Tammikuun 2007 taaperot

Pakko heittää tähän sen verran että "meidän" lääkärikeskuksen lastenlääkäri on sitä mieltä että imetys ei auta vastustuskykyyn ollenkaan. Raskausaikana lapsi saa vastustuskykyä sen verran kun saa ja sillä hyvä. Imetyksellä ei kuulemma ole mitään merkitystä.
 
Kuvat pitää ladata koneelta ensin nettiin. Tuo aijaan sivusto on helppo. Eli www.aijaa.com. Siellä kohta: selaa (joka näyttää koneella olevat kuvatiedostot): Sieltä valitsee kuvan klikkaamalla kuvaa ja valitsemalla avaa. Sen jälkeen klikkaa kohdasta lataa.. odottaa hetken ja ohjelma antaa listan erilaisista koodeista. Ensimmäinen koodi sopii esim. huuto.net käyttöön ja toisena oleva koodi erilaisille foorumeille. Klikkaa vain sopivaa koodia, jolloin rivi muuttuu siniseksi. Hiiren oikeaa näppäintä klikkaamalla saa vaihtoehdot, jossa lukee mm. kopioi. Valitsee sen ja kun klikkaa sen jälkeen tähän kirjoituskenttään hiiren oikeaa näppäintä ja valitsee liitä, niin se kuvakoodi tulee tähän näkyviin. Kuva näkyy sitten lähetetyssä viestissä.

Oli ehkä vaikeasti selitetty, muttei ole ollenkaan niin vaikeaa miltä kuulostaa.
Ja kaikkein helpointa tuota kuvalinkkien lisäämistä on käyttää siten, että avaa ensin esim. tämän kaksplussan sivuston, laittaa sen sitten tuonne alapalkkiin "odottamaan" ja avaa uudestaan nettiselaimen tuonne aijaan sivulle. Tällöin on kaksi "välilehteä" auki ja niiden välillä on helppo vaihdella tuolta alapalkista.

Kerrohan Lili onnistuiko =)
 
Heipparallaa!
Eilen käytiin Jeren pipa kontrollissa, ja ei syytä huoleen! Pää onkin taas samalla käyrällä mistä tipahdettiin! Painoakin oli tullut 600g kahdessa kuukaudessa ja pituutta 3 senttiä. =)
Silmääkin vähän testattiin peittämällä "hyvä" silmä ja hienosti jätkä löysi nomparellit pöydältä. Ilmeisesti näyttää siltä, että se näkökin olis parantunut! Edelleen odotetaan pääsyä sinne silmäpolille. :/ Kaippa se aika sieltä joskus tulee..

Me saatais Jerelle pph paikka miehen siskolta. Samassa oli puoltoista vuotias hoitotyttö ja 3v serkku ja 6v serkku. 9v serkku on koulussa ja keskimmäinenkin alottaa eskarin syksyllä.
Se vaan tarkottais sitä, et mun täytyis mennä töihin jo toukokuun alusta! Kuukautta aikasemmin, kun oli suunnitelmissa.
Olishan se pojan kannalta parempi, tuttu oma täti ja 3 serkkuakin siinä samassa. Tuntuu vaan niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin pahalta, kun kotona haluisin olla. :ashamed: Viikonlopun aikana pitäis asia päättää, ja nyt ollaan kallistumassa tuon kannalle.
KOMMENTOIKAA PLIIS!

Sori,kun en nyt ota kantaa muille sattuneisiin juttuihin, oma pää on halkeamaisillaan.. :'(
 
Toivottavasti Joonaksen naama parantuu pian, komeat on jäljet... Musta tuntuu, että juuri kun saa edellisen mustelman naamasta pois paranneltua, onkin siinä jo uusi ja komea tilalla :|.

Kristan hampaidenpuhkeamistouhut kuulostavat kovin tutuilta! Meilläkään ei ole yksikään hammas kyllä huomaamatta suuhun tipahtanut, vaan sen on kyllä saaneet tuta kaikki sillä hetkellä lähietäisyydelle sattuvat. Mutta varmastihan se kyllä kipeästi käykin, kun ien venyyvenyyvenyy ja sitten lopulta halkiaa rikki. Auts!!

Jotain muutakin oli mielessä, mutta ajatus katosi.
 
Poio, olit kirjoitelllut sillä välin, kun minä kirjoittelin.

Varmasti tuntuu pahalta tuo hoitoonvieminen, luulen vain, että se tuntuu yhtä pahalta myös kuukautta myöhemmin. Omaan sukulaiseen voi vaan varmasti täysin luottaa, mikä itselleni ainakin olisi kovinkin tärkeä asia.

Voimia :hug: !
 
Alkuperäinen kirjoittaja Eppa:
Poio, olit kirjoitelllut sillä välin, kun minä kirjoittelin.

Varmasti tuntuu pahalta tuo hoitoonvieminen, luulen vain, että se tuntuu yhtä pahalta myös kuukautta myöhemmin. Omaan sukulaiseen voi vaan varmasti täysin luottaa, mikä itselleni ainakin olisi kovinkin tärkeä asia.

Voimia :hug: !

Yhdyn tähän.
Eka kerta kirpaisee aina, sitä ei varmasti voi välttää. Mutta usko pois, jo viikon päästä se lapsi on huomattavasti helpompi jättää hoitoon. Jere pärjää takuulla kun on tuttu täti ja tutut serkut, mielestäni astetta lempeämpi vaihtoehto kuin esim. kunnallinen päivähoito. Lempeämpi siis lapsen kannalta, vanhemmilla se taitaa kirpaista ihan samalla lailla meni lapsi mihin tahansa.

:hug:
 
Samaa mieltä täällä. Ei se kuukausi kotona asiaa miksikään muuta. Ja tuttujen lapset ainakin kaipaavat niitä päiväkodin lapsia jos joutuvat olla kotona. Ja jos on vielä tuttu ja turvallinen hoitaja niin ehdottomasti töihin siitä!!! ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lili77:
Annettelle kiitos ohjeista. Kokeilen sitten kun saan tän yhden nukkumaa. Saako niitä kuvia poistettua sieltä aijaasta?

Itse asiassa en tiedä. Mielestäni ne kuvat pysyy siellä aijaassa tietyn ajan ja poistuvat itsestään. Itse käytän aijaata rekisteröitymättömänä (saakeli mikä sana, tulikohan edes oikein) -käyttäjänä, joten siten ei varmaan ainakaan pääse kuvia poistelemaan

Toinen hyvä palvelin on www.picoodle.com
 
Tässä ollaan täytelty noita Kelan papereita jo valmiiks. Sunnuntaina mennään tekemään hoitosopimus.. Ainoa asia mikä mietityttää on se, et mitäs jos hoitaja sairastuu tai hänen omat muksut? Siinä tulee itselle joko palkatonta, pekkas päivää tms. kun varahoitopaikkaa ei yksityisellä ole. :/
 
Poio: mä oon samaa mieltä muitten kans! Ei muuta ku vähän aikasemmin vaan töihin lähtö mut Jere pääsee tuttuun ja turvalliseen hoitopaikkaan =) Tsemppiä!

Eppa tuolla kirjotteli ikenien venymisestä, ite oon monesti miettiny tunnetta ku hammas porautuu ikenen läpi :/ Ei varmasti tunnu kivalta!!! Just poken poskihammasta tänään tiirailin ku oikein "verinen" ien reipeili ja pullotti punaisena :x Hyi, ihan kylmiä väreitä pistää... :eek:
 
Poio: meillä täällä ainakin on ollu niin et ku hoitaja sairastuu niin silloin hoitolapset on menny varahoitopaikkaan. Outoa jos siellä ei oo niin :/ Mut siellä varmasti on enemmän hoidettavia mitä täällä...
 
Niin niin B) Kaverin muksut oli yksityisellä ja kun sattui et hoitaja sairastui niin lapset menivät toiseen pph:lle! Sattui hyvä mäihä kun varapaikka oli siinä samalla tiellä missä vakituinenkin!
Ja sama homma on ollu kuulemma 20-vuotta sitte :D Kaverini kirosi et se joutu kiertää parin vuoden aikana kymmeniä eri yksityishoitajia ku aina tuli hoitajille jotain... Sit äippä päätti viiä ne päiväkotiin ja siellä "saivat" olla loppuajan ilman siirtoja.
 
Siskoni kertoi tänään odottavansa vauvaa :heart:
LA on elokuun lopussa... esikoinen kyseessä. Harmittelen täällä kun juuri olen ehtinyt myydä melkein kaikki pienet vauvan vaatteet pois, ja juuri myin sen pinnasängynkin. Ja olen ikävä ihminen.. meillä oli yhden toisen tulevan äidin kanssa vaunukaupat meneillään, mutta nyt menin ja peruin kaupat hänen kanssaan. Annan nuo meidän yhdistelmät ennemmin siskolleni. :heart:
 
Onnittelut tulevalle tätille :flower: Mä kans tänään kuulin et kaverini odottaa esikoistaan :heart: Syyskuussa LA ja minäkin harmittelin ku oon kerenny hävittää kaikki tavarat :ashamed: Mut tietääpähän minne kaikki loput menee mitä vielä lojuu nurkissa :D

Jäi kirjotus kesken ku elokuva jatkui... Mutta siis lähetään aamusta ajelee Oulun suuntaan, pitäkää keskustelu ajan tasalla :D En pääse koneelle pariin päivään, mitähän vierotusoireita mulle tulee :whistle:

Pärjäilkää! :wave:
 
Hauskaa matkaa Kränä ja onnittelut tulevalle tädille Annette! :D

Käytiin aamulla tekemään se hoitosopimus. 5.5 alkaa sit Jeren hoito ja mun työt. :whistle: Klups. Kovasti tuo poika siellä viihtyy, on menoa ja mäiskettä ja ihanasti isoin 9v serkku kanniskelee tuota sylissään paikasta A, paikkaan Ö. =)
 
Terveisiä reissun päältä!

Käytiin koko perheen voimin tuulettamassa päätämme eri maisemissa. Ihana oli olla ystävien luona siellä perillä, mutta meillä vaan tuo automatkustaminen on niin kovin tappista, vaikka aina jo reissataankin silleen, että Iita nukkuu matkat. Tytön hereillä ollessa ei kovin pitkää automatkaa voi suunnitelllakaan. Onko muilla samaa ongelmaa ja oletteko keksineet siihen ratkaisua? Itse olen epäillyt kaikkea autoilupelon (voiko sellaista olla :/???) ja pahoinvoinnin väliltä, mutta viimeiseen en ainakaan tällä hetkellä kovin lujasti usko. Mahdollista on tietysti sekin...

Ja voi noita säitä ulkona, kun on niin kovin lämmintä. Taas alkaa tämä armoton pähkäily, että mitäs ihmettä päiväunille laitetaankaan päälle, ettei unet jää kuumuuden takia kesken. Vieläkö muilla nukkuu taaperoinen ulkona?? Meillä ei nukuta sisällä kuin onnettoman lyhyt pätkä, joten siksi vielä ulkona. Vaikka tuskin siitä tietysti haittaakaan on =).

Mukavaa viikonlopun loppua kaikille!
 
Joonas nukkuu ulkona... 2-3 tuntia menee kevyesti =)
Sisällä jää unet lyhyiksi.. tai ainakin nyt kun kuumeessa oli niin nukkui vain puolen tunnin- tunnin pätkiä.. tosi saattaa olla että oli osasyy sairastamisellakin.
 
Voi Joonaksen nassua. Toivottavasti paranee pian, kun sellaista sattuu ja tapahtuu.

Hyvä, että Poio sai noin kivan hoitopaikan Jerelle. :D Eka kerta on joka tapauksessa ihan kamala, kun joutuu menemään töihin.
Yksityisillä hoitajillahan on joku oma porukkansa, nettisivutkin löytyy. Osoitetta en harmi nyt muista. Siis siitä varahoitopaikasta, kun oli puhetta. Jos tekisi jonkun heikäläisen kanssa yhteisapusopimuksen tms.? Tai saisiko ihan lähipäiväkodin apua? Aina kannattaa kysyä.

Meillä ei autoilun kanssa suurempia ongelmia ole onneksi ollut. Pidemmillä matkoilla meillä on mukana leluja tai jotain muuta hypisteltävää mitä tarjotaan käsiin aina, kun lapsilla alkaa olemaan tylsää.

Tuohon imetys ja sairastelu-juttuun, meidän kumpikin poika on ollut suht vähän kipeinä. Ville varsinkin on oikea terveyden perikuva, vaikkei rassukka ole saanut äidinmaitoa muuta kuin jonkun ihanan luovuttajan antamaa synnytyksen jälkeen muutamana päivänä.
Itse en siis ainakaan usko vastustuskyky-juttua ollenkaan. Lääkäri, kätilöt ja jopa sairaalan imetystukihenkilö saivat mut uskomaan ettei korvikkeet ole ollenkaan niin huono juttu nykyään ja vastustuskyky tulee muualta kuin äidinmaidosta. Ne keskustelut ovat syöpyneet hyvin muistiin, aihe oli silloin niin ahdistava. (Multa siis kiellettiin imetys lääkityksen takia kokonaan.)

Jos jutut on olleet sekavia, ymmärtäkää, tulimme viime yönä Tallinnan reissusta. Vaikkei tullut kupitettua oikeastaan ollenkaan, väsy painaa silti. Jösses, että häpesin rakkaita maanmiehiämme, jotka turpakännissä örvelsivät keskellä kaunista aamupäivää.
Liikenne oli aikamoista, kun oltiin siellä ekaa kertaa autolla. Huhhei.
 
Meilläkään ei ole ollut ongelmia autoilun kanssa. Jos rupeaa ahdistamaan, niin annetaan jotain käteen niin viihtyy taas. Kännykkä on numero 1, mutta sillä tuo soittelee painelemalla pikavalinta näppäimiä..

Täällä ei olla myöskään sairastettu kun 1 flunssa, johon saatiin sillon lääkettä. Muutaman kerran on ollut pientä nuhaa ja kerran oksutauti. Mäkään en imettämään pystynyt, omaa maitoa Jere sai pumpun avulla muutaman viikon.

Aamulla vein hoitopaperit Kelaan ja nyt odotellaan päätöstä. Soppari tehtiin eilen ja siinä lukee erikseen, et kk maksusta vähennetään jos hoitaja tai hoitajan lapset on niin kipeitä ettei Jere voi mennä hoitoon. Onneks meillä on tässä lähellä kaikki isovanhemmat ja mun sisko. Varahoitajia löytyy omasta takaa -onneksi! Huomenna menen käymään töissä, täytyy vissiin puhaltaa pahimmat pölyt pukkarista turvakenkien päältä pois. :D
Puhuttiin, ettei lopeteta vielä Jeren pullounimaitoa. Annetaan rauhassa tottua hoidossa olemiseen ja koitetaan vieroitusta sitten vaikka kesälomalla. Jere ehtii oleen hoidossa 2 ja puol kuukautta ennen meidän kesäloman alkamista. Sillon pidetään jätkä kotona 4 viikkoa, ja sit totutellaan taas.. :/
 

Yhteistyössä