NP: Voimia eläinlääkärireissuille. Itselläni on noita koiria useampia ja yksi on ihan kunnolla ollut sairas nuoruudestaan saakka. Silloin esikoisen odotusaika meni sen kanssa lekurilla juosten. Rahaa meni, mutta apua ei sieltä löytynyt. Ruokavalio ja luontaishoidot on saaneet sen siihen kuntoon, että pystyy elämään koiranelämää, mutta tervettä siitä ei ikinä saa.
Jep, parhaani tosiaan olen syömisten suhteen tehnyt, en muutenkaan käytä paljon vaaleita leipiä, riisiä yms. Ruisleipä ja puhdas kauraleipä on niitä mitä olen käyttänyt ( joinakin päivinä en käytä leipää ollenkaan, mutta viherpirtelöihin lisään yleensä kauraleseitä ). Samoin siinä nakkikeitossa käytin vain 5% rasvaista nakkia ja mausteena puolikkaan lihaliemikuution. Oli vielä aika iso kattilallinen. Nosti arvot sitten 9,1. Kalakeitto nosti vielä korkeammalle ( 9,4), vaikka tätini sen teki ja kehui kuinka on terveellinen. Yrittää itsekin syödä mahd. terveellisesti ja oli vielä vesipohjainenkin ja vaaleaa kalaa. Kasvissosekeitto taas ( en itse ollut tehnyt ja pelkäsin, että arvot nousevat) antoi ihannelukemat :O Lääkärin ainut veikkaus oli, että noissa keitoissa sen perunan tärkkelys muuttuu jotenkin sellaiseksi, että se sokeroituu herkästi.
Jeccika: Tosiaan se terkkarikaan ei ollut kuullut aiemmin, että verensokeri nousisi keitosta niin korkeaksi. Itseä vaivaa aika paljon se asia ja haluasin jostain selvityksen mistä johtuu :ashamed:
Edellisessä raskaudessa tämä meni pelkillä sokeriarvojen mittauksilla, vaikka arvot saattoivat välillä olla korkeammatkin. Yhäkin elättelen toiveita, että ei tarvisi insuliinia nytkään, koska olen ollut vielä tiukempi kuin silloin. Äh, yritä tässä nyt sitten nauttia raskaudesta... 2 viikkoa täytyy vielä jännitellä ennen seuraavaa tuomiota.
Muakin olisi kiinnostanut mittailla tuota vyötärönympärystä, mutta ei löydetä mittaa :kieh: Kyllä se varmaan on ihan kivasti kasvanut, kun tuntuu jo olevan tiellä.
Taidan lähteä syömään kohta kaalipataa ja katsoa nouseeko arvot pilviin vai miten käy
opcorn:
kääkkis 18+5