Tammikuun toivot 09

Hei!

Aloitan nyt meille tammikuun toivoille jotka ollaan jo saatu nyytit syliin uuden pinon tänne.

Meillä vauva arki sujuu tosi hyvin. Neiti nukkuu yöt hyvin, herää max 2 krt yössä syömään ja päivisin on myös tosi kiltti ja nukkuu 3-4 h rupamia, välillä herättelen syömään hiukan tiuhemmin pienen koon vuoksi.

Leppoisaa lopu vuotta kaikille.

Hemuli ja Suhmura 13 vrk
 
No onpas kiva saada tää pinokin. Kiitos sulle Hemilu, kun aloitit tämän. :flower:

Me vielä odotellaan, koska saadaan vauva kotiin.
Painoa on nyt 1950 grammaa ja pituutta 50,2 cm. Lupailivat sairaalassa, että ehkä saatetaan ennen vuoden vaihetta saada neitokainen kotiin. Tänään tuli neidille kaksi viikkoa täyteen.

Kärsin tällä hetkellä kipeistä ja verisistä rinnanpäistä, joudun pumppaamaan maidon, niin se jotenki laittaa niin koville rinnat. Bepanthenia ja ilmakylpyä on harrastettu, mut tuntuu ettei auta.

Sullahan Hemuli on lähtenyt kivasti arki pyörimään. Syntykö sulla muuten etuajassa lapsi? Ja kuinka paljon?
 
Tulinpa nyt minäkin tälle puolelle ilmoittautumaan, kiitoksia hemulille pinon avaamisesta! :)

tammimasu toivottavasti saatte vaavin pian kotiin :heart:

Meillä poika menee aika samalla rytmillä mitä hemulin neiti, heräilee sen 3-4h välein syömään ja öisin herää syömään yleensä sen kaksi kertaa. Kotiuduttua ensimmäiset päivät poika oli niin kova nukkumaan, että häntä sai hiukan herätelläkin syömään kun tuntui että poika ois nukkunut vaikka 5-6 tuntia putkeen..En kuitenkaan uskaltanut antaa toisen ihan sellaisia aikoja nukkua ettei syöminen jää ja paino ala tippumaan liikaa...Nyt rytmi on tasaantunut ja poika heräilee sopivin välein itsekseenkin. Muutenkin on ollut helppo ja kiltti poitsu joka ei turhia kitise :)

Fistik ja PikkuPrinssi 2vko2pv
 
Hei!

Toivottavasti Tammimasu saatte pikku neidin kanssa kohta kotiin. Millä viikoilla teidän vauva syntyi?

Meidän neiti syntyi 37+2 tai 39+2. Lääkärit eivät olleet ihan varmoja viikoista ja sama oli minulla itselläni, kun kesken menon jälkeen kierto ei ollut kovin selkeä. No joka tapauksessa neiti oli 9/9/9 pisteen vauva ja kaikin puolin terve ja reipas.

Miten teillä muilla vauva-arki sujuu? Meillä kyllä on ollut tosi helppoa tämä arki. Ainut mikä ottaa koville on tämä minun oma anemia, anemia tuli kolmen viimeisen viikon aikana. Hb laski viikossa 132:sta 109:ään ja sen jälkeen 92:een. Nyt hb on 101 ja rauta-annos menee kolmin kertaisena, osaltaan tähän vaikuttaa crohnin tauti, mutta en enää tiedä mitä keksisin jotta saisin veret kohdilleen.

Meillä oli eilen painokontrolli ja neidin paino oli nyt 2940 g eli syntymäpaino oli nyt ohitettu. Saatiin lupa ulkoilla hiljalleen, mutta myrsky esti meidän ulkoilun tänään. Itse odotan jo innolla, että pääsisi ulkoilemaan ja saisi itsekkin nauttia raittiista ilmasta vihdoinkin. Minulla on tuo sektiohaava tietysti vielä hiukan estänyt tätä minun omaa ulkoilua.

Meillä pidetään ristiäiset 31.01.2009 jolloin saadaan Suhmuralle oikea nimi. Ristijäiset pidetään meillä kotosalla ja itse ajattelin sinne leipoa kaikki hiljalleen tuonne pakkaseen. Kastamaan saatiin meidän oma vihkipappi.

Hyvää Uutta Vuotta kaikille.

Hemuli ja Suhmura 2 vko+3 pv

 
Moikkis! Minäkin ilmoittaudun tähän pinoon :) Vielä ollaan sairaalassa. Pikkumies syntyi 28.12. klo 16.30. Painoa oli 2480g ja pituutta 45cm. Paino putos reilumman puoleisesti alussa, mutta nyt paino on noussut. Hieno juttu. Eilen bilirubiiniarvot oli vähän koholla ja yön pikkumies vietti valohoidossa. Arvot oli aamulla pudonneet tosi reippaasti, että katsotaan jatketaanko valohoitoa.

Onko hyvin lähtenyt imetys käyntiin? Pikkumies saa vielä pulloa, että paino nousisi riitävästi. Oon tosin pumppaillut ahkerasti aina kolmen tunnin välein, kun pikkumies syö. Nyt maitoa tulee hyvin vasemmasta rinnasta, mutta oikea on vähän tukossa. Kaali on vähän auttanut ja viljapussilla hautominen, mutta särkee... Kotiinpääsystä ei vielä tiedetä, ei ainakaan tänään. Mutta ei meillä ole kiirettä :)

Oikein hyvää uutta vuotta kaikille!!! :hug:
 
Voiko paremmin uuden vuoden aloittaa. Saadaan huomenna vauva kotiin. =)

Meidän neitokainen syntyi 34+2 sektiolla. Painoa tytöllä oli syntyessään 1900g ja pituutta 42,5 cm. Nyt painoa on 2060grammaa. Kyllä se on vielä heiveröinen, mutta siitä se kasvaa.

Alkaa tuo pumppaaminen kyllästyttää, vaikkakin joudun varmaan sitäki jatkamaan ku tyttö on saanut keskolassa maidon pullosta, eikä kovin jaksa vielä rinnasta ottaa.

Onnea sulle Sasha80 poika vauvasta :flower: ja onnellista Uutta Vuotta kaikille!
 
Hyvää Uutta Vuotta 2009!

Onnittelut Sashalle pikku miehen johdosta :flower: :heart: .

Tammimasulla on kans suuri päivä edessä, kun saatte neitokaisen kotiin. Onnittelut :heart:

Minulla lähti imetys hyvin käyntiin. Täytyy vain sanoa, että esikoiselta maitoa tuli paljon enemmän, nyt ei tarvitse pahemmin tyhjentää rintoja vaan neiti syö miltei kaiken mitä niihin nousee. Esikoiselta sitä varmaan ehti niin eri tavalla levähtää ja keskittyä siihen ometykseen, kun taas nyt kun pitää huolehtia muustakin perheestä.

Meidän pikku neiti tuolla ääntelee siihen malliin, että kohta olisi ruokatauko paikallaan.

T: Hemuli ja Suhmura
 
Tammimasu, ihan samat fiilikset tuon pumppaamisen suhteen. Vielä kun tuo oikea rinta aukeais kunnolla, nyt tulee laiskasti semmoinen 30ml, kun kaverista tulee 60ml samassa ajassa. Mutta on se ihanaa ruokkia kuitenkin lastaan omalla maidolla! Odotan sitä hetkeä, kun päästään ihan tissibaarivaiheeseen :D

Ruoka-annosta taas nostettiin eilen. Nyt menee 45ml ja keeeeestää tuo syöminen. Kuulemma täysiaikeinen vauva syö 50ml. Huhhuh... No, meillä napa raikaa. Bilirubiiniarvot oli entisestään tosin laskeneet tuon maitomäärän lisäyksen ansiosta.Vähän oli pikkumiehellä paino laskenut eilisestä, mutta näin kuulemma käy valohoidon jälkeen. Huomenna katsotaan vielä paino ja jos se on hyvä, päästään kotio. Nyt oli jo kaikki tarkastukset ja kylpyä harjoitellaan tänään. Apua! Jännittää... Kannattaako vauvan kylpyä edes jännittää?

Onnea Tammimasu, kun saatte vauvelin kotiin! Pumppailuintoa =)

Hemulin pikkuinen on hyvin saanut syntymäpainonsa takaisin. Toivottavasti piakkoin pääsette ulkoilemaan, jahka nämä pakkaset tietty loppuvat...
 
Ja uuden vuoden toivotukset myös tänne!

Onpa kiva lueskella kuulumisia vauvarintamalta. Aika monella meillä on vauvelit tulleet hieman etuaikaisesti. Meilläkin siis sektio 34 viikolla ja poika oli syntyessään 2460kg ja 46 cm. Vietettiin 11 päivää keskolassa ja sitten päästiin kotiin kotisairaalan tuin. Mä en saanut antaa omaa maitoa ollenkaan yhden kovan lääkityksen takia, mutta pari päivää ennen joulua sain luvan imettää. Alkuun oli vähän hankalaa, kun tuntui, että poika oli jo niin tottunut pulloon. No en ottanut stressiä ja annoin pullosta, jos ei onnistunut. Jouluaattona päätin, että tänään mennään täysin rinnalla ja ilmeisesti poika halusi palkita äidin onnistuneella imulla. Siitä lähtien täysi imetys on ollut päällä. En tiedä kuinka paljon maitoa tulee rinnoista, mutta tuntuu, että enemmän kuin lypsämällä. Jotenkin se imetyksen yritys jopa saa paremman tuloksen aikaan, kuin pelkkä koneellinen lypsy. Mutta mielestäni, jos pulloruokinta onnistuu paremmin ja varsinkin öisin, niin se on hyvää aikaa antaa myös isälle mahdollisuus osallistua ja itselle aikaa nukkua. Niin meillä ainakin alkuun mentiin, että puolitettiin yö heräämiset. Olin keskiviikkona magneettikuvasssa ja varjoaineen takia olin vuorokauden imettämättä, niin isä hoisi koko yön ja olipa ihanaa nukkua.

Poika syö 2-4 tunnin välein ja onneksi kokoajan syömiseen käytetty aika lyhenee. Yhtenä yönä meni 1.5h yhteen syöttöön, kun ei meinannut poika saada hyvää otetta. Minäkään en joudu lypsämään syöttöjen välissä, mutta niin kauan kun paino nousee, niin eiköhän se ole ok. Ensimmäinen neuvola on 8.päivä, joten siellä taas nähdän painon ja pituuden nousua.

Me ollaan ulkoiltu jo muutaman kerran ja kyllä huomaa, että poika nukkuu sikeämmin kun saa raitista ilmaa. Ja itsestäkin tuntuu, että vartalo oikein kaipaa liikuntaa. Pikkusen vielä sisäiset leikkaushaavat kipuilevat rehkiessä, mutta muuten olo on varsin mainio. Tänään vaan liikaa pakkasta ulkona, eli sisällä viihdytään hyvin.

Sasha80 sulla tulee enemmän maitoa, kuin mulla lypsämällä. Mulla tuli sellaista 40-45ml per rinta, mutta määrä nousi heti, kun oli pari kertaa onnistunut imettämään. Tosin saattoi johtua myös siitä, että en jaksanut lypsää öisin, vaikka pitäisi. Mutta nyt kun antaa rintaa päivin öin, niin maitoa tulee enemmän. Ja sitten olen juonut tölkki kaupalla alkoholitonta olutta, jonka pitäisi lisätä maidon tuontantoa. Sanoivat myös sairaalassa, että syöminen yleensä muuttuu kotona täysin. Meilläkin sairaalassa kesti ihan mielettömän kauan tuo syöminen, mutta kotona homma nopeutui heti. Ja on siitä kyllä itseasiassa hyötyäkin, että vauva osaa syödä pullosta, jos tulee hätätilanteita.

Ihanaa, että saatatte päästä jo kohta kotiin...on se niin upeaa, että kaikki on noin hyvin.

Eka kylpy oli meillä kotona ilman opastusta. Mies sai kyllä olla puikoissa ja hyvinhän se meni. Hieman alkujännitystä oli molemmilla, mutta ihan helppoa sitten loppujen lopuksi. Meidän poika vaan hermostui siihen, että kun vatsa ei ollut kokoajan veden alla, niin ei tykännyt...kaippa tuntui kovin kylmältä. Me hoidettiin se pesuhuoneessa, niin että sauna oli päällä ja ovi vähän auki, jotta oli ainakin lämmintä. Voi olla, että vähän liioiteltua :)

Nyt tulee tyhmä kysymys, kastelettekö vauvan pään kylpiessä? Kyllähän se väkisinkin vähän kastuu, mutta laitatteko oikein vettä päähän..? Ilmeisesti silmiin ei saisi mennä vettä...

Tammimasulle isot onnittelut vauvelin kotiin saamisesta. Ymmärrän tuon pumppailuun kyllästymisen, ihan samanlailla kävi mulle. Tsemppiä. =)


 
Heippa mammat!

Tammimasulla onkin tänään suuri päivä :heart: :)

Me käytiin tänään Emren kanssa ensimmäisessä neuvolassa. Painoa oli tullut syntymäpainoon +200g eli nyt 3550g (sairaalasta kotiutumispäivänä,8vrk, paino oli vielä 110g alle syntymäpainon joten oikein hienosti on paino lähtenyt nousemaan :)). Pituus oli 52,5cm, eli syntymämittaan olis tullut +0,5cm. Terkka epäili että sairaalassa on käynyt pieni mittavirhe syntymän jälkeen ja poika ei ois ollut ihan 52cm syntyessään (joka on kuulemma Tyksissä yleistä kun mittaus tehdään niin pikaisesti..). Ja päänympärys oli 35,8cm eli se oli kasvanut 1,8cm. Terkan kommenttien mukaan virkeä poika ja kasvaa hyvin :)

Me ollaan jo päivittäin ulkoiltu (onneksi on sattunut näin hyviä ilmoja) ja käyty pari kertaa pojan kanssa kahvilassakin istuskelemassa :) Nimiäiset meillä on 1. helmikuuta. Pojan nimen melkein kaikki jo tietääkin kun olen puhunut pojasta Emrenä koko raskausajan ja se nimi pojalla päätettiin pitääkin, mutta halusin kuitenkin jonkinlaiset kahvitukset lähisukulaisille pitää kun meillä ei ristiäisiä ole...

Imetyksestä Me mennään osaimetyksellä. Siis imetän, välillä pumppaan ja annan pullosta ja lisäksi annetaan Nania. Alkuun imetys oli tosi hankalaa kun poika tottui ne ekat päivät keskolassa pulloon ja sai hurjia raivokohtauksia kun rinnalla joutuikin näkemään enemmän vaivaa että saa sitä maitoa :/ Emrellä oli myös imuotteen kanssa ongelmia ja sitä harjoiteltiinkin sairaalassa parin eri hoitajan kanssa...Siellä poika opetettiin rintakumin kanssa syömään ja nyt kotona olen opettanut pojan syömään ilman sitä ja vihdoinkin se alkaa sujua. Raivokohtauksiin auttaa kun antaa hiukan ensin pullosta, että pahin nälkä menee ohi ja sen jälkeen poika malttaa keskittyä rinnasta imemiseenkin :) Edelleen kuitenkin osa syötöistä menee pullolla, ja kyllä se kieltämättä helpottaa elämää kun mieskin pystyy tarvittaessa osallistumaan syöttöihin...Alkuun otin kamalan stressin koko imetyksestä kun se ei tahtonut millään sujua, mutta päätin että tärkeintä on, että poika kasvaa, vaikka se maito tulisikin sitten vaikka pullosta...Nyt kun tuo paino on saatu tasaantumaan niin yritän vähitellen lisätä imetystä entisestään ettei oma maidontulo vähentyisi, kun en mä tuolla käsipumpulla kovinkaan paljon saa tulemaan.

Kylpemisestä Me ollaan ainakin kasteltu vauvan pääkin kasvoja hiukan varoen :)

Fistik ja Emre tasan 3vkoa :heart:
 
No niin, nyt alkaa olla ensimmäinen päivä vauvan kanssa kotona takanapäin. Jännitti kamalasti, kun sairaalasta lähdettiin että selvittänkö me, mutta hyvin on tähän asti ainakin mennyt.

Neitokainen oli äsken rinnalla puoltoista tuntia ja söi itsensä ihan ähkyyn, nyt sitten hyvin maistuu uni. Mulla tulee maitoa runsaasti, täytyy käsipumpullaki välillä lypsää, ettei olis niin tukala olo itsellä.

Kylvetyksestä
: me saatiin kylvetysohjausta sairaalassa ja siellä valeltiin vettä myös lapsen päähän, siis hiuksiin. Kasvot ja korvan takuset otettiin sitte erikseen paperilla.

Saa nähdä miten menee eka yö vauvan kanssa. Minä varmaan valvon kokoyön ja kuuntelen vauvan ähinää ja tuhinaa. Mutta nyt menen syömään jotain hyvää iltapalaksi.

Syökää hyvin ja levätkää mammat! =)

Tammimasu ja Viola (huomenna tasan 3 vkoa)
 
29.12.2008 klo 20.08 näki uuden maailman pikkuinen neitonen, jolla painoa reilut 3200g ja pituutta huimat 48cm.

Palailen lukemaan ja kirjoittelemaan kunhan takapuoli kestää istumisen (ja eiköhän joku kuvakin profiiliin eksy ;) )

Janttu & Prinsessa 4vrk
 
Oikein paljon onnea Jantulle pienestä prinsessasta! :flower:

Meillä tuli takapakkia. Pikkumies on nyt tarkkailuosastolla, kun
imeminen ei lähde käyntiin. Ruokaa pitäis mennä 60ml, mutta menee vain
30ml. Olen ollut ihan poissa tolaltani, oikeastaan itkenyt koko
päivän. Siis helpottunut olen, kun ottivat osastolle. Äidinvaisto on
mulle koko ajan tässä sanonut, että ei syöminen näin tuskaisaa pitäisi
olla. Bilirubiiniarvot ovat koholla, joten sekin väsyttää. Lääkäri
epäilee myös pissitulehdusta, joka voi väsyttää. Pikkumies ilmoittaa
kyllä nälästään, mutta ei jaksa imeä. Arvatkaa onko ahdistavaa. Yöllä
ei paljoa nukuttu, kun pikkumies ei rauhoittunut. Itki, kun äidinmaito
tuoksui minusta, eikä jaksanut kuitenkaan imeä. Onneksi hoitaja otti
kolmeksi tunniksi pojan toimistoon. Nyt pitäis nukkua, mutta jotenkin
olen ihan ylirasittunut. Näinkin voi mennä. Ja syyllisyyttä kannan,
kun menin synnyttämään ennenaikaisesti. Ihan hölmö ajatus, mutta nyt
ei pysty millään ajattelemaan selkeästi.

Onneksi sentään maitoa tulee hyvin, vartissa semmoinen 100-160ml. Pitää herätä lypsylle seuraavan kerran yhdeltä, että pikkumies saa vastapuristettua maitoa :)
 
Tiedän tuon tunteen Sasha80 , meilläki vauvalta poistettiin osastolla nenämahaletku ja oltiin toiveissa että saadaan vauva aikasemmin kotiin, mutta sitte kaikki kääntyikin huonoksi ja vauva ei jaksanukaan syödä. Kotiin lähtö siirtyi, mutta toisaalta nyt kun ajattelee, niin se oli hyvä vaan että lapsi keräsi vähän voimia. Muutamassa päivässä se sitten oppi imemisen ja jaksoi imeä paljon enemmän.

Tuosta syyllisyydestä. Minä oon syyttänyt itseä tosi paljon siitä, etten pystynyt kantamaan lasta sisälläni pitempään. Vaikka tiedän ettei se minun syytä ollut, että raskausmyrkytys paheni, silti koen syylisyyttä. Ajattelin alussa aina kun lapselta otettiin esim. bilirubiiniarvoja kantapohjasta ja se itketti häntä, niin mietin kyyneleet silmissä, että hän joutuu minun takia kärsimään. Olen kotona pitänyt lasta mahdollisimman paljon sylissä sikiöasennossa, koitan korvata lapselle kohtuajan.

Sasha80 millä viikoilla teidän poika synty? Koita itsekin levätä, niin maidontulo pysyy hyvänä.

Nyt meen keskosvauva sivustolle..
 
Kiitos Tammimasu :hug: Nyt on mulla parempi fiilis jo. Pikkumies on tosi väsynyt, mutta paino on noussut ja bilirubiiniarvot ovat laskeneet. Huomenna tai ylihuomenna kuulemma voi olla jo niin virkeä, että jaksaa syödä. Nyt on syönyt omin avuin 10ml, mutta sitten nukahtaa. No, nyt äiti ja poika lepää, jotta jaksetaan kotona. Pikkumies syntyi 36+1. Muuten kaikki on kunnossa, ainoastaan tää syöminen tökkii. Ihana juttu, että olette päässeet kotiin!!! Äitee lähetti kuulemma postissa Ruskovillan lampaantaljan, jotta pikkumiehellä on lämmin olla. Tulee tarpeeseen heti kotiutumisvaiheessa :)

Nyt pitää lähteä syötölle. Onneksi ei tarvitse enää stressata siitä, että pikkumies ei jaksa syödä, kun loppu menee letkusta. Kyllä tämä tästä :heart:
 
Sasha80 voi olen niin hengessä mukana. Tiedän kuinka herkillä sitä on ja kun muutenkin ennenaikainen synnytys mietityttää, niin kaikki takapakit varsinkin ahdistaa. Meilläkin poika oli aluksi ilman nenä-mahaletkua muutaman päivän ja sitten myös syöminen oli huonontunut ja sen takia letku laitettiin. Itse olin myös itkuinen kun se tuntui tosi kauhealta. Samalla bilirubiiniarvot olivat nousseet ja poika joutui valohoitoon.

Hoitajat kuitenkin tsemppasivat, että aika nopeasti nämä pikku veikot kuitenkin lähtevät parempaan suuntaan, että ovat vahvoja pikku ihmisiä, vaikkakin pienen kokoisia. Tuo bilirubiiniarvon korkeus muuten ainakin väsytti meidän pojan ihan täysin. Tuntui, ettei hän ollut hereillä juuri koskaan edes koko syömisaikaa ja se oli välillä todella kovan työn takana. Silmätkin näin ensimmäistä kertaa vasta vähän ennen kotiin pääsyä. Ja siis poika on vieläkin varmasti täysaikaista vauvaa väsyneempi. Kuitenkin on pienikokoinen ja kehitykseen menee enemmän aikaa.

Mutta uskon, että suunta teidän pojalla lähtee parempaan päin ja poika on osastolla todella hyvässä hoivassa. Yritä itse levätä aina kun mahdollisuus.

Sullahan on ihan mielettömän hyvää tuo maidon tuotanto, siitä saat olla iloinen :) varmasti riittää vauvalle.

Syyllisyydestä kärsin itsekin myös. Varsinkin kun olin päässyt ensimmäiseltä sairaalareissulta kotiin ennenkuin sektio aikaa oli määrätty ja käskettiin levätä, niin itsepäisesti kävin laulamassa yhdessä esityksessä, jonka jälkeen vuoto alkoi ja tsaät johtuen sektio aikaistettiin. Vaikka järki sanoo, ettei välttämättä johtunut siitä, niin sitten taas ajattelee, että mitä jos... Hölmöintä onkin juuri se, että kun tiedät että nämä ajatukset ovat turhia, koska ei näille asioille itse voi juuri mitään, mutta kun ajatuksia ei oikein pysty kontrolloimaan. Niin ja kun en saanut ensimmäiseen kahteen viikkoon antaa omaa maitoa lainkaan, niin sekin tuntui vähän pahalle ja siitäkin kehittelin syyllisyyttä. Luulen, että nämä kaikki ajatukset ovat osaksi hormonimuutosten syytä, ainakin se, että itku tulee pienemmästäkin asiasta.

Tammimasu missä keskosvauva sivustolla käyt? Onko täällä oma sivusto aiheelle?
 
Hei!

Sashaiso voima hali sinulle ja pikku miehelle. Muista, että ei ole sinun vika, jos lapsi syntyi etuajassa, yleensä tuolla luontoäidillä on siihen omat syynsä jos vauva tulee etuajassa.

Minä olen itse tosi väsynyt vaikka neiti nukkuu tosi hyvin, mutta tämä anemia väsyttää tosi paljon. Mies ei jotenkin tajua sitä, että minäkin tarvitsen vähän huilia. Miehen tyttökin on ollut koko ajan vauvan syntymän jälkeen meillä vaikka oma esikoinen on ollut isällään tosi paljon. Nytkin mies lähtee yöksi töihin kuudelta ja tyttö jää tänne vaikka voisi mennä äidilleenkin. Anteeksi valitus, mutta nyt vain haluaisi olla ja levätä.

Hemuli ja Suhmura
 
Sasha80, voimia sinne suuntaan.

Huomenna meille tulee neuvolantäti kotiin käymään; saapa nähdä onko neidin paino noussut vai laskenut. Tyttö kyllä syö, mutta tosi laiskasti. Toivottavasti tilanne tästä paranee... Pitäisi hakea miehen siskolta pumppu koekäyttöön, kun meidän neiti on oppinut hörppimään kupista maitoa.

Janttu ja toukkaprinsessa 6vrk (kuva löytyy profiilista)
 
Kiitos tammimasu tiedosta. Kävin heti rekisteröitymässä :) On todella mukava saada tietoa keskosuudesta. Moni asia kuitenkin mietityttää.

Voisinkin kysäistä, että korisevatko teidän vauvat? Tuntuu, että poika korisee aika paljon..tosin voi johtua siitäkin, että tuo hengittämisen / imemisen ja nielimisen yhdistelmä on vielä vähän hankalaa. Tosin poika tekee tät myös valveilla. Jäin vaan miettimää, kun siskolleni oli sanottu neuvolassa, että saattaa viitata uni-apneaan. No täytyy mainita ensi viikolla ensimmäisellä neuvolakäynnillä.

Sasha80 mitä sulle ja pojalle kuuluu?
 
nyt mäki sain aikaseks lukee tän ketjun ja kirjotella. oon niin seuraillu tammimasuja. kiva alkaa kirjotteleen tännekki ku ollu henges mukana teidän odotusajassa ja nyt sitte vauva arjessa.

ei kannata tuntea syyllistyyttä, se stressaa vaan ittee sitten. esikolla sillon aikoinaan stressasin ja syyllistin itteeni kaikesta ja kaikki oli viimesen päälle tarkkaa hommaa, mut täs on pehmenny ite lapsien myötä.

copacabanaen oo ainakaan huomannu että vauva korisis. joskus syönnin jälkeen voi krohista hetken mut menee sitten ohi. kannattaa kysästä jos mietityttää asia.

meillä kävi neuvolantäti kotona tänään ekan kerran. täälä meillä tulee äitiysneuvolantäti aina käymään eka kotona sitte seuraavalla viikolla tulee lasten neuvolasta kotiin käymään ja sitte 1kk ikäsestä aletaan käymään neuvolassa. pojalla oli hyvin noussu paino. nyt paino oli 4750g, parissa viikossa oli melkein 800g noussu paino. on tuo herra kyl syöppö. syö tosi paljo ja päivisin aika useinki. yleensä päivisin on pari tuntia syöttövälit, toki vaihtelee, joskus on tunti vaan välii ja joskus voi olla 4tuntiaki välissä. yöllä poika syö kerran tai kaks. nyt muutaman yön nukahtanu 23-23.30 yö unille ja 7ltä heränny syömään ja 10n mais seuraavan kerran. onneks isommat lapset nukkuu yleensä 9 asti niin saa itekki nukkua. nyt pojat tosin heränny jonku aikaa vasta 10ltä. vaikka meneeki illalla jo 19.30 aikoihin nukkuun, tosin esikko menee vähä myöhemmin mut keskimmäinen nukahtaa yleensä viim.19.30.

pikku herra alkaa vaatiin ruokaa, mutta jaksuja kaikille mammoille.

cruella ja herra 2vko3pvä
 

Yhteistyössä