*Tammikuu2008*SYYSKUU

*Tammikuu2008*SYYSKUU
TAMMIKUISTEN 2008 LASKETUT AJAT


28.12

Sofianna, 1.lapsi
Saaru, OYS, 3.lapsi...POIKA

30.12

Helinä, KOS, 1.lapsi
SuTi, 1.lapsi...TYTTÖ
tahtoo äidiksi,KOS , 1.lapsi...TYTTÖ

1.1.

Möhkis-82, 1.lapsi...(poika)
mnä, RaS, 4.lapsi

2.1

carla-81, 1.lapsi
Nuuskis, Jorvi, 2.lapsi
Katja87, 1.lapsi
Mama76, KOS, 2.lapsi
Halinappi,KYS, 2.lapsi...TYTTÖ
ekomamma, Ksks, 7.lapsi

3.1

PrincessOfAcco, TYKS, 2.lapsi...POIKA
OonanÄiti, KAKS, 2.lapsi

4.1

Miumau, TAYS, 1.lapsi
kerttu, 2.lapsi
Sallu75, SEKS, 2.lapsi
Maija80
Napsukka ...POIKA

5.1

Lellu1, SEKS, 2.lapsi...(poika)
Sallu75, SEKS, 2.lapsi
Meiming, KOS, 2.lapsi...POIKA
tuiskutuuli, Jorvi, 3.lapsi
Jimena, Jorvi, 3.lapsi...TYTTÖ
Mamale, 3.lapi
äitix4, KOKS, 4.lapsi

6.1

Pore71, 1.lapsi
Laly, 3.lapsi


7.1

MaryahR, Jorvi, 1.lapsi
hazelnut, TyKS, 1.lapsi...POIKA
Onsku, KHKS, 1.lapsi
Saapasjalkakissa, TYKS, 4.lapsi...(tyttö )

8.1

HeMa05, 2.lapsi...TYTTÖ

9.1

Pippuri84, Kättäri, 1.lapsi
tippiäinen, HySa, 2.lapsi
odottaja-81, OYS...POIKA
glaudia , KP-KS

10.1

Viia, OYS, 1.lapsi
Iloinen, 1.lapsi
Bamboo81, OYS, 1.lapsi
Sirpukka, KOKS, 2.lapsi




11.1

Niisku, Tays, 1.lapsi
Cattie, TAYS, 1.lapsi...POIKA
pikkupeikko85, KSKS, 1.lapsi...POIKA


12.1

Hipu, TYKS, 1.lapsi
Riina Eliisa, 2.lapsi
Äitikarhu, K-HKS, 2.lapsi

13.1

Lizardus, KSKS, 1.lapsi...POIKA
Papu76, OYS, 1.lapsi...POIKA
JonnaP, Porvoon sairaala 2.lapsi..POIKA
iita82, 2.lapsi...(tyttö)
Dinomamma, 3.lapsi
pikkueppu, K-HKS, 4.lapsi


14.1

Inessa, KSKS, 1.lapsi
updown, KSKS, 3.lapsi
mybaby


15.1

Yölintu, SEKS, 4.lapsi
jenniS ,Kättäri...POIKA

16.1

Nonna, 1.lapsi
pötkylä, 1.lapsi
Iidukka, KOS, 1.lapsi
Pikkuinenko, 3.lapsi
Mamma -82, VKS, 4.lapsi
Jossu ja Helmi, 4.lapsi



17.1

Kirppu 80, P-KKS, 1.lapsi...POIKA
oh2gzs, K-HKS, 1.lapsi
Pocahontas82, PHKS, 2. lapsi
Fruity, NKL, 3.lapsi
mum73, 4.lapsi
huugo, - , 6.lapsi
säihky74, KOS

18.1

sipuli83, 1.lapsi
ansku88, SEKS, 1.lapsi...(poika)
pikkuGreippi, Jorvi, 2.lapsi...TYTTÖ
Äidinkulta, EKKS, 2.lapsi
Viivi, 2.lapsi
Marusha, 2.lapsi
Suny, 3.lapsi...POIKA
Äitiyö, SatKS, 3.lapsi
Soikku76, Satks, 3.lapsi...POIKA
josefiina, Satks, 5.lapsi...TYTTÖ


19.1

mamelimuu, ksks, 5.lapsi

20.1

tyttönen, TAYS, 1.lapsi
Miyaki, PHKS, 1.lapsi
Clara75, HySa, 2.lapsi

21.1

Afu-82, VKS, 1.lapsi

22.1

Hömötilli, TAYS, 2.lapsi
JenskU82, 2.lapsi


23.1

Wera
Säästöpossu, 2.lapsi
olento, 2.lapsi
Äippärä, KSKS, 6.lapsi

24.1

tytsi88, 1.lapsi...TYTTÖ
Niipa-85, TYKS 1.lapsi...POIKA
Peukaloinen, NKL, 3.lapsi
Papunen, KSKS
Manta07


25.1

Kotinatsi , 2.lapsi...TYTTÖ
pia, 4.lapsi
nintendo, NKL, 5.lapsi

26.1

Shakki, 2.lapsi...(tyttö )
saritaregina, SEKS, 3.lapsi
Tilli, Jorvi, 3.lapsi
RockMama,SEKS

27.1

meimei, HYS, 2.lapsi
Johnu, SEKS, 3.lapsi...(tyttö )
Minneli,KYS, 3.lapsi...POIKA
Äippä, KSKS, 6.lapsi

28.1

Katia79, 1.lapsi
Tammikuinen, PHKS, 3.lapsi
kotikurppa, 3. lapsi
Nobody, Satks, 5.lapsi
Kaapo, 5.lapsi

29.1

Mrs Knotty-Hilly, SatKS, 2.lapsi

30.1

mirkkuli, KYLAKS, 3.lapsi

31.1.

Papunen, KSKS, 1.lapsi
Blanca , LKS, 1.lapsi
Electric Storm ,SEKS, 2.lapsi
maximilian , SatKs, 3.lapsi...(poika)




Ilman laskettua aikaa:
HelloKitty
Freija
Jovitar, 3.lapsi
Mikkura, 2.lapsi
Manta, 2.lapsi
missmo, TAYS, 1.lapsi


123 Tammikuista jo!

elokuun mietinnät
http://keskustelu.kaksplus.fi/t828450

heinäkuu höpinät
http://keskustelu.kaksplus.fi/t805734


kesäkuun juttuihin
http://keskustelu.kaksplus.fi/t786545


Tässä vielä linkki vanhaa listaa..
http://keskustelu.kaksplus.fi/t762983
 
Huomenta hei!
Taas tässä tein uuden avauksen :D
Tervetuloa mukaan Minneli ja Mikkura! Lisäsin teidät listaan, mutta jos haluatte niin antakaa laskettupäivä niin päivitän sitten "omalle päivälle" teidät vielä. Myös voi antaa vaikka sen synnytyssairaalankin.

Kauhia ku alkaa jo oleen koko ajan mietinnässä kaikenmoiset hankinnat. Mietin mietin ja mietin ja mitään ei tuu hankittua :|
-nukkumapaikka (jota edelleen jahkailen, korisänky, ä-pakkaus, pinnis?)
-hoitotaso (pinniksen päälle, amme-hoitopöytäsysteemi vai pelkkä alusta kylppärintasolle?)
-turvakaukalo
-kantokassi
-rintapumppu
-kotiintulovaatteet

tässä nyt ensihätään mitä muistan.. Muilla kuulostaa et on niin hyvällä mallilla hankinnat ja mulla pitäs olla hyvin homma hanskassa, ku ennestään 2 suhtpientä lasta..:D Noo, onhan tässä aikaa!

Nyt aamupalalle ku molemmat pojatkin on heränny!

Saaru ja Aatto 23 tasan
 
Nyt on pakko vähän purkaa..En kestä enää yhtään kysymystä, että ollaanko menossa 4D-ultraan! :kieh: Päätettiin ettei mennä kun ei ole mitään erityistä syytä ja nyt tässä olisi rahanreikää muutenkin ihan tarpeeksi ennen kuin jään mammalomalle. Suunnitelmissa olisi kirjahyllyn ja sohvan osto, jotta saataisiin nykyistä asuntoa hieman kodikkaammaksi, puhumattakaan vauvahankinnoista vaunuista jne..Kaikki on hankittava kun on esikoinen kyseessä ja ihmiset näyttää luulevan että kylvetään rahassa! :LOL: Mua nii-in ärsyttää! :kieh:

Kai tämän voi laittaa hormonien piikkiin, mutta pelottaa että räjähdän seuraavalle viattomalle kysyjälle. :ashamed: Muuten kaikki täällä hyvin, ruoka maistuu ja pieni liikuskelee kovasti. :heart:

Iidukka & Baby rv 20+2
 
ihan ekana ennen kuin unohdan niin Minneli ja Mikkura tervetuloa mukaan... :) meitä rupiaakin jo olee ihan kiva joukko...

perjantaita siis taas.. kyllä menee viikot ni hujahduksella ettei mukana pysy.. ni paljon muka tekemistäkin koko ajan jan kaikkea... ihan hyvähän se on ku aika menee nopeesti.. eiköhän sit tuolla reilu 10viikon päästä ruveta jo "valittelee" ku aika matelee,ku jokainen jää kotia... :LOL: noh pitää säästää noita vauvan tavaroiden laittoa jne sinne loppuun ni on sit tekemistä enemmän... :D

vaatteita oon jonkun verran jo pessy,tai no myönnetää kaikki melkeempä mitä meillä on.. :D ja ajattelin sit joulukuulla ne vielä uusinta pestä ni on sit ainakin puhtaat.. onhan siinä sit tietysti tää joka vuotinen ihan ajoulu hulina... et kai sitä tekemistä ihan hienosti on ennen h-hetkeä..

ite oon kovasti mietiskelly joulua.. onkohan sillo jo nyytti tullu? vai meneekö joulu laitoksella? hhmm.. toivotaa et tää meidän sintti pysyy sinne vuoden 2008 alkuun asti masussa... voi olla jouluna olo ku syöttöpossulla.. :LOL:

mut et tälläistä mietettä..

peikko ja nilla-olavi 21+0 (jo 22rv... :D )
 
Kiitokset tervetulotoivotuksista! Wau, miten hieno odottajien lista olikaan täällä valmiina. Minun la on 27.1. ja KYS:issä synnytän.

Pojan kanssa on nukuttu koko aamu. Vissiin sen verran univelkaa kummallakin katkonaisten öiden takia. Aamulla laitettiin isosisko kouluun ja ite painuttiin takas pehkuihin. Poika halus nukkua minun jalkojen välissä ja kutsui sitä pinnasängyksi. Eipä hän siinä haitannut, kun ei painanut mahaa. Innokkaina meillä lapset odottavat vauvaa ja on päästy perimmäisten kysymysten äärelle, että mitenkä se vauva onkaan sinne äitin masuun päässy. Siinäpä sitä onkin selittämistä lapsentajuisesti, kun en halua mitään haikarajuttujakaan sepittää.

Liikkumaan pitäisi päästä enemmän, sillä olen huomannut vauvankin siitä tykkäävän. Ainakin on kovasti toimintaa sen jälkeen.
Nyt jatkamaan päivän askareita.
 
pia
Hyppäämpä minäkin tänne pinoon jos vielä mahtuu =) Laskettu aika olis 25.1.2008 ja neljättä odotellaan. Edelliset ovat tyttöjä vm -02 -03 ja 06
Tänään viikkoja kasas tasan 19 ja vaivoja ei vielä oo ilmaantunu, mitä nyt tajuton väsy koko ajan ja nälkä :p
Jatkampa myöhemmin..kuopus tuola jo huutelee mamman perään..
 
Hei!

Elikkäs neuvola rv21+6
-pissa: puhdas
-hb: 125
-rr: 102/60
-liikkeet: ++
-syke: 135 :heart: (taitaa se siis poika olla ;) )
-paino: +144/vko (0,6kg lähtöpainosta :D )
-sf-mitta: 23cm...
:whistle:. Omalla käyrällä taas menee yläkäyrän yläpuolella kuten esikoisestakin. Joko johtuu siitä, että kohtu korkealla tai isonpuoleinen lapsi tulossa.

Kaikki siis hyvin. Kelan laput sain ja sairaalan esitietokaavake tuli täytettäväksi. Saa taas alkaa miettimään siihen noita mahdollisia hätäkaste nimiä. :) Nyt pitää muistaa myös jotain toiveita laittaa synnytystä ajatellen.

Tervetuloa uusille!!!!! :wave:

Lellu rv21+6

ps. ai niin poika fiilis on kyllä 90%. Ei siis ultrassa tullut varmuutta.
 
Mukaan kyllä mahtunee kaikki! Tervetuloa!
Tänään on ollu kyllä taas yhenlainen touhupäivä.. Vauvanvaatelaatikko pengottu ja osa pestykin. Vaatehuoneen nurkasta kaivoin myös pussin jossa on kaikki vauvanpeitot ja lakanat yms. Nyt lähtikin sitten lakanakoneellinen pyöriin. Sain myös ommeltua yhen pussilakanan sekä aluslakanan :) *jee*
Pitää nyt sitten vain viedä noi hyllylevyt iskälle, joskos se sahais ne oikeeseen mittaa, niin sais sitten kaapitettuakin noi vaatteet kun kerran on puhtaitakin. Mies lähti viikonlopuksi kalareissulle niin pitänee turvautua omaan iskään:)
Kauhia ku alko kolottaa joka paikkaa taas ku on niin touhunnut. Imuroidakin vielä pitäis, mutta taitaapi jäädä huomiselle. Touhukiintiö tälle päivää taitaa olla täys. Loppu ilta otetaan rauhallisesti, pakkasessa odottaa mamille sitten Daim-jäätelöpurkki, kunhan poijjaat menee nukkumaan :p
Rauhaisaa viikonloppua!

Saaru ja Aatto
 
Neuvolakuulumisia pitkästä aikaa täälläkin. Kymmeneen viikkoon en ole neuvolassa käynyt :whistle:

Eli viikkoja 22+1
painoa tullut tähän saakka 6,7kg koko aikana
paineet 102/66
virtsa puhdas
liikkeet ++
Kohdun pohjan korkeus 19,5 cm, just keskikäyrällä.
vauvan sykkeet 144

Hb:n saan tietää ke tai to kun labrat valmistuu. Kelan paprut sain mukaan ja jotain muita juttuja, kuten sairaalan esitietolomakkeen yms.
Kaikki siis oli ok ja seuraava käynti runsaan kuukauden kuluttua, tää oli mun kolmas neuvola koko aikana.. toista kertaa synnyttävällä tosiaan harvemmin, mutta eipä haittaa ettei siellä tarvii koko ajan juosta tässä alkupuoliskolla.

Sitten olin ostoksilla kaupungilla ja ostin h&m:ltä mustan masutuubin ja on ihan kätevä kun alkaa paidat jäädä lyhkäisiksi :D

PrincessOfAcco ja Ali 22+1
 
Saarulle kiitos kun jaksat tuota listaa päivitellä! :flower:

Uusiakin oli mukaan tullut, tervetuloa minunkin puolestani!

Iidukka minä taas puolestani saan selitellä kaikille miksi MENEMME 4d ultraan. Eli onko vauvalla jokin huonosti vai miksi te sinne menette? Sitten nolona vaan vastailen, että ihan uteliaisuutta vaan ja jotain höpinää kun viikot ei aivan täsmää.. :whistle:

Minä tilasin juuri kantoliinan, hug-a-bub. Tili tuli tänään ja melkein sitten menikin, kun laskut maksoi, hoitsuna kun päivätöissä nyt niin ei tule edes lisiä.. :/ Mutta eiköhän tässä selvitä..
Minäkin aion kyllä ihan suosiolla jättää vauvan tavaroiden laiton sinne joulukuulle. Kaikki tavarat ja vaatteetkin on siskon kaksosilla lainassa, joten eipä ole vielä edes mitään mitä laittaisi.. :D
Kauheasti kävi tekemään mieli joulukinkkua ja suklaata, kun pikkupeikko tuon joulun mainitsi. Täytyypä lähteä etsimään jotain iltapalaa..

iita ja nuutti 20+5
 
Tervetuloa vaan uudet runsaaseen joukkoomme :flower:
Olipas niin kovin tullut turinoita että en edes muista enään kaikkia. Poikavoittoista on kovin meidän sakki, noh, kyllähän se siitä varmasti tasoittuu kun useampi ilmoittaa. Mitäs muuten veikkaatte koska syntyypi ensimmäinen tammikuisen vauva?
Juu, tuli tuosta joulusta mieleen, yks päivä töissä rupes hirveesti tekeen mieli piparitaikinaa.. :whistle: Mistäs sitä nyt sais, pitäskö lähtee tutkiin kauppojen pakastealtaat :LOL: juup, muuten onkin sit ollu hermot kireenä pari päivää ja töissä menee päin P:tä.. noh, joskus niinkin, onneksi on viikonloppu, ja huomenna lähden kaverin kans shoppaileen, saas nähä mitä mukaan tarttuu, varmaan kans sellainen masutuubi mikä Accolle oli tarttunut mukaan ja sit tarttis keksiä joku takki ratkasu tähän syksylle ja talvelle.. Ideoita
Taidan siirtyä sohvalle jatkaan perjantai iltaa ja latautuun huomiseen :LOL:

Cattie ja poika 21 tasan JIHUU ja tuuletus =)
 
moih.. on taas muutma päivä vierähtänyt kun ei oo tullu kirjotettua.. kauheet hulinat ollut kun tänään on tuon mihen siskon häät nin tässä on kauheesti ollut valmisteluita ja mietintää vaatteitten suhteen.. no kaikki on kunnossa.. pitää tästä vaan alkaa kynsiä lakkailee ja meikkaamaan.. ja yök ihan ekaks ton pojan yökötys kakkapestä pois... :$
eilen tuli meillä siis tasan puoli välivastaan kun viikkoja tuli se tasan 20 :attn:

digiboxikin pitäs jaksaa laittaa kuntoon et näkis töllöä kattoo :D on vähän jäänyt se vaikka tuolla se on mutten asennettuna kun kerran alko temppuilee ja sen jälkeen ei oo jaksanu kokeilla että toimiiko se.. tää on tätä joidenkin asioiden saamattomuutta.. :) mä oon tässä laittanut kaikki vauvan vaatteet kaikki laatikoihin järjestyksessä ja vähän änkenyt pienempiin et sai yhen melkeen äippäpakkauksen kokosen laatikon omille pieniks jääneille vaatteille (niitä oli ennestäänkin ennen esikon oottamista).. ja sit toinen laatikko esikon pieneks jääneille mitä haluu säästää tälle tulevalle :)
tässä ois semmonen vähän reilu viikko siihen 4d:hen.. toivottavasti kaikki on siellä kohallaan niinku keskiviikkona rakenneultrassa. toivoin aluks sitä ultraa paaljon pitemmälle mutta tässä paikassa ei suostuneet tekee niin se on jo tässä ihan kohta..
mut mä meen nyt tonne vaipan vaihtopuuhiin.. :)

nasu masuasukki ihaa 20+1
 
Saaru voit laittaa tuonne listaan että meille on tyttö tulossa ja huomasin että aika monilla oli synnäriki merkattu siihen eli me ollaan menossa KYS:iin synnyttään.. :)

Tässä ois neuvola kuulumisia torstailta (30.8)
Rv 22+1
Painoa on tullut tähän asti 1,5 kg lisää... Pahoinvointi on verottanu aikas lailla. ku ruokahalut ihan hukassa.
RR: 118/67
B-Hb: 130
U-Prot. / U-Gluk.: - / -
Kohdunpohjankorkeus oli 24cm eli aikas reilusti käyrän yläpuolella :D Massu on kyllä jo aikas hyvänkokoinen.

Sain lähetteen myös sokerirasitukseen ja se on 17.9.. onko se ihan kauheen makusta se litku mitä siellä joutuu juomaan?? Ku mulla tuli vielä aamupahoinvointi takasi.... :/
Sain myös nyt todistuksen sinne kelaan ja äitiyspakkauksen pitäis olla kahden viikon päästä meillä :D :D :heart: Niin ne sano kelassa ku kysyin...

Nyt on kyllä ihanaa ku ei oo ulkona niin kuuma.. on meillä odottajillakin paljon helpompaa!!!
Paljonkos muilla on muuten tuo kohdunpohjakorkeus? Eli minkäs kokosia massuja on!?
Mä en jostain syystä saa kuvaa liitettä tuohon mun profiiliin :/

Ja sitten kaipaisin vielä teiltä kanssa odottajilta vinkkejä / apua.. mulla pitäis olla 4 viikkoa vielä työharjoittelua joka alkaa lokakuun alussa ja mun valmistuminen on tuosta työharjoittelusta kiinni. Onko kellään ideoita mikä voi olla sellanen paikka mihin vois mennä? Missä ois jotain kevyttä hommaa, kun mä en saa rasittaa itseäni supistelujen takia! (opiskelen siis merkonomiksi) Ku tuntuu hölmöltä että jättäisin sen sitten äitiysloman jälkeen...

Halinappi ja masuasukki 22+3
 
itse olin ekassa raskaudessa sokerirasituksessa ja kauheeta se litku oli.sitten kun sen sai juotua tuli ihan humalainen olo kun sokerit nousi tähtiin.väsytti ihan hirveesti...

vinkkinä vaan että pyydä itselles lepopaikka rasituksen ajaksi.niin ja kannattaa ottaa mukaan ruokaa jonka saat syötyä heti kun pääset sieltä pois.mulla tuli ainakin sika huono olo sen jälkeen...ei siis mikään mukava juttu.
 
Kiitos Saaru jälleen uudesta listasta, ihanaa kun jaksat päivittää meitä. Ja tervetuloa mukaan kaikki uudet.

Meillä on nyt sitten rakenneultra takana ja kaikki vauvelilla hienosti. Rakenneultra tehtiin rv 20+0 ja vauva vastasi silloin kokoa 20+5, mahtavatkohan neuvolassa muuttaa laskettua aikaa? Sukupuoltaan pikkuElvis ei suostunut paljastamaan vaan piti visusti sukukalleudet piilossa. Kaino vauva siis. Kovasti kaveri potki ja heilui kuvauksen aikana siellä kohdussa. Vaikka siis tunnenkin liikkeitä, niin en kyllä puoliakaan siitä mitä vauva siellä telmii. Oli kyllä kiva nähdä pikkuinen, kovasti kaveri vilkutteli meille. Josko sitä nyt jo uskaltaisi luottaa että kaikki menee hyvin. Parin viikon päästä olisi sitten neuvolan vuoro ja siellä sitten täytellään ja ihmetellään niitä kelan papereita.

Tällä hetkellä Hyvinkään sairaala taitaa sittenkin viedä voiton, koska joudun siellä ramppaamaan muutenkin tämän tästä, niin jotenkin tuntuu hyvältä ajatukselta synnyttää siellä missä on mutkin tiedot musta ja vauvasta.

Halinappi, eikös joku kevyt toimistoduuni kävisi sulle työharjoittelupaikaksi. Toimistohommissa kun harvemmin joutuu kovasti nostelemaan tai muutoinkaan punnertamaan. Itse teen toimistotyötä ja se on fyysisesti tosi vähän rasittavaa, tosin nyt ihmettelen että miten mahtaa onnistua tuo paikoillaan istuminen pidemmän päälle kun meidän pikkuElvis on sitä mieltä että paikoillaan ei olla liian kauan....

Voikaa hyvin ja nauttikaa kasvavista masuista

t. pötkylä+pikkuElvis 20+2
 
Halinappi, juu toimistohomma, ite oon menossa kuudeksi viikoksi tyksin akuutille sisätautiosastolle alkaen rv 26.. Jos en jaksa, otan saikkua, mutta yritän, taitaa tulla rankat viikot mulle. Sairaanhoitajaopiskelijana siellä harjoittelen ja siellä on kiirettä ja hommaa ja sterssiä :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja HeMa05:
itse olin ekassa raskaudessa sokerirasituksessa ja kauheeta se litku oli.sitten kun sen sai juotua tuli ihan humalainen olo kun sokerit nousi tähtiin.väsytti ihan hirveesti...

vinkkinä vaan että pyydä itselles lepopaikka rasituksen ajaksi.niin ja kannattaa ottaa mukaan ruokaa jonka saat syötyä heti kun pääset sieltä pois.mulla tuli ainakin sika huono olo sen jälkeen...ei siis mikään mukava juttu.
Eli voin varautua siihen että en mene sen homman jälkeen kouluun....
Kiitos tosiaan vinkeistä niin tietää vähän mihin varautua!

 
PrincessOfAcco, kohtalontoveri täällä... opiskelen myös sairaanhoitajaksi. Viikon päästä alkaa syventävä harjoittelu (10 vko) teholla... raskausviikkoja silloin 21+ jotain ja loppuu kun viikkoja yli 30. Huh! Eiköhän ne sillä osastolla ymmärrä sinunkin tilannettasi, jotta voit ajoittain ottaa hieman rauhallisemmin. Ja opiskelijana on kuitenkin hieman erilainen rooli kuin työntekijänä =) . Pitääkö teillä tehdä kaikki tunnit tarkalleen, vai voiko olla esim. lääkärintodistuksella poissa niin ettei tarvitse korvata? Meillä pitää korvata kaikki täällä itärajalla :/ . Toivotaan, että saat suoritettua harjoittelun!
 
Sunnuntai huomenet!Täällä rauhaisaa aamua vietetää..Mies on kalareissulla ja lapset mummilassa yötä. Kerrankin ku sais aamulla nukkuu niin sitä on alettu jo heräileen ja kukkuun jo ennen 8, sängyssä kuiten torkuin ja vetkuttelin puol 10 asti.
Kiitos kiitos! Ihan kiva tätä on päivitellä, ompahan jotain tekemistä:)
Aaton kanssa ei mitää uutta, kovasti kieppuu ja potkii ja maha kasvaa:) Saas nähä huomenna alkaa taas arki ja työt. Kahtellaan kuinka sitä töissä sitten jaksellaan, liikkumista ja nostoja yms. Oishan tuo vielä kiva olla töissäkin tässä välissä, kuhan kroppa yms jaksaa olla mukana :D Eka etappi ois tuonne lääkärineukkaan asti, se ois tuossa joskus kuun lopulla. Mut jännää ku nyt on taas sitten eri lääkäri ku ekalla kerralla, ahistaavaa ku ei oo samat immeiset, niin joutuu selittää kaikki aina uudestaa ja uudestaa. No pääasia on kai että joku kattoo et kaikki on kunnossa:)
Mut mä lähen kaffen keittoon, palaillaan taas!

Saaru ja Aatto 23+2

Oliki muuten jotain puhetta et kukahan synnyttää meistä ensin, todennäköisesti se en ole ainakaa minä vaikka laskettu aika onki ensimmäisten joukossa. Luultavasti mennää jo reilusti tammikuu puolella ku meiän Aatto saapuu maailmaa. Toivon mukaan kuitenkaa ei 3vk yli lasketun ku nykyinen kuopus aikoinaan..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kirppu 80:
PrincessOfAcco, kohtalontoveri täällä... opiskelen myös sairaanhoitajaksi. Viikon päästä alkaa syventävä harjoittelu (10 vko) teholla... raskausviikkoja silloin 21+ jotain ja loppuu kun viikkoja yli 30. Huh! Eiköhän ne sillä osastolla ymmärrä sinunkin tilannettasi, jotta voit ajoittain ottaa hieman rauhallisemmin. Ja opiskelijana on kuitenkin hieman erilainen rooli kuin työntekijänä =) . Pitääkö teillä tehdä kaikki tunnit tarkalleen, vai voiko olla esim. lääkärintodistuksella poissa niin ettei tarvitse korvata? Meillä pitää korvata kaikki täällä itärajalla :/ . Toivotaan, että saat suoritettua harjoittelun!
Kaikki tunnit pitää korvata, eli jos menee ihan harakoille niin melkeinpä uudestaan saan myöhemmin eri ryhmän kanssa mennä sinne harjoitteluun. Jotain yksittäisiä päiviä on helppo korvata mutta useampaa viikkoa ei. No aion ainakin alkukeskustelussa ohjaavan hoitajan kanssa ottaa raskauden puheeksi (vaikka pitäisi sen jo nyt näkyä aika hyvin :whistle: ). Harjoittelu kuitenkin on OHJATTU harjoittelu, ei olla siellä työvoimana tai ns. lisäkäsinä. Vaan opiskellaan ja harjoitellaan käytännön juttuja ohjauksen alaisena. Sen on paras olla heille selvä. Ali en aio tehdä nostoja/raskauita siirtoja esim, koska tiedän että nyt ei selkä kestä. Mun harjoittelun arvosanan ei pitäisi olla kiinni jostain potilassiirroista, nyt on tavoitteena oppia lähinnä sisätauteihin liittyviä juttuja, kanylointia harjoitella lisää ja iv-hoidot, lääkitys yms... on niitä mihin nyt panostetaan eli ei ne niin fyysisesti raskaita ole.

Toisaalta pelkkä 8h seisomista kauhistuttaa :eek: Hyvät työkengät mulla on, mutta aion käyttää raskaustukivyötä ja raskaus tukisukkiksia, niillä pärjää jo pitkälle. Viimeksi molemmat noi auttoi mun jalkoja ja selkää paljon ja monilta kivuilta ja turvotuksilta säilyin kun hankin ne, eli suosittelen :)
 
hohhoijaa... ja sunnuntaita kaikille..

eilen tosiaan oltiin siellä häissä ja oikeen mukavat pirskeet oli kun olivat vähän vapaamuotoisemmat kun ei mitään kirkkohömpötyksiä ollu vaan kaikki tapahtui saman katon alla ja järvelle hyvät näkymät :)
että oli ihanaa kuulla kun kaikki sanoi mua kauniiksi ja kaikkea (kerrankin kun jakso panostaa ulkonäköön ja meikata).. se oli tosi mukavaa kuultavaa kun ei semmosta miehen äidiltä ja kaikilta muilta ihan joka päivä saa kuulla.. poikakin tultiin sieltä hakemaan aikasemmin yökylään toiselle mummolle niin saatiin ihan rauhassa "juhlia".. ihan lepposa meininki oli :)

sen minkä oon jo tässä vaiheessa huomannut niin että tuo sukkien laittamnien jalkaan ei oo niin helppoa kuin ennen,se täytyy tehä istualteen niinkun noiden juhlakenkien soljen laittaminen kiiinni laittaminen oli kans aikamoista ähellystä.. loppujen lopuks mies sitten otti onneks ne kotiin tultua pois.. ja kyykkiminen.. kun joutuu kauheesti kumartuu alas ja kyykistyä kun jotain pojan leuja keräilee tai yrittää hänelle kenkiä laittaa niinkuin ennen niin ei tosiaan mitään mukavaa puuhaa oo.. ei tää maha nyt niin iso oo ja on tossa päällä oma pieni rasvakerroskin mutta kuitenkin noi asiat on niin vikeita.. tuntuu tyhmältä että näin aikasessa vaiheessa alkaa jo ottaa koville tommoset touhut mitä joutuu joka päivä tekee..

mutta siinä sitä tekstiä tulikin.. tänään herättiin vasta 10.45,ja kyllä oli ihmettelemistä että miten sitä nin pitkään nukku,koskahan lie viimeksi niin pitkään saanut nukkua..

nasu masuasukki ihaa 20+2
 
Heippatirallaa kaikille!
Blanca,jokos olet saanut sen tilaamasi vaunupaken?Olisin niin kovin utelias kuulemaan kommenttia niistä.Mä tässä tuskailen,kun pitäis hommata yhdistelmät ja toisaalta ei uusia viitsis hankkia,mutta noilla käytetyilläkin tuntuu olevan hintaa.Joten siihen suhteutettuna tuo paketti vois olla ihan hyväkin vaihtoehto.Tuntuu jotenkin hassulta hommata nyt "viimeiselle" vauvalle uudet romppeet...mutta vanhojakaan ei ole enää tallessa ja moni muukin tavara on jo pistetty kiertoon.Mutta jos jollakin muulla on jotain kommentoitavaa noista kyseisistä vaunuista niin kertoilkaa!!!

Eipä tässä muuta


nintendo 19+2
 
ajattelin nopeesti käydä lueskelee juttuja ja kirjotella lyhyesti...
eli älkäähän ihmetelkö missä tää neiti on,ku aijemmin suht ahkeraa kirjoittelin ja nyt meilä kotona nettipoikki jostain syystä.. ei tietoa millo saadaa kotia kone taas toimintaa... :( eli mukana ollaa... :D

meille ei ihmeempää, kovasti liikkuu näin paikallaan ollessa tää pikku kaveri.. et kovin aktiivinen tuntus olevan.. :D ei haittaa,tietääpähän et on kaikki ok tuolla massussa...

mut nyt on riennettävä taasen.. jos huomenna paremmalla ajalla tähän koneelle pääsis linnottautuu täällä mummun luona... :LOL:

peikko ja nilla-olavi 21+2 :heart:

ai niin.. meillä mies serkkunsa kans nimes nilla-olavin urpo-iivanaks.. ei kuulemma voi olla nilla-olavi ku on poika... :LOL:
 
Onpas tullut paljon viestejä sitten viime käynnin...

Tervetuloa Minneli, Mikkura ja pia munkin puolesta!

Princessofacco: paljonko masutuubi maksoi H&M:llä? Oon sitä katellut Bebesin sivuilla ja on aika tyyris...

Halinappi: Mulla oli sf-mitta rv19+6 18,5cm. Se sokerilitku on aika kurjan makuista (eri makuista tosin paikkakunnasta riippuen) ja mun oli vaikea saada sitä alas, kun aamupahoinvoivana sen jouduin rv13:lla juomaan. Meni kuitenkin alas, kun join tarpeeksi hitaasti. Hoitaja tosin vähän hopuutti, mutta mä en välittänyt. Mulla oli kans huono olo, varsinkin 1h:n ja 2h:n verikokeiden välillä ja se aika menikin torkkuessa sängyllä. Tsemppiä rasitukseen! Ota syötävää ja juotavaa mukaan niin saat syötyä, kun rasitus on ohi. Mulla ainakin olo koheni nopeasti sen jälkeen kun sain paljon vettä ja suolaista syömistä mahaan :)

pikkupeikko: voi joulu... Piti mennä kaivamaan kynttilöitä esiin, kun rupesit puhumaan joulusta :) Mä oon niin jouluihminen :xmas:

Täällä ei mitään ihmeempää. Viikonloppu oltiin mummolassa ja nyt rauhallisesti tässä kotosalla. Mulla on muuten nykyisin aivan järkyttävä nälkä ja aivan koko ajan!!! Johtuukohan siitä, että nyt ollaan kasvuviikoilla ja vauva kasvaa kohisten? Tosiaan koko ajan saisi olla puputtamassa jotain... Onko muilla vastaavaa?

Mä en ole tehnyt edelleenkään mitään valmisteluja valmiiksi vauvaa varten. Mutta meillä siis tosiaan muutto edessä kuukauden päästä eli sen jälkeen sitten varmaan aloittelen. Sukupuoli olisi kiva saada tietää 4d:ssä (rakenneuä:ssahan se ei paljastunut) niin tietäisin pesenkö siniset vai punaiset vaatteet :) Veikkauksena voin sanoa tällä hetkellä, että luulen nyt olevan taas pojan vuoro. Sen voi laittaa tuonne listalle, ilmoittelen sitten tarkennusta ultran jälkeen, jos vauveli suostui paljastamaan kumpi on :)

Jimena 22+1
 

Yhteistyössä