TAMMIKUUN TOIVOT heinäkuussa

sef: Ei neuvolalääkäri ollut ollenkaan paha, minäkin sitä ensikertalaisena vähän jännäsin etukäteen. Luulin, että se on tyyliin samanlainen, kun joku normi-sisätutkimus, mutta mulla ainakin kokeili vaan sormilla, että onko kohdunsuu kiinni ja jotain Kohdunkaulan(?) pituutta tms. Mutta siis ei mitään instrumentteja käyttänyt ja kesti varmaan 15 sekuntia.

Liikkeistä Täällä jotain tuntemuksia on alavatsalla, mutta en tiedä mitä, vihloo jännästi. Tuskin liikkeitä ainakaan.. Luulisin, että kun maha kasvaa, ni johtuu siitä. Tiiä sitten... tietysti hysteerisenä täällä mietin, että jotain vialla. Nyt on kyllä mahakin jo hieman alkanut työntäytyä esiin.

~ Pearl 15+0
 
Pearl, mulla on myös sellaista jännää vihlontaa. Ehkä ei samaa, ku sulla. Juuri tänään koin sellaisen. Epäilen siitä supistuksiksi, kun tulevat sillee menkkamaisina ja aaltomaisina. Kun iskin sohvalle maate, ne loppuivat. Pitää vissiin ottaa rauhallisemmin. Onneksi varasin ylimääräisen neuvola-ajan perjantaille. :p
 
Hei vain kaikille! =)

Piiiitkän hiljaiselon jälkeen päätin minäkin vihdoin kaivella oikein aikaa että kerkeän tänne tulla ajan kanssa teidän juttuja ja kuulumisia lueskelemaan ja kommentoimaan, kylläpä olikin lukemista - hyvä niin.

Ensinnäkin, mahtavaa Tuulia että selvisit säikähdyksellä - olisi voinut käydä huonostikin! :hug:

Monella täällä ollut ihania neuvolakuulumisia! =)

Ristiäiskeskusteluun otan kantaa minäkin; ehdottomasti meillä tulee olemaan sitten ristiäiset, perus ev.lut. kun molemmat olemme ja muutoinkin halutaan että lapsi/lapset tulee saman kirkon jäseniksi kuin itse ollaan. Eikä siihen välttämättä mitään hirveitä "jeesusteluja" tarvitse ottaa (pitkiä kaavoja, monia virsiä jne.), vaan hyvin paljon niihin pystyy itse vaikuttamaan kun papille etukäteen kertoo toiveet yms.. Mutta jokainen tyylillään! :saint:

).(: Oon tosiaan ollut töissä pitkiä pätkiä nyt viime viikkoina, vapaat ollu melko tiukilla. Ollu nyt muutenkin niin hyvät ilmat ettei sitten vapaalla ollessakaan ole tahtonut malttaa paljoa sisällä istuskella... ;)

Viime viikon loppupuolella mulla oli parina päivänä sellaista omituista (?) kipuilua alamahalla ja soittelin sitten terkkarilleni asiasta. Hän tuumasi hetimiten, että moneltako pääset, samana päivänä tulemaan. Kävin sitten pikaisesti ultrassa kesken työpäivän ja kipuilujen aiheuttajaksi paljastui kasvukivut. Vauva oli massussa kasvanut ihan hirmuisesti ja kovasti siellä liikuskeli ja jumppasi menemään, ja sydän jumpsutti ihanan tasaisesti!
Meinasi terkkari, että lepo auttaa (tiesi, että teen suht fyysistä/kuormittavaa työtä ) ja olisi järjestänyt sairaslomaa - mutta en huolinut, vielä ainakaan. Lupasin panostaa vastedes huomattavasti enemmän lepoon ym. ja nyt ei sen tyylisistä kipuiluista ole enää tietoakaan!

Nyt on ensimmäistä kertaa äitiyshousut jalassa muutoinkin kuin sovitusmielessä! :D
Maha on alkanut jo vähän "pömpöttämään" ja omat tiukemman oloiset farkut on ruennut puristamaan ja tuntumaan etenkin istuessa ikäviltä. Nämä mustat (hieman collari-housujen tyyppiset) housut tuli H&M:ltä, olin tilannut jo aiemmin ennakkotilauksen talvikuvastosta.
Äitiysfarkut on vielä tyystin hakusalla, mieluisia kun en ole vielä löytänyt. Liekkö sitten vaatimukset niin kovat, kun haluaisin niissä olevan levenevät lahkeet, stretchiä, mahan päälle tuleva resori ym... :whistle:

Muutoinkin oon jaksellu aivan hyvin, pientä väsymystä on ajoittain, mutta muuten ei mitään erikoisempia oireita/vaivoja ole ollut. Kovasti vauvan ensimmäisiä liikkeitä odottelen... :heart:

Nyt kuitenkin säntään jo ruoan laittoon, kohta tulee mieskin kotiin.

- Sirpula ja Pikkuinen rv 15+5 :heart: -
 
Minäkin taidan ilmoittautua joukkoon. Laskettu aika on 1.1. ja toista lasta ootan, sairaala on KYS. Meinaa jo ahistaa olo ison vatsan kanssa, kun esikoisella raskaus ei näkynyt paljoa ennen viimeisiä kuukausia, ja nyt on varmaan jo yhtä iso maha, mitä silloin loppusuoralla..Olin ajatellut ettei tarvitsisi ostaa äitiysvaatteita, mutta omista housuista ei mahsu enää jalkaan kuin yhdet lantiomallin farkut (ja nekin puristaa hieman) ja kesäcaprit, niillä ei taida talvella pärjätä :LOL:

Rakenneultraa odotan innolla, kun oltiin kesäkuu reissussa ulkomailla, niin missasin np-ultran. Tosin kävin ultrassa vk 8 ennen reissua varmistamassa että kaikki on hyvin. Oon laihtunut jonkin verran pahoinvoinnin takia, mut onneksi pahoinvointi on ollut vähäisempää kuin ekassa raskaudessa. Muutenkin koko raskaus tuntuu erilaiselta, joten ehkä tulossa onkin tyttö (esikko on poika).
 
Heips, tervetuloa uudet =)
Sirpula: kannattaa vilkaista bebesin nettikauppa tai jos pääset Kamppiin niin itse kauppaan. Mä ostin sieltä farkkuja, oli varaa valita. Ei tietty pääse ihan halvimmalla mutta ainakin mä sain mieleisiä kolmet kipaleet :whistle: Niin ja toinen tais olla se lemonkids, sielläkin on kivoja farkkuja, mutta en enää osta kuin korkeintaan yhdet suorat housut töihin, noilla farkuilla pärjään kyllä jo!

Se mun tilaama kotidoppleri tuli tänään (jo!!). Melko nopsaan, kun sunnuntaina lähti Hong Kongista. Heti tietysti kokeilin ja mieskin kävi kuuntelemassa kavionkopsetta. Sydänäänet tupsutti siis kovasti tuolla masussa. yllättävän alhaalla! Jos joku innostuu ko. laitteesta niin kannattaa tosiaan tilata jenkki ebaysta, hintaa tulee 28 eskoa ja viikossa tulee postiin. Hiukka ryöstöhintoja siihen verrattuna noi kuuntelevauvaa.fin tuotteet.

Mä olen kans tuntenu välillä sitä kuplintaa tuolla nahan alla, ja nyt kun paikansin toukan oleskelupaikankin niin luultavasti se siellä jytistelee menemään. Missä vaiheessa ne alkaa olemaan sitten kovempia, joskus 20 viikon jälkeenkö? Ja missä vaiheessa mies voi tuntea niitä, siis että tuntuu jo kädelläkin?


Huomenna on neuvola joten rennoissa merkeissä sinne menen :LOL:
jep, nyt pitää mennä pihalle auttamaan miestä!

Ylihuomenna lomalle, sadetta luvattu mutta ei haittaa! =)
 
Moikkelis.

Mä en ole pitkään aikaan kirjoittanut mitään. Anteeksi. Muistaakohan edes kukaan enää??

Vauva potkii jo jonkin verran=) Ihana tunne. Kesäloma oli ja meni, nyt jo pari päivää takas töissä. Maha on kasvanut valtavaksi... :)

Kesäloman riesana oli valtava selkäkipu. Alkoi alaselästä, mutta lopulta kyllä koko selkä jumissa. Varmaan paljon vaikutti myös mökillä hieman ehkä kankeessa pedissä nukkuminen lähes koko loman ajan. Seuraava loma sitten koululaisten syyslomaviikolla=) Ja sitten taitaakin jo olla äitiysloma seuraava mille jään...

On se vaan upeaa, miten aika kuluu ja h-hetki lähestyy. Vauvanvaatehankintoja on tehty jonkin verran.

Mitäs olette muut miettineet, kuinka moni on ajatellut ottavansa selville lapsen sukupuolen ennen synnytystä? Mä en aikaisempien kohdalla asiaa ole koskaan edes miettinyt, mutta nyt se on käynyt useasti milessä. Tuntuisi jotenkin niin pajon helpommalta tehdä hankintoja... Kun edelliset lapsetkin jo niin isoja (kts. käyttäjätiedot), että mitään ei ole säästynyt niiltä tälle "iltatähdelle"...

Aurinkoisia kesäpäiviä loppukesälle.

rakuuna 17+4
 
Hellou.. Olin täältä pois pari päivää ja tekstiä oli tullu niin hirveesti etten ihan kaikkea täysillä jaksanu lukee.. Toivottavasti ei mitään hirveen tärkeetä jääny lukematta. :)

Oman napani kuulumisia tulin vaan kertomaan.. :) Maha alkaa ilmeisesti puskea esiin, on nimittäin ihan kivikova ja jonkin sortin venytyskipua tuntuu koko mahan alueella. Ihan ku olsi syöny ihan älyttömästi, vaikka tosi asiassa ei oo hirveesti tullu syötyä. Tänään iski kesken työpäivän ihan varoittamatta nenäverenvuoto. Mulle on ollu tyypillistä että raskausaikana nenäverenvuodot on herkemmässä, mutta että näin aikaisin!! Apua! Kun ei kuitenkaan oo mikään kiva vaiva.

Masuviivaa ei oo täällä näkyny aiemmissa raskauksissa eikä vielä ainakaan tässäkään.. Tosin mun maha on ihan täynnä raskausarpia, jotka sain esikolta.. Toista odottaessa näuroinkin et masu on niin täynnä, ettei uusia mahdu sekaan.. Joten vanhat kasvo vaan lisää pituutta.. Toivottavasti ei nyt enää hirveesti ainakaan venyis. Korkein arpikin loppuu kuitenkin n. 7cm navan yläpuolelle.. ja mä oon lyhyt ihminen. Mutta lapsistahan nämä arvet kertoo, joten en niitä sillai karsasta, vaikkei tällä masulla bikinimalliksi ruveta. *hymyää*

Pieniä töytäisyjä olen mahassa tuntenut.. Liekkö potkuja vai mitä. Innolla odottelen että elokuun 18. tulis, kun sillon on seuraava neuvola. Onneksi ylihuomenna mennään jo elokuussa.

Mutta nyt unille. Morjens! :wave:


tulia & viljami 14+1
 
hei! aattelin täällä kysästä ku söin viimeviikolla salaattia laitoin siihen sekaan oliiveja en edes niistä tykkää mutta teki jotenkin mieli syötyäni oksensin ajattelin johtuvan oliiveista oli niin pahoja. myöhemmin tuli mieleen listeria. nyt on ollut kurkkukipeä ja nuhaa mutta ei kuumetta. voisiko noin vähästä salaatista tulla listeria? osaisiko kukaan neuvoa vai soittaisko lääkäriin tai neuvolaan.
 
runttipulla: Mulla kanssa toi "vihlonta" tai miten sen nyt ilmasis, tuntuu nimenomaan siinä kohti, mistä sydänäänetkin saan kuuluviin..

Sirpula: Taitaa tosiaan mullakin olla tää ajoittainen vihlominen/ juiliminen kasvukipuja.. Taisin just jostakin vihkosesta kattoa, että tällä hetkellä vauva voi kasvaa jotain 5cm viikossa! :eek:
 
prinsessa-keisari En osaa sanoa tuohon listeria hommaan mitään, mut voithan soittaa neuvolaan ja kysyä! Saat ainakin mielenrauhan!

Tulia Mulla on kans raskauden aikana toi nenäveren vuoto melkoinen ongelma! Toissa iltana nukkumaan mennessä alkoi vuotaa! Mulla monesti alkaa aina sit kun meen maaten. Hoksaan verenvuodon sit kun se alkaa valuu kurkkuun :x Toivottavasti ei töissä ala vuotaa... Noloo se on asiakkaiden edessä :ashamed:

MrsO & Eelis 15+3

Ps. Hurjaa muuten kuin aika menee, kohta ollaan jo 5. kuulla!! Jotkut jo on!
 
:headwall: Mulla palaa HERMOT!!!! Eilen kävin siellä hammaslääkärissä, on kuulema juurihoidettu se hammas vuonna 2002, hio vaan paikkaa, jospa se siitä. No ei todellakaan toentunut! Koko eilisen särki hammasta töissä ihan sikana, vaikka Panadolia 1000mg otin, viimeyön nukuin jotenkuten.... Ja soitin taas hammaslääkäriin, aika olisi taas 10.15.
Miten ihmeessä vuonna 2002 juurihoidettuun hampaaseen voi alkaa särkeä nyt?

Olisi neuvolakin tänään ja sitten vielä iltavuoroon töihin... Hyvin alkoi tämäkin päivä
|O
 
Heissan!
Kirppunen, hammaskipu on kyllä ihan sukasta.. sitä ei todellakaan jaksa "kuunnella" pitkään, jossain vaiheessa tulee tunne että tekee mieli ottaa ite pihdit ja nykästä koko hammas irti.. :eek:
Tuulialta hyvä pointti, enpä huomannut kun kirjuuttelin Tuulia78:lle että oli monta "samantyyppistä" nikkiä.

Tänään oli aamulla neuvola, kaikki oikein hyvin. Ei olemitään tippoja eikä kuppia, ja paineet oli ihan ok. Paino oli tippunu reilut puoli kiloa, mutta jos seuraavalla kerralla on sitten vähän noussut niin nou hätä. Eikä muutenkaan ole pahaksi kun on tätä massaa jo valmiiksi, eli en ole kovin huolissani. Toukan sydänäänet kuului ihan heti
:heart: :heart: ja reilut 140 oli syke.
Nyt pitäis duunailla parit hommat vielä tässä ja sitten huomenna en teekään muuta kuin siivoan pöytäni, laitan sähköpostit arkistoihin ja teen hirmusen plakaatin mun huoneen oveen että olen lomalla - ja pistän duunikännyn kiinni! :LOL:

Hyvää torstaita kaikille naisille! Tosiaan, kuten MrsO totesikin, pian alkaa jo 5. kuukausi. =)
 
Runttipulla: Oisko sulla linkkiä mistä näkyis se dopperi?

Meillä on nimet valmiina kummallekkin :) Tytön nimi oli valmiina jo ennen kun olin edes raskaana :D Pojalle keksittiin nimi kuukausi sitten :)

Eilen käytiin ihastelemassa turvakaukaloita :) Niitäkin on niin monenmoisia että mistä sitä tietää mikä ois turvallisin ja kestävin... Saatika sitten se väri..Pitäs olla semmonen ettei haalistuisi/kuluisi heti pilalle. Onneksi on aikaa vielä miettiä. :LOL:

Huvikumussa oli äitiysvaatteita 5? ja 10? ja ihan kivan näköisiäkin vielä.. Yllätyin positiivisesti kun yleensä kun ostaa jonkun tuotteen "erikoiskaupasta" niin se maksaa enemmän kun muualla.. Täytyy varmaan mennä joku päivä penkomaan sinne... :p

Kirppunen: Mulla meenaa kanssa viisaudenhammas temppuilla.. Päätti sitten alkaa kasvamaan nyt ja tietty sitä jomottaa joka päivä..

Hennuliinizu ja Masuasukki 15+5
 
Hennuliinizu, tuossapa se linkki: niin ja tuli siis viikossa, eli ei pitkä toimituskaan ollut.
Jos tuo linkki ei pelaa niin ebay.com ja sieltä jenkkisivut ja hakusanalla doppler löytyy myös.

http://cgi.ebay.com/AngelSounds-Baby-Heart-Prenatal-Monitor-Fetal-Doppler_W0QQitemZ180269243816QQihZ008QQcategoryZ100007QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
 
No niin, särky jäi hammaslääkäriin :D Takana olevasta viisaudenhampaasta löytyi syvä reikä, joka siis ilmeisesti säteili tuohon 3 hampaan päähän! Piru, että teki häijyä kun poras! laittoi puuduttavan lääkeaineen ja lääkepaikan ja nyt ei koske enää ollenkaan! Hammassärky on kyllä inhottavinta särkyä mitä tiedän, varsinkin raskaana ollessa kun ei voi ottaa mitään vahvoja särkylääkkeitä.
Jaahas nyt sitten neuvolaan töihin :wave:
 
Hammassärkyjen kans kärvistelijöille isot jaksut :hug: hyih en edes halua ajatella sitä tunnetta :kieh: kirppunen hyvä et loppu särky! :)

nimiä ei olla vielä päätetty eikä paljon mietittykään :D noo aina on muutama sellanen jäännös nimi mitä on noille pojille miettinyt sillon ennen ristiäisiä :D noh tytölle olis yks nimi minkä mies on sanonut jo heti kun vauvoja tähän taloon on alkanut ilmestyä ;) mies haluaa sen nimen ja jos tyttö tulee niin kaippa me sit sitä nimeä käytetään :) mut jos poika niin voi olla et päätösvalta jää taas mulle :whistle: oon päättänyt molempien poikien nimet kun mies on sanonut et sinä päätät kun kumminkaan mikään hänen ehdottama ei käy :ashamed: no esikolle kyl päätettiin yhessä,minä etunimen ja mies toisen nimen :D toiselle pojalle sit minä tein lopullisen ratkaisun nimen kans =) aina se vaan meinaa olla yhtä vaikeaa löytää hyvä nimi!!

huh kun mulla on maha kasvanut! ei meinaa löytyä sopivia housuja enään....onneksi nuo kaprit mahtuu viel vyötäröltä kiinni....on niin kuumat ilmat et paistuu mammafarkuilla ja mustilla housuilla.mulla on vaan mustia mammiksia ja farkut on kyl vaaleat mut ei huvita niin paksuja käyttää näin kesällä :D ai hyvä vinkki tuo Hennuliinizun mainitsema huvikummun mammavaate ale ;) taidankin eksyä sinne joku päivä penkomaan,kiitti vinkistä =)

täälä on pojat päikkäreillä ja mulla olis hommaa vaikka kuinka!argh ehkä mun täytyy rientää pyykin pariin,kone on sammunut joten kuivumaan mentävä pyykit laittamaan :wave:

mmamaa 15+3 :heart:
 
Moi kaikille! :wave: Olen itsekkin tammikuista vauvelia odottava, mut en oo liittyny tähän pinoon :ashamed: Tulin vain antaan vinkkiä, kun tosta doplerista on ollut puhetta, et kannattaa kattoo myös huuto.netistä joko sanalla angelsounds tai kotidoppler =) Siel on muutama myynnissä, ja sieltä itsekin ostin omani ja hyvin on kuulunut pikkuisen :heart: äänet.

t. toiveilija & önkimönki 16+0 :heart:
 
Muffelo
Mäkin odottelen mun kotidoppeleria saapuvaksi(maanantaina tilasin, mutta vielä ei ole tullut, vaikka mainostavat nopeaa toimitusta?) ja nyt vähän harmittaa, kun tilasin sen sieltä kuuntelevauvaa.fi kautta ja Runttipullan linkin kautta ois ollut niin paljon halvempi! Tosin mun täytyy noloudekseni myöntää, etten oo käyttänyt noita ulkomaisia nettikauppoja koskaan, ja siis vähän hirvittää, jos en osaakaan tehdä juttuja oikein :ashamed:

Tämä päivä on mennyt siivotessa ja pyykätessä, kun junnu ei enää ripuloi, eikä kukaan muukaan näytä sairastuneen, joten ajattelin sitten pestä pöpöjä pois. Mulla tulee aina tuo siivousvimma, jos joku on ollut sairaana, ja sit kun siivoan niin nään aina vain enemmän ja enemmän siivottavaa :headwall: Noh, eipä se pahaksi ole, jos innostuu edes joskus siihenkin puuhaan :LOL:

Milläs viikoilla teillä on rakenneultrat? Mä tossa soitin neuvolaan ja sain vihdoin varattua ajan, kun pari kertaa aiemmin ei ole ollut aikoja. Nyt sit sain 18+0 ajan, eli 1,5 viikon päähän. Kivaa, vaikkakin harmittaa vähän valmiiksi, kun meillä ei kerrota/veikata sukupuolta tai anneta kuin 1 ultrakuva. Noh, kiva silti päästä sinne katsomaan, onko pikkuisella kaikki hyvin :)

Tulipas omaa napaa, anteeksi :ashamed: Mä en oikein osaa kommentoida, kun en vielä tahdo muistaa muiden nikkejä...

terkuin Muffelo ja pikkuinen 16+3
 
Noi hammashommat on kyllä tosi inhoja. Ite laitoin hampaat kuntoon alku keväästä, mutta oon jo nyt ruvennu miettimään pitäskö mennä tarkistuttaa... Mulla on etuhampaitten ikenet jotenkin tulehtunu, ne ihan verestää. Oon yrittäny hammaslankailla niitä kuntoo toistaseks tuloksetta..

Mun äiti rupes eilen hössöttämään ja oli ostellu vauvanvaatteita. Itekki oon malttanu vielä! :D Onko teistä kukaan muuten törmänny sellaseen ilmiöön että kun kertoo raskaudestaan niin se kelle kertoo ei oo ollenkan ilonen asiasta, muttei ihan suoraan sitä sanokkaan? Se on musta ollu tosi outoa..

Tänään kerroin pomolle, se heti suositteli että jään pois niin aikasin kun mahollista koska mua ei voida siirtää "toimistohommiin"... just joo....

Monna79 + nappula 14 vkoa
 
Lara83
Nopsasti kysäisen kun on ollut puhetta hammaslääkäristä... Jonne olisi pakko mennä ja mulla on aivan kauhea kammo sitä paikkaa kohtaan, pyörryn yleensä jos joudutaan poraamaan. Tietääkö joku saako puudutetta raskaana??? senkin kanssa se poraaminen sattuu mutta ilman sitä en kyllä aio mennä raskausaikana.. :ashamed:
 

Yhteistyössä