Neuvolakuulumiset:
Mulla oli tänään neuvola ja kaikki muu oli ok, mutta U-gluk oli yhdellä plussalla... Sain kotiin neljäksi päiväksi sticksit mukaan että voin testata aamuvirtsasta ennen syömistä ja juomista että mikä tilanne on, se oli kuitenkin vaan yhdellä plussalla. Toisaalta tiedän kyllä että normaalisti ei virtsaan KUULU päästä sokeria... Eli hiukan ristiriitaset tunteet... Mä olin kuitenkin syönyt just ennen sitä ni siks nyt varmistus-sticksaukset teen kotona. Jos on edelleen plussalla, niin otetaan paastoverensokeri, nyt rv 33 ja viikkoon 36 mennessä yleensä tehdään sokerirasitus eli välttämättä sitä ei enää tehdä, saa nähdä... Hiukan jännittää et mitä se huomenaamulla näyttää... Toisaalta vauva ei oo erityisen iso ja ite en kuulu mihinkään riskiryhmään, et ehkä oli vaan joku yksittäinen mittaustulos toi plussa... tai sit ei..
Tarjonta vaikutti raivotarjonnalta, mutta ei kovin asettuneelta, eli vauva vaikuttaa liikuskelevan vielä muihinkin asentoihin. Seuraava neuvola kahden viikon päästä ja lääkäri kolmen viikon päästä, seurataan tilannetta.. Aikaisemmin oli perätilassa, nyt oli hiukan epäselvä se asento, mutta todennäköisemmin pää alhaalla mutta ei asettuneena kunnolla silleen pysyvänoloisesti. Mutta painoa on tullut jo 10 kiloa lähtöpainon päälle, ja 29,5cm kohdunpohjan korkeus, vauva on kuitenkin pieni ja siro kuten siskonsakin.
Otin muuten tolle 2v tulevalle isosiskolle influenssarokotuksen ekan piston samalla nevolareissulla tänään. Ettei tarvi pienen influenssasta kärsiä ja ei ehkä sit niin helposti vauvakaan jos sisko sairastuisi... Se epidemia kun tulee just tohon vauvan ensiviikkoihin... Vanhemmilla ei kyllä oo sitä rokotetta mutta silti... =)
Kiitos kaikille kannustuksista :flower: Harjoittelu on nyt ohi ja arvosanaksi tuli 4 (asteikolla (0)1-5) ja tyytyväinen olen. Koulua yritän ainakin vielä jatkaa ja jos en jaksa jään kotiin.
Kirppu80 Onnea että sait opinnot loppuun kunnialla!!! Hieno suoritus myös sinulta viedä harjoittelu ja opinnot loppuun vielä nyt!!!
Imetysliiveistä:Ostin just eilen yhdet Lindexiltä ja on mukavat ja kivat, sellaiset joissa ei oo kaaritukea, mut on silti tukevat ja ihan kivannäköisetkin, hintaa kakskymppiä. Mulla oli vaan huoosti kokoja siellä, tarviin 75D tai DD vähintään, maidon noustessa isompaakin, saa nähä sit miten käy, mahtuuko nää.. Viime kerrasta mul on kahet 75E imetysliivit ja nekin oli aluksi aika naftit mutta sitte ku tasoittui niin just hyvät.. Mutta haluan et mul on ainakin nää kolmet, niin sit riittää vaikka olis pesussakin jotkut jne..
Liikkeistä ja supistuksista:
Onko teillä paljon supistuksia ja onko liikkeet kivuliaita?
Mulla alkaa jotkut liikkeet sattua, ainakin sellaset isot muljahtelyt venyttää ja sattuu ja sit lantionpohjassa tuntuvat liikkeet virtsarakkoon yms kohdistuvat...
Ja supistuksia on päivittäin rasituksen yhteydessä, usein jos nousee ylös tai vauva liikkuu paljon tai illalla kun on väsynyt.
Muita pikkuoireita:
Ihan listamuotoisesti vaan:
*Nenän limakalvot ja huulet kuivuu enemmän kuin normaalisti tähän aikaan vuodesta, nenäverenvuotoa aina välillä...
*Iskias-hermo tuntuu muttei satu, mutta tuntuu 24/7 ja tiedän sen kohdan aivan tarkkaan, voisin vaikka piirtää sen tussilla mistä se menee, toivottavasti tää ei tuu kivuliaaksi.
*yöllinen heräily kun vauva liikkuu tai on huono asento, on olo kuin ei olisi nukkunut yhtään koko yönä kun herää usein...
*Vessassa ravaaminen, paitsi illalla vältän suuria juotavamääriä ja menen vessaan juuri ennen nukkumista ettei tarvi yöllä heti mennä..
*Ruoka-annosten pieneneminen kun ei oo tilaa tarpeeksi syödä normaaliannoksia enää
*hiukan selkäkipuja ja turvotusta
*kävelyn hidastuminen kun vauva törmäilee lantioon, hehheh..
jne.. Mutta nää ei oo pahoja oireita, lähinnä sellasta pientä kun kuuluu raskauteen..
Tukisukkikset ja tukivyö muuten on aivan ihania keksintöjä ja niiden ansiosta on jalat ja selkä paljon paremmassa kunnossa kuin ilman.
Mulle terkka sanoi ettei vielä kannata murehtia Tehyjuttuja, koska todennäköisesti silloin on jo asiat hoidossa 7 viikon päästä, ettei murehdi ja stressaa turhaan. En ole hirveästi stressannut, mutta ottanut kyllä selvää asioista niin paljon kuin on tietoa saatavilla. Ja miettinyt että jos tulee jotain ennenaikaista ni sit ei houkuttele toi tehytilanne, vaikka itse kyllä olen palkankorotuksien kannalla koko suomen terveydenhuollon tilan takia ja tän hetkiset hallituksen pakkolakot ja muut ei kyllä houkuttele alalle ketään.. Missä on hoitajien ihmisoikeudet? Ei saisi olla yksittäisen hoitajan vastuulla jos päättäjät ei edes halua yrittää muita keinoja kuin kovaa kovaa vastaan miettimättä sitä helpointa ratkaisua...
PrincessOfAcco ja Ali rv 33