*Tammikuu2008*HEINÄKUU

Viimein kerkeää vähän kirjoitellakin... Tuo rakentaminen ja vuorotyö vievät kyllä ajan niin tehokkaasti et ei paljon muuta kerkeä miettimään.

Pahoittelut teille, jotka olette vielä saaneet huonoja uutisia. Minäkin jo ajattelin et ollaan jo varmemmilla vesillä, mutta ei näemmä koskaan voi tietää :( Voimia teille paljon ja uskoa tulevaan.

Neuvolassa kävin jo viikko sitten kesäsijaisen tutkittavana ja ihan mukava kesätyttö oli. Tällaisia tuloksia saatiin aikaiseksi;
Rv 15+4
Painomuutos 313g/vko, kaikkiaan tullut 2,3kg
Verenpaine 122/74
Hb 122 taas tippunut, mut rautaa en aloita
Sf 16 sitä ei aiemmin ole mitattukaan
Sydämen syke +

Vähäksi aikaa sai huokaista helpotuksesta kun saatiin sydänäänet kuulumaan. Sitä aina pelkää onko kaikki ok kun liikeitä ei vielä juuri tunnu. Nyt olen kyllä parina iltana ollut tuntevinani jonkunlaista poreilua alavatsassa, jospa ne on niitä liikeitä...

Jyväskylässä käytiin tänään ostelemassa tapettia, laattoja yms ja löysin kahdet äitiyshousut ja yhden paidan. H&M:lla vaan käytiin kun oli niin paljon muitakin paikkoja käytävänä ja vasta neljän jälkeen oltiin kaupungissa. Mutta kiva kun on ees vähän vaatteita jotka mahtuu, maha meinaan on jo aika hyvän kokoinen... eli taas saa farkut jalkaan :whistle: Alushousuja olis vieläpitäny ostaa, kun vanhat alkaa kiristää jo aika pahasti.

Mutta siinä kai ne tärkeimmät.

Pore&Papunen 16+3
 
Kiva kun kävit pitkästä aikaa kertomassa kuulumisia Pore.
Vuorotyö jo pelkästään on vähän sellainen elämää rajoittava tekijä, mutta että jaksat vielä rakennuspuuhissakin heilua. Hattua nostan kovasti!

Omaan napaan ei kuulu ihmeitä, päätä särkee edelleenkin joka ikinen päivä, mutta kaipa sen sietää jos ja kun palkinnon saa Tammikuussa. Onneksi tää sairasloma on hillinnyt noita migreenejä, levolla näyttää olevan suotuisa vaikutus näihin asioihin.

Mä olen ihan superlaiska shoppaaja ja harrastan enemmänkin postimyyntejä, ja täytyy tunnustaa että henkkamaukalta tuli tilattua parit äippähousut. Äitiyspaitoja mun on ihan turha täältä suomesta varmaan etsiä, vai tietääkö kukaan mistä löytyisi super rintavalle mammalle sopivia paitoja? Mulla on jo tavallisestikkin ongelmia paitojen kanssa tämän rintavarustuksen kanssa, aina joutuu ostamaan pari kolme numeroa liian isoja paitoja ettei kiristä noiden utareiden kohdalta. Ja ainakin mitä noita kokotaulukoita olen katsellut, niin ei kyllä rinnanympärys riitä meikäläiselle. Mä olen aina vähän kironnut näitä törröttimiä, pienemmät olisi riittäneet mulle ihan hyvin (ja olisivat vielä nätimmätkin), mutta pakko kait tyytyä siihen mitä luoja on suonut. Onneksi tämä raskaus ei ole ainakaan vielä kasvattanut noita, ja täytyy koputella puuta ettei kasvakkaan!

Eipä tässä taas tällä kertaa muuta.

Aurinko paistaa, ainakin tänään :)

t. pötkylä ja pikkutyyppi tasan 15
 
Moi,

Lamppu syttyi juuri täällä - eli se hyvä kirja odotuksesta, synnytyksestä etc on nimeltään Isä syntymässä (Hirvonen). Jos jotakuta kiinnostaa niin itseä kun miehelle perehdyttämistä ;) niin suosittelen sen teoksen läpikäyntiä! Varmaan joku muukin täältä on lukenut sen? Itse ainakin pidin siitä - selkää ja suoraa suomea - ei mitään hömppää mitä yleensä tuleville äideille joutuu nähtävästi muotoilemaan...

Täällä ei kummosempia... Porelle pitkää pinnaa ja jaksamista! On kyllä aikamoinen urakka rakentaa, tehdä töitä ja vielä odottaa... Koska meinaatte saada talon valmiiksi? Ehtiikö ennen vauvaa?
...meillä kun alkaa nuo rakennuspuuhat myöhemmin syksyllä... Hiukan (=giganttisesti) arvelluttaa miten sitä sitten pää kestää kun on rakennuspuuhaa, vilkas 2.5 vuotias ja uusi vauva... Noh, ainakin kasvattaa sitä pinnaa ja luonnetta varmaan ;) Odotan vain niitä seesteisiä päivä kun voi sitten istua omalla pihalla terassilla ja nauttia lasillisen poreilevaa ;) ...kunhan vain tästä suorituisi syksy, talven ja kevään yli - sitten voi vain olla ja hyräillä! joopa joo

:LOL:
 
Onhan täällä joku muukin aamuvirkku ylhäällä :) Nousin taas jo ennen seittemää miehen kaveriks aamupalalle. Tosin eipä täällä paljo sen kauemmin oiskaan taas nukuttu. Sen verran selvään nuo rempan äänet tuolta alakerrasta kuuluu. Siellä pukkaa tällä hetkellä ihka uutta ja hienoo kodinhoitohuonetta =) Kylläpäs on sitten ens talvena kiva pyykätä ja kuivatella kakkavaippoja siellä :LOL:

Nintendolle halaukset täältä :hug: Toivotaan että se niskaturvotus ois vaan väärä hälytys... Tai en näistä sen varmemmin tiedä, mutta olen ymmärtänyt että se VOI olla oire jostakin vakavammasta, mut ei välttämättä. Voimia tarkempien tulosten odotteluun :heart:

Nämä tälläset uutiset kyllä pudottaa aina maanpinnalle. Ihan mikä vaan on mahdollista vielä omalla kohdallakin, vaikkei sitä tietenkään noin haluais ajatella. Päivä kerrallaan... Eipähän sille sitten mitään mahda, jos joku on mennäkseen vikaan. Tai ainakaan etukäteen murehtimisesta ei ole mitään hyötyä.

Mutta kumma vaikutus tällä mahan kasvamisella. Nyt kun se tuossa pömpöttää jo ihan selvästi, niin kummasti tämäkin mamma jo tarkkaan tutkaili kirpparilla kaikki lastenvaate pinot ja hytkytteli myynnissä olevia vaunuja :whistle: En kumminkaan vielä ostanut mitään. Ja joku päivä tilasin netistä Ruskovillan lastenvaate/ vaippa kuvaston.

Pikkugreippi kirjottelit noista ilmavaivoista. Täällä toinen joka niistä jo kärsii ja nimenomaan iltasin. Yritin kyllä miehelle vakuuttaa, että kyllä se on tuo meiän upi joka tuolla masussa paukuttelee, jostainhan niitten kaasujen vaan on tultava pihallekin...öh...ei tainnu ihan mennä läpi :LOL: Mutta, ootko kokeilu maitohappobakteereja? Miulle ainakin auttaa, ainakin useimmiten ;)

16+6
 
Huomenta taas:)
Pore, saa kyllä nostaa hattua, ei varmasti ole helppoa tehä töitä ja rakentaa. Me miehen kanssa ollaan aina puhuttu omakotitalosta, mut että ei ite aleta rakentamaan, avaimet käteen paketti:) Meistä ei olisi rakentamaan.
Mullakin väliin tuntuu raskaalta, kuin kahta työtä painais. Aamulla 7 herätys ja poikienkaa rutiinit ja kotihommat yms siivoukset ja ruanlaitot ja illaksi töihin, kyllä sitä alkaa jo olemaanki ihan loman tarpeessa. Onneksi ei enää kuin ens viikko töitä ja sitten lomalle huokaseen. Töissä alkaa muutenki jo tuntuu väliin hankalta. Selkä jumii ja maha ihan pinkeenä, supistaa, muttei onneksi tee kipeetä. Kotiin kun tuun niin saattaa vihloo ja juilii alamahaa. Oonkin miettiny että pitäskö varuilta soittaa neukkaa ja kysyy et onko ok vaikka näin supistaa. Tiiän et pikkuset supparit on ok, ne kasvattaa vissii vain kohtua, mutta väliin tuntuu että illalla töissä maha on koko ajan pinkeenä:|

Tässä oon pohtinu sänkyä tulevalle pikkuiselle, aiemmin ollu semmoinen korisänky alkuu ja sitten pinnis, molemmat lainassa. Nyt en taida saada ainakaa sitä korisänkyä.. Semmoinen on kuiten aika kallis ostaa. Sittemmin oon miettiny joskos äippäpakkauksenlaatikosta kyhäilis petin pienelle. Mutta siihen pitäs saaha joku alusta/jalat. Ei lattialle tohi laittaa. Ja sitten mielessä kävi että ostais semmoisen rottinkisen korin ja siihen isäpappa tekasin jonnimoisen kehikon jalkoineen.. Tuollanen veis vähemmän tilaa ja alkuu mukavempi ku suurensuuri pinnis (joka meillä ois tiedossa) joka kuiten sitten myöhemmin otettaisiin käyttöön.

Kutiaako muilla tissejä? Tää on mulla ihan kauhiaa! :kieh: En enää keksi mitä tekisin, koko ajan ihan hellänä ku raavin niitä ku niitä kutittaa nii järkyttävästi. Varsinki suihkun ja rasvauksen jälkee |O Jos jollain löytynee jotain hyviä niksejä tähän niin mieluusti otan kokeiluun..

Saaru ja Möhis (ei mee enää pömppömahasta, vaa on jo rehellisesti möhömaha) 17+6

Ainii, sain kivan linkin sivulle, missä voi selailla kaikenmoisia nimiä:)
www.etunimet.net
 
Tuota tuota...
Mä en nyt oikeestaan enää osaa sanoo mitään tästä raskaudesta...
Voiko kohtu kasvaa jotenki niin että aikasemmin tuntuneet "pulputukset,jotka potkuiksi luokittelin" ei enää tunnukkaan?Jos kovasti tökkii mahaa niin kyllä siellä niinku JOTAIN tuntuu, mut enää en osaa yhtään sanoo mitä se on... :ashamed:
Kuitenkaan ei oo mitään kipuja eikä muuta ja mahakin kasvaa ihan koko ajan...Että voiko esim jos lapsivettä on muodostunu nyt tällä välillä paljon ni vaimentaa ne potkut niin ettei ne tässä vaiheessa tunnu kunnolla?
Rv: 16+5
Sanokaa nyt,ettei mun tarvii hermoilla, jooko? Ensviikolla neuvola vasta, enkä aikonu kyllä erikseen lähtee varmistelemaan tätä minnekkään... :)
 
Saapasjalkakissa. Mulla on aika sama tilanne! Ennen tuntui todella selkeästi, mutta nyt on ollut vaimempaa... Epäilin että voisi olla tuo flunssa vaikuttanut, mutta tuo mainitsemasi lapsivesiteoria voisikin olla parempi! :)
Minäkin tunnen kyllä että siellä möyhitään kun vähän lepää pitkällään ja tökkii vatsaa, muttei yhtään enää niin selkeästi kun pari viikkoa takaperin.

Toivotaan ettei syytä huoleen siis!!
 
Minäpäs sitten jonotin eilen illalla pari tuntia ensiavussa, kun iskin noidannuolen selkään.. :ashamed: On nimittäin todella kipeä! Eipä paljon saanut nukuttua viimeyönä, kun ei meinannut sänkyyn edes pitkälleen päästä!
Panacodeja määräsivät.
 
Alkuperäinen kirjoittaja JonnaP:
Saapasjalkakissa. Mulla on aika sama tilanne! Ennen tuntui todella selkeästi, mutta nyt on ollut vaimempaa... Epäilin että voisi olla tuo flunssa vaikuttanut, mutta tuo mainitsemasi lapsivesiteoria voisikin olla parempi! :)
Minäkin tunnen kyllä että siellä möyhitään kun vähän lepää pitkällään ja tökkii vatsaa, muttei yhtään enää niin selkeästi kun pari viikkoa takaperin.

Toivotaan ettei syytä huoleen siis!!

Olipas huojentava kuulla,että en ole ainakaan ainoa... =)
Lapsivesiteorian pidän siis edelleen...varsinkin kun jo viimeneuvolassa lääkäri totesi että on suurentuntuinen kohtu viikkoihin nähden, eli mun ymmärtääkseni silloin se lapsivesiki voi olla runsaampaa...
Tosiaan kun se liike sillon tökkiessäkin tuntuu olevan enemmän semmosta "rummutusta" eikä niinku mitenkään selvää potkua yms... niin tokihan mä jo kerkesin tässä hermoilemaan ...

Ja kiitos Pötkylä sulle sanoistasi... =) Minä oon niin "hölmö" että vain ajattelin että tokihan sillä on oikeus sanoa mulle kun mun kilot menee siellä erittäin vaikean lihavuuden suuremmalla puolella... Mittari näyttää sen 90 kiloa, mutta kun pituutta ei ole ku 150cm.
Eli siis että kyllähän mä olen siis tosi tosi lihava =) Mutta kun oon ollu sitä aina, ei ole siis mitenkään varkain tullu painoa... =)

http://s67.photobucket.com/albums/h283/Saapasjalkakissa/?action=view&current=Rv165.jpg

Siitä voitte päätellä,ettei tässä oikeestaan tota masua niinkään näy, mutta läski mikä tossa on, ni on muuttunu semmoseksi "Pömpöksi" eli siis se kohta ei enää laskeudukkaan vaikka muutoin mulla tuppaa läskit "levähtämään" ku meen pitkälleni :D
 
Pahoittelut ja voimia ja jaksamista huonoja uutisia saaneille :hug:

eipä ole tullut kirjoiteltua aikoihin taas.. työt ja kaikki vieneet voimat totaalisesti.En tiedä onko musta tullu vainoharhainen vai mikä mättää, kun olen niin väsynyt kokoajan. Päätä on särkenyt jo neljättä viikkoa, kerran lääkärissä käynyt, määräsi pancodeja ja sanoi koita parjäillä.. Huippaa lähes kokoajan, kauhea tuskahiki puskee välillä päälle ja pystyssä ei jaksa olla, jotenkin puutunut olo kokoajan. Juon kyllä tarpeeksi ettei pitäis siitä olla, hb alussa oli 141, verenpaineet olleet ok. Ylireagoinko kenties vai mikä hitto tässä mättää..?? Edellisessä raskaudessa ei ollut mitään tällaista ja tämäkin alku mennyt oireetta..

Kävin viikko sitten neuvolassa ja olihan semmonen kokemus että.. Terveydenhoitaja ei sanonu mistään mitään eikä lääkärikään, kerroin kyllä päänsäryistä ym. mutta eivät ottaneet kantaa mihinkään. Lääkäri ei syystä tai toisesta onnistunut tekemään sisätutkimusta, teki niin prkleen kipeetä, totes vaan et kait täällä on kaikki ok. ei kuunnellu ees sydänääniä, toivotti vaan hyvää jatkoa.. pikkusen jäi huono maku..

kertokaahan viisaammat mikä tätä mammaa auttais, onko muilla ollu kyseisiä ongelmia, ylireagoinko kaikkeen tähän.. nii ja paino oli pudonnu 1kg, masu ai oo sen kummemmin kasvanu ja liikkeistä ei mitään tietoo, mikä ei ainakaan auta asiaa.. :(

tulihan taas valitusvirsi,mutta..

tippiäinen ja pötkylä 16+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja tippiäinen:
Pahoittelut ja voimia ja jaksamista huonoja uutisia saaneille :hug:

eipä ole tullut kirjoiteltua aikoihin taas.. työt ja kaikki vieneet voimat totaalisesti.En tiedä onko musta tullu vainoharhainen vai mikä mättää, kun olen niin väsynyt kokoajan. Päätä on särkenyt jo neljättä viikkoa, kerran lääkärissä käynyt, määräsi pancodeja ja sanoi koita parjäillä.. Huippaa lähes kokoajan, kauhea tuskahiki puskee välillä päälle ja pystyssä ei jaksa olla, jotenkin puutunut olo kokoajan. Juon kyllä tarpeeksi ettei pitäis siitä olla, hb alussa oli 141, verenpaineet olleet ok. Ylireagoinko kenties vai mikä hitto tässä mättää..?? Edellisessä raskaudessa ei ollut mitään tällaista ja tämäkin alku mennyt oireetta..

Kävin viikko sitten neuvolassa ja olihan semmonen kokemus että.. Terveydenhoitaja ei sanonu mistään mitään eikä lääkärikään, kerroin kyllä päänsäryistä ym. mutta eivät ottaneet kantaa mihinkään. Lääkäri ei syystä tai toisesta onnistunut tekemään sisätutkimusta, teki niin prkleen kipeetä, totes vaan et kait täällä on kaikki ok. ei kuunnellu ees sydänääniä, toivotti vaan hyvää jatkoa.. pikkusen jäi huono maku..

kertokaahan viisaammat mikä tätä mammaa auttais, onko muilla ollu kyseisiä ongelmia, ylireagoinko kaikkeen tähän.. nii ja paino oli pudonnu 1kg, masu ai oo sen kummemmin kasvanu ja liikkeistä ei mitään tietoo, mikä ei ainakaan auta asiaa.. :(

tulihan taas valitusvirsi,mutta..

tippiäinen ja pötkylä 16+2

Jos pissassa ei oo mitään ollu, ja verenpaine ja hb ok, niin luulisin että ihan on sitten normaalia... Monet sanoo että päätä särkee raskausaikana jopa koko raskausajan... se on ikävää..
Ootko sä ollu vielä ultrassa?Sori jos oot kirjottanu siitä aikasemmin ku mun muisti on niin huono,etten muistais omia varpaitani mukana pitää, ellei ne olis kiinni mun jaloissa...
Itsellä on ollu kanssa tota huimausta, enemmän ja vähemmän... Päätäkin on välistä särkeny mahdottomia...
Joillakin on paikat herkemmässä jos sulla sattui niin kovin se sisätutkimus... :(
Toivon mukaan helpottaa ajan kanssa ja kuten jo itekin kirjottelin niin eipä oo oikeen tietoo mullakaan niistä liikkeistä ja ihan siis kunnolla mahaa tökkimällä ja kohtua "heiluttamalla" tuntuu jotain täysin omituista "rumpua" tai sitten sitä vois niinku sanoo myös sykkeeks... siis tykyttää jossain tuolla sisuksissa mahdottomasti..

Ootko sä menossa rakenneultraan ja koska se mahdollisesti olis?
Jos sua oikein kovasti huolestuttaa, niin menet käymään ihan äippäpolilla tai soittelet sinne...
:hug:
 
pissa ym. ollu ok. ekassa ultrassa oon käyny kuukausi sitten, siellä näytti kaikki olevan ok ja rakenneultra on elokuun lopulla, seuraava neuvolakäynti syyskuussa.. saattaa olla että vaan kuvittelen ja liiottelen mielessäni asioita, mut jotenkin kaikki vaan vaivaa mua.. täytyy yrittää rauhoittua ja luottaa et kaikki on ok.. jotenkin helpommin sanottu kun tehty.. kiitos saapasjalkakissa! ei kait tässä auta muu kuin levätä kun voi ja koittaa rauhoittua ja kerätä voimia alkavaan työputkeen, ilta ja viisi yötä edessä, jesh!
 
olen kanssa huomannut itelläni päänsärkyä, mitä mulla normaalisti ei oo kovin usein, se tulee usein iltapäivisin/iltaisin, mutta helpottaa kun menee pitkälleen lepäämään joksikin aikaa ihan rauhassa, mutta aina sitä mahdollisuutta ei tietty ole, kun on tollanen taaperokin hoidettavana samalla

Liikkeitten "häviämisestä"


Mulla kävi vähän samoin just ennen tota vko 16 että liikkeet hävis eikä tuntunut paljon ollenkaan, meni ehkä vähän alle viikko, ja maha pullahti enemmän esiin ja liikkeet tuli takaisin paljon voimaakkaampina, terkka sanoi et on tosi yleistä et noin käy ja et ei kannata pelästyä, koska ne alun liikkeet voi välillä olla niin vaimeita ja kohdistua istukkaan yms.. että siksikään ei tunnu. Ja toi lapsivesijuttu voi kans olla syynä, ja ehkä kohdun ja sisäelimien liikkuminen ja uudelleenjärjestäytyminen siellä kohdun kasvaessa =) Älkää olko liian huolissanne, kyllä ne todennäköisesti palaa sitten pian ja ihan kunnon liikkeinä, ei enää edes poreiluna. :heart:

Mulla tuntuu nyt liikkeet jo tosi hyvin ja sellanen olo et toi kohtu on eteen kallellaan, kun kädellä tunnen joskus jo suurimmat liikkeet läpi. Mies ei niitä vielä tunnista, sen verran heikkoja ovat, mutta ite tunnen mahan päältä, koska tiedän mihin kohtaan se potku tuli ja tunnen sen päältä kanssa :)

PrincessOfAcco ja TheLittlePrince/ss 17+0
 
elikkäs tänään saapuvat meidän vaunut kotio nurkkaan kököttää vielä ilman matkustajaa toivottavasti pitkäksikin aikaa... :heart: eli meille tulee myös nyt nuo emmaljungan smart duot kävimme niitä lastentarvikkeella jo katsomassa ja saatii tooodella kattava esittely kyseisestä mallista ja ei kyllä kaduta yhtään näiden hankinta... :D miehelle hyvät ku ovat hiukan korkeemmat ja samoin itselleni juuri sopivat kun ei tarvii kumarrella kamalasti sinttiä sit ottaessa pois sieltä jne...

tänään onkin sit ollu sellaista hevetillistä tuskaa suoraa sanottuna... :'( nuo (ilmeisesti) liitoskivut nyt vaivaa oikein urakalla.. lääkäri ko mulle vaan totes et ne vaan tulee nyt hyvissä ajoin ja pitäs hävitä rv20 mennessä.. näinköhän... :| mulla kun näköjää on ni pirun hyvä tuuri et joka vaivaa tulee miltää ei meinaa säästyä...

tuli vaan mieleeni et tuo lizarduskin palailee häämatkalta huomenna... :) päästään kuulee ihania juttuja italiasta sit varmaa...

mut tälläistä täällä... lähettävä pötkölleen,ku tää istuminenkin on ni pirun vaikeeta...

peikko ja nilla-olavi 15+6 :heart:
 
Miulla kans ollu tuota päänsärkyä vaikken siitä normaalisti kärsi. Iltasin ja joskus jo heti aamulla herättyy, mut oon huomannu että siihen auttaa syöminen, veden juonti ja lepo. Tosin itselläni se on välillä ihan selkeetä niska-hartia perästä jomotusta, mut siitäkin onneks selviän levolla ja lämpimällä kauratyynyllä eikä yleensä tarvii lääkkeitä ottaa.

Ja mitäs vielä...huimaa myös juu! Jossain noissa neuvolasta saaduissa vihkosissa oli hieno selityskin siitä mistä se yleensä raskaana ollessa johtuu, mut en nyt muista... Jotenkin kai se liitty lisääntyneeseen verenmäärään...? Itelläni on vielä vähän alhaset verenpaineet, niin siinäpä sitä ollaan.

Noista sikiön liikkeistä. Oon myös tuntenu niitä potkuja rv14 asti ja huomasin ihan saman jossain vaiheessa, että yhtäkkiä ne vaan hävis vaikka kuinka yritti houkutella niitä esiin. Nyt on alkanu taas tuntua jotain, mut ihan erilailla. Ennen ne siis oli potkuja, mut nyt lähinnä sellasta värinää ja muljahtelua, joskus joku potkun tapanen töytäsykin. Miestä kovasti harmittaa kun se ei pääse vielä tähän iloon mukaan, kun ei ne vielä miulla tunnu päälle päin. Keskittyneesti se kyllä pitää aina kättä vatsan päällä ja supattelee jotain minun napaan että minä en kuule. Poikien juttuja kuulemma ;)

Mutta kaikenlaista outoa "kolotustahan" tässä on jo saanu kokea ja välillä vähän huolissaankin miettii että kuuluuko tällasta olla. Ja yhtä helpottavaa joka kerta kuulla että jollakin toisella on ollu samoin =)
 
tippiäinen, täällä päänsäryn kanssa kohtalosisar. Mä olen nyt melkein neljän viikon sairaslomalla tämän päivittäisine päänsäryn / migreenin kanssa. Mä olen huomannut että nyt saikulla helpottaa kun saa levätä niin paljon kun on tarvis, mutta silti migreeni tulee parin kolmen päivän välein, duunissa kun olin niin migreeni oli päivittäistä. Jos käyt töissä niin hae ihmeessä saikkua, että saat vähän levättyä. Kipu vie voimat. Tsemppiä
 
miumau kai niitä maitohappobakteereja vois koklata kun niitä kaapista löytyykin.. tänään kävin hakee meijän pojulle passia mutta isin allekirjotus uupuu eli huomenna se liite ja viikon päästä pikkumiehellä onkin jo passi :D

sit pääsee virossa käymään perheen voimin tai vaarin kanssa joka siitä puhunut. hänkin nyt tietää raskaudesta,siis minun isä.. täti oli malttamaton ja kerto ja oli kuulemma innoissaan..
mut tää neiti ei ehi pulisee pitempään kun poika heräs noitten prkl mopoilioitten takii........

ite tekis kans mieli mennä tonne kirpparille kattoo kaikkee kivaa.. ja yks juttu viel. kun aluks me ajateltiin ottaa se äippäpakkaus mut nyt aloin miettii et ottaisin sen vaan parin jutun takii kun haalareitakin on 3jne.. kaikkee voi sit kirpparilt ostaa mitä puuttuu.. niiin kelasin et jossei sitä ota niin sen rahan vois siihen 4d ultraan käyttää kun ois kiva sinne päästä mut se vaan maksaa niin prkleesti.... :x mut katotaan mitä toi meitin isukki sanoo :)

äskön vähän möllötin auringossa,rinta sai värii mut masu ja jalat ei :(

eikös se 4d ollu joku 160 vai mitä siitä kelan korvausten jälkeen jääpi??? ja millon kannattais mennä? kun eikös joku tai jotkut muutkin sinne oomenossa täältä?

nasu masuasukki ihaa 14+6
 
No nyt on koettu istukkanäytteenottokin.Menin tänään sinne Naistenklinikalle eilisen niskaturvotuksessa annetun ajan mukaan.Sain eilen sen käsityksen,että kyseessä olisi lääkärin tekemä tarkempi ultraus.Olin näet eilen vielä niin shokissa,etten tiennnyt uskallanko lapsivesipunktioón tai istukkanäytteeseen.No menin vastaanotolle ja kävin tyhjentämässä rakon,kun oletin ultran olevan alateitse.Sitten tulikin hoitaja kysymään,että onhan sulla rakko täynnä.Olin aivan ihmeissäni ja siinä se sitten ojenteli sellasta lappusta,jossa puhuttiin istukkanäytteen otosta.Sanoin,etten ollut sitä lappua saanut ja siinä samalla selvisi,että aikani oli nimen omaan tuota näytettä varten!Olinpahan aivan ällikällä lyöty ja tietysti melkein paniikin partaalla.Eilinen ohjeistus oli siis hieman epätarkka(vaikka olinhan toki itsekin shokissa koko niskaturvotusasiasta ja osa asioista meni ohi).Sanottiin,että voisin rauhassa miettiä noita tutkimusvaihtoehtoja...
No lääkäri toki selventeli vielä tilannnetta ja antoi mahdollisuuden jättää tutkimus tekemättä,mutta turha sitä on itseään piinata,kun vastausten kanssa joutuu joka tapauksessa odottelemaan ja lapsivesipunktio olisi ollut mahdollista aikaisintaan ensiviikon jälkeen.Niinpä ultrattiin "tavanomaisesti" ja otettiin näyte pitkällä neulalla.Hirvitti,vaikka itse toimenpide ei juurikaan sattunut,nipisti vain.Nyt jälkeenpäin on ollut outoa kuplintaa ja sen sellaista,mutta kaiketi asiaan kuuluvaa.
Nytpä ei tartte pähkäillä sitä 4d ultraakaan ainakaakaan sukupuolen selville saamiseksi(itse haluaisin nyt eka kertaa selvittää ennalta,mies ei...)vastauksen saa halutessa noista kromosomituloksista...
Nyt vaan pitää yrittää olla pää kylmänä ja mieli virkeänä,jotta kestää nää viikot.
Nintendo 13+6
 
Ehtoota mammattaret!
Täällä myös yksi päänsärkyläinen. Töissä on nyt loman jälkeen oltu pari päivää ja ihan hyvä olo mutta katsotaan nyt miten pitkään.
Tänään olin neuvolassa ja siellä kaikki hyvin. RR 104/58 hb 132 ja painoa tullut kaksikiloa kuukaudessa :whistle: Äänet kuuluivat hyvin 150 ja sillee.
Mulla on nyt tullut ongelmaksi valkovuoto ja pukamat |O
Väsymys on hirmuinen mutta eipä nuo hempat ainakaan ole siihen syynä...
että siinä omaa napaa ;)
josefiina ja pulla 15
 
Nintendolle paljon jaksamista seuraaviin viikkoihin. Toivotaan, että kaikki olisi kuitenkin hyvin! Ja kuten joku jo kirjoittikin, että vaikka turvotusta olisi, ei se suoraan tarkoita, että jotain olisi pielessä.

Minullakin ollut aiemmin migreeniä, mutta nyt ei ole ollut raskaana ollessa kuin kerran ja viime raskaudessa ei ollut kertaakaan. Tiedän, että se osaa olla aivan kamalaa ja varsinkin kun mitään lääkkeitä ei oikein voi syödä. Parasetamolista ei kyllä tosiaankaan taida olla mitään apua. Toivottavasti teidänkin säryt vähenesivät viikkojen lisääntyessä! Tippiäinen toivottavasti se panacod auttaa sinua!! Voisiko sinuakin huimata ja hikoiluttaa tuo verimäärän lisääntyminen. huomaan myös, että kyykystä noustessa tahtoo huimata. Jos et jaksa olla niin käy vaan uudestaan lääkärissä, vaikka työterveydessä ja pyydä/vaadi sairaslomaa!! Lohdutukseksi voin vielä sanoa, ettei minullakaan viime raskaudessa tuntuneet liikkeet kuin viikon 20 jälkeen. Lisäksi maha kasvoi vasta TODELLA myöhään. Olin 7 kk kun äitini sanoi, ettei arvaisi, että odotan jollei tietäisi.. Toivottavasti sinullakin vaivat palkittaisi ja tammikuussa sylissä olisi suloinen nyytti!!

Suloisia nyyttejä kävin tänään katsomassa. Nimittäin siskoni alle viikon ikäisiä kaksostyttöjä. Voi, että ne osaavat sitten olla ihania, tahtoo pian jo oman!!

PikkuGreippi me aiotaan mennä 4D ultraan. Luin jostain, että viikon 25 jälkeen saisi hyviä naama kuvia. Meillä kun kunta tarjoaa tavallisen rakenne ultran niin siksi ajattelin mennä vasta tuolloin. Täytyy kyllä myöntää, että ihan uteliaisuuttani mennään, mutta jos rakenne ultrassa näkyy jotain hälyttävää, niin eikös se näy sitten vielä selvemmin 4d:ssä?

Nyt täytyy käydä valmistautumaan teho-osastoon. Joku muuten kirjoitti issias vaivasta. Minä sain apua joogasta, muistelin viime raskauden aikaisia mammajooga venytyksiä, jotka ihme kyllä auttoivat.

iita 15+4
 
Iltaheipat ja kuulkaa kannatti tulla valittamaan...
Tein tossa päivän kaverin talolla hirveesti pihahommia, katkottiin muutama laho omenapuu ja jotain puoltasataa puuta kaadettiin ja raijattiin puskia ja muuta..(he muutti tuonne taloon siis viimejouluksi joten pihalla piisaa hommia)
Aattelin vielä,että nyt viimeistään massukaveri pistää töpinäks jos on laittaakseen ja niin illalla tuli taas "omituisia" tuntemuksia ja miehen käden siihen varastin ja käskin tunnustella oikeen ajatuksen kanssa... ja kyllä vaan... pikkuheppu pamautti iskän käteen pari potkuu... Siis ei mitenkään mahaa heilauttavia, mut sillee että käteen tuntu... Eli huokaista sain ja vielä siihen lisäksi sitten varmistuksen että ne on vauvan myllerryksiä/potkuja eikä mun mielikuvitusta....
Mutta voi hitsi kun on paikat kipeenä ku koko päivän siellä risusavotalla heilus...Taitaa unimaittaa hyvin ku silmät suljen :D
Ihmettelen edelleen että näin kivuton ja helppo olo on vielä rehkiäkki oikeen olan takaa... itseasiassa ennemmin tuntu tekevän hyvää ku pahaa... =)
Taitaa olla jo rutiinia sitte ilmassa :D siis vitsi, vitsi!!

Mut olipa kuitenkin pakko tulla kertoilemaan =)
Mä oon muuten huomannu että potkut/muljahdukset tuntuu parhaiten siten,että masun päällä pitelee jotain "painavaa". Tänään lepuutin kirjaa hetken alamahalla ni sillon jo tunsin ekat muljahdukset... ja ehdottomasti selällä maaten =)
Että jos ei oo aikasempaa kokemusta jollakin, niin kannattaa kokeilla, käsikin toimii yhtä hyvin mut ainakin mulla kun on jättisuperhyvä verenkierto niin sekottaa kaikki "sykkeet" tota tuntemuksen tuntemista :D

Saapis ja tiitiäinen 16+5
 
Huomenia,

Eilen iltapäivällä iski sitten vielä korvakipu flunssan "jälkiruokana"...Argh! Onneksi meni yön aikana ohi, joten taas kuulee jotain :whistle: Mulla ei ole edes ikinä ollut mitään vakavaa korvatulehdusta, joten huvitti etsiä tietoa tästä "lastentaudista" jota kuulemma tyypillisimmin podetaan 1-3 vuoden ikäisenä..

Tuosta valkovuodosta, niin voi muuten hyvin olla hiiva? On erityisen tavallista hiivastella raskaana ollessa. Mulla ei ollut ikinä ollut hiiva ennekun tulin raskaaksi. En edes tajunnut ensin, mutta tuo runsans valkovuoto enteili sitä ja sehän se oli kun ottivat näytteen. Eli voi muutoin olla hyvinkin oireeton.

Ai niin noista potkujen houkuttelemisesta! Niin esikoisen kanssa sain niitä esiin kun pistin kylmiä käsiä vatsan päälle! ...nyt täällä vaan on mahdoton saada kylmiä käsiä kun "kylmä"-vesi hanasta on kädenlämpöistä (putket kun on ulkona ja siellä on tappavan tasainan +28-32 astetta).

Oli helpottavaa kuulla että muillakin oli liikkeet hiljentyneet näillä viikoilla. Tämä mun alivuokralainen ei niinkään kovasti potki (ainakaan isoveljeen verrattuna) -mutta möyrii senkin edestä. Hakee kait parempaa loikoiluasemaa, taitaa tulla aika rento tyyppi :p

Ah, ihanaa iltapäivällä ihanaa luxusta luvassa. Mennään kaverin kanssa pedi- ja manikyyriin. Ihanaa voidaan heittää rauhassa gossipia ja vaan nauttia siitä ettei kukaan ole vaatimassa mitään! ;) Vois ehkä tässä jo nyppiä kulmatkin, ettei ihan Breshnevinä tarvii lähteä taas ihmisten ilmoille...

Simmottis, nyt hiljenee tämä hölösuu!

JonnaP ja pikkuP (16+0)
 
Moi vielä.

Bongasin tämän tuolta "Taapero-puoleta". Eli pääkaupunkiseudulle on tulossa kestovaippalainaamo! http://www.kestovaippayhdistys.fi/lainaamot/vaippalainaamo-pks.php

Mahtava homma - sanon mä! Houkuttaa varmasti monia edes kokeilemaan mitä se homma pitää sisällään.
 
Jonna P, muistatkos missä vaiheessa tunsit esikoisen liikkeet? Mä olen tässä miettinyt että onko mulla kovin vilkas mielikuvitus vai voinko oikeasti tunte jotain äksöniä tuolla masussa jo nyt. Sellaisia hassuja muljahduksia, vähän niinkuin ilmakupla puhkeaisi ja viikkoja siis 15+1. Yritin tossa varovasti siskolle kertoa tästä tuntemuksesta, niin tokaisi vaan ikitylyyn tapaansa: " et sä vielä voi mitään tuntea".
Mahtaisikohan asiaan vaikuttaa se, että olen tosi herkkä kroppani viesteille yleensäkkin.

eipä tänne sen kummempia.

Nintendolle hurjasti jaksamisia tulosten odotteluun, toivottavasti kaikki on hyvin!
 
Alkuperäinen kirjoittaja pötkylä:
Jonna P, muistatkos missä vaiheessa tunsit esikoisen liikkeet? Mä olen tässä miettinyt että onko mulla kovin vilkas mielikuvitus vai voinko oikeasti tunte jotain äksöniä tuolla masussa jo nyt. Sellaisia hassuja muljahduksia, vähän niinkuin ilmakupla puhkeaisi ja viikkoja siis 15+1. Yritin tossa varovasti siskolle kertoa tästä tuntemuksesta, niin tokaisi vaan ikitylyyn tapaansa: " et sä vielä voi mitään tuntea".
Mahtaisikohan asiaan vaikuttaa se, että olen tosi herkkä kroppani viesteille yleensäkkin.

eipä tänne sen kummempia.

Nintendolle hurjasti jaksamisia tulosten odotteluun, toivottavasti kaikki on hyvin!

Suosittelisin että säkin kokeilet tota mun mainitsemaa konstia.. eli meet selälles makaamaan sängylle ja painat molemmat kämmenet siihen mahaan niin että tunnet käsissäs sen "kummun" jos sitte alkaa tuntumaan pulputukset ja muljahdukset, niin tiedät takuulla ettet kuvittele :D
Mä uskon hyvinkin että sä tunnet jo pikkupotkut siellä =) =) =)
Yleensä syy miksi ensisynnyttäjä ei tunne potkuja on se,ettei niitä osaa tunnistaa... Se ei tarkota sitä,etteikö niitä voi tuntua =)
 

Yhteistyössä