Tammikuu2008*LOKAKUU*

En ole taas hetkeen kirjoittanut ja profiilikuvakin vaatisi päivitystä. Ehkä sitten äitiyslomalla ehdin sellaisia miettimään...

Melko hyvin on voitu. Kivuttomia suppareita on muutamia päivittäin, muttei mitenkään häiritsevästi. Neuvolalääkäri on viikolla 31. Suonenveto vaivaa täälläkin öisin ja luulen että tosiaan kannattaisi juoda iltaisin enemmän nesteitä, kun viime yönäkin hetkeä ennen suonenvetoa heräsin janon tunteeseen. Täytyy yrittää tankata ensi yöksi...

Hankinnat on suurimmaksi osaksi tehty. Vaatteet vauvalle on kaikki hankittu ja varmaan saa vielä muutaman lahjaksikin. Äitiyspakkaus tuli eilen. Siinäkin on kivoja vaatteita, mutta melko isoja. Ihanat Gessleinin vaunut odottavat pikkuista tuossa huoneen nurkassa! Olen ostanut aika paljon tarvikkeita käytettynä, mm. turvaistuimen, sitterin ja kantorepun. Huuto.net on hyvä paikka tehdä hankintoja. Säästyy rahaa ja säästää vähän myös luontoa...

T:Hazelnut rv 29+3.
 
Hei!

Meilläkin on kaikki valmistelut vauvaa varten vielä kesken. Tai oikeastaan ei olla vielä aloitettukaan. Eilen kyllä tuli äitiyspakkaus. Ihan nättejä vaatteita. Vaunut on vielä ostamatta ja kaikki muut tavarat vielä lainassa. Eiköhän ne palauteta tammikuuhun mennessä. Ei kai tässä vielä kiire ole.. :whistle:

Joku kyseli supistaako kaikkia. Niin en ole vielä huomannut yhtään supistusta. Viime raskaudessakin supistuksia oli vain synnytyksen käynnistyttyä. Muita kipuja vatsassa kyllä on muttei mielestäni supistuksia. Viikolla 26 kohdun ulkosuu oli hieman auki, mutta se kuulemma tyypillistä uudelleen synnyttäjille.Vauva painaa myös alas vaikka minusta onkin perätilassa. Ainakin potkuja tulee aivan alas, ilkeän tuntuisia. Toivottavasti kääntyisi jo. Pelottaa vähän, että mitä jos ei käännykään. kauhistuttaa jo ajatuskin synnyttää perätilassa oleva. Kai ne yrittää ensin kääntää??

Suonenvetoa ollut täälläkin ja kuten moni jo kirjoittikin vesi auttaa ja venyttely. Olen myös pitänyt jalkoja koholla, en teidä onko siitä ollut apua, mutta nyt ei muutamaan yöhön ole jalat krampannut.

Väsymystä on alkanut taas tulemaan, pitää ensiviikolla neuvolassa puhua siitä. Iltaisin kun töiden jälkeen ei jaksaisi kuin nukkua.. Mutta ei tuota olisi kuin 5 viikkoa töitä, mistä yksi viikko lomaa. Joudun pitämään loman siten, että loman jälkeen jää vielä 5 työpäivää. Joulukuun saan sitten olla kokonaan kotona, sitä odotellessa.. :xmas:

iita ja nuutti 28+4
 
Pitääpä koittaa yrittää tuota nestetankkausta, magnesium tabletteja olenkin jo kuukauden syönyt, mutta ne ei tunnu auttavan. Vettä olen kyllä koittanukin muistaa juoda, iltaisin vaan ei viittis kauheesti juoda, kun muutenkin saa yöllä ravata useita kertoja vessassa... Toisaalta mielummin sitä herää vessaan kun tohon kipuun! Varsinkin iltavuoroviikoilla on hankalaa toi illalla juominen, töissä tauot n. 2 tunnin välein (muutoin ei juomaan pääse, eikä välttämättä oikein vessaankaan, joten kauheasti ei tauollakaan viiti nestettä tankata), kotiin tulen töistä vasta 23.30, joten jos silloin juo paljon, niin yö menee ravaamiseksi...

Mutta nyt syömään, uinnin jälkeen aina kauhea nälkä!

Maija
 
Huomenta hei!
Mulla kans riesana toi suonenveto, joka yö pariin otteeseen saa sen takia nousta, vaikka koitan kyllä juodan vettä päivän aikana ja ennen nukkumaan menoakin jonnin verran. Mutta sitten ärsyttää se että saan muutenkin nousta veskiin ainakin 5 kertaan yössä :kieh: Noo, aikansa kutakin. Mielummin nousee sinne veskiin ku suonta vetää, niin ku joku täällä jo totesi!
Tammiäiti Nyt olin kaupungilla liikkeillä ja sain aikaseksi käytyä siellä lasten kirpparilla, son nimeltään Pikku-Liinu. Son sellainen itsemyyntikirppis, joten riippui ihan pöydästä mitä siellä oli myytävänä. Ite teiän ensimmäisen kunnon kirppislöydön! Ostin sellaisen aivan ihanan karvanalletoppiksen, valkoinen, pörröinen :heart: Se oli jotenkkin niin hellyttävä etten voinut sitä sinne hyllyyn jättää. *höperö* Vaikka meillo jo sen kokonen toppis niin pakko oli ostaa. Ei kyllä ollut Toppiksesta paljoa (mun mielestä) 8e Se ei ihan niin paksu ole kuin oikea toppis mutta paksumpi kuin kevyt toppis. Sitten vielä tarttu mukaan housut ja paita (2e molemmat) ja olivat kuin uudet:) Kyllä Nyt olen ylpeä löydöistäni. Varmasti oli ollu paljon muutakin hyvää tarjolla mutta mulla alko olemaan jo kiirusta töihin. Veljen neitoselleki ois ollu vaikka mitä hyvää vaatetta, mutta en sitten tienny kelpaako sinne kortti vaikko vain käteinen. Mutta sinne kelpaa siis onneksi myös kortti ja visa electron:)


Mä tässä taas jahkailen kahden vaiheilla, töitä ois vielä 3vk mutta väliin tuntuu töissä niin hankalalta olo ettei mitää järkeä, mutta toisaalta siellä on niin leppoisaa ja mukavaa. Kaikki ihant työkaverit yms. Niin ei raaskin jäädä pois :D Koitan hissukseen olla siellä ja jos olo menee vielä hankalammaksi niin sitten tietty pakko hakea saikkua. Istuminenkin pitkän aikaa on jo hankalaa, masu painaa niin. Ja toisin kuin muilla, niin mulla ainakin tuntuu että Aatto pönöttää ylös päin eikä alaspäin. Peppua puskeen tuonne kylkikaaren alle että tuntuu että tulee suun kautta ulos. Jollakin toisellakin tais kyllä olla sama homma, mut nyt en muista että kuka siitä kirjoitteli..Vahvasti siis uskon että poju pysyy massussa ja tiiviisti tuonne ens vuoden puolelle. Tässä olenkin miettiny että jos heti tammikuussa sittn kävis ottamassa vyöhyketerapiahierontoja joissa hierotaan synnytyksenkäynnistykseen liittyviä akupisteitä. Onko kellään kokemuksia? Mielelläni kuulisin:)

yt aamupalalle, pikkusen aamu venähtänyt ku kuopuksen kaa nukkuanassotettii paljon pitempään ku normaalisti, Esikko on semmoinen aamuvirkku ja nyt son ollu mummolassa maalausapurina ja yökylässä eikä ole ollut herättelemässä meitä unikekoja:D

Muksaa viikonlopun alkua, Mä vielä illan pakerran töissä ja sitten pääsee huilimaan..

Saaru ja Aattomiäs 31+0
 
Neuvolakuulumisia sen verran, että minulla todettiin anemia eli rauta ja vitamiinikuurille jouduin. Terveydenhoitaja vain ihmetteli että miksi ei ole jo aiemmin määrätty kun hb on ollut jo pitkään alhainen. Sen siitä saa kun joka kerta on eri hoitaja. Muuten kaikki hyvin ja sf- mittakin oli keskikäyrän yläpuolella vaikka lääkärikin ihmetteli pientä vatsaani. Ilmeisesti minulla on pitkänmallinen kohtu.

Saaru Minäkin olen pari kertaa piipahtanut Pikku-Liinussa, mutta en kyllä ole toistaiseksi mitään löytänyt. Hienon haalarin olet kyllä onnistunut löytämään.

Supistuksia ei minulla ole vielä ollut, mutta suonenvetoja kylläkin. Aluksi paria yönä kramppasi pohkeet, mutta nyt on parina päivänä krampannu varpaiden takaa jalkapohjasta ja se on kyllä tuhat kertaa pahempaa kuin pohkeessa. Toivottavasti tuo rauta-vitamiinikuuri helpottaisi sitäkin.
 
Heipsan!
Ihana tuo nallukkatoppis =) Täällä Tampereella on kai kuulemma lastenvaatekirppis, en tiä missä enkä kyl taida uskaltaa sinne vielä mennä, ehkä sitten kun pieni syntyy :D Meillä on jo sen verran sitä pientä vaatetta että huh.. tai ei mun mielestä mut muiden mielestä :ashamed:

Mulla ei onneksi ole suonenvetoja ollut, joskus aiemmin olen niistä kärsinyt, sen jälkeen en meinannut päästä edes kävelemään. Täytyykin muistaa juoda paljon jos se ehkäsis ettei niitä tulis sit ollenkaan. Ja niistä supistuksista, niin ei täälläkään, jotakin vatsan kovettumisia iltaisin työpäivän jälkeen sekä lenkin jälkeen juu, mutta ei sen kummempia. Mulla on kans semmonen olo et tää kaveri olis täällä vaikka kesään asti jos sais, mutta ei sit välttämättä päästetä yhtään yli jos näyttäs siltä et jättiläinen tulis.. =)

Musta taas tuntuu et rupee nää turvotukset lisääntyyn ja se ahdistaa, aamusin kädet, ja illalla varsinkin jalat turpoo ja särkee. Ja tänä aamuna sattui lonkkaan julmetusti.. Täytyy lähtee lyllertään tonne pihalle sit ko saa siivottua, ni jos vähän oikeis taas :LOL:

Mä ajattelin nyt ruveta peseen pikkuvaatteita, ne on laijteltu pesukasoihin. Ja sit silitystä ja lipastoon. Lipasto viä hakee paikkaansa, ehkä viikon sisällä saatas sänkyä valmiiks ni sen vois tuoda sit sisälle, ni sais katottua järjestystä kuntoon :D

Jihaa 30. viikko starttas, eli viikon päästä saa juhlia TAAS täyttä kymppiä!!

Raikasta viikonloppua kaikille.

Cattie ja Osku 29
 
Saaru: KIITOS Pikku-Liinu kirpparitiedosta! Pitääpäs siellä pyörähtää kattomassa lastenvaatteita, kun on Oulussa päin käyntiä (viimeistään jouluostoksilla). Ja tietenkin käydä myös niissä muissakin sinun neuvomissa Oulun kirpparipaikoissa!
Vielä kun sais sen turvakaukalon ostettua niin eiköhän ne ois sit kaikki hommattuna vauvaa varten...

Tammiäiti rv 28+2 ja nappulat
 
Pikaseen tulin kertomaan neuvola ja uä-kuulumiset.

Eilen siis neuvola ja taas sain päänvaivaa sf:n suhteen... Se oli nimittäin 33,5cm!!! Enemmän kuin esikoisesta koskaan ja vain 2cm vähemmän kuin kakkosesta korkeimmillaan. Th ei ollut asiasta huolestunut eikä suostunut laittamaan lähetettä Jorviin ultraan. Käsin tutki ettei lapsivettä ole normaalia enemmän ja vauva on hyvin raivotarjonnassa. RR oli 112/72, pissa puhdas, sykkeet 129 (aika alhaiset mun mielestä, kun vauva oli vielä liikkeellä ).

Mua jäi vaivaamaan tuo sf:n kasvu vajaassa kahdessa viikossa 3cm, niinpä soitin sitten ajan yksityiselle täksi päiväksi. Pääsin tosi mukavalle lääkärille, joka työskentelee Jorvissakin, ja se suhtautui mun kokopelkoon ymmärtävästi. Selitystä isolle sf:lle löytyi ultrasta: mulla on lapsivettä paljon (ei siis suinkaan normaalimäärä kuten th veikkasi, mutta käsin se onkin eri asia sitä tutkia kuin ultralla). Vauva oli myös perätilassa; todennäköisesti oli myös eilenkin, koska en ole tuntenut mitään niin isoja liikkeitä, että olisi kääntynyt. Samoissa paikoissa potkutkin tuntuu. Vauvan koko vastasi viikkoja. Masun ympärys tosin oli hieman isompi. Painoarvio 1,6kg. Lääkäri halusi sitten ultrata mut uudestaan kahden viikon päästä Jorvissa, että nähdään miten mitat osuvat käyrälle. Ihanaa, kun joku ottaa tosissaan tän mun pelon jättivauvasta :) Lääkäri puhui suopeasti jopa käynnistyksestä rv38+, jos näyttää jättivauvalta. Tähän mennessä kun kukaan ei ole suostunut sitä edes ajattelemaan, vaikka olisi iso. Tällaisia kuulumisia siis tältä suunnalta.

Mukavaa alkavaa viikonloppua kaikille!

Jimena 29+6
 
Tammiäiti Tuolla kirppiksellä oli tosi hyvä kuntoinen, yhdellä lapsella ollut turvakaukalo alustalla myynnissä Cragon autobaby 90e tais olla hintaa, uuten tuollainen maksaa sen 169-189e, riippuen mallista. Jos kiinnostaa nii kannattaa mennä sukkelaa, ku uskon että se muuten kyllä menee nopsaa. Soli aika lähellä siinä kassaa olevassa "loossissa"

Nyt töiden pariin...
 
Katja ja Jenni: mulla kanssa taitaa vauva olla pää alaspäin koska rakkoa painaa välilklä tosi paljon ja pissattaa koko ajan.
potkut tuntuu navan korkeudella.mulla taitaa olla sf mitta vielä aika pieni.ihan kun tää olis alempana kun esikko
 
No niin viimeinen kymppi lähti täälläkin käyntiin.. Täytyypä alkaa tosiaan juomaan, jos se auttaisi noihin suonenvetoihin.

Neuvolassa tuli taas käytyä ja hemppa oli vaan laskenut. Nyt se oli 96. Joku on ottanut laiskasti rautansa.. :ashamed: Mulla on myös toi sf- mitta on parissa viikossa yhtäkkiä noussut 3 cm. Nyt sitten 28cm. Huh!Sitten piti vastata johonkin väkivaltalomakkeeseen, että onko meidän suhteessa fyysistä/ henkistä väkivaltaa. Ihan häpeäksi tarvi sanoa, että mä olen se painajainen meidän suhteessa. Siis olen vetänyt ukkoani lättyyn ja käytän ei niin mairittelevia lauseita halutessani jotain :ashamed: Ei viitsinyt valehdellakaan, ettenkö olisi mitään tehnyt.

Meillä on sellainen superhölmö kääpiöluppakorvakani. En jaksaisi katsella sitä yhtään, mutta ukko siitä ei halua luopua. Sen kusemismetodit on vaan niin raivostuttavia! Sitä ei voi ottaa syliin, sohvalle, sängylle tai mihinkään pehmeälle, kun se päästää heti alleen. Ruopiikin vielä pitkin poikin :kieh:

Nappis ja Abbath 30
 
Onneksi on viikonloppu!

Väsyttävä työviikko takana ja tänään ilta ostoksilla kauppoja kiertelemässä. Nyt jalat ihan loppu, ei enää meinaa jaksaa töiden jälkeen kaupoissa kävellä. Mutta sain ostettua kummipojan joululahjan, mikä oli tarkoituksenakin.

Katja ja Jenni: mites teillä potkut tuntuu? Itsellä "oireet" ihan samoin kuin HeMa05 kuvaili, eli rakkoa painaa. Välillä (varsinkin kävellessä ) tulee tunne että nyt on just päästävä vessaan, mutta hetken päästä ei enää olekkaan hätä. Potkut tuntuu kansssa navan korkeudella, välillä tosin ihan sivussa. Liekö siis minullakin vauva ihan alhaalla? Ensiviikolla neuvolalääkärissä luulisi asian toki selviävän...

Maija 27+0

 
Alkuperäinen kirjoittaja MaijaM:
Onneksi on viikonloppu!

Väsyttävä työviikko takana ja tänään ilta ostoksilla kauppoja kiertelemässä. Nyt jalat ihan loppu, ei enää meinaa jaksaa töiden jälkeen kaupoissa kävellä. Mutta sain ostettua kummipojan joululahjan, mikä oli tarkoituksenakin.

Katja ja Jenni: mites teillä potkut tuntuu? Itsellä "oireet" ihan samoin kuin HeMa05 kuvaili, eli rakkoa painaa. Välillä (varsinkin kävellessä ) tulee tunne että nyt on just päästävä vessaan, mutta hetken päästä ei enää olekkaan hätä. Potkut tuntuu kansssa navan korkeudella, välillä tosin ihan sivussa. Liekö siis minullakin vauva ihan alhaalla? Ensiviikolla neuvolalääkärissä luulisi asian toki selviävän...

Maija 27+0

Ylös potkii, ja välillä kylkiin. Nyt tosin muutamaan päivään ei oo kunnon potkuja tuntunut vaan vauva ikäänkuin työntää jalkaa tuonne kylkeen, ja se tekee tosi kipeetä. Tuntuu että kantapää tulee mahanahkan läpi.. :ashamed:
 
Minäkin täällä annan kuulua itsestäni pitkähkön tauon jälkeen.Tuntuu ettei vaan ole saanut aikaiseksi kirjoitella...

Tänään mulla olis ollut virallisesti työpäivä,kun nuorimmaisen hoitovapaa loppui eilen.Taukoa työelämästä on reilut 7v,käytännössä lähes 9v.Mutta eipä tuo vointi sitten ihan riittänyt ottamaan sitä riskiä,että olisin sinne vanhainkotiin uskaltautunut pienelle työrupeamalle.Kaikki hoitojärjestelyt ja miehen työvuorot saatiin hyvin sumplattua,mutta oma sokeritasapainon heilahtelu ja supistelut saivatkin sitten yliotteen tilanteesta.Sinänsä ihan kai odotettavissa,että joku piilotajuntainen stressitila puhkeaa jo ihan luonnollisestikin tuollaisen tauon jälkeen,mutta lievää morkkistakin tässä on matkassa,kun tilanne näin meni.Itsepäisyydestäni huolimatta nyt oli pakko ajatella omaa napaa ja vauvan hyvinvointia...seli,seli :/

Lääkärissä tuli käytyä ja sf mitta oli 25.Tosin lääkäri vaikutti epävarmalta muutoinkin ja totesi,että mittaajastakin riippuu,mitä tuloksia saadaan.Nyt siis viikkoja tasan 27.Varmisteli vielä,että tekeväthän sitten äitipolilla tarkemmat tutkimukset,kun menen kokoarvioon noista sokereista...eipä meinannut sydänääniäkään löytää vaan kyseli,että mistäs ne yleensä on kuuluneet.Olipa lohduttava käynti!

Noiden sokereiden kanssa sitä on nyt sitten ihmettelemistä.Tasapaino on heittelehtinyt,kuten myös oma kurinalaisuutenikin.Nyt vaan pitäis olla tarkempi,kun vauvallakin on kasvun viikot meneillään.

Supisteluja tuntuu täälläkin ja onpahan noihin suonenvetoihinkin saanut herätä muutamana yönä.Ne vasta ilkeitä onkin.Yölliset wc käynnit yritän minimoida,mut vähänkin jos enemmän havahtuu hereille,niin pakko on käydä.Ja siinä sitten piristyykin.Meillä mies kun tulee muutenkin töistä siinä 01 aikoihin niin kyllä potuttaa,jos havahdun,kun kuiteski olen jo ehtinyt jonkun tunnin nukkua ja sit se uudelleen nukahtaminen on hankalaa.Ukko kyllä alkaa kuorsaamaan melko pian

Eipä tässä kai enempiä.Täytynee yrittää mennä nukkumaan,jos vaikka olis tarpeeks sikeässä unessa,kun ukko kotiutuu töistään.

Vointeja kaikille!

nintendo tasan 27
 
Eilen iski sitten ihan kauhia pääsärky, korvaaki sattu. Särkylääke ja lepo ei auttanu enne töihin menoa. Töissä sitten muutaman tunnin sinnittelin ja sitten tuliki jo niin huono oloki et piti lähteä kotiin. Kotona pötköttelin soffalla ja kun mies meni nukuttamaan lapsia aloin itekkin nukkumaan sohvalle. Aika myöhään käväsin hereillä ja syökäsin jotain ja painelin sänkyyn. Koko yön janottin ihan kauhiasti, tuntu että oisin voinu juoda joka kerta ku heräsin niin 3litraa vettä. Kiva oli sitten juoda, herätä,pissalla, juoda...---> sitä rataa. Mutta onneksi nyt on alla kunnon unet niin taas toivottavasti jaksaapi. Aamu ainakin ollu aikas hyvä.
Tänään ois ohjelmassa (jos pääsärky ei palaa) niin kaupassa käyntiä, ja vihdoin ja viimein jos pääsis sinne veljen luo katsomaan sitä neitokaista.
Illalla vois vaikka pinniksenkin koota, sais pikkusen järkkäiltyä tuota meiän makkariakin.
Muuten mennää samaa rataa, viikon vierii ja masu kasvaa. Painoki näyttää onneksi tasaantuvan, koko ajan tulee kyllä muttei liian paljoa:) Aktiivinen poju on masussa, kovasti kyhnää ja kierii, jalalla tuuppii. Parin viikon päästä ois neukka aika. Saas nähä miten sinne asti sitten mennään noitten töitten kaa. Sitten viimestää taas mittaillaan hemppaa. Viimeksi oli jo laskenut 113 ja viime raskaudesta se laski alle sadan rv36 ja hetkeksi nous taas 112 ja sitten tippu uudestaan 102 rv 40 aikoihin. Nyt pitänee sitte vai tarkkailla.

Kauhia ku on tullu himo banaaniin ja masu ei oikee kestä :( Nyt sitten kostautuu, maha ihan kovalla. On ollu super hyvää kun on ostanu esquit-vaniljarahkaa, sinne sitten mansikoita ja banaania :p Mutta nyt on myös ihanaa ku alkaa mandariinit ja appelsiinit olemaan hyviä, saa niillä sitten herkutella.

Mutta nyt aamukaffelle!

Saaru ja Aattomiäs 31+1
 
Jimena olisin kyllä itsekin moisen sfmitan jälkee varmaa varannu aikaa yksityiselle.. hienoa et asia selkis ja olet nyt seurannassa siitä.. tietääpähän sit missä menee asiat jne.. :)

täällä viettelen "tylsää" lauantaita.. mies on töissä ja ajattelin et olisin siivoilee tänää ruvennu mut pah, mitä vielä, ei jaksanukaa... :D
jos sitä lähtis mummoa moikkaamaa ja sellaista... ainahan sitä kerke sit huomennakin siivoomaa.. :D

oletteko muute muut jo havainneet et kesäkuun ja jopa heinäkuun odottajillakin on jo pino täällä?tuntuu niin hurjalle ajatella miten lähellä laskettua me oikeesti ollaankin jo... :D

laittelin rohviiliin masu päivitystä jos jota kuta kiinnostaa kurkkia.. ;)

peikko ja poitsu 29+1
 
...Kaipa sitä itsekin taas pitää hiukan kuulumisia tänne kirjoitella.
Meillä täällä menee kaikki kuten ennenkin, vauva potkii masussa välillä enemmän ja välillä vähän vähemmän. Pojalle on nyt sitten nimi keksitty, joka kelpaa meille molemmille. Toki sanoin miehelle, että nimi pitää vaihtaa, jos pojalle ei sovi jo suunniteltu nimi. Tytön nimi tarttis nyt vielä keksiä hätäkastetta varten tai jos poika onkin tyttö...
Issiavaivaa on edelleen ja keskiviikkona tarttis sitten taas palailla työn ääreen, sairasloma loppuu tiistaina. Saas kattoa mitä sanovat tiistaina neuvolassa, lääkäri on silloin paikalla. Hiukan kyllä taas tuo töihin meno jänskättää, kun issias vaivaa näin kotosallakin, kun hiukan jotain enempi touhuilee. Ja tuo vatsan kovettuminenkin on aikast kurjaa.
Kiva mennä neuvolaan, kun viime kerrasta on aikaa jo yli kuukausi.

Nyt tarttis jaksaa vähän siivoilla, mutta tietokone vaan vetää enemmän puoleensa.

Kuten pikkupeikko sanoi, niin laskettuihin aikoihin ei todella enää ole pitkä aika. Niin, ja ensi yönäkös sitten siirrytään "talviaikaankin" jo?!?

27+2
 
eli eilen tuli täyteen 28rv :attn: ja sit oli se ultra... aluks katottiin alakautta kun sanoin että on ollut supistuksia ja että tuntuu kun pikkunen välillä tota rakkoa painais.. no kaikki oli siellä alhaalla ihan kunnossa..
sitten ultrattiin ihan masun päältä ja katottiin mitat. neiti oli sielä pääalaspäin ja selkä meni tota masun oikeetapuolta ylös ja tossa oikeessayläkulmassa peppu ja jalat mani sit tonne vasemmalle puolelle missä ne potkutkin usein tuntuu.. :) oli kyl kiva titää et missä asennossa se on :) niin ja tyttönen menee siis painollaan tasan keskikäyrää eli painoa saatiin semmonen 1162g :)
haluavat kuitenkin tarkkailla tilannetta niin sain marraskuun 26pv:ksi taas lähetteen tonne ultraaan. :)
tuli kyllä tosi hyvä fiilis ton jälkeen..

niin ja se sokerirasituskin oli tosiaan tossa torstaina jossa otettiin myuös valkovuotonäyte ettei tuolla alhaalla mitöään tulehdusta oo kun paikat kuulemma sillon viikko sitten neuvolalääkärinmukaan punotti.
ensviikolla sit soittelee niistä neuvolaan että oliko kaikki hyvin.. kun neuvola aikaan on yli viikko aikaa.. HEI TE JOTKA OOTTE OLLU SOKERIRASITUKSESSA NIN MONTA PÄIVÄÄ KESTI SAADA TULOKSET?

muten kaikki on oikeen hyvin... :) tänään pitäs noita vaippoja vähän leikellä ja huomenna äiti lupas tulla tänne meille vähän auttaa mua niitten ompelussa.

pitäsköhän tänään illalla vähän hemmotella itteä ja kuoria hedelmiä ja pilkkoa lautaselle ja napostella haarukalla... sitä aina sillon tällön tehään miehen kanssa :heart:

mutta mammat vointeja!!!

NAsu 28+1
 
Saaru: Kiitos turvakaukalovinkistä...meillä vaan ei nyt ole Oulussa käyntiä, mutta pitää käydä kattelemassa, kun menemme Ouluun seuraavan kerran. Olen laittanut nyt sanan kiertämään kaveripiirissä, että jos joku tietäis jonkun, joka haluis myydä tai lainata kaukaloaan. Eiköhän se jostain löydy... :)

pikkuGreippi: Kävin noi pari viikkoa sitten sokerirasitus-testissä. Se ei ollut olleenkaan paha kokemus, vaikka etukäteen kuvittelin ja kuulin juttuja, että se ois ihan hirvee juttu. Sain tuloksen heti: katottiin sen labra-tädin kanssa heti, kun arvot saatiin, kirjasta, että onko arvot normaaleja ja sen jälkeen juttelin neuvolatätini kanssa myös niistä ja mulla ne arvot oli ihan normaalit eli ei koholla! Eli täällä päin tulokset saadaan heti (onneksi, ei tarvi niitä sit jännitää). Mulla on muuten vauva kans just samanlailla kuin sulla eli vauva on pääalaspäin ja selkä menee tuosta masun oikealta puolelta ylös ja oikeassa yläkulmassa on peppu ja jalat menee sit tuonne vasemmalle puolelle missä ne potkutkin usein tuntuu! Eilen illallakin vauva innostu oikein kuopimaan ylämahaa ja tuntui välillä ihan kipeältäkin (tuumasinkin miehelle, että protestoikohan vauva siellä jotain, kun oli niin kipeitä kaivamisia masua vasten). Tuntuu, että vauva on laskeutunu jo tuonne ihan alas, kun painon tunnetta on ihan alhaalla ja pissalla saa laukata koko ajan. Pitääpäs kysellä asiasta neuvolalääkäriltä, kun mulla on käynti sinne ens torstaina.

Tänään oltiinkin koko perheen voimin aamu ulkona, kun miehelläkin on vapaa päivät menossa. Laitettiin pihaa kuntoon eli mm. pyörät ja ruohonleikkuri talvisuojaan latoon ja haravoin kevyesti pihaa. Mukava olla ja touhuta tuolla ulkona (mä kyllä olen semmoinen ulkoilma ja ulkoilija -fani, että voisin olla pihalla vaikka tuntitolkulla).

Nyt pitäis alkaa kohta pottujen keittoon (lihapullakastike on onneksi jo lämmitystä vaille valmis) ja ruuan jälkeen lähdetään minun äidin ja isän luokse iltakahville ja kyläileen (kutsu kävi eilen :) )

Hyviä vointeja ja lauantaipäivän jatkoa kaikille!

Tammiäiti rv 28+3 ja lapset
 
PikkuGreippi: Mä sain seuraavana päivänä tulokset sokerirasituksesta. Hyvä juttu että ultraus meni hyvin, meitin kokoarvio oli tuolloin 1400 g, mielestäni viä ihan samalla viikolla, no epä täällä mitään pientä oo odotettukaan :LOL:

Pikkupeikko: Mä oon kans kattellu noita hurjaa vauhtia ilmestyviä uusia pinoja, mutta myös kattellu sitä että lokakuiset tipahtaa kohta ja sit on enää kaks ennen meitä!! HUIH! No niin se aika vaan rientää.

Mä oon tänää silitellyt pyykkejä, nyt pieni välpalatauko :D Sit ajattelin lähtee lenkille ja sit ruoanlaittoon.

Cattie ja Poika 29+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cattie:
PikkuGreippi: Mä sain seuraavana päivänä tulokset sokerirasituksesta. Hyvä juttu että ultraus meni hyvin, meitin kokoarvio oli tuolloin 1400 g, mielestäni viä ihan samalla viikolla, no epä täällä mitään pientä oo odotettukaan :LOL:

Pikkupeikko: Mä oon kans kattellu noita hurjaa vauhtia ilmestyviä uusia pinoja, mutta myös kattellu sitä että lokakuiset tipahtaa kohta ja sit on enää kaks ennen meitä!! HUIH! No niin se aika vaan rientää.

Mä oon tänää silitellyt pyykkejä, nyt pieni välpalatauko :D Sit ajattelin lähtee lenkille ja sit ruoanlaittoon.

Cattie ja Poika 29+1

Mulla oli painoarvio viikolla 29+6 1300g. Tänne taitaa sitten olla tulossa pieni vauva..
 
Tsau. Täällä aikas nuutunut mamma. Meillä oli vieraita, ja kyllä väsytti kun koko päivän on touhunnut ja seurustellut. Mutta oli ihana kyllä nähdä ko ihmisiä...

Meillä on myös últran mukaan pieni vauva. Ainakin vielä. 27 viikolla painoi 900g. Vähän turhan pieni on, on ollut vähän jäljessä viikkoihin nähden jo aiemmissakin ultrissa, mutta ero keskivertoon hiljalleen kasvanut. Vielä kerran ainakin katotaan kokoa. Tosin, hän taitaa olla vaan muuten vähän pieni. Isommat on olleet ihan keskivertokokoisia, ja masukäyrä menee nytkin keskikäyrää, mutta vauva siis pienempi. No, ei siinä mitään, kun muuten on ok.

Kurkkuakin vähän kutittelee, toivottavasti ei tule flunssaa, ei jaksais... Lapset on olleet kyllä räkiksessä, et tsanssit on hyvät sairastua.
 
Te, joille on annettu painoarvio niin katsotaanko se ultrasta vai kertooko lääkäri/ neuvolatäti sen teille? Arvioiko ne sen sf- mitan mukaan vai miten? Oon jo muutamaan otteeseen kysynyt, että minkäs kokosta vaavia meille on tulossa, on vain opastanut katsomaan vau- kirjasta.. Se on kuitenkin vaan se keskiarvo, jokaisen vauva on kuitenkin oma yksilönsä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Napsukka:
Te, joille on annettu painoarvio niin katsotaanko se ultrasta vai kertooko lääkäri/ neuvolatäti sen teille? Arvioiko ne sen sf- mitan mukaan vai miten? Oon jo muutamaan otteeseen kysynyt, että minkäs kokosta vaavia meille on tulossa, on vain opastanut katsomaan vau- kirjasta.. Se on kuitenkin vaan se keskiarvo, jokaisen vauva on kuitenkin oma yksilönsä.
Ultrassa katsoivat.
 

Yhteistyössä