Tammikuun tähtöset kesäkuussa

Nyt helpottaa! Vuodoista huolimatta ultrassa näkyi viikkoja vastaava masuasukki :D Niskaturvotus oli 0,6 mm eli normaali, ja normaalilta näytti kaikki muukin. Saatiin hienot vilkutukset pieneltä <3 Tuleva isä oli haljeta ilosta, kuten tietysti minäkin!

Pahoinvointi on jo alkanut hellittää, mutta rinnat ovat edelleen niin kipeät, ettei lempiharrastuksestani juoksemisesta tule mitään. Aika vähän on tullut liikuttua, ja sille asialle pitäisi jotain nyt tehdä. Verensokereita olenmuutamana päivänä mittaillut itse (pelkään raskausdiabeteksen uusiutumista), sokerirasitukseen en vielä ole saanut aikaa. Toistaiseksi arvotovat olleet mainiot ja painokin on hallinnassa, kilo-puolitoista on tullut kolmessa kuukaudessa.

Kiva, että muillakin on hyviä kuuluisia ultrista! Seuraava neuvolakäynti (lääkäri +th)on 1.7., päivitän viimeistään sitten lisäkuulumisia. Ihanaa juhannusviikonloppua kaikille masunkasvattajille!

toiviotar 11+3
 
Kiva kuulla, että kaikki saaneet hyviä uutisia ultrassa :)

Huhhuh, musta tuntuu ettei tää pahoinvointi ikinä lopu.. eilen tein jauhelihakeittoa ihan vain huomatakseni, etten todellakaan pysty syömään sitä kun ajatuskin alkoi etoa.

Alkoi tää aamu kuitenkin mukavasti, kun noustiin vasta ysin aikoihin ylös. Ihanaa vaihtelua 7-8 aamuihin :D

Valpuri rv 9+2
 
Hei taas!!!

Tänään tuli postitse seulontakokeen tulokset..."tulos on normaali eikä lisääntynyttä riskiä ole todettu"Tulos ei anna aihetta jatkotutkimuksiin, eli näillä eväillä eteenpäin...

Täällä sairasloma jatkuu nyt, selkä ei vieläkään kunnossa, joten töitä en pysty tekemään...harmittaa...

Kuinkakohan aikaisin liitoskivut voi alkaa????

Oliko lasten syntymäkoosta puhetta? Esikoinen, poika painoi 3935g. Toinen lapsi, myös poika painoi 3525g ja kolmas lapsi, tyttö painoi 4100g :D

Mukavaa ja rentoa juhannusta kaikille!!!
 
Täällä on pahoinvointi helpottanut onneksi. Joo mie kävin 17.6 ultrassa sen takia kun se neuvola täti sanoi et joko on pidemmällä tai niitä on kaksi, no ei ollut kahta, mut yksi riittääkin miulle.:) Ja olihan se muutamia päiviä pidemmällä mutta ei nyt sentään viikkoja niinkuin neuvolasta miulle sanoivat, onhan miun kohtu ilmeisesti aika iso viikkoihin nähden, kun on jo navankorkeudella, kohdunpohjankorkeus on 12,5cm? Onko teillä muilla tietoa kohdunpohjankorkeuksista? Np Ultra on 28.6
Eli jo ensi viikolla ihanaa nähdä pieni taas. Seuraava neuvolakin on vasta heinäkuun puolella. :)

Skeggo 10+3
 
Heipsan!

Me ollaan jo tässä huristelemassa autolla mökkiä kohti :)

Lasten painot: meidän esikko poika painoi 4025g, punnittuna iiiiison kakan teon jälkeen, kätilö epäili että painoi syntyessään lähemmäs 4200g. Toinen oli tyttö, 3350g ja kuopus poika taas painoi 4175g. Pojista miulla oli raskausdiabetes, tytöstä ei. Hyvin onneksi on mahtuneet syntymään, kaikki itseasiassa tulleet syöksysynnytyksenä :D

Sf-mittaa ei ole vielä mitattu, en muista missä vaiheessa sitä aletaan mittaamaan...

Ääääh, en muista yhtään mitä miun piti kirjoittaa, pää lyö tyhjää...

4 yötä istukkabiopsiaan....

Mukavaa juhannusta kaikille :)

Teto *poks* rv 11 <3
 
NP-ultrassa käyty tänään. Siellä se 4 cm pitkä mönkijäinen kiukkusi kädet ja jalat viuhuen, kun kätilö yritti härnätä toista kääntymään. :D Kaikki oli hyvin ja niskaturvotusta muistaakseni 0,9 mm. Viikkoa myöhemmäksi siirtyi laskettu aika. Aika siistiä oli nähdä pienestä myös 4D-kuvaa, kun luulin että vain yksityisellä pääsisi moisia näkemään. :)

Neuvolalääkäreistä: Mitä niissä normaalisti tehdään? Mua suoraan sanottuna vituttaa, että menin täyttämään sen päihdekyselyn totuudenmukaisesti, kun nyt sitten ei lääkärin kanssa muusta puhuttukaan. Meinasin ihan tosissani närkästyä, kun pistivät puhaltamaan alkometriin ja laittoivat lähetteen huumeseulaan. :O En siis ole koskaan mitään huumeita edes käyttänyt ja pysynyt täysin alkoholittomalla linjalla siitä lähtien, kun raskaudesta sain tietää. Inhottavaa ihmisten nöyryyttämistä tuollainen ja aion kyllä todellakin kieltäytyä siitä huumeseulasta... :'(
 
jema85 --> Tervetuloa mukaan! :)

valpuri92 --> Mä taas huomasin että muhun just uppoo tällä hetkellä kaikki keitot parhaiten, ja jauhelihakeitto ui namia :p Ainoo vaan että aina ku ajattelee niitä ruokia nii on semmonen yök-olo, mutta kun alottaa syömään niin sitä ruokaahan sitten menis :D HArmi kun pitää painoakin muistaa tarkkailla, ettei tästä nyt turhan paljon lähtis nousemaan... ;< :D

Alexandra89 --> :D Voi ei! Kamala lääkäri! Ei hyvänen aika, mitä ihmettä sä niihin papereihin oikeen laitoit ;) Huumeseulaan lähete :eek: Ihan ihme lääkäri. En osaa sanoa tähän kyl mitään järkevää, mutta uskomatonta! :eek: :< Koita kestää, joissakin paikoissa ilmeisesti ollaan vähän niuhoja... ;I :D


Ja omat olot... ei oikeen kiinnosta mikään. Kai tää olo menee kohta ohi, mutta kun kaikki tuntuu nyt niin älyttömän tylsältä. Kait se johtuu siitä kun en oo pitkään aikaan jaksanut harrastaa liikuntaa niin energiat patoutuu, mies ainakin veikkas että siitä johtus :)
Pari päivää ollut aivan mieletön raudan maku nenässä! :( Se tulee välillä tosi vahvana ja voi että se vie voimat! Yök :p


Näihin tunnelmiin... ;)
HYVÄÄ JUHANNUSTA ARVOISAT KANSSAODOTTAJAT! :D :D :D
 
alexandra89, mäkin sain tuon saman lappusen täytettäväksi. Tosta saa kyllä tosi helposti sen verran pisteitä, että menee "keltaiselle". Siksi mun mielestä typerää, että tossa kysytään pari kysymystä joihin vastaus voi olla "kyllä, viimeisen vuoden aikana" tai " on, muttei viimeisen vuoden aikana" ja sitten niistä tulee jo 4 tai 2 pistettä. Siihen päälle vielä 1-2 saunasiideriä kuussa ja yhdet kännit niin kappas, ollaankin jo keltaisella. Itse olin kyllä "vihreällä", mutta esikoinen on tosiaan 6kk ja nyt rv 9+2 enkä juo raskauden aikana. Pointti kuitenkin oli, että kohtuukäytöllä tuosta voi saada aika paljon pisteitä ja sitten tuleekin nuo päihdekeskustelut, vaikkei oikeesti ois edes aihetta. Kuulostaa kyllä aika hullulta, että sua on alettu puhalluttamaan ja huumeseulaa vaaditaan. Mulla on neuvolalääkärit yleensä ollut sellaisia pikaisia käyntejä, joissa tutkitaan ja kysellään vointia.

viii, mullakin toi jauhelihakeitto oli herkkua yhden päivän ja vedinkin koko keiton parissa tunnissa :LOL: Nyt sit aattelin et taas teen sitä ku nii hyvin maistui viimeksi, mutta eipä mennyt alas.. vähän turhauttavaa.

Mulla on alkanut nyt illasta pahoinvoinnit helpottamaan ja sitten iskeekin tajuton nälkä ja vedän ruokaa minkä pystyn. :D Mut ihan hyvä, että saan nyt syötyä paremmin. Pakko huomenna lähtee Prisman tungokseen kun alkoi tehdä mieli kanaa.. nii, mikäli siis yhä huomenna tekee mieli!
 
Heippa, vieläkö mahtuu mukaan? Täällä olisi 26v tyttönen ja toista lasta odottelen, La 25.1. Järkky pahoinvointi, mutta jospa se tästä kuukauden sisällä loppuisi kokonaan.

Ensimmäistä ultraa joudutaan vielä hetki odottelemaan, se on vasta heinäkuun puolessa välissä.

Vähän jänskättää miten sitä jaksaa kahden lapsen kanssa, esikonen silloin 2v kun uuden tulokkaan olisi määrä syntyä.

Haluaisin myös face ryhmään, joten laitankin siitä kolibrinkukalle viestiä! :)

julbo 8+4
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Pikkutähtönen2014
Pikaiset päivitykset täältä Tampereelta!

Mukavaa, kun uusia odottajia tulee mukaan! Tervetuloa :flower:
Ja jälleen ihania ultrauutisia :heart: Jee! Näitä lisää :)

Liitoskivut: Kai se vaan on todettava, että tämä inhottava vaiva on alkanut : / Häpyluun yllä ja nivusissa vihloo, kun olen pidempään pystyssä tai kävelen reippaammin. Yyh...

(.) Omassa olossa ei merkittäviä muutoksia. Huono olo jatkuu ja väsyttää. Mielialat nyt ehkä vähän tasoittuneet. Enää ei ole niin maailmanlopun fiilikset :)

IHANAA JUHANNUSTA TEILLE KAIKILLE!!! :cool:

H & Pikkutähtönen2014 9+6 (Huomenna poksuu 10!)
 
Täytin päihdekyselyn siis täysin totuudenmukaisesti, eli tupakkaa olen polttanut yli askin päivässä ja siideriä litkinyt lähes päivittäin 1-2 tlk ja ehkä kaksi kertaa kuukaudessa kännit. Ennen raskautta siis tuo, raskauden aikana ei tippaakaan alkoholia ja tupakkakin vähentynyt alle puoleen. Kyllähän tuolla pisteitä ropisee, vaikka mitään humalajuomista ei varmaan normaalia ikäistäni enempää olekaan ollut. Kyllä minustakin meni tuo puhalluttaminen ja huumeseulaan määrääminen "hiukan" yli hilseen... Molemmat ollaan kuitenkin ihan normaaleja, työssäkäyviä ihmisiä, on katto pään päällä ja taloudellisestikin pärjätään eli ei oikein voida olla mitään hirveitä narkkareita tai rappioalkoholisteja. :D
 
Onkohan mullakin jo nyt noita liitoskipuja? Viimeksi ei muistaakseni ollut ollenkaan, mutta nyt on alkanut särkeä nivusia jos kävelen kovin paljon.

Alexandra89, on kyllä mun mielestäni aikamoisesti liioiteltu kun on puhallutettu ja laitettu huumeseulaan lähete. Mun mielestä se, että oot vähentänytkin polttamista niin osoittaa jo sen, että et oo mikään "rappioäiti" ja kyllä niiden lääkärissä/neuvolassa pitäisi ottaa huomioon, että vaikka sitä joisi paljonkin ennen raskautta niin ei se tarkoita sitä, että raskaana tai synnytyksen jälkeen sama meno jatkuu.

Kävin sitä kanaa hakemassa tänään ja söinkin sitä jo, mut tuli huono olo. Iltaa odotellessa, kun silloin pystyy syömäänkin :D

Valpuri 9+3
 
  • Tykkää
Reactions: Alexandra89
Heippa taas pitkästä aikaa. Lasten lomat umittaa koneet ja tabletit ja kaikki mahdolliset johonki pelaamiseen tai muuten vain dataamiseen, joten äippä saa vonguta vuoroa koneelle. omaa kesälmaa ei ole, joten yritän tässä ehtiä jotain kirjoitella töiden ja kotitöiden ja etenkin muksujen lomasta.

Lääkärineuvola ohitse. Tai siis paremmin ehkä kadin koekaniini reissu. Mulle osui kandityttönen, joka ihan ekaa päivää oli töissä ja olin hänen eka asiakas. Ihan konkreettisesti oli hälä kädet pystyssä monta kertaa. mä en osaa käyttää dobblerii, miten tää toimii, hei miten mä saan tähän valon, kuin toi kone toimii....jes. Mulahan on rakenne poikkeama sisuskaluissa ja kohtu on tosi korkealla. Siitä on kyllä merkintä mun papereissa. Kandi yritti kuunella ääniä, mut mitään ei kuulunu. Ylläri, ei mulla kuulukkaan häpyluun alta mitään. Kohtu on jo navan korkeudella. Kotona sain äänet kyllä doblerilla kuulumaan aivan hyvin. En jaksanu asiasta vääntää. Ihmetteli vain mun suurta arpea kyljessä. Se on muisto kolarista, kun olin ihan pieni. Paras uutinen oli se, ettei mulla ole ainakaan vielä raskausdiabetesta :D Se on vaivannut jo näillä viikoilla parissa viimeisesä raskaudessa. siksi näin aikaisin jo piti rasituksessa käydä. Noh, seuraava öklömönjän juonti on sitte ennen 30 viikkoa.

Pahointointi ja sairaalloinen väsymys on hellittänyt. Eipä oikein ole muitakaan hankalia oireita. En vain kestä pakastetun jauhelihan hajua en raakana enkä paistettuna. Se oksettaa!!

Täällä on ollut puhetta jos jostakin ja jotain yritän tässä nyt muistella.

Asuminen. Asutaan maalla pohjalaistalossa peltojen keskellä. Kaupunkiin on matkaa noin 50km. Sama matka synnärille. Tai kaupunkihan tämäkin on, mutta hankala mieltää naapurin lehmiä kaupunkilaisiksi. Meillä on viljelystila ja sit noita kasvihuonejuttuja. Talossa on kaikkiaan 9 huonetta. Osa ei ole asumiskäytössä, kun ovat talvisin sairaan kylmiä. Neliöitä on kait jotain 350. Mut varsinaisessa asumiskäytössä noin 160 neliötä.

Tyttö vai poika.Mies toivoo poikaa varmasti ihan joka solullaan. Mulle ei väliä. Kunahn olisi terve. Toki mies ottaa vastaan tytönkin, mutta sitä pikku isäntää kovasti kaipaa. Onhan noita poikia ennestään kolme kuten tyttöjäkin. Mutta hällä ei ole biologista omaa poikaa, joten tavallaan ymmärrän maatalon isännän hartaan toiveen. Mulla on tyttöolo, koska poikia odottaessa ei ole kuvotukset ja muut oireet näin vaivannu.

Kelle kerrottu. Vanhimmat lapset tietävät. oli pakko ikalle kertoa ekana, kun satuttiin neuvolaan samaan aikaan. jäin kiinni :D Kolme nuorinta ei tiedä vielä eikä kukaan sukulainen. Saavat ihan itse huomata, suku/tutut. Mä en jaksa yhtään aikasemmin alkaa kuunteleen niiden moralisointia, kun on pakko. Miten te ny vielä, sä oot niin vanhaki jo, eikä ne kuus riitä, kauhee, kuinka jaksatte.....niin sapettaa.

NP ultra 24.6. N 23.7.

Oikein mukavaa juhannusta kaikille :)

Milla-Sofia ja pikkuinen 11+6
 
heippa hei täältä mökiltä :D ihan meinaa taas kirjoittelu jäädä kun on koko ajan menossa :D

jo syntyneiden lasten painosta ollu puhetta..toi ihana muruseni painoi 3200g ja oli 49cm tosin syntyi vasta 42+2 mä oon itse jopa 165cm ja lapsien isä ei oo mua kun muutaman sentin pidempi joten ei varmaan mitään hirmu isoja vauvaja tuukkaan,hänellä kaksi muutakin lasta ja he ovat olleet jopa vielä pienempiä syntyessään vaikka kaikki täysi aikaisia :D

monet vielä painiskelee sen ongelman kanssa ettei ruoka maistu :( zemppiä,mä olen hypännyt nyt siihen kastiin joka voisi vaan syödä koko ajan!!oksentaminen on myös loppunut,ainut että maha ei toimi vieläkään!!!!
onko se kumma et turvottaa kun syön kun hevonen mut vessassa tulee käytyä liian harvoin..tästä se kilojen kerääminen alkaa,hyvin juhannuksena tulee muutenkin mökillä syötyä niin taidan vältellä kotona vaakaa hetken :D

ja tervetuloa uusille vielä :D

liitoskivuista oli myös puhetta,mulla on ruvennu nyt tulemaan,ihan karseeta,esikoisesta kärsin niistä joltain rv18 lähtien ja niin pahoina että eipä paljoa tarttenu puolen välin jälkeen kävellä!!silloin jo lääkäri varoitteli että jos toisen teet joskus niin usein tulevat vielä pahempina..pakko se on vaan sit sisulla mennä eteenpäin kun on tässä hyvin vilkas ipana kumminkin hoidettavana...

alexandra mulla kävi esikoisesta niin että kerroin ekassa neuvolassa rehellisesti että olen kokeillut nuorena kannabista,oli siis 25 kun sain esikoisen ja kerroin kokeilleeni kannabista kun olin n16 vuotias niin neuvolantätipä merkkasi tämän neuvola korttiin ja määräsi että lapsesta otetaan sen takia joku testi kun lapsi syntyy!!
kyllä pikkasen vitutti että pitikin toi kertoa,tuskin se jos olen 9v aikaisemmin MAISTANUT/kokeillut kerran kyseistä ainetta nytt kumminkaa sitten vauvassa näkyy..ja on muuten hirveen kiva että se lukee ISOLLA siinä odotusajan kortissa :/

mutta juu eipä täältä muuta tällä erää...jusseja vielä kaikille :D

rv12+2(iiihan just +3)
 
  • Tykkää
Reactions: Alexandra89
Kirjotin kauheen pitkän tekstin mutta sit tää puhelin ei lähettänykä sitä :( No kirjotan pikasesti jotain eli terveiset täältä ulkomailta! Yv viestit luen viimeistään ma kun ollaan kotiuduttu. Olot on vaihdelleet ok ja huonojen olojen välillä. esim eilen oksensin koko illan ja nukuin vaan muutaman tunnin. On myös ollu hyviä hetkiä ja saanu edes hieman nautittua reissusta ja hyvästä ruoasta.

Tietääkö kukaan noista Kelan sairauspäivärahoista? Onko työpaikka/ala kohtaista kauan sitä palkkaa maksetaan ennen kuin siirtyy Kelan rahoille? Pitääkö sairasloman olla yhtäjaksoista vai vaikuttaako jos käynyt tekemässä yhden työvuoron jossain välissä?

Kovasti odottelen jo keskiviikon np-ultraa!

Tuplat 10+3
 
Viimeksi muokattu:
unelmavauvasta: Jos työntekijä on ollut yli kuukauden työsuhteessa, on työnantaja velvollinen lain mukaan maksamaan sairasloman ajalta palkkaa 10 arkipäivää. Tuon jälkeen Kela alkaa maksaa sairauspäivärahaa joko suoraan työnantajalle (mikäli työnantaja maksaa palkkaa pidempään kuin 10 arkipäivää) tai työntekijälle (mikäli työnantaja maksaa vain ne lakisääteiset 10 arkipäivää). Tässä on suuria eroja ala- ja paikkakohtaisesti eli kysymällä varmasti selviää. :)
 
Pikaisesti ilmoitan, että minut saa poistaa listalta! Torstaina alkoivat kovat krampit ja pian sen jälkeen vuoto. Kesken siis näyttäisi menneen, nyt vain seuraillaan tuleeko kaikki itsekseen. Että sellainen juhannus täällä... :ashamed: Nyt vaan kauheat itsesyytökset päällä...
 
Puolukkaiselle iso rutistus, tuttu tunne :hug:

Täällä myös jännätään onko mennyt kesken. Eilen tuli tosi kovaa vuotoja, ei kipuja, ei hyytymiä, mutta tänään ei oo enää ollut mitään. Seuraillaan siis tilannetta....

julbo papu 9+0
 
Alexsandra no kiva kun pomokaan ei tiennyt miten se menee. Pitää pyytää selvittämään. :) Kiitos vastauksesta.

Puolukkaiselle voimia ja jaksamista!

Mie oksennan taas vaihteeksi.. Ootan niin kovasti että pääsen huomenna takasin kotiin!
 
Voi ei, puolukkaiselle hirveästi jaksamisia!

Toivottavasti en nyt riemuitse turhaan, mutta tänään ainakin ollut huonon olon kanssa jo helpompaa! Toivottavasti nyt alkaisi helpottaa kokonaan. Tilalle onkin jo alkanut tulla kaikenlaisia mielitekoja :D Ja jatkuva nälkä.

Valpuri rv 9+4
 

Yhteistyössä