TAMMIKUUN TOIVOT lokakuussa

tulia... joo, heh, en mä ainakaan vanhene=)

Mun on viel pakko mainita tosta veirokosta... että eikö estolääkitys pitäis aloittaa 7. päivänä ekasta kontaktista?? (Opiskeluajoilta muistelemaani tietoa... about 15v takaa.) Vai onkohan jo uudet säännöt. Kuitenkinkin siis vesirokko+raskaus=vakavasti otettava juttu.

Tervetuloa PikkuPrinsessa!

Puheena olleista asioista:
En yhtään tiedä, kauanko oon kotona tän vauvan kanssa. Ekan kanssa olin 10kk =) Mutta menin töihin koska tiesin odottavani silloin toista, teen vuorotyötä ja muksun tartti olla siis vaan osa-aikaisessa hoidossa. Tokan kanssa olin n. 2 vuotiaaksi (jolloin siis esikoinenkin oli tietty kotona). Miehen ex on ollut jokaisen muksun kanssa sen 3v... Mä en oo 3 vuotta. Se tiedän. Tällähetkellä tuntuu, että voisin äitiys/vanhempainlomakauden jälkeen olla max 1/2v hoitovapaalla ja sit mies vois jäädä hoitovapaalle. Mies ois jonku vuoden?? Katotaan vaan sit miten todellisuudessa=) Mies pitää isyyslomansa, kaikki mitä on tarjolla ja mä lopetan vanhempainrahakauden omalta osaltani sen 12 päivää, jolloin mies saa täyden isäkuukauden. sillai siis nyt suunnitellen tuntus parhaimmalta...

Hei... tukivyökyseelyyni ei kukaan oo vastannut?? Ettekö käytä tukivyötä??

rakuuna 27+4

Nostelusta teen sen minkä tuntuu hyvältä ja jaksan tehdä. Olen siirrellyt lipastoa ja äsken kantelin uunipuut.
Kotona olen äippäloman loppuun saakka, eli tais olla 1.10.2009 ja sitten töihin, ellei tule lottovoittoa....paitsi mun puolesta tähän perheeseen saa vielä 4 lapsi tulla ihan lyhyellä aikavälillä :heart: Mies pitää isyyslomansa heti kun vauva syntyy.

Ulkona loistava ilma, täytyy lähtee pihalle, jos vaikka jaksaisi jo vähän haravoida.

Vesirokkoasiaa on nyt sitten selvitelty. Eikä todellakaan näytä olevan sitten leikinasia.

Eli rokotetta ei voi antaa raskaana olevalle. Itse asiassa raskautta ei saa rokotteen jälkeen seuraavaan 3 kuukauteen edes yrittää.

Äitiysneuvolassa sanoivat, että mun pitäis mennä eristykseen. En kyllä ymmärrä, että miksi mun pitää eristyksen mennä, sillä eiköhän se tartunta mulla jo ole, jos on ollakseen. Ilmeisesti tämän ymmärsivät itsekin tai jotain sillä sanoivat samaan syssyyn, että se on kyllä nyt varmaan vähän hankalaa, kun se rokko on meidän likalla. Voi olla että myös tarkoittivat tuolla sittä, että se likan hoito muodostuu ongelmaksi jos äiti on poissa. Tai sitten tarkoittivat jotain ihan muuta.

Menin aikalailla sanattomaksi kun kuulin tuosta eristyksestä, niin en sitten enää älynnyt kysyä mistään mitään.

Mutta nyt mennään sillä eteenpäin, että jään kotiin ja huomenna labraan ottamaan vasta-ainetestit verestä. En kyllä älynnyt kysyä niistäkään mitään, eli jos löytyy tai ei löydy vasta-ainetta niin mitä se merkkaa ja miten siitä eteenpäin jne.

Kyllä menee hankalaksi. Mutta huomenna siis ehkä vähän viisaampana :/

Sef ja pikkuprinsessa 25+0

rakuuna: kukaan ei ole kertonut mulle mistään estolääkityksestä mitään, mutta otanpa asian sitten huomenna puheeksi.
Tuntuu että tämä on aika harvinainen tilanne, eikä kukaan hoitohenkilökunnasta osaa oikein sanoa juuta taikka jaata vaan spekuloivat ja heittävät mörköjä ilmaan.

Sef

Voi rähmä Sef, mitä sitten jos olet vesirokossa?? :eek: :eek: :eek: Joudutko sairaalahoitoon - voiko sitä hoitaa mitenkään ja mitä se aiheuttaa? Pitää olla huono tuuri kyllä että justiin sattuu nyt, olis tullut keväällä tms... :hug:

Juolahti tuossa mieleen että imetysliivejä pitänee jossain vaiheessa katsella - mistä olette ostaneet - mammaliikkeistä vai ihan marketkamoina? Mihin täytyy kiinnittää huomiota..? Niissähän on kai ne läpät että saa tissin ulos sieltä, mutta muuta en juurikaan tiedä... tietty liiviliikkeessä neuvotaan, mutta jos tiedätte niin hjälp!

Sef :hug: toivottavasti asiat järjestyvät parhain päin..

Runttipulla imetysliiveistä sen verran että itse olen tykästynyt kovasti carriwellin toppimalliseen imetysliiviin. Se on tarkoitettu yökäyttöön mutta minä olen pitänyt niitä kyllä päivälläkin. Ei purista eikä ahista, oikeastaan en edes huomaa liivejä käyttäväni ja näppärä on niiden kanssa imettää ei muuta kun liiviä ylös.. Mutta kuten aina nämäkin on makuasioita joista ei sovi kiistellä :D Niin ja niitä löytyy ainakin netin kautta (hinta 11,90) ja ensimmäiset ostin viime syksynä sairaalasta (KYS) kun valmiiksi ostetut liivit oli aivan kamalat päällä kun maito nousi rintoihin |O

Tytsykkä on liikuskellut ahkerasti, välillä pistää ripaskaksi virtsarakon päällä niin että saa tosiaan tehdä töitä ettei pissat lirahda housuun :kieh: Kumarteleminen alkaa olla todella tukalaa tämän mahan kanssa (jo nyt??) joten mies saa illalla konttailla kuopuksen lelut laatikoihin :D Mitään painavia en ole kanniskellut kun alkaa helposti supistella. Eilen oltiin kävelemässä hissukseen pari tuntia niin johan oli alaselkä illalla tosi kipeä |O eikä sitä selän tilannetta paranna yhtään minun ihmeelliset asennot nukkua. Minä kun tykkään nukkua mahallaan ja sehän ei nyt onnistu niin nukun sellaisessa ihmeellisessä kierossa asennossa niin että varmasti on selkäranka tuhannellla mutkalla ja sen sitten kyllä huomaa :kieh: Mutta kaikista vaivoista huolimatta tajusin että eihän tässä ole enää kuin muutama kuukausi synnytykseen :eek: ja luultavasti minun viimeiseen sellaiseen :ashamed:

MaMa ja tytsykkä 26+6

Minä en käytä tukivyötä. Esikoista oottaessa käytin neuvolasta lainattua. En kokenut että siitä olisi ollut merkittävää apua.

sef :hug: Toivotaan että olisit kuitenkin vesirokon sairastanut esim. sen verran lievänä että on jäänyt huomaamatta eikä tulis nyt. Toisaalta oon kuullu että jos lievänä sairastaa olis vaara saada uudestaan, tiedä sit pitääkö paikkaansa. Minä oon "hakenu" vesirokon meidän lapsille silloin ku ne oli pieniä (2 ja 4v) just siks että olis edestä pois. Ja nuorin oli vesirokko-rokotuskokeilussa mukana joten ei pitäis rokko tulla. Ite oon sairastanu myös alle kouluikäisenä onneksi.

Minä tykkään käyttää kaarituellisia imetysliivejä. Alussa kun maito nousee rintoihin ja yöaikaan on pehmeät kivemmat, mutta sit kun maidontulo tasaantuu parissa viikossa niin kaarituelliset päivisin kivemmat kun ne tukee isoja rintoja paremmin. Niissä on kai suurempi rintatulehduksen vaara kun kaaret saattaa painaa tai jotain sellaista oon jostain lukenu. Mulle ei ole kuitenkaan mitään tullu ja kolme imetystä takana. Jos on sattunu huonot imetysliivit niin oon ottanu niistä klipsit pois ja tehny niiden avulla (ja kuminauhalla/trikoon palasella) tavallisista liiveistä imetysliivit niin on saanu lempiliiveistä imetysliivit.

Minä nostelen ja siivoan ja teen vielä kaikkea mitä normaalisti. Lattialta tavaroiden nostelu eli kumartelu saa kyllä supistuksia aikaan, mutta ku ei ne sieltä itekseen paikalleen mee :headwall: . Isommat (7 & 9v) saavat kyllä siivota omat sotkunsa, mutta tuon 2,5 v jäljet joutuu vielä siivoomaan. Maha alkaa kyllä oleen pahasti tiellä. Kenkien kiinni laittaminen alkaa jo ottaan päästä kun maha on edessä vaikka tarroilla onkin kiinnitys. Pitäis käydä ostaan jotku kengät millä pärjäis kyläily/autoilu reissuilla sinne tammikuuhun asti. Sellaiset kengät mihin jalan tarvis vaan työntää. Tai ehkä nilkkurit joissa sivussa vetskari.

Johjo & Vesseli 25+2

Niin joo ja tervetuloa PikkuRinsessa :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja PikkuRinsessa:
Heissan kaikki..ihanaa löytää tämmöinen yhteisö...
teempä tässä lyhyen esittelyn:
22 vuotias esikoista odottava äiti jolla etelä pohjanmaalta, kauhujen kaupungista.

Laskettuaikani on 15.1.2008 odotan innolla tätä vauvelia maailmaan...
Alku viikolla oli jo pelko et rinsessa tulee jo nyt..3päivää kipeitä supistuksia
ja nyt sairaslomalla....;)
viikkoja sentään vasta 25+6
Aluksi en jaksanut tehdä mitään ja nyt olis energiaa vaikka mihinkä, mutta samantien ku alkaa
puuhailla supistukset alkavat;(

Tässä pienesti omasta tämän hetkisestä tilastani...
Tervetuloa joukkoon! Taidetaan vissiin olla samasta kaupungista kotoisin...
:D Muistahan ottaa tosiaan rennosti. Helpommin sanottu, ku tehty kylläkin :ashamed:

Moikka kaikille! Meidän päiväkodin ikkunassa oli kans lappu että vesirokkoa tarhassa.. Itse olen sairastanut vesirokon ja lapset myös, joten en ole siitä huolissani. Kävin taas tänään ostelemassa vauvalle vaatteita. Löysin ihania pikkuisia vaatteita. Nyt ne odottaa tuossa pyykkikassissa pyykkitupa reissua. Sain kasattua lipastonkin joten haluan vaatteet pois kassista pyörimästä. Ja eihän sitä tiedä miten tämä raskaus etenee, joten on sitten valmiina kaikki jos jotain yllättävää tapahtuu.

Kävin eilen lääkärissä ja siellä oli ylläri pylläri harjoittelija. Lääkäri ei edes kysyny saako harjoittelija olla paikalla, no ei se mua haitannut, vaikka tilanne oli kieltämättä hieman outo. Oli niin ujo tapaus se mies että meinas ihan naurattaa. Meinasin sanoa sille että ajattelitko katsella seinille valmistumisen jälkeenkin..Sain sairaslomaa äitiysloman alkuun ja nyt sitten on enemmän aikaa lapsille, he menevät jatkossa kolme päivää viikossa tarhaan ja kaksi päivää saan pitää heitä kotona.

rakuuna täälläkään ei käytetä tukivyötä. Mahani on pinkee ja kivikova ja tuntuu tukevan itse itseään :saint:

Ja kun nuita supisteluja/kivikova maha on aina kun liikkuu vähänkin, niin en tosiaan kanna mitään. Supistelut muistuttavat minua keskenmenoista, joten otan ne tosissani. Mies onnessaan auttaa, kun yleensä en pyydä apua mihinkään "miehiseen" ja appi-ukko vaihtoi talvirenkaat, eikä antanut mun ees vyörytellä renkaita pitkin maata..

PikkuRinsessa tervetuloa joukkoon ja otahan sinäkin rauhallisesti :flower:

Sef-parka! Ihan hirveä tilanne!!! Pidä meidät ajantasalla

Ette ikinä arvaa, mitä Anoppini kätköistä eilen löytyi.......... kaksi kassillista mieheni vanhoja vauvanvaatteita. Ja toinen toistaan upeampia retroihanuuksia. Meinasin kuolla nauruun, kun yksin pengoin vanhaa äitiyspakkausta, jonne vaatteet oli viikattu. Iso körilääni kirmaamassa hassussa froteisessa kanervan värisessä punatulkku potkupuvussa :D tai siinä kirkkaankeltaisessa pupupuvussa, tai ruskeessa volkkaripuvussa.... kyllä miehelläkin tuli leveä hymy naamalle, kun kiikutin pukuja yks kerrallaan sen nokan eteen; muistatko tämän?
Lisäksi oli muutamat tosi kauniit pitsikirjaillut pussilakanat ja lakanat, joihin oli myös kirjailtu värikkäitä eläinhahmoja.. vielä lopuksi tummanruskea äitiyspakkauksen makuupussi!

Nyt vaan ostaan vauvalle omat pesuaineet ja pääsen peseen ekat pikkuvaatteet. Mitä muuten olette käyttäneet??? Siis mitä pyykinpesuainetta täällä suositaan? Kestoille ostan omat, mutta mitä vauvan omille vaatteille? Pitääkö olla valkopyykille omat aineet? Entä voiko käyttää jotain huuhteluainetta? Niitäkin näkyy kaupanhyllyillä.. mm. MiniRisk

Inarissa ollu pitkään tosi kaunista ja hiljaista. Kuura maassa ja turistit ovat kaikonneet. Alkaa kiukkuisuuskin helpottamaan :heart:

Anar ja Eemeli 25+2

Vesirokkotarina jatkuu...

Aamulla kävin antamassa verinäytteen. Olen kahlannut nettiä nyt useamman tunnin ja löysin sieltä tekstin, jonka mukaan se näyte pitää tutkia kiireellisenä. Ymmärsin että ihan perus tutkimuksena kestää tulosten tulla noin 2 viikkoa...ja tuolloinhan olisi se lääkitys liian myöhäistä aloittaa, sillä laskujeni mukaan pitäisi pillereitä ruveta popsimaan ylihuomenna jos niikseen tulee että pilleriresepti käteen lyödään.

Labrassa otinkin asian esiin, mutta heillä ei ollut mitään tietoa mistään. He sitten koneelta katsoivat joitakin Tyks:in antamia tietoja ko. asiasta ja totesivat, että kiireellisenä tosiaan tämä asia pitäisi tehdä. He soittivat sitten neuvolaani ja sopivat asian heidän kanssaan.

Olen paikkakunnallani ensimmäinen, jolle tämä testi tehtiin, sillä labran koneelta ei löytynyt lainkaan testin koodia, vaan heidän piti se sinne luoda. Sanoivat vielä itsekin ettei heille ole vastaavaa ennen vastaan tullut. Verikokeen ottaja naureskelikin, että minä taidan itse tietää tästä asiasta enempi kuin hän ja niin se taisi mennäkin. Mullahan on asiaan nyt muutamien tuntien "koulutus" googlen nettikoulusta :D

Nyt odotellaan.
Eivät osanneet sanoa miten pian vastaukset saan, kun testi tehtiin kiireellisenä. Veikkasivat, ettei vielä täksi päiväksi ehdi, mutta pyysivät silti soittamaan ja tarkistamaan asian iltapäivällä. Huomenna pitäisi viimeistään tulosten sitten selvitä, jotta se mahdollinen lääkitys päästään aloittamaan.

Vieläkään en ihan varmaksi tiedä mitä sitten jatkossa tapahtuu. Netin mukaan jos vasta-ainetestin tulos on negatiivinen, aloitetaan lääkitys lauantaina ja jos positiivinen, niin sitten joudun Tyks:iin.

Sef ja pikkuprinsessa 25+1

Pyykkipulverina olen vauvalle käyttänyt LV-pesujauhoa ja muistaakseni saman merkkistä huuhteluainetta, tai jotain muuta extraherkälle iholle. Varmaksi en muista, kun siitä tosiaan 6v jo aikaa :)

Jos kerran Anar rupeaa jo pesemään vauvan vaatteita, niin enkös mäkin sitten jo vois...meinaan kun ei näitä viikkoja nyt vielä niin kovin paljoa kyllä ole. Mutta eikös ne lapsetkin ajattele siten, että jos muutkin, niin mäkin :D

Sef the lapsi :LOL:

sef...Meillä oli vesirokkoa tuossa hmmh..kaksi kk sitten.Mitenkäs on jos oon sairastanut ite jo vesirokon ni vaatiskohan se toimenpiteitä???Niin siis muksut oli vesirokossa molemmat...ja mä oon pienenä sen sairastanut tietääkseni.Sekavasti tuli mut toivotaan et sait selevää...

daizz

Heips, Sefille tsemppiä rokkoilun kanssa, toivottavasti pääsette säikähdyksellä. Pidä meidät ajantasalla, pelottaa kyllä teidän puolesta :hug:

Retroiluista, meillä on sama juttu eli miehen äiti oli säästänyt paljon kaikkea kivaa miehen vauva-ajoilta. Iso kasa on kirjailtuja pitsilakanoita ja tyynyliinoja, peittoja ja ihana villatakkikin kaikkine töppösine ja hattuineen odottamassa. Ja jos pidettäisiin ristiäiset niin mekkokin olisi tallessa.

Mä olen ostanut ihan omon sensitiveä (molempia, color ja valkopyykin) ja luulen että ne on ihan ok. Jos ei käy niin sitten menen sinne LV-linjalle, mutta toivottavasti nuo käyvät, kun olen jotenkin OMO-käyttäjä aina ollut. Huuhteluainetta en ole vielä ostanut mutta varmaan jotain vauvoille sopivaa sitten ostan kunhan tässä muistan jossain vaiheessa käydä kaupassa. Vaatteita en ole vielä pessyt, ajattelin että ehdin kun joulukuun alussa jään talvilomalle/mammalomalle, ja vielä kuitenkin tässä kasailen kaupoista uusia vaikka ei pitäisi ostaa enää mitään... :whistle:

Tein eilen listaa mitä pitäis vielä hankkia, ja niitä pisulakanoita (muovitettuja tms..) pitäisi ostaa - montakohan niitä tarvii? Niiden päälle kai laitetaan vielä tavallinen lakana vai mitenkä?
Varasin eilen myös hampilekuun ajan sylkitestiin, oletteko muut menossa tai käyneet?
Iltapäivällä koitan muistaa soitella niistä vauva-uinneista, että mitä se kustantaa täällä ja onko niihin mahdollista päästä - vaikkei ajankohtainen nyt just vielä olekaan, niin nyt kun muistaa niin voi kysellä...
Jaahans, pitänee tehdä tässä parit hommat ja sitten kipasen lounaalle ja käyn samalla hulluilla päivillä :)

heip
sairaslomalla olin just 1,5kk, viime viikolla palasin töihin, mutta kuopukselle iski kuume niin oon ollu eilisestä kotona poikien kans.maanantaina takas töihin.

lääkärineuvolassa olin viime viikolla. kaikki oli ok. sokerirasitus oli ok. mutta kohdunsuuu kiinni ja kohdunkaula pehmentynyt. ihmettelen kyllä ku 2 eri lääkäriä tehnyt sisätutkimuksen ja sanonu että kodunsuu auki, mutta nyt yhtäkkiä kiinni. ei ymmärrä. mietinki että pitäiskö mennä uudestaan lääkärille että tekee sisätutkimuksen uudelleen? eka varoteltiin että olis tulossa etukäteen ja ei oo asiaa töihin ennen äippälomaa, mut nyt kaikki sit kunnossa.hyvähän se näin on. supistelee kyllä edelleen, on päiviä ettei ollenkaan mutta on päiviä että tulee koko päiväm ajan. mä vielä kantelen kaikkea ja teen kaikkea mitä ennenkin. lelujen kerääminen lattialta kyllä on ärsyttävää mutta pakkohan sekin on tehdä.

sef :hug: toivotaan että kaikki menee parhain päin.

pikkurinsessalle tervetulot

pyykinpesuaineena oon käyttäny miniriskiä tai LV:tä ja myös samoja huuhteluaineena.

juu, mutta jatkan poikien kanssa touhuamista, ennen ku syö ja menee päikkäreille.

Alkuperäinen kirjoittaja daizz:
sef...Meillä oli vesirokkoa tuossa hmmh..kaksi kk sitten.Mitenkäs on jos oon sairastanut ite jo vesirokon ni vaatiskohan se toimenpiteitä???Niin siis muksut oli vesirokossa molemmat...ja mä oon pienenä sen sairastanut tietääkseni.Sekavasti tuli mut toivotaan et sait selevää...

daizz
Vastaanpa vaikka en sef olekaan :ashamed: Eli jos olet sairastanut vesirokon niin ei siitä ole mitään haittaa jos olet raskausaikana tekemisissä sairastuneiden kanssa. Kuopusta odotellessani sairasti meidän kaikki kolme lasta vesirokon eikä siinä ollut mitään vaaraa vauvalle koska olen itse sairastanut rokon lapsena. Eli ei huolta sen suhteen. Mutta toivotaan että Sefillä asiat selviävät parhain päin :hug:

Pesuaineista minäkin olen käyttänyt vauvan pyykinpesuun joko miniriskiä tai sitten omo sensitiveä eli jotain hieman miedompaa pesuainetta.

Ostin sitten huutonetistä yhden pienemmän haalarin kun sellainen sattui kodalle ja oli vielä edullinen vaikka postikuluja tuleekin. Haalari on sinisävyinen eli käy molemmille jos olisikin niin että rakenneultrassa tytöksi havaittu tulokas olisikin poika :D Täällä oli puhetta joulusta.. Minäpä menin ja ostin joulukinkun jo pakastimeen :whistle: että jos ei muuta niin onpahan ainakin tuo tärkein hankittuna :LOL:

MaMa ja tytsykkä 27+0

Mama :LOL: Olet ainakin ajoissa kinkun kanssa =) Meidän pakastin on niin täysi että on aina odotettava lähemmäs joulua ja tuorekinkulla mennään. Mä odotan joulua nyt ihan eri tavalla kuin ennen, vaikka toukkeli onkin vielä masussa niin tuntuu jotenkin että tästä joulusta tulee jotenkin erityinen. Ehkä se on siinä, että ollaan viimeistä kertaa kaksistaan ja jatkossa meitä on sitten aina se kolme :heart: Ja ihanaa kun saa laitella ihan rauhassa joulua ja olla jo kotona, ei ole kiirettä ja jouluostoksilla voi käydä päivällä kun muut ovat töissä.
Mahtista, toivottavasti me kaikki ollaan silloin sellaisessa kunnossa että jaksetaan kaikkea touhuta :)

Tervehdys täältä flunssan keskeltä :) Eilen oli sokerirasituskoe... Kamalan makuista se litku :p Onneksi Lohjan tk:ssa sai lepäillä sängyssä. Masuasukkaalle sokeriliemi taisi olla liikaa; pieni piti sellaista diskoa koko päivän, että oksat pois.

Tukivyötä olen käyttänyt lähinnä ulkoillessa, Carriwell on käytössä. Ei ainakaan tunnu siltä, että maha tippuisi maahan :LOL:

rakuuna jollekkin joskus jo vastasinkin tukivyöstä. Mulla on anitan tukivyö ja ei se niin paljon ole tukenut kuin luulin. Nyt olen sitä taas viikon verran käyttänyt ja voi olla että se kuitenkin auttaa kävellessä kun nyt ei ole niin mennyt äkkiä maha kipeäksi.

Onpas siellä sefillä ikävä tilanne. Itseäkin kauhistuttaa kun en kai ole sitä sairastanut että jos rokkoa alkaa lähipiirissä liikkumaan.

Imetysliiveistä mulla on ollu käytössä parit anitan liivit ja olivat pehmoiset ja joustavat mutta kuitenkin aika tukevat. Toisina oli bravadon liivit, aivan extra tukevat tällaiselle isorintaiselle. Olivat tosi kalliit mutta kannatti maksaa, ihan huiput.

Pesuaine ja huuhteluaine kannattaa olla hajusteetonta, herkälle iholle ja niitähän onkin sitte useita merkkejä. Ja valko- ja kirjopyykille omansa niin värit säilyy. Huomasin yks päivä että noi pukluharsot on pojan jäljiltä ihan keltalaikkuiset niinku myös paidan kaulukset vaikka olivat puhtaan näköiset kun kaappiin laitoin. Harmi.

runttipulla meillä oli pojan kanssa alussa vain pari muovitettua froteeta "pisulakanaa" mutta ei riittäneet. Kävin kangaskaupasta ostamassa lisää ja nyt niitä on varmaan lähemmäs kymmenen niin riittää. Jos on samanlainen vaipanvuoto ongelma kuin meillä niin saa olla ainaki 5 koska ne kuivuvat paljon hitaammiin kuin normaalipyykki. Ja sit niitä piti olla vielä muutama isompikin meidän parisänkyyn kun vauva nukkui keskellä. Ja tosiaan sitte vielä vauvan sänkyyn omansa. Ja vaunuissakin oli.

Huomenna lähdetään reissuun ja olisi 4 tuntia autossa istumista, voi selkä parka. Ja poika varmaan pitää aikamoista konserttia autossa kun päästään lähtemään juuri päikkäreiden jälkeen niin ei varmaankaan nuku autossa juurikaan.

Kauheesti teillä jo kaikilla laitellaan vauvalle kaikkea :whistle: Itse en oikeen vielä jaksais.. :ashamed: tai siis on meillä pinnasänky taas koottu mutta ei patjasta tietoakaan saatika sitten frotee-kumi-lakanoista.. Ei muuten kannata kauheesti niitäkään hamstrata kuin vasta, jos tulee tarpeeseen, sillä meille on ainakin ihan mainiosti riittänyt se yksi, mikä tuli äitiyspakkauksen mukana..

Pesuaineet on ollu meillä aina niitä ihan tavallisia, mitä käytän muutenkin, pesin silloin pojalle kaikki vaatteet ihan samoilla kuin omamme (vaihtelee vähän sen mukaan, mihin on milloinkin varaa) eikä meille ainakaan tullut mitään iho-ongelmia. Mutta toki täytyy sitten vaihtaa jos näyttää siltä. Mutta enköhän taas ota riskin ja pese ihan vaan tolla tavallisella.. :ashamed:

Kauhee kun tulee tosi "huonoäitiolo" kun lukee miten huolellisesti monet valmistautuu vauvan tuloon. En kyllä esikoisenkaan tuloon valmistautunut noin hyvin.. :ashamed:

Sairaslomalla oisin, jos oisin töissä. Mutta nyt, kun oon työttömänä, en oo jaksanut ottaa lääkäriin yhteyttä, toki varmaan saisin Kelan kautta sitten ne rahat.. Mutta, kyse on vain muutamasta kuukaudesta, menetän liiton päiviä n. 50kpl joten en ole jaksanut alkaa miettimään.. Lantio on taas niin tohjona jo heti alkupäivästä, että kauhulla odotan iltaa. Pojan pissattaminen ja pukeminen pitäis ratkaista jotenkin, koska se aiheuttaa tällä hetkellä melkoisesti kipuja.. Mies kävi eilen hierojalla ja hieroja oli kysellyt myös mun kuulumisia (käydään samalla hierojalla) ja todennut näistä mun kivuista, että mitään ei tosiaan ole tehtävissä. Ainoastaan liikunnan ja kipua tuottavien juttujen välttäminen.. Hieroakaan ei oikeen voi kun se saattaa käynnistää synnytyksen, siis alaselän hierominen.. Eli sitten vasta kun ei oo enää väliä vaikka syntyiskin niin voidaan harkita sitä hierontaa.. :headwall:

Nyt siirryn sohvalle makaamaan, ei kai tässä oo muita vaihtoehtoja vaikka imuroida pitäis. Täytyy vaan oottaa että mies tulee kotiin ja pistää se hommiin.. :saint:

:wave: Lappitar ja Hippunen 26+4

Mei08, kiitos tiedosta :) pitääkin alkaa metsästellä niitä lakanoita, ostaa muutamia kipaleita näin alkuun.

Vähänkö oli jengiä Jumbossa - lastenvaunuilla oli ihan hirveästi porukkaa liikkeellä! Kummasti nyt huomaa kaikki kersat ja lastenvaunut ja odottavat äidit...

Kiitos vinkistä Mama74, täytyy käydä Jyskissä toivioretkellä :) Vihdoin ja viimein mun harjoittelu on ohi!!! Ihanaa! Nyt loppuu stressaus kaikesta ylimääräisestä... Jalat on ollut tosi väsyksissä päivän jälkeen, et ihanaa, kun ei tarvitse enää aamusta iltaan juosta. Ranteet ja nilkat on myös ruvennu kipeytymään. Varmaan joku painaa hermoa?

Yhteistyössä