Tammikuun 2007 taaperot

Ja minäkin menin kehumaan hyvistä öistä :kieh: Pojat kyllä nukkuu mutta tuo tyttö... :/ Viime yönä taas neljästi hyppäytti ylhäällä, toissa yönä kolmesti. Rasittavaa ku oikeesti näyttää ettei sillä oo hätää, ei vessata, ei oo kipee tms. :/ Ei taas mikää näytä auttavan! Pitää vissiin alkaa 3h ennen nukkumaan menoa rauhoittumaan sisällä. :eek: Ja pääsiäisen jälkeen lähtee mies muualle töihin, pelottaa jo valmiiksi... :ashamed:
Jos nyt sais käyttää aikanappulaa niin palaisin varmaan siihen aikaan kun miehen kans muutettiin yhteen. :ashamed:
 
Pulleroballerina, pysy vaan jämynä...älä anna periksi. Yleensä tuo on hyvinkin pian ohi menevä vaihe. Mutta se edellyttää, että aikuinen on jämpti ja rauhallinen. Jos ei muuta tavallisesta poikkeavaa ole tullut esille, niin epäilen minäkin silkkaa uhmaa. Eihän korvissa ole tulehdusta, nimittäin jos on, niin makuulle meno voi olla kivuliasta. Poissulkekaa ensin kaikki sairauden mahdollisuudet. Ja jaksuja rasittavaan vaiheeseen.
 
Pulleroballerinalle ja Kränälle sympatia :hug: !

En olis minäkään uskonut, et avantoon uskaltaisin ikinä mennä. Mua ei ole uimahallissa saanut siihen kylmään altaaseen kirveelläkään, mutta tuo avantoon meno on ihan eri juttu. Ihana olo koko päivän tuon jälkeen.

Jerestä on tulut ihan mahdoton nukkuja. Ikinä ei tiedä kuinka päikyt tai yö menee. Eilen suostu nukkumaan 45 minsan päikyt ja yölläkin seisoskeli sängyssään pariin otteeseen.
Nyt sit taas on kiskonut unta kuulaan jo 2 tuntia! :eek: Oltiin kyllä kahden tunnin kärrykävelyllä, oli ihana työntää kärrejä auraamattomia teitä pitkin. :kieh:

Mulla on ihan ihme olo. Jos ei olis just ollut menkkoja, sanoisin olevani raskaana! Klups.. :whistle: :/ |O
 
Terveisiä Zoolandiasta!

Reissu meni tosi hyvin ja Pinja tykkäs kovasti eläimistä ja siitä että sai juoksennella vapaasti. Sunnuntaista lähtien on maha ollut vähän löysällä mutta onneks tänään jo ihan ok.

Pinja tykkää koirista ja nyt on alkanut pussailemaan kuvia kirjoista. Eilen näytti pehmo-koirallekin kirjasta koiran kuvaa. Jos yhtään tietäisin missä ollaan syksyllä, niin ottaisin koiran.

Meillä on auttanut nukkumaanmenossa se että luetaan kirjoja ja lauletaan kaikki muskarilaulut. Kun Pinja on puoli tuntia saanut jakamatonta huomiota, niin nukkumaanmenokin on helpompaa. Ja meillä rytmin pitäminen on tosi tärkeää, muuten menee ihan hulinaksi. Aina on herättävä samaan aikaan vaikka olis itselläkin kiva nukkua viikonloppuna pidempään. Meillä menee huutamiseksi jos Pinja ei ole riittävän väsynyt kun laittaa sänkyyn. Muuten jää pehmokoiran kanssa makoilemaan.

Mut ehkä kuulosuojaimet tässä tapauksessa olis avuksi, jos kaikki muuten ok. Eikä se niin kovasti kuulu kun luulee. Meillä kuuluu naapurin sinkku-naisen yölliset seikkailut kun makkarit on vastakkain ja täytyy myöntää että mielummin kuuntelisin lapsen itkua kuin jonku vinkumista. Miehen kanssa katsellaan kattoon aina kun nähdään se nainen hississä :whistle:

Avantoon, hui sentään. Mulla on vaikeuksia mennä heinäkuussa Muoniossa uimaan. Viimeks jäi väliin kun tuntui että jäähileet kolisee jalkoja vasten. Mut kaikki jotka avannossa käy, niin sanoo että siihen jää koukkuun.
 
Poio: mulla kans on pitkän aikaan jo ollu semmonen olo ku ois raskaana! Mutta menkat tulee ihan säännöllisesti :snotty:
Mulla on nyt kaks päivää ärsyttäny ihan kaikki vaikkei kyllä tarkemmin ajateltuna oo mitään hätää... mut tympii ku ei pääse kunnolla urheilee näitten kelien takia, uus toppapuku on ihan pyllystä (ja just irtos nappi housuista ku lähin lenkille :kieh: ), mies ärsyttää ku ei siivoo niin tarkaan ku mä haluaisin ( :D ) ja kaikesta muustaki kyllä nyt... vasta tajusin et olisin voinut käydä vaikka jumpissa tai salilla nää illat ku ei pääse juoksee/hiihtää mut senki tajusin nyt ku ei enää kerkee käymään. Tympii ku se perjantai-ilta meni mönkään meistä johtumattomista syistä, koirat ärsyttää ku ne ei osaa käyttäytyä... Kaikki on siis ihan päin mäntyä vaikka ei ookkaa :whistle: Ja just raskaana ollessa mun hormoonit oli niin sekasi et tuommosia ajatuksia oli koko ajan päässä ja itekseen niitä päässäni pahentelin vaan. Nyt oon ollu tosi tyytyväinen ku on saanu olla ilman niitä mut näyttivät palaavan ilman mitään syytä :kieh: Noh, väsymystä kyllä on muttei se oo sekottanu vielä nuin pahasti mun ajatuksia...
 
Joonas on alkanut myös laulamaan: ihhahhaa ihhahhaa tulee sen sata kertaa päivässä :D Ja aina kun hyppelee sylissä niin hokee: pompittiiii pompittiiii......... :heart: Kaikki karvakuonot on hauvoja, olkoon sitten kissa, koira tai hevonen niin se on Joonaksen mielestä hauva. Ja ruoka on yvvää (hyvvää kuten täällä päin sanotaan). Sitten kun kysyn ääneen, että pitäisköhän mennä syömään, niin poika menee kiskomaa jääkaapin ovea ja jos en heti nouse, niin huutaa ja hokee auvaa (haluaa). Tuo poika on muutekin ihan mahdoton haluamaan. Vaikka olisi juuri ruokapöydästä noussut masu täynnä, niin jos joku sattuu ottamaan välipalaa, niin jo on Joonaskin vailla. Saa nähdä miten neuvolan vaaka ens kerralla heilahtaa :LOL: Ja tänään oli karvalakki kourassa ovelle menossa ja hoki pappa pappa. Olis pitäny lähteä pappaa katsomaan. Mutta eipä päästy kun mies on kipeenä. Kuumetta hällä ja yskää. Toivottavasti tää ei nyt oo se tauti, jonka jälkiseurauksena pukkaa sen ripulin päälle :x Tai jos on ja jos se on tullakseen niin tulis sitten heti, ettei sitten kun ollaan reissuun lähdössä.

Lauantain ja sunnuntain välisenä yönä Joonas nukkui ekaa kertaa aamuyöhön omassa sängyssään. Mutta nämä pari viimeistä yötä menty taas samalla vanhalla kaavalla: puolelta öin nostan viereen.

Lili, minäkin kuuntelen mieluummin huutoa kuin vinkumista ;)


Osaa muuten ihmistä vastustaa: sain päivällä kaksi syvää ja tosi kipeää paperihaavaa sormiini. Kaksi eri kertaa ja eriin sormeen kumpainenkin tietenkin. Ja nyt illan kruunasi se, kun tuossa ompelukoneella istuskelin.. asettelin kangasta paremmin paininjalan alle kun mies yhtäkkiä jotain kysyi, säpsähdin sitä jotenkin ja kun jalka oli polkimella niin tottakai tikkasin sitten sormenpäästä läpi |O Sekin eriin sormeen |O Taitaa olla viisainta lähteä nukkumaan ennen kuin telon pahemmin itseni.
 
AUTS! mahtoi sattua...

Lilillä on samanlainen naapuri kuin meilläkin oli joskus. Tosin se taisi olla jo vanhempi pariskunta, kun perinteisesti kymppiuutisten jälkeen lauantaina alkoi ääntely ja sängyn vikinä. :LOL:

pikana loppuun: mä olen myös ollut kuin ampiainen viime päivinä. mikähän nyt taas vaivaa? tein raskaustestinkin viime viikolla, se oli tosin ihan rutiinia vaan. väsymys taitaa painaa taasen kerran.
 
Höh, alkaakohan se kevät olla jo naisilla rinnassa ku raskausoireita pukkaa :LOL:

Ja Annetella on kyllä sormet ollu turhan kovassa käytössä, paranemisia!

Tamperelaiset (ja muutkin) ootteko käyny koskaa Sauna open airissa? Tässä pähkäillään kumpaan pistetään liput tilaukseen saunaan vaiko tuskaan :saint: Kaveripari lähtee mukaan, niillä on sopivasti häätkin juhannuksena että etu-tai jälkipippaloita ajatellen :D Kivahan se ois mopolla lähtee pörryyttelee sinne muttei taija takamus kestää äkkiseltään semmosta matkaa :whistle: Ja en oo vielä saanu uusia mopoiluvehkeitä, sen uuen pyörän kyytin en lähe kyllä. Ei passaa ollenkaa nuo mun vaatteet sen härvelin väritykseen :snotty: Että ei edelleenkään värillä oo väliä :LOL:

Tänään pokella oli hyvä päivä! Ei kertaakaa tippunu mistään ja entiset mustelmat alkaa jo paranemaan! =)
 
Kränä; Mä en ite ole ollut tuolla sauna open airissa, mut mies on ollut monena kesänä jo. Huippua on kuulemma ollut ja on menossa tänä kesänä myös ja voipi olla, et mäkin lähden tälläkertaa mukaan! B) Kannattaa varata majoitus ajoissa, kaikki hotellit ja motellit on ihan täys sillon.

Oltiin aamulla Jerkun kans leikkipuistossa ja tuli "kiva" kommentti joltain mummulta. Onko tuo joku 8kk ikänen kun ei vielä kävele! Meidän tyttärentytär lähti jo 9kk iässä.. Jere siellä ryömi pitkin pientareita, kun ei tosiaan vielä kävele ainakaan ulkona.
Tuli vähän paha mieli ja heti epäily, et onko kaikki kunnossa.. :ashamed:
 
Poio: Oisit antanu mummolle kenkää :kieh: Ärsyttäviä tuommoset! Ja elä huoli, kyllä se kunnossa on, ei meijän pokekaan vielä kävele! Mulla meinas kerran palaa pinna yhen täydellisen mummon täydellisen lapsenlapsensa kanssa ku heillä oli kaikki niin paljon paremmin ja enemmin opittu mitä meillä... Meinasin revetä ja sanoa kunnolla takas mut kerranki sain pidettyä mölyt mahassa :x Pitää yrittää jättää tuommoset omaan arvoonsa (vaikka helppoa ei ois...)!
Joo kyllä mä oon kans kuullu et kaikki festarit on aina aivan huippuja :D Elämäni eka kerran kävin viime kesänä festareilla ja niissäkin vain yhen illan. Nyt lähetään sitte kunnolla ja heti kolmeksi päiväksi B) Ja liput että majoitus otetaan heti ku varmistuu että sinne kans mennään... Asuu mulla täti ja serkku siellä, pitää niille yrittää auto laittaa parkkiin ja majoitusta jostai kävelymatkan päästä festareilta... Ja Myyra ja Poio mikaan kans!!!!!!!!!!! Vai painaako Myyralla häät siihen päälle?

Meillä isommat meni mummolaan, poke on päikkäreillä, ihana rauhallisuus! Kävin oikein ostaa suklaata mut TAAS ostin vääriä munia!!!!! :kieh: Yritin sellasia pieniä kääreissä olevia ihanalla täytteellä olevia pääsiäismunia ostaa mut taas tuli vääriä! Maanantaina ostin vahingossa jotain jossa oli jugurtti tms täyte sisällä, nyt ne oli ihan umpisuklaata eikä yhtää hyviä :( Mistähän niitä oikeita löytyis... :whistle: Ennen niitä oli Lidlissä halvalla mut nyt ei näkyny ku nuita kahtia vaan
 
Mä olen mässytellyt samoja munia mitä Kränäkin joskus yökötykseen asti. :p Nyt en ole nähnyt niitä missään, kun en oikein enää katsele muuta kuin tummia suklaita. Se maito kun jäi pois ruokalistalta.

Koska se Sauna nyt olikaan? Mies on puhunut Tuskasta, kun siellä on liuta hyviä vanhoja bändejä. Vanhat äijät jaksaa vielä, hehhee. No mutta kuitenkin, Tuska on viikkoa ennen häitä, joten ne pirskeet taitaa jäädä vähäisemmälle.
Kaikki rahat taitaa kyllä upota häähylöihin. Voi kun osaisikin nauttia niissä koko rahan edestä. Etten huolehtisi ihan typeryyksistä koko iltaa.
 
Myyra: Sauna on 6-8.6 että hyvin sinne kerkiätte!!! :D Me ukon kans päätettiin sinne saunaan suunnata vaikka tuskakin ois ihan jees paitsi että siellä on enemmän sellasta raskaampaa mistä mä en niin välitä... Mutta ens viikolla appi käy noutaa meille liput ja varataan mökki, appiporukka jälleen lupautu lapsia kattoo! Jee, mä oon ihan täpinöissään jo nyt :D Mitenhän sinne asti jaksaa oottaa ku nyt jo haluttas lähtee :saint:
Että tämmystä taaperoasiaa taas :LOL:
 
Ai niin, tärkein huoli nyt sitte jäi saunan varjoon :D Ukolla tuli tänään käsky ens viikoksi ouluun töihin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Rukan työmaa on lopullisesti ohi huomenna :( Ens viikoksi jo sovittiin aikaisemmin et lähetään lasten kans mummin seuraksi rovaniemelle ma-ke. Seuraava viikko on sitte ukolla lomaa ku on esikolla oys:ssa silmälääkäri, päästään edeniin :heart: Mutta niin se vaan reissulesken elämä koittaa :( Vielä on pieni mahollisuus se lottovoitto saada ennen lähtöä ;)
 
Olis tosiaan kiva tulla saunaopenairiin katsomaan Whitesnakea. On mun suokkari, ihanaa sukkahousuheviä. :D Saattaa vaan olla, ettei oo rahaa lähteä. Työt alkaa siinä kesäkuun alussa ja eka tili tulee vasta kuun lopussa. :/ Jos mä tuun sit jatkoille mukaan! ;)

Toivottavasti Kränä saisitte edes siivun lottovoitosta (meille kans pikkasen!), et mies sais jäädä koti maisemiin!
 
Toivottavasti ei kovin pahaksi mee flunssa Anneten porukalla!

Poio: Joo mä kans laskin tuossa pikaseen meijän festariliput, matkat ja mökki niin tullee 350e hintaa :eek: Ja siihen ruuat yms päälle... nyt en enää yhtään ihmettele miks tää on eka festarireissu meillä :saint: Mut kyllä me nähään ja saahaan sinutki sinne ;)

Yäk, nyt löyty niitä suklaamunia ja on ihan ähky :p :x :whistle:
 
Me yritetään kanssa päästä Saunaan. :D Katsotaan nyt kuinka käy.

Paranemisia Anneten perheelle!

Ville lähti tänään kävelemään taaperokärryllänsä sujuvasti. Ihanan näköistä vaapotusta. :heart: Onneksi tajuttiin ottaa nauhalle. Poika pääsee jo aika lujaa näköjään.
 
Hyvää Naistenpäivää arvon naiset :flower: :D Mä ihan yllätyin ku aamulla heräsin (myöhemmin kuin muut) ja pöydällä oli kimppu ruusuja sekä tulppaaneja :heart: Mies siis muisti!

Hienoa Myyra, nähään sitten!

Oon yrittäny koko päivän tähän koneelle mut aina on 2+ sivut näyttäny vaan valkosta ruutua... Isommat meni mummilaan yöksi, hiljaista täällä taas :snotty:
 
Missäs kaikki on? :wave:

Vilipi: Lähemme huomenna ajelee aamusta sinne päin et voitais vaikka tiistaina nähä jos sulla vaan aikaa on?!? Mä soittelen vaikka...

Poke vissiin aavistaa et iskä on lähössä pidemmäksi aikaa pois ku roikkuu koko ajan sen lahkeessa :whistle:
 
Täällähän sitä...!

Oon käyny tänään jo muutaman kerran kattoo, olisko tullut tekstiä, mutta itse olen ollut niin laiska, etten ole jaksanu kirjottaa...

Sakun iltahuudot meni ainakin toistaiseksi ohi. |O Luulen, että huudot sitten vain johtuivat siitä sairauden aikaisesta unirytmin sekaisuudesta. Eli ei onneksi ollut vielä mitään uhmaa. :eek:

Mulla on ensi perjantaina synttärit ja lauantaina menemme mukavalla porukalla teatteriin ja sitten kunnolla syömään. :p

Vajaan parin viikon päästä lähdetään taas lämpimemmille seuduille etelään. Ihanaa, kun ei tarvitse pukea Sakulle talvihaalareita, kuravaatteita ym. B)

Hyvä Hifk!!!
 
Minäki täällä monesti vaan käyn lukemassa mutten keksi mitään kirjotettavaa. Tai niinku ennenki oon sanonu niin kirjotettavaa aina riittää mut aihe on sitte ihan mitä sattuu :xmas: Yleensä ei edes viittaa lapsiin :LOL: Mut koitetaan nyt pitää juttua yllä niin ei kuole koko ketju tai ainakaa mee mun tyhjänpäiväsiin jorinoihin :D

Me sitte lähetään aamulla ajelemaan Rovaniemelle. Voi olla etten paljo koneelle kerkiä ku ukko lähtee Ouluun töihin ja mummi lähtee meille seuraksi reissuun, saas nähä miten menee :snotty: Vielä ku siskoni on päivät töissä... Hyvin se menee, pakko mennä :saint:
 
Vuoron perään täällä kipeenä ollaan. Mies ensin, sitten minä. Itse sairastin kuumetta vain vrk. Sitten tuli tuo kolmonen ja eilen oli eka terveempi pvä, niin nyt sitten Joonas kipeenä. Varmaan jo yöllä nousi kuume, poika kitisi vähän väliä. Ei tullut oikein nukuttua.
*haukotus* |O
 
epuska
voi ahistus,
Tänään on huono päivä, jos ei halua lukea ääliömäistä avautumista, ei kannata lukea tätä ollenkaan.

Aamulla tyttö heräsi liian aikaisin ja kiukutteli päiväunille saakka sitä. Kiukutellessaan ja riehuessaan tippui ensin nojatuolista (käsinojan päältä suoraan pyrstölleen) ja sitten sohvalta kohta taas. Nyt kyljelleen. Kaatoi kolme kertaa maidot lattialle ruokaillessaan, heitti ruokaa ympäriämpäri ja sotku oli valtava. >Minä hermostuin jo moiseen.

Mutta pahinta kaikessa on se, että meillä oireet jatkuu. Tytölläon yskä ja mua ottaa hengitysteihin. Olen niin väsynyt tähän, kun koko ajan miettii, että mitä kaikkea vikaa talossa on, onko tämä ihan pilalla... Jouduttiin ottamaan asianajaja, jonka mukaan pitää nyt tutkia kaikki. Esim. patolevyjen olemassaolo on nyt täysin kyseenalaista, kun niitä salaojia ei olekaan ollenkaan tuossa talon ympärillä. Joten vesi menee kellariin lirin lirin lirin, lorin lirin. Ahistaa kamalasti, kun olen tuonut oman lapseni tänne asumaan ja nyt täällä ei ehkä olekaan hyvä asua. Asiaa tutkitaan, mutta se mies, jonka pitäis tulla kattomaan kämppää on tuttu, ja se on luvannut tulla joskus, en tiedä koska. Olen puhki tähän. Miehenkään kanssa ei varmaan muusta puhuta kuin talosta ja sen tilasta ja lapsesta. Tuntuu, ettei mitään muuta mahdu mieleen, ja sekös masentaa. Ja sitten se purkautuu hermostumisena lapseenkin. Ihan tyhmää.
 

Yhteistyössä