TAMMIKUUN TOIVOT joulukuussa

Heippa!

Sain tänään sairaslomaa loppuajaksi, joten niin ne on työt ohi multakin. Vähän syyllinen olo, mutta toisaalta parempi lepäillä kun ei töissäkään oikeen jaksa enää. Eihän tota ollu jälellä enää kun kaksi viikkoa muutenkin.

Ostettiin eilen vihdoin vaunut ja nyt ne odottelee tossa eteisessä että saadaan vauva maailmaan. Ihastelen niitä kokoajan, mahtava tunne kun kaikki rupeaa olemaan valmiina. Paitsi vielä olis vaatteiden pesut jälellä... mä oon edelleen pikkasen hukassa siitä mitä vauva tarvii mutta eiköhän kaiken saa sitten kaupasta jos jotain unohtuu.

Nyt kun ootte keskustellu maidon herumisesta, niin oon vasta tajunnu että siihenkin ehkä on hyvä varautua. Ollaan menossa ouluun ennen joulua käymään niin hankin ne yhet imetysliivit mitä joku suositteli aiemmmin. En uskalla netistä tilata kun kumminkin menis koko väärin.

Itsenäisyyttä varmaan "juhlitaan" ihan vaan kotona, mies on töidensä pikkujouluissa joten varmaan saan ite lippua sohvalla heilutella! :LOL:

Niin, ja sain laitettua sen profiilikuvan vihdoin ajantasalle.

Kai se nukkumatti vihdoin kutsuu. Itelläkin on ollu taas väsymystä ilmoilla...

Voimia kaikille!!

Monna79 & nappula 32+1
 
Heips!

Sain tehtyä kortteja reilut pari kymmentä ja jäi yhtä vaille etteikö olis kaikille. Hitsit, tarpeet siis uupuu siitä viimeisestä ja saattaa olla että pistän yhden sitten ostokorttina jos en enää jaksa tehdä...Mutta suurin työ on nyt tehtynä, pitäis haeksella jostain laatikkojen uumenista osoitekirja kun nyt en töissä pääse kattomaan hakupalvelusta. Äh, hitsit kun en tuotakaan muistanu aiemmin.

Niin saa täällä valittaa, vähänkö olen itekin aina välillä valittanut... :ashamed: Vein miehen pikkujouluihin tänään ja se mietti että jos tulis aikasin kotios.. kun totes ettei varmaan kannata enää luuhata pitkiä aikoja kylillä. No.. sen kyllä tietää ettei se sieltä ennen aamuviittä tule, mutta tuskinpa tässä nyt mihinkään lähtöä tulee. Ja tää ilta onkin nyt viimeinen sitten vähään aikaan, tammihelmikuussa mies lupas olla kuin tatti kotona, maaliskuulle sovittiin sitten bodomin keikka, jonne hän haluaa mennä.
Ens viikolla mies tosin lähtee kertaamaan hmm... kaipa sieltäkin pääsee sitten pois jos tulee tarve, mutta toivottavasti ei tarvitse lähteä mihinkään :)

Nyt mä suoritan vielä pyyhkeiden mankeloinnin loppuun ja jos mies tossa tunnin sisällä vielä pyytää hakemaan niin kipasen hakemassa sen, muuten kömmähdän syrjälleni =)
Lahjat jäi paketoimatta, mutta onhan se päivä huomennakin =)

Ötyjä massukan kantajille :hug:
 
Heippa.

Ja heti näin alkuunsa neuvolakuulumisia torstailta:

rv 32+1
rr 121/70
pissa puhdas
sf 30
ss 140
rt (mutta pää ylhäällä) eli ihan samoin kuin kakkonen oli... laskeutu lopullisesti vasta laitoksella.

Pistivät lääkärille supistusten takia ens ke.. Supistelee aika paljon ja useasti kovastikin. Sanoivat että jos nyt vielä ainekin parisen viikkoa pysyisi sisällä. Nivuset on pääasiallisesti niin kipeät että kävely on vaikeaa ja muukin olo. Sängyssä tulee öisin pyörittyä kun särkee joka paikkaan.

itsenäisyyspäivää vietetään täälläkin kotona. Päivällä käydään kylässä mutta kotiin tullaan tv:n ääreen.


Voimia kaikille kanssa odottajille =)

Joululahjat on melkein kaikki hommattu jo että ei tarvi enää hirveemmin kaupoissa ravata, mutta jotain sieltä vielä varmasti tarttuu käsiin vaikkei pitäisi :LOL:


matsu83+asukki 32+2
 
Huomenta ja hyvää itsenäisyyspäivää!

Pakko oli tulla lukaisemaan kuulumisia. Kummasti juuri silloin kun äiti on poikki lapset valvottavat. Nukuin tunnin päikkärit eilen mutta illalla tuli miehen kanssa katottua telkkua yhteentoista asti. Tänäaamuna esikoinen on sit ravannu puoli kuudesta asti puolen tunnin välein kysymässä saako jo nousta. Väsytysmys. Kuopuskin heräsi jo 20 vaille 7. Ja meillä kun muksut normaalisti nukkuvat viikonloppuisin vähintään puoli kahdeksaan!

Joululahjojen paketointi täytyis aloittaa ens viikolla, onneksi ei oo hirveen iso urakka tulossa tänä vuonna.. Huomenna varmaan askarrellaan joulukortit muksujen kanssa niin saan ne sit alkuviikosta postiin.

Josko sitä hipsis aamupalalle ja sit vaikka suihkun kautta aamupäivä päikkäreille. Vois nukkumaan mennessään potkaista miekkosen ylös olemaan lasten kanssa.. *hymytys*


tulia & viljami 32+4
 
Hyvää itsenäisyyspäivää! Meillä poika täyttää tänään 15v eli todellinen juhlapäivä onkin !Kyllä se reppana onkin odottanut et sais mopo/traktorikortin..Mulla kun on tosi tiukka periaate ettei tielle lähetä ajelemaan ennen kun kortti on :| Mopo kyllä hankittiin täs jo joku aika sitten ja kovaa pihas ajoa on ollut =) Eilen sit päätettiinkin lähteä jouluostoksille ja kova reissu oli!Meil oli vaan toi parivuotias mukana ja ihmeen hyvin reissu suju..ei tullu kiukkuja ollenkaan niinku yleensä.Piti vielä tohon maidon valumiseen eli tääl ei heru yhtään etukäteen ei ole ennenkään koska maito on vasta noussu parin päivän päästä synnytyksestä mut hyvä et edes sillo...pitäs tosiaan jumpata noita lantionpohja lihaksia mut ku ei taho ikään muistaa :ashamed: tällästä tääl nyt herkuttelemaan käpykakulla (olin niin laiska et en jaksanut leipoa täytekakkua)tais tulla vähän sekavat sepustukset =)
 
Hyvää itsenäisyyspäivää!

Rakuuna Hyvin huomattu :D , taitaa olla liikaa mielessä kun tyttö pitäis saada laulaa tuolla mummin synttäreissä yksi säkeistö, mut sitten pikkusiskon ristiäisissä jo enemmän. Esikon ristiäisissä meillä oli laulaja, joka lauloi kappaleen taivas sylissäni ja nyt olisi tarkoitus, että esikko laulaa yksin tai jonkun avustamana kappaleen hetken tie oli kevyt tai jonkun muun laulun...

Sasha80 Kiva että olet päässyt kotiin. Nyt vain toivotaan, että nyytti pysyisi turvassa vielä mahdollisimman pitkään. Kiitos laukkukommentista, en vaan voinut vastustaa :D

Ja vihdoin olen saanut ensimmäiset lahjat ostettua. Täällä oli eilen illalla joku tempaus, että kaupat oli auki 23 saakka ja koska typy oli mummilla niin mulla ja miehellä oli hyvää aikaa tehdä ostoksia. Ihmeen paljon porukkaa kierti vielä kauppoja kymmenen aikaan.

Nyt taas opiskelujen pariin. :wave:

Amino ja Kuutti 34+6
 
hyvää itsenäisyyspäivää mammoille!!

Täällä itsenäisyyspäivää vietetty aika peruspäivänä. Käytiin miehen poika hakemassa famulta ja
päivä onkin ollut taas yhtä hulivilinää.
kaikki pitää yhden päivän aikana keretä tehdä. Nyt on ruoka syöty ja tossa ne lattialla leikkii autoilla ja mä vihdoin istahdin tähän sohvalle.

Mulla on ollut aika kivuliaitakin supistuksia tässä torstaista lähtien. Ne tulee yleensä illalla ja tulee ja menee miten sattuu. Eilen illalla mietin jo että soitanko tonne jorviin ja kysyn neuvoja, mutta eipä ne ole sitten kovin kauan jatkunut. viime yönä heräsin pari kertaa supistukseen, mutta kun uni aina tulee niin eipä ne mitään ihmeellistä kai ole. Torstaina olisi sitten neuvolalääkäri, niin jos tuolla olis jo jotain tapahtunut.

Mä sain kaikki joululahjat eilen ostettua, sitten huomenna ajattelin ne paketoida. Ja joulukortit ajattelin ens viikolla alussa postiin viedä. Osan kyllä annan käteen, jostain pakko tinkiä.
aloitin uuden urakan tänään, teen pinnasängyn suojuksesta, hieman kivemman, neulon siihen käsin iloisen värisiä kuvia. jotain pakko tehdä alkaa päivät käydä pitkiksi. mutta voimattomuutta täälläkin, varsinkin kotityöt tuntuu jäävän viimeisiksi mitä jaksaa tehdä.

eipä tässä sen enempää tänään. huomenna poksahtaisi sitten rv 36...

Emmy ja prinsessa 35+6
 
kuopiossako sellainen tempaus on ollut et kaupat auki iltamyöhään? En tiennytkään... Ei sinänsä oo kyl tarvettakaan yöllä olla kaupoissa...

Mulla on alkanu näkyy koko ajan painajaisia synnytyksestä. Ihan kauheeta. Välillä pelottaa niin paljon, että varmaan oon sairaalassa monta kertaa jos epäilenkään synnytyksen alkavan, että varmasti ehtii saada puudutukset jne... No voi ne kyl kattoo vainoharhaseks jos siellä akjaa koko ajan ramppaamaan :LOL:

se on sit eri asia jos menee sektioon, mut oon mä jo siitäki nähny painajaisia.... taitaa olla ihan henkistä valmentautumista nää unet...

Mua kans supistelee aika paljon... jos ens viikolla ihan kipeitä supistuksia on käyn kyl tarkistaa tilanteen... viikkoja on nyt 33+1, mut en muista et mihin viikkoihin asti ne estelee synnytystä.. taitaa olla siinä hilkuilla et antaisivat tulla jos on tullakseen....

Mä oon nyt teny sitä luumurahkaa oikein urakalla... tai no kaks kertaa.. alkaa jo yököttää... mut ku kahteen satsiin oli tarpeet, ei viitsiny rahkaakaan jättää happanemaan....

mulla on maha aika alhaalla ollu koko ajan ja tuntuu et nyt se vauva ois kääntyny... siis tuntuu et sen pää on jo ihan tosi alhaalla... apuva jos alkaa tulemaan.. saakohan mennä sairaalaan tarkastuttaa jos on peloissaan tällaisesta asiasta?
 
Alkuperäinen kirjoittaja sasha80:
Missä on Copacabana? :xmas:
Tervehdys kaikille tays:ista!

Vierailuni tammimammoissa jäikin odotettua lyhyemmäksi. Lyhyesti sanottuna istukkatilanteeni olikin niin harvinainen ja riskialtis että sitä tutkittiin reilun parin viikon ajan 'koko tays:in' voimalla. Lopputulemana päädyttiin siihen että sektio suoritettiin heti kun tuli 34 viikkoa täyteen...eli tämän viikon torstaina 4.12.2008.

Meille syntyi pieni poika mitoiltaan 2460g ja 46cm. Ilman lisähappea pärjäsi jo heti alusta mutta ensimmäinen päivä meni kaapissa lämmitellessä. Poika on oikein hyväkuntoisen oloinen tosin pieni keltaisuus väsyttää että syöminen menee osittain nenämahaletkun välityksellä.

Isä on hoitovastuussa kunne äitikin pääsee paremmin jalkautumaan.

Leikaus oli melkoinen kokemus...nivusista meni kanyylit joilla voitiin tukkia kohtulaskimot jos olisi seurannut valtavaa verenvuotoa ja toinen tukittiinkin 'pallolla' ja toiseen tuli hyytymä itsestään. Letkuja ja katetreja ja kanyyleja oli kädet ja muutkin paikat täynnä. Epiduraali laitettiin ennen leikkauksen alkua mutta tosin, kun mahaa avattin syvemmälle niin todettiin että ei ollutkaan täysin puutunut. Kipu oli 'riittävää'. Lisäpuudutteet ei auttaneet joten oli pakko nukuttaa. Siitä johtuen myös poika oli hieman tokkurassa alkuun. Kohtuun piti jättää istukka kudosta koska ei uskallettu sitä poistaa sillä seuraamus olisi ollut lähes hallitsematon vuoto. Nyt istukan jäämiä kuivatetaan solusalpaajilla viikon ajan ja olenkin imetyskiellossa...lääkitysviikon ajan.

Vaikka kuulostaa hurjalta niin elämä voittaa ja olo kohenee päivä päivältä ja jalkeillakin on oltu. Poika tarkkailuosastolla antaa voimia ja olen sen huoneeseenkin ja syliinkin jo saanut.

Sasha80 olet ollut monesti mielessä ja en ole vielä ehtinyt lukeaan mitä sinulle kuuluu. Ja olisikin mukava kirjoitella ja vaihtaa kuulumisia.

Kaikille mammoilla terveisiä ja kysellä saa jos koettelemukset kiinnostaa enemmän. En osaa siirtyä vielä täältä lapsen saaneiden joukkoon joten taidan täällä vielä vähän pyöriä.

Copacabana ja Luka
 
Morjens ja hyvää itsepäisyyspäivää!

Monna79
: Millaset vaunut ostitte? Me päädyttiin ensimmäiseen vaihtoehtoon mietittyämme kaikki muut muutamaan kertaan läpi, eli ostettiin Emmaljungan Duo Edget. Nyt odottavat tuossa eteisessä. Ihanaa kun alkaa olla kaikki valmiina, saa loppuajan vaan lepäillä.
Mites onnistuiko imetystyyny? Mä sain sen just tehtyä kun ompelukone sano sopimuksen irti, saa nähä tuleeko tuosta enää kalua kun sotkee vaan kaikki langat eikä tee enää yhtään tikkiä kunnolla :(

Mua on alkanu ahistaa istuminen kun tuntuu että ylävatsa on ihan lytyssä ja henki ei kulje :| Samoin autolla ajo on aika rasittavaa kun pitää yrittää ahtautua ratin taakse. No onneks ei tarvii paljoa matkustella.

Maitoa
ei oo tullu vielä, innolla odotan millon tulee :)

Sashalle
synttärionnea ja onnellista loppuodotusta!

Nyt täytyy mennä makoilemaan masun vierelle ja kattelemaan linnan juhlia.

BabyP ja iiiso masu 35+6 (meilläkin paukkuu huomenna :))


muoks: Onnea pojan johdosta Copacabana :flower: Varmaan ihana tunne saada poika syliin moisen koettelemuksen jälkeen!
 
cobacabana onnea pienestä pojasta!!!

Kuulostaa tosiaan aika hurjalta tuo sinun kokemus, mutta hyvä, että otat kaiken positiivisena. Ja hyvä, että poikakin voi hyvin.

Itse täällä pohdin että soittaako jorviin vai ei. Sattuu välillä niin selkään yms, mutta kai nää on vain harjoitus suppareita.
en vai oikeasti osaa sanoa ovatko nuo supistuksia vai ei. Ja maha välillä kovenee, mutta kun kohtu on hassun muotoinen niin välillä vain toine puoli kovana...

Emmy ja prinsessa 35+6
 
Copacabana ONNEA TEILLE :flower:
Pysy vaan meidän porukoissa, on niin ihanaa kuulla hienoja uutisia ja se tuo toivoa itsellekin, että kaikki menee hyvin...........kyyneleet vieri silmiin, kun luin uutisesi ja huusin innoissani miehenikin paikalle!

Rauhaisaa itsenäisyyspäivää kaikille mammoille
 
Onnea Copacabana!!! Onneksi kaikki sujui kuitenkin ilman pahempia verenvuotoja, ja pikkuinen voi hyvin. Tilanne oli tosiaan varmaan hyvin harvinainen. Onko jatkosta ollut puhetta - miten mahdolliset seuraavat raskaudet?

Täälläkin supistelee jonkun verran, mutta eipähän se mitään tarkoita. Maanantaina käydään tutustumassa NKL:aan ja keskiviikkona on neuvolalääkärin vika tarkastus. Sitten olen vähän viisaampi myös sen suhteen, milloin synnytys mahdollisesti käynnistyy.

Tuttiritari 35+
 
copacabanalle perheineen oikein valtavat onnittelut joululahjasta! :flower: Todellakin toivon, että kaikki menee jatkossakin hyvin, ja toivutte molemmat koettelemuksesta pikaisesti. Tsemppi :hug:

Kiva kuulla, että Sasha on päässyt kotiin. Ja rauhallista oloa =) Itsellänihän lepo teki terää, ja kuukauden levon jälkeen aloin voida hyvin. Supistelutkin nyt jo siedettävällä tasolla - ja varmaan tässä on sekin henkinen parannus asiaan: nythän ollaan jo viikkojen puolesta paremmalla puolella.

Kaikille mammoille rauhallista itseänäisyyspäivän loppuiltaa! Täällä meni päivä rauhallisesti aamupäivällä vähän kaappeja siivoillen ja joulukoristeinventaariota tehden. Päivällä käytiin sukuloimassa juhla-ateria ja haettiin pihakuusi. Ilta rattoisasti saunoen ja tietty linnanjuhlia välillä tirkistellen ;)
 
Uijuijui - ONNEA Copacabanalle, olit meistä sitten ensimmäinen! :hug: :flower: :flower: :heart: :heart: :heart: :heart:
Hurjalle kuulosti kyllä tuo leikkausjuttu, mutta onneksi kaikki on kuitenkin hyvin eikä mikään minimaalinen poika kuitenkaan tullut.

Nyt jotenkin konkretisoitui, tosiaan meillä voi kellä tahansa jo alkaa toukat tulemaan, varsinkin alkukuussa la:n omaavilla.

Mukavaa itsenäisyyspäivää kaikille ja Copacabanalle vielä kerran onnea :heart:
 
Onnea Copacabanalle! Kuulosti todellakin aikamoiselta kokemukselta, mutta pääasia että sinä ja poika voitte hyvin ja koko ajan parempaan suuntaan oot tervehtymässä.
Mulla oli neuvolassa rv34 sf-mitta 29,5 cm ja rupes tippumaan. Menin siis viikon päästä rv35 uudelleen neuvolaan ja sama mitta 29,5 cm oli edelleen eli rupes olemaan ihan alakäyrillä. Laittoivat ultraan ja tarkistettiin vauvan kokoa. No, onneks neiti oli ilmeisesti ihan normaalikokoinen ja kaikki näytti ihan normaalilta. Itselle tuli silti sellainen pelko et jos kummiskin onkin jotain.... minähän tietenkin viisaana kävin netissä jo ennen ultraa lukemassa kaikki kehityshäiriöjutut ja Downin syndrooma-asiat (joo, tiedän et oli tosi viisasta!). Oulussa ei ole tuolla Kontinkankaan terveysasemalla (minne me oululaiset päästään konrolliultriin jos ei oo mitään akuuttihälyttävää/ ku tosi vanhat ultralaitteet ni sitä jotenkin aattelee et miks niillä ei voi olla vähän parempia vempaimia siellä... tosin ne lääkärit jotka ultraa on tosi konkareita, että niihin kyllä on täysi luottamus.
Ultrassa todettiin, että kohdun sisäsuu on vielä hyvin kiinni eli synnytys ei ole vielä käynnistymässä. Vaikka mun LA on 8.1. niin veikkaan et saan kantaa kupuani vielä pitkälle tammikuuhun... no, pääasiahan on että kaikki menis sitte lopulta hyvin ja neiti syntyisi terveenä.
Tsemppiä kaikille odottajille tähän odotuksen loppurutistukseen!
 

Yhteistyössä