Täälläkin yksi, joka ei tykkää neuvolantätistään. Viimeinen pisara oli eilen, kun ihmettelivät siellä nt-ultrassa, että miksi en ole käynyt
yhdistelmäseulan verikokeissa. No, täti oli unohtanut antaa mulle lähetteen sinne! Aluksi olin ihan järkyttynyt, kun koko ajan olin ajatellut sinne meneväni, mutta en osannut kyseenalaistaa tädin toimintaa, kun edellisten odotusten aikaan yhdistelmäseulaa ei ole ollut, enkä tiennyt ajankohtaa. Eilen se oli sitten myöhäistä tehdä, kun oli jo 12+2 (ja koon puolesta 12+5).
Ultrannut kätilö sitten ehdotti tilalle, että jos tulisi uuteen
veriseulaan, jotka voi ottaa viikoilla 15-17. Mittaavat kuulemma suunnilleen samoja asioita, mutta niissä on enemmän vääriä positiivisia. En ole nyt ihan varma, olenko sinne menossa, mutta tällä kertaa minulla on kyllä lähete jo valmiina, menin sitten tai en (ei neuvolantädiltä saatu, vaan sairaalasta). Olin niin ajatellut, että nyt nt.ultran jälkeen voi keskittyä ns. odottamaan rauhassa. Nyt jos jään taas odottamaan seuraavaa veriseulaa, pelkään etten oikein pysty asennoitumaan vauvan odotukseen "totena", vaan mietin taas vaan että mikäköhän sieltä tulee tulokseksi ja odotetaan se nyt ensin ennen kuin tehdään mitään. Lisäksi kun kätilö sanoi pariinkin kertaan, että sieltä tulee enemmän vääriä positiivisia, kuin tästä yhdistelmäseulonnasta, se pelästytti. Mutta pitää nyt miettiä, aikaa on vielä muutamia viikkoja. Ja kätilö sanoi kuitenkin, että yhdistelmäseulassa ultran niskaturvotus kyllä yleensä korreloi hyvin verikokeiden tulokseen, joten kun niskaturvotus oli normaali, ei verikokeissakaan periaatteessa pitäisi olla epänormaaliuksia. Noin yleisesti ottaen. Eikös
Fantaihanalle ollut tullut
väärä positiivinen jostain seulasta aikaisemmassa odotuksessa?
Muuten
neuvolantätien kommenttien kanssa samoilla linjoilla kuin edelliset, kaikkea ei tarvitse ottaa ihan tosissaan! Meillä on kaksi pienikokoista (ihan normaalin pienikokoista kuitenkin) lasta, joita on syynätty neuvolassa ties miten päin kun ovat nyt niin pieniä ja on tullut ties minkälaista kommenttia, mutta ei kannata kaikista välittää!
Täällä on nyt
kerrottu pomolle ja työkavereille, ja helpotti kun sai asian pois sydämeltä. Pomo kyllä onnitteli ja otti asian päällisin puolin oikein hyvin, mutta ilmeestä näki, että päässä alkoi raksuttamaan että miten asiat oikein täällä järkätään kun jään äitiyslomalle. No, se ei ole minun huoli. Vaikka ihan vähän onkin, kun huolena on se, etteivät työkaverit jää pulaan.
Klementiini ja papu 12+3