Heh, kävi hymyilyttämään toi
Susannan heikko ensilumi. Täällä Helsingissä on ihan järkyttävästi lunta!
Ja huomenna pitäis taas tulla lisää...
Liikenne on sekasin jne. Ajokelit on kyllä karmeet ja mun mies itseasiassa ajoi elämänsä ekan onnettomuuden muutama päivä sitten. Kyllä pelästytti, mutta onneksi selvisi ilman vakavampia vammoja. Auto meni sen sijaan tohjoksi.
Mä en oo tässä tai aiemmissakaan raskauksissa ihan hirveesti itkenyt , mutta selvästi oon herkempi kuin ei-raskaana ja kyllä se näin loppua kohden on voimistunut. Suurimmat itkut tulee varmaan taas synnytyksen jälkeen kun hormonit heiluu kunnolla.
RubyS , oisko sellainen nestemäinen rauta parempi sulle? (Esim. Floradix) Mä en usko, että syömällä saa kauheen helposti rautatasoja ylös raskauden aikana, mutta täysjyväviljassa ja tummanvihreissä kasviksissa on aika paljon rautaa. Niin ja lihassa. Mut sit pitäis olla tosi tarkka, että samaan aikaan ei syö mitään, mikä heikentää raudan imeytymistä. Mulla oli hb 106 rv 22 ja oon siitä asti syöny rautakuuria. Neuvolan täti suositteli ottamaan tyhjään vatsaan kaks tuntia ennen syömistä eli käytännössä yöllä kun käy pissalla.
Mut silleen se kuulemma imeytyy parhaiten.
Mä lukisin ton
Marianin liuskan ennemmin yhdelle plussalle, mutta en kyl oo mikään ekspertti ja eihän toi väri kyllä täysin sitä vastaa.
Jos nyt jotain hyvää tossa sun tilanteessa, niin se, että vauva on vielä masussa, viikot on hyvät, sulla on tiheä seuranta ja tilanne on edennyt aika rauhallisesti. Kun netistä löytyy myös niitä kauhukertomuksia, jossa raskausmyrkytyksen ensioireiden ja hätäsektion välissä on tyyliin viikko. Kovasti tsemppiä!
Omaan napaan ei kuulu kummempia. Bebe mekastaa ihanasti, niin ettei liikkeitä tarvi pahemmin laskea, kun möyrintää on pitkin päivää. Ja yhdessä kasassa yhä!
Onko muilla ollut kohdunsuulla ja lähistöllä vihlontaa? Kun mä mietin, että onko vauvan pää jo niin alhaalla, että se käy johonkin hermoihin vai mitäköhän tää on.
Ei jatkuvaa, mutta useamman kerran päivässä tulee.
Mamadread ja itu 29+4