Tammikuu2008*LOKAKUU*

Cattie En ole enää menossa ultraan loppuraskauden aikana, ainakaan tän munuaisjutun takia. Ilmeisesti nyt kun mitta oli pienentynyt niin sitten oletetaan, että kaikki on ihan ok ja että terve vauva ois tulossa.

Omaa napaa vähän, täällä odotellaan seuraavaa neuvolaa, joka on sitten se lääkärineuvola ja joka on vasta 1.11. rv 30+1. Vähän myöhään ehkä, mutta eipä toi kait haittaa. Se oiskin sitten Helsingissä toi neuvola, kun sain Oulusta maksusitoumuksen kun kuitenkin oon täällä Helsingissä vielä töissä nyt. Mullakin on jo kaikenlaista kremppaa. Ilmeisesti liitoskipuja eli häpyluussa välillä tuntuu aika kovaa kipua, erityisesti illalla töiden jälkeen. Iltaisin myös vatsa välillä kovettuu, eli taitaa vähän supistella mutta ei kuitenkaan tunnu kipua joten lienee ihan normaalia.

Vauvan varusteet on meillä myös vielä vähän vaiheessa. Vaunut on ja vaatteita aika reilusti. Pinnis puuttuu ja vauvan vaatteille pitäis saada säilytystilaa. Ja sitten kaikkee pikkusälää, harsoja ja tutteja jne. pitäis hankkia. Joulukuulle taitaa jäädä mulle kun silloin vasta pääsen sitten kotiin Ouluun suuntaamaan. Saas nähdä, että miten sitä sitten jaksaa vai pitääkö vaan lähettää mies kaupoille listan kanssa.

Nyt takaisin työn touhuun eli ruokikselle vähitellen.

Bamboo ja vauva 28+5

täällä ei myöskään omaa sairaalakassia pakata kun ihan loppuviikoilla vasta.esikoista odottaessa pakkasin lasketun ajan jälkeen kun ei mitään enteitä ollut synnytyksestä.sitten kun niitä supisteluja alkoi tulla niin pakkailin pikkuhiljaa.
vauvan vaatteet laitan ajoissa pussiin ja kaukaloon että mies sitten tietää mistä ottaa ne mukaan kun tulee meitä sairaalasta hakemaan.

Eilen sain sitten ommeltua vaaville niitä petivaatteita. Oli kyllä ihana juttu kun sain ne onnistumaan, eikä suurempia mokia tullut. Nyt vielä muutama kangas odottaisi ompelua... meinaan ommella niistä vielä tänään :) Reunapehmusteita en vielä uskaltanut aloittaa tekemään, harjottelen ensin noilla helpommilla jutuilla.
Hiukkasen tänä aamuna tuntui tuo vatsa nipistelevän, mutta meni kuitenkin nopeasti ohitse.

Tässäpä näitä tämän aamun juttuja... ja eikun ompelemaan!

On taas ihana kunnon maanantai, väsyttää ja ramasee. Ilmakin on tympee! Saa nähä jos tässä jotenkin pääsis käyntiin. Töihinki pitänee mennä jo 3.. voivoi, jospa ruoka ja hetken lepo auttais sitten asiaa.
Eilen sain sitten vihdoin ja viimein ne vauvan vaatteet ja tavarat kaappiin.
Ja sitten tässä ollaan pohdittu ostetaanko minkäänlaista hoitotasoa. Tulin siihen tulokseen (nyt taas tällä hetkellä ) et yläkertaan ei ainakaan laiteta mitään. Mietin joskos ompelis sellaisen pinniksen päähän kiinnitettävän kangaslokerikon, mihin vois sitten laittaa vaippoja, harsoja topsyjä yms. Alakertaan vain sitten tuonne veskin tason päälle tekasin/ostan jonku pehmusteen alustaksi. Niillä pärjätään ja jos tuntuu ettei pärjää saahan sen kaupasta sitten myöhemminkin.
nyt vain odotellaan soittoa että pinnis saapunee, pääsee sitten kokoamaan senkin ja katteleen uutta järkkä makkariin.
Mutta näillä eväin.. Toivottavasti tämä viikko tästä paranee kuhan lähtee käyntiin:)

Tsemppiä Niipalle ompeluhommiin! Hyvin se menee kuhan ei kiirellä ala leikkoo eikä ompeleen.

Mukavaa alkuviikkoa kaikille!

Saaru ja Aattomiäs 30+3

Nyt on sitten otettu vakuutus vauvalle Fenniasta. Vaihdettiin samalla muutkin vakuutukset sinne, koska laskettiin sen tulevan noin 150? halvemmaksi vuodessa. Nyt vain odotellaan sitä päästöstä, mutta virkailijan mukaan ei pitäisi olla mitään epäselvyyksiä miksi vakuutusta ei myönnettäisi.

Sairaalakassia en ole ajatellut vielä hetkeen pakata. Ehkä joskus joulun jälkeen voisi tehdä sen? Olen myös ajatellut laittaa turvakaukaloon tavarat, että on sitten miehen helppo napata se vain mukaan. Luulen, että sitä kyllä tulee jännittämään niin paljon että se turvakaukalokin vielä unohtuu kotia ;)

Täällä vatsa meinaa kovettua melkein kaikista tekemisistä (aiemmin tuota oli melkein vain töissä) :| Ja ei mene ohi kuin kunnon lepohetkellä. Onneksi tuli tuo saikku kyllä niin oikeaan aikaan kuin vain voi tulla. Huomenna on neuvolalääkäri ja pitää kyllä jutella lisää noista supisteluista.

Tässä olis kuva siitä mun tekemästä pinnasängyn pehmusteesta. Katsotaan saankohan sen laitettua tähän suoraan...
. Miten Saaru saat kuvat näkymään tässä tekstin lomassa pienenä?
Linkkinä kuva vielä aijaan. sivuille : http://www.aijaa.com/v.php?i=1132777.jpg

Afu ja mini 27+0

Heips vaan pitkästä aikaa kaikille. Ja tervetuloa vaan uudet tammikuiset. Täällä ollut sairaslomalla muka niin kiirettä ettei ole kerennyt täällä käydä kirjoittelemassa. Lukemassa olen kyllä välillä piipahdellut etten ihan ole ulkona jutuista... (Ihan kun en olis muutenkin :LOL: ) Viime viikolla kävin neuvolassa kun viikkoja oli 25 tasan:
RR 127/78
pissa puhdas
painoa tullut huimat 925g/vko nyt yht 7.6 kg
sf-mitta oli 21,5 tosin vaavi poikkitilassa sillä hetkellä
syke 141
liikkeet ++

Terveyden hoitajalle juttelin tuosta tulevan vaavin koosta kun kovin minua alkanut mietityttää se koko kun esikoinen oli 4300g ja 54 cm ja syntyi loppujen lopuksi sektiolla ja toinen oli 3960 ja 53 cm alatiesynnytys. Millään kun en haluais sektioon joutua pitkittyneen synnytyksen vuoksi kun sitä on niin pihalla sitten ja kipeä ja väsynyt. leikkauspäätös kun tehtiin esikoisen kohdalla vasta kun olin ollut synnytyssalissa jo 40 tuntia ja avautuminen tarjontavirheen takia oli pysähtynyt jo tunteja sitten neljään senttiin...
Seuraavassa synnytyksessä olikin sitten yksi samoista kätilöistä joka oli ensimmäisessäkin synnytyksessä siellä synnytyssalissa mukana ja myönsi myös että hänkin teki virheen kun ei lääkäriä pyytänyt jo 10 tuntia aijemmin... mutta eipä minulla jäänyt sen ihmeempää synnytyskammoa, ainoastaan toive ettei joutuisi enää sektioon. Mutta sitähän ei voi koskaan tietää, ja tietenkin sen hyväksyn jos vauvan kunto/terveys sen vaatii.
Terveyden hoitaja lupasi sitten laittaa lähetteen kokoarvioon jos haluan. Lisäsi kuitenkin, ettei ne loppuajalla enää kovin tarkkoja ole...
Mutta jotenkin tämä raskaus on saanut mut ihan hillittömäksi asioiden murehtijaksi. Ehkä siksi kun on liikaa aikaa miettiä kun olen sairaslomalla.
Noita kertyviä kilojakin olen surkutellut kun niitä tuppaa tulemaan syö sitä kun terveellisesti tahansa...

Oltiin tossa viikonloppu mökkeilemässä sukulaispiirissä ja kun illalla meinasin laittaa äitiyshousuja kahdet päällekkäin kun olin grillaamaan menossa niin eipä mahtuneetkaan... Lainasimpä sitten enoni toppahousuja ja kävin lauantai aamuna mummoni kanssa toppahousu ostoksilla. :LOL: Normaalipainoinen olin ennen raskautta BMI oli 23 mutta silti...

Nyt on sitten tämän päiväiset ompelusuoritukset tehty, ompelut sain sujumaan hyvin ja nyt on kyllä niin voittaja fiilis tällä rähmäkäpälällä. Nyt ei sitten muuta kuin odottelemaan, että saa pinniksen kasattua...vielä ei ihan viitti, kun aikaa on tässä vielä jäljellä. Niin ja ehkäpä seuraavaksi koitan tehdä niitä reunapehmusteita, Afu-82 ainakin oli saanut tehtyä hienot pehmusteet :)

Postilaatikollakin kävin ja kyllä täällä nyt vietetään onnenpäiviä... postista saisi nyt noutaa Anttilan postimyynnin paketin ja kauan odotetun äitiyspakkauksen... täytyypi vaan odotella että mies tulee kotiin niin mennään sitten yhdessä paketit hakemaan.

MIRKKULI: Mullakin tuntuu nuo mammahousut olevan hiukan pieniä..tai muuten ovat kyllä ihan hyvän kokoisia, mutta painavat ikävästi alavatsaan kun esimerkiksi istuu. Joulukuun puolessa välissä olisi eräät juhlat tiedossa. Mitäköhän sinnekin laittaa sitten päälle, kun ei ihan collegehousuilla viitti mennä

:LOL:

Juu, mun veljeni tytön ristiäiset olis tossa kuukauden päästä marraskuun lopulla ja sinne pitäis munkin jotain vaatetta keksiä... kun kummina joutuu varmaan olemaan enemmänkin kuvattavana. Oikein hehkeenä...
Mut en uskalla kaupoille lähteä ennenkun vasta päivää paria ennen ristiäisiä. Mulla olis tuolla kaapissa yks hamonen joka mulla oli päällä kun oli oman tyttöni ristiäiset, silloin mulla ei jääny laitokselle kiloja yhtään. Oli tosi kiva tunne kun vaa´alla kavi laitoksella ennen kotiin lähtöä eikä paino ollut tipöpunut vaikka lähes nelikiloinen tyttö + muut tavarat masusta oli pihalle saatu... :whistle:
Kyllähän ne sitten alkoi karista kun aikaa kului ja kaksi vuotta tytön syntymästä olin vasta lähtöpainossa. En kylläkään yhtään ollu dieetillä.

Oliko sulla Mirkkuli masun koossa mitään eroa esikoisella ja toisella? Että osaisitko itse mitenkään ennustaa vauvan kokoa sitten sen sf-mitan perusteella? Mulla meni molemmilla tosi samaan tahtiin masun koko, ja vauvat olivatkin miltei samaa kokoa. Toivottavasti tääkin menis niis...

Saaru: SUURKIITOKSET sulle niistä Oulun kirppari-tiedoista. Täytyypäs poiketa niissä, kun on Oulussa päin käyntiä... ja kiitokset myös turvakaukalo-tiedoista!

Tänään on ollut IHANA päivä, kun postin mukana tuli lappu, jolla sai hakea Postista ÄITIYSPAKKAUKSEN. Kyllä se jaksaa edelleen innostaa tuo pakkus, vaikka meidän perheeseen se on jo kolmas pakkaus (4 1/2 vuoden sisällä), joka tuli. Mun siskokin haluaa kattoa pakkauksen sisällön, kun tulee kyläileen meillä, vaikka se itse ei odotakaan vauvaa...
Tarkistin pakkauksesta sen toppapuvun koon eli koko on 68 cm ja ei se minusta niin mahdottoman isolta näyttänyt kuin mitä aiemmat puvut ovat olleet. En taida hankkia pienempää pukua alkuajoiksi vauvalle (ellen saa jostakin lainaan tai sit kirpparilta edullisesti).

Kävin tänään myös neuvolassa ja onneksi kaikki oli ok. Vauvan kasvukäyräkin on tasaantunut, kun se aluksi kulki yläkäyrällä ja ennusti syntyväksi isoa, yli 4 kiloista, vauvaa. Nyt käyrä kulkee keskikäyrän lähellä. Vauveli oli oikein virkulla tuulella, kun neuvolatäti sitä tutki ja kuunteli sydänääniä...

Jaahas, nyt kuopus tuossa vaatii lukemaan satukirjaa. Täytyy mennä ennen kuin koko kirjahyllyllinen kirjoja on haettu äidin eteen luettavaksi :LOL:

Tammiäiti rv 27+5 ja lapset

Mulla kävi just kaveri kylässä, ja hänen tytöllä oli päällä viimevuoden pakkauksessa ollut toppapuku, mallasin sitä tämän vuoden pakkauksessa olevaa pukua siihen viimevuoden pukuun, niin tämä uusi puku on tasan yhtä pitkä, ja jopa vähän leveämpi kuin se viimevuotinen! Eli kyllä se on 80cm se tämänkin vuotinen puku, uskokaa vaan...

eilisestä asti on supistellu ja poltellu mahaa ja selkää vähän väliä.. :'( :ashamed: neuvolaa oon koko ajan yrittäny tänää rimputella mut eihän ne vastaa koskaan kun pitäs.. :kieh: tässä nyt vielä kuulostellu ja ihmetelly et lähteekö äitipolille vaiko eikö, ku ens maanantaina olsi sinne menoa kuitenkin.. vauva ilmeisesti painaa alas päin kun julmettu painon tunne alapäässä ja lantiossa koko aika.. et jos tää nyt vaan jatkuu ja jatkuu ni eikait tässä paljon vaihtoehtoja ole... :'(

lauantaina kävin siellä kaverilla tonkimassa hänen kirparille meneviä tavaroitaan ja muutamat mammahousut ja paidat sieltä löyty ja vauvalle iso kassillinen vaatetta.. :) (munhan ei enää pitäny niitä hamstrata,mut ku oli ni ihania ja melkeempä uusia vaatteita) :LOL: kaukalo tuli myös matkaan sieltä,sellainen gracon oikein hyvässä kuosissa oleva kaukalo.. et on sekin sit ratkastu se onkelma.. laskeskelin sit jälkee päin ku noissa vaatteissa oli jo laput kirpparille menoa varten et 120? arvosta hältä tavaraa otin.. kysyin sit et mitä haluaa niistäni 30? otti kaikista romppeista... :eek: halvalal siis sain..

nyt ei jaksa enempiä taruilla ku tää istuminen on aika urheilu suoritus tällä hetkellä.. ei tunnu olleskaa hyvälle meinaan.. :| ilmoittelen kuinkan tässä käy,kunhan ite ensin saa selvyyden asioihin... väsyttäis vaan koko ajan, vie voimat tää supistelu jne..

peikko ja poitsu 28+3

Voi sentään pikkupeikko, ei ole kiva miettiä tuota, että onko lähettävä vai ei... hoitajana sanoo, että mikään tarkastus ei ole turha. Mut itsekin tarkkailin vauvan liikkeitä paniikissa tässä, kun oli niin rauhallinen, ehkä vähän vieläkin. Mut on se iso kynnys kuitenkin soittaa ja lähteä tarkistukselle, sitä ajattelee, vaikkakin niin ÉI SAISI, että ei sitten turhaan menisi...

Mutta jos supistelu jatkuu, niin kyllä sun tarttee asia tarkistaa, varsinkin, jos ne on kipeitä...

Pikkupeikolle haleja ja jaksamisia!
Itse olen joutunu lääkärissä käymään kahden viikon välein kun jo viikolla 17 supisteli ja selkä tuli kipeäksi samalla. Onneksi tuli mentyä lääkäriin kun kohdunkaula oli lyhentynyt ja avautunut sormelle jo silloin.Kohdunsuu oli silloin vielä kiinteä. Sairaslomalle jäin ja seuraavassa tarkistuksessa oli vielä kohdunsuu pehmentynyt lisäksi. Täällä minä sitten panikoin ja lepäsin kotona. KUn silloin ei vaavilla olisi ollut minkäänlaisia selviämis mahdollisuuksia. Nyt kun viikkoja on 25+ 5 olen jo uskaltanut ulos lähteä ja mökkeilemään kun viime tarkistuksessa ei ollut tullut lisää huonoja muutoksia. Eikä hirveämmin ole ollut supistuksia. Taas ensi viikolla tarkistus olisi.

Dinomamma: Kyllä toisessa raskaudessa tyttöä odottaessa oli sellainen tunne että vatsa ei ole ääriään myöten täynnä, mutta sf-mitta oli jokseenkin sama. Ja toisen raskauden aikana kävinkin ultrassa viikolla 36 kokoarviossa kun ensimmäinen oli niin iso ja sektio joudutiin tekemään. Nyt kun kävin viikolla 20+2 ultrassa niin kysäisin sieltä äitipolilta, että onko nyt sama sikiön koko-seurantakäynti niin sieltä sanoivat ettei tarvitse kun normaali synnytys ollut viimeksi. Tosin totesivat että kyllä laittavat neuvolasta lähetteen jos tarvetta ilmenee jatkossa.

Pikkupeikko: soita ihmeessä ainakin sinne äitiyspolille! Tosin tähän kellonaikaan ainakin meillä mennään synnytyssaliin, mutta jonnekin olisi varmasti hyvä soittaa. Kipeät supistukset jotka vain jatkuvat + painontunne alapäässä eivät valitettavasti kuulosta hyvältä, joten tilanne varmasti olisi hyvä tarkistaa. Muista, että jos tulee supistuksia niin älä hiero silloin vatsaa! Se voimistaa supistuksia entisestään, näin kertoivat mulle synnärillä perjantaina kun itse jouduin siellä käymään. Kuulemma synnytyksissä voidaan yrittää voimistaa supistuksia tuolla masun hieronnalla.

Turvakaukalosta: me ostettiin Brio Primo-kaukalo jalustalla (jalustan saa kiinni isofixeillä tai turvavyöllä, tai kaukalon pelkästään turvavyöllä). Vaikuttaa ihan kätevältä, vaikka tietenkään ei olla vielä päästy sitä testaamaan ;) Hinta oli 189? (taitaa olla vakio eripaikoissa).

Afu ja mini 27+0

Heippatirallaa!

Nätin pehmusteen oli Afu ommellut.

Jaksamista kovasti Pikkupeikolle, toivottavasti menisi levolla ohi. Mutta otahan heti yhteyttä polille kun siltä vaan tuntuu.

Mä oon nyt ruvennu tuota vauvan kokoa miettiin, vaikka oonkin sen jo aavistellut että iso on.. Onneksi on se ultra sillon viikolla 36 niin se rauhoittaa kovasti.

Tänään oli sitten perhevalmennusta, siellä puhuttiin loppuraskauden asioista ja syntymän jälkeisestä ajasta. Ihan kiva oli kyllä, hirmu pieni ryhmä meitä kyl oli, ei oo tällä alueella paljoo joulu/tammimammoja.

Töitä olis taas kovin laitettu vuorolistaan, vaikka pyysin et ei. On se sit vaikeeta ymmärtää. No mutta haen sit saikkua jos siltä tuntuu :kieh:

SIis ihan kivasti menee täällä, vähän katkonaista juttua ja silleen, mut eiks kaikki tämmöset ajatuskatkot ja huonomuistisuus yms.. oo sallittua raskaana ollessa :LOL:

Nyt neuloon tota pojan peittoo äkkiä valmiiks, kun rupee sormet turpoo aina välillä.. Pahaa pelkään että turvotus on mulle viä isompi ongelma ajan kuluessa.

Oikein lystiä viikon jatkoa nyt kaikille ja jaksamisia erinäisten vaivojen kanssa.

Cattie ja Osku 28+3

no polilla käytii eilen illasta, käyrällä tuli lmeisesti parikin supistusta ni ottivat minut nyt sitte tosissaa.. mut noide suppareitte voimakkuus oli ilmeisesti aika heikkoa luokkaa et ei ollu paikat aukeilleet tms.. epäili myös et olis kyse jostain muusta kivusta joka ei liittys raskauteen millään tapaa ja tämä voidaan kuulemma tutkia vasta sitten raskauden jälkeen..

asukki oli todella virkee, rt:ssä kököttelee siellä,alhaalla on, mut ei mitää huolestuttavaa ole kuulemma, et ihan turhaa ovat minuu neuvolassa pelotelleet et se olis sieltä tulossa,ainakaa tän hetken perusteella.. (oliskohan vaan arvioitu väärin) reilu kilon painonen on kaveri tällä hetkellä ja kaikki siis hällä hyvin!! pitkää ei ihasteltu ku mulla oli huono olo, selällää rupes puklauttaa vesiä ylös mitä viisaana join just enne käyrälle menoa..

lääkäri oli tosi ihana,sanoi et joka kerta ku supisteluja on, pitäs käydä neuvolassa tai siellä polilla tarkistuttaa et paikat on pysyny kiinni, koska mullaki on supistus toimintaa ollu aika paljon kuulemma jo.. et turvallisuus syistä näin kuulemma.. kätilö taas olikin ihan jotain toista luokkaa,se joka mut vastaanotti oli aivan ihana,mut sillä vaihtu just vuoro, ni laitto mut vaan käyrälle ja sit tuli se ilkimys..

tiuski jokaisee kysymyksee ja oli ihan sen oloinen et et sä nyt ni ko ite tiiä mitää?haloo?
meinasinkin tuole tätille tokasta et toivottavasti et kuulu siihen tehyyn, koska mistähän se sullekin palkka maksetaa? kiukkuamisesta potilaille?

mut näin.. nyt sit vaan kattotaa mite menee viimoset viikot,toivotaa et masu kivut hellittää... ei tuu varmaa kovin hevillä mielee tuo pikku kakkonen sit joskus ku rupee muistelee kuinka tää raskaus on menny... :LOL: ongelmaa ollu vaikka muille jakaa, äitee mulle sanoikin et mull aon ollu harvinaisen tapahtuma rikas raskaus kyllä,et monee on ollu...

cattie älä kuule huoli turvotuksesta, mull aon nivelreumaa ja sormet ku kasa nakkeja ni väkisin on vaan täälläkin kuule kudottava :LOL: :D ei paljon turvotukset hidasta.. musta jopa tuntuu et tuo kutominen tuo aika kivasti (mulla ainakin) vetreyttä noihin sormien nivelii... :) mulla on tuolla villatakin hihat edellee menossa.. ei oikein ole inspannu viime aikoina.. oon sit sukkia kutonu senkin edestä ja pieniä lapasia.. :D villahaalarin kans kävi niin et kudoin puoleen väliin asti ja mummo tekee siitä loput.. oli n i moni mutkainen ohje et ei tullu mitää mun kutomisesta... :LOL:

peikko ja poitsu 28+4

Ompa ihanaa ku nyt on tullut viskettä tännekin. Paljon tulee viestejä päivän aikana, jatketaan näin mammat! :)

Afu, mä laitan aijaa.comista aina sen toisena olevan linkin "pieni kuva" Sillä saa tänne tekstin väliin pienen kuva jota klikkaamalla suurenee. Olitpa hienon pinnissuojan tehny. Kyllä se ite tehty on aina ite tehty ja hiano!

Mirkkuli, mäki hiukan oon aina väliin miettiny tuota tulokkaan koko, kuopus oli kuiten 4280g ja aikas hyvin kuitenkin tuli ulos alakautta. Mutta kuitenkin hirvittää jos tämä sitten tuppaa olemaan vielä isompi. Kyllä kätilö meinasi et seuraavaksi sitten 5kg, ei kiitos :D Mutta jospa nyt ei menis niin paljon yli lasketun ajan ja ois samaa kokoluokkaa taikka pienempi ku viimeksi. Esikko oli "vain" 3650g. Saas nähä osaako tämä nykyinen terkkari tehdä koko arviota massun päältä kokeilemalla. Edellisistä (silloin molemmissa sama terkka mut eri ku nyt) terkka teki aika lähelle arviot.

Pikkupeikko Hyvä että kävit kuiten sitten loppujen lopuksi näytillä. Sait mielenrauhaa. Onhan se aina hyvä käydä ettei sitten mitää tapahdu ja saa ikuisesti miettii et ois pitäny. Varmasti inhottavia noi supistuksen ja kivut. Mullakin eilen tuli useampi semmoinen "supistus" koko masun pituudelta ylhäältä alas tuntu vihlova ja polttava kipu joka tuntui alaselässä asti. Onneksi ne ei kestäneet kauaa aina kerrallansa.
Muuten mulla olo on nyt yllättävän hyvä, verrattuna siihen mitä se oli pari viikkoa sitten, naureskelinkin tuossa että mulla vissii tulee hiukka myöhässä tämä "seesteinen" keskiraskaus :LOL: Väliin kyllä väsyttää mut aika siltikään ei aina välttämättä päikkäreitä tarvi ja mieli on pirtee! Jos näin hyvin menee niin sitähän pystyy porskuttaan töissä loppuun asti.
Eilen sitten taas sorruin ostamaan Aattomiehelle vaatetta, mut en kyllä ostanu kuin yhden 56cm bodyn ja sitten loput oli 74cm vaatteita. Niitä meillä olikin aika vähän tuolla säästössä. Kulutus tuossa vaiheessa jo niin kova ettei sitten niistä paljoa ole jääny säilytettäväksi:) Nyt kuitenkin helpompi ostaan noita isompiakin vaateita ku rahaa tulee enemmän kuin sitten mammaloman aikana.
Pitäs vissii alkaa kaiveleen tuolta noita esitietokaavakkeita ja alkaa täytteleen. Pitää sitten parin viikon päästä neukkaan ne palauttaakin. Kuinka moni meinaa antaa luvan hätäkasteeseen? Ja meinaatteko laittaa saman nimen kui mitä oikeastikin kaavailetta lapselle? Meillä tulee saman nimi sinne mitä muutenkin ollaan mietitty, mutta en ole koskaan ennenkään laittanut siihen kuin etunimen vain.
Mutta nyt vois taas kaivaa tuon ompelukoneen esiin ja alkaa suunnittelemaan sitä "kangaslokerikkoa" pinniksen päätyy...

Syksyistä päivän jatkoa!

Saaru ja Aattomiäs 30+4

Tuosta hätäkasteesta:
Minä en ole koskaan saanut minkäänlaisia papereita täytettäväksi ennen synnytykseen menoa. Aika outoa mielestäni. Meillä on kyllä onneksi ollut nimet jo lapsille valmiina kun synnärille lähdetty, ja varmasti olis annettu aivan sama nimi kuin mitä oltais ajateltu alunperinkin jos olis tullut sellainen tilanne eteen.

Tyttösen vein tossa esikouluun ja jäi sinne itkemään kun ei ollutkaan päässyt hakemaan ruokakärriä silloin kun olisi ollut vuoro. Meillä kun eskarissa aika voimakastahtoinen opettaja niin aloin sitten itsekin itkemään. Alkoi väittämään että tytteli valehtelee... Ja sitten kun itse olen niin itkuherkässä tilassa niin lopun arvaa... onneksi sain pidäteltyä omaa itkua autolle.
Kun sen kärrin hakeminen on niin suuri tapahtuma ja tyttöseni on puhunut jo kaksi viikkoa ettei ole päässyt hakemaan niin luulempa olevan itse selvillä onko viimeperjantaina sitä hakenut.
NO NIIN, sainhan taas purnattua...

Meillä ei tuollaisia hätäkastelappusia tai nimijuttuja toimitella synnytyssairaalaan etukä'teen.Aika jännä että jossain sellaisia pitää täyttää ja jossain ei...

Saaru:
Mulla taas tuo mieliala ei meinaa pysyä millään hyvänä.Olen kauhean onnellinen vauvasta ja kaikesta tulevasta mutta mä olen muuten niin herkkis että suutun miehellekin joka asiasta...mikä lie murrosikä iskenyt!Tosin mulla oli ihan samaa esikoista odottaessa eli kai tää liittyy niihin kuuluisiin hormoneihin.
Se mikä on myös ihanaa on se että uni on vieläkin erittäin hyvälaatuista eli eipä valvoskella onneksi vielä öisin.

Tänä aamuna on vähän tuntunut masussa kumartelut ym.kyykkimiset, katsoo nyt miten töissä menee taas tuo ilta.Nyt jos edelleen tuntuu pahalta niin marssin saikkulappua hakemaan.Mitä tässä itseään rikkomaan.

Vointeja kaikille ja hyvää viikonjatkoa!
HeMa ja vauva rv 29 tasan

Huomenia!

Kiva, että Pikkupeikolla on nyt kaikki hyvin. Toivottavasti itelle ei tulis mitään vastaava, olisin kyllä niin pihalla enkä tietäisi mitä tarttis tehdä. Täältä näköjään saa kuitenkin aika hyviä neuvoja, että tiukan paikan tullen tänne sitten vaan. Tai sitten soitto äippäpolille.

Meillä olisi pojalle nyt etunimi valmiina, tai ainakin luulen niin. Tuo nimi oli sellanen joka sopi meille molemmille. Toista nimeä täytyypi vielä miettiä.
Niin ja kaipa sitä tytön nimeäkin on hyvä mietiskellä vaikka sillon ultrassa sanoivat, että poika olisi tulossa. Miehen kanssa ei tosta luvasta hätäkasteeseen olla puhuttu, olen luullut että sitä ei saa edes itse valita. Uskonpa kuitenkin että olemme molemmat sitä mieltä, että lupa annetaan.

Kylläpä oli sitten eilen mukava katsella sitä äitiyspakkausta, suloisia vaatteita.

Hyviä vointeja tähän päivään :wave:

Tervehdys kaikille pitkästä aikaa!

Jotenkin on sellainen olotila, ettei kovin paljoa jaksa kirjoittaa mitään, raskauskin kulkee omalla painollaan?

Mutta ihan ensin paljon voimia Pikkupeikolle, toivottavasti se teidän poju vielä pysyy masussa hyvän tovin.

Täällä kans supistellaan enemmän tai vähemmän kipeästi. Useimmiten supparit on kyllä ihan kivuttomia, joten hyvillä mielin vielä ollaan. Huomenna olisi neuvolalääkäri ja siellä taas ihmetellään niitä supistuksia. Hirmu hankalaa on kyllä toi työssä käynti jo, kun väsymys valtaa koko kropan ja mitä enemmän väsyttää sen herkemmin supistaa. En kyllä oikeasti tiedä onko näillä asioilla mitään yhteyttä, mutta ainakin nyt tuntuu tältä.

Täällä on keskusteltu kovasti vauvan toppapuvuista ja ainakin kuukausi sitten synnyttänyt naapurini sanoi että vauva todella hukkui siihen äitiyspakkauksen pukuun, joten ostin pienelle sitten toppapuvun.

Hätäkasteesta, me ainakin ollaan ajateltu antaa siihen lupa ja nimi tulee olemaan sama sitten myöhemminkin, kunhan ensin miehen kanssa päästään sopuun niistä nimistä :p

Voikaa hyvin
pötkylä ja pikkuElvis 27+5

Meillä tuosta hätäkasteesta on oma kohtansa tuossa esitietokaavakkeessa eli omaa kaavaketta siitä ei ole. Mutta tuossa on kohta et antaako luvan hätäkasteeseen vai ei ja sitten nimipaikat tytölle ja pojalle. Meiän esitietokaavakkeesta kohta löytyy "suostumukseni vastasyntyneen hoitoa koskien" kohdalta, siellä on myös kohdat antaako lupaa leikkaukseen, verensiirtoo jos tarve vaatii yms.
HeMa05 Mullaki kyllä mieliala vaihtelee tosi paljon, saan kyllä yhtäkkisiä kiukunpuuskia tai sitten että kaikki vaan yksinkertaisesti ärsyttää yms. Mutta perusmieli on hyvä, kroppa jaksaa paljon paremmin kuin silloin aikasemmin ja ei niin kauhia väsymys ole koko ajan päällä. Mieli tekee koko ajan tuusailla kaikkia vauvaan ja kotiin liittyviä juttuja :) Toivottavasti sullaki mieli vielä kohenee loppua kohden:)

Tässä vielä kuvia uusista vaatteista mitä hankin..(kuvaan tuli jokseenki outo vaaleanpun. pigmentti, :attn: vaatteissa ei vaaleanpunaista sävyä:D)
Raitabody 56cm ja muut 74cm

Saaru ja Aatto

Yhteistyössä