 
vauvauinti kiinnostaisi, mutta matkaa yhteen suuntaan on 60 kilometriä niin taidanpa jättää välistä.
Yritin tämän päivän olla ilman särkylääkettä, klo 17 oli pakko luovuttaa ja ottaa panadol. Päähän se vaan särkee, kun menee pitkälleen niin on kun sydän ois päässä jyskyttämässä. RR ok, 99/69 että ei ainakaan siitä johdu, kai se vaan tämä tauti sen tekee.
Lenkilläkin kävin, hissun kissun kävelin ja hitto, että ottaa tuonne alamahaan/nivusiin mukavasti, mutta pakko liikkua, ettei tuo paino karkaa käsistä....
Minä en ole saanut tukivyöstä ainakaan edellisessä raskaudessa mitään hyötyä, joten en sitä kyllä nyt edes hommaa. Tosin mun selässä vaikuttaa tuo välilevyongelma ja rappeumat.

Nyt teen keittoon, mulle on tullut ihan mieletön himo iltaisin juoda teetä ja sen kanssa mussuttaa jälkiuunileipää, nam....
 
Juu mäkin oon vähän kauhistellut vauvauinnin hintoja, mutta ainakin joku jumppa ois kiva =) Mulla ei noista tukivöistä ole mitään kokemusta enkä ole oikeastaan ottanut selvääkään. Mun selkä ei ole mitään parasta laatua joten voihan se tukivyö ajankohtaiseksi jossain vaiheessa tulla..Mulla tuntuu iltaisin nukkumaan mennessä jotain kummallista paineen tunnetta päässä/otsassa. Se on tosi inhottavan tuntuista!! Mistähän moinen johtuu.. Voi että oli eilen hassua kun mun isoveli näki mut raskaana ekaa kertaa ja oli ihan huuli pyöreänä ja taputteli mun vatsaa :heart: Myöhemmin laittoi vielä viestiäkin että nyt hän vasta tajusi että hänestä tulee eno! :heart: Ihana. oli ihan innoissaan vatsasta. nähdään vaan tosi harvoin kun hän asuu toisella puolella Suomea. Ettei vaan hänelle ja avobaimolleen ois tullut vauvakuumetta, olin sellaista aistivani hih hih :LOL:
 
Muuten, te joille äitiyspakkaus on jo tullut, niin tuliko siitä postista joku lappu, viesti kännykkään vai miten ilmoitus paketin saapumisesta tuli? Ai miten niin mä ihan yli-tohkeissani sitä odottelen... :whistle: :D

Täällä närästys tullut taas enemmän esiin; Rennietä kuluu ja välillä tuntuu että tekis mieli aivan oksentaa jos sen inhottavan närästyksen tunteen sillä sais pois... :x

- Sirpula ja PikkuPotkijaMasusta rv 25+4 :heart: - ;)
 
Hello naiset! :wave:

Sirpula Siitä äitiyspakkauksesta tulee kotiin ihan normaali postin saapumisilmoitus, lähettäjänä Reima ja paino n. 8kg =) Itsekin sitä melko intona odottelin :ashamed:

Tietääkö kukaan, onko tälle lantiokivulle oikeesti mitään tehtävissä? Yritin sitä uimista toissa päivänä ja eilen olin sitten NIIN jumissa, ettei mistään meinannut tulla mitään! Ajattelin tänään soittaa ja hommata sen tukivyön, vaikka ei se esikoisenkaan aikana mitään auttanut. Tää vaiva on maailman ärsyttävin, kun aika montaa asiaa pitää tehdä selkä hieman kumarassa ja juuri ne asiat ei onnistu. Esim. pojan pukeminen, pissattaminen, tiskaaminen, astianpesukoneen tyhjennys ja täyttö, imurointi, lelujen kerääminen ym ym... Alkaa olemaan melko epätoivoinen olo! :kieh: :'(

Mulla on tullut sellainen fiilis, että tyttö taitaa olla tulossa, en tiedä mistä johtuu. Myöskin isompi on varmasti kuin veljensä oli, jotenkin senkin aavistan jo. Maha tuntuu jo nyt melkein yhtä isolta kuin poikaa oottaessani ihan lopussa. Ensviikon perjantaina vasta neuvola joten sitten kuulee noita Sf-lukujakin, niitä seurattiin tarkasti silloinkin kun poikaa ootin...

Oi, oispa ihanaa päästä täälläkin vauvajumppaan tai muskariin tai vauvauintiin mutta eipä täällä tosiaan sellaisia mahdollisuuksia ole. Lähin vauvauinti tai muskari taitaa olla Sodankylässä tai Rovaniemellä, ja 160km-300km on ehkä turhan pitkä matka vain sen takia. Vauvajumppaa täällä pääsee ees hieman harrastamaan, ei muuta kuin vauva syliin ja lattialle heilumaan :D :LOL:

Mullakaan ei ole mitään käsitystä miten päin tuo tulokas masussa köllii, varmaankin eilen oli ainakin jalat alaspäin kun potkut tuntui tosi epämukavilta ja pissat meinas tulla housuun monta kertaa.. Tai sitten on vauvalla vahvat kädet :D

Eipä muuta tällä kertaa, tulispa jo joulu! Ivalossa taas talven tuntua kun vain +1 ja tuulee ihan pirusti! Talvirenkaat pitää tällä viikolla vaihtaa..

:wave: Lappitar ja Hippunen 26+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sirpula:
Muuten, te joille äitiyspakkaus on jo tullut, niin tuliko siitä postista joku lappu, viesti kännykkään vai miten ilmoitus paketin saapumisesta tuli? Ai miten niin mä ihan yli-tohkeissani sitä odottelen... :whistle: :D

Täällä närästys tullut taas enemmän esiin; Rennietä kuluu ja välillä tuntuu että tekis mieli aivan oksentaa jos sen inhottavan närästyksen tunteen sillä sais pois... :x

- Sirpula ja PikkuPotkijaMasusta rv 25+4 :heart: - ;)
ainakin mulle

tuulia 27+1
 
Vauvajumppiin tms. emme mene. En usko, että energiani riittää ja mieskin kun on vuorotöissä, niin menisi turhan hankalaksi.

Tarkastakaa muuten se äitiyspakkauksen sisältö. Meiltä puuttui 1 harso. Ei se iso puutos ole, mutta meinaan siitä heille ilmoittaa, jotta saadaan se puuttuva harso, sillä niille on kyllä käyttöä.

Meille on rantautunut vesirokko. Eipä siinä muuten mitään, mutta kun itse en sitä ole sairastanut niin jos sen nyt sitten saan, niin se voi olla sikiölle vaarallinen. Soitin juuri lääkäriin ja puhelimessa oleva nainen sai meikäläisen vielä enempi pelästymään ja huolestumaan. Nyt pitää odottaa muutama tunti ja soittaa neuvolaan, jonka kanssa punnitaan, mitä nyt tehdään.

Tähänhän on olemassa rokote, mutta voiko sen ottaa raskausaikana, on sitten kysymysmerkki. Ensisijaisesti lähdetäään kuulemma nyt sillä, että tänään rokotteen saan, mikäli sen voi antaa. Mikäli ei voi, niin sitten se on kai voi voi?!?

Meillä ei myöskään mies ole ko tautia sairastanut, joten taitaapi olla kohta koko perhe sairaana :/

Viime yönä heräsin noin miljoona kertaa, sillä olin vakuuttunut siitä, että nyt kutiaa selästä, nyt jalatsa ja nyt kädestä. Kutina taisi olla kyllä ihan itse keksittyä, mutta minkäs teet kun se nyt takaraivossa jyskyttää ja jännittää.

Sef 25+0 eli viikolla 26 jo! :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuulia:
Ja miksi? Itse olen nyt supistusten ja karseen väsymyksen vuoksi. Torstaina lääkäri.
-tuulia 27+1-
:wave: Ensin poskiontelotulehdus, sitten selkäkivut ja heti perään nyt myyräkuume :snotty: Johan tässä on oltu varmaan 6 viikkoa ja tuskin enää töihin kykenen.....
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuulia:
Ja miksi? Itse olen nyt supistusten ja karseen väsymyksen vuoksi. Torstaina lääkäri.
-tuulia 27+1-

Täällä=)=)

Mulla vika saikku-päivä menossa (9pv). Väsymys... Puolentoista viikon päästä alkaa LOMA!! No, ei oo ku viikko, tai reilu viikko vapaineen. Mutta sit ois enää vajaa kuukausi äitiysloman alkuun. Vau. Niin se aika kuluu.

Voi sef... Koita selvitä vesirokon keskellä.

(.) Neljäsluokkalainen lähti äsken kouluun. Pillifarkut, farkkutakki, napa näky ku vähän nosti käsiään. Ripitin kylmästä ilmasta ja siitä, että pitää pukeutua lämpöisesti. Kysyin, missä pipo, katto mua sillai "täh...??", pyöräytti silmiään ja läks. Kääk.... Noi muksut kasvaa! Mä olen niin innoissani tästä vauvasta vatsassani. Odotan sen syntymää, koko perhe odotetaan, ja samalla tajuun, että MÄ vanhenen samalla... lapset kasvaa ja niille tulee ikää lisää... Eikö ole maailman kummallisinta, että kun kuluu kymmenen vuotta, niin sitten on kymmenen vuotta vanhempi :|

rakuuna 27+4
 
Juu,saikkua tuli ma:na koko loppu kuuksi.
Verenpaineita pitää itte mitailla 3 krt/pvä ja jos yläpaine nousee kerrankin 140 asti,sitten pissanäyte labraan.
3 vko:n päästä alkaa nla-käynnit tiheentymään.
Olen yrittänyt miehelle sanoa,että NYT VAUHTIA siihen makkarin valmistumiseen mutta kun ei...
Rakentaisin itte,jos pystyisin :LOL:

Eilen pinottiin taas halkoja katoksen alle.
Mä en käsitä,miten olen näin kömpelö :kieh:
Ed. raskauksissa sitä vain meni ja teki,nyt täytyy laskelmoida jokainen askelkin tarkkaan...
Niinhän mä sitten eilen kompastuin kovalla rytinällä johonkin laudan pätkään ja iso määrä halkoja sylissä...
Ärräpäät lenteli ja jos ei mies ois niin sympaattisena mua kattellut,oisin antanut sen kuulla kunniansa :D

Ens`vko:lla tulee tili ja sitten painelenkin kangaskauppaan ostamaan pinnasuojuskankaat.
Eiköhän tuo ukkeli pikku hiljaa tajua tarttua vasaraan,kun pinnasänky rupeaa sisustuksineen valmistumaan keskelle keittiötä :kieh:

Eilen olin torkuilla ja ilmeisesti ihan syvässäkin unessa,niin enköhän herännyt aika vahvaan suppariin.
Tuolla syvällä unella tarkotan sitä,että herätessä oli ohan sekainen olo,joten kertoo jotain supparin vahvuudesta.
Melkoinen vintiö tämä meidän rakkauden hedelmä,kun äitiään kiusaa oikein urakalla :heart:

Täällä joku kyseli kuinka meinataan lomat pitää.
Itse olen aina ollut sen maximimäärän 3 vuotta kotona ja niin nytkin.
Meidän on kuitenkin tarkotus antaa perheen kasvaa vielä yhdellä tai kahdella heti perään,niin saanpahan olla sitten kotiäitinä urakalla.
Olen toki hiukan varmistellut etukäteen,että jos tiukka paikka rahatilanteessa tulee,tekisin keikkahommia kaupan kassalla.
Mutta sen tarpeen nyt näkee sitten myöhemmin =)

Saas nähdä,koska mun papeir on KELA:lla.
Ne kun menee mulla palkanlaskennan kautta ensin ja Espoon kaupunki ei tunnetusti kovin ripeä noissa asioissa ole :ashamed:

Pikku neiti 27+2
 
Heippa!
Mun duunikone tilttas ja sain tilalle vanhemman - saman merkkisen kun en suostunu uutta ottamaan. Uudessa kannettava olis merkki vaihtunu ja mulla on huonoja kokemuksia siitä merkistä joten enköhän mä nämä loput viikot pärjäile tällä nykyisellä "vanhuksella". Hyvä kannettava toi mikä pamahti oli, kesti monta vuotta käyttöä joten vähän on harmi kun se nyt meni rikki :(

Mä olen miettiny tuota sairaslomajuttua, siis lähinnä millä perusteella siis sitä "saa". Jotenkin tuntuu että pitäisi olla pää kainalossa vähintään että viittis mennä pyytämään, mutta hyvä jos siis sitä myönnetään ilman tappeluita. Tämä viikko on ollut töissä jo rauhallisempi ja päätin että pidän talviloman ennen mammista niin jään sitten jo joulukuun alussa pois. Eli mulla on 7 vkoa ja rapiat jäljellä töitä, ja todennäköisesti melkoinen hulabaloo alkaa täällä kun jään pois. Mutta so, nyt ei jaksa ressata sillä :kieh:

Mun papru näkyi jo kelan sivuilla vastaanotettuna mutta päätökset varmaan venyy kun meidän oma kassa hoitelee sitä viimeisimpien tulojen mukaan, eli voipi kestää. No, pääasia että hoituu jossain vaiheessa :)

Sef, vesirokko aikuisiällä on varmaan aivan kamalaa, eikös se pahene mitä vanhempana sen sairastaa? Toivottavasti et sairastu, ja vaarallistakinhan kaikenmaailman taudit voivat olla sikiölle.. vai oliko se se tuhkarokko mikä oli vaarallisin? En muista näitä juttuja :ashamed:

Meillä olis tänään vaatehyllyköiden hakureissu edessä, mies tarvii mut kantoapuun... no, kaipa mä vielä voin niitä roudailla mutta kaapin rungot on aika painavia.. miten muut - nosteletteko vielä mitä vain? Mä olen puuhalkoja käyny isolla kassilla raahailemassa ja siivoilen normisti ja kantelen märkiä pyykkejä ym... vielä ei ole tuntunut pahalta. Viime vkl roudasin isoa maalipönttöä (odottaa mun maalausinspistä sitten joulukuulle jos vain kunto sallii...) ja sitä joutu sen verran hankalassa asennossa kantamaan että se tuntu vähän inhottavalle ja meninkin sen jälkeen huilimaan. Äiti purnaa että pitäis jättää kantamiset jo, mutta hmm... no, ehkä näiden kaappien jälkeen alan sitten huilimaan.

Se vauvauinti, en tajunnutkaan että se vois olla noin kallista |O Jos maksaa noin paljon niin täytyy sitten kattoa.. johonkin muskariin varmaan menen, jos vain sellaiseen päästään.

jep, pentu möyryää masussa nyt siihen malliin että oliskohan sillä nälkä - mulla on ja pitääkin mennä lounastamaan :)

Vointeja kaikille ja ne jotka sairastaa niin toivottavasti tervehdytte tai muuten saatte ajan kulumaan mukavasti kotona :heart:
 
Heissan pitkästä aikaa. Täällä menee mukavasti edelleen. Oireeton pissitulehdus löytyi kyllä viime kerralla neuvolassa. Aika jännä juttu, kun ei minkäänalaisia kipuja tai kirvelyjä ollut. Taitaa olla toinen virtsis elämäni aikana.

Mie rakastan uimista, ja vauvauinti kuulostaisi mahtavalta. Tulisi vaan niin pitkä matka lähimpään paikkaan, ettei kyllä voi mennä. Järvessä käyn uimassa vieläkin muutaman kerran viikossa :) Mietinkin kyllä olisiko tulehdus voinut olla sieltä peräisin, mutta neuvolantädin kanssa tultiin siihen tulokseen että tuskinpa.

Itse olen aikeissa olla kotona pojan kanssa sen 3v, mutta alan kyllä jo keväällä tekemään muutaman tunnin viikossa hommia silloin kun mies on kotona. Jollain täytyy rahoittaa elukoiden ylläpito :LOL:

Mitenkäs teillä muilla, onko teillä kovin laaja "turvaverkko", ajatellen lastenhoitoa ja muuta apua? Me juuri miehen kanssa puhuttiin, että meillä on paikat aika vähissä. Miehen äiti asuu lähistöllä, mutta on jo iäkäs, että hänen varaan en laske. Omat vanhempani asuvat kohtuumatkan päässä, mutta ovat kiireisiä yrittäjiä, enkä kyllä heidänkään varaan paljon laske. Pojan tulevat kummit ovat ainoa paikka, johon voisi ajatella sitten joskus vievänsä hoitoon, jos tarvetta on.

Aikooko teillä miehet pitää isyyslomaa? Mun mies pitää pari viikkoa silloin syntymän yhteydessä ja ottaa myös vähemmän töitä niihin aikoihin. Pääsiäisen aikaan lomailee pari viikkoa "omaa lomaa".

Mutta nyt kanttarellikastikkeen tekoon
=)

-Jenna 25+3
 
sef toivotaan ettei rokko tartu sinuun. Kerrohan sitten mitä päätettiin tehdä. Kiinnostaa siksikin koska itse en myöskään ilmeisesti ole vesirokkoa sairastanut. Neuvolassa eivät alkaneet testaamaan olenko sairastanut vai en, on kai niin kallista joten vasta jos näppyä ilmestyy niin sit pian lääkäriin ja testeihin. Mutta en tullut kysyneeksi onko siihen mitään hoitoa.

Supistellut on täälläkin. Eilen illalla olin jo saanut unen päästä kiinni ja heräsin kipeään supistukseen joita tuli kolme. Tosi herkästi masu kovettuu ja tulee paineen tunne.

Tähän liittyen minä en kyllä enää kanna mitään raskasta paitsi poikaa. En kurkottele, en ripusta verhoja, en pese ikkunoita enkä siis nostele painavia. Ihan hyvällä syyllä voin passittaa miehen niihin hommiin eikä edes omatunto kolkuta vaikka vähän passautan. Ajattelen vauvan parasta enkä yritä esittää tehopakkausta. Kun ei se olo kyllä siltä tunnukkaan vaikka ihan hyvin kuiten voin.
 
(.) Täällä on havaittavissa vakavaa mammadementiaa / ajatusten harhailua. Eilen annoin tytölle vauhtia kiikussa. Jotenkin ei vaan refleksit toiminu, enkä siirtyny kiikun alta. Normaalisti siis otan tietty askeleen taaksepäin, etten jää alle. Nyt pääs unohtumaan, ajatus jumiutui ja jäin sit kiikun alle. Onneksi tyttö on suht kevyt ja vauhdit oli vasta ihan aluillaan. Niin ja sen verta korkeelle tuli, että tytön polvet ja sääret tömähti vasten mun rintakehää. Onneksi isku ei osunut mahaan. Siinä ajatuspöperössä en osannut asiasta sen kummemmin huolestua, kun olin vaan ihmeissäni että kuis ny näin pääs käymään. Sen jälkeen muistin kyllä väistää kiikkua. Kauhea tajuta, että ajatukset alkaa jo tässä vaiheessa puuroutua tolleen. Ajatukset vaan ei pysy kasassa ja keskittyminen herpaantuu. Tosin oon kyllä päivisin melko väsynyt enkä saa päiväsaikaan nukuttua. Siinä vaiheessa kun uni mahdollisesti tulisi tarvii jo lähtee hakemaan isompia päiväkodista. Kai se ois nyt parina iltana sit vaikka mentävä aiemmin nukkumaan, kun ukkokin on viikonlopun reissussa niin pitäis yksin pärjäillä lasten kanssa, eikä siitä tule mitään jos oon näin poikki silloinkin.

rakuuna: Vaikka meillä esikoinen on vasta 4,5w niin jotenkin sitä koko ajan vaan aattelee et lapset kasvaa, mutta itse pysyy samanikäisenä. Välillä on kauhee hoksata et lapset on jo niin isoja, äidin vauvat on kadonneet ja tilalle on tullut isoja lapsia. Ja jotenkin on vaikeata välillä tajuta että mulla ja miekkosella tulee tammikuun alussa 6 seurusteluvuotta täyteen. Ja sitä ennenkin on jo ehtinyt tapahtua kaikenlaista. Ja kuitenkin vasta täytin 22w. Uskomatonta. Miltähän sitä mahtaa tuntua kymmenen vuoden päästä?!


tulia & viljami 24+1
 
Tuosta nostelusta piti kirjoittaa. Mulla kyllä heinäpaalit lentelee vielä kevyesti, siivoan heppojen karsinat pääosin itse. Puita kannan päivittäin yms. Kyllähän mies siitä narisee, ja yrittää itse tehdä mun hommia aina kun ehtii.

En minä vaan jaksais lorvia :/ Olen tottunut ikäni töitä tekemään näiden elukoiden parissa ja hoidettavahan ne on nytkin. Tokihan se myös johtuu siitä, että tunnen olevani loistavassa kunnossa. Ei ole supistellut ja muutenkin tuntuu että paikat on kunnossa.

Luulisin että jokainen itse sen tietää ja tuntee milloin on aika rajoittaa :)

Tietysti on näitä ihmistyyppejä niinkuin vaikkapa mun nuorin sisko, joka ei tekisi yhtään mitään, eikä ole edes raskaana :LOL:
 
Just näin :LOL:

Meillä mies ei oikein tiedä että missä mennä näiden nostelujen kanssa ja jotenkin tuntuu että jos alan laiskottelemaan niin sanomistahan siitä tulee. Mies on tainnu tottua liian rivakkaan emäntään kun pitää itsestäänselvyytenä että olen aina jeesimässä milloin missäkin. No, kun kerran olen vielä ihan kunnossa niin eipä kait sille mitään estettä ole.

Jep, nyt on masu täynnä ruokaa ja toukka myllertää mukavasti, pitää jatkaa töitä niin pääsen tänään kotioskin :)
 
:wave: täällä ollaan kans sairaslomalla, todennäköisesti koko loppu ajan.Selän ja suppareiden takia "lomaillaan", ei kärsi kotonakaan juuri mitään tehdä kun jo napsahtaa! Nytkin kaks pvää ja yötä oon valvonu selän kans, enkä edes tiedä mitä tein et se taas meni!! Sitten kun mulla on seisomatyö, hyvällä tuurilla ilman taukoja niin lääkäri ja neuvolan täti oli sitä mieltä ettei kannata edes alkaa kokeilee työhön paluuta.

Sef Jos teillä jo on näppyjä (kuten ilmeisesti on kun hoksasit et se on vesirokko) niin se on jo todennäköisesti tarttunu teihinkin. Se kuulema tarttuu parhaiten just ennen kun ne näpyt puhkeaa ja itämisaika oli sen kaks viikkoa. En sit tiedä kuinka toimitaan silloin kun on raskaana... Oon kans kuullu ettei se ole ollenkaan hyvä juttu silloin... Kyllä ne neuvolassa osaa auttaa :hug:

Nyt täytyy painella pukemaan. Olis lääkäri ton 5v:n kans... Ei paljon nappaa mennä kun oon sairaana itekin, mutta kun uuden ajan saa vasta kk:n päästä niin kai se nyt täytyy sinne raahautua...ö

Mrs O & Eelis 23+4
 
Heissan kaikki..ihanaa löytää tämmöinen yhteisö...
teempä tässä lyhyen esittelyn:
22 vuotias esikoista odottava äiti jolla etelä pohjanmaalta, kauhujen kaupungista.

Laskettuaikani on 15.1.2008 odotan innolla tätä vauvelia maailmaan...
Alku viikolla oli jo pelko et rinsessa tulee jo nyt..3päivää kipeitä supistuksia
ja nyt sairaslomalla....;)
viikkoja sentään vasta 25+6
Aluksi en jaksanut tehdä mitään ja nyt olis energiaa vaikka mihinkä, mutta samantien ku alkaa
puuhailla supistukset alkavat;(

Tässä pienesti omasta tämän hetkisestä tilastani...
 

Yhteistyössä