TAMMIKUUN TOIVOT 2009 <3

Mulla kun oli eilen se kampaaja niin vitsi sen kädet hais jotenkin pahalle :LOL: :LOL:
Siis oli käyttäny varmaan jotain ainetta ja kun se leikkas otsatukkaa niin sai olla ihan :x
Ja kaupassa kassajonossa mun edellä oli vanhahko mies joka kans mun mielestä hais ihan karmeelle.. kiva kotonakin kun valitan miehelle että jääkaapissa haisee pahalle - tiskikone haisee pahalle jne.. enkä osaa sen enempää yksilöidä sit kuitenkaan :kieh:
Tästä tulee vielä hauskaa hajuherneilyni kanssa :LOL:
 
Taidan minäkin uskaltautua joukkoon. Eli LA olis 20.1.
Ollaan kolmatta yritetty helmikuusta asti, ja nyt se sit kuitenkin ilmoitti tulostaan ihan liian yllättäen!! mul on monta kuukautta tehny niin et menkat on myöhässä, kerran jopa kolme viikkoa, mutta heti kun teet testin niin ne alko. Olin nytkin ihan varma et testi menee hukkaan, koska miinusta se näyttää. Olikin sit suuri ylläri kun se olikin plussa :D
Nyt onkin sit hillitön pelko et se on tuulimuna :ashamed: Ei uskalla vielä iloita kovin... Ultraan on aika kahden viikon päästä niin sit selviää onko mahassa se mikä pitääkin.
 
runttipulla :LOL: mulla on vähän sama homma.... hajuaisti taitaa olla ehkä turhanki herkkä :x en tiedä onko tästä raskaudesta vai onko mulla jääny päälle tää herkkänenä kun edellisis raskauksissaki ollu sama homma. haistelen liikaakin ja sitten alkaa kuvottaa hajut!!
Mitenkähän mun käy sielä kampaamossa ens viikolla
:whistle: noi sunkertomat kädet alkoi mietityttää :LOL:
 
Tervetuloa uusille ja onnea!

Laktalle :hug:

Tänään aamulla sitten ekaa kertaa oksensin. Yöllä oli välillä ihan kauhea olo ja aamulla myös ja makasin sängyssä ja mietin, että kohta pitää lähteä (oli pojan kasvukontrolli lääkärillä), että en kyllä pysty nousemaan ja varmaan myöhästytään. Ja sitten pitikin jo rynnätä vessaan oksentamaan. Onneksi olo sitten sen jälkeen helpotti niin päästiin lähtemään. Lääkärissä oli kyllä taas välillä aika kauhea olo ja oli vielä tunnin myöhässä ja ajattelin siellä vaan, että pääsisi nyt jo pois.

En edellisistä raskauksista näin aikaisin oksennellut vielä. Oli paljon sen jälkeen, kun ruokakaan ei enää maistunut ja ruuan haju teki pahaa. Nyt on vaan pari päivää ihan vähän ollut huonoa oloa. Ja nyt ruoka maistuu vielä, eikä hajutkaan tee pahaa vielä.

Molemmilla lapsilla on silmätulehdus. On hiukan hankalaa pistää niitä tippoja, varsinkin nyt päivällä, kun yksin joutuu pistämään miehen ollessa töissä. Lapset rimpuilee ja ei anna pistää.
 
Tervehdys :wave:

Ultrassa käyty ja yksi asukki sieltä löytyi :heart: Viikkoja ultran mukaan olisi 7+0 ja menkkojen 7+4 ja kun erotus on näin pieni niin ei alkanut muuttelemaan la:a. Nyt voi siis huomenna soittaa neuvolaan ja varata aikaa ensimmäiselle käynnille..Tänään on ollut taas vaihteeksi hieman parempi päivä, on ollut vain pientä kuvotusta joka on paljon mukavampaa sen oksentamisen sijaan...

Minullakin on selkeästi hajuaisti terästäytynyt..kaikki haisee ja lähinnä pahalle :x Minulla ei ole mitään intoa kaupassa käyntiin kun siellä niitä hajuja riittää. Sitä yrittää nopeasti tehdä ostoksensa ja poistua ettei vaan ala kuvottamaan ihan tosissaan :ashamed:

Mutta nyt imettämään tuota nuorimmaista :wave:
 
Laktalle :hug:
tek Minulla kans tosi vaihtelevaa pahanolon kanssa, välillä on päiviä ettei tunnu mitenkään normaalista poikkeavalta ja välillä tosi huono olo. Olen kyllä ollut huomaavinani, että huono olo liittyy minulla liian vähään nukkumiseen tai jos on liikaa puuhaillut kaikkea.
Tosi minulla rinnatkin on ihan kummallisia, välillä ne on kipeät, välillä ei tunnu mitenkään poikkeavalta. Välillä vihloo vatsaa välillä ei tunnu miltään. Kauhean väsymyksen sijaan minulla kävi jo ennen plussa testiä niin, että nukkumaan täytyy mennä aika lailla juuri klo.22 ja herään aamulla ekan kerran aamuyöstä ja sitten nukun uudestaan 8 asti. Ja herään oikein virkeänä.
Kun haalea plussa tuli vielä aika myöhään testiin, niin tästä kaikesta voi päätellä, että olen välillä aika hysteerinen onko kaikki ok. Mutta toisaalta, vuotoa ei ole ollut ja eiköhän kuukautisten puuttuminen ole kaikista varmin raskauden merkki. Tulipas pitkä selostus, ilmeisesti ollut vähän patoutumia, kun ei ole pitkään aikaan kirjoittanut :LOL:

Hathor ja tyyppi 8+5
 
Surulllista että näitä pettymyksiä tulee useammille tässä vaiheessa raskautta, niinku Laktalle ja Miville kävi... Jaksamisia :hug:
Me käytiin tänään ultrassa ja kohdusta löytyi vahva syke ja pikku papu. Meidän LA on juuri se 8.1. mitä ilmoitinkin aiemmin ja kaikki näyttäisi tällä hetkellä olevan hyvin. Se helpottaa mieltä! Tosin päätä särkee taas kauheasti ja vähän öklöttää eli siinä mielessä ei olo ole mitä ihanin...
 
Mivi :hug:

Tänään on ollut hiukan parempi olo, mutta rintoja särkee edelleen. Olenkin sanonut, että nyt nautin näistä raskaus oireista kun viimeksi ne loppui kesken ikävällä tavalla.

Tänään käytiin Hemulin kanssa hematooma kontrollissa ja kaikki oli hyvin. Hemuli oli kasvanut viime viikosta tuplasti ja pikku sydän löi vinhaa vauhtia. Minulla oli mukana mies ja kohta 8-v poika. Poika oli ihan ihmeissään miten pieni Hemuli on äipän masussa. Mies on ihan ymmällään kans miten se kasvaa niin pienestä niin isoksi. No ensi viikolla me päästään taas kurkistamaan masuun :heart:

Onko täällä muita jotka ovat kovia liikkumaan raskauden aikana. Minulla oli ensimmäisessä raskaudessa kans niin, että liikunta himo vain kasvoi koko ajan ja nyt näyttää olevan sama tilanne. Ollaankin tänään menossa miehen kanssa kahden tunnin samba tunneille me kun on päästy hurahtamaan tuohon tanssiin ihan tosissaan. Minun yksiraskauden oire on varmaan lisääntyvä liikunnan tarve, liikun kyllä muutenkin mutta en tiedä meneekö nuo hormoonit jotenkin niin sekaisin että liikun aina vain enemmän.

Täällä Oulun seudulla on nyt aivan ihana ilta tulossa auriko paistaa ja meidän kuistilla on kuin paratiisissa, tähän kun ei pääse tuulemaan pahemmin B) B)

Joku sanoi syövnsä foolihappoa vielä multitabs raskausvitamiinejen rinnalle, eikö sitä ole jo noissa vitamiineissä valmiiksi vai tarviiko vielä lisäksi? No höh tulipa vaikeasti kysyttyä :snotty:

Minä olen ollut huomaavinani, että aurinko ottaisi nyt raskaus aikana erityisen helposti? Kuvittelenko vai voiko se olla totta. Olen varannut pikku ukkelin kanssa loman Bulgariaan heinäkuun lopulla ja nyt odotankin sitä oikein innolla. Minä kun rakastan aurinkoa ja lämpöä.

Aurinkoista illan jatkoa kaikille
 
Heippa! =)

Haluaisin ilmoittautua joukkoon. Synnäri jää sanomatta, mutta LA 28.1.09 ja esikoista odotan. :heart: Toisesta yrityksestä tärppäsi meidän pieni. Itse olen 23-vuotias. Tutuille kerrotaan ekan ultran jälkeen, kun selviää onko kaikki hyvin. Nyt jännittää aika paljon se, ettei sykettä olisikaan. :( Testin tein kolme päivää sitten.

Onnellista odotusta kaikille!

Hunaja rv 5+5
 
Hei kaikki! Olen lapsettomuuspuolen pinosta vaan moikkaamassa teitä, jos voisitte auttaa ja jakaa kokemuksia.
Mulla tänään varhaisultra, viikkoja 7+1 ja alkion pää-perä-mitta 5,5mm.
Pelkään keskenmenoa koska aika pieni? Onko muita joilla on mitattu 7+0 tai 7+1???
Kertokaapa pituuksia!!! KIITOS!!!
 
Aurinkoisia ilmoja itä-suomestakin päin!

Eilen pidin itselläni superhemmottelun päivän kun aamulla kävin kampaajalla, lounaalla ravintolassa syömässä ja sitten vielä pinkaisin solariumiin ihoon väriä ottamaan. Mielikin oli sen verran pirteempi, että jaksoi taas miehelle jakaa tlc:tä, eikä uniukko kutsunut jo yhdeksältä.

Tänään sain varattua myös ekan neuvolan ja se sattui tiistaile 10.6. Täti käski varata aikaa 1½, mikä on mun mielestä aika pitkä aika. Mut siellä onkin sit tarkoitus ottaa kaikki mahdolliset alkuraskauden testit samalla. Täti käski minun miettiä, että haluanko tehdä kyseiset testit, joissa siis tutkitaan down, jotain munuaissaurautta jne.. Ja melkeimpä suorilta voin vastata, että haluan nuo testit varmistaakseni, että kaikki on hyvin.

Nyt onkin loppuviikko sunnuntaita lukuunottamatta tiiviisti töitä ja lauantai-iltana kaasutellaan anoppilaan kylään.

Saanalle: Mä kävin ultrassa esikoista odottaessa 6+6 ja pituus kuvaan on merkitty 6mm, jos nyt oikein tulkitsin tekstejä.
 
SusSoo
Mivi
pahoittelut. Valitettavasti myös Lakta seurasi minua tuonne vauvakuume-puolelle täältä tammikuisista. Olet tervetullut km:n jälkeen kuumeilijoihin. Itse sieltä poistuin tähän tammikuisten pinoon, mutta sinne myös takaisin palasin valitettavan nopeasti. Palstailemassa on samanlaisia tilanteita kokeneita vahvoja naisia tukemassa toisiaan. Siellä saa luvan kanssa purkaa surua, vihaa ja katkeruutta tai jakaa ilon ja onnen hetkiä


Kovasti tsemppiä kaikille tässä pinossa oleville.
Aurinkoisin terveisin Sussoo
 
Hei vaan pitkästä aikaa! Tännehän on tullut paljon uusia tammimammoja :wave: . Nyt on sitten varattu eka neuvola-aika, jonka sain vasta 19.6. mutta ultra on ensi viikon keskiviikkona. Toivottavasti kaikki olisi hyvin :heart: . Olen muuten 29 vuotias ja sairaala on Kys, jos päivitätte listaa.
Oireista: väsyttää, väsyttää ja väsyttää ihan koko ajan, rinnat on niin kipeet, että inhottaa ajaa pyörälläkin, kun jos on vähänkin kuoppainen tie niin sattuu maan p..kleesti :LOL: Joo ja sitten tämä ainainen krapula olo, ei hyvää päivää...mutta joo..en valita. Ei tämä ikuista ole ja lopputuloshan on ihana :heart: .
Hyvää päivän jatkoa :wave: -nippanappa-
 
Sikiön koosta sen verran että onko mulla mitattu joku eri mitta kuin pää-perämitta kun viikolla 9+2 on ultrakuvassa merkintä 26,2mm ja viikolla 12+1 on merkintänä 56,8mm...vai kasvaako se sikiö ihan totta noin kovaa vauhtia?

Periaatteessa kaipa se kasvaa, mikäli se meinaa saavuttaa noin 50 cm pituuden 40 viikossa, mutta aika hurjalta kuulostaa nyt, kun noita lukuja vertailee keskenään.

Paha olo jatkuu ja tänään soitin neuvolaan soittopyynnön, jotta saan sairaslomaa. En millään haluaisi sairaslomalle jäädä, vaan mieluummin olisin töissä, mutta ei tällä ololla duunia paineta :(

Kämppäkin alkaa näyttämään sikolätiltä, kun en ole mitään voinut tehdä. Sapettaa ja rankasti :kieh:

Jos olisin muistanut miltä tuntuu olla raskaana, olisin varautunut tähän jotenkin. En tiedä miten, mutta jotenkin. Tämä on likimain helvettiä. Ja hölmöintä tässä on se, että moni voi jopa meikäläistä pahemminkin...mutta mulla taitaa olla vaan huomattavasti yhyempi pinna tämän asian suhteen, kuin monella muulla.

Jatkan nyt omissa oloissani itseni säälimistä :|

Sef 6+0
 
Mivi :hug:

Eilen käytiin miehen vanhemmilla kertomassa raskaudesta. Pojalla oli päällä se Minusta tulee isoveli -paita. Miehen äiti sen huomasi heti ja kysyi, että onko vihje. Eli siellä ainakin heti tajuttiin paidan teksti. Sitten saatiin samalla kuulla (miehen äiti siinä innostuksissaan vahingossa möläytti), että mieheni kaksoisveljellekin on tulossa perheenlisäystä, myöskin kolmas niinkuin meillä ja la on joulukuun lopulla-tammikuun alussa :) En kyllä osannut yhtään odottaa, että niillekin tulee. Joskus sanoi, että lapsiluku on jo täynnä ja vähän aikaa sitten, että ehkä sitten muutaman vuoden päästä. Mutta ihana uutinen kyllä oli.

Sunnuntaina mennään sitten minun vanhemmille ja saa nähdä tajuaako ne heti paidasta asian.

Tänään ollut aika kauhea aamu. Paha olo on ollut ihan kauhea. Neljä kertaa olen tässä aamuyön ja aamun aikana oksentanut. Ajattelin sitten, että kun join mehua oksennuksen jälkeen, että jos ei pysy mehu sisällä, mutta ei auttanut, vaikka en mehua sitten juonutkaan enää. En kyllä kestä, jos on joka aamu tällaista sinne 12 viikkoon tai ylikin asti. Tai ehkä sen sitten kestäisi, jos ei muuten päivisin olisi huono olo, mutta tuskin niin menee. Minulla kesti esikoisesta 12 viikolle asti huono olo ja ei ollut jokapäiväistä ja kuopuksesta 16 viikolle asti ja oli jokapäiväistä. Oksensin molemmista vain muutaman kerran eli nyt on jo samanverran tullut oksennettua kuin edellisistä yhteensä. Ja viikkoa nyt siis 5-6 välillä.

Nyt tässä syön mehujäätelöä ja katson josko pysyisi sisällä. Vähän on heikko olo, mutta ei hirveän paha olo enää.
 
Mua pelottaa :'( Mulla ei oo ollu minkään näköisiä oireita koko viikkoon, viime viikolla oli sentään vatsa kipuja vaikka nekin pelotti, mutta oli sentään jotain tuntemuksia. Kyllähän mua väsyttää mut ei mun mielsestä enemmän kun yleensä ja pääkipua on ollut muutaman päivän, ja nenästä verenvuotoa. Mut onko nämä kaikki raskausoireita?
Onkohan se ihan normaalia et ei oo minkään näköisiä oireita,kun viikoja on kuitenkin 6+0?
Pelkään hirmuisesti että masussa ei olekkaan ketään tai että raskaus menee kesken,en kestäis sitä! en jaksais odottaa vielä yli viikon että pääsen ensimmäiseen ultraan! (ultra sen takia niin aikasin eli 7+2 koska olen tuolta lapsettomuudenpuolelta) Haluisin niin nopeesti ku mahollista tietää että miten asiat on, et ei sitten turhaan haaveille tammivauvaa :(

Martzu & Nuppu 6+0
 
Hyvin sanottu tuo "krapulainen olo". Koko ajan särkee päätä ja oksettaa, en kuitenkaan ole kertaakaan oksentanut. HUimaa ja heikottaa ja väsyttää ja tekee mieli syödä koko ajan, etenkin kaikkea kylmää kuten majoneesisalaatteja, limsaa yms. ei kovin terveellistä...

Kaiken lisäksi sovin tänään uudesta duunista, joka alkaa elokuussa! saa nähdä mitä tykkäävät kun kerron että jään heti koeajan jälkeen äitiyslomalle. Onneksi laki on mun puolella, mutta pelottaa silti miten suhtautuvat - mähän tiedän olevani raskaana sopimuksen kirjoittamishetkellä. Huh.

Toisaalta mullahan ei ole mitään velvollisuutta kertoa raskaudesta työnantajalle ennen kuin 2 kk ennen äitiysloman alkua. Silti ahdistaa ja pelottaa, joudunko huonoon valoon heti uudessa työyhteisössä. On tääkin ihmeellistä tää elämä - ensin hakee 7 vuotta kunnon duunia ja haaveilee lapsista, sitten on samaan aikaan uusi työ ja uusi vauva masussa. Mullahan on hoidoilla aikaan saatu puolitoistavuotias tyttö ja nyt tämä uusi maha-asukki.

Kaikki tapahtuu yhtä aikaa!

Huomenna siis ultra. Mun laskujen mukaan huomenna on rv 7+0. Kerron sitten mitat ja kaikki. Hirveästi pelottaa, että masussa ei ole hengissä ketään. Tai sitten on kaksoset! Meillähän on aina hoidoissa siirretty 2 alkiota kerralla, koska hoitoennusteemme on ollut niin huono.

Kerron sit huomenna miten kävi.

 
Niinanii: Mulla oli ihan melkein sama homma töiden kanssa, olin jo viikolla 10 raskaana kun kävin haastattelussa ja jouduin jo viikolla 16 kertomaan, että jäänkin heti äitiyslomalle... Olihan se noloa mutta suhtautuminen oli ainakin meillä töissä ihan positiivista eikä kukaan nyrpistänyt nenäänsä. Siis ainakaan tietääkseni :whistle: Saas nähdä mitä ne nyt tykkää kun jäänkin suoraan uudestaan äitiyslomalle :ashamed: ....
 
Hei!

Lasketun ajan selvittäminen odotuttaa itseään vielä reilun viikon verran. Synnäriksi voi kuitenkin listata LKS.

Osanottoni ultrassa käyneille kurjia kokeneille!

Kaikilla tuntuu olevan pahoinvointia, niin myös täällä. Urheilen paljon, työksi ja harrastukseksi, ja on kyllä pokassa (lue oksennuksessa) pitelemistä kesken tuntien :LOL: Jotenkin muistelen, että ensimmäisessä raskaudessa paha olo oli voimakkaampaa kuten kunnon tuskanhikeä, mutta tällä kerralla se on koko päivän kestävää kutvotusta eikä mikään ruoka maistu, vaikka kaikkea syön, ja yhdyn perseen kasvattajien klubiin. Mieluummin ottaisin sen satunnaisen oksentelun, kuin tämän jatkuvan heikotuksen. Ihan pelottaa, kun aioin töiden jälkeen ostamaan aurinkolaseja itselle ja esikoiselle. Kiukku yltyy kun kauppa ja verensokerin laskeminen lähestyy... :whistle:
 
Niinanii Mä sain 2 kuukautta sitten "vakipaikan" ja 4 kuukauden koeaika menossa, joka siis päättyy heinäkuun lopussa.... Enkä kyllä aio kertoa ennen koeajan päättymistä raskaudestani työpaikalla. Koeaikana kuitenkin työnantaja voi ilman perustelua irtisanoa päivän varoajalla, näin ainakin pomo minulle sanoi kun kirjoitettiin työsopparia. No tunnen kyllä työyhteisön hyvin, kun olen 2 vuotta tehnyt sijaisuuksia tässä työssä, ja ihan kiva työyhteisö kyllä onneksi on. Mutta varmaan puhetta taas piisaa kunhan tästä saavat tietää.....

Omaa oloa, oksettaa, mut mä en osaa oksentaa ilman, että tavaraa ei tulis nenänkin kautta ulos, niin yritän vaan nieletellä takasinpäin :x :/ |O
Mut nyt täytyy lähtee kauppaan hakemaan mehujäitä, taitaa olla ainoa eväs joka uppoo tässä olotilassa alas :wave:
 
Bongasinkin täältä yhden tutun eräältä toiselta palstalta. Emos. (Tajusin tuosta paidasta, ja samasta nikistä yllätys)
:) En ole vielä tuolla toisella palstalla tunnustautunut. :kieh:

Huono olo jatkuu täälläkin. Päiväunien (poikien) päiväunien jälkeen pitäisi suunnistaa kaupoille. Jotenkin jo nyt stressaa tilanne kun mies ei ole moneen päivään ollenkaan kotona.
Esikoinen heitti eilen nuorimmaisen melkein täydellä tuttipullolla suoraan otsaan, ei tullut mustelmaa mutta kipeä on ku mikä. auts.

Pahoittelut kaikille matkasta pudonneille, tämä alku on aina tälläistä ikävää aikaa. :hug:
 

Yhteistyössä