Tammikuun tähtöset 2017 **MARRASKUU**

Narana, ihanaa että sait positiivisia uutisia!! :)

Ruby, Juu ei ressiä, on vain pistänyt silmään/korvaan että kovin viihtyy noin päin :D

Niin se kävi täälläkin että äippälomaan asti tuli sairaslomaa, lepoa viikottaisia tsekkauksia jne. Nyt voi alkaa oikeasti asennoitumaan synnytykseen pikkuhiljaa ja laittamaan vaatteet ym valmiiksi murulle <3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: narana85
Narana, ihana kuulla, että istukka oli siirtynyt. :)

Elisen, tervetuloa takaisin! :)

Ja niin se kävi sitten täälläkin, äitiysloman alkuun asti sairaslomalla.
Sinänsä harmittaa, kun ei tässä ois ollu kuin 7 työpäivää muutenkaan jäljellä, mutta minkäs teet ja toki vauvan vointi on tärkeintä. Ja no toki myös se, että itse pysyis ehjänä.
Meen ensiviikolla vielä työpaikalla käymään, täytyy viedä avaimet sinne säilöön, etten niitä hukkaa ja katsoa, onko kaapissa jotain tärkeetä.
Kyllähän pomo harmitteli, että mun piti jo nyt jäädä pois, mut ymmärsi myös sen, että mun ja vauvan vointi on tärkeetä.

Eihän tää nyt sinänsä yllättänyt, koska kuopusta odottaessa jouduin jäämään näihin samoihin aikoihin sairaslomalle.

No ehtii ainakin pesemään vauvan vaatteet ja laittamaan muutenkin vauvalle kaiken kuntoon.

Anoppi kävi tuomassa meille lahjan miehen isovanhemmilta, tai oikeestaan ne on vauvalle.
Siinä oli villasukat ja sellaset ihanat pienet tumput, villahousut ja sit sellanen villapeitto.
Oli kyllä niin ihana yllätys. Saatiin me muutkin sieltä villasukkia ja nimenomaan monikossa, olivat innostuneet tekemään (Miehen isoäidit siis.)

Eipä täs juur sit muuta.
Poitsu potkii, pissalla saa juosta kivasti ja masu tuntuu kasvavan joka päivä.

Laitettiin me ekat jouluvalot eilen.
Aikaisessa ollaan, mutta kuitenkin jo marraskuun puolella. (Ennen kun on tullu laitettua jo lokakuun lopussa jouluvalot.. )

Susanna & Pähkinä 31+5
 
  • Tykkää
Reactions: narana85 ja Mariani
Taitaa olla joku vain enää töissä, muut on saikulla. :/ on tämä raskaana olo kyllä fyysistä. mieli tekis tehä vaikka mitä mut kun ei pysty, tai pystyis mutta tietää että sen jälkeen tulee ennakoivia ja paljon...

Itse eilen kävin neuvolassa ylimääräisellä käynnillä koska halusin tarkistuttaa että kaikki kunnossa(vaikka viime neuvola oli siis tiistaina), mutta kun minusta tuntui että eikai ole jo alakerrassa tapahtunut muutoksia... Mutta kaikki oli ihan ok. Terveydenhoitaja tunnusteli että kaikki vielä ihan hyvin. Mutta sanoi että lepoa ja lepoa ja lepoa. Vielä kuitenkin vauva voisi sinne 36-37 viikoille kasvaa siellä masussa. (esikoinen synty oikealla aikaa) mutta kun nyt jo tälläisiä tuntemuksia...

tsemppiä muille! :)

31+3 <3
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Onpas kyllä tosiaan porukkaa joutunu saikulle mutta en ihmettele. Ei oo kyllä helppoa aina tämä raskaana oleminen. Just miehelle eilen sitä sanoin että nostan kyllä hattua niille jotka jaksaa töissä täysillä viimeiseen saakka!

Susanna täälläkin on ekoja jouluvaloja laitettu ;) minusta ne vaan piristää mukavasti kun tuo vähän valoa iltoihin.

Hyvä kuulla että annelskilla oli kaikki ok eikä muutoksia :)

Musicrolle tsemppiä yskästä toipumiseen! Ei kyllä oo kiva jos sellanen vielä valvottaa lisäksi kun alkaa jo raskauskin valvottaa. Istuminen alkaa olla toisinaan täälläkin hankalaa. Mulla on välillä istuessa niin huono ryhti että lösötän ku perunasäkki. Sillon monesti pikkunen masussa alkaa työntää varpaita kylkiluiden alle. Vissiin menee ahtaaksi mahassa kun yks kököttää kauheessa kyyryssä ja pitää saaha tilaa:LOL:

RubyS mukavaa keikkaa! :) mekin ollaan menossa tänään keikalle, vähän eri musiikkilajin tosin :)

Narana 31+1
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Hyvä Narana, että tsekkasivat, vaikka arvasinkin, että kaikki on ok kun noi sun aiemmat oli niitä käsikopeloita. :)

Mäkin suunnittelen noita jouluvaloja, pitäis vaan delegoida joku kantamaan se joululaatikko kellarista ylös. :D Mun strategia on laittaa yhdet uudet valot joka viikko (mulla on kolmet) ja sit ekana adventtina leivotaan koristeeksi piparitalo. :) Mä en oo mikään tilpehööri-ihminen, ei tuu tonttuja ympäri kämppää, eikä jouluverhoja tms., mutta ne valot on kauniita ja sopivat mun mielestä talviaikaan muutenkin, eivät niinkään vain jouluun.

Annelski, onneksi ne tuntemukset ei aina korreloi ennenaikaisuuden kanssa. Joillainhan tulee ennakoivia vaikka kuinka ja silti synnytys tyyliin käynnistetään. Ja sit joillain taas kanava lyhenee ja paikat pehmenee vaikka ei juuri oo mitään tuntemuksia ja jokaista ennakoivaa joutuu hätkähtämään. Kropat toimii mystisellä tavalla ja aikaisemmat synnytykset ennustaa kai aika hyvin tulevaa.
Mutta joka tapauksessa krempat ja ennakoivat on kehon tapa kertoa, että nyt on otettava iisisti. :)

Mulle on vaikeeta hahmottaa kuinka paljon saan ja voin tehdä kun lääkäri ei ohjeistanut kummoisemmin. Viime raskaudessa olin vuodelevossa ja sain kovin selkeät ohjeet. Nyt tilanne on parempi ja ei vuodelepoa, mutta iisisti pitäisi ottaa. Mitä sit tarkoittanee? No ei nyt ainakaan mitään hikijumppaa (enkä kyl pysty mitään sykettä nostavaa tekemäänkään kun supistaa heti) , mutta oon mä kaupassa käynyt ja vähän kerrallaan siivoillut kotona. Kontrolliin reilu viikko, niin näkeepähän sitten onko tämäkin liikaa ja voi ylipäätään kysellä tarkemmat ohjeet.
Mulla on silleen vähän :poop: tilanne, että ennen aikaista lapsiveden menoa ei kai hirveästi voi estellä eikä myöskään ennakoida. Ne voi mennä huomenna tai kahdeksan viikon päästä, mutta todennäköistä on, että niin siinä tälläkin kertaa käy. Vauva on alhaalla jo ja suurimman osan aikaa täysin oikeassa tarjonnassakin kasvot mun selkää vasten. Onneksi sentään liikkuu ja pyörii vielä akselinsa ympäri aika ahkerasti, niin jospa ei ihan vielä olisi kiire tulla. Jokainen päivä on plussaa ja jokainen uusi viikko saavutus!

Mamadread ja itu 29+0 POKS! :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Kylläpä herkästi tulee ennakoivia supistuksia. Voi kun sais vaan olla ja levätä mut ei oikein onnistu joka päivä kun pitäis esikoisenkin kanssa jotain tehä. Äskenkin kun oltiin pihalla niin heti kun liian nopeasti kävelin nii jopas rupes tuntuu, sekä kaikki tuolilta ylös nousemiset tms...
Onneks huomenna menee leikkimään isovanhempiensa luokse, ja sit alkaakin uus viikko ja on lähes joka päivä päiväkodilla. Saapi sit siellä kuluttaa suurimmat energiat kun liikkuuvat paljon. :)
Niitähän oon minäkin lukenut että sanotaan että lepää nyt ja vuodelepoa suositellaan ja näin, sit meneekin yliajalle. Mutta mielestäni on ihan hyvä nyt ottaa enemmän levon kannalta kun viikkoja sen verran että vielä voisi vauvat kasvaa masuissa. Itseäni tosiaan rauhoitti eilinen neuvolakäynti. Niinkuin neuvolatätikin sanoi että eihän siinä mitään jos supisteluja tulee sit lähempänä 37viikkoa, sittenhän se voisi jo syntyä, mutta ei nyt vielä...

Mamadread otahan nyt iisisti että ei syntyisi ihan liian aikaisin. Lepo on hyvästä. :)
 
  • Tykkää
Reactions: mamadread
Ihanan lumista ja valoisaa ulkona, harmi että nää todennäköisesti sulaa vielä pois ennenpitkää...

Narana, hyvä että istukka siirtynyt!

Elisenille tervetuloa takas!

Annelski, hyvä ettei muutoksia!


Saitsua tosiaan monella, itse olisin varmaan joutunut myös jos en olis järkänny näitä lomia tähän.
Kaikenlaista tuntemusta kaikki fyysinen aktiviteetti aiheuttaa... Mutta en osaa niistä ajatella että tekeekö mitään kypsyttävää, esikoisesta olin tosi paljon auki ja kohdun kaula lyhyt jo rv 36mut silti meni 2viikkoa yli, toki tuli sit käynnistyksellä tosi helposti. kuopuksesta ei taas mitään kypsymisen merkkejä rv36, mutta niin vaan tulla luiskahti tuosta 2viikkoa myöhemmin kuin saippua :D et ei mua hirveesti vakuuta vaikka eivät kypsymistä totea kontrolleissa...

Tää mun loma alkaa uhkaavasti oleen täynnä kaikkea mahdollista...
Ensiviikolla siivousta, elokuviin lapsia ja kyläilyä,isänpäiväkin kolkuttaa. Mennään kyllä anoppilaan että sen puoleen pääsen helpolla.
Seuraavalla viikolla pitäisi tehdä huonejärjestelyjä, esikoisella neuropsykologia ja mulla kontrollikäynti polilla. Sit vielä työpaikan pikkujoulusyömingit. ynnä muuta :p
ota tässä nyt levon kannalta, kun tuntuu että pitää äkkiä toimia vielä kun voi/pystyy.

Miä en oo missään vaiheessa ollut kauheen perillä mun viikoista, siks ei tuu merkattua niitä. olisko jotain 30-31 välillä :D
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Mamadread: Lepoa ja positiivisia ajatuksia <3 Jos vielä muutamat POKSit saisit :)

Pe aamuna vein sen testin terkkakeskukseen ja äsken soittelin sen tuloksia. Proteiinit negatiivisia. Jotenki oikein tiedä mitä ajatella kun to oli synnärillä 1+ ja nyt pe-su kotona mitattuna myös päivittäin se 1+ (Tämän päivän kokeilu http://aijaa.com/SodKoy ) Aiemmin antanut selvää - tai +\-. Ymmärrän että valkkaria voi olla joskus mutta on tässä ero kun nyt päivittäin miltei tulee tuo sama tulos..ti terkkarille ja se sticksaa siellä. Siellä tähän asti kaikki ollut negoja.

Supistuksia täälläkin tulee jo aika paljon mutta ei kipeitä niinkään eli taitaa olla harkkasellaisia :) Jos vähänkin tekee jotain enemmän/kävelee ulkona niin samantien alkavat. Levossakin usein havaittu. Kai se pitää alkaa uskomaan että keho valmistautuu jo todenteolla tulevaan koitokseen!
 
Viimeksi muokattu:
Heippa vaan, pakko kirjoittaa itekin tänne pikakuulumiset niin pysyy menossa mukana :)
Saikkulaisille hyviä vointeja! Itellä ois vielä 7vkoa töitä jäljellä, katotaan miten käy meikäläiselle :p Vointi on vielä ihan ok, tosin to-pe alkaa olemaan jo niin väsynyt viikon töistä että ei meinaa aivot enää toimia :D:/

Ylihuomenna neuvola pitkän tauon jälkeen, katotaan mitä siellä sanotaan :) maha on jo rantapallo mallia ja toppatakki piti vaihtaa tällä vkoa äitiysmalliin :p harkkasuppareita on päivittäin enemmän tai vähemmän mutta en oo niistä nyt murehtinut sen enempää kun lääkäri viimeks sanoi että niin kauan kun ei ole kipua/vuotoa niin nou panik, neuvolassa aion kyllä asiasta mainita jos niikseen niin pääsis taas jossain vaiheessa tarkistuttamaan toosan tilanteen...o:)

Jepjep, vkl meni miehen kaverin häissä, nyt heeäsin tunti sitten päikkäreiltä ja vois varmaan kohta mennä uudestaan nukkumaan ja alkaa odottamaan uutta viikkoa...:)

Ihanaa kun jo marraskuu! Oikein mukavaa alkavaa viikkoa kaikille! ^_^
 
Taas uusi viikko aluillaan, niin ne vaan vierii eteenpäin. Tukevasti yhdessä kasassa. :D

Repa, täällä vähän sama , että tekemistä riittäis nyt kun on vapaa-aikaa, mutta ite oon yrittäny ottaa rennommin. Toiveissa olis, et pääsis joka päivä pienelle kävelylle, mutta tänään täällä on ainakin ollut niin kauhee sää (ja liukas! :censored::cautious:), että kävely lähikauppaan ja takas sai riittää. Muutamia siivousprojektejakin olis, vähä kerrallaan yritän saada niitä valmiiksi ja sen jälkeen on sit vauvan kamojen vuoro. :love:

Mikäs on Marianin vointi?

Mamadread ja itu 29+2
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Tässä se lepäillessä on viikko alkanut. Päänsärkyä, supisteluja ja masu sekasin. Jotenkin jännittää ja vahva fiilis siitä että kyllä tämä pieni vielä jouluksi tulee vaikka ne miten yrittäisi sitä masussa pidellä. Eli todennäköisesti käy niin että yli menee :whistle::D

Eilen illalla oli kovat kutinat päällä jota ihmettelin, pitänee terkalle neuvolassa huomenna mainita samalla kun kontrolli v-paineesta ja proteiineista :) En jaksa uskoa että mitään vakavaa on, varmaan talvi tekee tepposiaan.

Aika liukasta pihalla tosiaan on ja toi myräkkä on huima! Varovasti pitää mennä ettei masu edellä turvallaan.
 
huhhuh, saimpas vihdoin aikaiseksi tulla tän marraskuisen ketjun lukemaan. Mielessä on ollu, mutta en oo vaa jotenkin ehtinyt istua koneelle. mutta nyt!(y)
Tuol alussa oli juttua noista väärinpäin hengaavista vauvoista, yksi sellanen on täälläkin, mukavasti kivasti monottaa aina virtsarakkoono_O Esikoinen oli aina raivotarjonnassa kun lääkärillä käytiin, niin nyt tuli vaa sellai olo, että toivottavasti tämäkin älyää kääntyä.. Mähän ite oon just perätilavauva joka on keisarileikkauksella haettu... Kyl ois mieltä lähempänä jos toi beibe älyis kääntyä ja sais alakautta synnytettyä. Kyselinkin lääkäriltä, että mille viikoille ne viel kepeesti pyörii mahassa, ni meinas että 34. Mutta kyllähän senkin jlk voi viel käännellä. Ja samalla lääkäri kerto, että oli just veitsi kädessä kerran alottamassa keisarinleikkausta (perätilan takia) ja vauva päättikin pyörähtää ympäri minuutti ennen leikkausta:D että eipäs luovuta toivosta:ROFLMAO::ROFLMAO:

Mullakin tulee noita harkkasuppareita iha sillee semi ahkerasti.. mut ei oo kipeitä, vetää vaan kohdun kovaksi. Toinen ihana vaiva on kipeä häpyluu.. ei onneks koko aikaa, mut välil kyl juilii niin maukkaasti etttä.... eipä täs paljoo vauhtia hidasteta kun esikoisen perässä on mentävä..

Meri 28+2:love:
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Meri, ymmärrän tuskasi niin tuon häpyluukivun kanssa! Yritä jaksella :)

Kävin juuri neuvolassa ja läjä testejä (toksemia ja hepatoosi) mitä otetaan huomenna aamulla, pitää muistaa olla illalla syömättä. Proteiinit terkka katsoi ja siinä mun vieressä sitä tikkua ihmetteli että kai tää vielä nega on että taisi tässä jo minuutti mennä ja puolen kohdalla oli nega..en oikein tiennyt mitä ajatella. Muutoin se totesi kaiken kertomani jälkeen, että hyvä jos vaavi pysyisi vielä pari kolme viikkoa masussa. Nyt odotellaan ensi viikon koksia jälleen.

Matkalla kotiin oli uudet testiliuskat tulleet niin pitihän se kokeilla. Tästä tikutuksesta tulee kyllä niin mieleen se ovis ja raskaustestistiksailut että laittaa pikkasen hymyilyttämään. Kokeilin uusia liuskoja ja tässä proteiinin tulos minuutin ajalta: http://aijaa.com/mzdyNh

Mihin väliin tuon lukisitte? Jotenki tommonen semivärinen (n)
 
Voi jösses mulla lähtee järki tän hormonimyrskyn kans.. tuntuu että tunteet heittelee niin laidasta laitaan ja itkuun voi pillahtaa mistä syystä vaan :rolleyes: eilen illalla pillitin ku googlailin tuutulauluja. Aiemmin päivällä tuli tippa linssiin lääkelaskennan tentissä ku en meinannu saaha yhtä laskua oikeen (meni kyllä läpi :D) ja nyt murtu pato ku oltiin menossa miehen kans hakemaan tavaraa yhestä paikasta ja risteyksessä raskausaivoilla unohdin mikä on "oikealle" nii viitoin kädellä että tuonne nui ja mies siihen että ei hän nyt ehi mitää viittomia kattomaan keskellä risteystä.. kiva mennä pimpottelemaan ventovieraan ovelle niiskutellen :rolleyes::D
Sanokaa ny joku että teilläki tää vaan pahenee loppua kohti? :LOL:

Mariani olipa kyllä vaikea tulkita tuota väriä (n) ei oikee kyllä erottanu oliko yks vai kaks plussaa (piti käyä vielä uudestaa kattomassa :LOL:) Hyvä että pääsee vielä lisätesteihin. Toivottavasti niistäkään ei mitään hälyttävää löydy (y)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mariani
No niin, tuli se vain tämäkin aamu kun amerikkalaiset on taas pistäneet maailman kirjat sekaisin. Tosin, eipä ollut yllättävä tulos. :cautious:

Täällä on eilen käyty neuvolassa. Saatiin isyydentunnustus tehtyä ja muutenkin kaikki suht ok. Hemppa oli laskenut alun 150:stä nyt 116:sta. Pitäis alkaa syödä rautaa, mut mun vatsa ei oikein kestä sitä niin mulle saa nyt antaa vinkkejä mistä saa luonnollisesti lisää rautaa. (y)
Vauva tykkäs oleilla poikkitilassa, mikä onkin hälle luonnollisin asento. Ens viikon perjantaina on se toinen istukkakontrolli, niin saa sit verrata siellä paljonko vielä liikkuu. Meillä muuten terkka jotenkin täysin ohitti sen aiheen, että en välttämättä pääse synnyttään vaan saattaa olla sektio edessä. Höpötti vaan siitä, että poikkitilasta on helpompi kääntää oikein päin synnytystä varten :eek:
Nyt oli vihdoin pissanäyte puhdas proteiineista, tosin ketoaineet hieman koholla. Hoksasin sit itse (tai oon mielessäni aiemminkin sitä pyöritellyt) et ne protskut siellä on luultavasti ollu mieheltä lähtöisiä, kun ollaan aika aktiivisia oltu läpi raskauden tuolla makuuhuoneen puolella ja nyt tais olla eka kerta kun on ennen neuvolaa ollut useamman päivän tauko :LOL::rolleyes: :whistle:

Mikäs sulla Mariani oli nyt se kokonaistilanne? Mulla jotenkin mennyt vähän ohi, onko sulla suurikin riski synnyttää nyt etukäteen? Ja olikos teille tulossa yksi vai kaksi vauvaa nyt?

Meillä terkka totes tuolla neuvolassa, et jos vielä 6 viikkoa päästäis eteenpäin, niin olis hyvä. Sit sais kuulemma jo vaikka tullakin :eek: Mä en kyllä ihan vielä ollut tuollaiseen aikatauluun valmistunut vaikka oonkin tiedostanut, että saattais jo ennen jouluakin tulla. Jotenkin vaan tuli yllätyksenä kuinka pian sekin jo on ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Narana, täällä ainakin yks ilmoittautuu, jolla tuntuu hormonimyrskyt pahenevan loppua kohti.

Mä ostin facebookin kirpparilta pojulle ihanat nallepökät ja käytiin ne eilen hakemassa, no ei siinä vielä mitään, mutta ku allekirjoittanut alko siellä sen henkilön tykönä parkumaan sitä, että kun ne pökät on niin suloset. Jälkeen päin kieltämättä vähän hävetti ja mun oli pakko vielä laittaa sille myyjälle, että sori mun parkuminen, hormonit otti vallan musta.
Ja naisena hän kyllä oli hyvin ymmärtäväinen, onneks!

Ja tänään kävin vielä työpaikalla, palauttamassa ne avaimet ja niin..
Aloin siellä sitte parkumaan jälleen, kun ihana pomo oli hankkinut sinne kakun ja mulle&vauvalle lahjan.
+toivotti tervetulleeksi takaisin, sitten kun töihin tulevaisuudessa palailen.
Kyllähän tuolla tulee käytyä, koska meitä lähin oleva kauppa, mutta on se eri asia käydä asiakkaana siellä, kuin olla työntekijänä.

Jouluvalot on kyllä ihana laittaa, kun valaisee vähän tätä pimeyttä.
Miehen serkun pitäs viikonloppuna tulla auttamaan, että sais jo tonne uloskin jouluvalot.

Ja isänpäivä myös saapuilee.
Ajattelin antaa isyyspakkauksen isänpäivänä, ja sit tänään tai huomenna askarrellaan tyttöjen kanssa kortit kotona, päiväkodissa he tekee kylläkin myös.
Ja sitte tehdään kakku ja käydään tyttöjen kanssa valitsemassa isille vielä lahja, idea on jo.

Mamadread, lepoa ja koitahan nyt jokunen viikko pysyä yhdessä koossa.

Eipä jälleenkään uutta raskauden saralla.
Poju voi hyvin ja potkii paljon.

Oon saanu pestyä vauvan vaatteita ison liudan ja oon ne saanu jopa jo kaappiin.

Tänne tuli tänään tollanen heikko ensilumi, maa on valkoinen, mutta paikoin on tummia kohtia.
Mutta tytöt on innoissaan jo tostakin määrästä.

Susanna & Pähkinä 32+3
 
  • Tykkää
Reactions: narana85 ja Mariani
Heh, kävi hymyilyttämään toi Susannan heikko ensilumi. Täällä Helsingissä on ihan järkyttävästi lunta! :eek::eek: Ja huomenna pitäis taas tulla lisää... :cautious: Liikenne on sekasin jne. Ajokelit on kyllä karmeet ja mun mies itseasiassa ajoi elämänsä ekan onnettomuuden muutama päivä sitten. Kyllä pelästytti, mutta onneksi selvisi ilman vakavampia vammoja. Auto meni sen sijaan tohjoksi.

Mä en oo tässä tai aiemmissakaan raskauksissa ihan hirveesti itkenyt , mutta selvästi oon herkempi kuin ei-raskaana ja kyllä se näin loppua kohden on voimistunut. Suurimmat itkut tulee varmaan taas synnytyksen jälkeen kun hormonit heiluu kunnolla.

RubyS , oisko sellainen nestemäinen rauta parempi sulle? (Esim. Floradix) Mä en usko, että syömällä saa kauheen helposti rautatasoja ylös raskauden aikana, mutta täysjyväviljassa ja tummanvihreissä kasviksissa on aika paljon rautaa. Niin ja lihassa. Mut sit pitäis olla tosi tarkka, että samaan aikaan ei syö mitään, mikä heikentää raudan imeytymistä. Mulla oli hb 106 rv 22 ja oon siitä asti syöny rautakuuria. Neuvolan täti suositteli ottamaan tyhjään vatsaan kaks tuntia ennen syömistä eli käytännössä yöllä kun käy pissalla. :D Mut silleen se kuulemma imeytyy parhaiten.

Mä lukisin ton Marianin liuskan ennemmin yhdelle plussalle, mutta en kyl oo mikään ekspertti ja eihän toi väri kyllä täysin sitä vastaa.
Jos nyt jotain hyvää tossa sun tilanteessa, niin se, että vauva on vielä masussa, viikot on hyvät, sulla on tiheä seuranta ja tilanne on edennyt aika rauhallisesti. Kun netistä löytyy myös niitä kauhukertomuksia, jossa raskausmyrkytyksen ensioireiden ja hätäsektion välissä on tyyliin viikko. Kovasti tsemppiä!

Omaan napaan ei kuulu kummempia. Bebe mekastaa ihanasti, niin ettei liikkeitä tarvi pahemmin laskea, kun möyrintää on pitkin päivää. Ja yhdessä kasassa yhä! (y)
Onko muilla ollut kohdunsuulla ja lähistöllä vihlontaa? Kun mä mietin, että onko vauvan pää jo niin alhaalla, että se käy johonkin hermoihin vai mitäköhän tää on. o_O Ei jatkuvaa, mutta useamman kerran päivässä tulee.

Mamadread ja itu 29+4
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Mamadread: Hui kamala, onneksi mies kunnossa!! Kyllä varmasti pelästyttää tommonen :/

Tikusta, 1+ sen kanssa arvioisin ja tosiaan joka päivä masussa on hyväksi pienelle! Hyvä että liikkuu <3 eihän sullakin se vihlonta ole sitä häpyliitoskipua? Ottaa sillai kenkusti joka askeleella jne? Ps. Ihana toi nallepökähommeli!

Ruby: Tilanne on se, että nyt seurataan mihin kaikki kehittyy. SI nivelet yliliikkuvaisia joka aiheuttaa lanne/vyötärö/selkä/alavatsa lisäkipuja ja täysin liikkumattomuutta kun ovat pahimmillaan. Nyt ne onneksi olleet viikon poissa, häpyliitoskivut tosin tilalla mutta niiden kanssa vielä pärjännyt kun ei kamalasti kävele. Verenpaineet 1-2 kolmannes olleet alhaisia nyt viimeisellä kolmanneksella alapaineet nousussa 90-100 välillä. Yläpaineet siedettävät. Maksa-arvot vähän koholla. Proteiinia on/off. Päänsärkyä päivittäin, paineen tunnetta, oksentamista viikottain. Yleisolo todella naatti, tänään vaan maannut koko päivän ja äsken mittasin niin alapaine jälleen 98. Ihoa kutittaa ja yleisesti vituttaa tää kaikki :( Raskausmyrkytys epäily jota nyt seuraillaan. Raskausdiabetes. Meillä on ollut tosi rankka syksy ja alkutalvi kun mies sai infarktin ja siitä asti juostu sairaaloissa, supistelut päivittäin läsnä kun elämä ollut hieman koetuksella ja stressitilassa. Nyt supisteluja tulee jo sarjana joten saas nähdä. Terkka epäilee että jouluksi tulee, synnäri ei suostu käynnistämään ennen Rv 39 täynnä..ellei jotain tule miksi. Siinä näin äkkiseltään pikabriiffi siitä missä mennään.
 
Viimeksi muokattu:
Mariani voi ei, tsemppiä ihan älyttömästi!! Paljon sulla oli jo viikkoja? Toivottavasti kaikki menis hyvin sinun ja vauvan voinnissa! :)
Ja koita nyt levätä! Stressitilahan ei ole itselleen eikä vauvalle hyvästä. :/ Toivottavasti miehesikin on kunnossa! :)

Täällä päästiin taas uusille viikoille: 32+0! Aamulla mietin ja puhelinkin että onpa nyt parina päivänä ollut helpompaa, ei oo ennakoivia ollu paljon. Mutta tänään niitä sitten on olluna...jospa ne taas rauhoittuisi yön aikana. :/ Vauvakaan ei oo nyt muutamana päivänä ollu niin ahkera liikkumaan mitä on ollu aiemmin, en tiiä mistä johtuu, mutta onneks ilmoittaa itsestään säännöllisin väliajoin. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani
Annelski: Kiitos <3Meidän elämä on nyt vihdoin tasaantunut vaikka elämäntapamuutoksiahan on tehty ja edessäkin :) enää ei joka hetki pelätä ja voi hengittää kun tilanne ei ole akuutti eli eiköhän se siitä ajan kanssa. En ole tuosta viitsinyt huudella kun tykkään pitää tietyt asiat sisällä tai noh perheen kesken mutta ei voi kieltää etteikö olisi vaikuttanut puoleen raskausajasta miltei joten mitä sitä enää hissuttelemaan.

Uskoisin että vauva-asia ratkennee seuraavan 5 viikon aikana johonkin suuntaan. Nyt 32 vko menossa (31+5) ja ylihuomenna se viikko jo taas vaihtuukin! Sikäli hyvä että aika turvallisilla viikoilla ollaan joten eiköhän tämä tästä kun vaan omia oloja kuuntelee, reagoi niihin ja muuten ottaa levon kannalta. On tämä aika matka ollut en voi muuta sanoa!
 
No hui Mariani! Onpas teillä ollut kaikkea ressin aihetta siinä :eek: Ihmekään, jos olo on ihan naatti! Onneksi oot jo suht hyvillä viikoilla, pidetään peukut pystyssä, että pääset mahdollisimman pitkälle vauva mahassa (y);)

Mamadread, onneksi mies on kunnossa (y) Peltiä saa aina uutta, ihmisiä ei. Saa olla tosi varovainen itse kukin tuolla liikenteessä, meillä on kaikilla kallista lastia kyydissä nyt :love:

Täällä ollaan lähdössä loppuviikoksi rentoutumaan maaseutunuorten kanssa. Saa vähän muuta ajateltavaa, kuin nämä jatkuvat vaivat :whistle:
 
Mariani, kyllä noi elämäntilanteet vaikuttaa... mun isä kuoli yllättäen kun odotin kuopusta ja se sekoitti paineet ja sokerit hetkellisesti. koitahan nyt levätä vaan, onneksi viikkoja tosiaan hyvästi :)

Mamadread, täällä kaakonsuunnalla kanssa lunta riittävästi ja sakeaan pyrytellyt, kieli keskellä suuta saa ajella. onneksi miehelles ei käyny sen pahemmin(y)

Vein nuorimmaisen päiväkotiin että pääsen siivoomaan... Mutta tässä notkun edelleen. :LOL: tullu taas todettua että nyt on nää projektit hoidettava, kohta ei kykene... Mennään jo niillä rajoilla tälläkin hetkellä.

Mulla toi häpyluu alue harva se päivä kipeenä, usein kipeytyy entisestään jos on jotain fyysistä... kävelyä tms....
 
Oi mikä ihanan jouluinen ilma on ulkona! Tekis mieli kuunnella jo joululauluja ja leipoo pipareita. :) Ehkä sitä kohta jo voi?! :rolleyes:

Isänpäivä lähestyy ja minä ajattelin leipoo meidän iskälle tällä kertaa munkkeja :barefoot: Se nimittäin rakastaa tuoreita, kotona leivottuja munkkeja enemmän ku kakkua, jospa olis mieluinen ylläri kun en ihan hirveen usein munkkeja tee :LOL:

Neuvolassa kävin keskiviikkona ja kaikki oli ihan hyvin. Nyt juteltiin terveydenhoitajan kanssa perätila-asiasta ja mulle tuli jotenki tosi hyvä mieli, kun hoitaja oli ihan sitä mieltä, että alatiesynnytys on varmastikin hyvä vaihtoehto ja että hänenkin asiakkaillaan on niistä hyviä kokemuksia. Oon ihan varma, että tämä ei enää käänny täältä kun ei tunnu, että on mitään yritystä edes ollu. Varmaan yritetään vielä ulkoista käännöstä sitten viikon 35 jälkeen.

Mun täytyy alkaa pistämään klexanea ens maanantaina eli viikolta 32 lähtien ja neljä viikkoa synnytyksen jälkeen. Mulla on veressä sellanen mutaatio, että verihyytyy helpommin kuin muilla. Se lääke on ihan älyttömän kallista ja pistäminen on jotenkin tosi inhottavaa, mutta pakkohan se on pistää, että ei saa veritulppaa kun se riski kerta on suuri.

Onko teillä jo kaikki hankinnat tehty? Meiltä puuttuu oikeestaan enää pinnasänky ja itkuhälyttimet. Vauvan vaatteetkin on jo pesty ja laitettu kaappiin koko järjestykseen odottamaan. Suurimman osan tavaroista oon osanu tutuilta ja jotakin sitten ihan kirppareilta. Kirpparit on oikeestaan mulle yks harrastus, joten se on aika luonnollinen paikka etsitä myös vauvatavaroita.

Nyt kaikki muistaa ottaa rennosti ja lepäillä tarpeeksi, että ei vauvat ihan vielä ala syntymään. Minä oon tyytyväinen jos tämä kaveri pysyy mahassa sinne täysaikaseksi, eli viikolle 37.
 
Repa, Kiitos* Niin ne tekee. Voin uskoa että ei ollut sinullakaan helppoa silloin.

Anumarika: Tsemppiä pistelyihin! Hyvä että huomattu niin varmistavat sinun hyvinvoinnin <3

On kyllä kaunis ilma ulkona ja semmonen kirpakka pikku pakkanen!

Vaatteet on vielä pesemättä ja laittamatta kun odottelen että anoppi tuo kuun lopulla Ikeasta pari malmia jonne ne saan laitettua suoraan pesusta näppärästi. Ajattelin että nuo saa toimia hoitotasona samalla kun aika ok korkuisia. Murun synnärivaatteet on kuitenkin jo pesty kun koskaan ei tiedä mennäänkö ali vai yli :barefoot: ne tartteis vaan pakata johonkin kassiin valmiiksi kun tietäis mihin.

Täällä aamu makoiltu menkkamaisten kipujen saralla 4h, eilen illalla tuikkivia kipuja ja jumalaton päänsärky johon Panadolit ei auttaneet mutta johon lopulta nukahdin. Toissapäivänä illalla 1,5h supistuksia sarjana sitten hiipuivat onneksi.

Rupesin miettimään että onko noi menkkamaiset poltot supistuksia? Harkkoja on ollut jo pitkään ja ne laittaa kivikoviksi masun ja pysähdyttää välillä, mutta tämä nyt jotain ihan erilaista. Ajoittain sitä on ollut jo aiemmin, mutta tämä tosiaan kesti tunteja. Pyysivät näytille vaikka veikkaan että lopputulema on turha reissu mutta parempi varmistaa :)

32+0 :love: ja Rv 33 starttasi..onneksi ja Hui!
 
Mariani Kyllä ne menkkapoltot voi hyvin olla supistuksia. Onneksi pääset näytille!
Teillä on kyllä ollut rankka raskausaika miehesi kanssa, en voi kun toivoa oikein seesteistä vauva-aikaa tuon tasapainoksi. :love:

Mä ostin tänään ekan vaippapaketin ja muutaman tutin kun kävin kaupassa. :love::love: Kaikki hankinnat alkaa olla tehtynä, paitsi sängyn patja pitäisi vielä hommata.
Oon yrittänyt näin sairaslomalla ottaa joka päivälle pienen tehtävän ja sitten loppupäivän lepäillä. On onnistunut kohtuu hyvin ja lisäksi saanut parin viikon aikana jotain aikaiseksikin! Uuni ja roskiskaappi on kuurattu ja jääkaappi sekä pakastin sulatettu ja pesty. Ensimmäiset joulusuklaatkin jemmattu kaappiin ja joululahjatkin hyvällä mallilla. :p Tuleville viikolle ois vielä ajatuksena leipoa ja kokata joulua varten pakkaseen ja pitäis yks ostosreissu tehdä ja käydä etsimässä imetystoppeja. Eipähän tuu joulustressiä sit jos vauva tuleekin ajoissa. :D

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Mamadread ja itu 29+6
 
  • Tykkää
Reactions: Mariani

Yhteistyössä