Tammikuun 2007 taaperot

Epuskalle :hug:
En yhtään ihmettele, kun masentaa ja hermostuttaa. Asuntokauppa on kuitenkin sellaista, että siihen kun sijoittaa ison määrän rahaa ja kun kaikki ei menekään hyvin niin takuulla stressaa. Pienemmät asiat on helppo siirtää hetkeksi pois mielestä, mutta ei varmaan tuollaista. Toivottavasti asia selviää pian eduksenne.

 
Epuska :hug: :hug: :hug: !!!Varmasti stressaa, tosi kamala tilanne. Toivottavasti PIAN saatte asiat selviämään!

Mä kävin tänään etsiskelemässä Jerelle välikausi kintaita. Sissos, minkälaisia hintoja! :eek: Hinnat oli 7e-30e kintaista! Löysin sit Jonathanin merkkiset alennettuun 9e:n hintaan. Oli vaan aika pientä kokoa. Mulla oli toppakintaat vertailun vuoksi mukana, ja noista täyty ottaa 3-4v:n koko. :D Jerellä on kyl aika isot kourat.. :whistle:

Huomenna mennään sit uimahalliin taas! Taas Jere on ihmislukkona mun ympärillä. :whistle:
 
Epuskalle iso :hug: Ei mikään ihme, jos hermo menee. Etkä varmasti ole ainoa äiti joka välillä hermostuu lapseensa. Täällä heti toinen. :wave:
Oletteko pyytäneet terveystarkastajaa käymään? Hän voi laittaa asunnon asumiskieltoon siksi kunnes home on korjattu pois. Myyjä joutuisi maksamaan teidän hotelli tms. asumisen siltä ajalta. Ettei tarvitsisi siellä kuunnella lirinöitä ja miettiä asioita liikaa.
Voin vaan kuvitella mitkä sun fiilikset on siellä. Mitä megalomaanisia itsesyytöksiä minäkin keksisin, jos olisin samassa tilanteessa. Vaikka oikea kettu onkin myyjä. Ja joutuu toivottavasti vastuuseen valheistaan ja te saatte mahtavuudelliset remontit. :D
 
Heippa kaikille tasapuolisesti :wave: !

Jokohan olisi aika minunkin kantaa oma korteni tähän kekoon? Häpeäkseni on tunnustettava, että olen ollut mukana tammimasuista asti -lukijana- ja koko ajan olen ajatellut, että kyllä minä ensi viikolla saan aikaiseksi itsekin kirjoittaa :ashamed: . Kiitos teille, jotka olette kirjoitelleet. On ollut ihana lukea tarinoitanne! Olen varma, että näin mukavalla listalla on muitakin taustailijoita, joille te muksuinenne tunnutte jollakin hullulla tavalla tutulta, vaikkei teillä taas ole "meistä" taustailijoista mitään tietoa.

Vieläkö matkaanne huolisitte? :whistle:

Täällä kirjoittelee kolmenkympin kriisiä hiljalleen lähestyvä äitykkä kera Iita-tyttösen (4.1.07) ja ihanan isäpapan. Ollaan kaiketi hyvin tavallinen perhe täältä pohjoisemmasta Suomea. Mieheni käy töissä ja minä pyöritän tätä arkikarusellia Iitan kanssa kotona. Suunnitelmia töihin palaamisesta ei vielä ole.

Iita on touhukas tyttö, täynnä virtaa ja energiaa. Tällä hetkellä meillä kovasti kerätään rohkeutta kävelemään lähtemiseen - mistään muusta se ei taida olla enää kiinni. Lyhyitä matkoja minun ja isänsä välissä hän jo kävelee. Oma tahtokin on alkanut nousta pintaan ja jalkaa poletaan ja ruokia viskotaan, jos ei miellytä. Huoh. Jos pitkää pinnaa saisi metritavarana jostakin, sille alkaisi olla hiljalleen käyttöä. Oman lisänsä perheemme elämään tuovat Iitan selvittelyvaiheessa olevat allergiat. Muitakin allergiaperheitä taisi tältä listalta löytyä...

Sepäs meistä tältä erää. Jatkossa yritän kirjoitella vähän ahkerammin kuin kerran kahdessa vuodessa =). Ajatella, siitä plussasta on ensi kuussa todellakin jo kaksi vuotta!!
 
Tervetuloa joukkoon!
Itsekin ehdin enemmän lukea muiden juttuja kun kirjoittaa. Jos sellaista edes ajattelee niin eräät kyllä järjestää muuta ohjelmaa.

Pinja tippui tänään vessanpöntön päältä. Säikähdin ihan kamalasti ja olen seurannut ettei oksenna tai vaikuta muuten kömpelöltä tai omituiselta. Ihan ok se näytti olevan kunnes nukahti sitten päiväunille. Se on ihan mahdoton kiipeilemään. Heti kun selän kääntään. Se on tässä ehtinyt tippumaan myös sohvalta ja keittiötuolilta. Onneks ei ole käynyt mitään pahempaa (koputan puuta) ja ne on rauhoittaneet kiipeilyä. Me käydään aina Pinjan kanssa tapahtuma läpi ja se muistaa kyllä kun sanotaan että "muistatko kun tipuit tästä ja sinua sattui". Sitten Pinja näyttää että mistä kohtaa tippui ja mihin sattui. Ja kun sitä kieltää niin se itse sanoo "ei, ei" ja heristää sormea. Tosin se ei auta asiaan kun hetkeksi ja sitten taas sama meno jatkuu.

Epuskalle iso :hug: Toivottavasti asiat pian järjestyy. Olisin itse ihan hileinä tossa tilanteessa. Uskomatonta että asiat edistyy noin hitaasti vaikka on kuitenkin asukkaiden terveydestä kysymys.

Pinja on ollut aika pahalla tuulella muutaman päivän (äiti on tietysti ollut oikea :saint: ) mutta onneks saatiin vihdoin ja viimein asennettua Pinjan huoneeseen pimennysverhot. Ja kun tyttö nukkuu tarpeeksi yöllä niin äitikin nukkuu tarpeeksi niin kaikki on taas paremmalla tuulella. Pinja kun on väsynyt niin se roikkuu koko päivän lahkeessa eikä ole hetkeäkään itsekseen ja se on niin ärsyttävää.

Siitä piti vielä kommentoida kun Poio ja Myyra sanoitte siitä kehityksen arvostelusta. Meillä ongelma on siinä että kun Pinja on kävellyt jo 8kk ikäisenä, niin se nyt jo melkein juoksee ulkona. Niin ihmiset tulee sanomaan että "ettei vaan vaikuta puheen kehitykseen kun on niin aikaisin lähtenyt liikkeelle". Ja mua ärsyttää se että jostain on aina sanottava jotain ikävää. Kun vois vaan sanoa että onpa mukavaa kun on niin reipas tai onpa hyvä kun lähtee maltilla liikkeelle. Miks pitää kaikesta löytää jotain negatiivista?

Ja nyt kun pääsin valituksen makuun niin voisin siitäkin sanoa että miksi täysin vieraat ihmiset tulee niin lähelle lasta. Pinjalla on suuri henkilökohtainen reviiri eikä ihmiset tajua sitä ettei lasta voi mennä ihan liki noin vaan yllättäen. Sitten ne ihmettelee että vierastaako se vieläkin. :headwall:

Kiitos, johan helpotti.
 
Tervetuloa vaan Eppa.

Ystäväni oli käynyt neuvolassa ja sydänäänet olivat kuuluneet selkeinä :heart: Parin viikon päästä sitten ultra... kunpa kaikki menisi nyt hyvin.

Joonas oli eilen sippi. Nukkui neljät päikkärit ja unta riitti vielä koko yöksi.. tosin kätisihän se siinä välilläkun kuume nousi ja oli hankala olla. Tänään on menty kaksilla unilla. Eipä tuo poika sisällä pitkiä unosia ota. Hyvä jos tunnin kerrallaan.

Joonas laulaa nyt: ihhahhaa, ihhahhaa, epo. :D Milloinhan tulee :hirnahtaa. saattaa siihen vielä tovi vierähtää ;)

Kakkonenkin on nyt kuumeessa... esikoinen vielä selvinnyt siitä, mutta eiköhän tuohonkin tartu. Tuo kakkonen on lähdössä lauantaina siskoni luokse Ouluun. Sisko pyysi, josko haluaisi hänen seurakseen talvilomalla tulla ja niinhän tuo halusi. Viisi yötä siellä jonka jälkeen napataan matkaan kun ajellaan siitä ohi sinne Hankasalmelle. Tuli tänään miehelle s.postia kyseisestä paikasta. Siellä oli tullut toisen mökkiporukan kanssa joku tenkkapoo, kun olivat varanneet luxusmökin, eivätkä olleet ottaneet selvää, ettei sinne saa eläimiä viedä. Ja heillä kun sattuu olemaan koira. Noh, tämä mökin vuokraaja kyseli sitten josko suostuttaisi vaihtamaan heidän kanssa mökkiä. Ilman mitään lisämaksua. No saadaan nyt suurempi, uudempi mökki samaan hintaan. Tuossa alkuperäisessä olis ollut 70m2 + 30m2 parvi ja tässä luxusmökissä ykdessä kerroksessa 135m2. No nyt on tilaa! ja 4 makkariakin ja 3 vessaa :D Kyllä lykästi :D
 
Vitsi mikä tuuri Annetella on ollu! Ja Epuskalle edelleen kovasti haleja ja voimia!

Tervetuloa uudet joukkoon vaan!

Me täällä Rovaniemellä ollaan vielä yks yö, kaks menny siinä ja siinä. Kakarat ei jouda nukkumaan tarpeeksi ku tekemistä on niin paljon :D Päikkärit pokellakin jäi eilen puolen tunnin mittaiseksi ja aamulla jo seiskalta ylös |O Kiva mennä huomenna kotiin, pari päivää hengähtää ja lähtee uudelleen sit reissuun, Ouluun...
Poke tuossa vieressä leikkii barbeilla :LOL:
Ponia on joka kova ikävä, haluttas itellä jo kotiin! Illalla näköstellään Vilipin kans, mukava nähä Kristaa! Toivottavasti kaikki nyt menee suunnitelmien mukaan...
Jotain vielä oli mut unohtui :whistle:
 
Ai niin Poio nuista kinttaista... meillä on kokeiltu kaikkea kalliista halpaan ja parhaimmaksi on todettu nuo Jonathanin kinttaat! (ja muutkin vaatteet) Ne on edulliset, kestävät ja lämpimät, hyvät käytössä. Toiset meille hyväksi todetut on ollu Rasavil mut ovat niin pirun kalliit ettei meillä varaa oo... Mut ne oli hyvät!!!
Just ollaan ens viikolla menossa Ouluun ja käydään JesperJuniorilla kattoo lapsille ens talveksi toppavaatteet mikäli alesta löytyy vielä ja sit niitä välikausi asuja.
Hirveesti tulee kikrotushäröjä ku on "vääränlainen" näppis ;)
 
Tervetuloa Eppa! Lisäsin sut tuonne ekalle sivulle, ja jos haluat niin anna syntymämitat vielä, niin lisään nekin sinne.

Nuo Jeren kintaat on ihan pjaskat! Ei pysy kädessä millään! :kieh: Meni sekin 9e kankkulan kaivoon. :| Täytyy huomenna koittaa klipsien kanssa ja sit tuunataan niitä vähän. Noissa on kätevä vetskari, joka helpottaa pukemista mutta kiristys tarra puuttuu kokonaan. Sais olla edes neppari. Murrr..
Tulipa nuokin sit testattua, kun Jere ryömiskeli leikkitelineen alla aamulla. Oli yltäpäältä hiekassa koko ukko. Onneks kurahaalari suojaa pukua, mutta hihat oli ihan ravassa. Onneks on pesukone! :)

Jere näyttää viihtyvän uimahallissa hyvin. Eilen pärskytteli ihan onnessaan ja olis viihtynyt kauemminkin. Huulet vaan sinersi ja hampaat kalisi, niin oli parempi lähteä lämmittelemään. Sauna ei sit ollukkaan niin kiva juttu. :whistle:
 
Kiitokset tervetulotoivotuksista =)!

Meidän neiti syntyi lukemiin 40+4 ja strategiset mitat olivat 2,7 kg ja 48cm. Niin pieni ja suloinen -yhä edelleen!

Käytiin tänään kauppareissulla rattailla ja huristeltiin ympäri kaupunkia enemmän kuin koskaan aiemmin. Iita oli aivan innoissaan. Itse siinä vain ihmettä katselin, että jahas, äiti saa alkaa taas opetella uusia puolia tyttösestään. Meillä ei nimittäin jossain vaiheessa päästy rattailla postilaatikkoa pidemmälle, kun Iita jo hermostui aivan täysin. Ja postilaatikkomme ei ole kaukana...

Kevätkinttaat pitäisi ostaa täälläkin ja Poion ongelmat kuulostavat tutuilta. Talvi on epäsopivissa kinttaissa mennyt miten kuten, mutta olisi kiva saada nyt kevääksi sellaiset kinttaat, joissa jotain pystys touhuamaankin ilman, että kinttaat tippuu pois tai peukalot koko ajan katoavat... On ne nämä kotiäidin ongelmat ulkopuolisen korviin varmaan välillä niin kovin suuria :LOL: .

Jokos muut on käyneet ahkerasti uimassa? Meillä on moista asiaa suunniteltu jo kauan, mutta ei olla vielä aikaseksi saatu. Mitenkäs ylipäänsä kuiva iho suhtautuu uimahalliveteen? Kokemuksia? Ja ennen kaikkea, miten uimahallireissut ovat onnistuneet?
 
Parhaat kinttaat on Reimatecit. Siis nehän on ihan tajuttoman kalliit, mutta on kyllä hintansa väärtit. Ja jos harrastaa kirpputoreilua (tai paremminkin Huuto.netiä) niin niistä saa vielä myydessä kunnon hinnan. Eivät kyllä yhdessä keväässä ja syksyssä ole meillä menneet miksikään.

Suosittelen kurkkaamaan noita kinttaita tuolta huutiksesta.. siellä on aina joku aikaansa edellä oleva shoppaillut kevät vaatetta alennusmyynneistä ja nyt laittanut myyntiin uutta vaatetta halvalla. Ja itseäni en tässä nyt mainosta vaikka siltä saattaa kuulostaa. minä nimittäin en ole koskaan aikaani edellä.. päin vastoin :kieh:
 
Mulla on omien vaatteiden myyntiongelma. Kun ne 20 kiloa lähti, niin nyt on koko 38 liian suuri. Joten koko vaatekerta menee uusiksi. Olen yrittänyt ottaa kuvia Huuto.netiä varten mutta jotenkin meidän kameralla vaatteiden väri muuttuu ja Pinja hyppii niiden päällä kun yrittää ottaa kuvaa. Tässä lähellä kun ei ole mitään sellaista kirpparia missä itse sais myydä, kun se tosi iso ja suosittu purettiin pois muutaman omakotitalon tieltä. :(
Pinjan vaatteita olen säästänyt eteenpäin annettavaksi mutta näillä näkymin saan säilyttää niitä itse vielä pitkään.
 
Tervetuloa Eppa joukkoon!

Saku lopetti helmikuun lopussa vauvauinnin ja nyt ollaan siirrytty "isojen äijien halliin". Saku rakastaa vedessä peuhaamista sekä saunassa istuskelua ja varsinkin löylyn heittoa! Uimahallireissut ovat menneet loistavasti, koska Saku kävelee itse ja on muutenkin omatoiminen...

Mun pitäis kanssa käydä vaatekaappini läpi, kun siellä on kasapäin Peakin vaatteita, joita olen saattanut käyttää vain pari kertaa. (olen saanut ne vanhan duunin puolesta.) Pitäis varmaan mennä kirppikselle myymään tai laittaa huutonettiin. Nii-in, pitäis... :LOL:

Huomenna vietän vapaapäivää ja suuntaan kohti viinimessuja. Nam! :p
 
Meillä on Tirri oppinut kävelemään ilman tukea. Ihana katsoa tota epävarmaa ankka taapertamista, sitä kun ei kauaa kestä. Kohta se jo mennä viipottaa niin ettei perässä pysy.

Mä näin viime yönä unta, että testi näytti kahta viivaa ja kauhuissani mietin, etten kyllä neljän kanssa pärjää. Annette voi ehkä antaa käytännönvinkkejä, miten homma toimii :LOL: . No toivotaan, että unen tasolle jääkin. Minä voisin hyvin vielä neljännen haluta, mutta ukko on kyllä niin ehdoton ei, että tuskinpa se tuosta muuttuu.

Kintaista: Mä ostin ne Jonathanin kevätkintaat, missä on se remmi. Nähtäväksi jää onko hyvät vai ei. Ovat kuitenkin aikapaljon edullisemmat kuin Reimatecin hanskat. Muutoin olen kyllä samaa mieltä Anneten kanssa, että Reimatecit ovat hyvät. Pysyy kädessä ja pitää kuivana, niin kauan kun pysyvät ehjinä. Esikoisella ei tahdo enää kestää kuin max yhden kauden noi toppahanskat. Välikausihanskojen käyttöaika on sen verran lyhyt, että ne kestävät hiukka pidempään.
No toivottavasti noi Jonathanit ajaisi asiansa. Näyttivät ihan hyviltä. Viimevuonna ei tainnut sitä remmiä ranteen ympäri ollkkaan.

Jaahans, suihku kutsuu.....
 
Kinttaista vielä ku niin kovasti niitä eilen kehuin :ashamed: Meillä on kaikilla Jonathanin perus kinttaat, maksavat 7,5e pari. Ei mitää kiristysjuttuja tai vetskareita ja vielä ei oo kelläkään tippunut käsistä. Enkä piä alla mitään hanskoja tms, kai meijän lapsilla on sitten oudot kädet mut meille ne passaa just sopivasti :D Pokella kokoa 2 ja isommilla 4.

Tein eilen oikein mahtavia löytöjä tuosta uudesta Revontuli keskuksesta. Mm. tytölle sain 65e toppahaalarin 19,90e! :eek: Harmi vaan että vain tytön kokoja on enää sopivia jäljellä, toivottavasti pojille sit löytyy oulusta... Kolmeksi yöksi kotiin ja sit Edeniin!!! Ihanaa! Meillä kaikki lapset on ihan mahottomia vesipetoja, polskivat minkä kerkeevät eikä hätkähdä vaikka uppeloon menevät välillä (paitsi esikko jolle jäi kammo vauvauinnin pakkosukeltamisesta...) :ashamed: Tippuihan tyttö kesällä laiturilta selälleen veteen, päivän varoi laituria mut sitten unohti koko homman ja varovaisuuden :D Vähän jänskättää miten kolmen pienen kans (kukaan ei osaa uida ite ) pärjää kylpylässä mut mahtaa olla niin et ukko ottaa nuo isommat suihkun puolelle ja mulle jää poke jonka kans pärjää hyvin :D

Mut nyt ulkoilee ja sit autoon pakkautumaan kohti kotia (ja ponia :heart: )!!!!!!!!
 
Tervetuloa Eppa!

Hanskat: Meidän isommalla on Lassie Tech-hanskat ja ovat olleet oikein hyvät. Vähän kevyempinä versioina on Hans Companyn Waterproof-hanskat. Ne on ihmeellisen malliset, ainakin meikäläisten käteen, kun koko 2 on vasta 4-vuotiaana sopiva. :eek: Poika on kyllä muutenkin malliltaan pitkä ja puikula. :LOL:

No nyt ajatus katkesi, kun lähetän samalla ryhmätyötä eteenpäin. Miksi tuo sähköposti jumittaa?! Ärsyttävää, kun ei saa tekeleitään eteenpäin.

Meillä on ollut omat viinimessut täällä kotona, kun ollaan maisteltu kaikenmaailman viinit. :p Huomenna aamulla lähdetäänkin kohti Tallinnaa täyttämään anopin auto hääjuomilla. Säästyy monta sataa, kun ostaa sieltä. Ihanaa kyllä päästä edes yhdeksi yöksi reissuun.

Mä olen ihan unohtanut sen Travallen myymälän Kränä! Anteeksi kovasti. Ei mulla kyllä autoakaan ole ollut käytössä. Mies menee nykyään aina töihinkin autolla, vaikka ennen on kolmen kilometrin matka taittunut säällä kuin säällä polkupyörällä.

Jaahas, kohta täytyy lähteä hakemaan poikaa kerhosta. Ja taas joudun herättämään Villen kesken hyvien päiväunien. Tylsä juttu, että näinä päivinä unet aina keskeytyy. :(
 
Lili, ei tässä sen kummempaa... käytäntö tulee itsestään ja sitten kaikki onkin yhtä kaaosta ;) ;) ;) Ei vais... ei neljän kanssa ole yhtään sen vaikeampaa kuin kolmenkaan. Minun mielestä suurin muutos ja sopeutuminen on edelleen silloin kun ensimmäinen muksu syntyy.

Kränä, eiköhän siellä edenissä mene hyvin. Anoppi käy meidän kolmen isomman lapsen kanssa yksinään uimassa.. kukaan ei osaa uida (paitsi anoppi tietenkin :LOL: ).

Onnittelut Tirrille uudesta taidosta :flower: :heart: kohta sielläkin jo juostaan.

Joonas mätkähti etuterassilta portaat alas. Suoraan kasvot edellä jäälle. Tulipa mojovat jäljet :/ Meidän etupihan puussa asuu "ova" (orava) ja hällä oli kiire sitä katsomaan, ei malttanut odottaa, että pidän kädestä kiinni kun menee portaat alas, yleensä on odottanut mutta nyt unohti. No ei onneksi pahemmin käynyt.
 
Onneksi teille ei Annette käynyt pahemmin. Meilläkin täällä on tänään paukuteltu päätä lattiaan kertaalleen :(. Onneksi säikähdys oli suurempi kuin kipu, mutta aina se vaan yhtä pahalta itsestä tuntuu. Saas nähdä, millaisessa pulassa tuon tytön kanssa sitten vielä onkaan, kun kävelemään lähtee ja alkaa enemmän kiipeillä...

Tirrille perheineen onnittelut uudesta taidosta! On ne vaan nämä pienet niin suloisia aina ja varsinkin silloin, kun ovat jostakin uudesta taidosta aivan tohkeissaan :heart:.

Meillä on täällä pehmolelut muuttuneet erityisinhokeista kovasti rakkaiksi. Nallea halaillaan ja hoivataan kovasti. Liekö kaveri Iitasta myös hiukkasen liian laiha, kun koko ajan pitää olla nalleparan syömässä =). Suloista on se, että kun äidinkin pitää Iitan mielestä nallea väliin halata, niin siitä ollaan sitten kovasti mustasukkaisia, kun työtä käskettyä tehdään. Kiireellä äidin syliin ja nalle kaarella lentoon äidiltä pois. Miten niin ainoa lapsi?? Äiti ja isikään eivät turhan lähelle toisiaan voi istahtaa ilman, että Iita on salamana välissä köllimässä. Välillä kyllä tuntuu siltä, että tarttee jo sanakirjasta etsiä merkitystä termille parisuhde :whistle: . Kaikki aikanaan...
 
Siis Iitulle oli nuo Anneten ohjeet. Täällä on tuon yhden kanssa jo aivan kädet täynnä. Koiran hankintakin tyssäs siihen kun luin että se pitää pienenä pentuna laskea pihaan tai puutarhaan :eek: . Eli aloitetaan siitä. Parveke ei vissiin aja samaa asiaa...
 
Meillä on nyt toivottavasti sairastettu kaikki mitä tarvii sairastaa. Viime viikolla oli mies ja nuorimmat lapset kipeenä, tällä viikolla esikoinen sitten kuumeili toisen kerran jo. Josko se nyt sitten oli tälle keväälle tässä. :eek: :D

Kränä, oli mukava käydä kahvilla, koko illan oli hyvä mieli ja tuli touhuiltua kotonakin ihan eri lailla. Kiitos!

Neljä hammasta ikenistä läpi viikonloppuna Kristalla! Ja mie olin kuvitellut, että vain kolme. Mutta olihan homma. Kyllä uskoisin vähemmälläkin, että sattuuhan se. Luonteelleen ominaisesti Krista kuitenkin dramatisoi koko homman hieman yläkanttiin ettei kellekään jää epäselväksi kuinka kipeetä se sitten oikeesti teki! :LOL: Todellakin aika kultaa muistot, en muistanutkaan, että noita hampaita sitten itketään kolme päivää putkeen.

Arvata saattaa, olen ollut kuin uusi ihminen taas "hiihtoloman" jälkeen kun tällä viikolla pääsin kouluun ja anoppi tuli hoitamaan esikoisen. Muutama viikko sairaita lapsia ja sairastelevaa miestä tekee kyllä tehtävänsä. En kyllä toivo kellekään samaa. Mie itse olen vielä ollut sairastamatta. Eräs tuttuni kyllä heti otti esiin sen, että minuahan oli imetetty vuoden ikään, lapsiani ei ja siksi ne sairastelee noin paljon. Hmmm....Meinasin vetää pingispallot nenään tosta, kuka sitä nyt voi oikeesti tietää. Onneksi väsymys vei voiton ja pidin mölyt mahassani. Voihan tossa olla totta toinen puoli, mutta kuten arvata saattaa, ei paljoa lohduttanut kun kolmatta viikkoa joutuu olemaan neljän seinän sisällä ja toinen alkaa muistelemaan vanhoja! :kieh:

Tulipas varsinainen kitinä viesti. Sorry... :ashamed:

Aurinkoisempia päiviä odotellessa!

Vilipi ja Krista
 
Vilipi
Mä oon kyllä kuvittellu, että pitkä imetys SAATTAA ehkäistä sairastelua vauva- ja taaperoajalla... en ajatellut, että sen sanotaan tehoavan vielä aikuisiälläkin!! :eek:

Mut oikeesti, mulla on kokemusta neljästä lyhyestä imetyksestä ja kolmesta erittäin vähän ja yhdestä hieman enemmän sairastelevasta lapsesta. Ja Joonas on näistä se joka on ollut tosi pajon kipeänä (virustartunnat ja 6? flunssaa). Mut siis, en mä kyllä ihan täysin usko siihen, että äidinmaidolla on noin kauaskantoiset vaikutukset,... että teho niinku säilyy 20v, vai enemmänkin?
 
Voi Joonas-parka! Mutta onhan tuo pokellakin mustelma poskessa, sitä vaan sattuu tuossa iässä niin paljon haavereita :(

Kiitos Vilipi tapaamisesta! Oli mukava nähdä pitkästä aikaa! Jospa taas sitten kesällä nähään.

Ja ei Myyra hätää niitten haalareitten suhteen, löytyy niitä muualtakin. :D

Huh huh, oli mukava ajomatka takas ku kaikki muksut nukku lähes koko matkan! Hieman väsyneitä :D Mut keli oli aika sohjoinen ja kamala! Nyt kuulostaa olevan aika levotonta tuo nukkuminen, jospa ne nukkus aamuun asti.
Mulla aamulla taas kilpirauhaskokeet, meinaa olla nälkä vaikken yleensä ees tähän aikaan syö :saint: Haluttaa poppareita, karkkia, leipääkin... :p Äkkiä nukkumaan...
 

Yhteistyössä