Tammikuun toivot 09

Fridukka laitoin sinulle yv:n :D

Meidän tytsykälle on ilmestynyt kaksi hampaan nysää =) Ja edelleen ollaan täysimetyksellä kun on niiiiin paljon helpompaa vaan kaivaa tissi ruoka-aikaan esille :ashamed: Huomenna on seuraava neuvola ja saadaan taas uudet mitat tytölle ja niiden mukaan sitten aloittelemme soseet joko heti huomenissa (jos käyrät on alaspäin) tai sitten mennään vielä hetki ihan tissitellen jos kasvu on ollut hyvää. Olen tehnyt pakastimeen valmiiksi jo bataattisosetta ja kaapista löytyy aikamoinen arsenaali valmiita kasvis- ja hedelmäsoseita. Ajattelin että tekisin kaikki kasvissoseet itse mutta täytyy katsoa miten sitä jaksaa motivoitua siihen kun valmiita saa kaupasta 0,2? purkki :whistle: hedelmä- ja marjasoseet ostan suosiolla kaupasta kun niiden menekki/tarve on sen verran pieni etten viitsi tehdä itse kun kauppan hinta on noinkin pieni.

Yöt menee hienosti, typykkä herää syömään n. klo 5 ja jatkaa syötyään unia meidän vieressä aamuun (n. klo 9) Minulla itsellä vaan on tuo nukkumaanmeno viivästynyt oikein reilusti viimeaikoina ja se kyllä tuntuu omassa olossa, mutta ei pidä valittaa jos ei osaa mennä ajoissa nukkumaan. Eiköhän tuo kukkuminen vähene kun alkaa nuo illat juhannuksen jälkeen pikkuhiljaa pimentyä :whistle:

MaMa ja tytsykkä (sunnuntaina 5kk)
 
Hei!

Kiva että tännekin oli taas tullut tekstiä, tosin jo ajat sitten, mutta kuitenkin... =) Olen nyt keskittynyt muiden mammojen tapaamiseen ihan livenä, mutta silloin tällöin tulee nettiäkin lueskeltua. Jatkossa varmaan enemmän kun muutetaan eri paikkakunnalle, niin ei taas aluksi tunne ketään lähistöltä...

Meillä tyttö on ihanan seurallinen ja nauttii ihan kaikenikäisten seurasta. Sopii oikein hyvin, kun ollaan itsekin liikkuvaista sorttia. Jos kotosalla ollaan, niin nukkuu kahdet n. 2 tunnin päikkärit ja yhdet lyhyet iltasella. Muuten nukkuu korkeintaan 45 min kerralla. Yöt 21 ja 8-9 välillä menee kahdella heräämisellä, joskus tosin on hyyyvin huonoja öitä, jolloin saattaa herätä neljäkin kertaa. Enkä ikinä saa rauhoittumaan ilman tissiä. Löytyiskö tähän vinkkejä?

Soseet aloitettiin n. kk sitten perunalla, joka ei sellaisenaan ollut herkkua, mutta maissin tai porkkanan kanssa menee. Aamusella syödään maidon lisäksi maissijauhoista veteen tehtyä puuroa hedelmäsoseen kera, ja varsinkin banaanin kanssa se on varsinainen hitti. Pituuskäyrä on ollut nyt muutaman kerran laskeva, toivottavasti nyt soseiden kanssa tasoittuisi. Aiemmin tyttö on syönyt ihan kiltisti pullosta sekä pakastettua tavaraa, että tuttelia, mutta nyt ei enää kelpaa kumpikaa, ei edes hörppyyttämällä! Onko kenelläkään vastaavaa ongelmaa? Toivon että ois vaan joku ohimenevä vaihe...

Hampaita ei vielä ole tullut, tyttö kyllä hankaa usein nyrkillä ikeniä, että taitaa niitä kutittaa jo. Ennen neljäkuukautisneuvolaa kääntyili n. viikon ajan mahalleen heti kun pääsi lattialle, ja hetken päästä meni hermo, kun ei päässyt mihinkään, mutta nyt ei ole enää kääntynyt ollenkaan! Liekö joku taantuma iskenyt... Sinällään sopii kyllä, kun ei tarvi koko ajan olla pelastamassa toista...

Ihanan nauravainen meidän tyttö kyllä on, ja liikkuvainen kanssa. Kovasti punkee istumaan ja seisoskelee mielellään. En kyllä uskalla antaa koko painolla seistä. Hyviä ilmeitä tulee, ja tietää selvästi koska häntä kehutaan. Ääntelee kovasti koko ajan, ja välillä meillä asuu joku ihme monsteri, kun "ärjyy" ilmeisesti ihan vaan huvikseen. Suloinen pakkaus kaiken kaikkiaan! :heart:

Hauskaa juhannusta kaikille mammoille!
Vetku ja tyttö 4,5 kk
 
Heipparallaa!

Pakko oli tulla kurkkaan, löytyykö täältä vauvapinoa ex-tammimasuille ja kaiketi se on tämä! :xmas: En ole täällä käynytkään...mut uutisia ajattelin tulla kertomaan... :D nimittäin: Sain juuri plussan!!! Siis meidän vajaa 5kk uhkaa tulla isoksisiskoksi!! :D :D Mikäs siinä. :heart:

*lähtee etsimään maalismasu-pinoa* ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elettaria Cardamomum:
Heipparallaa!

Pakko oli tulla kurkkaan, löytyykö täältä vauvapinoa ex-tammimasuille ja kaiketi se on tämä! :xmas: En ole täällä käynytkään...mut uutisia ajattelin tulla kertomaan... :D nimittäin: Sain juuri plussan!!! Siis meidän vajaa 5kk uhkaa tulla isoksisiskoksi!! :D :D Mikäs siinä. :heart:

*lähtee etsimään maalismasu-pinoa* ;)
Tervehdys pitkästä aikaa :D Onnittelut ihanista uutisista :heart: Meidät löytää tuolta tammikuisten kerhossa jossa keskustelemme ahkerasti (paitsi näin kesähelteillä :whistle: ) Jos haluat tulla kerhoon kanssamme juttelemaan niin minulta saa salasanan sille puolelle.. Sieltäkin voisi löytyä vertaistukea uuteen odotukseen :whistle:
 
Heissan PIITKÄSTÄ aikaa! Tuolla kerhon puolella tulee luuhattua kokoajan, joten välillä tännekin olis hyvä kirjotella.

Hurjaa, meidän tyttö täyttää perjantaina jo 7 kk. Iso tyttö jo, mihin hävis se pikkuruinen vauva jonka laitokselta kotiin toin? :heart: :heart:

Jännää että plussanneita meihin tammikuisiin jo tupsahtelee vaikka kuinka.. tiedä vaikka tarttus vauvakuumeilu ;)
 
minä myös todella pitkästä aikaa täällä. Kevät ja koko kesä vierähtäny talon myyntitouhuissa ja muuttopuuhissa yms. elikkäs touhua on riittäny. Minä voisin kans liittyä tonne kerhon puolelle, jos sinne mahtuis mukaan!!??
 

Yhteistyössä