Hei, saako liittyä mukaan tammivauvaa toivovien ketjuun? Lukasin koko ketjun läpi, ja oli siinä urakkaa, Huh!
Eli täällä esikoista toivotaan. Pillerit jätetty 9/09, jonka jälkeen tulinkin heti raskaaksi, mutta oli kohdunulkoinen ja leikattiin vasemmasta munatorvestani. Jälleen tulin pian raskaaksi, mutta se raskaus päättyi keskenmenoon 16.4.2010 viikolla 14+6. Tuosta lähtien ollaan uutta raskautta yritetty, vaan eipä ole enää onnistunut.
Tämä kierto aiempiin verrattuna siitä erilainen, että meillä nyt lapsettomuushoidot aloitettu, diagnoosina vain naisesta johtuvat syyt (eli ovuloimattomuus, epäsäännölliset kierrot). Aukiolotutkimus tehtiin myös, ja molemmat munajohtimet auki (siis myös se vasen!). Tässä kierrossa onkin ollut hormonilääkkeet apuna ovulaation aikaansaamiseksi, eli clomit, menopurin piikittelyt ja lopulta vielä pregnyl munasolun irrottamiseen. Loppukierron tukena on luget. Joten heti samastuin etenkin Mg:hen, me taidetaan olla vähän samanlaisessa vaiheessa menossa? Lisäksi mulla huomattiin lievää kilpirauhasen vajaatoimintaa, johon sain thyroxin-lääkityksen. Raskautta ajatellen olen todella tyytyväinen, että tämäkin asia saatiin hoitoon
Näiden lääkkeiden ansiosta mun on pitkästä aikaa todella toiveikas olo. Nyt minun ei tarvitse enää yksin (tai kaksin) stressata, vaan meillä on lääkäreiden ja lääkkeiden apu tukena. Lisäksi se, että kahdesti olen ollut raskaana, osoittaa lääkäreiden mielestä sitä, että edellytyksen raskaudelle on olemassa.
Voi kunpa tämä olisi Se kierto!
Eli minun tietoni voisi lisäillä:
Pikkunen....kp 19/?....22v......1.....yk10.....la 8.1.2012
Ja tänään on siis dpo 5-6.
(Kokeilin juuri, mulla muuten raskaustesti näyttää plussaa! Mutta niinkuin MG:lläkin, tuosta ei voi päätellä yhtään mitään, sillä se on se pregnyl mikä näkyy plussana. Testailen oikeastaan siks, että saisin negan, että sitten jos se muuttuis jälleen plussaksi, tietäisi sen olevan raskaudesta eikä tuosta lääkkeestä johtuvaa)
Plussatuulia meille kaikille!