Tammikuun tähtöset kesäkuussa

mä en osaa oikein kai "toivoa"kumpaakaan sukupuolta,hah ihana tyttäreni repii pelihousut jos tämä on poika :D hänellä isänpuolelta jo kaksi pikkuveikkaa,ovat siis todella rakkaita mutta nyt hän haluaa pikku siskon,nimeksi tulee kuulema prinsessa kaunotar stella(joudutaan hieman ehkä neuvottelemaan tosta)tyttö ois kiva,tavallaan miellän itseni enemmän tyttöjen äidiksi(kai nyt kun mulla on vaan yksi tyttö :p) mutta oishan se kiva kun olisi molempaa sukupuolta,puolensa kaikessa tulee mitä tulee,kunhan tulee :D
 
Hep!

Eilen yritin taas juosta.. Ei onnistu.. Voi plääh. Että kun kiukutti. Mistä mä nyt revin niitä endorfiineja, kun viinikin on kielletty?? :D Kun en ole oikein mikään herkuttelijakaan.. :confused: Mahakin on jo niin iso, että eilen multa kysyttiin että tunnenko sen liikkeet jo.. :kieh: Hehee. Eikä se siittä enää pienemmäksikään muutu.. :D Noh, ensi kesänä oon imettänyt kilot pois ja urheilen ja oon hyvässä hapessa!! Tämän mä lupaan itselleni! :cool:

Uskomatonta miten pienistä asioista näen vaivaa, ottaen huomioon että tätä lasta on tosissaan kaivattu ja toivottu!! Ei vaan uskalla vielä kunnolla riemuita, kun on vielä alkuajan epävarmuus menossa. 2.7 on np-ultra, ehkä mä sen jälkeen pystyn jo iloitsemaan ja unohtamaan kaikki turhat ja pienet vaivani!!

Raskausvitaamineja syön, Multivita raskaus ja imetys. Ummetukseen syön Fruktolaxia satunnaisesti ja se auttaa hyvin!!

Asumisessa meilläkään ei ole tulossa lähivuosina muutosta, vaaville on jo oma huone, ja jos toista pukkaa niin tuossa mahdutaan silti pitkään olemaan tuossa..

Tässä kaikki tällä kertaa..

Pikku-nökö rv. 10+4
 
Helou.

Mulla ei ole minkäänlaisia tyttö- tai poikaoloja, ja ihan sama kumpi tulee. Ensimmäiseksi lapseksi toivoin poikaa ja sen sain, mutta nyt käy kumpi vaan ;) Toisaalta esikoiselle kaveriksi toinen poika ois kiva, ja on jo kokemusta pojan äitiydestä, mutta tyttö taas ois kiva niin sen kans vois aikanaan "tyttöjen juttuja" hommailla sitten itse :) Mutta eihän näistä edes tiedä, tyttö voi olla aivan yhtä vauhdikas kaveri pojalle tai poika voi aivan samalla tavalla olla innostunut askartelusta, ompelusta ym. mistä itse tykkään. Joten tulee mikä tulee :D

Kävin tänään lääkärineuvolassa ja kaikki oli hyvin. Niin hyvin että käynti ei kestänyt kuin varmaan 10 minuuttia. Eipä ollut itselläkään sen kummemmin kysymistä tai muuta mielen päällä. Sydänäänet kuuluivat, ja kuulemma vain yhdet. Eli ei ole kaksosia tänne tulossa, ja se sopii vallan mainiosti. Istukka on kuulemma "hyvässä paikassa", en sen enempää siitäkään kysellyt. Hyvä kun on hyvä :) Nyt vain odottelen torstain ultraa, jee! Ja kuulumisia teidän muiden ultrista tietenkin :)

Minä syön Ladyvitan raskausmonivitamiinia. En kylläkään edes täyttä annosta, vaan silloin tällöin vaihtelevasti. Neuvolassa ei neuvonut sen kummemmin mitään ottamaan, kunhan d-vitamiinia saa, ja sitä otan erikseenkin. Kynnet mulla on kyllä menneet viime aikoina jotenkin huonoon kuntoon.. johtuukohan se jostakin puutteesta? Kalkin? Kalsiumin?

Mountain 11+5
 
Hei!!!

Ultrassa on nyt käyty ja kaikki oli hyvin. Pää-vartalomitta 59mm. Lakimitta 20.1mm ja reisiluu 7.3mm, raskauden kesto mittojen mukaan 12+3 ja viimeisistä menkoista 11+6...laskettua-aikaa ei muutettu, eli pysyy siinä 1.1.2014.
Niskaturvotusta oli 0.9mm.
Kallo oli normaali, aivot oli normaalit, selkäranka oli normaali, sydän oli normaali, vatsanpeitteet oli normaali, mahalaukku oli nähtävissä, virtsarakko oli nähtävissä, alaraajat normaalit, yläraajat oli normaalit. Sydämentoiminta normaali, liikkeet normaali...
Kätilö sanoi että kaikki mitä tässä vaiheessa pitää näkyä, näkyi ja kaikki vaikutti olevan hyvin... Eli nyt vain jatketaan odotusta <3
 
Kyllä vierähti kivi sydämmeltä.. Pikkusisko sai 09.09 Kuopiossa aamulla 1400g pojan, facessa oli jo kuvakin pikkumiehestä! :):) Ja mikä parasta, sisko on ihan kunnossa vaikka hänet pitikin teholle viedä tarkkailtavaksi. Viikkoja oli vasta 28+4 ja kuulin eilen että seuraavana aamuna on sektio edessä. Olin ihan koomassa koko päivän ja oksentelin enemmän kuin ikinä vielä tähän asti, tuntui, että kävelin kokoajan jääkaapin ja pytyn väliä, sillä oli pakko yrittää saada omenaa/vanukasta/banaania, edes jotain takas mahaan kun vatsahappojen oksentaminen polttaa niin paljon kurkkua.

Ehkäpä nyt uskaltaa hiukan huokaista ja keskittyä omaan odotukseen enemmän. Ja onhan nää tavallaan hyviä uutisia niillekin jotka pelkää keskosen saavansa. On se ihanaa että suomessa on niin hyvä keskoshoito, suuret kiitokset myös Kuopion Yliopistolliseen missä siskoa ja siskonpoikaa hoidetaan. :) Kumpa en vaan olis ite toisella puolella suomea.. :/

8+6
 
Voisin käydä tääläki huuteleen. :) paha tapa asua vaan tuolla facessa ku siel on nii helppoo. :D kaikki mukaa sinne vaa!

Mulla oli tänää lääkäri ja kaikki oli hyvin. Sydänäänet kuulu ja pulssi oli pienellä 163. Jotkut sanoo että se ennustais tyttöä jos on korkee pulssi. Tyttöolo onkin kyllä.

Neuvolatäti oli tyytyväinen, kun paino oli tippunu edelliskerrasta (vajaa 3vko) 2,6 kiloa. Mua ärsyttää se paasaaminen siellä painosta ja liikunnasta ja syömisestä. Enkä mä ny mielestäni mikään himojärkäle ole kun 163cm/75kg. :D vaikka kyllä tiiän et on tässä massaa mistä tippuakin. :) ei ole siis tarkotuksella laihdutettu vaan tää pahoinvointi...

Huomenna voin päivitellä ultrakuulumisia sitten. :)

Niin ja tervetuloa uusille naisille!

Mamiksi ja sintti 12+0
 
Onnea hienoista ultrakuulumisista!

Täällä hiljaiseloa. Hermostuneena odottelen, että päivät kuluu ja ultrapäivä koittaisi. Vielä pari päivää! Apuaaaa.

Asumisesta: Me asutaan kaksiossa, eikä kyllä ole varaa isompaan vaihtaa tällä opiskelija budjetilla. :|
 
Pahoinvoinnit vaan jatkuu, ja hirmunen raudan maku tuntuu nenässä tosi vahvasti, huoh :eek: Sain sentään varattua neuvola-ajan, ens viikon maanantaille.. Ja silloon olis menossa viikko9+5, niin kai niitten on pakko jo kuunnella sydänäänet? Eiköstä joo? :D Ei malta odottaa... :D
 
Täälläkin ultrakuulumisia :) Kaikki oli hyvin. Siellä kaveri kelluskeli, ja koko vastasi viikkoja 12+5, kun menkoista laskettuna 12+2. Kätilökin kehui, kun näkyi kaikki niin hyvin, sydämestä lähtevät isot suonet ja silmätkin näkyivät. Kaikki muutkin osat oli kuten pitää. Yhdessä kohdassa näkyi jopa toisen käden kaikki sormet niin, että pystyi laskemaan että niitä oli kaikki viisi. Niskaturvotus oli normaali. Nyt on oikein hyvä olo.

Kerrottiin sitten lapsille illalla kun olin tullut ultrasta. Ne kuuluttivat tiedon sitten kaikille naapureille :) Tuintuivat olevan tosi innoissaan.

Minä syön vitamiineista D-vitamiinia ja foolihappoa.

Pikku-Nökö, olin ihan samanlainen tuon juoksemisen ja hikoilun kanssa ekaa odottaessani. Nyt kolmannen kohdalla on ehkä oppinut jo ottamaan rennommin ja tietää, että kyllä se aika juosta ja tehdä taas tulee sieltä. Mutta tiedän tuon tunteen hyvin.

Nyt on ihan hirveä olo taas, en tiedä jännitinkö niin paljon tuota ultraa, että nyt illalla olen oksennellut ja päätä särkee ihan hirveästi. Olo on siis henkisesti hyvä, mutta fyysisesti rikki! Pitää varmaan mennä nukkumaan niin helpottaa.

Klementiini ja papu 12+2
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista, nyhän niitä alkaa kivasti tulemaan! Omaa täytyy vielä viikon odottaa ja jännittää.

Labrassa kävin tänään ja olipa taas kokemus. Mulla on suonet tosi syvällä ja sit ne lähtee heti karkuun kun neula vaan lähestyy niitä. Mua ei sellanen "normaali" sörkkiminen kuitenkaan haittaa, yli 30 kertaa oon vertakin luovuttanu ja sillonkin on joskus vasta viides hoitaja osunu suoneen. Tänään kokeili eka yks aika rajusti, niin että tosiaan sattu ja kokeili vielä molemmista käsistä ennen kun haki toisen kokenemman tädin paikalle. Täti tuli nurkan takaa ja totes et ai sinä, sähän ootkin se hankala tapaus =) Tämä täti löysi kuitenkin kerralla suonen ilman mitään sörkkimistä. Nyt on toinen kyynärtaive mustelmalla ja arka. Totesin et kun meen sokerirasitukseen niin paastoarvohan otetaan sormenpäästä mut kaks muuta näytettä otetaan suonesta niin muhun ei saa koskea kukaan muu kun tää täti jos hän ei vaan oo lomalla sillon. Kämmenen päältä sen näytteen sais tietysti helpommin otettua mut se tuntuu vielä pahemmalta niin siks en suostu siihen kun ihan viimeisenä keinona. Onneks on niin että jos joskus joutuis akuutisti sairaalaan niin anestesiologi ainakin löytää suonet vaikka silmät sidottuina.

vitamiineja en oo saanu vielä aikaseks alkaa syömään. D-vitamiinitkin on meillä ollu loppu jo vaikka kuinka kauan. Meidän tummien lasten pitää vielä ehdottomasti niitä syödä ympärivuoden kun ei ne millään saa tarpeeks d-vitamiinia auringosta.

Tyttöä mä toivon oikeastaan ihan vaan sen takia et sit siirtyis kuopuksen vaatteet suoraan tälle tulokkaalle. Ja sit meillä kaks poikaa ja kaks tyttöä.

sariza82 onnea siskonpojasta! Kyllä täällä Suomessa tosiaan on asiat hyvin. Kun tein Nigeriassa työharjottelua kysyin et millä viikoilla ne saa vauvat pysymään hengissä jos syntyy ennenaikasena. Vasta joskus 34-35 viikkosilla on kuulemma edes jonkinlaiset mahdollisuudet, ellei vanhemmat tietysti ole hyvin rikkaita niin että niillä on varaa yliopistollisen sairaalan kalliseen hoitoon. Aika karulta tuntuu kun täällä pelastetaan noita ihan pikkukeskosiakin ihan jatkuvasti.
 
Huomenta!

Eipä nukuta ei :( pahaolo hiipii kurkkuun aina näin aamusin vaikka olis illalla syönytkin ja maha huutaa tyhjyyttään.

Täällä on tyttöolo pelkästä oksentelusta päätellen. Mitään erikoista ei ole tehnyt mieli syödä. En tiiä miten osaan asennoitua jos tiedoks tuliskin elokuussa et se olis poika :eek: kai sitä jotenkin. rakenneultra täällä 15.8 heti klo 8, tuskin maltan odottaa :)

Seuraava neuvola olis 1.7 ja en haluu sinne yhtään. Sen tätin kanssa ei sitte synkkaa yhtään. Se yritti jo saada mua jollekkin terapeutille, johon en sit aikaa varannu. Mulla huonoja muistoja omasta lapsuudesta mitkä on heijastunut esikoisen kasvatukseen ja muutenkin huonoja kokemuksia vanhempien alkoholin käytöstä, riidoista yms. Ei niitä ole kyllä kiva muistella :( Senpä takia en siellä kotona käy ku max kolme kertaa vuodessa. Eipä ne varmaan tiedä että ovat osittain "pilannu" mun elämän, mut ei niitten kans voi puhuu :( onko muilla samanlaisia kokemuksia?

Onpa hassua lukea, miten joissain paikoissa vaihdetaan herkästi laskettua aikaa ja toisissa taas ei. Jyväskylässä ekalla sanottiin että muutetaan jos heittää 5 päivällä tai enemmän kun mulla heitti just 5 päivää. No nyt mulla heitti 2 päivää ni tää täti muutti sen silti. Ihan outoa. No mut noi on aika pieniä heittoja. Ja harva varmaan kuitenkaan syntyy sit laskettuna päivänä.

Mut hyvää juhannusta kaikille!

Kusma ja Robin 12+5
 
kusma, mäkään en oikein tullut juttuun mun neuvolan th:n kanssa (vaikka ymmärtääkseni tuo olikin vain kesäsijainen). Mun oli tarkoitus puhua jo nyt siitä, että tuleva synnytys ahdistaa kun viime kerrasta ei jäänyt mitkään ruusuiset muistot. En sitten alkanut tuolle avautumaan, kun se jo siitä valitti etten imettänyt esikoistani paria päivää pidempään ja omaa maitoakaan en ilmeisesti riittävän pitkään hänen mielestään antanut. En oo tosta imetyjutusta ottanut paineita, mutta kyllä se loukkaa ja ärsyttää kun joku alkaa arvostella. Varsinkaan, kun ei tiedä edes koko juttua.. kyllähän mä nyt olisin imettänyt, jos se olisi meillä sujunut. Ja omaa maitoakin olisin pumpannut kauemmin, jos ei olisi ruokahalu kadonnut synnytyksen jälkeen, minkä vuoksi mun maito ei täyttänyt tytön vatsaa tarpeeksi eikä paino lähtenyt kunnolla nousuun vasta kuin korvikkeella.

sariza82 onnittelut siskonpojasta!

Tänne nyt ei mitään kummempia kuulu, kuin että edelleen huono olo, järkyttävä väsymys ja masu pyöristyy. Oon kyllä pistänyt merkille, että paljon nopeampaa tuntuisi masu kasvavan kuin viime kerralla.
 
Neuvolatädeistä minä yritän nyt ottaa sen asenteen että toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos jos alkaa paasaamaan jostain ei kivasta tai muuten vaan Tiiän etten aijo niin toimia. Kaveri sano mulle suoraan kun puhuttiin neuvola tädeistä et ne sopii jo kotona miehensä kanssa mitä me sanoo lapsen syömisrytmistä yms neuvolassa vaikka todellisuus on ihan toinen. No onhan joo niitä suosituksia mut ei meilläkään syödä 2-3 tunnin välein ja nukuta säännöllisiä päikkäreitä. Meillä toki nukutaan ja syödään mutta se lomittuu sit muiden menojen mukaan. En aijo olla kellontarkka. Siitä tulee hulluks. Joten tehköön jokainen niin kuin itselleen ja lapselleen parhaaksi sopii. Neuvolasta annetaan vaan suosituksia, joita varmaan harva ottaa kirjaimellisesti et näin pitää tehä? :) Ei stressata niistä täteistä :))
 
Tuo on kyllä ihan totta, että ne neuvolan tätien neuvot on pääosin ihan vaan niitä suosituksia. Lapset kuitenkin kehittyy jokainen omaan tahtiinsa, niin turhaan sitä yrittää omaa lastaan mahduttaa tiettyyn muottiin ja jokaisella lapsella harvoin toimii samat niksit, kuin jollain toisella lapsella. Että juu, turhaan sitä stressata niistä :)
 
Onnea ihanista ultrakuulumisista kaikille :) Miten sitä nyt jaksaa odottaa yli kaksi viikkoa omaa ultraa kun täällä jo niin moni päässyt masuun kurkkimaan. Onneksi neuvola on jo ensi viikolla niin se katkaisee odotusta jonkin verran, siellä kuunnellaan sentään sydänääniä. Vaikka niitä ollaan jo kotonakin kuunneltu niin kaipa se neuvolassa tuntuu sitten oikeammalta kuitenkin :LOL:

Sarizalle onnea siskonpojasta! Uskomatonta miten pieniä keskosia täällä pystyy jo synnyttämään! Toivottavasti kaikki menee pikkuisella jatkossakin hyvin :heart:

Mulle jäi neuvolasta tosi kiva fiilis, onneksi meillä hoitaja oli mukava eikä mitään alkanut paasaamaan vaikka mulla ylimääräisiä kiloja onkin. Mies oli jo valmiina haukkumaan tädin pystyyn jos alkaa mulle jotain vinoilemaan, on se vaan hassu :p Muttei onneksi tarvinnut, täti vain sanoi että joudun sokerirasitukseen sitten viikolla 25, mikä ei tullut yllätyksenä mullekaan.

Mulle on tullut kamala hinku kertoa jo kaikille raskaudesta vaikkei niinsanotuilla turvallisilla viikoilla vielä ollakaan. Jotenkin vaan tuntuu että kun kuitenkin jo melkein on viikot täynnä niin eihän tässä nyt mitään enää käy ja kun sydänkin pikkuisella lyö niin reippaasti... Vielä pitäisi malttaa hetki, on se vaikeaa! :whistle:

Mijau 10+2
 
Täälläkin yksi, joka ei tykkää neuvolantätistään. Viimeinen pisara oli eilen, kun ihmettelivät siellä nt-ultrassa, että miksi en ole käynyt yhdistelmäseulan verikokeissa. No, täti oli unohtanut antaa mulle lähetteen sinne! Aluksi olin ihan järkyttynyt, kun koko ajan olin ajatellut sinne meneväni, mutta en osannut kyseenalaistaa tädin toimintaa, kun edellisten odotusten aikaan yhdistelmäseulaa ei ole ollut, enkä tiennyt ajankohtaa. Eilen se oli sitten myöhäistä tehdä, kun oli jo 12+2 (ja koon puolesta 12+5).

Ultrannut kätilö sitten ehdotti tilalle, että jos tulisi uuteen veriseulaan, jotka voi ottaa viikoilla 15-17. Mittaavat kuulemma suunnilleen samoja asioita, mutta niissä on enemmän vääriä positiivisia. En ole nyt ihan varma, olenko sinne menossa, mutta tällä kertaa minulla on kyllä lähete jo valmiina, menin sitten tai en (ei neuvolantädiltä saatu, vaan sairaalasta). Olin niin ajatellut, että nyt nt.ultran jälkeen voi keskittyä ns. odottamaan rauhassa. Nyt jos jään taas odottamaan seuraavaa veriseulaa, pelkään etten oikein pysty asennoitumaan vauvan odotukseen "totena", vaan mietin taas vaan että mikäköhän sieltä tulee tulokseksi ja odotetaan se nyt ensin ennen kuin tehdään mitään. Lisäksi kun kätilö sanoi pariinkin kertaan, että sieltä tulee enemmän vääriä positiivisia, kuin tästä yhdistelmäseulonnasta, se pelästytti. Mutta pitää nyt miettiä, aikaa on vielä muutamia viikkoja. Ja kätilö sanoi kuitenkin, että yhdistelmäseulassa ultran niskaturvotus kyllä yleensä korreloi hyvin verikokeiden tulokseen, joten kun niskaturvotus oli normaali, ei verikokeissakaan periaatteessa pitäisi olla epänormaaliuksia. Noin yleisesti ottaen. Eikös Fantaihanalle ollut tullut väärä positiivinen jostain seulasta aikaisemmassa odotuksessa?

Muuten neuvolantätien kommenttien kanssa samoilla linjoilla kuin edelliset, kaikkea ei tarvitse ottaa ihan tosissaan! Meillä on kaksi pienikokoista (ihan normaalin pienikokoista kuitenkin) lasta, joita on syynätty neuvolassa ties miten päin kun ovat nyt niin pieniä ja on tullut ties minkälaista kommenttia, mutta ei kannata kaikista välittää!

Täällä on nyt kerrottu pomolle ja työkavereille, ja helpotti kun sai asian pois sydämeltä. Pomo kyllä onnitteli ja otti asian päällisin puolin oikein hyvin, mutta ilmeestä näki, että päässä alkoi raksuttamaan että miten asiat oikein täällä järkätään kun jään äitiyslomalle. No, se ei ole minun huoli. Vaikka ihan vähän onkin, kun huolena on se, etteivät työkaverit jää pulaan. ;)

Klementiini ja papu 12+3
 
Onnea täältäkin kaikille hyvistä ultrakuulumisista!:flower:

Täällä postilaatikosta saapui aika NP-ultraan 17.7.=) Onneksi ei enää kuukauttakaan!
Me asustetaan rivarikolmiossa, jossa n.78 neliöö. Ajatuksena olisi mahtua tähän vielä ainakin muutama vuosi. Tällä hetkellähän meitä on kolme+koira. Vitamiineja oon syönyt jo epäsäännöllisesti ennen raskautta, kun yritystä ehti kertyä vuoden päivät. Niitä Multivitan raskaus ja imetys siis.

Pitäis vissiin mennä hieman vielä lepään ennen iltaan töihin lähtöä... Ei jaksa muuten reiluun yhdeksään.:)

NP 17.7. ja N 16.7.

Tiuhti ja Viuhti2 9+1
 
:wave:

Alkaako täällä ihmisillä olot helpottaa, kun kamalasti on taas tullu tekstiä sitten eilisen :LOL:

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisita, niitä pitääkin olla!

Neuvolantäti. Tykkäsin aivan kamalasti äitiyslomansijaisena olleesta "tätistä", oli varmaa minua nuorempi, mutta oli kuin luotu siihen hommaan!! Poikakin sai nauttia tän saman "tädin" käynneistä, vaikkei nyt tietty mitään vauva ymmärräkkään ;) Nyt sitten on palannut töihin se "oikea" täti enkä oikein osaa sanoa mitä mieltä hänestä olen. Ei paasaa painosta eikä muustakaan, kertoo asiat kyllä hyvin ja tarkaan, mutta siis jotain vaan puuttuu. Tai sit vaatii pari käynti kertaa ennen kuin oppii tuntemaan ihmisen, tosin niitä käyntejä on tässä toisessa raskaudessa kylläkin tosi harvoin. Mullahan on siis oikeesti asiat hyvin, kun ei ainakaan vielä ole tullut esiin sitä "nalkuttavaa" tätiä, joka paasaa kaikesta...katotaan sitten kun vauvan kans sinne menen :)

Olikoha täällä muuta? Itelle ei omaan napaan ihmeitä. Tänään on taas vaihteeks oireeton päivä jos ei lasketa jatkuvaa kamalaa nälkää, väsymystäkään ei oo tänään kamalasti ollu. Oon saanu tänään jopa siivottua tätä huushollia enemmän kuin koko raskauden aikana, kun on ihmeen pirtee olo. Jos tän sais nyt sit tip top ennen Juhannusta, olis kivempi palata puhtaaseen kotiin reissusta. Mieshän tätä huushollia on koittanu siivota yms...jopa vapaaehtosesti. Mutta joo, nyt imuroimaan huusholli loppuun ja sit pitääki jo lähteä töihin...

Kolibrinkukka *POKS* 11+0
 
Heippa pitkästä aikaa :) Joka päivä käyn lukemassa kaikki, mut jotenkin ei jaksa kirjautua sisää ja kirjottaa :D

Täälläkin np-ultra takana ja hyviä uutisia tuli :) Kaikki niin kun pitääkin. Piti vaan tovi herätellä pikkusta, kun meinas vaan nukkua :D

Mulla onneks kiva neuvolantäti, mut sen sijainen on kauhee, ahistava lässytin. Onneks seuraava neuvola on vasta oikeen tädin loman jälkeen.

Tänään on taas pitkästä aikaa yrjötön aamu! Josko tämä sitten tästä joskus tasaantuis :)

Me asutaan omakotitalossa johon vielä kyllä toinenkin lapsi hyvin mahtuu.

Kirppu ja tänään poksuu 12+0 :)
 
Neuvolatädeistä Meillä on maailman ihanin neuvolatäti joka kyl kertoo miten suositukset menee esim. vauvan kiinteiden alotuksen kanssa, mut sit samalla hän toteaa et no mut tehän teette asiat kuitenkin omalla tavalla. Hän ihan oikeesti ymmärtää et monikulttuurisessa perheessä kaikki asiat ei mene ihan suomalaisen kulttuurin mukaan. Jos ei tule toimeen neuvolatädin kanssa ja jos hänen kanssa pitäis vielä jatkaa lastenneuvolan puolella niin kyl mun mielestä kannattaa yrittää vaihtaa toiselle terkkarille.

Väärä positiivinen Meillä tosiaan oli kuopuksesta 1:8 downriski. Sitä en teidä et kuinka paljon 3,4mm niskaturvotus siiihen lukemaan vaikutti kun se riskilukuhan on veriseulan ja nt:n jollain kaavalla saatu tulos. Paljon vääriä positiivisiahan tulee jo tässä aikasessa seulassa ja jos niitä siinä myöhemmässä tulee vielä lisää niin en ainakaan itse kyl siihen menis, eteenkin jos kaikki näyttää nt-ultrassa olevan ok. Vastausten saamiseen menee kuitenkin ainakin viikko ja sit jos luku on hälyyttävä niin sit taas aika lapsivesipunktioon ja sen vastauksia odotellaan sit taas 3-4 viikkoa ja siinä vaiheessa ollaan jo jossain rv 20 paikkeilla. No joo, tuli taas vuodatettua vähän.=)

Nukkuminen Mitään villejä unia en muista että olisin nähnyt mut viime yönä näin unta et olin taas menossa Kättärille synnyttäneiden osastolle työharjotteluun. Olin sillä työharjottelussa kun olin raskaana keskimmäisen kanssa ja huomenna on koulukaverilla siellä työharjottelun viimeinen päivä. Siitä mä tietysti ton unen kehittelin. Se oli vaan kaikin puolin niin ihana harjottelupaikka, terkkarin papereilla sinne ei vaan ole mitään asiaa töihin.

Fantaihana 11+5
 
Täällä on myös käyty ultrassa ja siellähän pieni köllötteli. Itkin melkein koko toimituksen ajan ja kotimatkallakin. Lääkäri kysyi että itkemään onnesta. Oli tosi mukava täti ja heti kun oli vauvan nähtynyt niin käänsi minulle nähtäväksi ja sitten vasta alkoi mittailemaan.

Pienen koko on 4,5 cm

Lellu ja hippu 11+3
 
Heip, täällä myös ultra takana ja kaikki siellä ok. Vastasi viikkoja 12+3 (piti olla 12+1). Niskaturvotus 1,2 cm. Yllättävän tarkkoja mittoja muut on saaneet, meillä toimitus kesti varmaan max. 15 min enkä siinä ajassa tajunnut edes mitään oikein kysyä. Esim. mitään reisiluuta ei edes mitannut. Laitteet vaikutti aika vanhoilta.

Asumisesta, meillä on 75 neliön kolmio, jossa yritetään olla vielä ainakin muutama vuosi. Täällä pk-seudulla ei ainakaan toistaiseksi ole varaa isompaan :|

Tsemppiä kaikille pahoinvoinnista kärsiville, itsellä se onneksi aika pitkälti takana päin... Vielä kun tän väsymyksen sais selätettyä.
 
Heips pitkästä aikaa :wave:

Oih, ihania ultrakuulumisia täällä ollut! Oikein paljon onnea :heart: Täällä pitää vielä odotella kaksi piiiiiiiiitkää viikkoa. Huoh :)

Tyttö- ja poikaoloista/toiveista: Toivon salaa pientä prinssiä, ja mulla saattaisi ehkä jopa ollakin vähän poikaolo ;) Toisaalta taas tyttökin olisi erittäin tervetullut :heart: Kaksi nuorinta on tyttöjä, joten vaatteet + muu rekvisiitta olisi valmiina pienelle prinsessalle :)

Neuvolantädit: Mulla on ollut kaikista kolmesta lapsesta eri tädit. Ensimmäisen kanssa en tullut yhtään toimeen, kakkosen kanssa jotenkin ja nyt tämän kolmannen kanssa on kemiat synkanneet :)

Edellisten vauvojen koot: Mulla oli esikko 3,5kg, ja seuraavat kaksi 3kg. Kokoero selittynee sillä, että esikko on poika ja muut tyttöjä. Että ei se vauvojen koko aina välttämättä suurene :)

(.) Pahoinvointi syvenee ja tämä väsymys on jotain aivan hirveetä :( Mielikin on ollut pari päivää ihan maassa, mutta kai tämä(kin) kuuluu näihin normaaleihin raskausjuttuihin.
Alamaha ja -selkä kipuilevat. Olen huomannut vihlontaa nivusissa (liitoskipuja?) ja pientä menkkamaista juilintaa alamahalla (supistelua?). Huoh. Joko nämäkin vaivat alkavat?! :O
Harkitsen tällä hetkellä imetyksen lopettamista juurikin oman jaksamisen ja mahan kipuilujen takia. Maha on selkeästi kipeämpi imetyksen jälkeen : / Neuvolantäti varoitteli viime kerralla tästä, ja sovimme imetyksen etenevän oman vointini mukaan. Ajattelin ainakin vähentää imetyskertoja.

H & Pikkutähtönen 9+5
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä