**TAMMIKUU2008**marraskuu

Naksuu,naksuu täälläkin.Tää on ihan uusi juttu kosa ei mulla tällaista ollut esikon kanssa.
Vauvan peitosta ja tyynystä sen verran että itse käytin alkuun fleecepeittoa kapalona ja vasta myöhemmin sitä peittoa.Tyynyä ei tarvi,harso tai tyynyliina pään alle puklusuojaksi riittää mun mielestä.

Vaatteista:se on totta että aika monet vaattet on väreihin sidottu mutta itse olen nyt ostanut ihan valkoista,beigeä,minttua ja keltaista.niitäkin löytyy aika mukavasti.Ja te jotka esikoista odotatte(varsinkin)tulette saamaan lahjaksi ihan varmasti vaatetta eli ei hirveesti kannata ostaa.Pakkauksen vaatteillakin pärjää alkuun.

Rinnat:mulla kasvoi ekassa raskaudessa B-kupista d-kuppiin raskausaikana ja maidontulon tasaantuessa oli sit koko c,joka on edelleen.Nyt ei rinnat olekaan niin turvoksissa kun silloin.Mut eiköhän ne tästä turpoa kun synnytys lähenee ja viimeistään kun maito nousee,HUH sitäkin taas....Esimaitoa mulla ei ole tullut kun ekoina viikkoina.
Asunto:täällä on 77 neliötä ja 3 henkeä.hyvin mahtuu joukkoon vielä yksi pirpana :)

Oltiin tänään esikoisen kanssa korvien putkituksessa ja hyvin meni.Neiti oli heti nukutuksen jälkeen lähdössä täyttä vauhtia kotiin,ihan kun ei olis mitään tehtykään.Äkkiä nuo lapset toipuu :)

rv 33+1
 
Meillä ollaan taas elävien kirjoissa, välillä. Pojat sairasti vesirokon, yhtäaikaa, onneksi, ja mies lapissa töissä. Olo oli välillä, että :headwall: ja |O ja :'( ja :p mutta HENGISSÄ ollaan. Nuorempi heräsi tunnin välein kolmena yönä peräkkäin ja kitisi, kunnes huomasin toisena päivänä, että korva oli ilmeisesti puhjennut itsestään. Sieltä valui paksua keltaista mönjää. Noh, tk:ssa nuori harjoittelijan planttu ei tiennyt mitä tehdä ja määräsi pojalle antipiootin minun kuvausten perusteella. Että semmoista. Korva parani heti ekan lääkekerran jälkeen. Noh, eipä siinä vielä kaikki. Sitten neljäntenä yönä en itse saanut unta, kun pojat nukkui hyvin ja valvoskelin nelisen tuntia yhteenlaskettuna. Tiistaina, elikkäs eilen, olo oli töissä kuin pahimmassa kuolemantaudissa, joten läksin kotiin ja nukuin 2,5 tuntia, kunnes hain pojat hoidosta. ETTÄ SEMMOSTA!!!! Viime yö oli ihana. Ei tuo uni ole ollenkaan yliarvostettua!!!!

Ja sitten kysymykseen: KAtsoiko joku viime viikon akuuttia, kun siellä oli kuulemma sanottu, että vesirokossa ei saa missään nimessä antaa särky-/kuumelääkettä lapselle?! MITÄ IHMETTÄ?!?!? Itse ainakin annoin. Ei kuulemma oltu siinä ohjelmassa kerrottu että miksi ei. KUMMAA!!! Valaiskaa, jos joku katsoi kyseisen ohjelman!!!!

Tämä tällä kertaa!

johnu ja viikot yli 30 (vihdoin myös täällä)
 
Saaru Meillä on kaksio 60neliöö. Ensimmäinen lapsonen on tulossa ja on meillä tollanen kääpiöluppakin.

Mulla vuotaa yleensä vain öisin maitoa, harvemmin muuten. Mietityttää vaan noiden imetysliivien hankinta, kun ei nuo lärpättimet oo kasvaneet yhtään. Täällä monet sanoo rintojen kasvavan synnytyksen jälkeen, kun maito nousee kunnolla. Jospa ne ei silloinkaan kasva.. Että ostaakko ihan oman kokoset liivit vai isommat, ennakkoon ne kuitenkin tarvis hankkia :snotty:

Arvista Mulla on oikein kunnolla revennyt arse ja reidet. Rinnatkin, vaikkei olekaan kasvaneet.. Jenkoissakin havaittavissa pari kiemuraa. Navan yläpuolella on pari pientä viivaa ja mahan alapuolella muutama arpi. Toi mahan repeeminen pisti itkemään varsin vuolaasti. Mun äiteellä on sellanen ryppynen roikkuva vatsanahka. Karmii, että jäisi sellanen ryppyreppu tohon eteen :x

Meidän vaaville on hankittu värikkäitä vaatteita vaan. Pinkkiä ja beigeä ei tod. löydy valikoimista. Musta noi vauvojen "värikoodit" on ..sieltä jostain. Poikien ja tyttöjen värejä.. pöh.
 
Aamusella jo koitin tänne päästä, mutta kirjautuminen ei oikeen onnistunut, nyt sitten uudestaan. Tänään kävin siis päivällä töissä viemässä saikku lappuni ja palauttamassa avaimet. Pukukaapinkin tyhjensin haikein mielin. No vielä olisi ennen joulua tarkoitus mennä siellä käymään.
Itse olen myös koittanut kaupasta katsella noita pienempiä kypärämyssyjä, mutta en ole niin pikkuisia löytänyt. Täytyy vielä miettiä sitä ruskovillan tai sitten vaan käytetään noita narulakkeja.
Täytyypi ensi kerralla tuolla neuvolassa kysellä niistä ultrista lisää, että onko vielä tulossa vai ei.
Mulla ei kuppikoko oo varmaan suurentunut ku puolella, ympärysmitta sitten hiukan enemmän... jotenkin tuntuu ettei oikeen hyviä liivejä kaupoista löydy, tai sitten olen vaan niin pirun mukavuudenhalunen ja vaativa tarjonnan suhteen :ashamed:
Myöskään maitoa ei näistä tisseistä tihkua...

Sauna olis hetkosen kuluttua tarpeeks lämmin, joten sinne :wave:

Ainiin... nyt täälläkin alkoi tekemään tuota piimää mieli...kiitos Cattie :p
 
Meillä on kaksio 56neliöö, eiköhän me tähän mahduta toistaiseksi, eka lapsukainen vasta on tämä. Pienkerrostalon ensimmäisessä kerroksessa on, ja ihanaa kun on oma takapiha, eikä siis parveketta. Siellä on hyvä vauvelin päikkäreitä nukkua vaunuissa sitten tulevaisuudessa. =)
Kyllä niitä 60cm kypärämyssyjä ainakin on ihan prismassa, anttilassa, citymarketissa jne..mie ostin 60cm tutta merkkisen kypärämyssyn, maksoi peräti 20cnt kirpparilla, ihan kuin uusi.
 
asunnosta

meillä kolmio, 76 neliötä, ja aivan hyvin pärjätään vielä tässä, muutoksia ollaan tehty huonejärjestyksessä ja tullaa vielä siirtelee huonekaluja, mutta ei tarvita isompaa. Toinen makkareista on esikon huone, myöhemmin siitä tulee mun ja miehen makkari kun Ali siirtyy jatkettavaan sänkyyn ja lapset menee meidän nykyiseen makkariin, se on melkeen kahen huoneen kokoinen, joten siitä saa hyllyllä tms erotettua vaikka molemmille kunnon kokoiset omat puolet! :) Mutta meidän makkarista lähtee silloin miehen treenipenkki pihalle!

 
Iltaa,

Meillä on 77 neliöinen asumisoikeusasunto (kerrostaloneliö ) ja kolmas lapsi siis tulossa. Haaveissa joskus oma rivarinpätkä, mutta täällä nää asunnot ovat aivan kamalan hintaisia :eek: :(

En tiedä, miten pk-seudun ulkopuolela, mutta täällä on sellainen lastenvaateliike kuin P.O.P., mistä saa värikkäitä vauvanvaatteita. Hinnat on kyllä aika kovat...

Nyt nukuttamaan lapsia ja huomenna sit ultraan. Vauva mylläsi tässä illalla liki tunnin :eek: putkeen. Elättelen siis toiveita, että olisi kääntynyt. No, huomenna se sitten nähdään :)

Hyviä yöunia kaikille!

Jimena 33+4
 
Vesirokosta: tottakai saat antaa kuumelääkettä=särkylääkettä. en ymmärrä miks ei sais. Jos on zyrteciä, se helpottaa kutinaa. Sitä saa reseptillä nestemäisenä tai tippoina pienemmillekin.

Asunnosta= meillä on 1,5 v vanha omakotitalo, 136 neliötä, että hyvin mahtuu viides jäsen tänne.

Peitosta= mulla olis yks vinkki. Siitä tavallisesta täkistä, esim äitiyspakkauksen peitto, saa hyvän "kapalon" pienelle vauvalle. laita ensin peitto sänkyyn, sitten vauva peiton päälle. Kääräise sivut vauvan masun päälle, ja sitten jalkopäästä loput peitoksi päälle. Tämän osan reunat taas vauvan alle, jolloin hän on ikäänkuin makuupussissa. Mahd piukkaan tietty. Koko komeus sitten kyljelleen ja vaikka pyyhe rullattuna selän taakse. Kyljelläänhän vauvan on paras nukkua, ei voi esim tukehtua pukluun. Masullaan ei suositella nukuttaa ollenkaan kätkytkuolemariskin vuoksi. Tosin, toiset tutkijat ovat sitä mieltä, että tulos ei ole luotettava, koska amerikoissa käytetään pehmeitä patjoja, mikä saattaa vaikuttaa asiaan=vauva ei jaksakaan vapauttaa hengitysteitään kasvojen painautuessa patjaan. Eli tosiaan, kova patja on jokatapauksessa hyvä. Tyynyä ei alle 1v tarvi. Koko sängyn pääty kohotetaan esim kirjojen avulla(päätypuolen jalkojen alle). tää auttaa esim nuhassa.

Mulla on kans aika riutunut olo. Eilen pesin kylpyhuoneen, konttasin juuriharjan kanssa lattiaa, ja tänään imuroin ja pesin lattioita. En nyt mitään iso siivoa tehny, mutta meille tuli yövieraita, niin piti vähän siivoilla. Ne on ton miehen sukulaismiehiä, että siinä syy, miksi emäntä joutaa surffata täällä...

Mullahan oli tää vauva 27 vkolla n 900 g ja kasvusta jäljessä. Nyt oli ultrassa 32+1 miltei 2 kg, eli ihan keskikokoinen. Ison spurtin on ottanu.
 
Mulla ei tihku vielä mitään. Ei edes pusertamalla. Ihan lähellä synnytystä on pusertamalla aikaisemmin tullu. Ja tosiaan maitoa on tullu ihan ylenmäärinkin synnytyksen jälkeen. Näillä asioilla ei ole väliä, ihan niinkuin ei tosiaan rintojen koollakaan. Toivotaan meille kaikille onnea maidontuotannon ja tarjonnan suhteen... Niin, ja tosiaan ei huolestuta, vaikkei sitä heti tulekaan, se nousee kunnolla rintoihin vasta kolmantena päivänä synnytyksestä. sitä ennen tulee vain sellaista ensimaitoa, joka on kyllä tosi rasva-ja sokeripitoista. Mutta moni vauva tarvitsee lisämaitoa ensimmäisinä päivinä.
 
..oon varmaan jo unohtanut puolet siitä mitä piti kommentoida. :D

Tänään on ollut parempi päivä. :saint: Töissä on kiirettä, mutta oon yrittänyt ottaa mahdollisimman rauhallisesti, vaikkei se aina olekaan helppoa! Tuntuu myös, että raskauden myötä musta on tullut tosi lyhytpinnainen..:ashamed: Hiivakin toivottavasti saatiin kuriin. Kävin illalla pidemmällä lenkilläkin koiran kanssa kun kaipasin tuulettumista, ja meni ihan ok kun muisti kävellä tarpeeksi rauhallisesti..

Ostoksista: Esikoisen odottajana tekisi mieli shoppailla ihan älyttömiä määriä, mutta järki ja rahatilanne on onneksi pitäneet ostokset aisoissa. :whistle: Turvakaukalo, pinnasänky, matkarattaat ja sitteri ostettiin käytettynä, saatiin työkaverilta tosi edullisesti. :) Vaunut ostetaan uutena, ne käytiin vihdoin sunnuntaina käsirahalla varaamassa ja haetaan kotiin sitten kuunvaihteessa. Viikonloppuna ostettiin myös hoitopöytä Ikeasta, tämä saatiin mun äidiltä ennakkoon joululahjaksi. Ei oo ihan halpismalli, vaan vähän kalliimpi, sellainen mistä saa sen tason ruuvattua irti ja jää sitten myöhemmin lapselle käyttöön ihan vaatelipastona. B)

Vaatteista:
Meilläkään ei ole tietoa onko tulokas tyttö vai poika. Itsellä on vahva poikafiilis, joten vaateostokset on painottuneet vähän "poikamaisempiin" väreihin. :whistle: Kaapista löytyy paljon ruskeaa ja valkoista, sekä oranssia ja vihreää - vähän retrotyylisiä vaatteita, mitä on tullut Lindexistä hamstrattua. Lisäksi meidän molempien äidit on ostelleet H&M:stä kaikkea kivaa, joten jonkin verran vaatetta alkaa löytyä.

Asunnosta: Me kaksi ja koira asutaan noin 50 neliön kaksiossa. Varsinkin säilytystilaa täältä puuttuu, joten joudutaan varmaan jossain vaiheessa miettimään muuttamista..

Arvet: Vielä ei ole arpia tullut, mutta on tää mahakin suht pieni. Toivottavasti ei tulisikaan, mutta en jaksa sitä stressata, tulee jos on tullakseen. Vähän oon yrittänyt rasvailla, mutta usein unohtuu.. :ashamed:

Rinnoista: Esimaitoa ei ole tihkunut täälläkään, mutta eiköhän se maito sieltä sitten nouse kun aika on. =)
 
Jee se onnistui, nyt sitten pitempää romaania.

Äippäloma on alkanut ihan virallisesti ja siksi täällä taas roikkumassa. No olen jo vienyt esikon tarhaan ja eka koneellinen pyykkiä on kohta pesty. Sitten ajattelin tehdä ruoaksi jotain oikein hyvää kasvissosekeittoa, nam. Ja samalla meinasin väkästä ruusunmarjakiisseliä ja katsoa mitä pitää kaupasta hakea, kun huomenna pitäs varmaan alottaa leipominen. Esikolla on 3 v synttärit sunnuntaina.

Sitten pitäisi vielä kaikkea muutakin pientä saada aikaiseksi, imuriakin pitäisi näyttää. No sen ehtii vaikka lauantaina....On siis niin paljon tekemistä, että taitaa äippäloma loppua kesken :LOL: :LOL:

Eilen ostin uudelle tulokkaalle bodyn ja housut, ensimmääiset ostokset vaaterintamalla. Mulla on ennestään niin paljon vaatetta, etten meinaa paljoa ostaakaan. Ja jos on tyttö niin eiköhän noita mekkoja sitten tule sukulaisilta. Meillä kanssa väreillä ei ole niin väliä, mun mielestä vaaleenpunainen on ainoa jota en pojalle laittaisi. Muuten kyllä sujuvasti ristiin käytetään.

Mutta nyt mä lähden pyykit ripustamaan ja keittiöhommiin (eli roikun täällä taustalla)

Nuuskis ja Irmeli
 
Huomenta!
Nyt turvottaa nii että sormukset piti ottaa yöllä pois. Saa nähä joutuuko niistä nyt luopuu loppuraskauden ajaksi vai onko tämä turvotus taas ohimenevää.
Meillä taas kerhopäivä, pitääkin pian lähteä tuonne luisteleen, kivasti satanu vettä ja sulanut osittain tiet..jääksi. Nuorempi poika raasu saa nyt tyytyä kyllä rattaiden kyytiin. Muuten matkasta ei tule yhtään mitään tai sitten tulee muttei tiä millä aikataululla :LOL:
Nuuskiksella samat viikonloppusuunnitelmat, täällä kans juhlitaan nuoremman pojan 3v syndejä:) Mitäs meinaat tarjoilla?

Mutt nyt kerhoileen ja sitten pitäs kauppassakin käydä sekä veljen vauvaa taas katsastaan kuin paljon on kasvanut :heart:

Saaru ja Aattomiäs 34+6
 
Meinasin synttäripöytään tehdä kinuskikakkua ja sitten sellaisen suklaisen kuivakakun. Jotain keksejä ja poika haluaa porkkanoita, kurkkua ja viinirypäleitä naposteltavaksi. Sitten varmaan paistan pieniä lihapullia ja teen jonkun suolasen piirakan. Eiköhän siinä oo tarpeeksi. Tosta täytekakusta en ole vielä ihan varma, kun taidot riittäis kyllä muuhunkin. Vieraat vaan haluaa vuodesta toiseen tuota kinuskia, mutta vois olla kiva tehdä joku juna tai autokakku.

No niin pyykit on pesty ja sosekeitto on valmis. Mitähän sitä sitten alkais väkertää. Meinasin ommella pinnikseen sen pussukkasysteemin, eli varmaan mittailee sänkyä ja kangasta ostamaan. Vaikka kaapit pursuaa kankaita niin uutta on päästävä ostamaan :LOL: :LOL: Katsotaan saanko tän vuoden puolella valmiiksi vai vienkö kankaat anopille.....

No siinäpä sitä taas oli, jään roikkumaan :saint:

Nuuskis ja Irmeli viikot on taas hukassa
 
Otin selvää tuosta vesirokosta ja siitä etteikö saisi antaa särkylääkettä. Niin se meni jotenkin näin, että ibuprofeeni tai asetyylisalisyylihappo saattaa aiheuttaa vesirokon yhteydessä jonkinlaisen infektion/tulehduksen joka on melko vaarallinen. Oli sillä oikein nimikin, mutta en nyt muista. Mutta kukapa antaa pienelle lapselle muuta kuin parasetamolia?!?!? Siis riski on pieni, mutta olemassa. Taitaa olla vähän tätä tietoyhteiskunnan hömpötystäkin, kun alkaa asioita tutkimaan niin kaikkea pitäisi varoa ja kohta mikään ei ole turvallista.

Tieto lisää tuskaa!! Olkaamme siis autuaan tietämättömiä!!!!!

johnu
 
"Helou!" Pitkästä aikaa, olen kyllä yrittänyt kans välillä kirjoitella, mut teksti ei lähde vaan katoaa, ku pieru saharaan!
Mulla kans välillä noita unettomia öitä. Illalla väsyttää niin kamalasti ja yöllä kun herää ei väsytä yhtään, enkä pysty nukkuun muuten ku oikealla kyljellä.(asennot käy siis aika vähiin)

Eilen sitte pyykkikone sano työsopimuksen irti. Olen kyllä pessyt vauvan pyykit melkein kaikki, turvakaukalo ja kärryjen sisäkankaat on vielä pesemättä. Mä laitoin vauvan vaatteet kodinhoitohuoneen kaappiin,aattelin sinne pöydälle hoitoalustankin laittaa. Meillä vauveli nukkuu kopassa, ainakin aluksi pinnasänky kyllä löytyy, mutta jotenki tuntuu että haluan kopan laittaa..

Mulla on jotain ihme kipuja vasemmalla alamahassa? :eek: ? tuntuu niinku vatsaa revittäis, ylösnoustessa. Ens viikolla sit neuvolaan ja silloin myös virallinen äippäloma alkaa =)
Nyt sitte jotain hommaileen!

Päiväjatkoja kaikille!

glaudia ja vauveli rv.33+1
 
Mä en kestä näitä liitoskipuja. Päivän jaksan olla töissä mutta sitten illalla liikkuminen on tuskaa. Alavatsaa vihloo niin maan pirusti joten lenkkeily eikä muukaan liikunta tule kysymykseenkään. Koirat pitää viedä vaan puistoon ja niitäkin alkaa jo risomaan tää tilanne. :headwall:

Viime kerralla terkkari jo sanoi ettei paino sais nyt enään nousta (BMI raskuaden alussa oli jo 26 joten siksi painoa nyt vahditaan ekstra tarkasti) ja taas oli kahen viikon jälkeen +800g tullut. Niin kovin harmitti että tuli sitten siellä neuvolassa itku. :ashamed:

Kokeilin eilen uimista ja vesijuoksua, se tuntui hyvältä ja olinkin pulikoimassa heti melkein tunnin. Mutta ilta olikin sitten taas tuksaa kun ei meinannut päästä liikkeelle. Mun pitää kohta lopettaa syöminen kokonaan kun en pysty yhtään liikunnalla kuluttamaan energiaa ja kaikki varastoituu vaan läskiksi vaikka yrittäisinkin syödä terveellisesti. :'(

Lohduttakaa nyt toista, kun tää vaipuu epätoivoon näiden kipujen kanssa. Kauhee hinku olis liikkumaan mutta kun ei pysty.

T: Hokkis rv 33+4 (+11,5 kg)
 
Heips vaan. Minä en ole päässyt tänne sivuille ollenkaan kahteen päivään. Ei vaan ole sivut avautuneet... Tiedä sitten missä vika...

Mutta nyt onnistuu. Täällä ollaan ihan järkyttävässä yskässä. Kävin tossa tänään lääkärillä kun eivät terveyskeskuksessa suostuneet minkäänlaista yskänlääkettä kirjoittamaan puhelun perusteella. Viimeyönä on tullu nukuttua oikein kolme tuntia. onneks on noita elokuvia vinot pinot. Sanoin sitte lääkärille että mihinkään ei koske ja tuntuu vähän hassulta viedä vastaanottoaika sellaiselta joka oikeasti tarvitsee päästä lääkärille. Kuuntelihan se sitte keuhkot kun siellä kerran olin ja eihän sieltä mitään kuulunut. Halus sitte kurkata korvatkin ja se väitti että mulla on oikeassa korvassa märkäistä eritettä! Siihen minä sitten että siitäkö se korvan kutina on johtunu. Korvakuumemittarilla mittas vielä lämmönkin ja olihan sitäkin 37.6. Miten oikeesti voi olla kipeä jos ei siltä tunnu???
Ihmettelen. Antibioottia se käski hakemaan jos ei yskä helpota parissa päivässä tai tulee muuta. Minähän en hae. Eikö ne nykyäänkin yritä päästä noista antibioottikuureista vähän niin kun pois? väen väkisin pitäis syödä.
Kun tyttöäni odotin sain ihan alkuraskaudessa vahvoja antibiootteja Bartholinen rauhasen tulehdukseen (siis se liukastin rauhanen) ja samoja sain kun tuli kohtutulehdus synnytyksen jälkeen. lääkärit vakuutti että voi syödä ei Vaikuta sikiöön eikä lapseen jos imettää. Lääkepaketeissakin luki että voi syödä ja kuinkas ollakkaan tytöllä oli lähes kaikki mahdolliset allergiat jo ihan vastasyntyneestä. Nykyään näissä lääkkeissä lukee että ei tule käyttää raskauden eikä imetyksen aikana. Tämän takia yritän viimeiseen asti vältellä antibiootteja raskaus ja imetysaikana nykyään.
 
Tekstin katoamisesta lueskelin jostain toisesta ketjusta, että jos haluaa varmistaa, ettei teksti huku bittiavaruuteen, niin kannattaa ennen vastaa-painikkeen painamista maalata koko oma teksti siniseksi ja kopioda se (hiiren oikea näppäin, valikosta kopio/copy,). Näin jos teksti katoaa, ei sitä tarvii kirjoittaa uudestaan, vaan voi vaan painaa samaisesta valikosta liitä kohtaa. Tulipas hankalasti selitettyä, mutta jos ees jotain auttais ;)

Asunnon koosta meillä tilaa pitäisi olla ihan riittävästi, eli yhteensä neliöitä (kerrostaloasunnossa) pikkasen päälle 100 ja nyt vasta ensimmäinen lapsi tulossa. Toki koiratkin vievät oman tilansa. Meillä asunnon kanssa vielä siitä loistava tuuri, että pk-seudun mittapuulla tosi halpa vuokra.

dinomamma kiitokset "kapalointi" vinkistä!

Ja Hokkikselle paljon tsemppiä! Itsellä nuo liitoskivut ainakin hieman hellittäneet ajan kanssa, joten toivotaan, että samoin käy sinullakin!

Maija 30+6
 
Nyt kun vauhtiin pääsin niin jatketaas vielä vähän.

Juu tuota maitoa tulee että on ne liivit joutunu ottaa öisinkin käyttöön.

Raskausarpia mulla on tullu ihan hirveesti ja syviä jo ensimmäistä odottaessa vaikka joka aamu ja ilta rasvasinkin. Voivat oikeesti olla myös kipeitä. Nyt ei kyllä ole tullu lisää. Eipä sillä ei niitä taitais oikein muualle kun tohon ylämähälle enää mahtuakkaan. Siihen ei ole tullu yhtään. Reidet, rinnat takapuoli ja pohkeetkin on kun olis joku villipeto raapinut. Eivät tosin enää ole kirkkaan punaisia mutta saa nähdä alkavatko sitten loppuraskaudessa punoittaa.

Älä Hokkis vaivu epätoivoon! Kyllä mullekin on noi edelliset neukkatädit tuosta painonnoususta valittaneet.
Ekaa odottaessa tuli noin 19 kg lisää. söin mitä sattuu. Toista odottaessa purin porkkanoita kun teki mieli jotain syödä. silti tuli se sama lähes 19 kg.
aina hirveä valitus kun painoa tulee liikaa. Kyllä mullakin itku tuli toisella kerralla kun kaikkensa yrittää ettei painoa tulis ja saa kiitokseksi vaan haukkuja.
Nyt kun on toinen neuvolatäti niin hän sanoi että on ne ennenkin lähteneet mitä on tullu. TSEMPPIÄ!

mirkkuli ja vaavi 30+1 (minäkin pääsin yli 30 vko)
 
hmm... katja sanoit tuolla edellisellä sivulla että teijän vauva oli pieni kun paino oliksenyt 29viikol 1300g... mä olin ite 28viikolla ultrassa ja vauva paino sillon 1162 ja meni kuulkema tasan keskikäyrää... kai jokaislla on sitten omat päätelmät.. siis niillä lekureilla.. :)

mitä muuta.. vaatteista on puhuttu.. meillä on kauhee kasa vaatetta ja eilen muskarissa kun oltiin niin yhen tytön mamma sano että saan häneltä tyttönsä vanhoja vauva vaatteita jos haluan.. mut meil on ihna kauheesti vaatteita mut kai sitä vois toisaalta ottaa kun on ne niin ihania.
kävin tossa noita isompia vaatteita läpi jotka tolla oskulla ollut päällä niin on ne aika sini,valko,kelta voittosta.. ei se haittaa kun kaikki kuitenkin semmosii et menee kummalle tahansa.. mut jotain punasta siihen voi sekaan sit hommailla.

mekkoja neidille on 3kaapissa ja yks niistä on mun vanha villamekko :heart:

ja noi värit on tosiaan kaupoissa tosi tyttö tai poikamaisia.. tota meijän oskua kun ootin niin en tiennyt 100% varmuudella että kumpi tulee niin ostin sit keltasta ja punasta (ei vaaleenpunasta),semmosta mitkä menee kummalle tahansa. ja huomasin että siihen on kirpparilla paljon paremmat vaihtoehdot ja halvemmat.
tälle neidille oon pari juttua kaupasta ostanu ja ne ei oo ollu punasta ees :) mut muuten vaan noita vaatteita on tullu joka tuutista ja varmasti tulee myös jatkossa.. onpahan varaa valita mitä päälle laittaa :LOL:
mut jos jotain viel ostasin niin ostasin kirpparilta.

täälläkin on kokoajan nälkä :D mut jotenkin kerralla ei pysty kauheesti syömäään niin sit on jo tunninpäästä semmonen tunne et nälkä. oon kyl nyt pättäny et syön aina sillon kun poika eli 3tunnin välein niin pysyy jotenkin järjissä tää syöminen. mut jos nälkä tulee välil niin sit vettä aj mandariineja. oon nyt yrittäny alkaa tata vettä juomaan kun yleensä en juo välttämättä ees laillista päivässä niin nyt yritän ainakin yhen pullollisen juoda mikä on 7dl.. eihän se oo ees puolet suosituksesta mut jostain on alotettava :)

arvista.. oskua ootellessa repes perse,reidet,pohkeet ja rinnat ja tiettyjenkkakahvat mut osa noista on jo murrosiässä revennyt jonkun verran. masuun tuli pari arpea mut nyt on jo täs vaihees alkanu pari ihan mini arven alkua tulee.. oon alkanu rasvailee.. autto tai ei niin ainakin masu on kokoajan mukavan pehmeä ja masua on mun mielestä kiva rasvata kun se on ainoo paikka mikä ei oo löllö :heart:

onko kellään muulla näin. mä nyt en tiä mihin kylkuitten ylin osa loppuu mut mua sattuu vähän väliä yleensä istuessaan tohin rintojen alapuolelle.. ei ihan alapuolelle mut tohon jos voi sanoa kylkiluitten ja tissien väliin.. alkaa ihan kauheesti sattumaan ja vihlomaan ja kun koskee niin tuntuu et alue on ihan tunnoton .. iho ei oo yhtään punanen mut tuntuu kun joku ois potkassu tai jotain..???

NAsu 31+6
 
Vielä asunnon koosta:
Meillä on tällainen vanha omakotitalo, ostettiin kun vartuin ensimmäistä. Tässä on joskus ollut kolme asuntoa mutta ne on yhdistetty yhdeksi. Vielä yksi huone remonttia vaille ja sitte tarvis aloittaa taas uusi kierros.
Neliöistä en oikein ole varma mutta 5 h, keittiö, khh, sauna käytössä nyt. (se remontoimaton vähän niin kuin varastona) Satuttiin löytämään tällainen löytö kun etsittiin isompaa vuokrakämppää silloin. Meitä siis 2 aikuista, 2 lasta ja tietenkin tämä masuasukki ja kissa ja koira. Hyvin tila riittää vaikka huoneet on aikasen pieniä ja huonejärjestys vähän toimimaton, jää hukkatilaakun pitäis joku arkkitehti palkata suunnittelemaan tuo huonejärjestys uudelleen, mut eka pitäis voittaa lotossa.
 
Tervehdys kaikille,

Eilinen päivä vietettiin äitiyspolilla sykekäyrällä, kun vauvan liikkeet loppuivat toissa iltana kuin seinään. Siinä sitten tein liikelaskentaa kuin hullu enkä saanut kuin muutaman hassun liikkeen. Sykekäyrälläkin köllöteltiin pariin otteeseen kun kätilöt eivät olleet oikein tyytyväisiä käyrään (eivät selittäneet tarkemmin miksi), mutta lopulta kolmannen yrityksen jälkeen saatiin hyvä käyrä. Ultrassakaan vauveli ei juuri liikkunut, 3 liikettä sai lääkäri laskettua puolen tunnin ultraamisen jälkeen ja taas juotiin mehua ja käytiin kävelyllä. Neljännellä ultrakierroksella saatiin sitten vaaditut liikkeet kasaan ja oltiin kaikki oikein tyytyväisiä. Mitään syytä siihen, miksi vauva liikuskeli niin huonosti ei keksitty kun syke kuitenkin oli ihan ok (140-155). Yöksi päästivät mut kotiin lepäämään, kun itse niin halusin. Sain käskyn palata tänään takaisin jos liikkeitä ei tunnu riittävästi, mutta onneksi kolmen aikaan aamuyöllä alkoi sellainen mylläys masussa ettei tosikaan. Helpotuksen itkukin taisi siinä päästä.
Kohtu kanavaa oli jäljellä enää puolitoista senttiä ja lääkäri vähän veikkaili ettei vauva pysy masussa ihan loppuun asti, painoarvioksi saatiin 2.2kg.

Täällä on vilkkaasti keskusteltu asunnoista. Meillä on 62 neliöinen kaksio ja kyllä tämä jossain vaiheessa käy ahtaaksi (kaksi aikuista ja kaksi eläinta sekä pian vauva), joten muutto tulee eteen ennemmin tai myöhemmin. Kuitenkaan ei haluttaisi laittaa tätä myyntiin ennen kuin ollaan asuttu tässä kaksi vuotta, mutta voihan se olla että keväällä jo menee hermo tilan puutteeseen ja uutta lähdetään etsimään etuajassa. Tosin vielä ei kyllä tiedetä mistä löydetään rahaa isompaan asuntoon, ehkäpä sitten mietitään jotain asumisoikeusasuntoa tai vastaavaa?

Meillä on vauvan vaatteet jo pestyinä ja silitettyinä kaapissa, pinnasänkyä en ole vielä tohtinut kasata, mutta eilinen pelotti sen verran että josko vaikka pitäisi pian sekin laittaa?

Raskausarvista, mulle on tullut muutama arpi masuun ja nekin onneksi aika vaaleita, mutta sen sijaan reisiin on ilmestynyt selluliittia. Ja sitä mulla ei ole koskaan ollut ylipainosta huolimatta. Olen ollut jopa tosi ylpeä suhteellisen hoikista ja lihaksikkaista kintuistani, mutta nyt on appelsiini-ihoa enemmän kuin muille jakaa, mutta ehkä siihenkin tottuu?

paksuja vointeja kaikille
pötkylä ja pikkuElvis tasan 32
 
HOKKIS: Mulla oli BMI aluks päälle 25. Nyt on painoa tullut n 16 kg. Osittain turvotusta (ei mee sormuksetkaan sormeen), mutta kuiteski. Terveydenhoitaja on ollu tosi mukava eikä oo pahasti sanonu. Nyt kun jäin töistä pois, olo on helpottanut aika paljonkin, ja syötyä tulee säännöllisemmin, enkä usko et enää nousee kovasti toi mun paino. Säkin kuulostat kovin liikunnalliselta niin ihan varmasti se lähtee mikä sit tulee, otat vaan rauhassa tämän loppuraskauden ja muistat syödä terveellisesti. Kyllä se siitä.
 

Yhteistyössä