TAMMIKUUN TOIVOT joulukuussa

Ai niin piti kommentoida tuosta että ku joillain on vauva perätilassa. Mun kaveri synnytti pari viikkoa sitte 3,5 kiloisen pojan joka oli perätilassa. Meni tosi hyvin kaikki eikä repeillyt tai muutakaan. Että alatiesynnytys voi hyvinkin olla mahdollinen ja mennä ihan hyvin. Itsellä ei ole kokemusta joten sen puolesta en voi sanoa mitään aiheesta.
 
Huomenia!

Hyvin nukutun yön jälkeen on helppo hymyillä =) Sain nukuttua 12-08 ja vain kolmen tunnin välein vessassa kävin.. juhuu!

On se kumma juttu miten paljon tuolla unella on merkitystä, nyt rupeen värjäilemään omia hiuksia ja sitten pitää silitellä pyykit ja vois paistella sen pikkusatsin pipareita minkä meinasinkin... ja illalla pitää tsekata miten meidän possu voi jääkaapissa, aamulla laitan sen huoneenlämpöön jos vaan se on sulanut jo. 4 vrk, vähän ylikin se on ollut jääkaapissa sulamassa joten luultavasti huomenna pääsee illalla/yöllä kinkunpaistopuuhiin =)

Jepsis, nyt kumihanskat käteen ja värkkäämään väriä päähän.

Hyvää sunnuntaita kaikille, ei anneta masentaa tuon karmean harmaan kelin, eihän?

:heart: runttis ja toukka 35+5 :heart:
 
Täällähän aletaan poksumaan tasaiseen tahtiin! :) Onnea PikkuRinsessa ja Tammimasu prinsessoista! :flower: :heart:

Me päästiin eilen vihdoinkin sairaalasta kotiin ja oli ehkä elämäni pisimmän tuntuinen viikko. En osannut nukkua sairaalassa ollenkaan ja haahuilin siellä naama kalpeana ja silmien ympärillä oli kamalat tummat renkaat..Keskolan hoitaja totesikin että näytät hiukan väsyneeltä..en kai :p Yhdeksi yöksi mulle sitten annettiin unilääke kun poika oli lampun alla ja sen avulla sain nukuttua jotain 7h. Eilen oli ihanaa päästä omaan sänkyyn nukkumaan ja poikakaan ei herännyt kuin kerran yöllä syömään niin nyt on kyllä nukuttu oikein hyvin :)

Fistik ja PikkuPrinssi 9vrk :heart:
 
Lääkäriä ei ole ollut vielä kertaakaan, sentään jo menossa rv 35+4 :whistle: Kai se sitten joskus viikolla 37 on, kun on se synnytystapa-arvio.
Fistik on varmaan ihana olla kotona, ei se sairaalassa olo todellakaan herkkua ole!

Nyt mä lähen lenkille, ihanaa kun tuli lunta viimeyönä!
 
Lääkäri on mulla ollut 4 krt kun just ennen mammista tuli niitä suppailuja ja maha oli tosi kipeä, ja nivuset. Niin neuvolasta laitettiin ylimääräiseen lääkäriin. Viimeisin oli just tällä viikolla keskiviikkona, joka oli se virallinen kolmas. Synnytystapa-arviota ei tehty kun menen huomenna sinne äippäpolille, en tiedä olisko muutoin tehty. Normit gynetutkimukset, mutta tuntuu että niitä on aika monta kertaa jo tehty kun neljästi olen kunnallisessa käynyt ja vielä alkuvaiheessa kävin siellä yksityisessä ultrassa... Ihme ettei nämä ole samanlaiset koko maassa, luulisi että pitäisi olla käytäntö täysin sama joka paikassa Suomen rajojen sisällä...?

Kohta huuhtelemaan värit pois ja sitten vielä raita-aineet päähän... mokoma parturi mulla, se on monta kertaa vuodessa etelänmailla niinkuin nytkin, niin joutuu itte värkkäilemään päähän värit... toisaalta tuleepahan halvemmaksi, lopputulos ei vaan ehkä ole yhtä hyvä :LOL:

Fistikille ja pojulle jaksuja, on varmasti mukava olla kotona ja vielä näin joulun alla kun pääsitte pois, hieno juttu :hug:
 
Paljon onnea Tammimasu tyttövauvasta!! :flower: :flower:

Paljon onnea PikkuRinsessa tyttövauvasta!! :flower: :flower:

Oma ( ¤ )... Joulusiivous-Galluppia... ym...
Täällä kaks päivää supistellut, harvakseltaan, mutta tasaisen säännöllisesti... Uskon, että siellä kypsyttelyä käynnissä =) Toivon tosiaan, että enteilee nopeampaa avautumisvaihetta. Yöksi supparit loppuvat... Sukkapuikkokipuja on ollut myös. Silti ollaan käyty kaupoilla... Tänään on ohjelmassa joulusiivousta :D Mutta en yhtään tiä kuinka perusteelliseti jaksan... Eli siihen siivous G:hen vastaus, että en ole suunnitellut tekeväni sen suurempaa, koska olen yksinkertaisesti niin laiska... Mä en oikeesti usko, että synnytystä pystyy ite saamaan käyntiin, vaikka suppareita saiskin aikaan siivoilulla... Vaikka hauskaahan se olisi niin ajatella. Ja seksin kanssa sama juttu =) Mutta mä kyllä oikeesti haluan olla jouluaaton kotona. Eli en sillai osaa toivoa synnytyksen käynnistyvän, koska olisi harmi jäädä jouluksi sairaalaan... No, samahan se tietty olisi, mutta mulla on tytöt vaan jokatoinen joulu (koska olen eronnut tyttöjen isästä ) ja nyt on mun joulun vuoro... Haluaisin niin, että voitas viettää joulu sillai "perinteisesti". Mutta siis joo... olisihan se joululahjavauvakin kiva saada. Mutta onneksi asiaan ei voi itse vaikuttaa, joten ei muuta, kun antaa ajan näyttää, mitä milloinkin tapahtuu... Laskettuun aikaan kuitenkin vielä matkaa reilu 1,5 viikkoo =)

Josta tulikin mieleeni, että tuttu sai juuri tällä viikolla vauvan rv 41+6. Ihan normaalisti oli lähtenyt käyntiin, käynnistelyt olisi sitten aloitettu seuraavan päivänä...

Ihan vaan pohdiskelua
...
Jostain luin, että tilastojen mukaan suurin prosenttuaalinen mahdollisuus saada vauva on rv 40+2. Eli vaikka sitä lähtee odottaan synnytyksen käynnistämistä parisen viikkoo ennen laskettua aikaa, niin yhtälailla se voi käynnistyä vasta pari viikkoo sen jälkeen... Paah. Musta olisi hurjan tylsää ajatella, että vauva syntys "vasta" 17.1, jolloin rv 42+0... Miksi ihminen on niin malttamaton??

Sairaalakassista... aloin eilen laittaa tavaroita sinne valmiiksi: Paketillisen pattereita (pelko, että kamerasta kuluu akut ja vara-akut jne...), hammasharjan ja tahnan, liivisuojia, imetysliivit, deodorantin, shampoon, hoitoaineen... Vielä se on kovin vajavainen, mutta mulle tuli jotenkin sellainen olo, että sitä pitää alkaa tekeen. Kun jos sen jättäs lähtöön, niin en enää ees tiedä, että minkä laukun ottaisin mukaan??

Neuvolalääkäristä... Piti todeta, että olen ymmärtänyt, että 3 lääkärin tarkistusta kuuluu olla kaikenkaikkiaan neuvolan puolesta. Mulla on ollut 5 neuvolalääkäriaikaa ja sisätutkimuksia on näistä tehty 4 kertana. 2 ajoista olen varannut itse raskauteen liittyvien vaivojen vuoksi, loput 3 kpl ovat ne normit about vko:t 12, 22 ja 36 (tai jotain sinne päin).

Jaksamisia kaikille ja oikein rattoisia ja suppareiden täyteisiä jouluviivoustunnelmia...

rakuuna 38+1
 
Onnea kovasti kaikille jakautuneille!! :flower:
Jännityksellä ootellaan täälläkin, lapsivesitutkimukseen on aika varattu 29.12. ja saas nähdä, että päätyvätkö sitten leikkaamaan vielä vuoden viimeisenä päivänä vai odotetaanko sinne tammikuun alkuun... toisaalta on kiva, että joulun saa viettää kotona, vaikka valmistauduinkin jo siihen, että se saattaa mennä myös sairaalassa.
Vaava voi hyvin, joten sen takia ei alettu vielä tekemään mitään operaatioita, iso poika on edelleen, muuten vastaa siis viikkoja, mutta pullean vatsan on kaveri kasvatellu :)
Ens viikolla on vielä kahteen kertaan sydänkäyrälle meno, mutta onneks tota matkaa ei tuu kun noin puoli tuntia suuntaansa.
Lekuri käski tarkkailla liikkeitä ainakin tunnin päivässä jolloin pitäis tuntua ainakin 10 liikettä/tunti.
Oma olo on tosi tönkkö ja väsy, tosi malttamattomana täällä ollaan jo näkemään tuo myllertäjä tuolla masussa, taitaa olla aikamoinen kaveri :heart:

minä ja poikanen rv 36+3
 
Neuvolalääkäristä Mulla on tehty sisätutkimus ainoastaan kerran, rv 13! Nyt ois ilmeisesti ollut toisen kerran rv 36, mutta mulla sitä ei ole, kun oon menossa äitipolille ultraan. Oon siis äitipolilla käynyt nelisen kertaa ja sillä katsoivat, että en tarvi neuvolalääkäriä.. vaikka ei ne siellä äitipolilla ole kyllä sisätutkimusta tehneet, ihan vaan ultrattu vauvaa. Toisaalta ois kiva tietää, mikä on tilanne alakerrassa, mutta toisaalta hirvittää jo ajatuskin sisätutkimuksesta, on paikat sen verran kipeänä. :x
Mutta tuskinpa tuolla alhaalla on edistystä tapahtunut.. Joskus raskauden puolivälin jälkeen mulla oli harkkasuppareita aika useinkin, mutta nyt ei oo kyllä supistuksia ollut.. Jonkunlaista vihlontaa vaan jotenkin noissa alapään luissa, ihan ihmeellistä! No kai se kuuluu asiaan, ensikertalaisena kun on kaikki niin uutta! :p

Perätilasynnytyksestä Mulla on sellanen käsitys, että ne paremmin onnistuu, jos takana on aiempia raskauksia. Kun siinähän pitää aika hyvin osata ponnistaa.. Ja paikat ei kerkeä venyä, kun pää tulee viimeisenä. Mutta omasta puolestani en pelkäis sitä, vaan että vauvalle kävis jotain, esim. tulis happivajaus siinä ponnistusvaiheessa ja joku aivovamma tms. :snotty: Mies on ehdoton sillä kannalla, että suoraan sektioon, jos vauva ei käänny.. ja samalla kannalla itsekin ainakin toistaiseksi, ellei joku lääkäri saa mua vakuuteltua sitä ennen. Täytyy vaan toivoa, että vauveli kääntyis kohta!

Pearl 35+4 (tasan 1kk laskettuun..!)
 
Jee täällä supistuksia laskeskeltu nyt kolme tuntia. Tulee aikas säännöllisesti, mutta 7min välein. Jorviinkin soitin, mutta sanoi, että jos pystyn olemaan kotona niin ole vain. Mä olen nyt ihan sekaisin että mitä teen. Kyl tnuo aikas kipeitä ovat, mutta enemmän mua pelottaa olla kotona. katsotaan uskallanko olla yön kotona. Onneksi jorviin 5min ajomatka.

huomenna aamulla on kyllä ä-poli, prinsessan koosta. saavat kyllä siellä katsoa tuota alapään tilannetta, että onko tästä ollut mitään hyötyä näistä supistuksista. ellei lähtö nyt tänään tule...
eipä nyt ihmeempää..

emmy ja prinsessa 38+0
 
Hei!

Onnittelut kaikille vauvan saanneille :heart: .

Meidän oma pikku prinsessa näki päivänvalon 15.12.08 klo 11.27. Kokoa neidolla oli 46,5 cm ja painoa 2895g. Tyttö oli heti ensi hetkestä tos terhakka ja pääsi osastolle suoraan. Meillä neiti tuli sektiolla maailmaan ja kaikki meni sen puolesta tosi hyvin, kotiuduttiin jo torstaina 18.12 sairaalasta. Pitää heti sanoa kaikille, että minulla on nyt takana kaksi tosi helppoa sektiota, joten minä en ainakaan voi lisätä kertomuksellani toisille pelkoa. Syntymä hetkellä neidillä oli viikkoja 37+2.

Vauva arki on lähtenyt pyörimään kotona tosi kivasti, neiti syö kaksi kerta yössä ja herää yöunilta 9-10.00 aikoihin. Kyllä sitä on nyt sitten ihmetellyt miten ihana ja pieni se tuo oma lapsi voi todellakin olla.

Minulla itselläni meni raskausmyrkytys jo tosi pahaksi, nestettä tuli kolmessa viikossa yli 10 kg ja tähän aamuun mennessä painosta oli hävinnyt jo yli 12 kg. Nestettä oli päässyt jo kertymään keuhkoihin ja sydämeen ja jalat olivat jo ihan kirjavat ja todella kovassa tuskassa. Lääkäri myönsikin ihan suoraan, että sektiota venytettiin kyllä ihan ääri rajoille asti, no onneksi kaikki on onnellisesti nyt ohi ja tuossa vieressä tuhisee mitä ihanin palkka tuosta kaikesta kärsimyksestä.

Meillä on nyt sitten saatu koko perheelle mitä ihanin joululahja ja onneksi kaikki meni lopultaan hyvin.

Onnellista ja odottavaa loppu raskautta kaikille ja Hyvää Joulua

T: Hemuli ja Suhmura 6 pv

Ps. Päivitän profiiliin kuvan pikku neidistä heti kun ehdin.
 
Hemulille tovottelen ihanaa vauva-aikaa :heart:

Kuulostaa Emmy jo lupaavalta. Josko sinä sitten pääset seuraavana toisítoimiin.

Me ollaan kotiuduttu mummolasta. Matka tuntui jotenkin pitkältä kun masussa pidettiin sellaista metakkaa, että kyljet oli jo ihan hellinä :kieh: .

Kävin ohjaamassa pump-tunnin. Asiakkaiden ilmeet oli kyllä näkemisen arvoiset kun kampesin itseni sinne eteen :LOL: :LOL: . No hyvin tunti meni ja selkäkään ei tunnu ainakaan vielä tykkäävän kyttyrää treenistä. Saas sitten nähdä kostautuuko tämä yöllä, vaikka ei noi yöt enää yhtään pahemmaksi voi mennä kun mitä ne viimeaikoina ovat olleet tuon yskivän kuopuksen kanssa :kieh: .

Lääkärissä olen käynyt tähän mennessä neljä kertaa. Kaksi näistä omalla kustannuksella (varhaisultra ja 4d-ultra). Kerran lääkärissä on on tehty sisätutkimus, muistaakseni viikolla 26. Muut käynnit ovat olleet "pelkkiä" ultrauksia. Seuraava lääkäri on viikolla 37 ja luultavammin silloinkin kyseessä tuo ultra/kokoarvio.

Tässäpä tärkeimmät, leppoisaa sunnuntaita kaikille. Enää kolme yötä jouluun :heart:, joten muistakaahan olla kiltisti :xmas: .

:heart: Anni ja masu 34+2 :heart:
 
Hemulille ja perheelle ISOT onnittelut :heart: :flower: Onneksi nyt äiti ja vauva voivat hyvin :) on tuo raskausmyrkytys vaan pelottava :(

emmy83 Hui sullahan sielä jännä yö tulossa :whistle: vaikuttaa kyllä lupaavalta :D isot tsempitykset sinne ja onnea matkaan jos lähtö tulee :hug:

mut tässä tärkeimmät,nyt taas muihin hommiin :wave:

mmamaa 35+6
 
emmy83 ilmoittelehan sitten miten siellä homma etenee =) me käytiin juuri miehen kanssa tutustumassa Jorviin tuossa muutama tunti sitten. Vaikutti oikein hyvältä paikalta synnyttää. Ihana oli kun käytiin lapsivuode osastolla niin katseltiin ensin video, jonka jälkeen kätilö toi meille näytille 3pv vanhan vauvan, että sellaisia sieltä sitten saa mukaan :D
 
emmy83, tsemppiä yötä varten! Toivottavasti pääset jo synnärille, ettei jää kotona kärvistelyksi...

Hemulille ja perheelle paljon onnea! Kiva kuulla, että sektio meni hyvin. Itsellänikin on vaan tosi onnistunut leikkauskokemus takana, vaikka ihan kaikki muu siinä lapsivuodeajassa menikin päin seiniä...

Anni08, uskomatonta, että olet vielä käynyt ohjaamassa noilla viikoilla..! Hatunnosto sulle siitä. Ilmiselvästi vointisi on kohtalaisen hyvä, itse en enää pystyisi moiseen :whistle:

Omassa olossa ei edelleenkään yhtään mitään muutoksia. Mikä lie suvantovaihe... Vähän kyllä tuntuu, että vauva olisi eilisestä laskeutunut alemmas, mutta voi olla vain toiveajattelua. Eilen tytöllä oli hirveät mylläykset aamusta iltaan, tänään onkin ollut varsin rauhallista. Pitää kohta ruveta vähän tuuppimaan masua, jos ei vilkastumista tapahdu. Tai no, suklaan syönti ajaa saman asian :)

Tuttiritari 37+

 
Kuulostaa niin ihanalta, että jotkut ovat jo vauvojensa kanssa kotioloissa. Se tuntuu jotenkin vieläkin ihan uskomattomalta, että niin tulee tässä itsellekin käymään. En halua miettiä koko synnytystä (kun edellisestä jäi niin huonot muistot) , mutta aattelen et se menee sitte niin kuin se menee. Jotenkin tuo Hemulin kertomus noista helpoista sektioista saa sellaisen olon, että olisko se turvallisinta lapselle et se saadaan nopeasti mahasta pois. Mulla kun esikoisesta oli sellainen tuntemus kahden tunnin ponnistuksen jälkeen, että en vaan saa sitä lasta ulos vaikka kuinka yritän. Sitten leikkasivat välilihaa ja ottivat lapsen imukupilla mun yrittäessä ponnistaa täysillä. Ponnistaminen oli täyttä yritystä, mun supistukset oli vaimentuneet kovasti... Katkesi pieniä ihon verisuonia siinä punnertaessa silmien ympäristöltä ja näin vähän aikaa kaiken kahtena... kävin silmälääkärillä OYS:issä pari päivää synnytyksen jälkeen. Eli vaikka en osannut ponnistaa lasta ulos niin ainakin kasvojen lihakset "punnersivat".

Eli tämä saa mut jotenkin haikailemaan sektion perään, vaikka se ei varmasti ole aina yhtä helppo kuin Hemulilla. Pakko se on alateitse kait synnyttää, toivottavasti tämän kakkosen tekemiseen ei mene taas 13 tuntia niinku esikoiseen. Meillä myös sydänäänet laski ja pelkäsin kovasti hapenpuutteesta tuossa ponnistusvaiheessa. Lapsi olikin hetken happikaapissa ja mä synnytyksen jälkeen kovasti pelkäsin lapsen olevan vammainen tai ainakin ad hd -lapsi... no, vilkas tuo esikoinen 1,5 vee on, mutta en mä nyt tiedä onko sillä mitään keskittymishäiriötä... vaikea sanoa vielä. No, joo, tämä sepustukseni ehkä tarkoittaa sitä, että tuo synnytys pelottaa ja varsinkin se, että vaurioitan lasta siinä jotenkin...
 
Kiva kuulla että Hemulilla ja vauvalla kaikki sujuu hyvin, ja leikkaus meni mainiosti =)
Emmy, jännätään nyt täällä sitten miten sulla menee, oletko seuraava vauvallinen, tsemppiä :hug:

Jeesh, meillä on nyt sovittuna (mies siis ei huomenna ole mun mukana siellä äpolilla aargh), että jos kääntämistä pystytään koittamaan, niin kerta saa luvan riittää. Ja jos näyttää että ei onnistu niin sitten en suostu perätilasynnytykseen (pelottaa just hapenpuutteet ym, ei niinkän itse synnyttäminen vaan vauvan hyvinvointi) vaan sitten masu auki ja vauva ulos. No, huomenissa sen näkee =)

Kävin mittaamassa kinkun lämpötilaa,se oli jääkaapissa nyt puoli astetta plussalla. 4 vrk jo siellä sulaillut, joten aamulla voin ottaa sen huoneenlämpöön lämpiämään. Ehkä illalla sitten saa jo uuniin, viimeistään ma-ti-yönä. Tiistaina sit kinkun valmistumisen jälkeen teen laatikot ja leivon, sen Annin ohjeen kakun leivon vkl kun aatto ollaan siskon perheen luona. =)

Eli toivottavasti pääsen huomenna kotiin, on niin paljon hommia vielä :LOL:

Anni tosiaan, ei tulis mulle kyllä enää mieleen pumpia vetää, mutta noihin aikoihin (tai hiukka aiemmin) olin mukana emännöimässä mun osaston tykypäivää, jossa circuitit ja lenkit ym kyllä sujui vielä hyvin - tosin seuraavan päivän vietin sitten kuin olisin krapulassa ollut, kun oli kuitenkin aika pitkä rasitus, aamusta iltaan liikkeellä. Mutta hyvässä kunnossa olet ilmiselvästi, mä ootan tammikuuta ja toivottavasti kivoja vaunukelejä niin pääsee pikkuhiljaa peruskuntoa taas kasaamaan. On nimittäin rapistunut, ei näillä pelkillä kotihommilla kunto pysy kuosissa ainakaan mulla. Ja saanhan mä kai joulupukilta sen girya-kahvakuulankin, niin sitä heilutellessa saa kyllä kunnon kohoamaan =)

Meidän nuorempi kissa on alkanu nuolemaan masua ja takajalkojaan, oivoi, raasulla on stressiä ainakin eläinlääkärin mukaan. Pitää koittaa hyvitellä sitä, se varmaan on ihan kalju tammikuussa kun vauva tulee taloon.. pieni herkkä neiti taitaa tietää että on lisää neitejä tulossa taloon :)

Öitä, huomenna raportoin sairaalakäynnistä, jos mua ei näy niin sitten jotain on tapahtunu enkä ole kotona joulun vietossa... :eek:

 
Runttipulla ja Pearl kaikkee tsemppii teille tuleviin päiviin! Mullahan vaaveli kääntyi tosiaankin loppu viikoilla. Noi kääntö yritykset voivat olla sitä sun tätä. Eli jos tekee pahaa jne niin pysäyttäkää ihmeessä. Voi olla et onnistuu, mut usein ei onnistu.
Perätila synnytykseen en menis muuten kuin et olisi helppoja synnytyksiä alla. Toisaalta kuka minä olen sanomaan kun eka oli sektio ja niin on tämäkin. :ashamed:
Olen ollut aika paljon ajattelematta asiaa ja onnistunutkin, mut vikat pari päivää on sektio alkanut pyörii päässä. Normaalia se varmasti on.
Johjo Sinullakin ajatukset menee edelliseen kokemukseen. :hug: Toivotaan et tää kerta on helpompi!
Emmylle oikein hyvää reissua synnärille! :wave:

Kaikille Oikein Ihanaa ja Rauhaisaa Joulua! Minä häivyn tästä taka vasemmalle paniikoimaan etten kenenkään muun verenpainetta kattoon nosta. :kieh:
Kuulemisiin! :wave:

 
no niin..heti aluksi onnittelu pikkurinsessalle ja tammimasulle :flower: hemulia jo onnittelinki aikasemmin.

juup, elikkä perjantaina 19.12 syntyi poika 4010g 50cm ja pipo 36,5cm. tänään kotiuduttiin.

perjantaina menin äpolille. ottivat mut sisään sit, onneks. 4cm oli kohdunsuu auki ku menin. meinas käynnistää kalvojen puhkasulla, mutta vauva oli niin ylhäällä, että päätti pistää tipan, mikä laittais supistukset käyntiin, että vauva laskis. kyl supistukset alkoi melkein heti ja tuli 4min välein, mut ei ollu yhtää kipeitä eikä ne saanu mitään aikaan, sit puhkastiin kalvot ja heti avrtin päästä alkas supisteleen. kohdunkaulapuudutuksen pyysin, ja laittoivat, mutta ei auttanu yhtään. sit otin ilokaasua, mutta eipä sekää auttanu, en tie sit otinko väärin sitä, mutta kipee olin kummiski. kohdunsuu aukes nopsaa 10cm mutta vauva oli liian ylhäällä vielä, sit mun piti kärvistellä kontilla sängyllä, että laskis alas päin, noh onneksi sitten laski(siinä vaihees jo luulin kuolevani siihen kipuun) sit kätilö anto luvan mennä selälle ja sanoi että saa ponnistaa jos siltä tuntuu ja siltä tosiaan tuntu ja oli jo jonku aikaa tuntunu. sinö aikana kätilöt irrotti sängyn päätä et saa ne jalkatelineet, noh ei ne sitte kerenny ku vauvan pää tuliki ekalla supparilla ku sai ponnistaa, loppu kroppa tuli toisella =) et ei kauaa kyl tarvinnu ponnistaa.

vauva oli kakkinu mahas ja lapsivesi oli vihreetä, sitä ne seuraili, sanoi että jos lapsi ehtii vetää keuhkoihin kakkasta lapsivettä niin siinä on infektio riski. mutta ei pojulla onneksi tullu mitää. mustelmia on pojulla muutama kropassa, johtuu kuulemma siitä ku on ollu ahtaasti kohdussa tai tullu ulos ahtaasti. otsa on myös mustelmilla, poskissakin oli, mut ne haaleni nopsaa pois. napanuora oli kerran pään ympäri, et vissiin johtu tuo otsan mustelma siitä. hoitaja kyl sanoi tänään ku lääkäri kotiutti meidät, et kätilöt ei ollu saanu kii vauvaa ku oli tullu niin syösynä ulos, että otsa olis osunu sänkyyn, mutta en tiedä sitte.

synnytyksen kestoksi laitettiin kokonaisuudessaan 3h23min.

hyvin on vauvan kanssa mennyt. nyt kotona syöny ja nukkunu vaan. maito mulla ei oo noussu vielä. muutama tippa vaan tulee. oon antanu eka tissiä ja korviketta päälle, mutta toivotaan että maito nousee. pojilla mulla nousi muistaakseeni kolmantena päivänä, että luotan että huomenna tulee jo paremmin tissimaitoa. pojat ei niin vauvasta oo välittäny, välillä käyny kattomassa, mutta ei muuta. mitää mustasukkasuutta ei vielä ainakaa oo havaittavissa, mutta luulen, et jossain vaihees tulee.

juup, mutta tulin vaan vauva uutiset kertomaan ja teidän kirjotukset lukemaan. varmasti käyn täälä lukemassa joka päivä ja jännäämässä kuka seuraavaksi ilmottaa vauva uutisia.
 
cruella sylin täydeltä onnea pienestä pojusta :heart:

...ette ikinä usko miten ihanaa on lukea teidän synnytyskertomuksianne!!! Ensikertalaisena olen aivan ymmälläni mitä tuleman pitää :whistle:

Tänään olen siivonnut ja kestinnyt vieraita (maha edelleen pinkeä ja kipee) ja huomenna leivon ja käyn 2-vee tytön synttäreillä.. illasta kävellään miehen serkkujen luo kylästelemään ja aatto vietetään miehen kotona saunoen, syöden ja torkkuen :xmas: (siellä ei lapsia vielä juokse, meidän olis eka) tulee siis olemaan superrrrauhallinen joulu ja sitä juuri nyt kaipaankin :xmas:

RAUHAISAA JOULUA TAMMIKUUN TOIVOILLE

Anar ja Eemeli 35+6


 
Iltaa pitkästä aikaa!

Onnea vauvautuneille :heart: :flower: Ihanaa kun porukka alkaa saamaan vauvoja :D

Tuttemuille tsemppiä! Toivotaan ettet joutuisi jäämään aatoksi laitokselle.

MaMa, meni siin pari tuntii ennen kun se kipuilu loppu, mutta loppui kuitenkin. Koko seuraavan päivän sai ottaa sika rauhallisesti, koska heti alkoi suppailee kipeesti! Nyt ei oo kun liitos kipuja ihan älytön, mutta nekin paheni kun käytiin muksujen kans HopLop-puistossa ja pitihän se itelläki sit käydä siel konttailemassa :ashamed:

Luomusynnytyksestä oli puhetta... Mä taas toivoisin saavani nyt kokea sen kivunlievityksen ihanuuden!! Oon ainaki sen oppinu ettei niitä saa vaan jos haluaa :/
En todellakaan aio ponnistaa kolmatta kertaa ilman lääkkeitä!! Leikatkoon sitten!

Siivousta en ole viel aloittanutkaan, vaan huomenna kai sekin on tehtävä...

Unta oon tällä vkolla saanu n. alle 25h!! hieman vetelee kroppa heikolla hapella, mut minkäs teet... ei saa nukuttuu...

Nimistä ollaan miehen kans koitettu puhua ja penkoa niitä netistä, mutta mitään ei löydy!! Ainoo vaihtoehto siis nyt on se Neela Vanessa! Se kai se tytölle tulee, ainaki Neela. Oon jo niin ihastunu siihen nimeen :D

On tosiaan aika hurjaa et täällä alkaa porukka saamaan vauvoja! Ite oon ihan varma et tammikuulle menee...
No, sain ainakin vaatteet pestyy ja nyt ne on laatikoissa valmiina. Muun saa ukko laittaa jos tulee äkkilähtö!

Joululahjoja on viel ostamatta, ja sekö aiheuttaa pään vaivaa!! Tiistaina vasta pääsen ne loput hankkii... siihen asti on kestettävä... Sisko tulee onneks mukaan niin on kaverina. Liikkuminen kun ei enää ole mtn herkkua...

Mulla oli taas paljon asiaa äsken, mut ne unohtu jo... sitä se unettomuus teettää!

Mrs O
 
cruella ISOT ONNITTELUT POJUSTA!!!!!!!!!!!!!!!!! :flower: :heart:
Oih ihana kuulla että nyt sielä on poikaTRIO :D

mikähän on emmyn tilanne...meniköhän jo :whistle:

juu mut äkkiä tulin katsomaan vain joko on vauvauutisia taas tullut :D nyt pesulle,pukemaan,syömään jaa lähtö ostoksille :xmas:

Joulunodotusta kaikille!!!!!!!! ja jaksamisia viimesille ajoille masun kans! :wave:

mmamaa 36 tasan
 
Lara83
Oikein paljon onnea cruella!! :heart:

Ja emmy83kin taisi päästä jo tositoimiin... :)

Täällä olo alkaa olla tukala, vähän ehkä kaduttaa kun tuli luvattua että teen tällä viikolla pari päivää töitä. Ei jaksais, vaikka istumistahan tää vaan on :)

Lara83 ja Eemeli 36+5 :heart:
 
TYKS-reissu takana!

Eli siellä tehtiin synnytystapa-arvio, joka ei kyllä mielestäni poikennut mitenkään tavallisesta sisätutkimuksesta, eli lekuri osasi hommansa hyvin. Kohdun kaulaa oli ymmärtääkseni vielä jäljellä, mutta se oli sormelle jo auki. Tämä uutinen oli huojentava sillä käynnistykseen en millään haluaisi uudestaan.

Ilo ei kyllä jatkunut kovinkaan pitkään, sillä vauvan kooksi saatiin 3 kiloa!!!! Tämä tarkoittaa sitä, että 13.1 meillä on uusi kontrolli TYKS:iin, jossa päätetään sitten mahdollisesta käynnistyksestä ison koon vuoksi. Ymmärtääkseni käynnistys tehtäisiin sitten joko tuolloin tai aivan lähipäivänä. Eli valitettavasti tälläkin kertaa näyttää siltä että käynnistykseen joudutaan :headwall:

Sef ja ISO prinsessa 35+5
 

Yhteistyössä