Tervetuloa mukaan
Mimminkäinen!
Ihan oikeaan paikkaan kirjoitit,
Mamadread siirtää sinun tietosi tuohon etusivun listaan, kunhan ehtii
Täällä vaivannut vähän sama kuin monella muullakin, oon ollut niin väsynyt alkuviikon etten oo jaksanut kirjoittaa mitään vaikka lukemassa oon käynytkin. Ja mulla on tabletille tallennettuna kirjautuminen, niin ei tarvitse sitäkään vaivaa nähdä, mitta silti en oo jaksanut.
Johtuu ehkä siitä, et ensinnäkin se hemppa on varmaan vielä liian alhainen, mut oon joutunut myös normirytmiäni muuttamaan ja heräämään aamuisin liian aikaisin, kun meillä ahkeroi nyt tän viikon muurari täällä tekemässä meille uutta takkaa ja se aloittaa työt aina klo 8 aamulla.
Mä voisin mielelläni nukkua vähän pidempään
Sairaalakassiin olis hyvä pakata mukaan ainakin puhelin (sekä tabletti) + laturit. Jos sais kuulokkeet, niin nekin olis kivat niin vois kuunnella vaikka musiikkia tai katsella omia ohjelmia tabletilta milloin tykkää eikä häiritsisi huonetoveria. Suklaata pitää olla maitoa nostattamaan. Ehkä joku kirja tai käsityö ajan kuluksi. Imetysliivit + liivinsuojia. Kotiinlähtövaatteet itselle ja vauvalle, omia sukkia jos ei tykkää sairaalan sukista (samoin piksareiden kanssa). Just miehelle vitsailin, et pitäisköhän pakata myös oma herbamare purkki mukaan, kun ruoka on siellä aina niin mautonta
Niin ja omat shampoot + hoitoaineet sekä muutkin henk. koht. hygieniavälineet, kuten hammasharja + tahna, jne. Siinä nyt mitä itelle tuli mieleen, täydentäkää listaa sitä mukaan mitä tulee mieleen
Meillä oli eilen lasten koulun vanhempainilta ja kovasti tuli siellä kyselyjä, että koska syntyy jne. Monelle tuli yllätyksenä koko raskaus. Sellaisille puolitutuille kun ei halua välttämättä koko tilannetta alkaa selittään, niin olikin yllättävän helppo vastata, et meidän lapset palaavat joululomalta isosiskona ja kaksinkertaisen isoveljenä takaisin kouluun, kun se alkaa 9.1.
Ja siinäpä se ajankulu myös konkretisoitui. Tasan kuukausi aikaa joululoman alkuun nyt
Saa nähdä pystytäänkö yhdessä kasassa sinne asti.
Mitähän mun pitäis vielä saada aikaiseksi ennen vauvan tuloa?
Tuo takka valmistuu tällä viikolla (tai no, viimeinen pinta pitää tehdä pienen käytön jälkeen, sen ajankohtaa en vielä tiedä tarkkaan), sit saa tehdä meidän makkarin valmiiksi, joka tulee siis vanhasta takkahuoneesta tuohon olkkarin jatkeeksi. Sinne tarttee siis maalit ja tapetit seiniin ja sit kalusteet. Samalla maalataan myös olohuone valmiiksi. Vauvan sänky tulee samaan huoneeseen, siihen tarvis vielä uusi pohja hommata. Ja sit meillä ei oo mitään lipastoa tms. missä vois säilyttää vauvan vaatteita ja muita tarvikkeita, niin ehkäpä semmoinen pitäisi hommata jostain.
Jonkun ihanan sängynpäädyn haluaisin myös, mut sen nyt periaatteessa kerkeää myöhemminkin. Toisaalta olis ihana saada edes jotain valmista kerralla.
Sit meillä on nyt vessasta revitty puolet seinistä auki. Loputkin pitäisi repiä ensi viikolla ja sit hommata ja asentaa uudet levyt seiniin. Sit ne pitäis maalata ja ehkä vois yhdelle seinälle jotain tapettiakin laittaa. Uudet allaskalusteet odottaa tossa eteisessä, itse allas on tilattuna muttei toimitettuna vielä. Sit pitäis ostaa hana ja peilikaappi sinne. Sit tulis siitäkin valmista
Eteinen on muuten valmis, mut sinne tarvitaan naulakko seinään ja jotkut sopivat korit mihin laittaa pipot, hanskat yms. Ajatuksena olis, et jokaiselle tulis omat korinsa, niin pysyis sit tavarat järjestyksessä.
Niin ja pitäähän meidän siis ovet uusia joka paikkaan, mut ne tehdään ehkä myöhemmin. Tai siis ens vuoden puolella vissiinkin
Keittiörempalle pitäis sopia aikataulu vuoden vaihteen jälkeiseen aikaan. Päätettiin miehen kans, et lykätään tota kylppäri/sauna remppaa varmaan ainakin ensi syksyyn. Se tarkoittaa, et kodinhoitohuone tehdään sit vasta sen jälkeen, mut meillä meni maku tohon firmaan kenen piti se remppa meille tehdä, jo tän takan kanssa, kun sieltä on info ja yhteydenpito ollut niin huonoa sen jälkeen kun oltiin nimi saatu paperiin, et päätettiin mieluummin etsiä uusi tekijä tohon isompaan remppaan. Ja ei jaksa nyt alkaa kiireellä sitä etsiä, niin siksi lykätään.
Meillä siis takka piti olla asennettuna pari viikkoa sitten ja vasta viime torstaina saatiin tietää et ne on saanu meille muurarin ja se tulee maanantaina (siis aloitti tällä viikolla). Tullessaan sillä muurarilla ei ollut tiedossa puoliakaan hommista mitä oltiin sovittu tehtäväksi ja yritti niistä kovasti luistaa irti väittäen mm. ettei lattiaan tartte tehdä valua uuden takan alle, et hyvin kestää muka ilmankin tuollaisen takan painon
Ollaan siis kuitenkin hinta sovittu takalle sen mukaan, että kaikki hommat tehdään huolella niin kuin pitääkin, niin mun täytyy olla vahtimassa sit koko ajan et tuo muurari kans tekee hommat niin kuin on sovittu.
Ja kun oon myyjää yrittänyt konsultoida asioista, niin tuntuu et se välttelee mun puheluita ja yrittää aina mahdollisimman nopeasti lopettaa ne vaikka asiat on vielä epäselviä.
Ja puoliinkaan puheluista se ei ees vastaa tai soita takaisin.
Mua on alkanut nyt hieman rasittaan tää kahden kodin asuminen. Kaipa mä pikku hiljaa alan siirtyä enemmän ja enemmän tänne miehen luokse. Harmittaa vaan et ei voi tuoda kalusteita heti, kun muuten jäädään ilman niitä omaan kotiin
Mut vauvalle laitan kaiken tänne, meillä sit reissataan sen unipesän ja matkakassin kanssa.
Niin joo, pitäis se ratasosa ostaa siihen turvakaukaloonkin. Eikä meillä kyllä muutenkaan oo vielä vaunuja, mut ehkä mä ostan ne vasta kun on pahimmista pakkasista selvitty ja siitä sektiosta toivuttu
En oo siis koskaan vauvojani pihalle nukuttanut, niin en tämänkään kanssa niin ajatellut tekeväni. Niin ei tartte heti ollakaan niitä vaunuja sitten.
Mitähän vielä olis asiaa?
Ei kait mitään ihmeellistä. Viikonloppuna on edessä yhdet pikkujoulut ja sit lauantaina käydään Tampereella miehen, mun pikkuveljen ja mun lapsien kanssa leffassa.
Ja samalla varmaan haetaan Ikeasta se puuttuva hana
Ens viikon perjantaina sit taas seuraava kontrolli lääkärillä siitä istukasta. Mut siihen asti yritän elää mahdollisimman normaalisti, toki en tee mitään raskasta, kun koirien pissalenkkikin alkaa ottaa hengen päälle ja laukaisee kauheet supistukset
Mut mukavaa viikkoa kaikille! Toivottavasti kenenkään olo ei kovin kurja olisi
Tuolla facen tammikuisten ryhmässä muuten syntyi jo (olikohan viikonloppuna) ekat tammivauvat
Tai no, ei kai heitä nyt tammikuisiksi voi enää sanoa, kun marraskuussa tulivat, mutta kuitenkin. Alkaa olla jännät paikat, et kauanko vielä itse kukin meistä pysyy kasassa