? Tammikuun Toivot 2012 ?

Täällä taas.. Ärsyttää kun ei millään pysty pysymään pois palstalta vaan joka päivä tänne eksyy ja välillä useemmanin kerran päivästä..:)

Jännäilen täällä Sinderellan ja Sunflowerin puolesta, laittakaas nyt ekat plussat tänne pinoon!

Oon monesti miettinyt mistä toi sanonta "täti ilmesty paikalle" tai vastaavaa juontaa juurensa, ja nyt löysin selityksen jonka ajattelin nyt jakaa teille kaikille, osa palstoilla pidempään olleista varmaan jo tietääkin sen mutta uudemmille kuten minä tää oli ihan uus tieto eli..

Täti" juontanee juurensa englannin kielen kiertoilmauksesta Aunt Flow tai Aunt Flo, joka tarkoittaa kuukautisia.

Tänään sitä ollaan taas sit yhtä tällästä nippelitietoa viisaampia..:)
 
Safira85 kiitoksia tuosta täti tiedosta :) ite en oo asiaa sen enempiä aatellut, kun oon vaan hyväksynyt, että asiasta moisella tavalla puhutaan. Oli se kiva tietää senkin sanonnan tausta :)

Nonniin, muuten edelleen täysin oireetonta... MUTTA... eilen kun nousin seisomaan istualtaan vihlas tuolta oikealta alhaalta kivuliaasti, noh, se sitten jäi siihen vihlaisuun ja aattelin, että kuvittelen. Tänään aamulla herätessä venyttelin ja venytys jäikin kesken, kun taas vihlasi -tällä kertaa- alhaalta vasemmalta. Viimeksi nuo vihlasut oli merkki raskaudesta... aamulla oli sellanen olo, että kyllä sitä raskaana ollaan :) etenkin kun muuten on täysin oireetonta.

Sinderellan ja Safiran puolesta jänskäilen kovasti :)

sunflower toi on niin turhauttavaa!! Viime kiertohan mulla oli 64 päivää! arvaa kuluiko testejä ja harmitti, kun ei mikään edennyt!
 
Emmuska kiitos :) ! Juu meillä on maaliskuu loppupuolella tää ykkönen syntynyt :) jos vaikka plussataa niin sit hän voi jutskailla tollasistaki asioista et mimmosta on kun on se pieni siinä jaloissa myöskin häärämässä :) <3 täälläkin vaa odottelua.. MUlla tuli tänään aamulla verta nenästä, joka nosti taas toivoa vähän ylöspäin, kun esikoisesta kans tuli verta nenästä ennen plussa testiä ja muutenki alkuraskauden aikaan, oikeastaan tonne viikoille 15 saakka vähän väliä.. no katsotaan, mies toppuuttelee että ei sais innostua vielä.. on vaan itellä niin varma tunne, mut tarvii yrittää rajottaa innostusta ettei tule sit suurena pettymyksenä jossei nyt tärpännytkään.
tsemppejä kaikille :)!
 
Mirkelolla lupaavan kuuloinen oire tuo nenäverenvuoto :)

Tänne ei kuulu sen kummempia. Välillä nipistää ja välillä ei. Aamulla testaus. Oon sitä mieltä, että jos siinä ei mitään näy niin sitte on täti tulossa viimestään maanantaina. Mulla vissiin raskaushormoni nousee aina sen verran nopsaan, että oon tuona päivänä saanu just ja just erottuvan haamun testiin.

Onnea muille testailijoille (ainaki Sf, oliko muita?) ja oviksen metsästäjille!!
 
Täälläpä seuraavaa: Tuhru tuli sillon tiistaina, hyvin vähän ja loppui! Eilen ihan tippa lisää! Sit tuli pöllyteltyä lakanoita...tuloksena pistävä kipu kohdunsuulla yhdynnän aikana, tuntui muutenkin aika oudolta ja sen jälkeen vähän verta, jonka jälkeen taas ei mitään! Hämmästyttää kummastuttaa nyt kyllä taas! :confused: Viikonlopun yli joutuu oottelee seuraavaa testiä, tultiin miun vanhempien luokse pääsiäiseksi eli tääl ei oikee edes salassa pysty testaa! :D Ellei sit vuoto ala... Nii ja viime sunnuntaina ja eilen (illalla) negat!
 
Nega mikä nega : / Ei toista viivaa vaikka kuinka tiirailee ja kääntelee tikkua. Noh, ei kai se auta ku alkaa asennoitua helmikuisiin siirtymiseen...

Miten Sf sulla kävi? Peukkuja sinne!!!

Anskulla kyllä outo täti... Pitäisköhän sun varalta testata?

Safira, mää oon joskus kuullu tuon selityksen tädille. Itsekkin sitä silloin ihmettelin. Niin vaan suomenkieleen tulee vieraista kielistä sanontoja. Heti yks esimerkki, jääkiekossa hattutemppu.

Mutta nyt ei muuta kuin hyvää pääsiäistä itse kullekin. Tää alkaa nyt pakata reissua varten. Lähetään käymään mun kotiseudulla.
 
Sunflower11
Nega. :( Mä oikeasti luulin että plussa jo. Voisi ne menkat sitten alkaa kun tässä ollaan vaan valeraskaana : /
Testiajalla näkyi _jotain_ eli viivanpaikka sitten..

Mä en ala........
 

PIIIIIITKÄperjantai 22.04.2011

Nimi:________KP________Ikä:__Haaveissa: ___YK:___LA:

Safira:.........39/30-60......26...........1.............1....tammikuu
Sunflower11:.31/26-31......??...........3.............4... ..31.12.2011
Sinderella:....29/25-30.......38...........6............4... ..2.1.2012
4skö:............29/34...... 28...........4..............1......5.1 .2012
Minnarun:......23/29-31.......30...........3.............9... ..4.01.2012
Eewokki:.......22/30-32...... 26...........1.............1.......7.1.2012
Mirkelo:.........22/27............22...........2............1......4.1.2012
Arby:............21/30............29...........1............ 1.....tammikuu
MinyMom:.....19/27-28.......26..........2.............11... .tammikuu
Pikkunen........19/?..............22v........1.............10.....la 8.1.2012
Barbamama:...17/24-28.......35..........3/4...........8.......11.1.2012
MacyGray:......17/30-35.......30...........2.............17....13.1.2011
Emmuska10:...15/38...........28..........2..............2......tammikuu
Shootingstar*:.15/28.........................4..............1......tammikuu
Maira:..............10/28...........25...........2..............2.......18.01.2012
Ando:..............7/?.............32...........................5
SiSa78:...........6/28-30.......32.........2...............6........22.1.2012
blomma............6/25...........27.........3...............5....... 19.1.2012
Ansku83...........?/30-32.........27...........1............5. .......27.1.2012




Piinailijat:

Sinderella dpo 11
4skö dpo 8
Safira dpo 7
Minnarun dpo 6
Pikkunen dpo 5-6

Plussanneet:

4skö 21.04.2011 yk1
Helmikuun Helmistä haaveilemaan siirtyneet:
 
Viimeksi muokattu:
Minnarun > Mulla on tiedot oikein. :)

Eilen testailin vahvaakin vahvemman plussan ovistestillä. Olisikohan kuitenkin edellisenä iltana pistetty irroituspiikki vaikuttanut. :D (Sisältää chg:tä) Pistoksesta seurasi etova olo koko eiliseksi päiväksi. Tänään on jo parempi olo sen osalta, mutta flunssalle en onnistunut pistämään vastaan. Vähän on siis väsynyt pääsiäinen, mutta jaksan kyllä noudattaa lääkärin ohjetta. :D

Ihanaa päivää kaikille!
 
Hei, saako liittyä mukaan tammivauvaa toivovien ketjuun? Lukasin koko ketjun läpi, ja oli siinä urakkaa, Huh!

Eli täällä esikoista toivotaan. Pillerit jätetty 9/09, jonka jälkeen tulinkin heti raskaaksi, mutta oli kohdunulkoinen ja leikattiin vasemmasta munatorvestani. Jälleen tulin pian raskaaksi, mutta se raskaus päättyi keskenmenoon 16.4.2010 viikolla 14+6. Tuosta lähtien ollaan uutta raskautta yritetty, vaan eipä ole enää onnistunut.

Tämä kierto aiempiin verrattuna siitä erilainen, että meillä nyt lapsettomuushoidot aloitettu, diagnoosina vain naisesta johtuvat syyt (eli ovuloimattomuus, epäsäännölliset kierrot). Aukiolotutkimus tehtiin myös, ja molemmat munajohtimet auki (siis myös se vasen!). Tässä kierrossa onkin ollut hormonilääkkeet apuna ovulaation aikaansaamiseksi, eli clomit, menopurin piikittelyt ja lopulta vielä pregnyl munasolun irrottamiseen. Loppukierron tukena on luget. Joten heti samastuin etenkin Mg:hen, me taidetaan olla vähän samanlaisessa vaiheessa menossa? Lisäksi mulla huomattiin lievää kilpirauhasen vajaatoimintaa, johon sain thyroxin-lääkityksen. Raskautta ajatellen olen todella tyytyväinen, että tämäkin asia saatiin hoitoon :)

Näiden lääkkeiden ansiosta mun on pitkästä aikaa todella toiveikas olo. Nyt minun ei tarvitse enää yksin (tai kaksin) stressata, vaan meillä on lääkäreiden ja lääkkeiden apu tukena. Lisäksi se, että kahdesti olen ollut raskaana, osoittaa lääkäreiden mielestä sitä, että edellytyksen raskaudelle on olemassa.

Voi kunpa tämä olisi Se kierto!

Eli minun tietoni voisi lisäillä:
Pikkunen....kp 19/?....22v......1.....yk10.....la 8.1.2012

Ja tänään on siis dpo 5-6.
(Kokeilin juuri, mulla muuten raskaustesti näyttää plussaa! Mutta niinkuin MG:lläkin, tuosta ei voi päätellä yhtään mitään, sillä se on se pregnyl mikä näkyy plussana. Testailen oikeastaan siks, että saisin negan, että sitten jos se muuttuis jälleen plussaksi, tietäisi sen olevan raskaudesta eikä tuosta lääkkeestä johtuvaa)

Plussatuulia meille kaikille! :)
 
Sinderella, tää on! Nyt vuotaa taas aavistuksen reippaammin. Pyyhkiessä jää ihan punaista jo paperiin, jos se täti sieltä nyt sitte rupee tulee. Tai sitte se vaa huijaa lisää...huoh! Mut, oottelen tän viikonlopun yli ja katon mihii suuntaa tuo nyt lähtee menee. Maanantaina tai tiistaina sitte testiä kehiin jos täst ei rupee tulee tolkkua! :)
 
Hyvää pitkää perjantaita kaikille!

Vatsan vihlomiset sai testit polttelemaan kaapissa normaalia enemmän niin tämä tyttö meni ja kusi tikkuun ja kaksi viivaahan siihen sitten uskomatonta kyllä tuli! Eli taidan olla tämän ketjun eka plussaaja... vähän kauhistuttaa kyllä!
Tosi haalea se testiviiva oli, mutta ihan selkeä kyllä ja kiertopäivät on tosi vähäiset vielä. HUIH!! enpä olis uskonut, että ekasta kierrosta...

Nyt muutkin mun imussa mukaan tammikuulle!!

Pikkunen tervetuloa!! Toivottavasti nyt teillekin sitten suodaan se oma pikkuinen, tosiaan tuo, että olet jo pari kertaa tullut raskaaki antaa toiveita siitä, että tekin oman nyytin saatte :) toivottavasti tästä kierrosta, mä kun haluan kaikki täältä mukaani masua kasvatteleen tammikuisten pinoon (jota ei taida vielä ees olla!!)
 
Paljon onnea 4skö!! :heart:

Pahoitelut negojen testaajille, taidan itse kuulua myös siihen ryhmään tässä kierrossa...

Minnarun, mun tiedot on oikein, mulla on nyt helppo kierto laskea kun menkat alko 1. pvä, kp menee päivämäärän kanssa käsikädessä. :D

Uusille tervetuloa minunkin puolestani, itsehän olen myös ihan keltanokka tällä foorumilla. =)

Meillä meni tämä kierto ihan harakoille, ovulaatiota en kunnolla bongannut (oireista, tikutus ei ainakaan toistaiseksi vielä käytössä) ja ns. kiimaviikolla päästiin tasan yhden kerran vällyjen väliin. Toiveita en siis edes herättele tämän kierron suhteen, mutta ei sen puoleen, nyt on niin paljon stressiä ja huolta huomisesta että olisi ehkä jopa suotavaa että tärppi tapahtuisi vasta ensi kuussa tai siitä eteenpäin... Menee mm. koko talo remonttiin, kiitos pahemman laatuisen vesivahingon... Että sellasta, sekstailut jäi vähän olosuhteiden pakosta kun huoli ja stressi ja unettomat yöt on ollu nyt pääsijalla.

Mutta mutta, materia on materiaa, ollaan terveitä ja hengissä ja rakastetaan miehen kanssa toisiamme päivä päivältä vaan enemmän joten vois sitä asiat huonomminkin olla. Ihanaa ja munarikasta pääsiäistä kaikille, ja kovasti plussia toivoopi hän!
 
4skö =) Paljon onnea plussasta :flower:

Sf:lle negapahoittelut :hug: Eihän me vaan jouduta yhtä matkaa helmikuisiin... Pah.

Pikkuiselle tervetuloa :wave:

Täällä tänään havaittavissa vähän valkkaria, joka mun tietojen mukaan ennakoi tätiä saapuvaksi lähiaikana. Mutta, ainaki luteaalivaihe on yli 10 päivää. Jes. Jotakin hyvää siis :)

Mutta nyt jatkamaan perheen kanssa seurustelua. Terveisiä ja tsau.
 
4skö valtavasti onnea!!! tulihan se eka plussa tännekin.. ja sehän aikasin näky, itellä kohta samat dpo:t mutta en oo viel aikoihin ajatellu testata, ei uskalla viel!:)

Pikkunen<3 Tervetuloa jännäilemään meidän kanssa! :)

Tänne ei mitään uutta, just päivällä mielessäni manailin että miksei mulla tunnu nyt mitään kipuilua vaik yleensä oon kyl niin tuntoherkkä mut.. Ihan ministi tuli vaalean rusehtavaa vuotoa tänään pyyhkiessä sillee et just ja just näki.. Voi kyl liittyä eiliseen sekstailuunkin ja mulla kyl aina kaikkee ihme välivuotoa ollu et siitä ei voi päätellä mitään mutta toivossa on hyvä elää et liittyis kiinnittymiseen..
 

Lauantai 23.04.2011

Nimi:________KP________Ikä:__Haaveissa: ___YK:___LA:

Safira:.........40/30-60......26...........1.............1....tammikuu
Sinderella:....30/25-30.......38...........6............4... ..2.1.2012
Minnarun:......24/29-31.......30...........3.............9... ..4.01.2012
Eewokki:.......23/30-32...... 26...........1.............1.......7.1.2012
Mirkelo:.........23/27............22...........2............1......4.1.2012
Arby:............22/30............29...........1............ 1.....tammikuu
MinyMom:.....20/27-28.......26..........2.............11... .tammikuu
Pikkunen........20/?..............22v........1.............10.....la 8.1.2012
Barbamama:...18/24-28.......35..........3/4...........8.......11.1.2012
MacyGray:......18/30-35.......30...........2.............17....13.1.2011
Emmuska10:...16/38...........28..........2..............2......tammikuu
Shootingstar*:.16/28.........................4..............1......tammikuu
lily-rose:..........14/28.................................................15.1.2012
Jemppi:...........11/30..........................2..............1.......tammikuu
Maira:..............11/28...........25...........2..............2.......18.01.2012
Ando:..............8/?.............32...........................5
SiSa78:...........7/28-30.......32.........2...............6........22.1.2012
blomma............7/25...........27.........3...............5....... 19.1.2012
Sunflower11:...1/26-31......??...........3..............5... ....tammi-helmikuu
Ansku83...........?/30-32.........27...........1............5. .......27.1.2012




Piinailijat:

Sinderella dpo 12
Safira dpo 8
Minnarun dpo 7
Pikkunen dpo 6-7

Plussanneet:

4skö 21.04.2011 yk1
Helmikuun Helmistä haaveilemaan siirtyneet:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä